Multi Platform Mafia: The Old Country

Mafia : The Old Country

IMG_20240820_232908_287.jpg

تاریخ انتشار: 8 آگوست 2025

پلتفرم ها: PS5, XBOX Series X|S , PC

جزییات بازی:

توی این بازی نقش «انزو فاوارا» رو خواهید داشت.او یک جوان سیسیلی است که از کار طاقت‌فرسا توی معدن‌های گوگرد فرار می‌کنه، به "دون توریسی" قسم وفاداری می‌خوره و توی دنیای خشن و بی‌رحم جرایم سازمان‌یافته، توی شهر خیالی «سن چِلِسته» رشد می‌کنه و بالا می‌ره.

- برخلاف مافیا ۳، این نسخه چهارم اصلی بازی، تجربه‌ای داستانی و خطی‌تر رو ارائه می‌ده که تمرکزش روی روایت قوی، ریتم سریع و اصالت تاریخی هست؛ همه این‌ها با موضوعات وفاداری، فداکاری و خانواده گره خورده.

- بازی با موتور Unreal Engine 5 ساخته شده و گرافیک سینمایی فوق‌العاده‌ای داره؛ از نورپردازی GI ریل تایم، تکنولوژی Nanite و نورپردازی ری تریسینگ پشتیبانی می‌کنه و روستاهای سیسیلی، مناطق روستایی و بازارچه‌های سنگفرش رو خیلی زنده نشون می‌ده.

- توی یکی از کلیپ‌های جدید، تنوع گیم‌پلی کاملاً دیده می‌شه؛ از اسب‌سواری و رانندگی با ماشین‌های قدیمی گرفته تا حذف بی‌صدا با چاقو و تیراندازی‌های سنگین با اسلحه‌های اون دوران.

- استودیو Hangar 13 برای واقعی‌تر شدن داستان، با استودیوی ایتالیایی Stormind Games همکاری کرده تا زندگی سیسیلی اوایل قرن بیستم رو از معماری گرفته تا لهجه دقیق و درست نشون بده.

- ضبط حرکات بازیگران و طراحی صدا برای سازنده‌ها خیلی مهم بوده و طبق گفته‌های توسعه‌دهنده در اواخر ماه می و تریلر PAX East که توی Summer Game Fest نشون داده شد، تأکید زیادی روی تأثیر بصری و احساسی بازی شده.

- اولین نمایش گیم‌پلی بازی توی IGN هم تحسین منتقدها رو از سایت‌هایی مثل MeriStation و WCCFTech به همراه داشت و خیلی‌ها معتقد بودن که نسبت به مافیا ۳، بازی جدید خیلی پخته‌تر و امیدوارکننده‌تره.

- هر دو نسخه استاندارد و دیلاکس بازی برای پیش‌خرید موجوده و هر دو شامل بسته Soldato می‌شن. نسخه دیلاکس علاوه بر اون، آیتم‌هایی مثل شاتگان، لباس، اسب، ماشین، موسیقی دیجیتال و کتاب هنری رو هم داره.

- استودیو Hangar 13 همچنین یک بسته داستانی با محوریت قدرتمند شدن"دون توریسی" رو برای بعد از عرضه بازی معرفی کرده که با سیزن‌پس ارائه می‌شه.

- این بازی قول یک داستان قوی، گرافیک چشمگیر و تجربه‌ای احساسی رو می‌ده که روایت‌گر تولد مافیای سیسیل هست و هم برای طرفدارهای قدیمی سری و هم تازه‌واردها ساخته شده.


تریلر معرفی:



View attachment VID_20240820_233437_753.mp4

 
آخرین ویرایش:
نصف بچه های این تاپیک پارتنر یا همسر دارن نمیوفتن دنبال پیکسل :pepsi:
شما شاهدی که همه اون پارتنرها و همسرها اغواگر سایز بزرگ هستن؟

خودت و تعدادی از اونهایی که تو رابطه هستن و دنبال پیکسل نمیرن نیاز به مکمل تقویتی دارین :D
 
هیچ اشکالی نداره جزئیات فنی بازیها (فیزیکس ، انیمیشن، AI، ویژوال) با هم مقایسه بشه. اون چیزی که شما از بازیهایی که مثال زدی جزئیات فنی بازیها نیست. تم و سبک بازیهاست که باهم متفاوته و طبیعی هم هست هر بازی یک ستینگ خاص داره که بقیه بازی‌ ها یا ندارند یا کمتر دارند‌ . هیچ وقت ندیدم بیان و مثلا درخت مهارت یا سیستم دیالوگ دوتا بازی کاملا متفاوت ار نظر سبک که یکی مثلا اکشن ادونچره و یکی RPG رو مقایسه کنند.

اینکه مثلا در RDR1 که ۱۵ سال پیش اومده وقتی با تبر میزنه و چوب با دقت شکسته میشه و مثلا تو مافیا ۲۰۲۵ این دقت نیست، مقایسه اینها نه تنها اشکال نداره بلکه به مرور برای بقیه سازنده ها هم این حس رو بوجود میاره که بازیکن ها به غوطه وری اهمیت میدن و اینها صرفا نشون میده یک استودیو چقدر به مسائل فنی و تکنیکی مثل انیمیشن ها ، فیزیک ، ویژوال، هوش مصنوعی اهمیت میده. به طبع برای عده زیادی از گیمرها هم این جزئیات فنی دارای اهمیت هست و اینجور مقایسه ها اصولا توی یوتیوب بازديدهای بالایی هم میگیرن اون هم به دور از اینکه اصلا این بازی را کی ساخته. برای خیلی ها توجه یک استودیو به اینجور جزئیات خیلی جذابه.

View attachment 388639
جالبه حتی در مقایسه با مافیا ۲ هم کم کاری هایی داره، برخی اوقات می گیم بعضی کموکاستی ها بخاطر عوامل دیگست، ولی تو سال ۲۰۲۵ برخی استاندارهای روتین مثل همین فیزیک توسط استودیوهای AAA ساز ارتباطی به تعداد نیرو و بودجه نداره، بیشتر نشانه بی تجربگی و سمبل کاریه. اتفاقا خوبه که بولد بشه تا توسعه دهنده و ناشر تصور نکنن با گذشتن از کنار این موارد بازخوردی نمی گیرن
 
بعضیا یه جورث نسبت به این بازی هیت میدن که اگه با ارث خانوادگیشون بودجه بازی تهیه شده که بگن یه گلریزونی کنیم پولشو بذاره تو جیبش اینقدر تحت فشار نباشه!
از زیبایی بصری بازی میگی نقل قول میکنه عکس باگ میذاره فشار میخوره. رفته مقایسه از RDRی گذاشته که کلا هیچ بازیی، نه فقط مافیا، در حد و اندازه جزئیات و سیستم تیراندازی اون بازی ظاهر نمیشه! حاجی یه فکری به حال خودت بکن سکته نکنی سر هیتی که داری به مافیا میدی! :))با تموم وجودش داره هیت میده ولی همچنان هرکی بازی میکنه راضیه و پلیرای بیشتریم حتی توی همین تاپیک دارن میان سمت این گیم! سر اینم برو با GTA و بازیای ناتی داگ مقایسش کن بلکه شاید اروم شدی!:-j
خوبه بازی نه انحصاریه. نه ووکه. نه ادعایی کرده. خیلیا هم دارن از بازی کردنش لذت میبرن. این یه نفر از روز اوله داره فشار میخوره. چقدر سم آخه!
 
اسکرین‌شات های من از بازی.
با اینکه به شخصه از Unreal 5 به دلایل بهینه سازیش راضی نیستم ولی حداقل تو این بازی به شدت از تکنولوژی‌های Lumen و Nanite استفاده شده که باعث خلق نورپردازی زیبا شده و کیفیت بالای مدلها ، آبجکت ها و تکسچرها را شاهد هستیم.
 
تمومش کردم. ( ۱۴ ساعت طول کشید .یک مقدار گشت و گذار هم کردم) خیلی خیلی حال کردم. به من واقعا بعد مدت ها یک گیم چسبید. گرافیک عالی. داستان عالی. شخصیت ها عالی. صداگذاری عالی. موسیقی عالی. گیم پلی استاندارد ( جزو نقاط قوت نیست ولی ضعیف هم نیست. قابل قبوله مثل خیلی بازیهای دیگه).
در کل ۸ تا ۸/۵ امتیاز منصفانه ای هست به نظرم. واقعا بازی خوبیه . ارزش هزینه رو داره. امیدوارم تو فروش هم موفق عمل کنه. نقطه ضعف اصلی بازی به نظرم همون هوش مصنوعی دشمنان هست که تو درجه نرمال چالش انگیز نبود حداقل واسه من. حالا شاید درجه بالاتر چالش انگیز تر باشه. گان پلی هم اولش یکم اذیت کننده هست ولی بعدش قلقش راحت دستتون میاد.‌ در کل کامبک خوبی زد هنگر ۱۳ نسبت به شماره ۳ . و حتی من از این نسخه بیشتر از شماره دوم خوشم اومد . امیدوارم بودجه بیشتری برای ساختن سری بعدی بهشون تزریق بشه یک چند نفر هم طراح ارشد گیم پلی و AI هم به استودیو بیان تا عنوان بعدی مافیا پر قدرت تر باشه.
 
هیچ اشکالی نداره جزئیات فنی بازیها (فیزیکس ، انیمیشن، AI، ویژوال) با هم مقایسه بشه. اون چیزی که شما از بازیهایی که مثال زدی جزئیات فنی بازیها نیست. تم و سبک بازیهاست که باهم متفاوته و طبیعی هم هست هر بازی یک ستینگ خاص داره که بقیه بازی‌ ها یا ندارند یا کمتر دارند‌ . هیچ وقت ندیدم بیان و مثلا درخت مهارت یا سیستم دیالوگ دوتا بازی کاملا متفاوت ار نظر سبک که یکی مثلا اکشن ادونچره و یکی RPG رو مقایسه کنند.

اینکه مثلا در RDR1 که ۱۵ سال پیش اومده وقتی با تبر میزنه و چوب با دقت شکسته میشه و مثلا تو مافیا ۲۰۲۵ این دقت نیست، مقایسه اینها نه تنها اشکال نداره بلکه به مرور برای بقیه سازنده ها هم این حس رو بوجود میاره که بازیکن ها به غوطه وری اهمیت میدن و اینها صرفا نشون میده یک استودیو چقدر به مسائل فنی و تکنیکی مثل انیمیشن ها ، فیزیک ، ویژوال، هوش مصنوعی اهمیت میده. به طبع برای عده زیادی از گیمرها هم این جزئیات فنی دارای اهمیت هست و اینجور مقایسه ها اصولا توی یوتیوب بازديدهای بالایی هم میگیرن اون هم به دور از اینکه اصلا این بازی را کی ساخته. برای خیلی ها توجه یک استودیو به اینجور جزئیات خیلی جذابه.

View attachment 388639
حالا من کاری به بحث کلی ندارم چون عملا بحث بیهوده ای از نظرم ولی این ویدیو که شما گذاشتی رسما سطح جدید از وسواس و ایراد گرفتن رو انلاک کرد !!! قشنگ یـ عده تو فضای مجازی فقط نشستن از کاه کوه بسازن !! بعد شاکی هم هستن که چرا اینقدر صنعت AAA و وضعیت انتشار بازیا افتضاحه !!!
 
حالا من کاری به بحث کلی ندارم چون عملا بحث بیهوده ای از نظرم ولی این ویدیو که شما گذاشتی رسما سطح جدید از وسواس و ایراد گرفتن رو انلاک کرد !!! قشنگ یـ عده تو فضای مجازی فقط نشستن از کاه کوه بسازن !! بعد شاکی هم هستن که چرا اینقدر صنعت AAA و وضعیت انتشار بازیا افتضاحه !!!
ببین بحث کوبیدن فلان استودیو نباید مطرح باشه و تو پستم هم گفتم دیدن این که هر استودیو چه جزئیاتی بکار میبره صرفا جذابه نه اینکه بیاییم بگیم چرا فلان تونسته و اون یکی نتونسته.
همه می‌دونیم پتانسیل هنگر۱۳ در چه حده ولی فردا اگر توی GTA VI این جزئیات تا خرتناق وجود نداشته باشه مطمئن باشید خیلی ها ناامید میشن چون توقع از راکستار بشدت بالاست.
من خودم به این مقایسه ها صرفا دید فنی دارم و اصلا بحث وسواس نیست . اشکالی نداره بگیم فلان استودیو به این جزئیات دقت داره و فلان استودیو نداره. من مطمئنم هرچه تعداد این مقایسه ها بیشتر بشه استودیو های بازی‌سازی مجبور میشن وسواس بیشتری به خرج بدن برای جزئیات. اتفاقا همین مافیا الهامات زیادی از رددد گرفته و پرداختن به خیلی جزئیات مشخصه با هدف پیروی از همین سیاست بوده ولی در حد توان خودشون. قشنگ از نظر پرداختن به جزییات چندین لول پیشرفت کردن نسبت به دو عنوان قبلی شون.

در مورد بحث شنا کردن که تو مافیا نمیشه خب توی RDR1 هم نمیشد شنا کرد و توی آب میرفتی برابر بود با مرگ منتها راکستار تو اون نسخه با هوشمندی این داستان را القا کرد که جان مارستون شنا کردن بلد نیست.
 
آخرین ویرایش:
برای بار دوم بازی را تمام کردم منتهی ایندفعه روی Hard و با اسکیپ کردن همه کات سین ها.
روی easy با دیدن همه کات سین ها شد 10 ساعت.
روی Hard با اسکیپ کردن کات سین ها شد 7 ساعت.
سرجمع 17 ساعت پاش بودم.
روی هارد تنها چالشش این بود که با ۲ یا ۳ گلوله میمیری و فقط به جای ۳ بانداژ ، یک بانداژ حمل میکنی.
به جز این ۲ مورد هیچگونه چالشی در هوش مصنوعی دشمن ها یا تعدادشون در مراحل نبود.بقیه چیزها هم هیچ تفاوتی نداشت.حتی مبارزه با باس ها و چاقو کشی هم تفاوتی نداشتن.پیشنهادم به کسایی که هنوز بازی را شروع نکردن این هست که از اولش با هارد شروع کنند.
در نهایت حتمی تجربش کنید داستانش و شخصیت هاش و دنیاش خیلی خوبن.هرچقدر قیمت معقولتر بهتر ولی حتمی بازیش کنید

IMG_6135.jpeg
 
مرحله اول برو از دیوار نامرعی بازی رد شو بر داخل اب و نشون بده بازی انیمیشن اختصاصی واسه شنا کردن نداره
مرحله دوم پستش کن و دور و بر بازی که هیچ جنجالی نیست جنجال راه بنداز تا کانال یوتیوبت بازدید بگیره .

رسماً سرطان....

بازی کاملا انیمیشن شنا کردن داره و جاهایی که سازنده مشخص کرده به محض افتادن توی اب برمیگردونتت به خشکی

 
خب بازی تموم شد.

نمیخوام تحت تاثیر و سریعا در مورد بازی صحبت کنم...اما در کل بازی خوب و خاطره انگیز و تجربه ای بود که همه باید امتحانش کنن...یه نئو وسترن جمع و جور با اتمسفر و داستان گیرا و صدالبته محیط چشم نواز و شخصیت پردازی عالی.

در مورد داستان فعلا صحبتی نمی کنم و منتظرم اکثر بچه ها بازی رو تموم کنن اونوقت در موردش بحث می کنیم.

اما جالبه گانپلی بازی و نشونه گیری بازی با بستن چند تا مهره به گردنبند انزو خیلی خوب شد یعنی بخش زیادی از ایرادی که می گرفتیم عمدا اینجوری طراحی شده بود.

من ابتدای بازی گیر دادم به هوش مصنوعی بازی نمیگم هوش مصنوعی بازی خوبه ...اما یخورده که فکر کردم گفتم خب مگه بقیه بازیها چقدر هوش مصنوعیشون بهتره یا اصلا بهتر از اینن؟ یعنی این معضلیه که توی اکثر بازیها با اون مواجهیم.
 
آخرین ویرایش:
گردنبند انزو رو اینجوری ببندید:

این سه تا که به شکل گلوله هستن (San Bernardo da Corleone , Acuto , Pzziente) گانپلی رو از این رو به اون رو میکنه.

اونی مهره ای که قلب داره (Fortezza) هم مخصوصا وقتی با یکی از چاقوها به اسم (Arraggiatu) که آسیب زنی و دوام خیلی بالایی داره همراه بشه دوئلهای با چاقو رو یجورایی آسون میکنه که برای کسایی که بازی رو روی درجه سخت میرن پیشنهاد میشه.

20250811_133032.jpg
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or