Multi Platform JUDAS

سازنده
Ghost Story Games
تاریخ انتشار
TBA
ناشر
Ghost Story Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
عنوان Judas توسط استودیوی Ghost Story Games که توسط Ken Levine پس از تعطیلی Irrational Games تأسیس شد ساخته میشود.
کارگردان اصلی یعنی Ken Levine، خالق عناوینی مثل BioShock و System Shock 2 بوده است.
سبک بازی تیراندازی اول‌شخص تک‌نفره با تمرکز بر داستان و انتخاب‌های بازیکن است.

پلتفرم‌ها:
PlayStation 5، Xbox Series X|S، و PC (Steam و Epic Games Store)

داستان و مکانیزم‌های کلیدی:
محیط: داستان در یک کشتی فضایی به نام Mayflower واقع‌شده که در راه Proxima Centauri است. جامعه توسط هوش مصنوعی کنترل میشود ، تا اینکه شخصیت اصلی، Judas، علیه آن شورش می‌کند .

سه شخصیت اصلی (Big 3):
Tom: هدفش حفظ بشریت در شکل طبیعی‌اش است.

Nefertiti: می‌خواهد بشریت را به گونه‌ای رباتی بدون نقص تبدیل کند.

Hope: دختر خوانده‌ای که آرزو دارد وجودش را نابود کند.

بازیکن با هرکدام تعامل می‌کند و با انتخاب‌های مختلف خود، یکی از آن‌ها ممکن است تبدیل به دشمن اصلی که بهش villain میگیم بشود .


مکانیزم Villainy:
از طریق انتخاب‌ها، بی‌توجهی به یک شخصیت منجر به تبدیل او به ضدقهرمان با قدرت‌های ویژه می‌شود؛ مانند روبات‌های Rent-a-Deputy که در صورت آزردن Tom ، ممکن است علیه بازیکن عمل کنند .

نکته قابل توجه:
این سیستم مشابه Nemesis System بازی Shadow of Mordor است، اما اینجا با تمرکز بیشتر بر درگیری‌های احساسی و داستانی .
کن لوین گفته است که تمایلی به اینترنت محور یا پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای ندارد.

وضعیت توسعه و انتشار:
تاریخ عرضه پیشنهادی اولیه: تا مارس ۲۰۲۵ بود اما به سال مالی ۲۰۲۷ شرکت Take Two منتقل شد که یعنی از اوایل ۲۰۲۶ تا اوایل ۲۰۲۷ احتمال انتشار آن وجود دارد.
پروژه ساخت این بازی خیلی طولانی است. آنها از سال‌ها قبل یعنی ۲۰۱۷ یا حتی آغاز پس از ۲۰۱۳ در حال توسعه بازی بوده اند و این عنوان با تأخیرهای متعدد و مشکلات مدیریتی روبه‌رو بوده است .

عنوان Judas بشدت برای طرفدران سری بایوشاک جذاب خواهد بود زیرا تجربه‌ای داستانی عمیق و تک‌نفره به پلیرها منتقل خواهد کرد که سالها در انتظار نسخه ای جدید از سری بایوشاک بوده اند اما خبری از نسخه جدید آن نبوده است. سیستم روایت پویا و تعاملی، با انتخاب‌هایی که باعث تغییر مسیر داستان و احساسات مخاطب می‌شود برای این فن بیس بسیار جذاب است.
بازگشت Ken Levine به سبک داستان‌گویی نوآورانه و پرتعلیق که در BioShock مشهور بود هم برای طرفدران خبر خوبی است.


 
آخرین ویرایش:
ign یک مصاحبه اختصاصی با ken levine انجام داده که اطلاعات جالبی از گیمپلی بازی داده و چندتا معرفی از کاراکتر های بازی درش انجام شده. این لینک کاملش هست که یک نسخه کوتاه شده هم داره که توصیه میکنم اگه ویدئو طولانی رو نمیخواید ببینید حتما اون ویدئو 7 دقیقه ای خلاصه رو ببینید. من قبل دیدنش نظر خاصی راجب بازی نداشتم ولی بعد دیدن اون تیکه کوتاه واقعا عاشق بازی شدم\m/
 
آخرین ویرایش:
مشخصاتى كه از مدل غير خطى بودنش دادن يكم نگران كنندس.
نميدونم چطور منظورمو برسونم ولى به طور كلى اگه در يه لول خاصى پياده نشه همين ميتونه بشه يه چماق كه بكوبنش تو سر بازى.
 
ضمن اینکه امیدوارم موفق بشن به طور کامل، خیلی دوس دارم بدونم از المان‌های روگ‌لایک/لایت چطور توی اتفاقات داستانی استفاده کردن. قطعا کن لوین و تیمش ایده‌های جالب و جدیدی داشتن برای این موضوع. گیم‌پلی هم شدیدا جوابه و ارزش تکرار رو بالا میبره. همون سری بایوشاک هم کلی حرکت میشد زد توی مبارزات به لطف تنوع خوب سلاح‌ها و اسپل‌ها. حالا اینجا همون گیم‌پلی رو با روگ‌لایک/لایت قاطی کنی چه شود. رو کنسول شوتر اول شخص که روگ هم باشه خیلی کم داریم و واقعا منتظر این بازیم.
 
فوری
شرایر: تمام 15 عضو اصلی و اولیه Ghost Story Games، استدیو رو ترک کردند!!!!!!!!!!!!!!!!!
همون برزخ توسعه که می‌گفتن درست می‌گفتن. یا کنسل می‌شه یا یک عنوان متوسط می‌شه با این وضعیت. اصلا وایب خوبی نمی‌ده دیگه.
هرچند فکر نکنم تیک-تو اهل کنسل کردن باشه ولی یادمه گفته بودن که مارس ۲۰۲۵ میاد :))
 
فوری
شرایر: تمام 15 عضو اصلی و اولیه Ghost Story Games، استدیو رو ترک کردند!!!!!!!!!!!!!!!!!
این کن لوین آخر مدیریت یاد نگرفت. سر بایوشاک اینفینیت تیم همش تو کرانچ و تغییر جهت پروژه بود.
 
فوری
شرایر: تمام 15 عضو اصلی و اولیه Ghost Story Games، استدیو رو ترک کردند!!!!!!!!!!!!!!!!!
توییتش رو دیدم ، منظورش الان نیست که میگه ده ساله irrational games بسته شده و لوین ghost stories رو راه انداخته که تا الان هیچ بازی نداده بیرون و از دم 15 نفری که از روز اول باهاش بودن الان دیگه نیستن و رزومه کاریشون داغون شده و این حرفا.
سر هر دو تا بایوشاک هایی که لوین کارگردانی کرد همین قضایا بود که مدیریت درست درمونی نداره بخاطر ایده پردازی هاش همش تغییر میکنه بازی و خیلی کشش میده ( Perfectionist ـه ) .
 
توییتش رو دیدم ، منظورش الان نیست که میگه ده ساله irrational games بسته شده و لوین ghost stories رو راه انداخته که تا الان هیچ بازی نداده بیرون و از دم 15 نفری که از روز اول باهاش بودن الان دیگه نیستن و رزومه کاریشون داغون شده و این حرفا.
سر هر دو تا بایوشاک هایی که لوین کارگردانی کرد همین قضایا بود که مدیریت درست درمونی نداره بخاطر ایده پردازی هاش همش تغییر میکنه بازی و خیلی کشش میده ( Perfectionist ـه ) .
بازی قطعا از زمان معرفیشم باز ریبوت شده
چون زمانی که معرفی شد، جف کیلی تو TGA گفت من رفتم بازی هم کردم...

به سرعت باید بالا سر استدیو، یک تهیه کننده بفرستند، وگرنه معلوم نیست واقعا چیکار می خواد کنه، سر infinite هم همین اتفاق افتاد، رادفرگوسن رو فرستادن استدیو، تا هر وقت از این فکرا به سرش زد، یدونه پسی به لوین بزنه:دی
وگرنه تا الان infinite هم منتشر نشده بود:دی

کوجیما یک حرف خیلی خوبی می زنه، میگه تو جریان ساخت بازی، ایده های جدید به سراغ ذهن آدم میاد، ولی تمام ایده های جدید رو باید ببریم برا پروژه بعدی، و این فرمول رو باید تو هر پروژه اجرا کرد...
 
بهتره یه ریمیک از BioShock اولی بسازن همرو راحت کنن . بنظرم اون بازی با اون محیط ها و اتمسفر بینظیرش یکی از بهترین ریمیک های تاریخ میشه و قطعا هایپش بیشتر از جوداسه

لزومی هم نداره حتما کن لوین ریمیک کنه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Scαrface
بهتره یه ریمیک از BioShock اولی بسازن همرو راحت کنن . بنظرم اون بازی با اون محیط ها و اتمسفر بینظیرش یکی از بهترین ریمیک های تاریخ میشه و قطعا هایپش بیشتر از جوداسه
وقتی هد استودیو کسیه که تکلیفش با خودش معلوم نیست ریمیکم بخواد بسازه همین بساطو راه میندازه که همرو فراری بده.
این همه سال تو این صنعت حضور داشته ولی هنوز مدیریت نفراتشو یاد نگرفته خیلیه!زحمات n نفر آدمم به باد فنا میده با این وضعیت!
 
وقتی هد استودیو کسیه که تکلیفش با خودش معلوم نیست ریمیکم بخواد بسازه همین بساطو راه میندازه که همرو فراری بده.
این همه سال تو این صنعت حضور داشته ولی هنوز مدیریت نفراتشو یاد نگرفته خیلیه!زحمات n نفر آدمم به باد فنا میده با این وضعیت!
مگه باید خود کن لوین این ریمیک رو بسازه . هستن استدیو هایی که به بهترین شکل BioShock رو ریمیک کنن . شخصا دوست دارم بسپارنش به مدیریت سونی
 
بهتره یه ریمیک از BioShock اولی بسازن همرو راحت کنن . بنظرم اون بازی با اون محیط ها و اتمسفر بینظیرش یکی از بهترین ریمیک های تاریخ میشه و قطعا هایپش بیشتر از جوداسه

لزومی هم نداره حتما کن لوین ریمیک کنه

بایوشاک جدید رو پنج سال پیش اعلام کردند با یک استودیو جدید دارند می‌سازند.

Screenshot_۲۰۲۵-۰۲-۱۹-۱۲-۰۹-۴۴-۲۰۷-edit_com.twitter.android.jpg

طبق اگهی های استخدام که فکر کنم یکی دو سال پیش برای استودیو اومده بود بازی هنوز در حال ساخته و‌ کنسل نشده.
 
کن لوین: ساخت بایوشاک خیلی بهم فشار اورد، از این به بعد میخوام استراحت کنم و برم سراغ ساخت بازیای کوچیک و متفاوت.
بازی جدید کن لوین بعد دوازده سال: بایوشاک در فضا

البته من که راضی‌ام:دی
بس که آدمهایی مثل ایشون کمالگرا هستن.
تجربه ثابت کرده که وجود اینجور آدمها تو تیم فقط میشه گفت که موهبته ولی یکی هم باید کنار دستشون باشه و مدیریتشون کنه.

خود مدیریت رو بدی دست این آدمها هیچوقت اثرشون رو بیرون نمیدن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or