PlayStation Intergalactic: The Heretic Prophet

270d1eea399ddeaea096c20afd887d2c5c7a8196.png
توجه: هرگونه بحث نامربوط جهت برهم زدن جو تاپیک از جمله موارد اقلیتی شامل قطع دسترسی از انجمن خواهد بود
ما برگشتیم! می‌دونم که خیلی منتظر بودید ببینید پروژه بعدی ما چیه و حالا خیلی خوشحالم که می‌تونم بگم: بازی جدید Naughty Dog اسمش Intergalactic: The Heretic Prophet هست و در حال حاضر برای کنسول پلی‌استیشن ۵ در دست توسعه است. ما از سال ۲۰۲۰ روی این ماجراجویی جدید کار می‌کنیم! این بازی قراره جذاب‌ترین و خلاقانه‌ترین داستانی باشه که تا حالا ساختیم.

Intergalactic داستان شخصیت جدید ما، جردن اِی. مان رو روایت می‌کنه؛ یک جایزه‌بگیر خطرناک که به طرز عجیبی توی یه سیاره دورافتاده به اسم سمپیریا گیر می‌افته. ارتباط این سیاره با دنیای بیرون صدها سال پیش قطع شده و هر کسی که سعی کرده به اونجا سفر کنه و رازهای گذشته‌اش رو کشف کنه، دیگه برنگشته. حالا جردن باید از تمام مهارت‌ها و هوشش استفاده کنه تا اولین نفری باشه که بعد از ۶۰۰ سال از مدار این سیاره خارج می‌شه.

بیشتر از این نمی‌تونیم داستان رو لو بدیم – حداقل فعلاً. اما چیزی که می‌تونیم بگیم اینه که این بازی هم مثل تمام کارهای قبلی ما یه ماجراجویی احساسی و شخصیت‌محور خواهد بود. اهداف داستانی ما فقط با جاه‌طلبی‌هامون تو گیم‌پلی قابل رقابت هستن. این بازی عمیق‌ترین گیم‌پلی‌ای خواهد داشت که تا حالا تو تاریخ Naughty Dog ساختیم و قراره تمام تجربیات‌مون از فرنچایزهای قبلی رو برداریم و اون‌ها رو به مرحله‌ای جدید ببریم.

نقش جردن رو تاتی گابریله، بازیگر بااستعداد، ایفا می‌کنه و بقیه تیم بازیگران هم عالی هستن (اشاره به ستاره‌ها تصادفی نبود!). توی تریلر ممکنه بعضی از بازیگرای دیگه رو هم شناسایی کنید. اطلاعات بیشتری درباره تیم بازیگران در آینده منتشر می‌کنیم.

ماجراجویی فضایی خفن ما به یه موسیقی متن خفن‌تر هم نیاز داره. برای همین، با افتخار اعلام می‌کنیم که قراره موسیقی این بازی رو ترنت رزنر و اتیکوس راس بسازن! کارهای اون‌ها فوق‌العاده هستن و تریلر فقط یه بخش کوچیک از شاهکارشون برای این بازی رو نشون می‌ده.

می‌دونیم که برای اطلاعات بیشتر بی‌صبرانه منتظرید – و باور کنید ما هم خیلی هیجان داریم که چیزای بیشتری بهتون نشون بدیم. ولی فعلاً باید سرمون رو بندازیم پایین و کار روی این ماجراجویی فوق‌العاده رو ادامه بدیم.

از طرف کل تیم Naughty Dog، از همه طرفدارامون ممنونیم! حمایت شما باعث می‌شه بتونیم بازی‌های رویایی‌مون رو بسازیم و دنیاها و شخصیت‌های جدید و فوق‌العاده‌ای رو خلق کنیم. نمی‌تونیم صبر کنیم تا چیزای بیشتری بهتون نشون بدیم!

- نام شخصیت اصلی "جردن" است، یک شکارچی جایزه بگیر که به سیاره Sempiria کشیده می شود، سیاره ای که صدها سال پیش ارتباطش با دنیای بیرون قطع شد.
- داستان حول یک دین ساختگی و عواقب ایمان آوردن به نهاد های مختلف متمرکز است.
- بازی در یک جهان موازی جریان دارد که در آن سفرهای فضایی از سال 1986 به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است.
- از انیمه های کلاسیک مانند "Akira" و "Cowboy Bebop" الهام گرفته شده.
- بازیگران عبارتند از: Tati Gabrielle - Kumail Nanjiani - Tony Dalton - Halley Gross - Troy Baker
- بازگشت به ریشه های Naughty Dog در ژانر اکشن ادونچر.
- عمیق ترین گیم پلی تاریخ Naughty Dog را خواهد داشت.
- تریلر به طور کامل In-game کپچر شده.
- موسیقی متن توسط Trent Reznor و Atticus Ross ضبط می شود.
- هنوز تاریخ انتشار رسمی ندارد.
 
آخرین ویرایش:
ببین باز خلط مبحث شد:دی

من نظرمو از ابتدا در مورد جردن گفتم. کارکتر محبوبم نیست. انقدر که همه دارن میگن زشت نیست، اتفاقا بازیگرش به نظرم خیلی خوشگله و روش کراشم هستم(:دی) اما خوب اینجا بخاطر یجور واقع گرایی یا هرچی خیلی ساده و بی آلایشه و بخاطر کچل بودن زشت هم به نظر میاد. کما اینکه اکثرا هر دختری رو کچل کنی زشت میشه:دی اما مشکلم با جردن زشتیش نیست اصلا. شخصا چندتا مشکل فلسفی باهاش دارم که در ادامه میگم. اما باز میگم دلیل اصلی "ارتباط برقرار کردن" با یه کارکتر قیافه اش نیست، شخصیت پردازیشه. من کامل متوجه منظورت میشم و دلیل سوم خود منم که گفتم در ادامه میگم همینه تقریبا، اما این سوال رو هم من میتونم بپرسم ازت، کدوم یکی از شخصیت های فوق محبوبت تو ویدئو گیم این جایگاه رو بخاطر قیافه و چهره شون بدست آوردن؟ ما اکثرا جذب شخصیت کارکترها میشیم، و مطمعنم جردن هم شخصیت پردازی خوبی داره و بعد تجربه بازی نظر همه نسبت بهش مساعد میشه. نمیگم عاشقش میشن اما دست کم کسی متنفر هم باقی نمیمونه. کمااینکه همین الان هم نظرات خیلی ها تقریبا برگشته و دیگه تحت تاثیر شوک اولیه انقدر منزجر نیستن.

اما مشکلات من با جردن یه چیز کلی تر هست و به فلسفه پشت این مدل طراحی شخصیت که خاص این بازی هم نیست برمیگرده.

اولین مساله اینه که به نظر من این مدل طراحی شخصیت، یعنی اجتناب از خوشگل و جذاب طراحی کردن دخترها و رفتن به سمت جایگزین کردن شخصیت های مرد و LGBT و شخصیت های رنگین پوست یا حتا اقلیت مذهبی به بهانه دایورسیتی یا برابری و مبارزه برای عدالت تقلیل دادن یک موضوع خیلی بزرگ و مهم به سطحی ترین لایه ممکنه است. من معتقدم مشکلاتی که الان برای زن ها وجود داره و نابرابری که باهاش واقعا درگیر هستن نه دغدغه این آدم هاست و نه اصلا تو بازی هاشون نشونش میدن، و یحتمل هیچ دختری هم مساله و منظورش از برابری زشت نشون دادن دخترها نباشه. کما اینکه خودشون به شدت دنبال زیبایی هستن و چیز بدی هم نیست و کلا هم دخترها خوشگلن دیگه، شبیه مرد نشون دادنشون میتونه خودش یجور توهین باشه و هیچ برابری و عدالتی هم درش نیست. مثلا من نوعی که دارم تو این جامعه پر از تبعیض زندگی میکنم و هر روز نابرابری و خشونت علیه زن هارو با پوست و گوشت و خونم حس میکنم، فکر میکنم این چیزا نه دردی از زن ها دوا میکنه و نه اصلا به مشکلاتشون اشاره ای داره. صرفا ادا در آوردن و گرفتن ژست روشنفکریه. زن قوی که برای حقوقش میجنگه آیا زن زشت مرد گونه کچل عضله ای همجنسگرا یا ترنسه؟ از نظر من، چون آدم هایی مثل پرستو احمدی رو میبینم که با شجاعت تمام دارن برای زن بودن و حقوق خودشون میجنگن و اتفاقا خیلی هم خوشگل و جذابن، نه! منظور من از تقلیل دادن یک موضوع مهم به یک چیز سطحی و کمابیش احمقانه اینه.

مساله دوم با ذات شخصیت های ویدو گیمه. من بارها گفتم به نظر من ویدئو گیم درباری شخصیت هاست. همه بازی های محبوبی که من شخصا دوست دارم شخصیت محور بودن و اکثرا هم جذب این بازی ها میشیم. و دوست داریم یه قهرمان رو کنترل کنیم. ویدئو گیم برای من بنا به اعتباری راهی برای فرار از واقعیت و پناه بردن به خیاله. مثل هنر و بخصوص ادبیات. در نتیجه برای من وجه قهرمانی کارکترها خیلی مهمه. و اینکه یه شخصیت خفن و کاریزمات رو کنترل کنم. از فانتزی لذت ببرم. برای همین واقع گرایی و رفرنس دادن به دنیای واقعی به این شکل رو کلا نیستم! گیم رو اساسا چنین مدیومی نمیبینم.

مساله سوم هم مشخصا با رویه ای هست که کلا نوتی داگ در پیش گرفته. اینو قبلا هم گفتم، من میتونم با افکار حال حاضر نوتی داگ کنار بیام. بگم خوب گیم اون هاست، با سلیقه خودشون ساختن، در نتیجه باید افکار خودشون رو هم پوشش بده، قرار نیست مثل من فکر کنن، و من هم میپذیرم اون چه میسازن رو. میتونم با ابی کنار بیام، میتونم با جردن کنار بیام، احتمالا خوشمم بیاد ازش تو بازی و واقعا شخصیت کول و باحالی باشه. اما این مدل شخصیت پردازی علی رغم همه نکات مثبتی که میتونه داشته باشه یه ایراد بزرگ هم داره، و اونم اینه که هیچ وقت این مسیر به خلق یک شخصیت فوق محبوب و مسکات گونه ختم نمیشه. جردن رو شاید خیلی ها حال کنن باهاش، اما هیچ وقت به محبوبیت نیت و جول نمیرسه. این رو من تنها ایراد لست 2 هم میدونم، از همه نظر پرفکت بود، کاری کرد که از ابی دیگه بدم نیاد، اما ابی کارکتر محبوب من نشد و کاری که کردن در عمل کشتن جول و از بین بردن یه کارکتر فوق محبوب و جایگزین کردنش با یه شخصیتی بود که در بهترین حالت تو فقط دیگه ازش متنفر نیستی. جردن هم همین مسیرو میره. هیچ وقت شخصیت محبوبی نمیشه. و این برای یه بازی داستانی شخصیت محور ضعفه. انکار ناپذیرم هست.

این مشکل رو به نظر من GoW هم تو آرک جدیدش داره. کارکتر کریتوس خیلی خفنه و با ابهته، اما تمام وجه یونیک و اسطوره ایش رو از دست داده و تقلیل پیدا کرده به یک کارکتر مارولی. این مدل پدرهای فرزند دوست فداکار رو تو ان تا مدیوم مختلف دیدیم، تو کل فیلم های مارول و کامیک ها، ولی کریتوس وحشی خدا کش بود که مثلش جایی پیدا نمیشد!

کلا حرکت به سمت دایورسیتی وجه یونیک کارکترهارو میکشه، واقعگرایی به این شکل فانتزی رو میکشه و باعث میشه در مجموع دیگه هیچ وقت شخصیت هایی مثل دانته و اسنیک و کریتوس سابق و نیت و ... رو نداشته باشیم. همه در نهایت یک شکل و یک دست میشن و فقط شاید کلوز شات فرق های اندکی با هم داشته باشن، وگرنه لانگ شات همه یه چیزن، چیزی که قایت نگاه چپ به دنیاست.
شروع کننده تاپیک آشنایی با من نداره من خودم همیشه طرفدار ناتی داگ بوده و هستم مطمینا این هم بازی میکنیم و لذت میبریم ولی مجبوریم این کارکتر رو تحمل کنیم کلا نوشته شمارو باید طلا گرفت من داشتم همچین نوشته ای رو آماده میکردم مخصوصا در پاسخ ایشون بنویسم که بالا رفتن سن و مشغله و زندگی مانع میشد.
تو این دوره زمونه این چیزها شده برابری و عدالت؟ چند درصد مردم دنیا اینجوری هستن؟ نیم درصد؟ دو درصد؟ پنج درصد؟ ده درصد؟ بابا اونا اقلیت هستن اینکه شد تحمیل نظر اقلیت به اکثریت.این آزادیه؟ این عدالته؟ یا سمت و سو دادن قصدی به سلایقه؟ این که خیلی از دوستان بعد چند بار دیدن حالا کارکتر دلنشین شده براشون همینه دیگه.دراکمن که پیامبر نیست اینجوری هوادارش شدید همین کیش شخصیتها دهن مارو سابیده.
پافشاری بی جهت (یا جهتدار) از یه سلیقه اقلیت آدم یاد این تیکه کتاب قلعه حیوانات میندازه:
حیوانات با هم برابرند اما بعضی برابرترند.
 
آخرین ویرایش:
شروع کننده تاپیک آشنایی با من نداره من خودم همیشه طرفدار ناتی داگ بوده و هستم مطمینا این هم بازی میکنیم و لذت میبریم ولی مجبوریم این کارکتر رو تحمل کنیم کلا نوشته شمارو باید طلا گرفت من داشتم همچین نوشته ای رو آماده میکردم مخصوصا در پاسخ ایشون بنویسم که بالا رفتن سن و مشغله و زندگی مانع میشد.
تو این دوره زمونه این چیزها شده برابری و عدالت؟ چند درصد مردم دنیا اینجوری هستن؟ نیم درصد؟ دو درصد؟ پنج درصد؟ ده درصد؟ بابا اونا اقلیت هستن اینکه شد تحمیل نظر اقلیت به اکثریت.این آزادیه؟ این عدالته؟ یا سمت و سو دادن قصدی به سلایقه؟ این که خیلی از دوستان بعد چند بار دیدن حالا کارکتر دلنشین شده براشون همینه دیگه.دراکمن که پیامبر نیست اینجوری هوادارش شدید همین کیش شخصیتها دهن مارو سابیده.
پافشاری بی جهت (یا جهتدار) از یه سلیقه اقلیت آدم یاد این تیکه کتاب قلعه حیوانات میندازه:
حیوانات با هم برابرند اما بعضی برابرترند.
حرف دل من رو شما و اونی که نقل قول گرفتی ازش زدید ، بابا بخدا من عاشق کارای استودیوهای سونی مخصوصا بیشتر از همه ناتی داگم ، همیشه لحظه شماری کردم واسه ریلیز ساخته هاش ، ولی نباید این عشق و علاقه مانع منطقی فکر کردن ما باشه ، همینطور چشم و گوش بسته از هرچی و هرکس حمایت کنیم!
با همه ی احترامی که به این اقلیت دارم و حق میدم به احقاق حقوق شون مخصوصا اونایی که واقعا مشکلاتی واسشون بوجود میاد و بعضا توی جسم اشتباهی قرار گرفتن ، وقتی میگم واقعا یعنی نه اونایی که بر اثر بمباران اطلاعات این مدلی به خود عادیشون شک میکنن!
الان از ۱۰ تا محصول رسانه ، چه گیم چه سریال چه سینمایی ، ۹ تاش به این قضایا پرداخته ، اما آیا واقعا از لحاظ جمعیتی و آماری اینقدر هستن؟ دیگه وضعیت طوری شده باید موسسه ای تاسیس بشه واسه حمایت از حقوق عادی ها! اینم ازش نگذریم که چیزی رو وقتی به زور کردن تو مغز ما ، بیشتر از اینکه باهاش کنار بیایم ، ازش متنفر شدیم ، این طبیعت انسانه.
فقط اینو بدونید اگر از اول ساخت فیلم ها و گیم ها اینچنین موسسات و گروههایی تعیین تکلیف میکردن ، هیچ کاراکتر ابرقهرمان که هیچ کاراکتر نرمالی نمیدیدیم !
خیلی از کارکترهایی که باهاشون بزرگ شدیم ، عاشق شون شدیم باهاشون همراه شدیم و خودمون رو جاشون گذاشتیم.
این مورد همزاد پنداری و خود رو جای اون گذاشتن خیلی مهمه.

این دخالت ها اینقدر زیاد شده که مثلا اون کریتوسی که با همه ی خدایان یونان درگیر شده بود توی رگنارک کلا عوض شده بود، یا مثلا داستان کلا توی شمال و اسکاندیناویه آخه دختر سیاه پوست چی میگه :دی با اون مراحلِ ... !یا نسخه اخیر اساسینز کرید! گشتن کلا یه سیاه‌پوست تو تاریخ ژاپن پیدا کردن که هیچ ربطی هم به سامورایی نداره چپوندن تو بازی شون!
من با نژاد رنگین پوست مشکلی ندارم اتفاقا بعضا معتقدم نژاد برتر اونان توی یه سری از زمینه ها ، حرفم چیز دیگه ایه...
یا مثلا یکی از پروژه های پرخرج سونی بر اثر این دخالت ها و البته مشکلات دیگه شکست میخوره!
در کل جدای از همه این حرفا بازی میاد باهاش حال میکنیم😄 رو دلم مونده بود بگم اینارو :دی
 
آخرین ویرایش:
نکته ای که پوسترای فانتزی تلو داشتن این بود که کاراکترش زن بود... و سیاه پوستم بود... و ظاهرا اونم حداقل چشمای کشیده ای مثل جردن داشته... و معلومه یک قمر یا سیاره ای نزدیک بهشون هست!
images (27).jpeg
ممکنه اینا همش الکی باشه...
ولی چون در مقیاس بزرگ یعنی کهکشان ها طرف هستیم... می تونیم سیاره هایی مثل dune و موجودات فانتزی مثل آواتار رو داشته باشیم...!
 
نکته ای که پوسترای فانتزی تلو داشتن این بود که کاراکترش زن بود... و سیاه پوستم بود... و ظاهرا اونم حداقل چشمای کشیده ای مثل جردن داشته... و معلومه یک قمر یا سیاره ای نزدیک بهشون هست!
View attachment 360863
ممکنه اینا همش الکی باشه...
ولی چون در مقیاس بزرگ یعنی کهکشان ها طرف هستیم... می تونیم سیاره هایی مثل dune و موجودات فانتزی مثل آواتار رو داشته باشیم...!
برای کسایی که توی ژانر سای-فای فضایی شنا کردن، کلمه Intergalactic خیلی خیلی سنگینه! انقدر که مغز رو ذوب و کمرها رو می‌شکنه (نه اون جور که استلار بلید می‌شکست!)
اگه توجه کنید، اکثر غول‌های سای-فای توی یه کهکشان هستن. اگر کلمه Intergalactic تزئینی نباشه، موضوع سنگین و خفن خواهد بود
 
هنوز یک هفته نشده این بازی یک ای پی جدیده ولی این همه ارت اومده :D کلیییی تو سطح نت در موردش بحث شکل گرفته تو هر پلتفرمی... این تازه شروع کاره :D

ezgif-4-0b2bfa9033.jpg ezgif-4-40a982a244.jpg

ezgif-4-e97290379f.jpg

تمام ارت های بازی هم حول کرکتر جردن هست :D:p>:) میره که تبدیل به یکی از پرطرفدار ترین کرکتر های تاریخ بازی ها شه :D مثل کارهای قبلی ناتی داگ...

همه ی اینارو از همون اول تو تاپیک گیم اواردز گفتم، تریلر به معنای واقعی بمب هسته ای بود، سلیقه و ارت در اوج، دست نیافتنی، از لحظه اول از همون قبل شیو کردن سر جردن یک حس و وایب به شدت کول ازش گرفتم تا اخر، بازی به شدت حس "ویدئوگیم" داره از اسم به شدت ویدئوگیمی بازی تا فضای رترو دهه هشتادیش تا همه چیز... تا گیم پلی حتی همین چند ثانیه که دیدیم...

حتی فکر کردن به بازی و دنیاش هم هیجان انگیزه....

GepnLlrXYAExinQ.jpg

بین کهکشانی؟ سیاهچاله؟ :D >:) 8->
 
تو این زمینه حس میکنم هم نظریم کلا، فقط من منظورمو دقیق نرسوندم. منظور من از جذابیت کاراکتر به هیچ وجه زشتی یا زیبایی نبود بلکه اون خصلت های ظاهری بود که باعث میشه کاراکتر تو ذهنت ثبت شه. مثل یه کلید عمل میکنه که هر موقع بخوای کاراکترو تو ذهنت بیاری سریع اون فعال میشه. اون کلید رو من توی جردن ندیدم همونجور که تو ابی هم تا حدی ندیدم. برای همین به قول تو یه سری کاراکترا نهایت کاری که بتونن کنن که اینه ازشون بدت نیاد یا اینکه حسی نداشته باشی. برای محبوب شدن و موندگار شدن دقیقا به اون کلید نیازه. مثل صورت سایه افتاده و ردای تماما سفید الطیر و تکون خوردنش موقع راه رفتن، مثل خاکستر رو تن کریتوس و تتوهای قرمزش و صورت عصبانیش، مثل دوربین دید در شب سه اسکوپ اسپلینتر سل، مثل اون suit عجیب غریب و ظاهر پیر و چروکیده اسنیک تو MGS4، مثل ظاهر میانسال و خسته و موهای جوگندمی جوئل تو لست یا قد کشیده و پاهای بلند و عینک بایونتا یا حتی گوردون فریمن با اینکه اصلا قیافشو نمیبینیم.
اینا رو من میگم جذابیت تو خلق یه کاراکتر. به نظر من گیم مثل فیلم نیست که هر چی گذاشتن جلوت بتونی باهاش کنار بیای چون قراره چند ده ساعت با اون کاراکتر وقت بگذرونی و اگه اون المان های خاص ظاهری رو نداشته باشه مخصوصا اینکه با یه بازی کاملا داستان محور طرف باشی خب به مشکل میخوری.
من تو جردن هیچکدوم اینا رو ندیدم. نه صحبت کردن خاصی داشت نه تیپ خاصی داشت، قیافشم که یه چیز کاملا معمولی بود. با کفش آدیداس و کت آکیرا اون جذابیت به وجود نیومده به نظرم. من حتی وقتی گفتم تریلر مشکل داره همون موقعم گفتم اگه سیدنی سویینی هم میذاشتن جاش باز تریلر مشکل داشت. الانم میگم کاری به زیبایی یا زشتی هیچ کاراکتری ندارم ولی به نظر من جردن تو استانداردهای ویدیوگیم تا الان یه از نظر طراحی کاراکتر اصلی ضعیفه. البته من شک ندارم که دراکمن کاملا عمدی شخصیتشو فاقد تمام این ویژگی ها کرده که یه مرحله جدیدی از واقع گرایی رو تو ویدیوگیم تجربه کنیم ولی من به شخصه کاملا مخالف این داستانم. ویدیوگیم فیلم دو ساعته نیست و هیچوقتم تجربه فیلم و بازی به هم شبیه نخواهد شد و نبایدم بشه.

باز کاملا متوجه میشم چی میگی، کما اینکه نظر منم فعلا همینه. اما قبل هر صحبت و برداشت و نتیجه گیری یادمون نره داریم درباره ND صحبت میکنیم، یعنی استدیویی که سلطان ساخت کارکترهای ماندگاره. همه این مواردی که گفتی تو نمایش های بعدی توضیح داده میشه و وقتی خودمون بازی کنیم و کنترل جردن بیاد دستمون باهاش حال میکنیم. من همون اوایل تاپیک و شروع این بحث ها هم گفتم، امضا میدم همه به مرور عاشق این شخصیت میشن.
 
نمی دونم چرا اصلا حس نمی کنم، قسمتی که ما تو تریلر دیدیم برای اول بازی باشه و همه چی مستقیم بره جلو...
چیزایی که از تریلر کشف می کنیم... یکجورایی برخلاف اون چیزی هست که رسمی گفتند!
ND کم دروغ نگفته:دی
کلا تحلیل ها باید به سمتی باشه که فرض بگیریم این اطلاعات ردگم کنی هست:دی
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: SNIPER II
کموبیش تصور می کردم @vaan 2 و @Cloud Strife از کاربرانی باشن که نسبت به مدل کارکتر موضع بگیرن، از این حیث که با عناوین ف ف، پرسونا و جاپانی طور بزرگ شدن، ولی بالعکس تحت تاثیر کارکتر و رفتارهاش فارغ از حواشی اولیه قرار گرفتن و دیدگاه هاشون نسبت به حالت های جردن، نکات منطقی و دقیقی ارائه دادن که به مرور باعث شد برخی که نظر خنثی ای با توجه به جو سمی نسبت به کارکتر داشتن با دقت بیشتری تریلر رو ببینن و در نهایت اعلام کردن بازیگر درستی براش انتخاب کردن.

از همون لحظه ابتدایی عاشق کارکتر جردن شدم ولی انقدر جو این فروم رو سمی کردن (که تاپیک TGA بخاطرش مدتی قفل شد) نخواستم در اون زمان در موردش صحبت کنم، ولی الان که جو سمی کمی خوابیده باید بگم با همین تریلر، جردن نه تنها برام یکی از بهترین کارکترهاییه که ND خلق کرده، بلکه از همین تریلر می شه متوجه شد این کارکتر یکی از عمیقترین شخصیت پردازی ها رو داره که البته ND هم بهش اشاره کرد
من چون مقداری زیادی از گیمینگ فاصله گرفتم چه از لحاظ کمبود زمان و مشغله، چه از نظر دلار به زودی ۱۰۰ تومنی ، برای همین کمی محتاطانه نظر میدم ... اما برای من تا وقتی کارکتر خوب باشه ، شخصیت پردازی خفنی داشته باشه ... اصلا اهمیت نداره برام که ظاهرش چی باشه .. هم همون اندازه که با طراحی ایو حال میکنم با طراحی جوردن هم حال میکنم، هیچ استانداردی وجود ندارد که بگه کارکتر باید به چه صورتی باشه ... و بدتر از همه برای من اینه که یه مشت مرد شروع کنن بگن که یه زن باید چه شکلی باشه .. تا مطلوب و واقعی باشه ، چه آنهایی که به تیم سازنده استلار بلید حمله کردن و گفتن همچین زنی نمیتونه وجود داشته باشه و شما دارید سو استفاده ابزاری میکنید ، چه اونایی که میگن زن عظله ای وجود ندارد و ساخته ذهن ووک هاست و زن باید خوشکل و گل اندام باشه تا ما خودمون بیاد .. هر دوشون سر و ته یک کرباس هستن ...

اما برای اینکه نشون بدم مهمترین المان های خلق یک کارکتر چیه بزارید از یه بازی گاچا مثل گنشین مثال بزنم که طراحی کارکتر برای جذب و متقاعد کردن مخاطب برای گرفتن اون کارکتر و خرج پول براش حرف اصلی رو میزنه ...

یک سال همه منتظر انتشار یکی از خدایان جهان بازی به اسم رایدن شوگان بودن و همه انتظارات فضایی از طراحیش داشتن ... اما وقتی قبل از معرفی رسمی لیک شد خورد تو برجک همه و یه آشوبی تمام کامیونیتی گنشین رو برداشت و همه شاکی شده بودن .. کارکتر تقریبا هیچ فرقی با npc های بازی نداشت به جز موی بلند تر ...

1000004909.png

یک افتضاحی بود ، خود من حسابی خورده بود تو برجکم و میگفتم عمرا برم سمت این ... طراحی حتی از npc های کشور های بعدی هم ضعیف تر بود


اما زمان رسید به معرفی رسمی کارکتر و تیزرش اومده بیرون ، و پخشی از داستان شخصیت پردازی کارکتر رو نشون میداد ، یه باره تمام نظرات ۱۸۰ درجه برعکس شد و پشمای همه ریخته بود


کارکتر به حدی از نظر داستانی ، شخصیت پردازی و بک استوری و متاثر کردن مخاطب قوی بود که بعد از گذشت ۵ سال بهترین کارکتر این بازی هست و احتمالا بعد از سال ها هم از این بازی و داستان طولانیش و ده ها کارکتر همین کارکتر در خاطرم باقی بمونه که ضعیف ترین طراحی و ظاهر رو داشت

.........
این ویدئو فن مید رو هم ببینید که بخشی کوچکی از گذشته کارکتر رو به تصویر می‌کشه و بهتر از ۹۹ درصد تریلر های صنعت گیمه


ظاهر و طراحی کم اهمیت ترین بخش کار هست ، و مناسب بودن این کارکتر روحیات و اخلاقیاتش با داستان و ستینگ بازی ، پیشینه و نحوه روایتش هزاران باز مهم تر و موثر تره ....
...........
ضمنا انیمه فن ها و جاپنی دوست ها بهتر از همه می‌دونن که یک روایت خوب می‌تونه کاری کنه که ملت برای یک تیکه چوب خشک بزنن زیر گریه ...

1000004920.png
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or