Multi Platform Lies of P

سازنده
Round 8 Studio
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Neowiz Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
thumb-1920-1186444.jpg

Lies of P

ناشر: NEOWIZ
سازنده: NEOWIZ
پلتفرم:Xbox Series X/S, Playstation 5, Microsoft Windows, Playstation 4, Xbox One
ژانر: Action RPG
تاریخ عرضه: 2023
Lies of P یک بازی اکشن نقش آفرینی سولزلایک است که با الهام از داستان کلاسیک معروف پینوکیو ساخته شده است و در جهانی بسیار شبیه به عصر طلایی اروپا ( نیمه دوم قرن نوزدهم تا پایان دهه دوم قرن بیستم) روایت خواهد شد.

- شما در نقش پینوکیو باید به دنبال خالق خود یعنی پدر ژپتو بگردید.
- دروغ هایی که به ان پی سی‌های بازی می‌گویید در پیشبرد داستان و پایان آن تاثیر خواهند داشت.
- ساکنان شهر از انسان نبودن شما آگاه نیستند.


این بازی در روز عرضه بر روی ایکس باکس گیم‌پس نیز قابل تجربه خواهد بود

:Screenshots
205085.jpg 205083.jpg
 
آخرین ویرایش:
راهنمای ورود به dlc
قبل از اینکه بتونید وارد بسته‌ی الحاقی Overture بشید، باید تا پایان چپتر ۹ از بازی اصلی Lies of P رو تموم کرده باشید.
وقتی به این نقطه از بازی رسیدید، یک آیتم جدید با نام Star’s Chrysalis به بخش Functional آیتم‌هاتون اضافه میشه.

با گرفتن این آیتم، یک آیکون ماموریت (Quest Icon) جدید هم روی نقشه ظاهر میشه.
حالا باید به منطقه‌ی Path of the Pilgrim برید، جایی که یک کات‌سین (Cutscene) پخش میشه و شروع DLC Lies of P: Overture رو رقم میزنه
 

Markiona


اومده که تبدیل به یکی از بیاد موندنی ترین باس فایت های بازی بشه. واقعا لذت میبرم از این همه زیبایی که خرج ایشون کردن. مشخصا با تیمی طرفیم که سوای از بحث های تجاری، بازی شون رو دوست دارن و عاشقانه برای جزئیاتش نقشه چیدن. تنها مشکلم با dlc اینه که توی ng+3 واردش شدم و دهنم سرویس شده رسما :))
 
  • Like
Reactions: m.d.makan

Markiona


اومده که تبدیل به یکی از بیاد موندنی ترین باس فایت های بازی بشه. واقعا لذت میبرم از این همه زیبایی که خرج ایشون کردن. مشخصا با تیمی طرفیم که سوای از بحث های تجاری، بازی شون رو دوست دارن و عاشقانه برای جزئیاتش نقشه چیدن. تنها مشکلم با dlc اینه که توی ng+3 واردش شدم و دهنم سرویس شده رسما :))
"مارکیونا انگار یه قطعه موسیقی غمگینه که با شمشیر روایت میشه. از اون باس‌هاست که نمی‌زنی‌ش فقط برای رد شدن، میزنی‌ش چون باید بفهمی ته قصه‌شو... NG+3 دیگه انگار داری خاطراتت رو با بازی پس می‌گیری، نه صرفاً یه فایت رو."
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: DoReMi
تنظیم سختی اضافه شده؟
چرا آخه اونقدرم سخت نبود که اصلا
متاسفانه کنسل شد برا من اگه اینطوریه
بازی تمیز و درستی بود واقعا ازش لذت برده بودم حیف شد اینطوری تجربه شو لوث کردن
 
Dlc یازده تا تروفی جدید به بازی اضافه میکنه که باید ۲ بار رفت تا پلات بشه. حواسم نبود morbid ergo رو مصرف کردم یک دور به فنا رفت :)) واسه سلاح و amulet مارکیونا عملا باید در ng+5 بازی رو پلات کنم. امروز زدمش. بسی لذت بخش بود.
تنظیم سختی اضافه شده؟
چرا آخه اونقدرم سخت نبود که اصلا
متاسفانه کنسل شد برا من اگه اینطوریه
بازی تمیز و درستی بود واقعا ازش لذت برده بودم حیف شد اینطوری تجربه شو لوث کردن
بازی درجه ی سختی عادیش روی همون legendary stalker تنظیم هست و نیازی نیست نگرانش باشیم و از قضا dlc بسیار چالشی و مهندسی شده ای رو شاهدیم.

واسه کسایی که میخوان از داستان استفاده کنن و چالش زیاد دوست ندارن دو تا درجه راحت تر بهش اضافه گردن. واسه پلت و اسپیدرانه.
 
Dlc یازده تا تروفی جدید به بازی اضافه میکنه که باید ۲ بار رفت تا پلات بشه. حواسم نبود morbid ergo رو مصرف کردم یک دور به فنا رفت :)) واسه سلاح و amulet مارکیونا عملا باید در ng+5 بازی رو پلات کنم. امروز زدمش. بسی لذت بخش بود.

بازی درجه ی سختی عادیش روی همون legendary stalker تنظیم هست و نیازی نیست نگرانش باشیم و از قضا dlc بسیار چالشی و مهندسی شده ای رو شاهدیم.

واسه کسایی که میخوان از داستان استفاده کنن و چالش زیاد دوست ندارن دو تا درجه راحت تر بهش اضافه گردن. واسه پلت و اسپیدرانه.
پایه کل احساسات من به این بازی و بازیایی از این دست بخاطر چالشهای غیر قابل اجتنابشون هست که پیشرفت کردن توشون رو برام معنادار میکنه پس الان وقتی میدونم هر وقت بخوام میتونم برم تق بازی رو ایزی کنم همه چی برام فرو میریزه
 
پایه کل احساسات من به این بازی و بازیایی از این دست بخاطر چالشهای غیر قابل اجتنابشون هست که پیشرفت کردن توشون رو برام معنادار میکنه پس الان وقتی میدونم هر وقت بخوام میتونم برم تق بازی رو ایزی کنم همه چی برام فرو میریزه
الان یه چهار پنج ساعتی توی dlc تایم بازیم پیش رفته و منطقه ی اول رو رد کردم. تنها جایی که درباره درجه سختی بازی ازم خواست بهش توجه کنم وقتی بود که بعد از آپدیت روی continue زدم و فقط پیشنهاد داد و گفت این آپشن ها رو هم داری زین پس. یه بار محض کنجکاوی رفتم توی منوی تنظیمات حتی درجه ی سختی قفل شده بود روی حالت عادیش که سخت هست. باس اول بازی رو برسید جوری براتون معنا و مفهوم میسازه که ازین گفته تون پشیمان میشید. همچنان همونیه که شما ازش انتظار دارید + تعدادی آپشن جدیدتر.
 
پایه کل احساسات من به این بازی و بازیایی از این دست بخاطر چالشهای غیر قابل اجتنابشون هست که پیشرفت کردن توشون رو برام معنادار میکنه پس الان وقتی میدونم هر وقت بخوام میتونم برم تق بازی رو ایزی کنم همه چی برام فرو میریزه
چی کار داری به اینکه یکی دیگه میتونه بره تو منو و سختی بازی رو کم کنه؟
کاه از خودت نیست کاهدون که از خودته.
خب نرو تو منوی درجه سختی :D

من خودم هم ترجیحم اینه که سولزبورن/لایک درجه سختی نداشته باشن.
ولی اگه این درجه سختی تو بازیهای سولز آوردنش استاندارد بشه تنها مشکلم اینه که درجه سختی پیش فرض دقیقا همونی که استودیو هدفش بوده نباشه یا چالش متناسب با این سبک رو نداشته باشه.
یعنی اینکه بزارن به عهده پلیر که با سعی و خطا درجه سختیش رو پیدا کنه که این خیلی افتضاحه و واقعا جای تاسف داره.

مثل کاری که تیم Lords of the Fallen با این آپدیتهای آخر کردن و زدن بازی رو ترکوندن بس که بازی رو روی درجه سختی پیش فرض آسون کردن.
 
بعد از حدود ۱۷ ساعت این ماراتن نفس گیر و بسیار شاعرانه رو به پایان بردم. Overture در بین بهترین dlcهایی که تجربه کردم قرار میگیره. به طرز رویایی به lore بازی عمق میده. ایستاده تیم سازنده رو بابت طراحی و اجرای تمام باس فایت های این dlc تشویق میکنم. مهندسی ای که در باس نهایی به اوج خودش رسید و کمال طراحی حرکات رو در دوئل نهایی شاهد بودم. این تیم سازنده با این dlcنشون داد که اونقدر بالغ شده در روایت و ساخت گیم پلی که بدون شک اگر زمانی سر و کله ی lies of p 2 پیدا بشه، قطعا یک تهدید برای تمام سولزلایک های دیگر به حساب خواهد اومد. اوایل که بازی اومده بود بابت وام بسیار سنگینی که از بلادبورن گرفته بود بهش خوش بین نبودم. حالا بعد از ۹۰ ساعت در Ng+3.5 و لول ۳۲۵ به جرئت میتونم بگم که لایز آو پی نه تنها بدهی خودش رو با بلادبورن تسویه میکنه، بلکه یک سری استانداردهای جدید برای خط سولزلایک تعریف میکنه. با ۲ نکته در این dlc مشکل داشتم. اولین باس فایتش زاویه دوربین اذیتتون میکنه. دوم اینکه تن سرد و برفی خیلی دیگه زیاد بود. ولی باز هم تنوع محیطی بسیار خوبی رو شاهد بودم.

چه سلاح هایی،
چه لباس هایی،
چه نامه هایی که پیدا میکنید.... .

نمره بازی اصلی: ۹ از ۱۰
نمره dlc: ده از ۱۰
مهر پایانی: ۹.۵ از ۱۰

خوش بگذره.
 
واقعا هرکی هرچی میخواد بگه ولی با تنظیپات سختی بازی رو خراب کردن
بخش تحلیلگر ذهن اصولا چیز تنبلیه و به خودش باشه همه چیو میذاره تو راه حل آسان و شهودی
بازی هم در واقع به چالششه که مزه میده
حالا ممکنه کسی خیلی رو خودش کنترل داشته باشه که چنبار یه جای بازی نقره داغ میشه نذاره رو ایزی اونجارو رد کنه ولی من نمیتونم
بازی باید منو مجبور کنه این بخشی از کاریه که بازی باید با من بکنه نه خودم با خودم که به دلیل همون ماهیت ذهنی ای که گفتم نمیشه
بازی باید این ریسکو بپذیره و اعتماد به نفس داشته باشه که منو مجبور به انجام کاری کنه من در اختیار اونم حین بازی کردن و باید هم باشم
سلف کنترل من هزارجا در طول روز داره خرج میشه من میشینم پای بازی دیگه حال ندارم سلف کنترل به خرج بدم بازی مال اینکار نیست ولی مال چالش حل مشکل و تاکتیک هست که اگه نبود که چرا اصلا بازی؟
بازی ماشالا هزار مدل modifier داره star fragment هم که ریخته و میشه لول آپم کرد هرچقدر که بخوای خود اینا درجه سختی تعیین میکنه من خودم تا جای اساسی گیر نکنم اصلا نمیرم سراغ آپگرید اسلحه و زیاد به برام مهم نیست حتما ergo از دست ندم که لول آپ کنم اگه جایی گیر کنم فقط برام مهم میشه که همون جای درجه سختی میتونه باشه
بدبخت الان اینهمه مکانیک واسه بازی تراشیدی که طبیعتا بازی به واسطه اونا وجهه سرگرمکننده گی خودشو نشون میده وقتی درجه سختی میذاری دیگه یارو میاد دیش دیش میکنه همه رو رنده میکنه میره پس سرگرمیش دیگه کجاشه؟ هول عباس آقا بقالی که شاید چون بازی آسونه و حوصله نداری شاید امتحان کنه؟ بعد بخاطر اون تجربه من گیمر جدیتر رو خراب میکنی؟ مغز نداری؟
مزه بازیو گرفتن واسه یه ذره مثقال فروش بیشتر یا قابل بازی بودن برای کسایی که بازی براشون مهم نیست که اگه بود لنگ درجه سختی نبودن که بشینن پاش ورداشتن فلسفه بازی کردن رو خراب کردن
 
من خودمم همیشه برای سولزلایک ها یک درجه سختی واحد رو ترجیح میدم، چون ناخوداگاه (طبیعتا اطمینان 100 درصدی بهش نیست و یک فرض هست) فکر میکنی وجود مکانیسم تایین درجه سختی، اون بالانس بودن عدم وجود درجه سختی رو ممکنه به هم بزنه، یعنی یک درجه سختی واحد انگار همیشه بالانس ترین هست و خیالت راحته که نه اسونه نه غیر ممکن،

این صرفا یک برداشت ناخوداگاه هست و واقعا نمیشه بهش اطمینان کرد طوری که دوستمون بر اساسش نسخه بازی رو کلا میپیچه، اصن باورنکردنی هست که یک گیمر جدی اینطوری نسخه بازی رو بپیچه بره :D

واقعا اینطوری که دوستمون میگه نیست، ایشون حتی سر دلست اف اس (که خب بعدا معلوم شد مثل خیلی از منتقدین جدید ناتی داگ، نگاهش ایدئولوژیک هست و باقی حرفاش بهانه و الکی و غیر قابل اتکا) سر دلست اف اس هم به این سیستم گیر داده بود در حالی که همون جا بهش گفتم، اگه تونستی گروندد رو بدون اکسسبیلیتی 50 درصد کنی (تمام بماند) من بهت جایزه میدم :D بعدشم هرچقدر خواستی بیا به وجود مکانیسم سختی گیر بده که حرفت قابل اتکا باشه :D

یعنی ندید از حرفاش میتونم حدس بزنم مدل بازی کردنش طوری هست که امکان نداره بتونه گروندد رو حتی 50 درصد کنه، بعد میاد اینطوری از وجود درجه سختی ایراد میگیره :D

در حالی که گروندد کاملا بدون اکسسبیلیتی ها 100 کردنی هست (من کردم) مخصوصا اگر سیستم مخفی کاری بازی رو یاد بگیرید ئ عجله هم نکنید که زود ناامید بشید، اینطوری رسما نمیگم اسون ولی شدنی میشه کاملا، فقط سر یک باس (اسپویل نمیکنم) یادمه پاره شدم و یک انکانتر که محیط بسته و محدود بود و جای مانور زیادی وجود نداشت، همین 2 تا بود که واقعا سخت بود و چند روز برای 10 دقیقه گیم پلی طول کشید اینقدر ری استارت کردم (پرمادف خاموش بود) بقیه اش اما کالملا شدنی هست مخصوصا با امکانات محیطی در طراحی مرحله...

خلاصه، ایراد الکی از نوع ایراداتی که ملت به دووم دارک ایجز میگیرند حقتون هست که بگیرید، اما دیگرانی که جدی بازی میکنند هم حق دارند نظر شما رو جدی نگیرند...

*وقتی یک مد چالش برانگیر وجود داره و تو میتونی اون مد رو پلی کنی، بقیه اش میشه بامبول :D مگر اینکه صرفا یک ایراد کلی بگیری نه اینکه تمام بازی رو زیر سوال ببری چون در کنار مد سوپرچالشی، یک سری مدیفایر هم داره تا "اگر" کسی دوست داشت ازشون استفاده کنه...

*ما همینجا گیمر داریم گروندد رو با پرمادف بدون اکسسبیلیتی تموم کرده :D معمولا نمیبینی همچین گیمر های جدی بیان از این چیز ها ایراد بگیرند :D این ایرادگیری ها معمولا کار کسی هست که اصن این کاره نیست...
 
آخرین ویرایش:
من خودمم همیشه برای سولزلایک ها یک درجه سختی واحد رو ترجیح میدم، چون ناخوداگاه (طبیعتا اطمینان 100 درصدی بهش نیست و یک فرض هست) فکر میکنی وجود مکانیسم تایین درجه سختی، اون بالانس بودن عدم وجود درجه سختی رو ممکنه به هم بزنه، یعنی یک درجه سختی واحد انگار همیشه بالانس ترین هست و خیالت راحته که نه اسونه نه غیر ممکن،

این صرفا یک برداشت ناخوداگاه هست و واقعا نمیشه بهش اطمینان کرد طوری که دوستمون بر اساسش نسخه بازی رو کلا میپیچه، اصن باورنکردنی هست که یک گیمر جدی اینطوری نسخه بازی رو بپیچه بره :D

واقعا اینطوری که دوستمون میگه نیست، ایشون حتی سر دلست اف اس (که خب بعدا معلوم شد مثل خیلی از منتقدین جدید ناتی داگ، نگاهش ایدئولوژیک هست و باقی حرفاش بهانه و الکی و غیر قابل اتکا) سر دلست اف اس هم به این سیستم گیر داده بود در حالی که همون جا بهش گفتم، اگه تونستی گروندد رو بدون اکسسبیلیتی 50 درصد کنی (تمام بماند) من بهت جایزه میدم :D بعدشم هرچقدر خواستی بیا به وجود مکانیسم سختی گیر بده که حرفت قابل اتکا باشه :D

یعنی ندید از حرفاش میتونم حدس بزنم مدل بازی کردنش طوری هست که امکان نداره بتونه گروندد رو حتی 50 درصد کنه، بعد میاد اینطوری از وجود درجه سختی ایراد میگیره :D

در حالی که گروندد کاملا بدون اکسسبیلیتی ها 100 کردنی هست (من کردم) مخصوصا اگر سیستم مخفی کاری بازی رو یاد بگیرید ئ عجله هم نکنید که زود ناامید بشید، اینطوری رسما نمیگم اسون ولی شدنی میشه کاملا، فقط سر یک باس (اسپویل نمیکنم) یادمه پاره شدم و یک انکانتر که محیط بسته و محدود بود و جای مانور زیادی وجود نداشت، همین 2 تا بود که واقعا سخت بود و چند روز برای 10 دقیقه گیم پلی طول کشید اینقدر ری استارت کردم (پرمادف خاموش بود) بقیه اش اما کالملا شدنی هست مخصوصا با امکانات محیطی در طراحی مرحله...

خلاصه، ایراد الکی از نوع ایراداتی که ملت به دووم دارک ایجز میگیرند حقتون هست که بگیرید، اما دیگرانی که جدی بازی میکنند هم حق دارند نظر شما رو جدی نگیرند...

*وقتی یک مد چالش برانگیر وجود داره و تو میتونی اون مد رو پلی کنی، بقیه اش میشه بامبول :D مگر اینکه صرفا یک ایراد کلی بگیری نه اینکه تمام بازی رو زیر سوال ببری چون در کنار مد سوپرچالشی، یک سری مدیفایر هم داره تا "اگر" کسی دوست داشت ازشون استفاده کنه...

*ما همینجا گیمر داریم گروندد رو با پرمادف بدون اکسسبیلیتی تموم کرده :D معمولا نمیبینی همچین گیمر های جدی بیان از این چیز ها ایراد بگیرند :D این ایرادگیری ها معمولا کار کسی هست که اصن این کاره نیست...


بامبول؟ با کسی تعارف دارم مگه یا پول گرفتم چیزی رو خراب کنم؟ تا کسی با چیزی حال نمیکنه چرا فک میکنین حتما توطئه ای درکاره و چیزی پشت پرده ست؟ آره داداش دراکمن دافمو بر زده بوده منم کینه کردم خوبه؟

0 من نمیخواستم بگم خیلی گیمر خفنیم اشتباه انتقال دادم. آقا سلیقه من اینه بازی درجه سختی پیشفرض بهم غالب کنه. همین. شما اینطوری نیستی خب نیستی. من تجربه خودمو دارم میگم که ممکنه با هیچکس مشترک نباشه یا حتی به نظر شما مسخره باشه درک میکنم. لفظ "جدی" رو هم از این لحاظ به کار بردم که اشتباه کردم چون معنی دیگه ای رو القا میکنه. منظورم این نبود خیلی حرفه ایم یا خیلی تایم واسه بازی میذارم.

1 برداشت خودآگاه یا ناخودآگاه از سختی پایه یه بازی اصلا مهم نیست مهم اینه اونو بیس در نظر بگیری ممکنه خیلی در واقع آسون یا سخت باشه مهم نیست بازم، مهم اینه یه چارچوبی برات قرار داده و طبق اون ریوارد میده و این انتخاب و آزاد عمل غیرضروری رو نمیده که با خودت تو چلنج قرار بگیری الان سخت باشه آسون باشه یا هرچی. برای من اینطوریه این وسواس ذهن شخص منه ممکنه کس دیگه این درگیری ذهنی رو نداشته اگه شما نداری گود فور یو من از خدام بود مثل شما بودم راحت بازیمو میکردم.

2 کشیدن پای لست آو آس این وسط که خنده داره من اگه در مورد درجه سختی این بازی حرف زدم بخاطر همون سلیقه شخصی خودمه نه اشتباه ویرانگر ساختار بازی. لست آو آس یه بازی story driven سینماییه نمیشه یه جوری سخت باشه تعداد زیادی آدم یه جا گیر کنن و پیس داستان بهم بخوره و در نتیجه بازی بی معنا بشه. در مورد بازی سولزلایک اینطوری نیست.

2.5 هی نگید اگه بخوای سختم میشه خوبم سخت میشه. مشکل من وجود این انتخابه.

3 الان به همین راحتی فرض کردی مشکل من با پارت تو ایدئولوژیکه؟ بخدا پیر شدیم تو این مملکت تا حرفمونو به آدمای صفر و صدی بفهمونیم. البته بازم بگم متوجه نمیشین ولی خب الان بیکارم: فرق هست بین محصولی که ارگانیکلی به این موضوعاتی که فک میکنی برای من تابوعه میپردازه تا محصولی که معلومه اینچیزا توش چاپونده شده یا اگه هم ارگانیکلی بوده در نهایت خوب پرداخته نشده و در نتیجه اگه میگم بده بخاطر ساختارشه نه موضوعش. مثلا کلی فیلم هست که شخصیتاش همجنس گران و به نظرم خیلی هم فیلمای درست و خفنی هستن مثل کوهستان بروکبک یا نور ررلی سامتایمز اولویز یا آبی گرمترین رنگهاست. بس کنید تورو قرآن.

4 لگسی ای که الان دارک سولز و برادرهاش دارن ناشی از همین سختیه این جزو ژانر بازیه. بازی بدون این سختی کلا یه چیز دیگه ست. دست پیلر رو باز گذاشتن برای اینکه هرچقدر آسون که دلش بخواد بتونه برا خودش بچرخه تنش بازی رو از بین میبره وقتی هم تنش بازی از بین بره در نتیجه reliefی که طرفدرا باهاش ارضا میشن و سولزو به اون میشناسن از بین میبره. اینا دو روی یک سکه هستن.
 
  • Like
Reactions: Sepi_60
بامبول؟ با کسی تعارف دارم مگه یا پول گرفتم چیزی رو خراب کنم؟ تا کسی با چیزی حال نمیکنه چرا فک میکنین حتما توطئه ای درکاره و چیزی پشت پرده ست؟ آره داداش دراکمن دافمو بر زده بوده منم کینه کردم خوبه؟

0 من نمیخواستم بگم خیلی گیمر خفنیم اشتباه انتقال دادم. آقا سلیقه من اینه بازی درجه سختی پیشفرض بهم غالب کنه. همین. شما اینطوری نیستی خب نیستی. من تجربه خودمو دارم میگم که ممکنه با هیچکس مشترک نباشه یا حتی به نظر شما مسخره باشه درک میکنم. لفظ "جدی" رو هم از این لحاظ به کار بردم که اشتباه کردم چون معنی دیگه ای رو القا میکنه. منظورم این نبود خیلی حرفه ایم یا خیلی تایم واسه بازی میذارم.

1 برداشت خودآگاه یا ناخودآگاه از سختی پایه یه بازی اصلا مهم نیست مهم اینه اونو بیس در نظر بگیری ممکنه خیلی در واقع آسون یا سخت باشه مهم نیست بازم، مهم اینه یه چارچوبی برات قرار داده و طبق اون ریوارد میده و این انتخاب و آزاد عمل غیرضروری رو نمیده که با خودت تو چلنج قرار بگیری الان سخت باشه آسون باشه یا هرچی. برای من اینطوریه این وسواس ذهن شخص منه ممکنه کس دیگه این درگیری ذهنی رو نداشته اگه شما نداری گود فور یو من از خدام بود مثل شما بودم راحت بازیمو میکردم.

2 کشیدن پای لست آو آس این وسط که خنده داره من اگه در مورد درجه سختی این بازی حرف زدم بخاطر همون سلیقه شخصی خودمه نه اشتباه ویرانگر ساختار بازی. لست آو آس یه بازی story driven سینماییه نمیشه یه جوری سخت باشه تعداد زیادی آدم یه جا گیر کنن و پیس داستان بهم بخوره و در نتیجه بازی بی معنا بشه. در مورد بازی سولزلایک اینطوری نیست.

2.5 هی نگید اگه بخوای سختم میشه خوبم سخت میشه. مشکل من وجود این انتخابه.

3 الان به همین راحتی فرض کردی مشکل من با پارت تو ایدئولوژیکه؟ بخدا پیر شدیم تو این مملکت تا حرفمونو به آدمای صفر و صدی بفهمونیم. البته بازم بگم متوجه نمیشین ولی خب الان بیکارم: فرق هست بین محصولی که ارگانیکلی به این موضوعاتی که فک میکنی برای من تابوعه میپردازه تا محصولی که معلومه اینچیزا توش چاپونده شده یا اگه هم ارگانیکلی بوده در نهایت خوب پرداخته نشده و در نتیجه اگه میگم بده بخاطر ساختارشه نه موضوعش. مثلا کلی فیلم هست که شخصیتاش همجنس گران و به نظرم خیلی هم فیلمای درست و خفنی هستن مثل کوهستان بروکبک یا نور ررلی سامتایمز اولویز یا آبی گرمترین رنگهاست. بس کنید تورو قرآن.

4 لگسی ای که الان دارک سولز و برادرهاش دارن ناشی از همین سختیه این جزو ژانر بازیه. بازی بدون این سختی کلا یه چیز دیگه ست. دست پیلر رو باز گذاشتن برای اینکه هرچقدر آسون که دلش بخواد بتونه برا خودش بچرخه تنش بازی رو از بین میبره وقتی هم تنش بازی از بین بره در نتیجه reliefی که طرفدرا باهاش ارضا میشن و سولزو به اون میشناسن از بین میبره. اینا دو روی یک سکه هستن.
1- نظر شخصیت هست، افرین اخرش هم اشاره کردی وسواس تو هست، نظر شخصی هم وقتی در یک نقد دخیل میشه اعتبار اون نقد کاهش پیدا میکنه... اون موقع اسمش هست "برداشت" نه نقد... رویو review نه کریتیک...

2- دقیقا مرتبط هست اونجا هم همین بامبول (:دی) رو به کار بردی برای همین عنوان کردم،

3- خودت تو تاپیکم های دیگه به نگاه ایدئولوژیکت که یاداور رائفی پور هست، اشاره داشتی بار ها اخریش در مورد عدم ساخته شدن دیزگان و تیکه انداختن به دراکمن. حداقل وجود داشته باشید و رو ایده ال هاتون محکم وایسید نه اینکه تا بحث جدی میشه بزنید جاده خاکی در جهت باد :D کل حرفات اینجا غیر قابل اتکاست و طوری هست که انگار اصن پلی نکردی و یک چیزی شنیدی فقط. نگاهت واقعا مضحک هست ولی من چون نمیخوام ناراحتت کنم جداگانه بهش نپرداختم، اینجا دیگه مجبور شدم اشاره کنم...

4- باز هم حرف خودت رو میزنی، قبلا بهت گفتم، شما اگه تونستی یک بازی مثل پارت 2 که مکانیسم درجه سختی داره، رو روی اخرین چالش، 50 درصد کنی، من تمام حرفام رو پس میگیرم و انتقادت رو درک میکنم، ولی خب تجربه نشون داده شماها اصن اهل سوپرچالشی تموم کردن بازی ها نیستید بعد این ایرادات هاردکور طور هم میگیرید، میگی نه؟ گیمرتگت رو بگذار تا ببینیم بازی هارو چطور تموم میکنی و اشتباهم رو ثابت کن،

کل بحث این هست که، وقتی یک طیف وجود داره، نمیشه منطقی از غیر بالانس بودن ایراد گرفت جز "فرض" داشتن، با فرض نقد کردن هم میشه سلیقه شخصی اونم از نوع خارج از موضوع و غیر قابل اتکا؛

سالم و موفق باشی ناراحت نشی از حرفام :D الان باید همه با هم دوست باشیم :D
 
من این دو سه روزه دارم اکسپنشن رو میرم و کاملا نظرم در مورد سختی بازی داغه داغه :D
سختی بازی اصلا دست نخورده و به صورت نرمال که بازی میکنیم روی همین Legendary Stalker که همون سختی گذشتست.
ولی کلا DLC از بازی اصلی به نظرم سخت تره.

من برام عجیبه صرف اینکه توی منوی بازی درجه سختی برای تنظیم کردن وجود داشته باشه بخواد تجربه بازی رو برای کسی تلخ یا کم ارزش کنه.
آره یکی میتونه بگه چون الان بازی درجه سختی داره و میشه روی Easy هم تمومش کرد و همه اچیومنتهاش رو گرفت یا... اون یونیک بودن و پاداش نهایی از تموم کردن بازی و خاص بودنش بین پلیرها ممکنه که کم رنگ بشه.

اما این دلیل نمیشه که من نوعی نتونم از بازی لذت ببرم.

همونطور که قبلا گفتم کاهدون که از خودمونه ، چرا باید برم توی منو و درجه سختی رو کم کنم؟

خب یه کاره برم چیت هم دانلود کنم و خودم رو ضد ضربه کنم یا همه رو وان شات کنم بره:|

@Verkha
به نظرم بیشتر از اینکه به استودیو گیر بدی کمی روی خودت کار کن.

این مثل این میمونه که مثلا من شکلات دوست دارم ولی خوردن زیادش برام ضرر داره.
ولی به جای اینکه جلوی خودم رو بگیرم گیر میدم به شرکت تولید کننده که ای فلان فلان شده خب چرا اینقدر تولید میکنی و تو مغازه ها میزاری برای فروش!
البته خودت هم اشاره کردی که وسواس شخصیته.

این برای من قابل درک نیست که نتونی خودت رو کنترل کنی که سختی بازی رو کم کنی ولی خب نمیتونم بگم ادعا و درخواست بی موردی داری.
===============

من اگه یه پیشنهاد برای Neowiz داشت باشم اینه که تو بازی آیندشون که احتمالا دوباره امکان انتخاب درجه سختی میزارن ولی چندتا اچیومنت رو منوط به استفاده از سختی نرمال کنن (نه درجه سختی نهایی) که پلیرهایی مثل همین دوستمون رو مجبور به پایبند بودن به درجه سختی نرمال کنن و هم اون حس یونیک بودن سختی بازی ، تموم کردن اون و پاداش ده بودنش رو حفظ کنن.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or