Multi Platform JUDAS

سازنده
Ghost Story Games
تاریخ انتشار
TBA
ناشر
Ghost Story Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
عنوان Judas توسط استودیوی Ghost Story Games که توسط Ken Levine پس از تعطیلی Irrational Games تأسیس شد ساخته میشود.
کارگردان اصلی یعنی Ken Levine، خالق عناوینی مثل BioShock و System Shock 2 بوده است.
سبک بازی تیراندازی اول‌شخص تک‌نفره با تمرکز بر داستان و انتخاب‌های بازیکن است.

پلتفرم‌ها:
PlayStation 5، Xbox Series X|S، و PC (Steam و Epic Games Store)

داستان و مکانیزم‌های کلیدی:
محیط: داستان در یک کشتی فضایی به نام Mayflower واقع‌شده که در راه Proxima Centauri است. جامعه توسط هوش مصنوعی کنترل میشود ، تا اینکه شخصیت اصلی، Judas، علیه آن شورش می‌کند .

سه شخصیت اصلی (Big 3):
Tom: هدفش حفظ بشریت در شکل طبیعی‌اش است.

Nefertiti: می‌خواهد بشریت را به گونه‌ای رباتی بدون نقص تبدیل کند.

Hope: دختر خوانده‌ای که آرزو دارد وجودش را نابود کند.

بازیکن با هرکدام تعامل می‌کند و با انتخاب‌های مختلف خود، یکی از آن‌ها ممکن است تبدیل به دشمن اصلی که بهش villain میگیم بشود .


مکانیزم Villainy:
از طریق انتخاب‌ها، بی‌توجهی به یک شخصیت منجر به تبدیل او به ضدقهرمان با قدرت‌های ویژه می‌شود؛ مانند روبات‌های Rent-a-Deputy که در صورت آزردن Tom ، ممکن است علیه بازیکن عمل کنند .

نکته قابل توجه:
این سیستم مشابه Nemesis System بازی Shadow of Mordor است، اما اینجا با تمرکز بیشتر بر درگیری‌های احساسی و داستانی .
کن لوین گفته است که تمایلی به اینترنت محور یا پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای ندارد.

وضعیت توسعه و انتشار:
تاریخ عرضه پیشنهادی اولیه: تا مارس ۲۰۲۵ بود اما به سال مالی ۲۰۲۷ شرکت Take Two منتقل شد که یعنی از اوایل ۲۰۲۶ تا اوایل ۲۰۲۷ احتمال انتشار آن وجود دارد.
پروژه ساخت این بازی خیلی طولانی است. آنها از سال‌ها قبل یعنی ۲۰۱۷ یا حتی آغاز پس از ۲۰۱۳ در حال توسعه بازی بوده اند و این عنوان با تأخیرهای متعدد و مشکلات مدیریتی روبه‌رو بوده است .

عنوان Judas بشدت برای طرفدران سری بایوشاک جذاب خواهد بود زیرا تجربه‌ای داستانی عمیق و تک‌نفره به پلیرها منتقل خواهد کرد که سالها در انتظار نسخه ای جدید از سری بایوشاک بوده اند اما خبری از نسخه جدید آن نبوده است. سیستم روایت پویا و تعاملی، با انتخاب‌هایی که باعث تغییر مسیر داستان و احساسات مخاطب می‌شود برای این فن بیس بسیار جذاب است.
بازگشت Ken Levine به سبک داستان‌گویی نوآورانه و پرتعلیق که در BioShock مشهور بود هم برای طرفدران خبر خوبی است.


 
آخرین ویرایش:
اطلاعاتی تازه و هیجان‌انگیز درباره بازی Judas، ساخته جدید کن لوین و استودیوی Ghost Story Games، به تازگی منتشر شده که نوید یک تجربه عمیق و نوآورانه را می‌دهد. این بازی که به عنوان جانشین معنوی BioShock شناخته می‌شود، با سیستم‌های گیم‌پلی خلاقانه و داستانی پویا، قرار است استانداردهای جدیدی در روایت تعاملی تعریف کند.

20250827_213416.jpg

یکی از ویژگی‌های کلیدی Judas، سیستمی به نام Villainy است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تأثیر عمیقی بر روابط و سرنوشت شخصیت‌های اصلی داستان بگذارند.

برخلاف بازی‌های قبلی کن لوین مانند BioShock و BioShock Infinite که در آن‌ها شخصیت‌های شرور مانند کامستاک همیشه در نقش منفی خود ثابت بودند، در Judas، انتخاب‌های شما تعیین‌کننده سرنوشت سه شخصیت کلیدی داستان، معروف به Big 3 ، هستند. این سه شخصیت که تاکنون نام‌هایشان به‌صورت رسمی نِفِرتینی، هوپ و تام اعلام شده‌اند برای جلب توجه و اعتماد شما رقابت می‌کنند. بسته به رفتار و تصمیمات شما، آن‌ها می‌توانند به متحدان وفادار تبدیل شوند یا در صورت نادیده گرفته شدن، به دشمنانی قدرتمند با توانایی‌های جدید تغییر ماهیت دهند که به‌طور فعال علیه اهداف شما عمل می‌کنند.

در Judas، تعاملات شما با Big 3 به شکلی طراحی شده که احساسی عمیق و شخصی ایجاد کند. از دست دادن یکی از این شخصیت‌ها قرار است حس از دست دادن یک دوست واقعی را منتقل کند. این شخصیت‌ها نه تنها به انتخاب‌های شما در داستان واکنش نشان می‌دهند، بلکه به نحوه تعامل شما با دیگر اعضای Big 3 نیز حساس هستند. آن‌ها ممکن است برای جلب حمایت شما دست به هر کاری بزنند: از پیشنهاد رشوه و کمک در نبردهای سخت گرفته تا افشای اسرار تاریک یکدیگر یا حتی بدگویی پشت سر هم. این سیستم پویا باعث می‌شود که هر تصمیم شما، از انتخاب دیالوگ‌ها تا نحوه مبارزه، هک کردن یا کرفتینگ تأثیر مستقیمی بر روابط و مسیر داستان داشته باشد.

در مقایسه با BioShock Infinite، که در آن رابطه شما با الیزابت به‌عنوان یک شخصیت محوری به زیبایی توسعه یافته بود، Judas یک قدم فراتر می‌رود. در BioShock Infinite، الیزابت اطلاعات محدودی درباره شما به‌عنوان بازیکن داشت و بیشتر به‌عنوان یک همراه عمل می‌کرد. اما در Judas، شخصیت‌های Big 3 به‌طور مداوم رفتار شما را زیر نظر دارند. آن‌ها نه تنها به اقدامات شما در مبارزات و گیم‌پلی توجه می‌کنند، بلکه به چگونگی تعامل شما با دیگر شخصیت‌ها نیز واکنش نشان می‌دهند و این باعث می‌شود که داستان به شکلی ارگانیک و غیرخطی پیش برود. این سطح از واکنش‌پذیری به لطف سیستم Narrative LEGO ممکن شده که به گفته کن لوین، داستان را به‌صورت ماژولار و قابل تغییر طراحی کرده و به بازیکنان آزادی عمل بی‌سابقه‌ای در شکل‌دهی به روایت می‌دهد.

علاوه بر این، در اطلاعات به‌روز شده، مشخص شده که Judas از عناصر روگ‌لایک نیز بهره می‌برد. در صورت مرگ، شخصیت شما بازسازی می‌شود و می‌توانید با توانایی‌های جدید به بازی ادامه دهید، که این ویژگی به همراه سیستم Narrative LEGO، ارزش تکرارپذیری بازی را به شدت افزایش می‌دهد. همچنین، طراحی بصری بازی ترکیبی از زیبایی‌شناسی رترو-فوتوریستی BioShock را با المان‌های علمی-تخیلی مدرن ترکیب کرده و فضایی منحصربه‌فرد روی سفینه در حال فروپاشی Mayflower خلق می‌کند.

در نهایت، Judas با وعده ارائه یک تجربه داستان‌محور و تک‌نفره که عاری از المان‌های آنلاین یا سرویس‌محور است، قصد دارد بار دیگر ثابت کند که بازی‌های AAA می‌توانند بدون تکیه بر مدل‌های تجاری مدرن، تنها با تمرکز بر تجربه بازیکن، موفق باشند. با توجه به سابقه کن لوین در خلق شاهکارهایی مثل BioShock، انتظارات از Judas به شدت بالاست و طرفداران بی‌صبرانه منتظر اخبار بیشتر در ماه‌های آینده هستند.

همچنان تاریخ عرضه عنوان Judas نامشخص است. هرچند پیش‌تر اعلام شده بود که بازی احتمالاً تا مارس ۲۰۲۵ منتشر می‌شود، اما گزارش‌های اخیر take two نشان می‌دهند که این تاریخ به تعویق افتاده و ممکن است Judas در اواخر ۲۰۲۶ عرضه شود. این تأخیر به دلیل تمرکز تیم سازنده بر پالایش سیستم‌های پیچیده بازی و اطمینان از ارائه یک تجربه کامل و بی‌نقص است.
 
آخرین ویرایش:
اگر سال دیگه منتشر بشه رقبای واقعا قدری داره.
این بازی clock work revolution خیلی جذاب بود نمایشش. هردو هم سبک هستن تقریبا.
Judas قطعا در روایت داستانی یک حرکت جدید‌خواهد بود. باید دید توی طراحی و گیم پلی چطور عمل میکنه. امیدوارم بازی زودتر از سایه بیاد بیرون ببینیم چی پخته برامون لوین.
 
کمی woke به نظر میرسه. امیدوارم اشتباه کنم
امان از دست فرزند نوح:دی
1000007841.jpg
1000007844.png
این جریان تو 13 نوامبر 2024 بود:دی
قطب های صنعت گیم یحتمل دارن از الان کانسپت های پسا ترامپ رو برا 2028 آماده می کنند:دی(این حرف من نیستا، برو سرچ کن...:دی)
 
امان از دست فرزند نوح:دی
View attachment 390441
View attachment 390442
این جریان تو 13 نوامبر 2024 بود:دی
قطب های صنعت گیم یحتمل دارن از الان کانسپت های پسا ترامپ رو برا 2028 آماده می کنند:دی(این حرف من نیستا، برو سرچ کن...:دی)
این پادکست رو من واقعا نمیدونم چیا گفتند
ولی میخوام بگم اگر بنا به این باشه خب سم هاوسر هم میتونست تو این جمع باشه چون اونم یهودیه :D
 
این پادکست رو من واقعا نمیدونم چیا گفتند
ولی میخوام بگم اگر بنا به این باشه خب سم هاوسر هم میتونست تو این جمع باشه چون اونم یهودیه :D
یهود داریم تا یهود:دی

اگه اون تئوری و پروپاگاندای Jewish-Bolshevism هیتلر رو نگاه کنیم، جریان کمونیست به پای یهودی ها می نوشت...

حالا لوین رو نمی دونم، ولی دراکمن اگه تو کشورش مثلا تو دادگاهی حاضر می شد... می گفت به نام ابر مرد خلق های عالم حضرت موسی، من که یک مارکسیست لنینیست هستم، برای نخستین بار،عدالت اجتماعی را در مکتب یهودیت جستم و سپس به ووک رو آوردم:دی من قطره ای ناچیز از عظمت خلق های مبارز دنیای لگبت هستم:دی
 
به نظر من این تم بنفش که توی کی آرت جدید هست بیشتر بخاطر تم سایبرپانکی بازیه تا ووک بودنش :D
اگر میخوایید بدونید خبری هست یا نه ، یه سری اکانت هستن تو توییتر که اگر میخوایید بدونید یه بازی به سمت ووک رفته یا نه میتونید از اونجا متوجه بشید. اینها کلا کارشون گیر دادن به بازیاس . اینا المان ووکی تو یه بازی ببینن اون بازیو پاره میکنن :D
اکانتهایی مثل Grummz یا Smash JT کلا ووک یابن :D و منتظرن مو از ماست بکشن ولی من سرچشون کردم هیچی از Judas نگفتن پس میشه این اطمینان رو داشت بازی فعلا چیزی راجب ووک نداره. البته فعلا.
بایوشاک هم نسخه سومش یه سری رفرنس های سیاسی داشت ولی ووک نبود.
 
  • Like
Reactions: dark souls
کن لوین: Judas در بخش‌هایی یادآور Bioshock است، اما در بخش‌های دیگر کاملاً متفاوت عمل می‌کند!

انتظارات از Judas بسیار زیاد است، با این حال نمی‌توان انکار کرد که در نگاه اول، این بازی به شدت به یکی از نسخه‌های Bioshock شباهت دارد. کن لوین در گفت‌وگویی تازه با یوتیوبر MrMattyPlays درباره Judas و ارتباطش با آثار گذشته‌اش صحبت کرده و تأکید دارد که این بازی چیزی فراتر از آچارها و پلاسمیدهاست:

برخی قسمت‌های Judas به BioShock شباهت دارد، اما بخش‌های دیگری هم وجود دارند که به شکلی بنیادین متفاوت طراحی شده‌اند. مطمئنم بازیکنان متوجه می‌شوند که در یک دست اسلحه دارند و در دست دیگرشان قدرت‌های تازه‌ای. همچنین قابلیتی برای هک کردن داریم که هنوز خیلی به نمایش درنیامده.

اما چیزی که Judas را متمایز می‌کند، شیوه طراحی دنیای بازی، پر کردن محیط با شخصیت‌ها و رویدادها، و نحوه انتخاب بازیکن در تعاملات است؛ چیزی که قبلاً هرگز به این شکل تجربه نکرده‌ایم. چیدمان محیط، شکل‌گیری تعاملات و مسیرهایی که بازیکن می‌تواند دنبال کند، همگی به شکلی کاملاً متفاوت طراحی شده‌اند… حتی روایت داستان هم تغییر کرده. این احتمالاً بزرگ‌ترین تغییر اساسی است که از زمان BioShock پیاده کرده‌ام. از جهاتی، این تفاوت حتی از فاصله بین System Shock 2 و Bioshock هم بیشتر است.

لوین جزئیات بیشتری ارائه می‌دهد:

عنوان System Shock 2 بازی‌ چالش‌ برانگیز و سختی بود، Bioshock روی خلق دنیای داستانی تمرکز داشت، و Infinite تلاش کرد بازی را برای مخاطبان گسترده‌تری در دسترس‌تر کند اما Judas از نظر عمق، جایی بین System Shock 2 و Bioshock قرار می‌گیرد.

لوین درباره طراحی روابط شخصیت‌ها در Judas هم توضیح داد:

در Infinite احساس می‌کردم بازیکن چندان نمی‌توانست شخصیت خودش را شکل دهد یا ابراز کند. برای همین Judas طوری طراحی شده که تعاملات با شخصیت‌ها ملموس‌تر و عمیق‌تر باشند و بازیکن بتواند با مدیریت فعال روابط بین آن‌ها، به شکل پویایی این تعاملات را هدایت کند.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or