Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:
تنوع دشمنها میره بالا نگران نباش D:


doom 3 خیلی بازیه متفاوتی بود به نسبت اصلیت doom ! بعضیا دوست داشتن بعضیا دوست نداشتن D: ولی کلا وقتی این رو بازی میکنی متوجه میشی doom 3 کلا یه دنیایه دیگه ای بود انگاری
ولی از اینکه بازی برگشته به سبک و سیاق doom classic ها خیلی حال کردم D:
اره قبول دارم. ولی این بازی هم یک چیزایی از دووم 3 داره و هم سری های اولیه.
 
  • Like
Reactions: uriel and sadegh93
تنوع دشمنها میره بالا نگران نباش D:


doom 3 خیلی بازیه متفاوتی بود به نسبت اصلیت doom ! بعضیا دوست داشتن بعضیا دوست نداشتن D: ولی کلا وقتی این رو بازی میکنی متوجه میشی doom 3 کلا یه دنیایه دیگه ای بود انگاری
ولی از اینکه بازی برگشته به سبک و سیاق doom classic ها خیلی حال کردم D:

دقیقا درست گفتی.
آقا اول من یه اعترافی کنم، تمام حرفایی که قبل انتشار بازی زدم رو پس میگیرم. بازی به معنای واقعی کلمه خارق العادس. اصلا منو برد به همون سال های نوجوانیم. شوتر بازی رو دست نداره، نه توی بازی های قدیمی نه بازی های جدید. گیم پلی واقعا مواجه، موسیقی هاش دیوانه کنند س اصلا ( کسی اگه لینک دانلود ساندترک هاشو داره بفرسته) به حدی آدرنالین خونتو میبره بالا که دنیا رو قرمز میبینی :دی. وحشیگری و خشونت جزو DNA سری DOOM حساب میشه، و به حدی اینا این مقوله رو خوب کار کردن که نمیدونم چی باید بگم. بازی ترس نسخه قبل رو نداره ولی شاکله بازی که محوریت satanism و قدرت های جهنمی رو شامل میشه میتونم بگم به عالی ترین شکل ممکن ساخته شده. ترسش هم به اندازه نسخه های کلاسیک درست کردن نه بیشتر و نه کمتر. داستان بخش عظیمی رو تشکلیل نمیده ولی انصافا برای DOOM عالیه، بخوای بری دنبالش خیلی خوب satisfy ات میکنه :دی.
من بازی رو روی pc هنوز تجربه نکردم ولی روی کنسول گرافیکش چیزی از معجزه کم نداره، با یه همچین ویژوال و این حجم از تکنیک های گرافیکی بازی فریمش زیر 60 نمیاد، به حدی روونه که اصلا نمیخوای بلند بشی از پاش. آپگریدها، قدرت ها، بازگشت quad damag و Haste و berserk و... منو بی نهایت راضی کرد. راستشو بخواین نتونستم از بازی ایراد بگیرم، البته من خب طرفدار شدید این سری هستم و الان به حدی هیجانزده هستم که نمیتونم ایرادی فعلا ازش پیدا کنم :دی ولی اگه طرفدار شوترهای قدیمی و طرفدار DOOM و طرفدار یه شوتر خالص و واقعی هستین سلطان این سبک بازی رو از دست ندین، حتما doom رو تجربه کنین.
 
سلام . میخواستم بدونم ارزش تکرار بازی بالاست؟؟؟و گیمپلی بازی رو نرمال به 12 تا 14 ساعت میرسه؟؟؟

12 ساعتی می شه اگه قشنگ در محیط دنبال همه چیز بگردی کلی چیز میز داره اما نه ارزش تکرار نداره مگه جهت پوز زنی بری درجه نایتمر بری
 
  • Like
Reactions: Polaris and SMB2VF
اره قبول دارم. ولی این بازی هم یک چیزایی از دووم 3 داره و هم سری های اولیه.
خیلی چیزی از اون نداره !
Doom 3 رو من دوست داشتم ولی doom نبود. کلا بازی تاریک بود و فوق العاده خطی و محیطهایه بسیار تنگ و بسته ای داشت
یکی از عنصرهایه اصلی doom classic محیطهایه به نسبت بازیش به نسبت زمان خودش بود که اجازه میداد مدام بازیباز در حال حرکت و تیر زدن باشه ولی این قضیه تو doom 3 خیلی رعایت نشده بود !
ولی تو doom جدید کلا مرحله ها از پایه طوره دیگه ای طراحی شده D:
 
  • Like
Reactions: sadegh93
فکر کنم آخراش باشم، بازی واقعا فوق العاده بود. من بخوان بهش نمره بدم نمره کامل میدم.
یکم اون تایم تریال هاش سخت بود فقط، اعصابمو خورد میکرد. :دی
نکته ای که هست اینه که توی صنعت بازیسازی واقعا معدود استودیدوهایی مثل id software پیدا میشه، با هر بازی یه تکنولوژی جدید، یه انجین جدید، رویکرد جدید برای ارائه بازی های شوتر ( خصوصا برای این عنوان کلاسیک) ، عناصر یونیک و منحصر به فرد برای گیم پلی ( مثلا Rage اون هوش مصنوعی و درایوینگ و...، برای این doom میل اتک ها و گلوری کیل ها و...)
واقعا به تعداد انگشت های دست از اینجور استودیوها هست توی صنعت بازیسازی. اکثر کمپانی ها بازی هاشون کپی پیست عناوین قبلیشون هست، فقط با یه رنگ و لعاب جدیدتر، خیلی هاشون که اصلا انجین بازی هاشون فسیل شده، ولی کمپانی هایی مثل id واقعا مثل گرد طلا هستن، همیشه چیزهای جدید ازشون میبینی با هر عنوان بازیشون. واقعا دمشون گرم.
 
سلام دوستان بازی دوم را با کارت گرافیک جی تی ایکس950 نمیشه روی مدیوم یا پایین تر 60 فریم بازی کرد حداقل کارت که شصت فریم میده چیه برای این بازی
 
آقا اول من یه اعترافی کنم، تمام حرفایی که قبل انتشار بازی زدم رو پس میگیرم.

Too Late Too Late:D

دیگه خیلی دیر شده برای این جور اعتراف ها علی؛ من شخصا دیگه نظرم درمورد تو عوض شده و دیگه به عنوان یک طرفدار DOOM نمیشناسمت:-":D یادته چه عرقی میریختم تو این تاپیک تا بهت ثابت کنم داری اشتباه میکنی؟:D

گذشته از شوخی امروز داشتم تو نت در مورد ساندترک های شاهکار بازی اینور و انور گشت میزدم که یدفعه به ویدئو پشت صحنه ساخت ساندترک ها که توسط خود Mick Gordon منتشر شده برخوردم. انصافا حجم خلاقیت و زحمتی که ایشون برای ساندترک ها کشیدند کم نظیر یا بهتره بگیم بی نظیر هست! همچنین نکته فوق العاده جالب این هست که با آنالیز الگوهای یکی از ساندترک ها مشخص شده که ایشون pattern های 666 و پنتاگرام رو تو ساندترک ها پنهان کردند!

cazh5w1k8n8ktrin9apt.jpg

توصیه میکنم ویدئو رو از دست ندید:

 
Too Late Too Late:D

دیگه خیلی دیر شده برای این جور اعتراف ها علی؛ من شخصا دیگه نظرم درمورد تو عوض شده و دیگه به عنوان یک طرفدار DOOM نمیشناسمت:-":D یادته چه عرقی میریختم تو این تاپیک تا بهت ثابت کنم داری اشتباه میکنی؟:D

گذشته از شوخی امروز داشتم تو نت در مورد ساندترک های شاهکار بازی اینور و انور گشت میزدم که یدفعه به ویدئو پشت صحنه ساخت ساندترک ها که توسط خود Mick Gordon منتشر شده برخوردم. انصافا حجم خلاقیت و زحمتی که ایشون برای ساندترک ها کشیدند کم نظیر یا بهتره بگیم بی نظیر هست! همچنین نکته فوق العاده جالب این هست که با آنالیز الگوهای یکی از ساندترک ها مشخص شده که ایشون pattern های 666 و پنتاگرام رو تو ساندترک ها پنهان کردند!

cazh5w1k8n8ktrin9apt.jpg

توصیه میکنم ویدئو رو از دست ندید:

سیاوش بخدا تقصیر من نبود، نمیدونم چرا نمایش های آخر بازی یه جوری بود :D. من تمام نگرانیم به خاطر علاقم به این IP و سازندش بود ولی خب اعتراف میکنم که یه لحظه اعتمادم رو ازشون از دست داده بودم، نبود یه سری از اعضای قدیمی هم به این بدبینیم دامن زد، ولی جدی جدی وقتی بازیش کردم اصلا نمیتونستم باور کنم بازی اینقدر عالیه. یعنی غیر ممکنه بشه ریبوتی بهتر از این چیزی که الان داریم تجربش میکنیم از Doom های کلاسیک ساخت :D. فروشش که تا اینجای کار عالی بوده، واقعا از این بابت بی نهایت خوشحالم و امیدوارم حالا حالاها بفروشه، از نظر متا و نمرات هم فوق العاده بوده، البته یکی دو سایت واقعا در قبال بازی و هنرهای موجود در اون کم لطفی کردن مثل گیم اسپات و IGN که اگه امیتازهای بهتری داده بودن الان شاید میانگین حتی نزدیک 90 بود، ولی همین حالاشم از نظر من خیلی خیلی عالیه.
راجب ساندترک ها، من دیروز موفق شدم یه چندتاییش رو دانلود کنم. واقعا بی نظیر بودن، مایک گوردن جدا ماهیت DOOM رو به خوبی شناخته، کاملا تار پود بازی داخل ترک ها ملموسه، این pattern هایی هم که قرار دادی کاملا مشهوده که این هنرمند چقدر خوب ادبیات بازی رو فهمیده و درک کرده. doom یعنی خشونت، شیطان و سرعت و متال، تصمیم id برای select این آدم بی نظیر بود، من حس میکنم میتونن حتی برای Quake هم ازش استفاده کنن :).
در کل اط نظر من که طرفدار سرسخت بازی هستم به نظرم بازگشت کاملا شکوهمندانه ای داشته، ایمدوارم جوایز و تمجیدهای زیادی توی ژانر خودش کسب کنه برای آخر سال چون حقا استحقاقشو داره.
 
آخرین ویرایش:
Too Late Too Late:D




توصیه میکنم ویدئو رو از دست ندید:


سیاوش جان پارت 1 این ویدوئو رو هم داری؟ خیلیییی عالی بود، حتما همه ببینید. یعنی یه نظرم جوری ساندترک هارو ساخته که اگه کسی حتی ندونه اینارو برای چه بازی ای ساختن و ازش بپرسن بی شک جواب خواهد داد که ساندترک ها با حال و هوای عنوان Doom مطابقت داره :D
 
  • Like
Reactions: .MARSHAL.
سیاوش جان پارت 1 این ویدوئو رو هم داری؟ خیلیییی عالی بود، حتما همه ببینید. یعنی یه نظرم جوری ساندترک هارو ساخته که اگه کسی حتی ندونه اینارو برای چه بازی ای ساختن و ازش بپرسن بی شک جواب خواهد داد که ساندترک ها با حال و هوای عنوان Doom مطابقت داره :D

دقیقا...

اینم پارت 1:

 
  • Like
Reactions: uriel
آخرین ویرایش:
دوستان من بکاپ استیمو دی ال کردم الان بعد از فایلای اصلی چند تا آپدیت جدید اومده؟ بعد اگه حجمش زیاده بصورت جداگونه تو نت پیدا میشه که بگیرم؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or