Multi Platform Mafia: The Old Country

Mafia : The Old Country

IMG_20240820_232908_287.jpg

تاریخ انتشار: 8 آگوست 2025

پلتفرم ها: PS5, XBOX Series X|S , PC

جزییات بازی:

توی این بازی نقش «انزو فاوارا» رو خواهید داشت.او یک جوان سیسیلی است که از کار طاقت‌فرسا توی معدن‌های گوگرد فرار می‌کنه، به "دون توریسی" قسم وفاداری می‌خوره و توی دنیای خشن و بی‌رحم جرایم سازمان‌یافته، توی شهر خیالی «سن چِلِسته» رشد می‌کنه و بالا می‌ره.

- برخلاف مافیا ۳، این نسخه چهارم اصلی بازی، تجربه‌ای داستانی و خطی‌تر رو ارائه می‌ده که تمرکزش روی روایت قوی، ریتم سریع و اصالت تاریخی هست؛ همه این‌ها با موضوعات وفاداری، فداکاری و خانواده گره خورده.

- بازی با موتور Unreal Engine 5 ساخته شده و گرافیک سینمایی فوق‌العاده‌ای داره؛ از نورپردازی GI ریل تایم، تکنولوژی Nanite و نورپردازی ری تریسینگ پشتیبانی می‌کنه و روستاهای سیسیلی، مناطق روستایی و بازارچه‌های سنگفرش رو خیلی زنده نشون می‌ده.

- توی یکی از کلیپ‌های جدید، تنوع گیم‌پلی کاملاً دیده می‌شه؛ از اسب‌سواری و رانندگی با ماشین‌های قدیمی گرفته تا حذف بی‌صدا با چاقو و تیراندازی‌های سنگین با اسلحه‌های اون دوران.

- استودیو Hangar 13 برای واقعی‌تر شدن داستان، با استودیوی ایتالیایی Stormind Games همکاری کرده تا زندگی سیسیلی اوایل قرن بیستم رو از معماری گرفته تا لهجه دقیق و درست نشون بده.

- ضبط حرکات بازیگران و طراحی صدا برای سازنده‌ها خیلی مهم بوده و طبق گفته‌های توسعه‌دهنده در اواخر ماه می و تریلر PAX East که توی Summer Game Fest نشون داده شد، تأکید زیادی روی تأثیر بصری و احساسی بازی شده.

- اولین نمایش گیم‌پلی بازی توی IGN هم تحسین منتقدها رو از سایت‌هایی مثل MeriStation و WCCFTech به همراه داشت و خیلی‌ها معتقد بودن که نسبت به مافیا ۳، بازی جدید خیلی پخته‌تر و امیدوارکننده‌تره.

- هر دو نسخه استاندارد و دیلاکس بازی برای پیش‌خرید موجوده و هر دو شامل بسته Soldato می‌شن. نسخه دیلاکس علاوه بر اون، آیتم‌هایی مثل شاتگان، لباس، اسب، ماشین، موسیقی دیجیتال و کتاب هنری رو هم داره.

- استودیو Hangar 13 همچنین یک بسته داستانی با محوریت قدرتمند شدن"دون توریسی" رو برای بعد از عرضه بازی معرفی کرده که با سیزن‌پس ارائه می‌شه.

- این بازی قول یک داستان قوی، گرافیک چشمگیر و تجربه‌ای احساسی رو می‌ده که روایت‌گر تولد مافیای سیسیل هست و هم برای طرفدارهای قدیمی سری و هم تازه‌واردها ساخته شده.


تریلر معرفی:



View attachment VID_20240820_233437_753.mp4

 
آخرین ویرایش:
تریلر نقدها:

View attachment VID_20250809_223931_713.mp4



پ.ن: منم حدود دو ساعت بازی کردم و واقعا کرکترهای مکمل و خود انزو شخصیت پردازی خیلی خفنی دارند. همش دوس دارم فرصت گیر بیارم و دوباره برگردم پای بازی که ببینم ادامه ماجرا چی میشه.
گرافیک هم که فوق العاده اس یکی از بهترین های این نسل از نظر ویژوالی. تا الان یه گیگ اسکرین شات گرفتم بعدا گلچین هاشو میذارم :D گیم‌پلی هم هنوز به گان‌پلی نرسیدم و تا الان هیچ مشکل خاصی ندیدم. مخفی کاریش دلچسبه و خیلی بهتر از عناوین قبلیه. چاقو بازیش هم عالیه. بریم جلو ببینیم چی میشه فعلا میتونم بگم دون توریسی و ایزابلا واقعا خیلی خوبن
 
View attachment 𝗥𝗘𝗩𝗘𝗡𝗚𝗘 on X- 'There are so many immersive details implemented into Mafia The Old Country. Wi...mp4

View attachment 𝗥𝗘𝗩𝗘𝗡𝗚𝗘 on X- 'Mafia The Old Country has me hooked with it's writing, 1900s Sicily setting, a...mp4

به نظر میاد کامبت ورژن سریع تر شده RDR 2 باشه واسه همین فک میکنم بیشتر سلیغه ای ـه تا اینکه کلانکی و بد باشه . خودم فعلا دستم از بازی کوتاه ـه دستم برسه ببینم واقعا کامبتش اینقدر بد که میگید ؟
 
آخرین ویرایش:
50% بازیو رفتم واقعا عالی بوده
شخصیت هاش عالین
گرافیک که واقعااااا خوبه خیلی خوبه
داستانش خیلی خوبه
مراحلش تکراری نبوده خیلی
گان پلی هم من راضیم با این حال که خیلیا بد میگن به نظرم خیلیم بد نیست

 
من که از گان پلی نسخه ی Remake 1 و 3 راضی بودم. بخصوص 3 اتفاقا یکی از مورد های مثبتش بود، جالبه اون زمان هم همه میگفتند گان پلیش خوبه
عجیبه الان شده نقطه منفی! و اینکه پلیر سختشه :/

50% بازیو رفتم واقعا عالی بوده
شخصیت هاش عالین
گرافیک که واقعااااا خوبه خیلی خوبه
داستانش خیلی خوبه
مراحلش تکراری نبوده خیلی
گان پلی هم من راضیم با این حال که خیلیا بد میگن به نظرم خیلیم بد نیست

به به زیبایی میبینم :x
 
من که از گان پلی نسخه ی Remake 1 و 3 راضی بودم. بخصوص 3 اتفاقا یکی از مورد های مثبتش بود، جالبه اون زمان هم همه میگفتند گان پلیش خوبه
عجیبه الان شده نقطه منفی! و اینکه پلیر سختشه :/


به به زیبایی میبینم :x
موافقم

گان پلی شماره ۳ و خشونت عالی بود و تنها نکته مثبت به همراه اتمسفرش
 
  • Like
Reactions: P.s.Y.c.H.o
صداپیشه شخصیت دون واقعا حقشه که تو گیم اواردز جزو نامزدها باشه. یه شخصیت عجیب و غریب خفن و به یاد موندنی رو به تصویر کشیده. به یاد ندارم تو کل فرنچایز همچین سکانسهایی رو رقم زده باشه یه شخصیتی.
منو یاد Vito Corleone خیلی خوبه صداش
 
خوشم میاد سازنده ها همه المانها رو دارن استفاده میکنن.:D
کوزا نوسترا
دون
اومرتا
فاشیست
زن خانه دار بسیار بداخلاق
پیتزا
فقر
پیشنهادی که نتونی رد کنی
شراب قرمز
زن خانه دار خوش اخلاق!
روغن زیتون
زن زیبا
عکس مسیح یا مریم مقدس
چاقو
دختر زیبا
مادر روحانی مهربان
زن اغواگر 40 ساله با سینه های بزرگ
فحش ترجیحا باستاردو
پسر بچه هیز بسیار جقال!
گرفتن تخمها همزمان با فحش دادن
دوچرخه قدیمی
لمونچلو
و...

تیپها هم اینجوری:

1_G4X_SKjJqHb_y82vymvBgA.png

"
آقا پس این اغواگر 40 ساله سایز بالا کجاست؟
باور کن نصف بیشتر بچه های تاپیک به خاطر این کامنتت بازی رو خریدن.
منم که نخریدم و به تاپیک سر میزنم به همین دلیله.

الان چرا پاسخگو نیستی؟
 
آخرین ویرایش:
یه جا خوندم کمبت سیستم مافیا مثل red dead redemption هست...ای خدااا😓
تو این ویدئو میتونید ببیند چقدر شبیه red dead هست اینقدر حجم جزئیات تو مافیا بالاست نوشته details are missing :hide:
مافیا که هیچوقت در حد اسم GTA یا ساخته های راکستار نبوده...

ولی این چه فازیه که هر بازی رو باید با ساخته راکستار مقایسه کرد؟
اکثر بازی ها اصلا با اون ویژن و هدفی که راکستار بازی می سازه، بازی نمی سازن...

نه زمانشو دارن،نه نیروشو،نه تجربه اشو، نه انجینشو...نه سرمایه اشو...

بازی های خطی باید با همون عناوین خطی توی ژانر خودشون مقایسه بشه...

وگرنه خیلی راحته، از زلدا ویدیو بزاریم، آزادی عمل ساخته های راکستار رو به سخره بگیریم... یا عناوین مطرح RPG با اون سناریو های چند لایه مثل BG3 رو بیاریم بزاریم بگیم ها ها ها آزادی داستان یعنی این؟!
یا بیایم Path of Exile رو بیارم درخت مهارت ها و کلاس هاشو بزاریم بگیم ها ها ها، چقدر سطحی؟!

آیا درسته؟! قطعا خیر، همونطور که این بازی ها تو انیمیشن و جزئیات فنی قابل مقایسه با اثار راکستار نیستن!
 
مافیا که هیچوقت در حد اسم GTA یا ساخته های راکستار نبوده...

ولی این چه فازیه که هر بازی رو باید با ساخته راکستار مقایسه کرد؟
اکثر بازی ها اصلا با اون ویژن و هدفی که راکستار بازی می سازه، بازی نمی سازن...

نه زمانشو دارن،نه نیروشو،نه تجربه اشو، نه انجینشو...نه سرمایه اشو...

بازی های خطی باید با همون عناوین خطی توی ژانر خودشون مقایسه بشه...

وگرنه خیلی راحته، از زلدا ویدیو بزاریم، آزادی عمل ساخته های راکستار رو به سخره بگیریم... یا عناوین مطرح RPG با اون سناریو های چند لایه مثل BG3 رو بیاریم بزاریم بگیم ها ها ها آزادی داستان یعنی این؟!
یا بیایم Path of Exile رو بیارم درخت مهارت ها و کلاس هاشو بزاریم بگیم ها ها ها، چقدر سطحی؟!

آیا درسته؟! قطعا خیر، همونطور که این بازی ها تو انیمیشن و جزئیات فنی قابل مقایسه با اثار راکستار نیستن!
درسته ، حتی Ghost of tsushima هم با RDR مقایسه میشه ، قصه اینکه اصلا نباید بشه :hide: اما اینجا گفتن کامبت بازی خیلی شبیهRDR هست تو بقیه مواردم که شبیه به نظر میومد مثل فیزیک آب8->

آقا پس این اغواگر 40 ساله سایز بالا کجاست؟
باور کن نصف بیشتر بچه های تاپیک به خاطر این کامنتت بازب رو خریدن.
منم که نخریدم و به تاپیک سر میزنم به همبن دلیله.

الان چرا پاسخگو نیسنی؟
نصف بچه های این تاپیک پارتنر یا همسر دارن نمیوفتن دنبال پیکسل :pepsi:
 
  • Smile
Reactions: Thundersky
مافیا که هیچوقت در حد اسم GTA یا ساخته های راکستار نبوده...

ولی این چه فازیه که هر بازی رو باید با ساخته راکستار مقایسه کرد؟
اکثر بازی ها اصلا با اون ویژن و هدفی که راکستار بازی می سازه، بازی نمی سازن...

نه زمانشو دارن،نه نیروشو،نه تجربه اشو، نه انجینشو...نه سرمایه اشو...

بازی های خطی باید با همون عناوین خطی توی ژانر خودشون مقایسه بشه...

وگرنه خیلی راحته، از زلدا ویدیو بزاریم، آزادی عمل ساخته های راکستار رو به سخره بگیریم... یا عناوین مطرح RPG با اون سناریو های چند لایه مثل BG3 رو بیاریم بزاریم بگیم ها ها ها آزادی داستان یعنی این؟!
یا بیایم Path of Exile رو بیارم درخت مهارت ها و کلاس هاشو بزاریم بگیم ها ها ها، چقدر سطحی؟!

آیا درسته؟! قطعا خیر، همونطور که این بازی ها تو انیمیشن و جزئیات فنی قابل مقایسه با اثار راکستار نیستن!
هیچ اشکالی نداره جزئیات فنی بازیها (فیزیکس ، انیمیشن، AI، ویژوال) با هم مقایسه بشه. اون چیزی که شما از بازیهایی که مثال زدی جزئیات فنی بازیها نیست. تم و سبک بازیهاست که باهم متفاوته و طبیعی هم هست هر بازی یک ستینگ خاص داره که بقیه بازی‌ ها یا ندارند یا کمتر دارند‌ . هیچ وقت ندیدم بیان و مثلا درخت مهارت یا سیستم دیالوگ دوتا بازی کاملا متفاوت ار نظر سبک که یکی مثلا اکشن ادونچره و یکی RPG رو مقایسه کنند.

اینکه مثلا در RDR1 که ۱۵ سال پیش اومده وقتی با تبر میزنه و چوب با دقت شکسته میشه و مثلا تو مافیا ۲۰۲۵ این دقت نیست، مقایسه اینها نه تنها اشکال نداره بلکه به مرور برای بقیه سازنده ها هم این حس رو بوجود میاره که بازیکن ها به غوطه وری اهمیت میدن و اینها صرفا نشون میده یک استودیو چقدر به مسائل فنی و تکنیکی مثل انیمیشن ها ، فیزیک ، ویژوال، هوش مصنوعی اهمیت میده. به طبع برای عده زیادی از گیمرها هم این جزئیات فنی دارای اهمیت هست و اینجور مقایسه ها اصولا توی یوتیوب بازديدهای بالایی هم میگیرن اون هم به دور از اینکه اصلا این بازی را کی ساخته. برای خیلی ها توجه یک استودیو به اینجور جزئیات خیلی جذابه.

View attachment VID_20250810_131258_226.mp4
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or