Killzone Shadow Fall تکنفره 30fps و مولتی پلیر اکثر مواقع 60 فریم بر ثانیه.

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
91102343675298337792.jpg


طبق گفته های اریک بلوجس (Eric Boltjes) طراح ارشد بازی Killzone Shadow Fall که یکی از عناوین اختصاصی لانچ برای کنسول Playstation 4 میباشد ، KZ SF در حالت مولتی پلیر در اکثر اوقات به صورت 60 فریم بر ثانیه و با نرخ فریمی دو برابر حالت تک نفره بازی اجرا میشه البته رزولوشن بازی در هر دو حالت به صورت " 1080 واقعی" هست.
در خلال نشست توسعه دهنده های بازی در نمایشگاه Eurogamer Expo اریک بلوجس عنوان کرد که بازی در حالت مولتی پلیر در اکثر مواقع 60 فریم بر ثانیه هست ولی ممکنه در بعضی مواقع هم پایین تر بیاد.

"اجرای بازی به صورت 60 فریم بر ثانیه به یک جام مقدس تبدیل شده! غفلتا مردم فکر میکنن اگر بازی شما روی 60 فریم باشه بازی بهتر اجرا میشه ، در صورتی که از نظر فنی این مسئله خیلی صحیح نیست .و درواقع کاری که انجام میشه اینه که تصمیمات سریعتر به صفحه نمایش انتقال پیدا میکنه.
بنابراین داشتن 60 فریم به صورت ثابت درواقع بهتر از داشتن 60 فریم در اکثر اوقات نیست . شاید مرموز به نظر برسه ولی درسته!. از اونجا که معمولا ما در مواقعی وارد افت نرخ فریم ریت میشیم که یا شما مردین یا اینکه دیگه خیلی دیر شده!"

در مورد مقایسه KZ SF با بقیه عناوین PS4 در همین ژانر اریک بلوجس میگه:

"من فکر میکنم بازی ما از نظر گرافیکی ، در حالت چند نفره پر جزیئات تر و پر جنب و جوش تر از بازیهای دیگه ای هست که با ما رقابت مستقیم دارن"

"نیازی به گفتن نیست ما میتونستیم 60 فریم رو به صورت مدام داشته باشیم اگر رزولوشن بازی رو نصف میکردیم یا از تخریب پذیری محیط کم میکردیم یا مثلا اون شیشه هارو حذف میکردیم.ما نمیخواستیم اون کارارو انجام بدیم. ما میخواستیم هم بازی رو زیبا نگه داریم هم سعی کنیم که روی 60 فریم اجرا بشه.
در نهایت من نمیخوام بگم که ما همیشه رو 60 فریم هستیم چون این حرف دروغه ولی ما خیلی نزدیکیم به طوری که من فکر نمیکنم کسی متوجه افت فریم در اون بشه وقتی از Digital Foundry استفاده نمیکنه"

"گرافیک حالت تک نفره یک گام بالاتره و تخریب بیشتری در محیط وجود داره، ... و چون انجام واکنشهای سریع به اندازه مولتی پلیر نیاز نیست ما تصمیم گرفتیم به جای فریم ریت کار بیشتری روی گرافیک انجام بدیم"

منبع:

Killzone: Shadow Fall multiplayer will hit 60fps a lot of the time - Killzone: Shadow Fall for PS4 News

Killzone: Shadow Fall's Single Player is at 30fps Because Graphically It's "Even a Step Above Multiplayer" - PlayStation LifeStyle
 
آخرین ویرایش:

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,021
نام
محمد امین
30 فریم به شرطی خوبه که دیگه پایین تر نیاد بعضی بازی ها می گن 30 فریم ولی وقتی بازی می کنی یک هو تو محیط شلوغ میاد پایین درکل مهم ثباتش هست
 

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
بنابراین داشتن 60 فریم به صورت ثابت درواقع بهتر از داشتن 60 فریم در اکثر اوقات نیست .
نه بابا؟! You don't say؟
تو متن اصلی بجا 60 اولیه، 30 نیست؟ واسه من باز نمی شه.
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
نه بابا؟! You don't say؟
تو متن اصلی بجا 60 اولیه، 30 نیست؟ واسه من باز نمی شه.

So, having a constant 60 is not actually better than having a ‘lot of the time’ 60.

نه همون 60 ـه ، منظورش اینه که بین بازی ای که همیشه 60 فریم بر ثانیه هست با بازی ای که بیشتر مواقع 60 فریم بر ثانیه هست تفاوتی وجود نداره.
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
این قضیه 60fps رو مثلاً خواستن صداقت به خرج بدن یا اینکه فریم ریتش خیلی کم و زیاد میشه ؟! :D چون 99% بازی های این نسل فریم ریت کاملاً ثابت نداشتن و بالا پایین میرفت ولی سازنده هاشون میگن بازیمون 30fps هست یا 60fps هست و ... دیگه نمیگن افت فریم داریم ! :D
مثلاً همین نسل که CoD معروف هست به بازی 60fps ، کاملاً ثابت نیست و یه کم تکون میخوره بعضی جاها. اگه منظورشون این طوری هست که دمشون گرم ، ولی اگه تغییرات فریم ریت خیلی زیاد باشه ، به تجربه بازی لطمه میزنه.

بنابراین داشتن 60 فریم به صورت ثابت درواقع بهتر از داشتن 60 فریم در اکثر اوقات نیست
الله اکبر ! :D
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,021
نام
محمد امین
بنابراین داشتن 60 فریم به صورت ثابت درواقع بهتر از داشتن 60 فریم در اکثر اوقات نیست .

من اگ میخواستم سر دختر پسر خالم که 1 سالش هست کلاه بگزارم قطعا منطقی تر از این حرف میزدم :|
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
الله اکبر ! :D
منظورش اینه وقتی شما نرخ فریمی داری ( 60 و کمی بالا پایین ) که شاید افت فریم را متوجه نشی و بجاش گرافیک بهتری داشته باشی به همین خاطر نرخ فریم 60 ثابت ازش بهتر نیست که بجاش افت گرافیکی ببینی .
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
منظورش اینه وقتی شما نرخ فریمی داری ( 60 و کمی بالا پایین ) که شاید افت فریم را متوجه نشی و بجاش گرافیک بهتری داشته باشی به همین خاطر نرخ فریم 60 ثابت ازش بهتر نیست که بجاش افت گرافیکی ببینی .
اگه اون بالا پایین رفتنش کم باشه ، مشکلی نداره ! :D
ولی اگه یه دفعه از 60 بیفته روی 45 و دو ثانیه بعد بپره روی 57 و ... ، خیلی داغون میشه ! مخصوصاً توی مولتی پلیر.

آخه چطور میشه 30 فریم تفاوت؟؟؟؟ یکم به نظر عجیب میاد!
بعید نیست این قضیه تبدیل به یه جور استاندارد بشه ! :D الآن AC IV هم همین طوری هست. یعنی بخش داستانی 30fps هست و بخش مولتی پلیر 60fps.
کلاً ملت توی مولتی پلیر کمتر حواسشون به گرافیک و این چیزا هست و بیشتر روی خود گیم پلی تمرکز دارن ، ولی توی بخش داستانی پشت سر هم Setpiece می بینن و مناظر خفن و جلوه های فلان و ... ، برای همین احتمالاً خیلی از بازیسازها مثل نسل قبل برن سراغ 30fps.
 

Yukimura

کاربر سایت
Aug 15, 2013
1,094
من اگ میخواستم سر دختر پسر خالم که 1 سالش هست کلاه بگزارم قطعا منطقی تر از این حرف میزدم :|
خوبه وقتی دیروز میگفتن Ryse از گرافیک شخصیتش و ریزولوشن بازی زده گذاشته رو محیط و سایه زنی و... میگفتی این کار تحسین برانگیزه !‍
حالا چون رسید به کیلزون شد گول زدن؟=))

------
گفته اکثر وقتا 60 فریمه که پس فردا یکی عکس نزاره بیا اینجا یه لحظه شد 50
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر