Id Software's Rage | PC

خب این تاپیک اختصاصی Rage خواهد بود;)

این بازی در QuakeCon 2007 در دالاس رسما توسط جان کارمک معرفی شد ...
من سعی کردم اطلاعاتی که تا کنون در ارتباط با این بازی ارائه شده را بطور خلاصه در اینجا بیارم ....

*************************************************



Rage یک بازی اول شخص اکشن است که البته به نوعی شامل سبک Racing و عناصری از سبک Adventure (ماجرایی) و RPG هم می شود که نظیر آن در هیچکدام از بازی های پیشین id دیده نمی شود ...تا جایی که گفته می شود Rage حاوی در حدود 60 درصد Action و 40 درصد Racing میباشد البته Tim Willits طراح ارشد id در این مورد می گوید که هنوز خیلی زود است که بگوییم چه میزان از زمان بازی به اکشن و چه زمانی به Racing اختصاص خواهد داشت اما انتظار میرود که در نهایت نسبت اکشن به Racing در بازی در همین حدود باشد.

آنچه که کاملا مشخصه اینست که عنوانی که توسط id در دست ساخت است با عناوین پیشین این استودیو تفاوت زیادی دارد. Willits در این ارتباط می گوید " ما می خواهیم که انتظارات مردم را از بازی های اول شخص اکشن id تغییر دهیم . ما میخواهیم عنوانی بسازیم که کاملا از Doom ، Quake و Wolfenstein متفاوت باشد "



بنظر می رسد که داستان Rage از فیلم کلاسیک The Road Warrior الهام گرفته شده باشد
Rage یک بازی غیر خطی مبتنی بر داستان می باشد که وقایع آن مربوط به بعد از زمانی می شود که یک ستاره ی دنباله دار تمدن بشر را نابود می کند .. در شرایطی که 75 سال از برخورد ستاره ی دنباله دار می گذرد و دنیا برای بازیافتن شکوه و عظمت سابقش در کشمکش است کاراکتر شما در بازی بر علیه یک رژیم ظالم و ستمگر مبارزه می کند.
Tim Willits اشاره می کند که در سال 2029 یک ستاره دنباله دار به شکل خطرناکی به زمین نزدیک می شود و بنابر این ایده ی ستاره ی دنباله دار موجود در بازی چندان هم بی ربط و دور از واقعیت نیست ..

آنچه rage را از دیگر بازی های این سبک متمایز می کند گوناگونی عناصر موجود در آن است شما علاوه بر شلیک کردن با اسلحه که از مشخصه های سبک FPS است میتوانبد سوار اتومبیل شوید با آن مسابقه دهید ، مبارزه می کنید و حتی عناصری از سبک ماجرایی نیز در بازی وجود دارد. Willits در این ارتباط می گوید " عناصری از سبک ماجرایی در Rage وجود دارد اما دوست ندارم که به آن بگویم یک "بازی ماجرایی " و این حتی یک بازی RPG هم نیست من دوست داشتم لغتی بین ماجرایی و RPG وجود داشت . عناصری که با آن دو سبک مشابه است اما دارای زمینه ی متفاوتی است و بله بافت های به کلی منحصر به فرد دنیای بازی ، کمک زیادی به ماجراجویی در بازی خواهد کرد زیرا هیچ کسی دو محیط مشابه در بازی نخواهد یافت"

67xq6wn.jpg


چیزی که این بازی را از بعضی لحاظ به سبک RPG شبیه کرده ماموریت های جانبی آن است .. Rage شامل یکسری از ماموریت های جانبی است که هیچ ارتباطی به داستان بازی ندارد و تنها ماموریت هایی هستند که انجامشان در بازی برای شما لذت بخش خواهد بود ... Willits در مورد عناصر ماجرایی بازی نیز می گوید شما می توانید در هر لحظه اتومبیلتان را متوقف کنید پیاده شوید وبه گشت و گذار بپردازید بایستی توجه داشته باشید که دنیای بازی فوق العاده بزرگ است.

به گفته ی جان کارمک بازی حاوی 80 گیگابایت داده ی غیر فشرده است و حتی هنگامی که فشرده نیز میشود برای نسخه های PC ، Xbox 360 و Mac دو DVD را کاملا پر می کند و برای PS3 نیز شامل یک دیسک بلوری می شود ...



دنیای به این بزرگی تنها با وجود موتور id Tech 5 و تکنولوژی جدیدی با نام megatexturing امکان پذیر است ( megatexturing یک تکنولوژی فشرده سازی بافت های بازی است که توسط جان کارمک ابداع شده) و اولین بار در بازی Enemy Territory: Quake Wars معرفی شد ، که یک عنوان اکشن چند نفره است که در صورتی که با تاخیری مواجه نشود در 2 اکتبر امسال (2007) منتشر خواهد شد با این وجود همان گونه که انتظار می رود تکنولوژی megatexturing در بازی Rage رشد بمراتب بیشتری کرده است .. برای نمونه Rage اساسا دارای دو موتور megatexturing می باشد . یکی برای اداره کردن زمین های بازی و دیگری برای اداره کردن بقیه قسمت های بازی . با این وجود یکی از مزیت های موتور id Tech 5 اینست که چندین بازیساز می توانند در یک زمان بر روی یک مرحله ی بازی کار کنند و می توانند هر زمانی بدون نگرانی در بافت های بازی دست ببرند زیرا بافت ها ، تاثیری بر روی عملکرد و گیم پلی بازی ندارد
یک بازیساز می تواند هر چقدر بافت که مایل است در بازی قرار دهد اما با این وجود Rage باز هم به روانی قبل اجرا خواهد شد.
بگفته ی کارمک هر 4 نسخه ی بازی (PC ، Xbox 360 ، PS3 و Mac) در اصل مشابه هستند و موتور id Tech 5 در پلتفرم های مختلف دارای هیچ مزیتی نیست و در تمام پلتفرم ها عملکرد یکسانی دارد ...id Tech 5 یک موتور پلتفرم محور نیست



Rage اولین بازی ساخت id است که بعد از مدت ها در نور خورشید اتفاق می افتد و کارمک اشاره می کند که کمپانی می توانست یک بازی دیگر Shooter که وقایع آن منحصرا در کریدور ها دنبال می شود بسازد و در حقیقیت این کار انجام هم شده بود و بعد از اتمام ساخت Doom 3 در سال 2004 بود که کارمک بر روی یک بازی جدید با اسم رمز " Darkness " مشغول به کار شد که وقایع آن در یک جزیره اتفاق می افتاد و قرار بود یک بازی Shooter ترسناک باشد اما پس از یک سال تیم توسعه به این نتیجه رسید که این بازی آنطور که باید باشد نیست و به سراغ عنوان جدید رفتند که همان Rage بود.

در Rage شما در نقش یک غریبه بازی می کنید که کارمک او را از لحاظ شخصیتی با Buck Rogers مقایسه می کند ... کاراکتر شما در بازی به مبازران و مردم کمک می کند که بر علیه یک رژیم ستمگر مبارزه کنند.
همانطور که مشخص است Rage دارای داستانی کلاسیک می باشد یعنی داستانی بر پایه ی مبارزه ی خوبی بر بدی و نیکی بر پلیدی مفاهیمی که همیشه در بازی های id دیده می شود
در این بازی شما می توانید با شخصیت های دیگر فعل و انفال داشته باشید و با آن ها ارتباط برقرار کنید و صحبت کنید.



بایستی توجه داشت که وقتی صحبت از سبک Racing می شود منظور این نیست که id سعی کرده یک Gran Turismo بسازد. در Rage اتومبیل شما به سلاح هایی فوق العاده بزرگ مجهز است حال برای نمونه در نظر بگیرید که ماموریت شما اینست که قبل از پایان رقابت ماشین شماره ی 8 را منهدم کنید .. حال تصور کنید که آمیزه ای از مسابقه با اتومبیل در حالی که به سمت شما مواد آتشزا پرتاب میشود و شما نیز بایستی هدف مورد نظرتان را منهدم کنید چقدر می تواند هیجان انگیز باشد.
Tim Willits و Todd Hollenshead می گویند شما نمی تواند کلمه ی garage (گاراژ) را بدون Rage هجی کنید. اما در بازی شما می توانید گاراژی داشته باشید که مملو از اتومبیل هایی است که قادرید به اقسام مختلف آن ها را customize (سفارشی) کنید

به نظر نمی رسد که این بازی زمان خیلی زیادی در حال توسعه بوده باشد و هنوز زمان زیادی به پایان توسعه ی آن باقیمانده است. Tim Willits می گوبد " راستش را بخواهید ، ما هنوز کاراکتر اصلی بازی را درست نکرده ایم " ... با وجودی که در حدود 18 ماه از توسعه ی این بازی می گذرد اما Tim Willits می گوید هنوز کارهای بسیار زیادی باقیمانده که بایستی بر روی آن انجام شود ...

با وجود اینکه تیم 26 نفره ی Id سخت مشغول توسعه ی Rage هستند به نظر نمی رسد که این بازی زود تر از سال 2009 منتشر شود و وقتی زمان انتشار بازی را از id Software سئوال کردیم پاسخشان همان جمله ی معروف همیشگی بود "هنگامی که تمام شود"

 
آخرین ویرایش:
فقط شما نبودی ! یه دوجین ادم دیگه هم حرفی مثل شما زدن ولی اخه چیه این بازی شبیه fall out هست؟ گرافیک ؟ رنگ بندی ؟ گیم پلی ؟ هیچکدوم ! تنها شباهت این با فال اوت و امثال اون فقط در زمینه post apocalypse بودن بازیه.
گرافيك كه ملاك نيست ...
شما فال اوت دو رو با سه مقايسه كن از نظر گرافيكي !!!
گيم پليش همچين بي شباهت هم نيست ...

البته داستانش هیچ ربطی به fall out نداره، bethesda هم فقط ناشر بازیه.
داستانم پایش همین چیزیه که دوستمون گفت ولی این چهار چوبشه. اصل داستان بر میگرده به شخصیت اصلی بازی که خود ما هستیم و بازمانده های ARk (همون محفظه ای که ما داخلش قرار داشتیم و بعد از برخورد شهاب سنگ ازش بیرون اومدیم) توی بدن ما نوعی تکنولوژی وجود داره که باعث ترمیم بافت ها و حتی امکان حیات بعد از یک بار مرگ رو اکان پذیر میکنه. حکومتی که در بازی با نام AUTHORITY وجود داره به دنبال ما و سایر بازمانده های ark هستش تا با دسترسی به این تکنولوژی و ارتقا و پیشرفت اون بتونه به جهان مسلط بشه. البته در کنار اون اقوام و قبیله ها و گروه هایی در بازی وجود دارن که عادات و تفکرات مخصوص به خودشونو دارن و همگی دنبال بقا و گسترش قلمرو خودشون هستن که از دیگر دشمنان بازی به حساب میان. همینطور موجودات جهش یافته و... نیز جزو دشمنان بازی هستن. تنها شهر بی طرف در بازی wellspring هستش که شهر سرچشمه محسوب میشه و اکثر انسان های باقیمانده اونجا زندگی میکنن. جو بازی جو خشن و بی رحمی هستش که شخصیت اصلی بازی با مشکلات و دشمنان زیادی روبرو هستش. البته این همه ی داستان نیست و این اطلاعات تنها چیزیه که از داستان بازی مطرح شده.
میتونین داستان خود بازی و نیز داستان و سرگذشت شخصیت های بازی و نقش اون ها توی داستان رو در comic book هایی که از بازی منتشر میشه ببینید.
خب محوريت داستان فال اوت مگه چيه؟
به نجات يافته از حادثه كه دنبال بقيه هست ( حالا باباش فرضا)
اين بازي هم يك سري نژاد هاي مختلف داره (ميوتانت ها فرضا) كه اونام به دنبال كسب قدرت هستن و نابودي بقيه
نژاد هاي جهش يافته هم كه قربونش برم !!!
توي فال اوت هم گرو ه هاي بي طرف وجود داشت ( به جز برادرهود و اون يكي)
...............
در كل خيلي جانبدارانه از باز ي دفاع نكنيد ..
بيس كارا يكيه :d
گرافيك فلان و تركيب رنگ فلان كه دليل بر شبيه نبودن گيم ها نيست.
-------------
ميشه گفت اين فال اوتي هست كه از زير دست ايد سافتور گذشته
توجيه منطقي تر از اين چيزي نميشه داشت :d
يني مشابه اون گيم با هنر ها و هوشمندي ايد !!
 
گرافيك كه ملاك نيست ...
شما فال اوت دو رو با سه مقايسه كن از نظر گرافيكي !!!
گيم پليش همچين بي شباهت هم نيست ...


خب محوريت داستان فال اوت مگه چيه؟
به نجات يافته از حادثه كه دنبال بقيه هست ( حالا باباش فرضا)
اين بازي هم يك سري نژاد هاي مختلف داره (ميوتانت ها فرضا) كه اونام به دنبال كسب قدرت هستن و نابودي بقيه
نژاد هاي جهش يافته هم كه قربونش برم !!!
توي فال اوت هم گرو ه هاي بي طرف وجود داشت ( به جز برادرهود و اون يكي)
...............
در كل خيلي جانبدارانه از باز ي دفاع نكنيد ..
بيس كارا يكيه :d
گرافيك فلان و تركيب رنگ فلان كه دليل بر شبيه نبودن گيم ها نيست.
-------------
ميشه گفت اين فال اوتي هست كه از زير دست ايد سافتور گذشته
توجيه منطقي تر از اين چيزي نميشه داشت :d
يني مشابه اون گيم با هنر ها و هوشمندي ايد !!
چطور میگین گیم پلیش شبیه به fall out هست؟ اون بازی یه rpg بود این یه fps .
در ضمن میوتانت ها همون جهش یافته ها هستن که نمیتونن به دنبال قدرت باشن(به دلیل فقدان عقل):d.
درسته بیس کار یکیه ولی فقط در پیش زمینه ی post apocaliptic بازی. داستان کلا چیزه دیگه ای هست و زمین تا آسمون با fall out فرق میکنه. در اون بازی شما خودتون نقش یه جستجو گر رو داشتید ولی این بازی اصلا یه همچین چیزی نیست و نقش شما ایستادن جلوی یک حکومت مرکزی شریر هستش. و همینطور مقابله با نا ملایمات طبیعی به طبع برخورد شهاب سنگ که حاصل اون بوجود آمدن همون میوتانت هاست و نیز جلوگیری از قدرت طلبی قبایل شرور.
سبک این بازی fps هست که المان های racing هم درش هست و زمین تا زیر زمین با سبک fall out که یه rpg هستش فرق میکنه:).
تنها شباهت این دو بازی داشتن المان های مشترک آخرالزمانیه که به دلیل محوریت post apocaliptic بازی الزاما یکسان میشن وگرنه سبکشون ....
 
آخرین ویرایش:
گرافيك كه ملاك نيست ...
شما فال اوت دو رو با سه مقايسه كن از نظر گرافيكي !!!
گيم پليش همچين بي شباهت هم نيست ...


خب محوريت داستان فال اوت مگه چيه؟
به نجات يافته از حادثه كه دنبال بقيه هست ( حالا باباش فرضا)
اين بازي هم يك سري نژاد هاي مختلف داره (ميوتانت ها فرضا) كه اونام به دنبال كسب قدرت هستن و نابودي بقيه
نژاد هاي جهش يافته هم كه قربونش برم !!!
توي فال اوت هم گرو ه هاي بي طرف وجود داشت ( به جز برادرهود و اون يكي)
...............
در كل خيلي جانبدارانه از باز ي دفاع نكنيد ..
بيس كارا يكيه :d
گرافيك فلان و تركيب رنگ فلان كه دليل بر شبيه نبودن گيم ها نيست.
-------------
ميشه گفت اين فال اوتي هست كه از زير دست ايد سافتور گذشته
توجيه منطقي تر از اين چيزي نميشه داشت :d
يني مشابه اون گيم با هنر ها و هوشمندي ايد !!
عجب حرفی زدی عزیز من ! بیس این دو بازی شباهتی به هم نداره بلکه زمینه هایی بین این دو بازی مشترک هستن. مثلا شما دوتا فیلم th road و the book of eli رو نگا کن؛ هر دو دارای زمینه post apocalypse هستن و تو خیلی از المان ها مثل نوع دشمنها و یه سری چیزای دیگه شباهتهایی دارن ولی وقتی نوبت به محتوا و روند داستانی و کارگردانی فیلمها میرسه، کلا حتی قابل مقایسه با هم، هم نیستن.الان میرسیم به همین دو تا بازی که هر دو دارای زمینه پسا اخروزمانی هستن ولی وقتی نوبت به روند بازی، گیم پلی و داستان و کلی چیز دیگه میرسه، 180 درجه با هم فرق میکنن.شما از ما میخوای که جانبدارانه حرف نزنیم درحالی که حرف خود شما خیلی رادیکال تر و جانب دارانه تر داری نظر میدی! در حالی که فقط یه سری شباهت های زمینه ای تو هر دو بازی هست، شما دیگه به کل rage رو تبدیل کردی به کپی fallout.
 
عجب حرفی زدی عزیز من ! بیس این دو بازی شباهتی به هم نداره بلکه زمینه هایی بین این دو بازی مشترک هستن. مثلا شما دوتا فیلم th road و the book of eli رو نگا کن؛ هر دو دارای زمینه post apocalypse هستن و تو خیلی از المان ها مثل نوع دشمنها و یه سری چیزای دیگه شباهتهایی دارن ولی وقتی نوبت به محتوا و روند داستانی و کارگردانی فیلمها میرسه، کلا حتی قابل مقایسه با هم، هم نیستن.الان میرسیم به همین دو تا بازی که هر دو دارای زمینه پسا اخروزمانی هستن ولی وقتی نوبت به روند بازی، گیم پلی و داستان و کلی چیز دیگه میرسه، 180 درجه با هم فرق میکنن.شما از ما میخوای که جانبدارانه حرف نزنیم درحالی که حرف خود شما خیلی رادیکال تر و جانب دارانه تر داری نظر میدی! در حالی که فقط یه سری شباهت های زمینه ای تو هر دو بازی هست، شما دیگه به کل rage رو تبدیل کردی به کپی fallout.

چطور میگین گیم پلیش شبیه به fall out هست؟ اون بازی یه rpg بود این یه fps .
در ضمن میوتانت ها همون جهش یافته ها هستن که نمیتونن به دنبال قدرت باشن(به دلیل فقدان عقل):d.
درسته بیس کار یکیه ولی فقط در پیش زمینه ی post apocaliptic بازی. داستان کلا چیزه دیگه ای هست و زمین تا آسمون با fall out فرق میکنه. در اون بازی شما خودتون نقش یه جستجو گر رو داشتید ولی این بازی اصلا یه همچین چیزی نیست و نقش شما ایستادن جلوی یک حکومت مرکزی شریر هستش. و همینطور مقابله با نا ملایمات طبیعی به طبع برخورد شهاب سنگ که حاصل اون بوجود آمدن همون میوتانت هاست و نیز جلوگیری از قدرت طلبی قبایل شرور.
سبک این بازی fps هست که المان های racing هم درش هست و زمین تا زیر زمین با سبک fall out که یه rpg هستش فرق میکنه:).
تنها شباهت این دو بازی داشتن المان های مشترک آخرالزمانیه که به دلیل محوریت post apocaliptic بازی الزاما یکسان میشن وگرنه سبکشون ....

سپاسگزارم از هر دو دوست عزيزم :d
قانع شدم :d
 
چرا عزیز من طرفدارشم. منتها چون تاریخ بازی یکم دور بوده کسی زیاد توجه نمی کنه. قطعا یکی از بهترین شوتر های امسال میشه. کارمک دوست داریم. کارمک دوست داریم.
 
من خودم یکی از طرفداران این بازی هستم، ولی خوب این تاپیک نسبت به تاپیک این بازی تو بخش کنسول کمتر بازدید کننده داره واسه ی همین بیشتر اونجا سر میزنم وگرنه من اصلا یازی رو کنسول انجام نمیدم :d.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or