
طبق گفته های اریک بلوجس (Eric Boltjes) طراح ارشد بازی Killzone Shadow Fall که یکی از عناوین اختصاصی لانچ برای کنسول Playstation 4 میباشد ، KZ SF در حالت مولتی پلیر در اکثر اوقات به صورت 60 فریم بر ثانیه و با نرخ فریمی دو برابر حالت تک نفره بازی اجرا میشه البته رزولوشن بازی در هر دو حالت به صورت " 1080 واقعی" هست.
در خلال نشست توسعه دهنده های بازی در نمایشگاه Eurogamer Expo اریک بلوجس عنوان کرد که بازی در حالت مولتی پلیر در اکثر مواقع 60 فریم بر ثانیه هست ولی ممکنه در بعضی مواقع هم پایین تر بیاد.
"اجرای بازی به صورت 60 فریم بر ثانیه به یک جام مقدس تبدیل شده! غفلتا مردم فکر میکنن اگر بازی شما روی 60 فریم باشه بازی بهتر اجرا میشه ، در صورتی که از نظر فنی این مسئله خیلی صحیح نیست .و درواقع کاری که انجام میشه اینه که تصمیمات سریعتر به صفحه نمایش انتقال پیدا میکنه.
بنابراین داشتن 60 فریم به صورت ثابت درواقع بهتر از داشتن 60 فریم در اکثر اوقات نیست . شاید مرموز به نظر برسه ولی درسته!. از اونجا که معمولا ما در مواقعی وارد افت نرخ فریم ریت میشیم که یا شما مردین یا اینکه دیگه خیلی دیر شده!"
در مورد مقایسه KZ SF با بقیه عناوین PS4 در همین ژانر اریک بلوجس میگه:
"من فکر میکنم بازی ما از نظر گرافیکی ، در حالت چند نفره پر جزیئات تر و پر جنب و جوش تر از بازیهای دیگه ای هست که با ما رقابت مستقیم دارن"
"نیازی به گفتن نیست ما میتونستیم 60 فریم رو به صورت مدام داشته باشیم اگر رزولوشن بازی رو نصف میکردیم یا از تخریب پذیری محیط کم میکردیم یا مثلا اون شیشه هارو حذف میکردیم.ما نمیخواستیم اون کارارو انجام بدیم. ما میخواستیم هم بازی رو زیبا نگه داریم هم سعی کنیم که روی 60 فریم اجرا بشه.
در نهایت من نمیخوام بگم که ما همیشه رو 60 فریم هستیم چون این حرف دروغه ولی ما خیلی نزدیکیم به طوری که من فکر نمیکنم کسی متوجه افت فریم در اون بشه وقتی از Digital Foundry استفاده نمیکنه"
"گرافیک حالت تک نفره یک گام بالاتره و تخریب بیشتری در محیط وجود داره، ... و چون انجام واکنشهای سریع به اندازه مولتی پلیر نیاز نیست ما تصمیم گرفتیم به جای فریم ریت کار بیشتری روی گرافیک انجام بدیم"
منبع:
Killzone: Shadow Fall multiplayer will hit 60fps a lot of the time - Killzone: Shadow Fall for PS4 News
Killzone: Shadow Fall's Single Player is at 30fps Because Graphically It's "Even a Step Above Multiplayer" - PlayStation LifeStyle
آخرین ویرایش: