Multi Platform JUDAS

سازنده
Ghost Story Games
تاریخ انتشار
TBA
ناشر
Ghost Story Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
عنوان Judas توسط استودیوی Ghost Story Games که توسط Ken Levine پس از تعطیلی Irrational Games تأسیس شد ساخته میشود.
کارگردان اصلی یعنی Ken Levine، خالق عناوینی مثل BioShock و System Shock 2 بوده است.
سبک بازی تیراندازی اول‌شخص تک‌نفره با تمرکز بر داستان و انتخاب‌های بازیکن است.

پلتفرم‌ها:
PlayStation 5، Xbox Series X|S، و PC (Steam و Epic Games Store)

داستان و مکانیزم‌های کلیدی:
محیط: داستان در یک کشتی فضایی به نام Mayflower واقع‌شده که در راه Proxima Centauri است. جامعه توسط هوش مصنوعی کنترل میشود ، تا اینکه شخصیت اصلی، Judas، علیه آن شورش می‌کند .

سه شخصیت اصلی (Big 3):
Tom: هدفش حفظ بشریت در شکل طبیعی‌اش است.

Nefertiti: می‌خواهد بشریت را به گونه‌ای رباتی بدون نقص تبدیل کند.

Hope: دختر خوانده‌ای که آرزو دارد وجودش را نابود کند.

بازیکن با هرکدام تعامل می‌کند و با انتخاب‌های مختلف خود، یکی از آن‌ها ممکن است تبدیل به دشمن اصلی که بهش villain میگیم بشود .


مکانیزم Villainy:
از طریق انتخاب‌ها، بی‌توجهی به یک شخصیت منجر به تبدیل او به ضدقهرمان با قدرت‌های ویژه می‌شود؛ مانند روبات‌های Rent-a-Deputy که در صورت آزردن Tom ، ممکن است علیه بازیکن عمل کنند .

نکته قابل توجه:
این سیستم مشابه Nemesis System بازی Shadow of Mordor است، اما اینجا با تمرکز بیشتر بر درگیری‌های احساسی و داستانی .
کن لوین گفته است که تمایلی به اینترنت محور یا پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای ندارد.

وضعیت توسعه و انتشار:
تاریخ عرضه پیشنهادی اولیه: تا مارس ۲۰۲۵ بود اما به سال مالی ۲۰۲۷ شرکت Take Two منتقل شد که یعنی از اوایل ۲۰۲۶ تا اوایل ۲۰۲۷ احتمال انتشار آن وجود دارد.
پروژه ساخت این بازی خیلی طولانی است. آنها از سال‌ها قبل یعنی ۲۰۱۷ یا حتی آغاز پس از ۲۰۱۳ در حال توسعه بازی بوده اند و این عنوان با تأخیرهای متعدد و مشکلات مدیریتی روبه‌رو بوده است .

عنوان Judas بشدت برای طرفدران سری بایوشاک جذاب خواهد بود زیرا تجربه‌ای داستانی عمیق و تک‌نفره به پلیرها منتقل خواهد کرد که سالها در انتظار نسخه ای جدید از سری بایوشاک بوده اند اما خبری از نسخه جدید آن نبوده است. سیستم روایت پویا و تعاملی، با انتخاب‌هایی که باعث تغییر مسیر داستان و احساسات مخاطب می‌شود برای این فن بیس بسیار جذاب است.
بازگشت Ken Levine به سبک داستان‌گویی نوآورانه و پرتعلیق که در BioShock مشهور بود هم برای طرفدران خبر خوبی است.


 
آخرین ویرایش:
عاشق اتمسفر و تم بازی شدم. خیلی وقته دلم بایوشاک جدید میخواد و این میتونه منو به آرزوم برسونه ولی خب گفته میشه روند توسعه بازی زیاد جالب نبوده و بهتره هایپم رو کنترل کنم. امیدوارم کن لوین مثل nمورد سازنده ای نشه که بعد از جدایی سقوط آزاد کردن :(
 
نمایش بازی که خیلی خوب..
منم عاشق اتمسفر بایوشاکم و واقعا سری بایوشاک جز بهترین تجربه های زندگیمه مخصوصا نسخه یکش..
فقط گیم پلی بازی به نظر مثل نسخه های قبلی میاد و با همون مکانیزم ها...نمیدونم جواب میده یا نه
 
  • Like
Reactions: MrElectricWizard
خیلی وقته فعالیت نداره
گزینه هام تموم شد.
کاربر دیگه‌ای که فعال باشه و لویال ممبر نشده باشه نمیشناسم.
از کاربرهای جدیدتر و پر انرژی یکی دستش رو بگیره بالا :D


====================
یک چیزی که بعد دیدن تریلر دیشب ذهنم رو مشغول کرده اینه که چرا کن لوین باید استودیو رو ترک میکرد و این همه سال غایب میبود تا ما Judas رو ببینیم؟
بازی کاملا میتونه اسم بایوشاک رو به دوش بکشه!
چرا ما و خودش رو این همه معطل کرد؟
 
آخرین ویرایش:
گزینه هام تموم شد.
کاربر دیگه‌ای که فعال باشه و لویال ممبر نشده باشه نمیشناسم.
از کاربرهای جدیدتر و پر انرژی یکی دستش رو بگیره بالا :D


====================
یک چیزی که بعد دیدن تریلر دیشب ذهنم رو مشغول کرده اینه که چرا کن لوین باید استودیو رو ترک میکرد و این همه سال غایب میبود تا ما Judas رو ببینیم؟
بازی کاملا میتونه اسم بایوشاک رو به دوش بکشه!
چرا ما و خودش رو این همه معطل کرد؟
چون کن لوین بعد ساخت اینفینیت به شدت خسته شده بود و احساس پیری میکرد جوری که میگفت عکس خودم قبل و بعد از ساخت اینفینیت میدیدم حس میکردم پیر شدم میگفت همه انتظار داشتن بعد اینفینیت یه بازی بزرگتر بسازم که میگفت در صورت این کار عقل خودم از دست میدادم.😁
کن لوین استودیو رو ترک نکرد irrational games سابق تقریبا بسته شد و از یک تیم صدنفره و بزرگ به یک تیم 15 نفره و کارآفرین تقلیل پیدا کرد و تو سال 2017 به نام ghost story games برندسازی شد هنوز هم ناشر بازی و مالک take two.
لوین بارها اعلام کرده بود که نمیتونه در کنار یک خالق و کارگردان خوب مدیر خوبی هم باشه جوری که استودیو صد نفره و بزرگ ایرشنال گیمز مدیریتش براش کابوس شده بود و استرس زیادی داشت حتی بخاطر همین موضوع اواخر ساخت اینفینیت رادفرگسون به مدیریت تیم اضافه شد تا همه چی برا انتشار بازی آماده بشه.
به همین خاطر غایب بود و استودیو ارشنال دوباره ریبرند شد تا به قول خودش مثل زمان bioshock 1 بتونه هم تیم مدیریت کنه هم به قول خودش اسم به اسم اعضای استودیو رو بشناسه و بتونه راحت باهاشون کار کنه.
با وجود اینکه dark souls بهترین بازی عمرم بوده اما برترین بازیساز زندگیم قطعا کن لوین.
این بشر یک اسطوره تکرار نشدنی که فریم به فریم بازی هاش تکرار نشدنی و شاهکار محض.
 
آخرین ویرایش:
در حالی که 2K حدود ده ساله در ساخت بایوشاک جدید دست و پا میزنه (چند بار پروژه ریبوت شده)، Judas به نظرم به بهترین شکل قراره ما طرفدارای بایوشاک رو راضی کنه.
یه نکته که از بازی گرفتم حس میکنم لوپ ( یه چیزی مثل Returnal) میتونه نقش مهمی داشته باشه.
 
  • Like
Reactions: Destro and NaViiDii
در حالی که 2K حدود ده ساله در ساخت بایوشاک جدید دست و پا میزنه (چند بار پروژه ریبوت شده)، Judas به نظرم به بهترین شکل قراره ما طرفدارای بایوشاک رو راضی کنه.
یه نکته که از بازی گرفتم حس میکنم لوپ ( یه چیزی مثل Returnal) میتونه نقش مهمی داشته باشه.
کنجکاوم ببینیم بین Judas و Clockwork revolution کدوم موفقتر میشه
 
  • Like
Reactions: FERYGAMER
کن لوین با ارسال این طرح هنری به احتمال انتشار اطلاعات جدید در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد \m/.
سم لیک دوست داشتنی هم واکنش نشون داد :D.

بازی انگار واقعا ارتباط معناداری با بایوشاک اینفینیت داره. اون رسما الیزابت هست آخه
ویرایش: البته این تصویر به آثار بزرگی که لوین ساخته اشاره داره به نظرم، الیزابت نماد بایوشاک، هکر و اون هوش مصنوعی شیطانی نماد سیستم شاک و تصویر سمت چپ هم اثر بزرگ بعدیش یعنی judas رو داره بهش اشاره میکنه
 
آخرین ویرایش:
IMG_20240326_200326_421.jpg

اطلاعات جدید:

• شخصیت اصلی بازی حافظه ی خود را از دست داده است

• این به بازی به عنوان Bioshock در فضا معرفی شده است و داستانی غیرخطی دارد.

• تصمیمات شما بر روی بازی تاثیر زیادی دارد و میتواند تجربه ی شما را منحصر به فرد کند.

• 10 سال است که درحال ساخت است.

• این عنوان در گیمپلی و داستان‌ سرایی غنی ازطریق شخصیت‌های عالی شباهت‌ هایی با سری بایوشاک دارد اما فراتر از آن ظاهر میشود.

• شخصیت اصلی به اسم جوداس، در شهر فضایی مِی‌فلاور با سه شخصیت کلیدی ( تام، نفرتیتی و هوپ ) ارتباط میگیرد که تاثیر قابل توجهی روی او دارند. آن‌ها عملا نمایندگان سه گروه مهم در این سفینه‌ بزرگ هستند. آنها به‌طور مداوم به کارهای شما واکنش نشان میدهند

• تروی بیکر در نقش یک کلانتر به اسم تام ایفای نقش کرده است

• ساختار غیرخطی عجیبی در بازی جریان دارد. شخصیت‌های کلیدی دیگر، همزمان با جلو رفتن داستان برای شما اتفاقات متفاوتی را پشت سر می‌گذارند. هم شما روی داستان‌های آنها تاثیر میگذارید و هم آنها روی داستان شما

• بازی هنوز تا پایان مراحل ساخت فاصله دارد
 
Last edited by a moderator:

ویدیو مصاحبه را دیدم و تبدیل شد به مورد انتظارترین بازیم. چیزهایی که میگه به خصوص این سیستم لگو را اگه بتونن خوب پیاده بکنن میتونه به شدت تجربه متفاوتی بشه. من به خاطر داستان Bishock ها را بارها تموم کردم ولی چیزی که شاید جنبه منفیش بود (به خصوص در مورد Infinite) این بود که تجربه گیم پلی بازی تقریبا دفعات مختلفی بازی میکردم یکسان بود ولی این سیستم لگو میتونه تجربه بازی را کاملا هر بار متفاوت بکنه.

عملا بازی هم Narrative و هم Gameplay را بر اساس این سیستم Lego پیاده کرده که میتونه هم نحوه روایت و داستان را تحت تاثیر قرار بده و متفاوت بکنه هربار و هم گیم پلی را میتونه تغییر بده. این سه کاراکتر اصلی و روابطشون و تاثیرشون روی بازی و داستان بینشون را خیلی دوست دارم تجربه کنم.

اشاره کرد که کاراکتر هربار که میمره هم زنده میشه و به نحوی مثل سیستم بازی های سولبورن احتمالا میشه از چیزهایی که بدست آوردی سری قبلی تو پیشبرد کاراکتر و قدرتهاش استفاده کنی. و مثل اینکه ساختار مرحله و لی آوت نقشه هم فرق میکنه. میشه گفت روگ لایک طور هست بازی. البته اینو کامل توضیح نداد.

گرافیک بازی هم تو بعضی از فوتیج ها عالی بود ولی بعضا جاها کار داره که البته طبیعی هست. البته از بعد هنری من به شدت ازش خوشم اومده.

واقعا حیف که 10 سال از بازی فردی مثل کن لوین محروم بودیم و کاش یک روشی بود بیشتر بازی میساخت ولی خب به نظر انتظار ارزش داشته.
 
آخرین ویرایش:
عجیبه تاپیک بازی فقط 2 صفحه جلو رفته . ناسلامتی بازی یکی از خفن ترین بازی سازهای صنعت گیم قراره بیاد ها ...
مصاحبه هم دیدم به احتمال فراوان با یکی از تاثیرگذارترین بازی های چند سال اخیر مواجه هستیم و ممکنه تاثیری که دارک سولز و میازاکی رو خیلی از بازی ها گذاشتن ، Judas هم بذاره و کلا سبک و سیاق خیلی از بازی ها رو عوض کنه .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or