Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
اگه بازی نمایش داده بشه مطمئن باشید حداقل در E3 نیست ! کلا این چند وقته کی دیدید ID تو E3 نمایش داشته باشه؟!

نمایش بازی در 2010 QUAKECON هست که از AUGUST 12 - 15 شروع میشه . به امیده اینم که بالاخره بعد از سالها برای اولین بار یه نمایش از گیم پلی RAGE هم داشته باشند .
 

Doom3

کاربر سایت
Aug 24, 2006
569
نام
saeed
سلام.
نظر شما در این مورد محترمه، ولی بازی DOOM III تنها نکته عالی که داشت گرافیک فوق العاده اش بود که تا اون موقع واقعا مشابهش دیده نشده بود (البته من خودم داستانش رو هم واقعا دوست داشتم).
از لحاظ نوآوری، طراحی مراحل بازی، هیجان بازی، ... بازی متاسفانه چیزی برای گفتن نداشت.

بگذریم از سوتی هایی مثل PDA های متعددی که یکی بعد از دیگری باید باز می کردی و آدم رو از هیجان بازی خارج می کرد، و مشکل تاریکی محیط و هزاران بار فشار دادن دکمه E برای سوییچ به چراغ.

چنین سوتی هایی بعد از سال ها و سال ها به تاخیر انداختن بازی...
N_aggressive%20(19).gif


به هر حال من هم از خبر دوم 4 هیجان زده ام و امیدوارم بازی بهتری نسبت به نسخه سوم در بیاد. :smile:

بنده در جریان جزئیاتی که گفتید نیستم، ولی حرف اون منتقد متاسفانه کاملا درسته. :-"

محیط بازی برای این تاریک هست چون نوع بازی اینطوریه!
نو اوری:وقتی پیش کامپیوتر ها تو بازی میرفتی و می تونستی موس را توش تکان بدی و کار کنی!
من اولین بار بود که توی یک بازی دیدم!

دوم 3 سال 2004 عرضه شد!
من سال 2005 یا 2006 بازی کردم درست یادم نبود!:biggrin1:
 

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
محیط بازی برای این تاریک هست چون نوع بازی اینطوریه!
بله، می دونم.

اتفاقا اتمسفر خوب و ماهرانه بازی هم از نظر من رضایت بخش بود، ولی ایراد اون محیط های تاریک فقط در این بود که در نسخه Retail بازی هیچ روش مناسبی برای روشن کردن نقاط تاریک نبود. فقط یه چراغ که با دکمه E با اسلحه سوییچ می شد.

همین نکته کوچک باعث اعتراض هزاران نفر به بازی و ارائه ده ها پچ غیر رسمی در روزهای اول برای حل این مشکل به این کوچکی شد.

سال ها زمان برای طراحی بازی - مشکل به این کوچکی با راه حل به این راحتی...
 

Sea Of Dreams

کاربر سایت
Jul 1, 2008
383
نام
Arman
من واقعا خیلی دوست دارم که حداقل بازی 4 شبیه به نسخه های اول و دوم باشد من واقعا از بازی 3 خوشم نیومد چون ذره ای شباهت به نسخه های 2 و1 نداشت حالا امیدوارم این مثل نسخه 3 تاریک و بی روح نباشه

1001830758-00.gif


142414.jpeg
 

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
9,231
نام
امیرحسین
دوستان گرامی شکی نیست که دوم 3 یک بازی بزرگ و درجه بود اما علت اعتراض دوستان اینه که چیزیکه ما از domm3 engine از ابعاد غیر از گزافیک و استاد کارمک انتظار داشتیم چیزی بسیار فراتر از دوم 3 بود
برای درک این مطلب کافیه دوم 3 را با 2 شوتر بزرگ pc ]م عصر خودش یعنی HL2 و FARCRY مقایسه کنید تا مخص بشه چرا دوم 3 اونی که باید میبود نبود.
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
شیر همیشه شیره، حتی پاکتی!
پس دوم و همیشه دوم می مونه و جان کارمک هم بدون شک یکی از بزرگترین مغز متفکرهای تاریخ بازی هست.
حالا یه سوال:
شنیدم الکترونیک آرتز، ID رو خریده. این خبر صحت داره؟
بعدش تکلیف Doom 4 چی میشه؟ ناشرش همون اکتیویژن هست یا میشه EA؟:confused:
 

bburzum

کاربر سایت
Jan 29, 2010
786
تا اینجا که من اطلاع دارم همیشه دوم باعث تحول گرافیکی شده و تمام بازیها بعدش از این مسله استفاده کردن مثلا اولین بازی که از صدای دالبی استفاده کرد دوم بود الان میبینید که همه بازیها اینتورن.....
 

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
9,231
نام
امیرحسین
شنیدم الکترونیک آرتز، ID رو خریده. این خبر صحت داره؟
بعدش تکلیف Doom 4 چی میشه؟ ناشرش همون اکتیویژن هست یا میشه EA؟
خیر Id توسط شرکت Zenimax software که مالک bethesda هست
خریداری شده و از این به بعد انتشار عناوین این شرکت بر عهده ی شاخه ی game شرکت zenimax
یعنی bethesda هست.
در ضمن ip هردو عنوان doom و rage متعلق به خود id هست
و اکتی وea نقشی در این بین ندارند درست مانند quake.
 

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
9,231
نام
امیرحسین
طبق خبرهایی که از Quakecon 2011 درز کرده ،احتمالا شاهد Announcement رسمی بازی البته در حد مختصر خواهیم بود ! سایت ها اعتقاد دارن id چیز زیادی از DOOM IV رو نمیکنه تا RAGE تحت تاثیر این بازی قرار نگیره و هم خوب بفروشه هم منتقدین باهاش خوب برخورد کنن :d
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
طبق خبرهایی که از Quakecon 2011 احتمالا شاهد Announcement رسمی بازی البته در حد مختصر خواهیم بود ! سایت ها اعتقاد دارن id چیز زیادی از DOOM IV رو نمیکنه تا RAGE تحت تاثیر این بازی قرار نگیره و هم خوب بفروشه هم منتقدین باهاش خوب برخورد کنن :d
یه تیزر خشک و خالی هم کافیه :(( یه سری اطلاعات از حال و هوای بازی بدن یا حداقل بگن اسلحه ها و دشمن ها مثل نسخه های قبلی هست یا فرق کردن :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر