PlayStation Intergalactic: The Heretic Prophet

270d1eea399ddeaea096c20afd887d2c5c7a8196.png
توجه: هرگونه بحث نامربوط جهت برهم زدن جو تاپیک از جمله موارد اقلیتی شامل قطع دسترسی از انجمن خواهد بود
ما برگشتیم! می‌دونم که خیلی منتظر بودید ببینید پروژه بعدی ما چیه و حالا خیلی خوشحالم که می‌تونم بگم: بازی جدید Naughty Dog اسمش Intergalactic: The Heretic Prophet هست و در حال حاضر برای کنسول پلی‌استیشن ۵ در دست توسعه است. ما از سال ۲۰۲۰ روی این ماجراجویی جدید کار می‌کنیم! این بازی قراره جذاب‌ترین و خلاقانه‌ترین داستانی باشه که تا حالا ساختیم.

Intergalactic داستان شخصیت جدید ما، جردن اِی. مان رو روایت می‌کنه؛ یک جایزه‌بگیر خطرناک که به طرز عجیبی توی یه سیاره دورافتاده به اسم سمپیریا گیر می‌افته. ارتباط این سیاره با دنیای بیرون صدها سال پیش قطع شده و هر کسی که سعی کرده به اونجا سفر کنه و رازهای گذشته‌اش رو کشف کنه، دیگه برنگشته. حالا جردن باید از تمام مهارت‌ها و هوشش استفاده کنه تا اولین نفری باشه که بعد از ۶۰۰ سال از مدار این سیاره خارج می‌شه.

بیشتر از این نمی‌تونیم داستان رو لو بدیم – حداقل فعلاً. اما چیزی که می‌تونیم بگیم اینه که این بازی هم مثل تمام کارهای قبلی ما یه ماجراجویی احساسی و شخصیت‌محور خواهد بود. اهداف داستانی ما فقط با جاه‌طلبی‌هامون تو گیم‌پلی قابل رقابت هستن. این بازی عمیق‌ترین گیم‌پلی‌ای خواهد داشت که تا حالا تو تاریخ Naughty Dog ساختیم و قراره تمام تجربیات‌مون از فرنچایزهای قبلی رو برداریم و اون‌ها رو به مرحله‌ای جدید ببریم.

نقش جردن رو تاتی گابریله، بازیگر بااستعداد، ایفا می‌کنه و بقیه تیم بازیگران هم عالی هستن (اشاره به ستاره‌ها تصادفی نبود!). توی تریلر ممکنه بعضی از بازیگرای دیگه رو هم شناسایی کنید. اطلاعات بیشتری درباره تیم بازیگران در آینده منتشر می‌کنیم.

ماجراجویی فضایی خفن ما به یه موسیقی متن خفن‌تر هم نیاز داره. برای همین، با افتخار اعلام می‌کنیم که قراره موسیقی این بازی رو ترنت رزنر و اتیکوس راس بسازن! کارهای اون‌ها فوق‌العاده هستن و تریلر فقط یه بخش کوچیک از شاهکارشون برای این بازی رو نشون می‌ده.

می‌دونیم که برای اطلاعات بیشتر بی‌صبرانه منتظرید – و باور کنید ما هم خیلی هیجان داریم که چیزای بیشتری بهتون نشون بدیم. ولی فعلاً باید سرمون رو بندازیم پایین و کار روی این ماجراجویی فوق‌العاده رو ادامه بدیم.

از طرف کل تیم Naughty Dog، از همه طرفدارامون ممنونیم! حمایت شما باعث می‌شه بتونیم بازی‌های رویایی‌مون رو بسازیم و دنیاها و شخصیت‌های جدید و فوق‌العاده‌ای رو خلق کنیم. نمی‌تونیم صبر کنیم تا چیزای بیشتری بهتون نشون بدیم!

- نام شخصیت اصلی "جردن" است، یک شکارچی جایزه بگیر که به سیاره Sempiria کشیده می شود، سیاره ای که صدها سال پیش ارتباطش با دنیای بیرون قطع شد.
- داستان حول یک دین ساختگی و عواقب ایمان آوردن به نهاد های مختلف متمرکز است.
- بازی در یک جهان موازی جریان دارد که در آن سفرهای فضایی از سال 1986 به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است.
- از انیمه های کلاسیک مانند "Akira" و "Cowboy Bebop" الهام گرفته شده.
- بازیگران عبارتند از: Tati Gabrielle - Kumail Nanjiani - Tony Dalton - Halley Gross - Troy Baker
- بازگشت به ریشه های Naughty Dog در ژانر اکشن ادونچر.
- عمیق ترین گیم پلی تاریخ Naughty Dog را خواهد داشت.
- تریلر به طور کامل In-game کپچر شده.
- موسیقی متن توسط Trent Reznor و Atticus Ross ضبط می شود.
- هنوز تاریخ انتشار رسمی ندارد.
 
آخرین ویرایش:
یه چیز جالب کشف کردم :)

وارد سایت notebooklm.google.com بشید و یه پروژه جدید باز کنید از قسمت لینک یا نوشتار شما برید متن توضیحات خود ناتی داگ درباره بازی رو کپی پیست کنید تو این سایت گوگل بعد بزنید روی ساخت پادکست.

خود پادکست که بین 5 تا 10 دقیقه طولش هست که ساخته میشه و میتونید گوش بدید. ولی یه قابلیت جدید داره پیوستن به پادکست! میتونید میکروفون روشن کنید خودتون توی پادکست شرکت کنید و با اون زن و مرد راجع به بازی صحبت کنید و نظر بدید و ایده هاشون رو گوش کنید تا کف بُر بشید :D
 
دی اف از بازی پشماش ریخته
میگه it's phenomenal
بعد سر چیزای دیگه میگه قطعا ارتی رفلکشنه ولی اون صحنه اینه احتمالا همون تکنولوژی اینه تلو دو ینی پلنر رفلکشن باشه. سر صحنه آخر میگن گیم‌پلی هست قطعا و قطعا داخل آب هم آرتی هست چون لیزر توی آب با SSR مثل یک کابوس میمونه و بدجور خرابی بار میاره.

سر سایه پشماشون ریخته و میگن ممکنه اونم حتی ارتی سایه باشه.(با توجه به سایه دقیق جردن رو دیوار و اون میخ‌های دیوار)

میگن این گرافیک با این ایمیج کوالیتی فورکی و شصت فریم شاید نشه رو فایو معمولی باشه و خیلی عجیب غریبه رو اون. شاید ناتی داگ حالا یجوری تونسته باشه این مسئله رو حل کنه ولی میگن شاید یه چیزاییش تو نسخه نهایی حداقل رو فایو معمولی کمتر بشه مثل آنچارتد چهار

درنهایت میگن مردم همش به ما میگن که شما همش ایرادات رو پیدا میکنین و بازیارو خراب می‌کنینا ولی این نمایش صفر تا صد بی ایراد بود و کوچیکترین ارتیفکتی ندیدیم فقط یکی روی تی وی سی ار تی که اونم از قصد گذاشتن.
بعدش جان میگه حتی تو شبیه سازی تی وی سی ار تی هم بهترینن اینا.
یه جایی هم آنچارتد چهار رو با بازی‌های الان مقایسه می‌کنن که هنوز از خیلیا بهتره مثلا از اسپیس مرین 2 مثال میزنن و میگن که آنچارتد چهار کاملا یک بازی بود و یه چیز محدود مثل هلبلید 2 نبود. با توجه به سابقه آنچارتد چهار میگن ممکنه ناتی داگ بتونه اینو اجرا کنه.
 
دو تا کانسپت شخصی از John Wallin Liberto که لید کانسپت ارتیست های ND هست...(آیا برند های دیگه هم ممکنه تو بازی باشند؟:دی)
View attachment 360581View attachment 360582
اینا مانیم میدن بهشون؟:دی
ایده خوبیه پول بگیرن از این شرکتا خرج بازیسازی کنن:دی
حتی به نظرم GTA هم خوب میشد راک استار پول بگیره ماشینهای واقعی بذاره البته فقط برای شرکتهایی که پول میدن رو بذاره:دی
 
همه ی این فکر های ما در واقع حدس و پیشبینی هست و ممکنه اشتباه باشه، بازی تازه چند روزه معرفی شده و حداقل +1 سال تا انتشار مونده، تا تریلر بعدی احتمالا یک فصل شایدم خیلی بیشتر... و خب چی باحال تر از حدس و پیشبینی تو این دوران؟ :D برای پارت 2 و انچارتد و دلست اف اس و حتی انچارتد 3 و اینا هم همین کار رو میکردیم، مثل هر بازی دیگری، پس تا میتونید بلند فکر کنید و با همه به اشتراک بگذارید :D

ببینین تو خلاصه معرفی نیل تو سایت ناتی داگ؛ مشخصا مینویسه:

Intergalactic stars our newest protagonist, Jordan A. Mun, a dangerous bounty hunter who ends up stranded on Sempiria – a distant planet whose communication with the outside universe went dark hundreds of years ago. In fact, anyone who’s flown to it hoping to unravel its mysterious past was never heard from again. Jordan will have to use all her skills and wits if she hopes to be the first person in over 600 years to leave its orbit.

به بخش هایی که قرمز های لایت کردم دقت کنید، خلاصه میگه:

- جردن یک بونتی هانتر خطرناک هست که نهایتا بر روی Sempiria سرگردان میشود؛ سیاره ای که 100 ها سال پیش در خاموشی فرو رفت یعنی ارتباطات هم قطع شد؛ و هر کسی که به سمتش رفت تا گذشته رازگونه اش رو برملا کنه "دیگه ازش شنیده نشد" ....یعنی غیب شد، پیدا نشد و حداقل اونجا گیر کرد، این شرایط 600 سال ادامه پیدا کرد تا رسیدیم به جردن که قرار هست این روند رو بشکنه، برای اولین بار در 600 سال اخیر (یعنی 600 سال از خاموشی Sempiria میگذره)

اینجا چند تا مسئله مطرح میشه، مثلا این شات رو ببینید:

Screenshot 2024-12-16 193205tt.jpg

اگر قرار باشه بیشتر بازی یعنی اصل بازی رو سیاره سمپیریا باشه، و اینجا این بخش هم رو این سیاره باشیم، پس حداقل میشه گفت این انمی تنها نژاد انمی داخل بازی نمیتونه باشه، چون این بهش نیمخوره "راز" باشه، چون دقت کنید اسلحه ما و اسلحه انمی گویا یک نوع و جنس "اتک" دارند، یعنی همون موج های صوتی/الکترونیکی قرمز، و خب این خیلی جور در نمیاد، خیلی ساده میشه ستینگ اینطوری، که سمپیریا و راز و مصیبت هاش در همین انمی و ستینگی که اینجا میبینیم خلاصه شه، چون بر اساس شباهت اسلحه این ربات و اسلحه خودمون؛ میشه در نظر گرفت که تکنولوژی یکسانی در اسلحه ها به کار رفته، یک جور تکنولوژی همه گیر احتمالا که هم ما ازش بهره مندیم هم انمی ها، خب این نمیتونه "کل مسئله سمپیریا" باشه؛ میخوام بگم خیلی پیش پا افتاده میشه اگر کل سختی و مشکلات سمپیریا همین انمی ها و چالش های پیش پا افتاده (!) جنگ و جدل محور باشند، چون شباهت تکنولوژی تو این انمی و ما، میتونه نشون دهنده "عادی و پیش پا افتاده" بودن این نوع انمی باشه که اینجا میبینیم، یعنی این نوع انمی به احتمال خیلی زیاد "همه جا" هست نه صرفا در سمپریا، و مختص به اونجا نیست،


در امتداد این مسائل؛ میشه تصور کرد مشکل و مسئله سمپیریا خیلی فراتر از خطرات عادی "انمی" محور هست، یعنی لزوما یک سیاره ی اشغال شده یا فاسد از نظر جمعتی نمیتونه باشه، و احتمالا مشکل و مسئله اصلی سمپیریا یک "اتفاق نادر" فیزیکی کیهانی و امثالهم... هست، خیلی فراتر از انمی و داستان هاش، از طرفی اینکه "کسی تا حالا از سمپریا خارج نشده" ادم رو یاد سیاهچاله های فضایی میندازه که "نمیدونیم وقتی واردش شیم چی میشه و طبیعتا پس نمیشه ازش خارج شد"

و خب سیاهچاله ها و خط های زمانی، همیشه در داستان ها و تئوری های علمی تخیلی همراه هم بودند، یعنی شاید این قضیه سفر بین تایملاین ها همون Mystrious Past سمپریا هست که ما تا اینجای کار (حتی تو بازی به عنوان جردن) ازش خبر نداریم، یعنی شاید سفر های زمانی، در میانه بازی تازه خودش رو نشون بده (در سمپریا) و شاید همین توضیح دهنده این باشه که چرا حداقل کمیل احتمالا (و شایدم باقی) تو سمپریا هستند یا غیب شدند... شاید گرفتار شدند شاید منتقل به یک بّعد دیگر یا چه چه... شدن...

یعنی شاید نسخه اول اینترگلکتیک، یک بازی فضایی باشه که نهایتا در میانه هاش، ستینگش به شدت گسترده میشه و فراتر از فضای عادی و شناخته شده میره، مثلا شاید سمپیریا دروازه ای هست به این "گسترده" شدن مثلا ممکنه سفر های زمانی برای اولین بار در همین سیمپریا دیده بشه و اصن راز اصلی سمپیریا همین سفر های زمانی باشه و بازی از سمپریا، به شدت ستنیگش گسترده بشه... شاید همین دلیلی باشه که 600 سال هست کسی از سمپریا برنگشته و مسیر یک طرفه شده، شاید این موضوع به بر هم خوردن Five Aces و رفتن احتمالی اعضا به سمپریا مرتبط باشه، در واقع سمپریا تمام بازی نیست، بلکه اصل بازی رو ما تو سمپریا تازه "کشف" میکنیم....

*شایدم سفر های زمانی الردی پیش پا افتاده باشه و ربطی به پلات و مسئله اصلی سمپریا نداشته باشه، حتی شاید این کتونی ادیداس ارجینالز (این لوگو ادیداس برای +1971 هست و از 1990 برای ارجینالز یا اسپورت) خیلی شیک و تمیز پای جردن که انگار همین امروز از فروشگاه اومده:

Screenshot 2024-12-16 193046.jpg

از طریق همین سفر های زمانی پیش پا افتاده و دم دستی به دست جردن رسیده باشه، و همین به دست اومدنش از طریق "سفر های زمانی" پیش پا افتاده جردن، شاید توجیه این باشه که هزاران سال بعد همچنان لوگو +1971 داره استفاده میشه (!) شاید این سی دی پت شاب بویز و کپشن روش که انگار دقیقا تو دهه های 70/80/90 رایت شده:

Screenshot 2024-12-16 225212.jpg

و کوچک ترین تغییر خاصی در فرم تو هزاران سال نکرده (!) توجیهش همین به دست اومدنش از طریق سفر های زمانی عادی و پیش پا افتاده جردن و Aces باشه، شاید اشاره به پت شاپ بویز اکچلی که در سال 1987 منتشر شده (یک سال پس از پیشرفت خاص در سفر های فضایی) نشون دهنده این باشه که دسترسی به دنیای انسای پس از اون دوران راحت تر هست تا قبلش، شاید همین سفر های فضایی باعث مشکلاتی برای انسان شده باشند (و توجیه فریز شدن احتمالی دنیا در اون دهه ها) شاید سمپریا راه حلی برای رفتن به "قبل از" این دوران قبل از پیشرفت سفر های فضایی و نتیجتا قبل از مصیبت انسانی باشه....

*ایا سفر های زمانی مرسوم اما ممنوع هستند؟ ایا ما برای همین یک گروه خلافکار بودیم و اصل خلافمون همین بود؟ ایا See you on the other side نهایتا همین سفر های زمانی رو توضیح میده؟ یعنی ایا سمپریا مسئله اش فراتر از این چیز هاست حتی؟

*ایا سفر های زمانی کلا وجود نداره و مسئله کاملا متفاوت از این بحث هاست؟ مسئله سمپریا مخصوصا؟

*شاید ایجنت جواب این سوال هارو بدونه، و در حال سواستفاده از ما باشه، شاید ایجنت نماینده کسانی باشه که این اطلاعات رو دارند و به دلایلی (منافع خاص) نمیخوان دنیا به عقب برگرده و خنثی بشه، شاید تونی و کمیل و اعضای تیم مرتبط به همین موضوع ناپدید شده باشند... شاید رابطه ما با Aces نهایتا تو بازی سرچ اند رسکیو بشه یا حتی الانشم باشه؟

*اگر پشت ایجنت یک شهر زنده در جریان هست؛ اگر تمدن و بروکراسی وجود داره، یعنی دنیای انسانی همچنان به صورت متمدنانه در جریان هست، پس چرا جردن به جای موسیقی جدید داره موسیقی باستانی (هزاران سال قبل) رو گوش میده؟ ایا اون انیمه هم به دنیای گذشته مربوطه یا به دنیای جدید؟

هر چی که هست؛ ما در یک دنیای اینده نگارانه هستیم، که سفر های فضایی از 1986 (اشاره به این سال نمیتونه الکی باشه) توسعه زیادی پیدا کردند، هزاران سال گویا گذشته؛ سفر های بین کیهانی مرسوم هستند، روزنامه های "کاغذی" همچنان وجود دارند و از جرائم گزارش میدند؛ یعنی تمدن و بروکراسی همچنان به نوعی وجود داره، ما یک تیم داشتیم که احتمالا خلافکار بودیم، بر اساس بریده روزنامه ها، پس میشه فرض کرد ایجنت و تشکیلات احتمالی هم در امتداد همین "خلاف" باشند یا ما در امتداد اونا، یا شایدم ایجنت مثبت هست و مارو (بعد از جدا شدن از گروه) در اختیار گرفته، شایدم اصلا از اول ما مثبت بودیم، و اتفاقاتی رخ داده که گروه تغییر جهت داده و مثلا از ارتشی تبدیل به مزدور تروریست شده، واقعا حالت های زیادی رو میشه تصور کرد...

یک نکته اخر، ایا این شمشیر مانند میلی اتک جردن، که اولش خاموشه بعد قرمز میشه،

Neil_Druckmann - 1867418796530839973.gif

بنا بر این انمی قرمز شد؟ یعنی رنگ ها و حالت های دیگر بنابر انمی های دیگر هم داره؟ ایا شوتینگ محدود به اون اسلحه اتوماتیک کمری میشه یا در دنیای اینده و پیشرفته خیلی فراتر از این میره؟

شک نکنید یک ابر بازی در انتظارمونه که هم از نظر داستان و هم از نظر گیم پلی، منفجر میکنه، اون همه هایپ که "گیمر ها اماده بازی جدید ناتی نیستند" الکی نبود و نیست :D

This game is shaping up to be our wildest, most creative story yet.

What we can tell you is that this game lives up to the Naughty Dog tradition of creating an emotional, character-driven epic journey. Our narrative goals are rivaled only by our gameplay ambitions. This will be the deepest gameplay in Naughty Dog’s history, taking our learnings from our previous franchises and pushing them beyond anything we’ve ever done before.

nathan_drake-cagdasboss.gif
 
هر چی که هست؛ ما در یک دنیای اینده نگارانه هستیم، که سفر های فضایی از 1986 (اشاره به این سال نمیتونه الکی باشه) توسعه زیادی پیدا کردند، هزاران سال گویا گذشته
به این عکس توجه کردی؟ :D تاریخش به سال ١٩٩۵ هست که نوشته زیرش میگه چهار سال ازش گذشته. یعنی سال ١٩٩٩ هستیم گویا!
IMG_3599.jpeg
 
همه ی این فکر های ما در واقع حدس و پیشبینی هست و ممکنه اشتباه باشه، بازی تازه چند روزه معرفی شده و حداقل +1 سال تا انتشار مونده، تا تریلر بعدی احتمالا یک فصل شایدم خیلی بیشتر... و خب چی باحال تر از حدس و پیشبینی تو این دوران؟ :D برای پارت 2 و انچارتد و دلست اف اس و حتی انچارتد 3 و اینا هم همین کار رو میکردیم، مثل هر بازی دیگری، پس تا میتونید بلند فکر کنید و با همه به اشتراک بگذارید :D

ببینین تو خلاصه معرفی نیل تو سایت ناتی داگ؛ مشخصا مینویسه:

Intergalactic stars our newest protagonist, Jordan A. Mun, a dangerous bounty hunter who ends up stranded on Sempiria – a distant planet whose communication with the outside universe went dark hundreds of years ago. In fact, anyone who’s flown to it hoping to unravel its mysterious past was never heard from again. Jordan will have to use all her skills and wits if she hopes to be the first person in over 600 years to leave its orbit.

به بخش هایی که قرمز های لایت کردم دقت کنید، خلاصه میگه:

- جردن یک بونتی هانتر خطرناک هست که نهایتا بر روی Sempiria سرگردان میشود؛ سیاره ای که 100 ها سال پیش در خاموشی فرو رفت یعنی ارتباطات هم قطع شد؛ و هر کسی که به سمتش رفت تا گذشته رازگونه اش رو برملا کنه "دیگه ازش شنیده نشد" ....یعنی غیب شد، پیدا نشد و حداقل اونجا گیر کرد، این شرایط 600 سال ادامه پیدا کرد تا رسیدیم به جردن که قرار هست این روند رو بشکنه، برای اولین بار در 600 سال اخیر (یعنی 600 سال از خاموشی Sempiria میگذره)

اینجا چند تا مسئله مطرح میشه، مثلا این شات رو ببینید:

View attachment 360590

اگر قرار باشه بیشتر بازی یعنی اصل بازی رو سیاره سمپیریا باشه، و اینجا این بخش هم رو این سیاره باشیم، پس حداقل میشه گفت این انمی تنها نژاد انمی داخل بازی نمیتونه باشه، چون این بهش نیمخوره "راز" باشه، چون دقت کنید اسلحه ما و اسلحه انمی گویا یک نوع و جنس "اتک" دارند، یعنی همون موج های صوتی/الکترونیکی قرمز، و خب این خیلی جور در نمیاد، خیلی ساده میشه ستینگ اینطوری، که سمپیریا و راز و مصیبت هاش در همین انمی و ستینگی که اینجا میبینیم خلاصه شه، چون بر اساس شباهت اسلحه این ربات و اسلحه خودمون؛ میشه در نظر گرفت که تکنولوژی یکسانی در اسلحه ها به کار رفته، یک جور تکنولوژی همه گیر احتمالا که هم ما ازش بهره مندیم هم انمی ها، خب این نمیتونه "کل مسئله سمپیریا" باشه؛ میخوام بگم خیلی پیش پا افتاده میشه اگر کل سختی و مشکلات سمپیریا همین انمی ها و چالش های پیش پا افتاده (!) جنگ و جدل محور باشند، چون شباهت تکنولوژی تو این انمی و ما، میتونه نشون دهنده "عادی و پیش پا افتاده" بودن این نوع انمی باشه که اینجا میبینیم، یعنی این نوع انمی به احتمال خیلی زیاد "همه جا" هست نه صرفا در سمپریا، و مختص به اونجا نیست،


در امتداد این مسائل؛ میشه تصور کرد مشکل و مسئله سمپیریا خیلی فراتر از خطرات عادی "انمی" محور هست، یعنی لزوما یک سیاره ی اشغال شده یا فاسد از نظر جمعتی نمیتونه باشه، و احتمالا مشکل و مسئله اصلی سمپیریا یک "اتفاق نادر" فیزیکی کیهانی و امثالهم... هست، خیلی فراتر از انمی و داستان هاش، از طرفی اینکه "کسی تا حالا از سمپریا خارج نشده" ادم رو یاد سیاهچاله های فضایی میندازه که "نمیدونیم وقتی واردش شیم چی میشه و طبیعتا پس نمیشه ازش خارج شد"

و خب سیاهچاله ها و خط های زمانی، همیشه در داستان ها و تئوری های علمی تخیلی همراه هم بودند، یعنی شاید این قضیه سفر بین تایملاین ها همون Mystrious Past سمپریا هست که ما تا اینجای کار (حتی تو بازی به عنوان جردن) ازش خبر نداریم، یعنی شاید سفر های زمانی، در میانه بازی تازه خودش رو نشون بده (در سمپریا) و شاید همین توضیح دهنده این باشه که چرا حداقل کمیل احتمالا (و شایدم باقی) تو سمپریا هستند یا غیب شدند... شاید گرفتار شدند شاید منتقل به یک بّعد دیگر یا چه چه... شدن...

یعنی شاید نسخه اول اینترگلکتیک، یک بازی فضایی باشه که نهایتا در میانه هاش، ستینگش به شدت گسترده میشه و فراتر از فضای عادی و شناخته شده میره، مثلا شاید سمپیریا دروازه ای هست به این "گسترده" شدن مثلا ممکنه سفر های زمانی برای اولین بار در همین سیمپریا دیده بشه و اصن راز اصلی سمپیریا همین سفر های زمانی باشه و بازی از سمپریا، به شدت ستنیگش گسترده بشه... شاید همین دلیلی باشه که 600 سال هست کسی از سمپریا برنگشته و مسیر یک طرفه شده، شاید این موضوع به بر هم خوردن Five Aces و رفتن احتمالی اعضا به سمپریا مرتبط باشه، در واقع سمپریا تمام بازی نیست، بلکه اصل بازی رو ما تو سمپریا تازه "کشف" میکنیم....

*شایدم سفر های زمانی الردی پیش پا افتاده باشه و ربطی به پلات و مسئله اصلی سمپریا نداشته باشه، حتی شاید این کتونی ادیداس ارجینالز (این لوگو ادیداس برای +1971 هست و از 1990 برای ارجینالز یا اسپورت) خیلی شیک و تمیز پای جردن که انگار همین امروز از فروشگاه اومده:

View attachment 360602

از طریق همین سفر های زمانی پیش پا افتاده و دم دستی به دست جردن رسیده باشه، و همین به دست اومدنش از طریق "سفر های زمانی" پیش پا افتاده جردن، شاید توجیه این باشه که هزاران سال بعد همچنان لوگو +1971 داره استفاده میشه (!) شاید این سی دی پت شاب بویز و کپشن روش که انگار دقیقا تو دهه های 70/80/90 رایت شده:

View attachment 360604

و کوچک ترین تغییر خاصی در فرم تو هزاران سال نکرده (!) توجیهش همین به دست اومدنش از طریق سفر های زمانی عادی و پیش پا افتاده جردن و Aces باشه، شاید اشاره به پت شاپ بویز اکچلی که در سال 1987 منتشر شده (یک سال پس از پیشرفت خاص در سفر های فضایی) نشون دهنده این باشه که دسترسی به دنیای انسای پس از اون دوران راحت تر هست تا قبلش، شاید همین سفر های فضایی باعث مشکلاتی برای انسان شده باشند (و توجیه فریز شدن احتمالی دنیا در اون دهه ها) شاید سمپریا راه حلی برای رفتن به "قبل از" این دوران قبل از پیشرفت سفر های فضایی و نتیجتا قبل از مصیبت انسانی باشه....

*ایا سفر های زمانی مرسوم اما ممنوع هستند؟ ایا ما برای همین یک گروه خلافکار بودیم و اصل خلافمون همین بود؟ ایا See you on the other side نهایتا همین سفر های زمانی رو توضیح میده؟ یعنی ایا سمپریا مسئله اش فراتر از این چیز هاست حتی؟

*ایا سفر های زمانی کلا وجود نداره و مسئله کاملا متفاوت از این بحث هاست؟ مسئله سمپریا مخصوصا؟

*شاید ایجنت جواب این سوال هارو بدونه، و در حال سواستفاده از ما باشه، شاید ایجنت نماینده کسانی باشه که این اطلاعات رو دارند و به دلایلی (منافع خاص) نمیخوان دنیا به عقب برگرده و خنثی بشه، شاید تونی و کمیل و اعضای تیم مرتبط به همین موضوع ناپدید شده باشند... شاید رابطه ما با Aces نهایتا تو بازی سرچ اند رسکیو بشه یا حتی الانشم باشه؟

*اگر پشت ایجنت یک شهر زنده در جریان هست؛ اگر تمدن و بروکراسی وجود داره، یعنی دنیای انسانی همچنان به صورت متمدنانه در جریان هست، پس چرا جردن به جای موسیقی جدید داره موسیقی باستانی (هزاران سال قبل) رو گوش میده؟ ایا اون انیمه هم به دنیای گذشته مربوطه یا به دنیای جدید؟

هر چی که هست؛ ما در یک دنیای اینده نگارانه هستیم، که سفر های فضایی از 1986 (اشاره به این سال نمیتونه الکی باشه) توسعه زیادی پیدا کردند، هزاران سال گویا گذشته؛ سفر های بین کیهانی مرسوم هستند، روزنامه های "کاغذی" همچنان وجود دارند و از جرائم گزارش میدند؛ یعنی تمدن و بروکراسی همچنان به نوعی وجود داره، ما یک تیم داشتیم که احتمالا خلافکار بودیم، بر اساس بریده روزنامه ها، پس میشه فرض کرد ایجنت و تشکیلات احتمالی هم در امتداد همین "خلاف" باشند یا ما در امتداد اونا، یا شایدم ایجنت مثبت هست و مارو (بعد از جدا شدن از گروه) در اختیار گرفته، شایدم اصلا از اول ما مثبت بودیم، و اتفاقاتی رخ داده که گروه تغییر جهت داده و مثلا از ارتشی تبدیل به مزدور تروریست شده، واقعا حالت های زیادی رو میشه تصور کرد...

یک نکته اخر، ایا این شمشیر مانند میلی اتک جردن، که اولش خاموشه بعد قرمز میشه،

View attachment 360610

بنا بر این انمی قرمز شد؟ یعنی رنگ ها و حالت های دیگر بنابر انمی های دیگر هم داره؟ ایا شوتینگ محدود به اون اسلحه اتوماتیک کمری میشه یا در دنیای اینده و پیشرفته خیلی فراتر از این میره؟

شک نکنید یک ابر بازی در انتظارمونه که هم از نظر داستان و هم از نظر گیم پلی، منفجر میکنه، اون همه هایپ که "گیمر ها اماده بازی جدید ناتی نیستند" الکی نبود و نیست :D

This game is shaping up to be our wildest, most creative story yet.

What we can tell you is that this game lives up to the Naughty Dog tradition of creating an emotional, character-driven epic journey. Our narrative goals are rivaled only by our gameplay ambitions. This will be the deepest gameplay in Naughty Dog’s history, taking our learnings from our previous franchises and pushing them beyond anything we’ve ever done before.

View attachment 360613
اصلا آدم میاد تاپیک با کامنتا حال میکنه.اینجور بازیا با جو اطرافش غنیمته برا گیمر جماعت.ایدت در مورد باگ فیزیکی و کیهانیِ سیاره که ۶۰۰ ساله کسی نتونسته ازش بیرون بیاد ایده ی جالبیه.میدونید که هنگام ورود به سیاه چاله و تو افق رویداد زمان صفر میشه.یعنی اونی که از بیرون نگاه میکنه شما رو ثابت میبینه و اونیکه تو افق رویداده اتفاقات اطراف و دور رو با سرعت نور میبینه.احتمالا اون تصویر سیارکی که از هم پاشیده بود و خود سیاره ی اصلی هم تو همچین شرایطی هستش و ظاهرش اونی نیست که ما میبینیم و داریم فقط زمان صفر رو میبینیم.البته از داخل سیاه چاله ها نظریه ی خاصی گفته نشده و خیلی مبهمه.من خودم یه احتمال دیگه میدم اونم اینکه این سیاره رو هوش مصنوعی تسخیر کرده برای همین نذاشته هیچ انسانی ازش خارج بشه.قیافه ی سفینه ی جردن هم خیلی مکانیکی به نظر میومد و حداقل من اثری از هوش مصنوعی ندیدم.اگه سریال دون رو دیده باشید اونجا هم ماشینهایی که با هوش مصنوعی کار میکنن رو کلا حذف کردن و استفاده از هوش مصنوعی یه جرم بزرگیه تو امپراطوری
 
لازم به ذکره که آخر تریلر وقتی که اسم بازی میاد انگار که داخل یه سیاه چاله هستیم :D (با توجه به اینکه گفته شده گیم پلی خیلی عمیقه و اینکه قبلا گفتن ممکنه پلیرها آمادگیشو نداشته باشن بعید بنظر می رسه این سفر در زمان فقط جنبه ی داستانی داشته باشه و من بنظرم ما این سفر در زمان رو در بازی احتمال داره بتونیم تجربه کنیم!)

و احتمالا این موج قرمز نقش کلیدی داشته باشه چون هم تو سلاح و کفش(!) جردن و هم اون ربات و هم سیاره ی رو به روش هست.
 
یه نکته ای که کمتر دیدم کسی اشاره کنه اون انیمه ای بود که داشت از تلویزیون پخش میشد و از اونجایی که ندیدم جایی گذاشته باشنش پس احتمالا یه کار اورجینال هستش که برای همین گیم ساخته شده که خب در نوع خودش خیلی خفنه:دی امیدوارم بخش های بیشتری از اون انیمه رو توی گیم ببینیم و فقط محدود به همون چند ثانیه نشه.
در مورد استفاده از بازیگرای هالیوودی و چهره هاشون، ظاهرا تنه نیل دراکمن هم به کوجیما خورده و زده تو این خط:دی بر خلاف خیلی ها که مخالف این کار هستن بنظر من استفاده از بازیگرهای معروف در گیم به بیشتر دیده شدن گیم ها در بقیه مدیاها و رسانه ها خیلی کمک میکنه و باعث میشه گیم هم جدی تر گرفته بشه. خود اون بازیگرها معمولا هم هرجا میرن برا مصاحبه، در مورد گیمشون هم حرف میزنن.
خود تریلر هم به عنوان اولین تیزر از یه آی پی جدید میتونست جذاب تر باشه. به یاد بیارید تریلر معرفی تلو ۱ رو که چه حس تعلیق قوی و فضاسازی خوبی داشت و هر چیزی که لازم داشتی در موردش بدونی رو بهت میداد. ولی تریلر اینترگلکتیک اونقدری که باید و شاید درگیرت نمیکنه و جایی که تازه میخواد جون بگیره تموم میشه... طراحی کرکتر اصلی هم متاسفانه برام اصلا جذاب نبود. بخصوص وقتی گفته میشه منبع الهام این بازی آثاری مثل Akira و Cowboy bebop هستش بیشتر توی ذوقم میخوره چون هر دوی این آثار شخصیت اصلی های بسیار جذاب و خوش دیزاین!! دارن:دی
 
درمورد تاریخ انتشارش من احساس میکنم اگه بگیم اوایل 2026 میاد هم همچین بی راه نگفتیم. یکم درمورد ناتی داگ دارید کم لطفی میکنید که انتظار دارید ساخت بازیاش زیاد طول بکشه :D

این بنده خدا ها از 2013 که لست رو دادن رسما آنچارتدو از صفر در عرض 3 سال ساختن دادن بیرون. یه سال بعدشم یه دی ال سی خفن دادن. دوباره سه سال بعدش وسط کرونا پارت دومو دادن بیرون. الانم که 4-5 ساله دارن رو این بازی کار میکنن. همین الانم خیلی بیشتر از استاندارشون روش وقت گذاشتن. از رو تریلرشم نمیدونم چرا حس میکردم بازی بیشتر از چیزی که ما فکر میکنیم به مراحل آخر ساختش نزدیکه.

2025 رو، روی حساب اینکه گوست و دث استردینگ و احتمالا یه ریمیک ریمستری چیزی یا لایو سرویس جدید میخوان منتشر کنن دیگه بعید میدونم بخوان بیشتر از این سال بعدو شلوغ کنن.

اگر قرار باشه بیشتر بازی یعنی اصل بازی رو سیاره سمپیریا باشه، و اینجا این بخش هم رو این سیاره باشیم، پس حداقل میشه گفت این انمی تنها نژاد انمی داخل بازی نمیتونه باشه، چون این بهش نیمخوره "راز" باشه، چون دقت کنید اسلحه ما و اسلحه انمی گویا یک نوع و جنس "اتک" دارند، یعنی همون موج های صوتی/الکترونیکی قرمز، و خب این خیلی جور در نمیاد، خیلی ساده میشه ستینگ اینطوری، که سمپیریا و راز و مصیبت هاش در همین انمی و ستینگی که اینجا میبینیم خلاصه شه، چون بر اساس شباهت اسلحه این ربات و اسلحه خودمون؛ میشه در نظر گرفت که تکنولوژی یکسانی در اسلحه ها به کار رفته، یک جور تکنولوژی همه گیر احتمالا که هم ما ازش بهره مندیم هم انمی ها
به طول کل هر وقت تو داستانای سای فای روبات میبینیم نتیجه گندکاری های خود انسان هاس :D کلا بعید نیست خود انسانا یه سری حرکات داشتن تو اون سیاره میزدن که یهو از کنترلشون خارج شده و وضعیت به هم ریخته.
از طرح های روی روباتم یه فاز باستانی به من داد که انگار میخوان بگن این روبات خیلی قبل تر ماجرای های بازی ساخته شده (حتی بیشتر از 600 سال قبل) و یه جور حس گولم مانند بهم داد.

از طریق همین سفر های زمانی پیش پا افتاده و دم دستی به دست جردن رسیده باشه، و همین به دست اومدنش از طریق "سفر های زمانی" پیش پا افتاده جردن، شاید توجیه این باشه که هزاران سال بعد همچنان لوگو +1971 داره استفاده میشه (!) شاید این سی دی پت شاب بویز و کپشن روش که انگار دقیقا تو دهه های 70/80/90 رایت شده:
دقیقا اگه بخوایم خیلی ریز بشیم و انتظار داشته باشیم جزییات به صورت دقیق رعایت شده باشه کاملا درست میگی. حتی از رول لیبلی که دور حلقه کوچیک سی دی حک شده میشه بگیم این سی دیه به صورت اورجینال رایت شده. و اینکه اگه واقعا یه جور آیتم باستانی بخواد باشه سی دی اصلا چنین عمری نداره :D در کل یا تو این بازی مسیر تکنولوژی بشر به طول کل با چیزی که ما تجربه کردیم تفاوت داره یا به نوعی سفر در زمان تو این بازی وجود داره.
 
آخرین ویرایش:
همه ی این فکر های ما در واقع حدس و پیشبینی هست و ممکنه اشتباه باشه، بازی تازه چند روزه معرفی شده و حداقل +1 سال تا انتشار مونده، تا تریلر بعدی احتمالا یک فصل شایدم خیلی بیشتر... و خب چی باحال تر از حدس و پیشبینی تو این دوران؟ :D برای پارت 2 و انچارتد و دلست اف اس و حتی انچارتد 3 و اینا هم همین کار رو میکردیم، مثل هر بازی دیگری، پس تا میتونید بلند فکر کنید و با همه به اشتراک بگذارید :D

ببینین تو خلاصه معرفی نیل تو سایت ناتی داگ؛ مشخصا مینویسه:

Intergalactic stars our newest protagonist, Jordan A. Mun, a dangerous bounty hunter who ends up stranded on Sempiria – a distant planet whose communication with the outside universe went dark hundreds of years ago. In fact, anyone who’s flown to it hoping to unravel its mysterious past was never heard from again. Jordan will have to use all her skills and wits if she hopes to be the first person in over 600 years to leave its orbit.

به بخش هایی که قرمز های لایت کردم دقت کنید، خلاصه میگه:

- جردن یک بونتی هانتر خطرناک هست که نهایتا بر روی Sempiria سرگردان میشود؛ سیاره ای که 100 ها سال پیش در خاموشی فرو رفت یعنی ارتباطات هم قطع شد؛ و هر کسی که به سمتش رفت تا گذشته رازگونه اش رو برملا کنه "دیگه ازش شنیده نشد" ....یعنی غیب شد، پیدا نشد و حداقل اونجا گیر کرد، این شرایط 600 سال ادامه پیدا کرد تا رسیدیم به جردن که قرار هست این روند رو بشکنه، برای اولین بار در 600 سال اخیر (یعنی 600 سال از خاموشی Sempiria میگذره)

اینجا چند تا مسئله مطرح میشه، مثلا این شات رو ببینید:

View attachment 360590

اگر قرار باشه بیشتر بازی یعنی اصل بازی رو سیاره سمپیریا باشه، و اینجا این بخش هم رو این سیاره باشیم، پس حداقل میشه گفت این انمی تنها نژاد انمی داخل بازی نمیتونه باشه، چون این بهش نیمخوره "راز" باشه، چون دقت کنید اسلحه ما و اسلحه انمی گویا یک نوع و جنس "اتک" دارند، یعنی همون موج های صوتی/الکترونیکی قرمز، و خب این خیلی جور در نمیاد، خیلی ساده میشه ستینگ اینطوری، که سمپیریا و راز و مصیبت هاش در همین انمی و ستینگی که اینجا میبینیم خلاصه شه، چون بر اساس شباهت اسلحه این ربات و اسلحه خودمون؛ میشه در نظر گرفت که تکنولوژی یکسانی در اسلحه ها به کار رفته، یک جور تکنولوژی همه گیر احتمالا که هم ما ازش بهره مندیم هم انمی ها، خب این نمیتونه "کل مسئله سمپیریا" باشه؛ میخوام بگم خیلی پیش پا افتاده میشه اگر کل سختی و مشکلات سمپیریا همین انمی ها و چالش های پیش پا افتاده (!) جنگ و جدل محور باشند، چون شباهت تکنولوژی تو این انمی و ما، میتونه نشون دهنده "عادی و پیش پا افتاده" بودن این نوع انمی باشه که اینجا میبینیم، یعنی این نوع انمی به احتمال خیلی زیاد "همه جا" هست نه صرفا در سمپریا، و مختص به اونجا نیست،


در امتداد این مسائل؛ میشه تصور کرد مشکل و مسئله سمپیریا خیلی فراتر از خطرات عادی "انمی" محور هست، یعنی لزوما یک سیاره ی اشغال شده یا فاسد از نظر جمعتی نمیتونه باشه، و احتمالا مشکل و مسئله اصلی سمپیریا یک "اتفاق نادر" فیزیکی کیهانی و امثالهم... هست، خیلی فراتر از انمی و داستان هاش، از طرفی اینکه "کسی تا حالا از سمپریا خارج نشده" ادم رو یاد سیاهچاله های فضایی میندازه که "نمیدونیم وقتی واردش شیم چی میشه و طبیعتا پس نمیشه ازش خارج شد"

و خب سیاهچاله ها و خط های زمانی، همیشه در داستان ها و تئوری های علمی تخیلی همراه هم بودند، یعنی شاید این قضیه سفر بین تایملاین ها همون Mystrious Past سمپریا هست که ما تا اینجای کار (حتی تو بازی به عنوان جردن) ازش خبر نداریم، یعنی شاید سفر های زمانی، در میانه بازی تازه خودش رو نشون بده (در سمپریا) و شاید همین توضیح دهنده این باشه که چرا حداقل کمیل احتمالا (و شایدم باقی) تو سمپریا هستند یا غیب شدند... شاید گرفتار شدند شاید منتقل به یک بّعد دیگر یا چه چه... شدن...

یعنی شاید نسخه اول اینترگلکتیک، یک بازی فضایی باشه که نهایتا در میانه هاش، ستینگش به شدت گسترده میشه و فراتر از فضای عادی و شناخته شده میره، مثلا شاید سمپیریا دروازه ای هست به این "گسترده" شدن مثلا ممکنه سفر های زمانی برای اولین بار در همین سیمپریا دیده بشه و اصن راز اصلی سمپیریا همین سفر های زمانی باشه و بازی از سمپریا، به شدت ستنیگش گسترده بشه... شاید همین دلیلی باشه که 600 سال هست کسی از سمپریا برنگشته و مسیر یک طرفه شده، شاید این موضوع به بر هم خوردن Five Aces و رفتن احتمالی اعضا به سمپریا مرتبط باشه، در واقع سمپریا تمام بازی نیست، بلکه اصل بازی رو ما تو سمپریا تازه "کشف" میکنیم....

*شایدم سفر های زمانی الردی پیش پا افتاده باشه و ربطی به پلات و مسئله اصلی سمپریا نداشته باشه، حتی شاید این کتونی ادیداس ارجینالز (این لوگو ادیداس برای +1971 هست و از 1990 برای ارجینالز یا اسپورت) خیلی شیک و تمیز پای جردن که انگار همین امروز از فروشگاه اومده:

View attachment 360602

از طریق همین سفر های زمانی پیش پا افتاده و دم دستی به دست جردن رسیده باشه، و همین به دست اومدنش از طریق "سفر های زمانی" پیش پا افتاده جردن، شاید توجیه این باشه که هزاران سال بعد همچنان لوگو +1971 داره استفاده میشه (!) شاید این سی دی پت شاب بویز و کپشن روش که انگار دقیقا تو دهه های 70/80/90 رایت شده:

View attachment 360604

و کوچک ترین تغییر خاصی در فرم تو هزاران سال نکرده (!) توجیهش همین به دست اومدنش از طریق سفر های زمانی عادی و پیش پا افتاده جردن و Aces باشه، شاید اشاره به پت شاپ بویز اکچلی که در سال 1987 منتشر شده (یک سال پس از پیشرفت خاص در سفر های فضایی) نشون دهنده این باشه که دسترسی به دنیای انسای پس از اون دوران راحت تر هست تا قبلش، شاید همین سفر های فضایی باعث مشکلاتی برای انسان شده باشند (و توجیه فریز شدن احتمالی دنیا در اون دهه ها) شاید سمپریا راه حلی برای رفتن به "قبل از" این دوران قبل از پیشرفت سفر های فضایی و نتیجتا قبل از مصیبت انسانی باشه....

*ایا سفر های زمانی مرسوم اما ممنوع هستند؟ ایا ما برای همین یک گروه خلافکار بودیم و اصل خلافمون همین بود؟ ایا See you on the other side نهایتا همین سفر های زمانی رو توضیح میده؟ یعنی ایا سمپریا مسئله اش فراتر از این چیز هاست حتی؟

*ایا سفر های زمانی کلا وجود نداره و مسئله کاملا متفاوت از این بحث هاست؟ مسئله سمپریا مخصوصا؟

*شاید ایجنت جواب این سوال هارو بدونه، و در حال سواستفاده از ما باشه، شاید ایجنت نماینده کسانی باشه که این اطلاعات رو دارند و به دلایلی (منافع خاص) نمیخوان دنیا به عقب برگرده و خنثی بشه، شاید تونی و کمیل و اعضای تیم مرتبط به همین موضوع ناپدید شده باشند... شاید رابطه ما با Aces نهایتا تو بازی سرچ اند رسکیو بشه یا حتی الانشم باشه؟

*اگر پشت ایجنت یک شهر زنده در جریان هست؛ اگر تمدن و بروکراسی وجود داره، یعنی دنیای انسانی همچنان به صورت متمدنانه در جریان هست، پس چرا جردن به جای موسیقی جدید داره موسیقی باستانی (هزاران سال قبل) رو گوش میده؟ ایا اون انیمه هم به دنیای گذشته مربوطه یا به دنیای جدید؟

هر چی که هست؛ ما در یک دنیای اینده نگارانه هستیم، که سفر های فضایی از 1986 (اشاره به این سال نمیتونه الکی باشه) توسعه زیادی پیدا کردند، هزاران سال گویا گذشته؛ سفر های بین کیهانی مرسوم هستند، روزنامه های "کاغذی" همچنان وجود دارند و از جرائم گزارش میدند؛ یعنی تمدن و بروکراسی همچنان به نوعی وجود داره، ما یک تیم داشتیم که احتمالا خلافکار بودیم، بر اساس بریده روزنامه ها، پس میشه فرض کرد ایجنت و تشکیلات احتمالی هم در امتداد همین "خلاف" باشند یا ما در امتداد اونا، یا شایدم ایجنت مثبت هست و مارو (بعد از جدا شدن از گروه) در اختیار گرفته، شایدم اصلا از اول ما مثبت بودیم، و اتفاقاتی رخ داده که گروه تغییر جهت داده و مثلا از ارتشی تبدیل به مزدور تروریست شده، واقعا حالت های زیادی رو میشه تصور کرد...

یک نکته اخر، ایا این شمشیر مانند میلی اتک جردن، که اولش خاموشه بعد قرمز میشه،

View attachment 360610

بنا بر این انمی قرمز شد؟ یعنی رنگ ها و حالت های دیگر بنابر انمی های دیگر هم داره؟ ایا شوتینگ محدود به اون اسلحه اتوماتیک کمری میشه یا در دنیای اینده و پیشرفته خیلی فراتر از این میره؟

شک نکنید یک ابر بازی در انتظارمونه که هم از نظر داستان و هم از نظر گیم پلی، منفجر میکنه، اون همه هایپ که "گیمر ها اماده بازی جدید ناتی نیستند" الکی نبود و نیست :D

This game is shaping up to be our wildest, most creative story yet.

What we can tell you is that this game lives up to the Naughty Dog tradition of creating an emotional, character-driven epic journey. Our narrative goals are rivaled only by our gameplay ambitions. This will be the deepest gameplay in Naughty Dog’s history, taking our learnings from our previous franchises and pushing them beyond anything we’ve ever done before.

View attachment 360613
جای بسی مسرت هست که کاربرهای ایرانی اینقدر هوشمند و دقیق هستند، توی همین صفحه چندتا از دوستان واقعا تئوری های خیلی عالی ای از تریلر ارائه دادن که صرف نظر از اینکه چند درصد واقعی و درست از آب دربیاد ولی حقیقتا نشون دهنده میزان دقت و کنکاش و فرضیه های جذاب علمی ای هست که میشه از داخلش استخراج کرد و راجبشون ساعت ها گفتگو کرد.
دقیقا چیزی که اشاره کردین کاملا درسته، موضوع اون سیاره خیلی فراتر از دشمنان هست، و باز هم یکی از دوستان اشاره درستی به ابتدای تریلر کرد که شبیه به سیاه چاله ای هست که مثل جاروبرقی داره همه چیز رو به داخل خودش میکشه.
برای نمایش گرفتاری و وخامت اوضاع میتونم یکی دو نمونه بازی خوب مثال بزنم، یکی bioshock infinite هست که حقیقتا در به تصویر کشیدن حقیقت گرفتاری در کلمبیا به بهترین شکل ممکن پرداخته، موضوع نه دشمنان عجیب غزیب بازی و نه وقایع پیرامون حکومت کامستاک بودن، مشکل و مکافات اصلی برمیگشت به تصمیمات ما، ساید افکتی که هر تصمیم در دنیای ما ممکنه به جا بزاره، تو در تویی لایه های بازی در جهان های موازی و عذاب صدچندانی که برای اصلاح تصمیماتت باید انجام بدی که جهان بازی و کلمبیا رو تبدیل به یک فاجعه ای کرده بود که به همین راحتی نمیشد ازش خلاص شد.
مورد بعدی بازی clive barker jericho بود که ماجرا خیلی فراتر از بستن یه شکاف دنیایی موازی بود، اصل داستان تقابل واقعی نیروی خیر و شر بود و گرفتاری ابدی در لایه های تاریخی و زمانی و مکانی پاره پاره بود که خلاصی ازش در نهایت غیر ممکن بود.
و در آخر همین silent hill 2 که به ظاهر شمارو درگیر پیدا کردن همسرتون توی یه شهر عجیب میکنه ولی وقتی پاتونو داخلش میزارید هیچوقت به درستی معلوم نمیشه که شهر برزخ یا دوزخ هست یا یک جهان واقعی، خلاصی ازش غیر ممکنه و شما دارید مکافات عملتون رو به بدترین شکل ممکن میبینید.
اگر ناتی داگ بتونه یک چنین مفهومی رو داخل بازیش بگنجونه میتونه به درستی شرایط اون سیاره رو به نمایش بزاره. ضمن اینکه بازی قرار نیست یه رترو سای فای عادی باشه، بازی با توجه به جملات آغازینش اون هم با اون نگارش و اون زبان قطعا ادعاهای بزرگتری رو میخواد مطرح بکنه و حداقال اینطور که از شواهد برمیاد باید منتظر یه اثر بسیار عمیق در مقوله داستانیش هم باشیم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or