PlayStation Horizon Zero Dawn

1619008413356.png

Horizon: Zero Dawn (اطلاعات کامل در پست اول)

سازندگان عنوان Killzone یعنی استودیو نام اشنای Guerrilla Games از ای پی جدید خود به طور رسمی در E3 2015 رونمایی کردند.
Horizon: Zero Dawn نام عنوان جدید استودیو Guerrilla Games است که از مدت ها پیش در دست ساخت و توسعه بوده و به گفته خود سازندگان سبک این عنوان Third-person action RPG می باشد.روایت داستان حول محور دختری شکارچی به نام Aloy میچرخد که به مبارزه و کشتار با ربات هاو دایناسورهای پیشرفته با انواع و اقسام سلاح ها میپردازد.به نظر میرسد روایت بازی در قرون وسطی پیشرفته باشد
Horizon از انجین Shadow Fall استفاده می‌کند و این عنوان به صورت 1080p و 30fps اجرا خواهد شد
این عنوان فاقد بخش چند نفره میباشد و تمام تمرکز تیم استودیو به گفته کارگردان بازی بر روی بخش تک نفره است


در هورایزون زیرو داون هیچگونه لودینگی وجود ندارد و میتوانید هر وقت به هر نقطه از جهان بازی بروید به علاوه بازی دارای آب و هوای داینامیک و چرخه ی شبانه روز میباشد.
گیف
نقشه ی این عنوان از یک بخش تشکیل شده ولی دارای تنوع محیط میباشد.تمامی مناطق نشان داده شده در تریلر بازی قابل دسترسی و اکتشاف میباشند(بیابان ،دشت شهرهای باستانی و ...) که هرکدام خصوصیات آب و هوایی مختص خود را دارا میباشند.
در هورایزون المانهای RPG بسیاری قرار دارد
سیستم جمع آوری Xp ، لول آپ و Skill tree در بازی وجود دارد
برای مثال قابلیت Slow Mo Shooting یکی از آپگرید های بازی میباشد
Aloy با جمع آوری اجزای ماشین ها می تواند سلاح و آرمور و انواع تیر را کرفت کند. همچنین میتواند آنها را مبادله کند یا بفروشد.
در بازی حیوانات زنده نیز وجود دارند که با شکار آنها میتوانیم گوشت برای خوردن و پوست و پر برای تزیین یا ساخت لباس بدست آوریم
بازی از سیستم سنتی برای سلامتی کارکتر استفاده میکند لذا برای بهبودی کارکتر باید گیاهان دارویی از محیط اطراف خود جمع آوری نمایید
مبارزات بازی به گونه ای طراحی شدند که المان های RPG از سرعت مبارزات کم نکنند
سیستم Quick craft برای تیرهای مختلف وجود دارد که بازیباز در میان مبارزات میتواند در صورت نیاز از آن استفاده کند
جهت مبارزات تن به تن Aloy از نیزه مخصوص خود استفاده میکند. نیزه ای که در دموی E3 دیدیم آپگرید شده بود.
سیستم پیمایش (Traversal ) کامل در بازی وجود دارد شما میتوانید از سخره ها درخت ها بالا بروید یا در آب ها شنا کنید تا با ربات ها مستقیما روبرو نشید.
ماشین های مختلف دارای هوش مصنوعی متمایز نسبت به یکدیگر هستند و برای از پا در آوردن هرکدام باید تاکتیک خاصی را در پیش بگیرید.
بازی طوری طراحی شده که نحوه ی مبارزه با ماشین ها به شما نشان داده نمی شود و شما باید با آزمون و خطا راه و روش درست مبارزه با ربات های مختلف را یاد بگیرید.
شما باید از قدرت ذهن ، سرعت و گجت های مختلف Aloy برای مقابله با قدرت خام و اندازه ی ماشین ها استفاده کنید.
رنگ چشم ربات ها نمایانگر وضعیت آنهاست. آبی به معنای وضعیت عادیست زرد به معنای احساس خطر و قرمز نشانه ی ترس و حالت تدافعی دارد.
در بازی بیش از 4 اسلحه وجود دارد و همه ی آنها سه نوع تیر ندارند
سازنده بمنظور بوجود آوردن حس انسانهای اولیه سلاح های گرم موجود در بازی را محدود کرده.تا از تبدیل شدن آن به شوتر جلوگیری کند.
GG دنیای بازی خود را پسا پس آخرازمانی معرفی میکند. دنیایی که هزاران سال بعد از افول انسانیت شکل گرفته. و انسان ها به زندگی اولیه برگشته اند.
در بازی قبیله های مختلف برای دریافت کوئست یا خرید و فروش وجود دارند
بازی دارای بخش چندنفره ی آنلاین نمی باشد اما ممکن است قابلیت های آنلاین داشته باشد (همانند بتمن آرکهام نایت)
Horizon از بازی هایی از قبیل Dragon’s Dogma , Monster Hunter , Binary Domain الهام گرفته است.
آهنگ ساز بازی آقای Joris De Man میباشد که سابقه ی کار بر سری کیلزون را هم دارد.
  • ماشین‌ ها با توجه به محیط زیست خود در حال به دست اوردن منابع هستند. این یکی از بخش‌های خیلی مهم داستان است و دلیل ان را در زمان بازی کردن خواهید فهمید.
  • slingshot برای اثر بزرگ خود در ضربه اول خوب است
  • ماشین‌ ها راه‌های متفاوت و زیادی برای حمله کردن دارند به همین دلیل به روش‌های بسیار زیادی هم می‌توان ن‌ها را نابود کرد.
  • وقتی دشمنان خود را غارت می‌کنید می‌توانید از قطعات به‌دست آمده برای ساخت تجهیزات استفاده کنید یا ان‌ها را به یک تاجر بدهید.
  • Aloy می‌تواند با افرادی دیدار کند که کم و بیش به او کمک می‌رسانند. وقتی لیست انتخاب سلاح‌ها را می اورید بازی در حالت آهسته قرار می‌گیرد چراکه سازندگان نمی‌خواهند بازی‌بازان تجربه کامل بازی را از دست بدهند اما همچنان برای آن‌ها زمانی برای فکر کردن فراهم می‌شود
  • فضاهای داخلی زیادی در بازی وجود دارد.
  • لباس‌ها فقط کاربرد تزئینی ندارند. لباسی که در گیم‌پلی بازی در E3 2016 مشاهده کردیم، برخی از ویژگی‌های مخفی‌کاری را افزایش می‌داد.
  • Aloy چند قطعه از تکنولوژی‌های قدیمی دنیا را با خود به‌همراه دارد. یکی از آن‌ها به گوش او متصل است که به وی اجازه می‌دهد جهان بازی را اسکن کند. دیگری، یک نیزه است که Aloy را قادر به باطل کردن ماشین‌آلات می‌سازد. زمانی که او ماشین‌آلات را باطل کند، می‌تواند آن‌ها را برای جنگیدن در برابر دشمنان مورد استفاده قرار دهد یا حتی برای سواری از آن‌ها استفاده کند.
  • در بازی علم اقتصاد هم وجود دارد. شما می‌توانید سلاح و تجهیزات جدیدی خریداری کنید. برای مثال، تجهیزاتی در بازی وجود دارد که از شما در برابر سم محافظت می‌کند.
  • تحولات عمده و ناگهانی جهان بازی، کمی بیش از ۵۰ سال پس از زمان حال حاضر اتفاق می‌افتد و بازی یک هزار سال پس از این اتفاقات روی می‌دهد.
  • دلیل اینکه ماشین‌آلات در بازی خراب می‌شوند، یکی از اسرار بزرگ بازی است. آن‌ها وحشی شده‌اند و این موضوع همچنین آن‌ها را قوی‌تر می‌کند.
  • هرمن هالست تایید کرد که در بازی مراجع دنیا واقعی وجود دارد ولی نمیتواند چیزی در این مورد چیزی بگوید
  • Shell walkerها نقش مهمی را در محیط زیست ماشین‌آلات مهیا می‌کنند. چیزی که در پشت با خود به‌همراه دارند، شامل منابع مهمی می‌شود.
  • اگر به اندازه کافی مهارت دارید، می‌توانید منابع را از پشت ماشین‌آلات بردارید و نیازی نیست که آن‌ها را بکشید.
  • corruptorها یکی از چالاک‌ترین، سریع‌ترین و سرسخت‌ترین ماشین‌آلات بازی هستند.
  • اگر شما می‌توانید سلاح ماشین‌آلات را از آن‌ها بگیرید، مدل حمله کردن آن‌ها تغییر می‌کند.
  • محتوای بسیار زیادی در بازی برای تحقیق یا رسیدگی کردن وجود خواهد داشت.
  • قابلیت Override راه بسیار خوبی برای تغییر جریان نبرد است چراکه با این کار، ماشین‌آلات به شما ملحق می‌شوند. این قابلیت همچنین می‌تواند پیشرفت کند و با همین پیشرفت شما در بازی، می‌توان کارهای بیشتری را با آن انجام داد.
  • Override کردن ماشین‌آلات مختلف دارای اثرات متفاوتی هم است.
  • یک قطعه که به گوش Aloy متصل است، می‌تواند ماشین‌آلات را اسکن کند تا از برخی‌ از نقاط قوت و ضعف‌ آن‌ها جویا شوید.
  • حتی اگر ماشین‌آلات به تله‌های انفجاری برخورد نکنند، شما با شلیک کردن به این تله‌ها می‌توانید آن‌ها را منفجر سازید.
  • زمانی که یک ماشین‌آلات را برای سواری کردن آماده کردید، می‌توانید با سوت زدن، آن را به پیش خود بیاورید. این عمل حتی در مبارزات هم امکان‌پذیر است. مبارزات سواری هم در بازی وجود دارد.
  • گیم‌پلی بازی کاملا قابل درک است و به‌راحتی می‌توان آن را حس کرد. در طول داستان بازی، آموزش‌هایی وجود دارد اما نیم‌ساعته نخواهند بود.
  • نمایش گیم‌پلی بازی در E3، در چند فصل بازی جریان داشت؛ مدتی بعد از اینکه Aloy با بسیاری از قبایل در مناطق شمالی، ارتباط بر قرار کرده است.

Aloy
شما در نقش Aloy بازی میکنید.شکارچی ماشین بیست ساله که مهارتش شکار با تیروکمان میباشد.
Aloy یکی از اعضای یکی از قبیله های بازیست که بشریت فرا آخر الزمانی را تشکیل میدهند تبهر این قبیله در شکار ماشین میباشد.
شخصیت Aloy به گونه ای میباشد که برای ماشین ها احترام قائل است و فقط در صورت نیاز به شکار آنها میپردازد.
در طراحی وی از شخصیتهای
Ygritte در سریال Game of Thrones
Ellen Ripley از Alien
Sarah Connor از Terminator
الهام گرفته شده است.


Bow
تیرکمان مدرن Aloy که به کمک ان میتواند ماشین ها و دشمنان خود را نابود کند.این تیرکمان با پیشرفت بازی و تیرهای جدیدی که به دست می اید میتواند بسیار قدرتمند ظاهر شود

Armor Peircing Arrow
پیکانی فولادی برای از بین بردن آرمور ماشینها

Explosive Arrow
پیکان هایی که بعد از برخورد میشوند و دمیج بیشتری نسبت دیگر تیرها دارند.تعداد آنها نیز محدود تر از دیگر پیکانهاست

Ropecaster
این پیکان جهت متصل کردن ماشین ها به زمین و محدود کردن حرکتشان استفاده میشود

Trap Wire
برای دام گذاشتن برای ماشین ها بکار میرود.

Disc Launcher
قطعه ای که میتوان ان را از بدنه ماشین ها جداکرده و به عنوان یک سلاح گرم پرقدرت استفاده کرد.

ThunderJaw
· حدود 24.5 متر طول و 10 متر ارتفاع
· از 550 هزار پالیگان (چند ضلعی) ساخته شده و از 93 Armor تشکیل شده.
· 12 نوع حمله ی متفاوت را دارا میباشد
شما میتوانید 5 قسمت از بدن تاندرجاو را جدا کنید ومبارزه را برای خود آسان تر کنید

Grazer
منبع سبز پشت Grazerهاحاوی سوخت سبزیست که برای ساخت Explosive Arrow استفاده میشود.

Watcher
Watcher ها نقش نگهبانان دنیای Horizon را دارند و در صورت احساس خطر ماشین های خطرناک تر را خبر میکنند.

LongNecks


StormBringer


E3 2015 Demo High Quality
1080p | Subtitle


E3 2016 Gameplay Video
720P
| 1080p

Watchers: Spotted Trailer - E3 2016
720p
| 1080p

با تشکر از
@Kaine
Dante-Turbo
Octienne

اطلاعات کلی پروژه:

اولين اشارات به پروژه جديد GG برميگرده به اواسط 2010 ، جايي که Herman Hulst مدير استوديو در مصاحبه با يک مجله هلندي اشاره کرده بود که با اينکه تمرکز استوديو بر روي Killzone 3 است ولی افرادي رو دارند که بر روي ايده هاي اوليه براي بازي بعديشون کار مي کنند ، بعد از عرضه Killzone 3 (اوایل 2011) تیمی دستچین شده از اعضایی GG به رهبری Mathijs de Jonge (کارگردان Killzoone 2&3 و K:Liberation) به طور رسمی کار بر روی IP جدید استودیو رو اغاز کردند ، جالب اینکه سونی ازادی کامل در مورد ایده بازی به تیم داده بود ، یادمه کارگردان هنری استودیو در مصاحبه ای گفته بود که 32 ایده اولیه برای این پروژه مطرح شده بود.این پروژه از اواسط /اواخر 2013 وارد مرحله Full Production شد و از اون موقع تا به حال قسمت اعظم تیم امستردام بر روی این بازی کار می کنند. تیم Guerrilla Games در این مدت افرادی با سابقه بسیار خوب رو برای کار کردن بر روی این پروژه استخدام کرده است. دیدن سابقه کاری این افراد ما رو هر چه بیشتر به کیفیت نهایی پروژه امیدوار خواهد کرد: (این رو هم بگم که تقریبا هیچکدام از افراد پایین بر روی Killzone: Shadowfall کار نکردند.)

GG برای نویسندگی داستان بازی (فاکتوری که همواره در بازی های GG مورد انتقاد بوده) John Gonzalez ، نویسنده ارشد Fallout : New Vegas رو استخدام کرده، کسی که تخصص ـش کار بر روی عنوان نقش افرینی Open World است ، یکی از همکاران قبلی اقای Gonzalez به نام Ben McCaw با سابقه نویسندگی بر روی تعدادی از بازی های Ubisoft و عنوان Shadow of Mordor هم به عنوان Senior Writer بر روی Horizon کار میکند.یک نویسنده دیگر هم از Blizzard با سابقه کار بر روی عناوین Star Craft 2 ، Diablo 3 و WoW هم بیش از یک سال بر روی این پروژه کار کرده ولی چند ماه قبل از استودیو جدا شد.

در تیم طراحی (Design) ، یکی از طراحان اصلی بازی که از اول پروژه همراه Mathijs de Jonge بر روی این پروژه کار کرده Dennis Zopfi است ، Dennis یکی از طراحان اصلی Killzone 2 و از اعضای قدیمی GG بود که بعد از عرضه K2 از GG جدا شد و به استودیو Kojima Productions پیوست و اونجا قریب 2 سال به عنوان طراح ارشد بر روی Metal Gear Solid Rising کار کرد ، اما بعد از انتقال این پروژه به Platinum Games ، اوایل 2011 دوباره به Guerrilla Games برگشت تا بر روی Horizon کار کند. GG یک طراح ارشد از استودیو Crystal Dynamics به نام Troy Mashburn هم جذب کرده است تا به عنوان طراح ارشد Gameplay بر روی این عنوان کار کند ، ایشون هم از اولین روزهای ساخت پروژه همراه تیم بوده است.برای طراحی Cinemaric های بازی Pawel Swierczynski کسی که به عنوان Cinematic Director برو روی Witcher 3 کار کرده بود استخدام شده. Cayle George یک طراح باسابقه دیگر مستقیما از Valve به استودیو اضافه شد و الان به عنوان Prinicipal Designer در حال کار بر روی Horizon است. همچنین دو تن از طراحان Witcher 3 و یک طراح از Bioware/Zenimax (The Elder Scrolls Online و یکی از طراحان LA Noire همگی با سابقه کار بر روی عناوین Open World به تیم Horizon پیوستند. همچنین یکی از طراحان اصلی Red Dead Redemption مدت کوتاهی به صورت قراردادی بر روی این پروژه کار کرده است.

برای تیم Production ، یک تهیه کننده ارشد و یک مدیر ارشد پروژه از Capcom Vancouer با سابقه کار بر روی عنوان Open World به GG پیوستند ، دو تهیه کننده دیگر از Ubisoft و یکی از Dice هم به این استودیو پیوستند.در کنار این ها افراد دیگری از جمله کارگردان تکنیکی Ryse (ایشون قبل از عرضه Ryse از Crytek جدا شد) نیز به تیم Horizon پیوستند. این افراد به اضافه ی بقیه اعضای Guerilla Games در حال کار بر روی Horizon هستند.
با تشکر از @Lord Zeus
 
Last edited by a moderator:
یعنی هر گیمی رو پیشبینی میکردم پورتش داغون باشه غیر این.
اول که اومدن تریلرو با Rx580 و Ryzen 1500x نشون دادن و پز فریم میدادن که چقد بهینس حالا تست DF تو بنچمارکش rx580 تا 68 میره فریم (تنظیمات کمی بالاتر از کنسول) تو خود بازی تا 40 میاد پایین :)) اون بنچمارکی که اینقد با خود گیم تفاوت داره دیگه اصلا وجودش چه معنی میده :D
 
آخرین ویرایش:
خداییش بعضی بازیها جوری بهینن آدم عشق می‌کنه میشینه پشت بازی
لودینگ سریع بدون لگ بدون فریم دراپ..‌ تازه اینقدر بازی بهینه است تو درایور بازی ادد میکنی چهارتا تنضیمات گرافیکی بالاتر هم ست می‌کنی
نمیتونی پورت کنی ریلیز نکن
کسی که اونقدر سیستم داره که بازی رو تنضیماتUltra براش n فریم میده دیگه اونقدر خنک نیست یه کنسول میگیره بدون ناراحتی بازی می‌کنه

پس قطعا اون کسایی که سیستم مدیوم اند یا لو اند دارن باید بازار اصلی فروش بازی باشن و بازی مطابق سیستم اونها پورت بشن
 
باز این بحث های غیر کارشناسی شروع شد تا شماها هستید این شرکتا روندشون عوض نمی شه 1080 ti که کلی صدا کرد بعد از عرضه ش با درایور جدید چندین فریم توی بازی ها افت کرد. خبرشم توی همین سایت هست.اینقدر ساده نباشید راحت گول بخورید.
در ابتدا 1070 از rx580 حدود 60 دردصد قوی تر بود الان اختلاف شده 30 درصد 980ti اختلافش با 580 هست(youtube) خیلی با هم اختلاف داشتن مثلا در ویچر 3 اما الان اختلافشون خیلی کمتر شده چرا؟ هیچ ربطی به معماری نداره ربطش اینکه که انودیا خیلی سریع بهنیه سازی کارت های قدیمیش رو رها می کنه برای همینم توی بازی های جدید گند می زنن همین سری 2000 که اومد فرزا 4 فریم دهیش مشخص بود بعد انویدیا اومد 1 درایور جدید داد که چنتا بازی از جمله این بازی تا 10 15 درصد بهینه سازی شدن اما سری 1000 فریمش همون موند این یعنی چی؟ یعنی بیان با دستکاری درایور نه واقعیت میاد 1 کاری می کنه که شما مجبور بشی اپگرید کنی.
تئوری توطئه نیست انویدیا خیلی زودتر از رقیبش پشتیبانی سری های قدیمیش رو رها می کنه یا بهتر بگیم بهینه سازی
دلیل همه این کارها هم Amd هست که از رقابت جا مونده دست انویدیا باز گذاشته
این کارا می کنه مجبور بشیم کارت گرافیک جدید بخریم . کارش نامردی هست .
 
Early signs point to Horizon being a slightly inconsistent PC port, though. Several of the team have played the game across a variety of hardware, and the results are somewhat patchy. Happily for our features producer James Davenport, he ran Horizon at a mostly consistent 60fps at 1440p resolution on an RTX 2080 GPU. The hardware team has also been busy benchmarking the game and experienced averages upwards of 75fps at 1440p on an RTX 2080.

Yet on my setup? Despite playing on a 2080 Ti with a beefy CPU, I experienced framerates that seesawed between the mid 40s and low 50s at the same resolution. Hoping to play Horizon in 4K with performance beyond what the PS4 version can offer? You may also be out of luck. The best I could manage at 2160p on a mix of medium and high settings was a stuttering experience that ranged from 25fps to 40fps. The day one patch didn't improve things for me, but that's certainly not the universal experience.
نقد pc gamer .
یکی از مشکلات تفاوت فریم دهی رو سیستمهاست.
سیستم ناقد
Intel i7-8700K CPU, GTX 2080 Ti, 32GB RAM
بوده و تو 2k . تو بین مثلا 45-52 (میانه 40 و اوایل 50) تو نوسان بوده تو 4k هم با میکس تنظیمات متوسط و بالا بین 25-40 گرفته.
ولی میگه تو 2k .جیمز با 2080 تقریبا 60 پایدار گرفته.و بچه های تیم سخت افزار میانگین فریم 75 رو گرفتن.
بازی با پچ روز اول تست شده.
 
  • Like
Reactions: LBJ4Ever
این کارا می کنه مجبور بشیم کارت گرافیک جدید بخریم . کارش نامردی هست .
AMD اگه یک تکونی به کارتای پرچمدارش بده و رقیب جدی بشه انویدیا هم مجبور میشه یکم تغییرات تو سیستمش بده، دقیقا کاری که تو بخش CPU کردو اینتل مجبور به رقابت کرد که الان DF مثلا داره با سری 3000 ـه رایزن تست میگیره و خیلیا دارن سوییچ میکنن رو AMD اما گرافیک از اونطرف 2080 Ti همیشه اولین گزینه هست و کسی سیستم های اند بخواد طرف AMD نمیاد و انویدیا پادشاهی میکنه، تا وقتی اینطوری باشه وضعیت همینه.
---

امیدوارم زودتر با پچ اوکی کنن که گند نخوره تو فروش بازی وگرنه تاثیر میزاره رو ریلیز انحصاریا آینده رو پی سی.
 
  • Like
Reactions: IMANOKA and kamyy
باز این بحث های غیر کارشناسی شروع شد تا شماها هستید این شرکتا روندشون عوض نمی شه 1080 ti که کلی صدا کرد بعد از عرضه ش با درایور جدید چندین فریم توی بازی ها افت کرد. خبرشم توی همین سایت هست.اینقدر ساده نباشید راحت گول بخورید.
در ابتدا 1070 از rx580 حدود 60 دردصد قوی تر بود الان اختلاف شده 30 درصد 980ti اختلافش با 580 هست(youtube) خیلی با هم اختلاف داشتن مثلا در ویچر 3 اما الان اختلافشون خیلی کمتر شده چرا؟ هیچ ربطی به معماری نداره ربطش اینکه که انودیا خیلی سریع بهنیه سازی کارت های قدیمیش رو رها می کنه برای همینم توی بازی های جدید گند می زنن همین سری 2000 که اومد فرزا 4 فریم دهیش مشخص بود بعد انویدیا اومد 1 درایور جدید داد که چنتا بازی از جمله این بازی تا 10 15 درصد بهینه سازی شدن اما سری 1000 فریمش همون موند این یعنی چی؟ یعنی بیان با دستکاری درایور نه واقعیت میاد 1 کاری می کنه که شما مجبور بشی اپگرید کنی.
تئوری توطئه نیست انویدیا خیلی زودتر از رقیبش پشتیبانی سری های قدیمیش رو رها می کنه یا بهتر بگیم بهینه سازی
دلیل همه این کارها هم Amd هست که از رقابت جا مونده دست انویدیا باز گذاشته
پرفومانس بده هورایزن به پورت افتضاح سازنده برمیگرده. الان Death stranding با همین انجین پرفومانس بسیار بهتری داره. قبول کنیم خراب کردن. ولی خداییش این چه حرفایی که میزنید؟ من خودم 4 تا درایور قدیمی و جدید رو نصب کردم و رفتم توی Witcher 3 و نهایت اختلاف سر یکی دو فریم بوده. 30 درصد کاهش فریم؟ این چیزی نیست که بخواین از یوتیوب نگاه کنید. خودتون هم میتونید امتحان اش کنید. یه گیم قدیمی رو نصب کن، مثلا Witcher 3 . بعد برو یه درایور از هرکدوم از سالهای 2015 تا 2020 رو نصب کن و امتحان کن. روی 1060 که من دارم اختلاف کم بود. با درایور جدید 1-2 فریم هم بهتر شد. این همه ساله توی این فروم هستم و میبینم هر سال همین رو میگی.

توهم توطئه نداشته باشید. اونم برای چیزی که به راحتی ، خودتون میتونید امتحان اش کنید. من امتحان کردم و اصلا همچین چیزی نبود که تو میگی. این عکس قدیمیه (نزدیک یه سال و خورده ای پیش) ولی متوجه منظورم میشید.

Annotation 2020-08-07 020430.png
 
آخرین ویرایش:
باز این بحث های غیر کارشناسی شروع شد تا شماها هستید این شرکتا روندشون عوض نمی شه 1080 ti که کلی صدا کرد بعد از عرضه ش با درایور جدید چندین فریم توی بازی ها افت کرد. خبرشم توی همین سایت هست.اینقدر ساده نباشید راحت گول بخورید.
در ابتدا 1070 از rx580 حدود 60 دردصد قوی تر بود الان اختلاف شده 30 درصد 980ti اختلافش با 580 هست(youtube) خیلی با هم اختلاف داشتن مثلا در ویچر 3 اما الان اختلافشون خیلی کمتر شده چرا؟ هیچ ربطی به معماری نداره ربطش اینکه که انودیا خیلی سریع بهنیه سازی کارت های قدیمیش رو رها می کنه برای همینم توی بازی های جدید گند می زنن همین سری 2000 که اومد فرزا 4 فریم دهیش مشخص بود بعد انویدیا اومد 1 درایور جدید داد که چنتا بازی از جمله این بازی تا 10 15 درصد بهینه سازی شدن اما سری 1000 فریمش همون موند این یعنی چی؟ یعنی بیان با دستکاری درایور نه واقعیت میاد 1 کاری می کنه که شما مجبور بشی اپگرید کنی.
تئوری توطئه نیست انویدیا خیلی زودتر از رقیبش پشتیبانی سری های قدیمیش رو رها می کنه یا بهتر بگیم بهینه سازی
دلیل همه این کارها هم Amd هست که از رقابت جا مونده دست انویدیا باز گذاشته

توهم توطئست. اگه مدرکی داری که نشون می‌ده نرف کردن نشون بده ما هم ببینیم. در غیر این صورت با اسم دو تا بازی رندوم رو ردیف کردن و خودتو کارشناس فرض کردن (بقیه هم پشم هستن) چیزی ثابت نمی‌شه. بالای صد بار این مساله توسط مراجع معتبر رَد شده اونوقت انتظار داری به دو تا جمله تو استناد کنیم؟! علت این که بازی برای کارتهای نسل جدید بهینه میشه و برای نسل های قبل نمیشه، بیخیال شدن نیست، برادر من هم دلوپرها و هم خود انویدیا از اکثر توان نسل قبل استفاده کردن و خیلی جای بهینه شدن اضافی نداره. چرا نمی‌خوای برای یک بار هم که شده قبول کنی شاید، شاید برای یک هزارم درصد اشتباه می‌کنی!
 
باز این بحث های غیر کارشناسی شروع شد تا شماها هستید این شرکتا روندشون عوض نمی شه 1080 ti که کلی صدا کرد بعد از عرضه ش با درایور جدید چندین فریم توی بازی ها افت کرد. خبرشم توی همین سایت هست.اینقدر ساده نباشید راحت گول بخورید.
در ابتدا 1070 از rx580 حدود 60 دردصد قوی تر بود الان اختلاف شده 30 درصد 980ti اختلافش با 580 هست(youtube) خیلی با هم اختلاف داشتن مثلا در ویچر 3 اما الان اختلافشون خیلی کمتر شده چرا؟ هیچ ربطی به معماری نداره ربطش اینکه که انودیا خیلی سریع بهنیه سازی کارت های قدیمیش رو رها می کنه برای همینم توی بازی های جدید گند می زنن همین سری 2000 که اومد فرزا 4 فریم دهیش مشخص بود بعد انویدیا اومد 1 درایور جدید داد که چنتا بازی از جمله این بازی تا 10 15 درصد بهینه سازی شدن اما سری 1000 فریمش همون موند این یعنی چی؟ یعنی بیان با دستکاری درایور نه واقعیت میاد 1 کاری می کنه که شما مجبور بشی اپگرید کنی.
تئوری توطئه نیست انویدیا خیلی زودتر از رقیبش پشتیبانی سری های قدیمیش رو رها می کنه یا بهتر بگیم بهینه سازی
دلیل همه این کارها هم Amd هست که از رقابت جا مونده دست انویدیا باز گذاشته

حرفی که شما میزنی خیلی وقته رد شده ، برای 1-2 بازی یا موارد خاص که به کنار اما میانگین ها برای تعداد زیادی بازی (چه میدونم 100 تا مثلا) اگر نگاه بکنید چه الان چه سال پیش یکی بوده.توی یوتوب و پی سی گیمر و ... کلی بنچمارک و عکس و فیلم هست که می تونید از اونا کمک بگیرین.
اصلا مگر میشه شرکتی مثل Nvidia بیاد و همچین کاری بکنه و هیچکی هم هیچ ری-اکشنی نشون نده ؟!!

پ.ن: شما کارشناسین ؟
 
توهم توطئست. اگه مدرکی داری که نشون می‌ده نرف کردن نشون بده ما هم ببینیم. در غیر این صورت با اسم دو تا بازی رندوم رو ردیف کردن و خودتو کارشناس فرض کردن (بقیه هم پشم هستن) چیزی ثابت نمی‌شه. بالای صد بار این مساله توسط مراجع معتبر رَد شده اونوقت انتظار داری به دو تا جمله تو استناد کنیم؟! علت این که بازی برای کارتهای نسل جدید بهینه میشه و برای نسل های قبل نمیشه، بیخیال شدن نیست، برادر من هم دلوپرها و هم خود انویدیا از اکثر توان نسل قبل استفاده کردن و خیلی جای بهینه شدن اضافی نداره. چرا نمی‌خوای برای یک بار هم که شده قبول کنی شاید، شاید برای یک هزارم درصد اشتباه می‌کنی!
اصلا پستم رو می خونی؟ نرف کردن با ساپورت نکردن فرق می کنه من نگفتم کاهش گفتم بهینه نمی کنه نمونش:
Geforce game ready driver update from 431.60 to 436.02 increase performance for Forza Horizon 4 by 12.6% for RTX cards including plain turing card
Gamescom Game Ready Driver Improves Performance By Up To 23%, And Brings New Ultra-Low Latency, Integer Scaling and Image Sharpening Features
حتی طرف داخل همین لینک توی پستی زده
Turing only, lol.
این درایوری که داد بقیه بازی هاش یادم نیست اما فرزا 4 خوب یادمه که اصلا بوستی برای سری 1000 حاصل نشد اما برای سری تازه نفسش واقعا 10 11 درصد افزایش فریم داشت برای تمامی سری 2000 ها این بوست بود این یعنی سال 2019 من کارت سال 2017 پشم خودمم حساب نکردم.
نرف کردن هم خیلی توی یوتوب راجبش بحث شده کلیپ گذاشتن اما مدرک قابل اثباتی پیدا نکردن یعنی اگر می کردن که انویدیا خیلی احمقه که اینقدر راحت گاف بده اما بهینه نکردنش کاملا مشهوده کاری که با رد دد 2 هم کرد و هیچ کسیم کاری نمی تونه بکنه چون قانونیه ظاهرا کارش
من نمی دونم چرا شماها وقتی فن 1 چیزی می شید دیگه در حد معصومیت بالاش می برید انویدیا کارش درسته منم فنشم اما دلیل نمی شه که اشتباهات یا کارای بدشم نگیم. خساستش توی vram یکی دیگه از کارای زشتیه که می کنه.
شما می گی از حداکثر قدرتش استفاده کرده؟ پس منم می گم این بازی از حداکثر قدرت کارت ها استفاده کرده حالا شما بیا ثابت کن نه جا داشته بهینه تر بشه؟؟؟؟
در ضمن شما عزیز منی من ادعایی نکردم 1 موقع از دستم ناراحت نشید.
 
آخرین ویرایش:
حرفی که شما میزنی خیلی وقته رد شده ، برای 1-2 بازی یا موارد خاص که به کنار اما میانگین ها برای تعداد زیادی بازی (چه میدونم 100 تا مثلا) اگر نگاه بکنید چه الان چه سال پیش یکی بوده.توی یوتوب و پی سی گیمر و ... کلی بنچمارک و عکس و فیلم هست که می تونید از اونا کمک بگیرین.
اصلا مگر میشه شرکتی مثل Nvidia بیاد و همچین کاری بکنه و هیچکی هم هیچ ری-اکشنی نشون نده ؟!!

پ.ن: شما کارشناسین ؟
3 بار تاکید کردم بهنیه نمی کنه نه اینکه درایور بده فریم کم بشه 1 بار اما این حرکت شد که بعدا گفتن به خاطر اپدیت ویندوز بوده چی خلاصه ماست مالی شد چون دقیق یادم نیست قضیه 3 سال پیشه باید بگردم ببینم داستانش دقیق چی بود اما من حرفم نرف یا اینا نیست بهینه نکردن برای بازی های جدیده(برای سری های قدیمیش)
 
  • Like
Reactions: kamyy
یک دقیقه بامداد روز جمعه
View attachment 159012

خلاصه این که DF اصلاً از پورت راضی نیست و میگه اصلاً معنی نداره 1060 خروجی در حد base PS4 بده و مشکل از بی عرضگی استودیو پورت کننده هست و به کلی مشکل هم توی تنظیمات بازی اشاره می کنه. درضمن مثل این که گوریلا اصلاً روی پورت کار نکرده و دادنش به استودیو Virtuos که معمولاً Outsourcing بعضی قسمت های تکنیکی بازی های سونی مثل آنچارتد 4 رو انجام میداده، ولی سابقه زیاد خوبی توی پورت کردن نداشته، و یکی از دسته گل هاش اینه که Arkham asylum رو داده بودن بهشون تا برای کنسول های نسل هشت پورت کنن، و نتونسته بودن 60 فریم خروجی بگیرن:)) بنابراین پورت HZD کلاً دست استودیو کاربلدی نبوده که نتیجه این شده. منتظر ویدیو DF باشید که احتمالاً جالب هست. البته هنوزم نمیدونم نویسنده اون مقاله RPS چی زده بوده بالا بوده که گفته 1060 میتونه 69 فریم بده:D

هنوز هیچ ساعت عرضه دقیقی اعلام نشده، بنابراین تا زمانی که ساعت دیگه ای رسماً اعلام نشه، روی ساعت 21:30 جمعه که ساعت همیشگی عرضه بازی ها روی استیم هست حساب باز کنید.

ممنون از دو عزیز.
بازم انگار ساعت دقیقش معلوم نشد ... خیلی هایپم حتی با اینکه دوبار روی PS4 تمام کردم.عجیبه که ساعتشو اعلام نمی کنن :))
 
  • Like
Reactions: IMANOKA and kamyy
اصلا پستم رو می خونی؟ نرف کردن با ساپورت نکردن فرق می کنه من نگفتم کاهش گفتم بهینه نمی کنه نمونش:
Geforce game ready driver update from 431.60 to 436.02 increase performance for Forza Horizon 4 by 12.6% for RTX cards including plain turing card
Gamescom Game Ready Driver Improves Performance By Up To 23%, And Brings New Ultra-Low Latency, Integer Scaling and Image Sharpening Features
حتی طرف داخل همین لینک توی پستی زده
Turing only, lol.
این درایوری که داد بقیه بازی هاش یادم نیست اما فرزا 4 خوب یادمه که اصلا بوستی برای سری 1000 حاصل نشد اما برای سری تازه نفسش واقعا 10 11 درصد افزایش فریم داشت برای تمامی سری 2000 ها این بوست بود این یعنی سال 2019 من کارت سال 2017 پشم خودمم حساب نکردم.
نرف کردن هم خیلی توی یوتوب راجبش بحث شده کلیپ گذاشتن اما مدرک قابل اثباتی پیدا نکردن یعنی اگر می کردن که انویدیا خیلی احمقه که اینقدر راحت گاف بده اما بهینه نکردنش کاملا مشهوده کاری که با رد دد 2 هم کرد و هیچ کسیم کاری نمی تونه بکنه چون قانونیه ظاهرا کارش
من نمی دونم چرا شماها وقتی فن 1 چیزی می شید دیگه در حد معصومیت بالاش می برید انویدیا کارش درسته منم فنشم اما دلیل نمی شه که اشتباهات یا کارای بدشم نگیم. خساستش توی vram یکی دیگه از کارای زشتیه که می کنه.
شما می گی از حداکثر قدرتش استفاده کرده؟ پس منم می گم این بازی از حداکثر قدرت کارت ها استفاده کرده حالا شما بیا ثابت کن نه جا داشته بهینه تر بشه؟؟؟؟
در ضمن شما عزیز منی من ادعایی نکردم 1 موقع از دستم ناراحت نشید.
|-)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or