PlayStation Horizon Zero Dawn

1619008413356.png

Horizon: Zero Dawn (اطلاعات کامل در پست اول)

سازندگان عنوان Killzone یعنی استودیو نام اشنای Guerrilla Games از ای پی جدید خود به طور رسمی در E3 2015 رونمایی کردند.
Horizon: Zero Dawn نام عنوان جدید استودیو Guerrilla Games است که از مدت ها پیش در دست ساخت و توسعه بوده و به گفته خود سازندگان سبک این عنوان Third-person action RPG می باشد.روایت داستان حول محور دختری شکارچی به نام Aloy میچرخد که به مبارزه و کشتار با ربات هاو دایناسورهای پیشرفته با انواع و اقسام سلاح ها میپردازد.به نظر میرسد روایت بازی در قرون وسطی پیشرفته باشد
Horizon از انجین Shadow Fall استفاده می‌کند و این عنوان به صورت 1080p و 30fps اجرا خواهد شد
این عنوان فاقد بخش چند نفره میباشد و تمام تمرکز تیم استودیو به گفته کارگردان بازی بر روی بخش تک نفره است


در هورایزون زیرو داون هیچگونه لودینگی وجود ندارد و میتوانید هر وقت به هر نقطه از جهان بازی بروید به علاوه بازی دارای آب و هوای داینامیک و چرخه ی شبانه روز میباشد.
گیف
نقشه ی این عنوان از یک بخش تشکیل شده ولی دارای تنوع محیط میباشد.تمامی مناطق نشان داده شده در تریلر بازی قابل دسترسی و اکتشاف میباشند(بیابان ،دشت شهرهای باستانی و ...) که هرکدام خصوصیات آب و هوایی مختص خود را دارا میباشند.
در هورایزون المانهای RPG بسیاری قرار دارد
سیستم جمع آوری Xp ، لول آپ و Skill tree در بازی وجود دارد
برای مثال قابلیت Slow Mo Shooting یکی از آپگرید های بازی میباشد
Aloy با جمع آوری اجزای ماشین ها می تواند سلاح و آرمور و انواع تیر را کرفت کند. همچنین میتواند آنها را مبادله کند یا بفروشد.
در بازی حیوانات زنده نیز وجود دارند که با شکار آنها میتوانیم گوشت برای خوردن و پوست و پر برای تزیین یا ساخت لباس بدست آوریم
بازی از سیستم سنتی برای سلامتی کارکتر استفاده میکند لذا برای بهبودی کارکتر باید گیاهان دارویی از محیط اطراف خود جمع آوری نمایید
مبارزات بازی به گونه ای طراحی شدند که المان های RPG از سرعت مبارزات کم نکنند
سیستم Quick craft برای تیرهای مختلف وجود دارد که بازیباز در میان مبارزات میتواند در صورت نیاز از آن استفاده کند
جهت مبارزات تن به تن Aloy از نیزه مخصوص خود استفاده میکند. نیزه ای که در دموی E3 دیدیم آپگرید شده بود.
سیستم پیمایش (Traversal ) کامل در بازی وجود دارد شما میتوانید از سخره ها درخت ها بالا بروید یا در آب ها شنا کنید تا با ربات ها مستقیما روبرو نشید.
ماشین های مختلف دارای هوش مصنوعی متمایز نسبت به یکدیگر هستند و برای از پا در آوردن هرکدام باید تاکتیک خاصی را در پیش بگیرید.
بازی طوری طراحی شده که نحوه ی مبارزه با ماشین ها به شما نشان داده نمی شود و شما باید با آزمون و خطا راه و روش درست مبارزه با ربات های مختلف را یاد بگیرید.
شما باید از قدرت ذهن ، سرعت و گجت های مختلف Aloy برای مقابله با قدرت خام و اندازه ی ماشین ها استفاده کنید.
رنگ چشم ربات ها نمایانگر وضعیت آنهاست. آبی به معنای وضعیت عادیست زرد به معنای احساس خطر و قرمز نشانه ی ترس و حالت تدافعی دارد.
در بازی بیش از 4 اسلحه وجود دارد و همه ی آنها سه نوع تیر ندارند
سازنده بمنظور بوجود آوردن حس انسانهای اولیه سلاح های گرم موجود در بازی را محدود کرده.تا از تبدیل شدن آن به شوتر جلوگیری کند.
GG دنیای بازی خود را پسا پس آخرازمانی معرفی میکند. دنیایی که هزاران سال بعد از افول انسانیت شکل گرفته. و انسان ها به زندگی اولیه برگشته اند.
در بازی قبیله های مختلف برای دریافت کوئست یا خرید و فروش وجود دارند
بازی دارای بخش چندنفره ی آنلاین نمی باشد اما ممکن است قابلیت های آنلاین داشته باشد (همانند بتمن آرکهام نایت)
Horizon از بازی هایی از قبیل Dragon’s Dogma , Monster Hunter , Binary Domain الهام گرفته است.
آهنگ ساز بازی آقای Joris De Man میباشد که سابقه ی کار بر سری کیلزون را هم دارد.
  • ماشین‌ ها با توجه به محیط زیست خود در حال به دست اوردن منابع هستند. این یکی از بخش‌های خیلی مهم داستان است و دلیل ان را در زمان بازی کردن خواهید فهمید.
  • slingshot برای اثر بزرگ خود در ضربه اول خوب است
  • ماشین‌ ها راه‌های متفاوت و زیادی برای حمله کردن دارند به همین دلیل به روش‌های بسیار زیادی هم می‌توان ن‌ها را نابود کرد.
  • وقتی دشمنان خود را غارت می‌کنید می‌توانید از قطعات به‌دست آمده برای ساخت تجهیزات استفاده کنید یا ان‌ها را به یک تاجر بدهید.
  • Aloy می‌تواند با افرادی دیدار کند که کم و بیش به او کمک می‌رسانند. وقتی لیست انتخاب سلاح‌ها را می اورید بازی در حالت آهسته قرار می‌گیرد چراکه سازندگان نمی‌خواهند بازی‌بازان تجربه کامل بازی را از دست بدهند اما همچنان برای آن‌ها زمانی برای فکر کردن فراهم می‌شود
  • فضاهای داخلی زیادی در بازی وجود دارد.
  • لباس‌ها فقط کاربرد تزئینی ندارند. لباسی که در گیم‌پلی بازی در E3 2016 مشاهده کردیم، برخی از ویژگی‌های مخفی‌کاری را افزایش می‌داد.
  • Aloy چند قطعه از تکنولوژی‌های قدیمی دنیا را با خود به‌همراه دارد. یکی از آن‌ها به گوش او متصل است که به وی اجازه می‌دهد جهان بازی را اسکن کند. دیگری، یک نیزه است که Aloy را قادر به باطل کردن ماشین‌آلات می‌سازد. زمانی که او ماشین‌آلات را باطل کند، می‌تواند آن‌ها را برای جنگیدن در برابر دشمنان مورد استفاده قرار دهد یا حتی برای سواری از آن‌ها استفاده کند.
  • در بازی علم اقتصاد هم وجود دارد. شما می‌توانید سلاح و تجهیزات جدیدی خریداری کنید. برای مثال، تجهیزاتی در بازی وجود دارد که از شما در برابر سم محافظت می‌کند.
  • تحولات عمده و ناگهانی جهان بازی، کمی بیش از ۵۰ سال پس از زمان حال حاضر اتفاق می‌افتد و بازی یک هزار سال پس از این اتفاقات روی می‌دهد.
  • دلیل اینکه ماشین‌آلات در بازی خراب می‌شوند، یکی از اسرار بزرگ بازی است. آن‌ها وحشی شده‌اند و این موضوع همچنین آن‌ها را قوی‌تر می‌کند.
  • هرمن هالست تایید کرد که در بازی مراجع دنیا واقعی وجود دارد ولی نمیتواند چیزی در این مورد چیزی بگوید
  • Shell walkerها نقش مهمی را در محیط زیست ماشین‌آلات مهیا می‌کنند. چیزی که در پشت با خود به‌همراه دارند، شامل منابع مهمی می‌شود.
  • اگر به اندازه کافی مهارت دارید، می‌توانید منابع را از پشت ماشین‌آلات بردارید و نیازی نیست که آن‌ها را بکشید.
  • corruptorها یکی از چالاک‌ترین، سریع‌ترین و سرسخت‌ترین ماشین‌آلات بازی هستند.
  • اگر شما می‌توانید سلاح ماشین‌آلات را از آن‌ها بگیرید، مدل حمله کردن آن‌ها تغییر می‌کند.
  • محتوای بسیار زیادی در بازی برای تحقیق یا رسیدگی کردن وجود خواهد داشت.
  • قابلیت Override راه بسیار خوبی برای تغییر جریان نبرد است چراکه با این کار، ماشین‌آلات به شما ملحق می‌شوند. این قابلیت همچنین می‌تواند پیشرفت کند و با همین پیشرفت شما در بازی، می‌توان کارهای بیشتری را با آن انجام داد.
  • Override کردن ماشین‌آلات مختلف دارای اثرات متفاوتی هم است.
  • یک قطعه که به گوش Aloy متصل است، می‌تواند ماشین‌آلات را اسکن کند تا از برخی‌ از نقاط قوت و ضعف‌ آن‌ها جویا شوید.
  • حتی اگر ماشین‌آلات به تله‌های انفجاری برخورد نکنند، شما با شلیک کردن به این تله‌ها می‌توانید آن‌ها را منفجر سازید.
  • زمانی که یک ماشین‌آلات را برای سواری کردن آماده کردید، می‌توانید با سوت زدن، آن را به پیش خود بیاورید. این عمل حتی در مبارزات هم امکان‌پذیر است. مبارزات سواری هم در بازی وجود دارد.
  • گیم‌پلی بازی کاملا قابل درک است و به‌راحتی می‌توان آن را حس کرد. در طول داستان بازی، آموزش‌هایی وجود دارد اما نیم‌ساعته نخواهند بود.
  • نمایش گیم‌پلی بازی در E3، در چند فصل بازی جریان داشت؛ مدتی بعد از اینکه Aloy با بسیاری از قبایل در مناطق شمالی، ارتباط بر قرار کرده است.

Aloy
شما در نقش Aloy بازی میکنید.شکارچی ماشین بیست ساله که مهارتش شکار با تیروکمان میباشد.
Aloy یکی از اعضای یکی از قبیله های بازیست که بشریت فرا آخر الزمانی را تشکیل میدهند تبهر این قبیله در شکار ماشین میباشد.
شخصیت Aloy به گونه ای میباشد که برای ماشین ها احترام قائل است و فقط در صورت نیاز به شکار آنها میپردازد.
در طراحی وی از شخصیتهای
Ygritte در سریال Game of Thrones
Ellen Ripley از Alien
Sarah Connor از Terminator
الهام گرفته شده است.


Bow
تیرکمان مدرن Aloy که به کمک ان میتواند ماشین ها و دشمنان خود را نابود کند.این تیرکمان با پیشرفت بازی و تیرهای جدیدی که به دست می اید میتواند بسیار قدرتمند ظاهر شود

Armor Peircing Arrow
پیکانی فولادی برای از بین بردن آرمور ماشینها

Explosive Arrow
پیکان هایی که بعد از برخورد میشوند و دمیج بیشتری نسبت دیگر تیرها دارند.تعداد آنها نیز محدود تر از دیگر پیکانهاست

Ropecaster
این پیکان جهت متصل کردن ماشین ها به زمین و محدود کردن حرکتشان استفاده میشود

Trap Wire
برای دام گذاشتن برای ماشین ها بکار میرود.

Disc Launcher
قطعه ای که میتوان ان را از بدنه ماشین ها جداکرده و به عنوان یک سلاح گرم پرقدرت استفاده کرد.

ThunderJaw
· حدود 24.5 متر طول و 10 متر ارتفاع
· از 550 هزار پالیگان (چند ضلعی) ساخته شده و از 93 Armor تشکیل شده.
· 12 نوع حمله ی متفاوت را دارا میباشد
شما میتوانید 5 قسمت از بدن تاندرجاو را جدا کنید ومبارزه را برای خود آسان تر کنید

Grazer
منبع سبز پشت Grazerهاحاوی سوخت سبزیست که برای ساخت Explosive Arrow استفاده میشود.

Watcher
Watcher ها نقش نگهبانان دنیای Horizon را دارند و در صورت احساس خطر ماشین های خطرناک تر را خبر میکنند.

LongNecks


StormBringer


E3 2015 Demo High Quality
1080p | Subtitle


E3 2016 Gameplay Video
720P
| 1080p

Watchers: Spotted Trailer - E3 2016
720p
| 1080p

با تشکر از
@Kaine
Dante-Turbo
Octienne

اطلاعات کلی پروژه:

اولين اشارات به پروژه جديد GG برميگرده به اواسط 2010 ، جايي که Herman Hulst مدير استوديو در مصاحبه با يک مجله هلندي اشاره کرده بود که با اينکه تمرکز استوديو بر روي Killzone 3 است ولی افرادي رو دارند که بر روي ايده هاي اوليه براي بازي بعديشون کار مي کنند ، بعد از عرضه Killzone 3 (اوایل 2011) تیمی دستچین شده از اعضایی GG به رهبری Mathijs de Jonge (کارگردان Killzoone 2&3 و K:Liberation) به طور رسمی کار بر روی IP جدید استودیو رو اغاز کردند ، جالب اینکه سونی ازادی کامل در مورد ایده بازی به تیم داده بود ، یادمه کارگردان هنری استودیو در مصاحبه ای گفته بود که 32 ایده اولیه برای این پروژه مطرح شده بود.این پروژه از اواسط /اواخر 2013 وارد مرحله Full Production شد و از اون موقع تا به حال قسمت اعظم تیم امستردام بر روی این بازی کار می کنند. تیم Guerrilla Games در این مدت افرادی با سابقه بسیار خوب رو برای کار کردن بر روی این پروژه استخدام کرده است. دیدن سابقه کاری این افراد ما رو هر چه بیشتر به کیفیت نهایی پروژه امیدوار خواهد کرد: (این رو هم بگم که تقریبا هیچکدام از افراد پایین بر روی Killzone: Shadowfall کار نکردند.)

GG برای نویسندگی داستان بازی (فاکتوری که همواره در بازی های GG مورد انتقاد بوده) John Gonzalez ، نویسنده ارشد Fallout : New Vegas رو استخدام کرده، کسی که تخصص ـش کار بر روی عنوان نقش افرینی Open World است ، یکی از همکاران قبلی اقای Gonzalez به نام Ben McCaw با سابقه نویسندگی بر روی تعدادی از بازی های Ubisoft و عنوان Shadow of Mordor هم به عنوان Senior Writer بر روی Horizon کار میکند.یک نویسنده دیگر هم از Blizzard با سابقه کار بر روی عناوین Star Craft 2 ، Diablo 3 و WoW هم بیش از یک سال بر روی این پروژه کار کرده ولی چند ماه قبل از استودیو جدا شد.

در تیم طراحی (Design) ، یکی از طراحان اصلی بازی که از اول پروژه همراه Mathijs de Jonge بر روی این پروژه کار کرده Dennis Zopfi است ، Dennis یکی از طراحان اصلی Killzone 2 و از اعضای قدیمی GG بود که بعد از عرضه K2 از GG جدا شد و به استودیو Kojima Productions پیوست و اونجا قریب 2 سال به عنوان طراح ارشد بر روی Metal Gear Solid Rising کار کرد ، اما بعد از انتقال این پروژه به Platinum Games ، اوایل 2011 دوباره به Guerrilla Games برگشت تا بر روی Horizon کار کند. GG یک طراح ارشد از استودیو Crystal Dynamics به نام Troy Mashburn هم جذب کرده است تا به عنوان طراح ارشد Gameplay بر روی این عنوان کار کند ، ایشون هم از اولین روزهای ساخت پروژه همراه تیم بوده است.برای طراحی Cinemaric های بازی Pawel Swierczynski کسی که به عنوان Cinematic Director برو روی Witcher 3 کار کرده بود استخدام شده. Cayle George یک طراح باسابقه دیگر مستقیما از Valve به استودیو اضافه شد و الان به عنوان Prinicipal Designer در حال کار بر روی Horizon است. همچنین دو تن از طراحان Witcher 3 و یک طراح از Bioware/Zenimax (The Elder Scrolls Online و یکی از طراحان LA Noire همگی با سابقه کار بر روی عناوین Open World به تیم Horizon پیوستند. همچنین یکی از طراحان اصلی Red Dead Redemption مدت کوتاهی به صورت قراردادی بر روی این پروژه کار کرده است.

برای تیم Production ، یک تهیه کننده ارشد و یک مدیر ارشد پروژه از Capcom Vancouer با سابقه کار بر روی عنوان Open World به GG پیوستند ، دو تهیه کننده دیگر از Ubisoft و یکی از Dice هم به این استودیو پیوستند.در کنار این ها افراد دیگری از جمله کارگردان تکنیکی Ryse (ایشون قبل از عرضه Ryse از Crytek جدا شد) نیز به تیم Horizon پیوستند. این افراد به اضافه ی بقیه اعضای Guerilla Games در حال کار بر روی Horizon هستند.
با تشکر از @Lord Zeus
 
Last edited by a moderator:
اگه داستان مشکل خیلی خاصی داشت بهش اشاره می کردند.
کلا بازیای گریلا داستان های خیلی خاصی ندارن. اما مسلما کلیشه ای rpg و کلیشه ای شوتر خیلی فرق داره. و در ضمن کلیشه همیشه هم بد نیست :D
اتفاقا میخواستم بگم اگه کلیشه ای سرگرم کننده ای باشه موردی نداره.:D
 
هولی شت
یه شاته از ای لوی و لانگ نک اسپویل خاصی نیس
f73766246.jpg

یکی از پیشنمایشارو دیدم فقط مغزم ترکید گرافیک فوق العادست اون محیطی که تو بازیه عالیه جزئیاتش اتمسفرش یه چیز عجیبیه واقعا مثلش رو هنوز حس نکردم تازه این فقط دیدن یه ویدیو بود هنوز تجربه نشده همه پیشنمایشا از بازی تعریف کردن داره میترکونه امیدوارم همه چی خوب پیش بره واقعا زحمت کشیده شده واسش اون داستان کلیشه ای هم که گفته شده عیب خاص و بزرگی نداشته فقط بهش اشاره تازه این هنوز پیشنمایشه نویسنده بازی کاربلده امتحانشم پس داده قبلا امیدوارم که این موردم خوب باشه نیزه ای لوی فوق العادست با اون سیستم هکینگ و پیداکردن نقاط ضعف ماشین ها هم حال کردن اساسی
سیستم داینمایک اب و هوا چه کرده :D
 
آخرین ویرایش:
لعنتی عجب گرافیکی داره! :دی بدجوری ادمو جذب میکنه! اگه واقعا بازی ای که بیرون میدن همین گرافیکو داشته باشه باید بگم که بازیش لقب بهترین گرافیک تاریخ گیم رو میتونه داشته باشه.
 
  • Like
Reactions: Adidas95
فوتو مود انچارتد رو که دیگه ترکوندیم به اندازه اپدیتاش عکس از بازی دارم:))...این که دیگه محیطاش خوراکه عکسه:x
ولی جدا از اینا این چه گرافیکیه لعنتیا دارن چیکار میکنند:|...هر وقت اینارو میبینم به خودم میگم اخر نسل قراره چی بشه:|
 
اینم ویدئوی PS Access، خودم از آپارات مستقیم کردم! واقعا جزئیات باورنکردنیه! یه چندتا عکسم از محیط بازی خودم گرفتم که واقعا فک براندازه! فقط به نقشه ی بازی نگاه کنید تا معنای واقعی Open World رو بفهمید! :D بازی اصلا سر و ته نداره! حس میکنم میتونه متای بالای 90 داشته باشه. تا قبل از دیدن این ویدئو فکر میکردم یه عنوان معمولی روو به خوبه ولی با دیدن این ویدئو فهمیدم با یه شاهکار در حد Red Dead رو به رو هستیم! :D حتما ویدئو رو ببینید! :D


اینم چندتا عکس خفن از بازی که خودم گرفتم! :D

 
راجب داستانش چیزی مشخص نشده؟! این موجودات تماما ماشین هستن یا اعضای ارگانیک هم دارن؟! آخه توی نمایش ها دیدم که توی طبیعت در حال چرا یا شکار همدیگه هستن و اگه بخش ارگانیکی نداشته باشن این موضوع واقعا خنده دار هست. با اینکه دنیای بازی یک دنیای تخیلی و فانتزی هست و قراره خرق عادت و جزییات خیالی در بازی گنجونده بشه ولی این مورد واقعا غیر قابل درک و خنده دار میشه.
با اینکه اصلا با کانسپت بازی ارتباط برقرار نکردم و جالب نبوده برام ولی باید اقرار کرد که گرافیک بازی واقعا خیره کنندس. جزییات بازی اینقدر بالاس که بعضی وقتا دیگه اصلا حس نمیکنی این یه بازیه، انصافا بالاترین چیزیه که تا حالا دیدم و سطح جزییاتش رو با توجه به وسعتش که در نظر میگیری دیگه شبیه معجزه میشه.
 
  • Like
Reactions: Hamid Payne
چند تا از پیش نمایشا و توضیحات تجربه کنندگانش رو دیدم.به غیر از نکات مثبتش مواردی هست که خیلی نگران کنندس! انیمیشن های این ویدئو واقعا در حد meh!


مورد دیگه صدای شخصیتاس که تو این ویدیو اصلا جالب از کار در نیومده.حتی چند تا از لینکها توی یوتیوب از دسترس خارج شدن! البته اینم بگم دنیای بازی با توجه به نقشه ای که من دیدم خیلی بزرگه و مواردی از این دست بصورت تکو توک قابل چشم پوشیه اما امیدوارم این چیزایی که دیدم بصورت کلی در بازی شاهدش نباشیم و این بخش جز اون معدود موارد باشه.

2تا gif
NeoGAF
 
آخرین ویرایش:
راجب داستانش چیزی مشخص نشده؟! این موجودات تماما ماشین هستن یا اعضای ارگانیک هم دارن؟! آخه توی نمایش ها دیدم که توی طبیعت در حال چرا یا شکار همدیگه هستن و اگه بخش ارگانیکی نداشته باشن این موضوع واقعا خنده دار هست. با اینکه دنیای بازی یک دنیای تخیلی و فانتزی هست و قراره خرق عادت و جزییات خیالی در بازی گنجونده بشه ولی این مورد واقعا غیر قابل درک و خنده دار میشه.
با اینکه اصلا با کانسپت بازی ارتباط برقرار نکردم و جالب نبوده برام ولی باید اقرار کرد که گرافیک بازی واقعا خیره کنندس. جزییات بازی اینقدر بالاس که بعضی وقتا دیگه اصلا حس نمیکنی این یه بازیه، انصافا بالاترین چیزیه که تا حالا دیدم و سطح جزییاتش رو با توجه به وسعتش که در نظر میگیری دیگه شبیه معجزه میشه.
من دو تا پیشنمایش رو خوندم، جزئیات داستانی که تو این چهار ساعت وجود داشته خیلی اندک بوده و اونم فقط در مورد شخصیت اصلی الوی بوده.
نمی دونم قبلا اعلام شده بود یا نه! قبیله الوی قبیله زن سالار هستند و به این دلیل که الوی مادر نداشته از قبیله رونده میشه و یکی که پدر واقعیش نیست بزرگش میکنه! همین. چیزی که تو دو تا پیش نمایش پالیگان و گیم اسپات دیدم همین بود!
شخصا احساس میکردم که ساخت یه گیم پلی جذاب و سرگرم کننده برای این دنیا سخت هست، الان هم همین احساس رو دارم اما گیم اسپات سستم مبارزه خیلی تعریف کرده!
جالبه، یکی از دوستان چند وقت پیش ادعا میکرد که فارکرای پرایمال از این بازی الهام برداری کرده، تو پیش نمایش ها اکثرا به الهام برداری قوی از بازی ها یوبی علل خصوص FC اشاره شده! هک کردن و حتی یه سیستم مشابه تاورهای FC تو هورایزن وجود داره (این سیستم چقدر تا حالا به سخره گرفته شده)، به این شکل هست که برای کشف محیط ها باید از یه دایناسورهای گردن دراز بالا بری و رو سرشون یه کاری انجام بدی... همون هایی که سرشون مثل بشقاب هست اینو پالیگان گفته!
جذاب ترین قسمت مقاله واسه گیم اسپات بود اگه اشتباه نکنم، گفته سیستم اکتشاف مشابه اسکایریم هست.
اینا رو کلا میخواستم بگم دیگه تو نقل قول پست تو شد، ببخشید سرت رو درد آوردم :D
 
آخرین ویرایش:
گرافیک بازی یه چیزی ورای محشر هست و گوریلا بازم نشون داد تو گرافیک یه استودیو بی رقیب

ولی بازم در زمینه های دیگه مثه داستان و شخصیت پردازی و جهان بازی خیلی کم بحث شده و نمیدونم گوریلا اینکارو از عمد داره می کنه یا خودش میدونه که چیزی تو چنته نداره و عملکردش ضعیف بوده

نمیدونم چرا حس می کنم با یه چیزی شبیه SHADOW OF MORDOR مواجه خواهیم بود(گیم پلی و جهان باز زیبا ولی داستان نه چندان عمیق)

.
 
  • Like
Reactions: Oakenshield
من دو تا نمایش رو خوندم، جزئیات داستانی که تو ایساعت وجود داشته خیلی اندک بوده و اونم فقط در مورد شخصیت اصلی الوی بوده.
نمی دونم قبلا اعلام شده بود یا نه! قبیله الوی قبیله زن سالار هستند و به این دلیل که الوی مادر نداشته از قبیله رونده میشه و یکی که پدر واقعیش نیست بزرگش میکنه! همین. چیزی که تو دو تا پیش نمایش پالیگان و گیم اسپات دیدم همین بود!
شخصا احساس میکردم که ساخت یه گیم پلی جذاب و سرگرم کننده برای این دنیا سخت هست، الان هم همین احساس رو دارم اما گیم اسپات سستم مبارزه خیلی تعریف کرده!
جالبه، یکی از دوستان چند وقت پیش ادعا میکرد که فارکرای پرایمال از این بازی الهام برداری کرده، تو پیش نمایش ها اکثرا به الهام برداری قوی از بازی ها یوبی علل خصوص FC اشاره شده! هک کردن و حتی یه سیستم مشابه تاورهای FC تو هورایزن وجود داره (این سیستم چقدر تا حالا به سخره گرفته شده)، به این شکل هست که برای کشف محیط ها باید از یه دایناسورهای گردن دراز بالا بری و رو سرشون یه کاری انجام بدی... همون هایی که سرشون مثل بشقاب هست اینو پالیگان گفته!
جذاب ترین قسمت مقاله واسه گیم اسپات بود اگه اشتباه نکنم، گفته سیستم اکتشاف مشابه اسکایریم هست.
اینا رو کلا میخواستم بگم دیگه تو نقل قول پست تو شد، ببخشید سرت رو درد آوردم :D
مررسی از توضیحاتت، خیلی هم خوب بود اتفاقا :) .
روی بازی که واقعا کار شده و زحمت کشیدن براش، مکانیزم هاش یه الهاماتی از عناوین یوبی مثل فارکرای و اساسین گرفته که خب خیلی خوبه به نظرم. گرافبک بازی واقعا مبهوت کنندس، برای من باور کردنی نیست یه همچین ویژوالی، البته این ویدئویی که یکی از دوستان گذاشتن یکم انیمیشن چهره ها توش مشکل داره و با صداگزاری خیلی مچ نیست، ولی میشه نادیدش گرفت چون حجم کار واقعا سنگینه برای یه همچین بازی ای.
فقط نکته غیر قابل هضم برای من همون ستینگ بازی و داستانش هست. البته واقعا نباید پیش داوری کرد، باید صبر کرد تا بازی منتشر بشه و جزییاتش مشخص بشه ولی در کل همونطور که گفتم کانسپت بازی برای من شخصا جالب نیست .
اون ماشین ها قطعا باید بخش های ارگانیکی داشته باشن هنوز، وگرنه حذکاتشون توی طبیعت واقعا توجیهی نداره (شکار و چریدن و...).
در کل بزاریم بازی منتشر بشه و جزییات داستانش هویدا بشه خیلی بهتره و میشه قضاوت کرد اونموقع. الان فقط میشه فرضیه هارو بیان کرد و گمانه زنی انجام داد.
 
  • Like
Reactions: Hamid Payne
(این سیستم چقدر تا حالا به سخره گرفته شده)
دلیل این به سخره گرفته شدن اینه که یوبی سافت تو هر بازی که تونسته این سیستم را پیاده کرده. که مسلما موضوع خوشایندی نیست. و الا به خودی خود این سیستم خیلی هم خوبه. :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or