Multi Platform Lies of P

سازنده
Round 8 Studio
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Neowiz Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
thumb-1920-1186444.jpg

Lies of P

ناشر: NEOWIZ
سازنده: NEOWIZ
پلتفرم:Xbox Series X/S, Playstation 5, Microsoft Windows, Playstation 4, Xbox One
ژانر: Action RPG
تاریخ عرضه: 2023
Lies of P یک بازی اکشن نقش آفرینی سولزلایک است که با الهام از داستان کلاسیک معروف پینوکیو ساخته شده است و در جهانی بسیار شبیه به عصر طلایی اروپا ( نیمه دوم قرن نوزدهم تا پایان دهه دوم قرن بیستم) روایت خواهد شد.

- شما در نقش پینوکیو باید به دنبال خالق خود یعنی پدر ژپتو بگردید.
- دروغ هایی که به ان پی سی‌های بازی می‌گویید در پیشبرد داستان و پایان آن تاثیر خواهند داشت.
- ساکنان شهر از انسان نبودن شما آگاه نیستند.


این بازی در روز عرضه بر روی ایکس باکس گیم‌پس نیز قابل تجربه خواهد بود

:Screenshots
205085.jpg 205083.jpg
 
آخرین ویرایش:
پایان اول بازی رو رفتم. سر این باس nameless بدجور عصبی شدم. واقعا باس اشغال و رو مخی هست. یکی از بیخود ترین باس های کل سری سولز بورن هست. یه باس میتونه مثل باس اخر سکیرو سخت باشه ولی یه منطق ای داشته باشه باسش. یه ابهتی داشته باشه. این ولی صرفا اتک اسپم میکنه و اندازه یه تریلی جون از کم‌ میکنه و هیچی به هیچی :D
فعلا نمیتونم بزنمش و سپردمش به یه زمان بهتر :D
جالبه که لاس های بازی تا اینجاب کار ۹۵ درصدشون رو فرست ترای زدم. اما این ؟ نه :D
هیچ باسی تو کل بازی های FS منو اندازه این np اذیت نکرده بود. چند صفحه قبل گفتم بهترین راه برای زدنش حفظ کردن تک تک حرکات و زمان بندی و پرفکت پری کردن حرکاته تا خسته بشه یا زمان مناسب ایجاد بشه تا بهش دمیج بزنی. تو فاز دوم که اصل کاریه باید دوتا grindstone الکتریسیته داشته باشی تا زودتر خلاصش کنی و ترجیها pulse هات فول باشه و همینطور از گارد و Aegis هم باید استفاده کنی در مواقع ضروری. کار اشتباهی کردی تو دور اول نزدی چون تو ng+ میگن از اینی که هست خیلی بدتره :|
 
در مورد این nameless puppet اگه براتون چیز شدن باس مطرح نیست اینطوری بزنیدش که فاز اول رو بزنید چون زیاد سخت نیس برای فاز دوم چهار تا ایتم پرتابی وجود داره که بیشترین دمیج رو می دن از هرکدوم به هر تعداد که می تونین حمل کنید بخرید فاز دوم لاک کنید روش و تا جایی که می تونید پرت کنین بهش در اخر یدونه اتک بهش بدین و خلاص :D
اگه فاز یکش هم براتون سخت بود و جای آیتم زیاد دارید همون فاز اول هم می تونید نصفشو با آیتم بزنید.
 
فاز یک که هیچی نیست. راحت میزنمش. فاز دوم روی اعصابه. منم بی اعصاب :D با throwable میشه زدش قشنگ‌ ولی خوب هزینش بالاس. منم دیگه از بازی خسته شدم رسما و نمیتونم هر سری که پرتابی هام تموم میشه برم کلی جونور بزنم تا ارگو بگیرم :D
باس باید منطق پشتش باشه. اینا کلا دیدن دارک سولز, باس هاش دو فاز دارن یکی دوتاشون، اینا هم دیگه جوری شورشو در اوردن که نقریبا اژ ۲۵ درصد بازی به بعد همشون دو فازی هستن :D
دیگه تقلید در این حد هم خوب نیست.
سیستم دوج بازی فاجعس. به شدت هم تاخیر داره. ضمن اینکه نمیتونی پشت سر هم دوج بدی که واقعا فاجعس. در کل از ۷۰ درصد بازی به بعد نظرم ۱۸۰ درجه عوض شد. بازی ای که راحت ۹ بهش میدادم الان در حد ۶.۵ و ۷ هست واسم :D قشنگ از نیمه ی دوم بازی با سر رفت زمین. باس ها دیگه مسخره شدن. محیط ها خیلی خسته کننده شدن. ایتم های بازی هم یا ارگو هست یا کاتالیست یا دست خشاب برای دست مکانیکیت :D
واقعا نمره ی متا همیشه یه حکمتی توشه. واقعا بازی بی نقص ۸۰ نمیگیره :D

پ.ن:
ادم وقتی دارک سولز و بلاد و nioh میزنه، هرچی هم باسش سخت باشه بازم ادم عطش میگیره که بزنتش. ولی این بازی اونقد باس هاش اشغال شدن که ادم اگه بکشتشون احساس افتخار نمیکنه، اگرم ببازه بازم حس تلاش بهش دست نمیده :دی
نیوگیم پلاس بازی که رسما برای من بی ارزش ترینه و ابدا وقتمو براش نمیذارم.
 
  • Like
Reactions: applemakintaj
فاز یک که هیچی نیست. راحت میزنمش. فاز دوم روی اعصابه. منم بی اعصاب :D با throwable میشه زدش قشنگ‌ ولی خوب هزینش بالاس. منم دیگه از بازی خسته شدم رسما و نمیتونم هر سری که پرتابی هام تموم میشه برم کلی جونور بزنم تا ارگو بگیرم :D
باس باید منطق پشتش باشه. اینا کلا دیدن دارک سولز, باس هاش دو فاز دارن یکی دوتاشون، اینا هم دیگه جوری شورشو در اوردن که نقریبا اژ ۲۵ درصد بازی به بعد همشون دو فازی هستن :D
دیگه تقلید در این حد هم خوب نیست.
سیستم دوج بازی فاجعس. به شدت هم تاخیر داره. ضمن اینکه نمیتونی پشت سر هم دوج بدی که واقعا فاجعس. در کل از ۷۰ درصد بازی به بعد نظرم ۱۸۰ درجه عوض شد. بازی ای که راحت ۹ بهش میدادم الان در حد ۶.۵ و ۷ هست واسم :D قشنگ از نیمه ی دوم بازی با سر رفت زمین. باس ها دیگه مسخره شدن. محیط ها خیلی خسته کننده شدن. ایتم های بازی هم یا ارگو هست یا کاتالیست یا دست خشاب برای دست مکانیکیت :D
واقعا نمره ی متا همیشه یه حکمتی توشه. واقعا بازی بی نقص ۸۰ نمیگیره :D

پ.ن:
ادم وقتی دارک سولز و بلاد و nioh میزنه، هرچی هم باسش سخت باشه بازم ادم عطش میگیره که بزنتش. ولی این بازی اونقد باس هاش اشغال شدن که ادم اگه بکشتشون احساس افتخار نمیکنه، اگرم ببازه بازم حس تلاش بهش دست نمیده :D
نیوگیم پلاس بازی که رسما برای من بی ارزش ترینه و ابدا وقتمو براش نمیذارم.
حجی حس میکنم اعصاابت رو بهم ریخته. یه فرصت بده برگرد. خوب میشه. راستی یه link dodge بازی داره‌. اسکیلش رو فعال کن حتما.
 
  • Love
Reactions: The Pale King
حجی حس میکنم اعصاابت رو بهم ریخته. یه فرصت بده برگرد. خوب میشه. راستی یه link dodge بازی داره‌. اسکیلش رو فعال کن حتما.
نفست حق بود حاجی.‌ زدمش الان :دی واقعا چیز مسخره ای بود:دی
 
نفست حق بود حاجی.‌ زدمش الان :D واقعا چیز مسخره ای بود:D
احسنت.
ولی واقعا فکر کنم مشکل اصلی این بود که میخواستی یه کله بندازیش.

واقعا حرکاتش تلگرافیکه این باس و فیزهاش مشخصا راهکار خودش رو دارن.

یک مورد دیگه اینکه فکر کنم یه ری اسپک نیاز داشت آپگریدهات.
این باس خیلی هم پرفکت پری نمیخواست و با همون بلاک معمولی میشد جون رو دوباره برگردوند اگه آپگرید درست رو بگیریم.

غیر اون با انتخاب اسلحه درست میشه از فیبل آرتی که 100 درصد پرفکت پری میکنه استفاده کرد.
یکسری حرکاتش هم که فقط داج میخواد و...

خلاصه خسته نباشی پهلوون.
منم حین بازی باهاش همینقدر اعصابم به هم ریخته بود تا بالاخره روش درست رو پیدا کردم.
البته یکی از کامنتهای پلیرها تو استیم نجاتم داد که همین مطالب بالا رو نوشته بود.

میخوام بگم بازی همه مواردی که بشه باس رو به راحتی زد در اختیار پلیر گذاشته ولی خب خیلیهامون از اونها استفاده نمیکنیم.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: The Pale King
احسنت.
ولی واقعا فکر کنم مشکل اصلی این بود که میخواستی یه کله بندازیش.

واقعا حرکاتش تلگرافیکه این باس و فیزهاش مشخصا راهکار خودش رو دارن.

یک مورد دیگه اینکه فکر کنم یه ری اسپک نیاز داشت آپگریدهات.
این باس خیلی هم پرفکت پری نمیخواست و با همون بلاک معمولی میشد جون رو دوباره برگردوند اگه آپگرید درست رو گرفته بگیریم.

غیر اون با انتخاب اسلحه درست میشه از فیبل آرتی که 100 درصد پرفکت پری میکنه استفاده کرد.
یکسری حرکاتش هم که فقط داج میخواد و...

خلاصه خسته نباشی پهلوون.
منم حین بازی باهاش همینقدر اعصابم به هم ریخته بود تا بالاخره روش درست رو پیدا کردم.
البته یکی از کامنتهای پلیرها تو استیم نجاتم داد که همین مطالب بالا رو نوشته بود.

میخوام بگم بازی همه مواردی که بشه باس رو به راحتی زد در اختیار پلیر گذاشته ولی خب خیلیهامون از اونها استفاده نمیکنیم.
دقیقا درست میگی.
کلا باس های این بازی به نظرم اصلا و ابدا فنی نیستن. یعنی فلسفه پشتشون نیست. اکثر باس های سخت رو‌ میشه صرفا با فرار کردن ازشون و‌ یا سامن کردن اسپکتر حواسشو پرت کنی و همینجور پشت سر هم بهشون ایتم های پرتابی بزنی. این سبک مبارزه واقعا چیز خوبی نیست و خیلی ابتداییه. باس های بازی صرفا اتک هارو اسپم میکنن. به راحتی حواسشون پرت میشه و نسبت به ایتم پرتابی dodge نمیدن که خوب این از غنای بازی شدیدا کم میکنه.
در مورد این باس هم, من حقیقتا یادم رفته دوتا از amulet های مهمم رو بزنم. جاشون خالی بود. از طرفی لول اپمو بیشتر روی advance گذاسته بودم به استباه که مجدد ریست کردم و تکنیک رو افزایش دادم.
اما مهمترین دلیلی که تونستم بزنمش, استفاده از دوتا grindstone الکتریسیته و ترکیب کردن با fable شارژ شده ی ۴ مرحله ای بود. اسلحم اون اچار بزرگ بود از اول تا الان. یه fable شارژ شده ی ۴ مرحله ای همون اول روی باس زدم در حالی سلاحم پوشش الکتریسیته داشت و تقریبا ۲۵ درصد جونشو درجا کم کرد و stun اش کرد. بلافاصله بعد استان شدن هم بهش ایتم پرتابی زدم و فرار کردم .
کلا من توی هیچ بازی ای از سری سولز لایک نتونستم parry کنم. نه بلدم و نه در توانم هست :ذی همینه که کلا یه کم بیشتر از بقیه باید سختی بکشم :دی
من شخصا ترجیح میدادم توی ساخت باس ها خلاقیتشون رو بیشتر میکردن. لازم نبود همه ی باس ها تانک باشن و مثل تریلی بهت اتک بزنن. میتونستن یه سری باس های ضعیف هم طراحی کنن ولی با خلاقیت زیاد و کاری کنن بازیکن برای کشتنش دنبال یه راه توی محیط بگرده. مثل باس micolash the host of nightmare توی بلادبورن :دی
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
دقیقا درست میگی.
کلا باس های این بازی به نظرم اصلا و ابدا فنی نیستن. یعنی فلسفه پشتشون نیست. اکثر باس های سخت رو‌ میشه صرفا با فرار کردن ازشون و‌ یا سامن کردن اسپکتر حواسشو پرت کنی و همینجور پشت سر هم بهشون ایتم های پرتابی بزنی. این سبک مبارزه واقعا چیز خوبی نیست و خیلی ابتداییه. باس های بازی صرفا اتک هارو اسپم میکنن. به راحتی حواسشون پرت میشه و نسبت به ایتم پرتابی dodge نمیدن که خوب این از غنای بازی شدیدا کم میکنه.
خب آره بازی اینهارو در اختیارت میزاره ولی اجبارت هم نمیکنه که از اینها استفاده کنی:D

ولی بنظر من الان آماده نیوگیم پلاسی:>
جدای از شوخی بازی تو +NG آسونتر میشه ، شاید هم بالانس تر.
چون دشمنهای عادی سخت تر میشن ولی باس هارو راحت تر میندازی.
=============
این دوتا رو ببین کمی روحت جلا بگیره:
تو ++++NG بدون دمیج داره میندازتش

 
بالاخره بازی تموم شد و بَه‌بَه از این اثر Round8/Neowiz. :D یکی از بهترین تجربه‌های امسال من بود و خیلی ازش لذت بردم و به نظرم راحت می‌تونه جزو آندرریتدترین بازی‌های این سال‌ها قرار بگیره. منظورم از آندرریتد، از نظر نقدها و امتیازهاست وگرنه گیمرها بهتر باهاش برخورد کردن و همین که تونست به عنوان یه IP جدید در کمتر از یک ماه یک میلیون نسخه بفروشه (اون هم با وجود عرضه روی گیم پس)، نشون می‌ده که احتمالاً ملت بین خودشون و توی فجازی و... ازش خوب گفتن و در ادامه هم ایشالا فروشش بیشتر بشه.
از نظر درجه سختی، همون‌طور که قبلاً گفتم با فاصله زیاد نسبت به سولزبورن‌ها راحت‌تره و تنها جایی که یه ذره به اون‌ها نزدیک شده بود، Nameless Puppet بود که توی فاز دوم در حد باس‌های متوسط سولزبورن می‌شد. یعنی من توی کل باس‌ها روی هم رفته فکر کنم ۳ بار مُردم، ولی جلوی ایشون یه ۷،۸ باری به رحمت ایزدی پیوستم و آخرش دیگه گفتم یه سری به امکانات بازی مثل Cube و افکت‌های اسلحه و... بزنیم و بعد از یه سری آزمون و خطا، به بدبختی شکستش دادم! امیدوارم بازی بعدی‌شون هم این مدلی باشه و زیاد سخت نباشه که وسط بقیه سولزبورن‌های فجیع، یه ذره تجدید قوا کنیم! :-"
در مجموع خیلی از Lies of P راضی بودم و جالب‌ترین بخش ماجرا هم برای من، After Creditsـش بود که خوشبختانه از قبل در جریانش نبودم و خیلی غافلگیرم کرد! :D

اونجایی که طرف توی صحبت‌هاش اسم «دوروتی» رو آورد، یه لحظه گفتم جل‌الخالق! نکنه منظورش «جادوگر شهر آز» (The Wizard of Oz) باشه و چند ثانیه بعدش با نمایش کفش‌های قرمزرنگ دوروتی، ماجرا مشخص شد و کلی ذوق کردم! :D

e25d26_23sxcxzc.jpg


واقعاً ایده جالبیه که توی هر نسخه برن سراغ یه داستان معروف و مثلاً توی نسخه بعدی وارد سرزمین آز بشیم و کاراکترهای معروفش مثل شیر، مترسک و مرد حلبی رو ببینیم و با جادوگر بجنگیم، اون هم توی یه دنیای مخوف با اتمسفر سنگین، به جای دنیای شاد و شنگول آز! :D
گویا اون آقاهه که اسم دوروتی رو میاره هم برگرفته از ایشون هست که کیمیاگر و پزشک و... بوده و بهش لقب «پدر سم‌شناسی» هم دادن.
 
آخرین ویرایش:
یه سوال از اونایی که تمام و پلت کردن
من دور اول رو تموم کردم
حالا
کلا دروغ گفتم و موهام سفید شد، با مصیبت نیملِس پاپت رو زدم و تموم، حالا رفتم که از تابلوی پینیکیو که دماغش دراز شده بود شمشیر رو بگیرم ولی هیچ کاری نکرد، حالا تحقیق کردم که باید به همه ی رِکورد ها (دیسک موزیک ها) رو گوش بدم کامل، ولی من همه ی رکورد ها رو پیدا نکردم فقط 7 تا دارم، اگه به اینا گوش بدم میده اون شمشیر رو از تابلو یا نه، یا باید یه دور هم برم تا (دیسک موزیک ها) کامل بشه بعد، کلا چطوری میشه اون شمشیر رو گرفت چون برا تروفی لازمه
 
یه سوال از اونایی که تمام و پلت کردن
من دور اول رو تموم کردم
حالا
کلا دروغ گفتم و موهام سفید شد، با مصیبت نیملِس پاپت رو زدم و تموم، حالا رفتم که از تابلوی پینیکیو که دماغش دراز شده بود شمشیر رو بگیرم ولی هیچ کاری نکرد، حالا تحقیق کردم که باید به همه ی رِکورد ها (دیسک موزیک ها) رو گوش بدم کامل، ولی من همه ی رکورد ها رو پیدا نکردم فقط 7 تا دارم، اگه به اینا گوش بدم میده اون شمشیر رو از تابلو یا نه، یا باید یه دور هم برم تا (دیسک موزیک ها) کامل بشه بعد، کلا چطوری میشه اون شمشیر رو گرفت چون برا تروفی لازمه
قطعا یجا اشتباه انتخاب کردی چون گرفتن اون سلاح به دیسک موزیک ها ربطی نداره
خودم کمتر از خودت دیسک موزیک پیدا کردم ولی اون سلاح رو آخرش گرفتم
 
قطعا یجا اشتباه انتخاب کردی چون گرفتن اون سلاح به دیسک موزیک ها ربطی نداره
خودم کمتر از خودت دیسک موزیک پیدا کردم ولی اون سلاح رو آخرش گرفتم
ممنون موند دور دوم
یه سوال دیگه، یه سیب گرفتم از فروشنده، به کی باید بدمش، نمیدونم چیکار کنم؟
و
من پایان rise of p رو رفتم (کلا دروغ گفتم و اخر سر قلب رو ندادم به ژپتو و با عروسک بی نام جنگیدم) ، حالا برا دوتا پایان بعدی اینطوری باید برم؟
1، یه بار دیگه برم و کلا دروغ بگم (مثل قبل) و اخر سر قلب رو به ژپتو بدم
و
2، یه بار هم کلا راست بگم و (اخر سر قلب رو ندم یا بدم به ژپتو)
درسته!!
اگه اشتباه میگم ته توضیح بدین در مورد پایان های دیگه
 
یه سوال از اونایی که تمام و پلت کردن
من دور اول رو تموم کردم
حالا
کلا دروغ گفتم و موهام سفید شد، با مصیبت نیملِس پاپت رو زدم و تموم، حالا رفتم که از تابلوی پینیکیو که دماغش دراز شده بود شمشیر رو بگیرم ولی هیچ کاری نکرد، حالا تحقیق کردم که باید به همه ی رِکورد ها (دیسک موزیک ها) رو گوش بدم کامل، ولی من همه ی رکورد ها رو پیدا نکردم فقط 7 تا دارم، اگه به اینا گوش بدم میده اون شمشیر رو از تابلو یا نه، یا باید یه دور هم برم تا (دیسک موزیک ها) کامل بشه بعد، کلا چطوری میشه اون شمشیر رو گرفت چون برا تروفی لازمه
برای گرفتن اون سلاح اگه اشتباه نکنم باید همه جا دروغ بگی. یه سرچ یوتوب بزن میاره چجوری باید بگیریش.
 
یه سوال از اونایی که تمام و پلت کردن
من دور اول رو تموم کردم
حالا
کلا دروغ گفتم و موهام سفید شد، با مصیبت نیملِس پاپت رو زدم و تموم، حالا رفتم که از تابلوی پینیکیو که دماغش دراز شده بود شمشیر رو بگیرم ولی هیچ کاری نکرد، حالا تحقیق کردم که باید به همه ی رِکورد ها (دیسک موزیک ها) رو گوش بدم کامل، ولی من همه ی رکورد ها رو پیدا نکردم فقط 7 تا دارم، اگه به اینا گوش بدم میده اون شمشیر رو از تابلو یا نه، یا باید یه دور هم برم تا (دیسک موزیک ها) کامل بشه بعد، کلا چطوری میشه اون شمشیر رو گرفت چون برا تروفی لازمه
Lies of P - Telling truth/lies scenarios and gaining Humanity (SPOILERS)
 
منم بازی رو تموم کردم و بنظرم آندرریتدترین بازی امساله و فکر میکنم تنها دلیلش هم کپی مطلق از سولزبورنه که برای من اصلا اهمیتی نداشت.
ما یک دیمنزسولز و 3 تا دارک سولز داریم که عملا همگی خیلی اختلاف کمی باهم دارن ولی همه ستایش شدن.
حتی بلادبورن و سکیرو و الدن رینگ هم هسته اصلی‌شون تفاوتی با هم نداره.
دلیل نمیشه چون یه استودیوی دیگه ساخته بگیم عیب و ایرادی داره ...
بنظرمن در کیفیت کلی چیزی از اونا کم نداره و فقط میشه گفت سر راست‌تر از بازیهای FS هست و رمز و راز اونا رو نداره که البته این شاید بشه نکته مثبت هم حسابش کرد.

در مورد درجه سختی بازی فکر میکنم در مجموع آسونتره، ولی نه بخاطر مبارزات، بلکه بدلیل امکاناتی که بهت میده و لول دیزاین یوزر فرندلی‌تر و مخصوصا اسپکترهای عملا بی‌نهایتی که برای مبارزه با باسها میده.
اگه اسپکترها رو در نظر نگیریم شاید حتی باسهای بازی سخت‌تر هم باشن که اتفاقا Nameless Puppet اینجا خودش رو نشون میده ...

من NP رو بار چهارم و با Parry کردن و حملات اگرسیو با Etiquette زدمش. (خیلی سلاح خوبیه و بخاطر DPS بالایی که داره یه جاهایی اجازه نفس کشیدن به حریف نمیده)

با توجه به کاتسین آخر هم احتمال زیاد نسخه بعدش قطعیه و خوشحالم از این موضوع.

امیدوارم این سیل بازیهای استودیوهای کره‌ای که در راهه همینطوری با کیفیت و جذاب باشن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or