PlayStation Horizon Forbidden West

سازنده
Guerrilla Games
تاریخ انتشار
February 2022
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
170764
Horizon Forbidden West یک بازی اکشن نقش آفرینی است که توسط استودیوی Guerrilla Games ساخته شده و توسط Sony Interactive Entertainment برای PS5 منتشر خواهد شد. داستان بازی در آینده‌ای دور و هزار سال پس از زمان حال اتفاق می‌افتد، جایی که نسل تمدن بشری سقوط کرده و جهان در سلطهٔ موجوداتی شبیه به دایناسور با بافت‌های فلزی قرار گرفته و آن‌ها تبدیل به نیرومندترین مخلوقات این جهان شده‌اند. این بازی دنباله ای بر Horizon Zero Dawn است، در دنیای پساآخرالزمانی با دیدگاه سوم شخص و جهان باز روایت می شود. بازیکنان باری دیگر کنترل کارکتر بسیار محبوب، الوی را به دست خواهند گرفت، الوی در قسمت جدید به نقاط دوردست، کالیفرنیای غربی که توسط طوفان های گسترده و ماشین های کشنده ویران شده است سفر می کند. لوکیشن های بازی یادآور مکان های واقعی هستند، Yosemite Valley از دیگر مکان های برجسته بازی خواهد بود، امکان کاوش در زیر آب برای اولین بار به بازی افزوده شده‌است. گوریلا گیمز در این تریلر نوع جدیدی از دشمنان و محیط‌های جدید از بازی را با جلوه‌های بصری خیره کننده بر روی کنسول نسل بعدی پلی استیشن به نمایش گذاشت. همچنین خانم Ashly Burch بازیگر نسخه اول، در این قسمت نیز در نقش الوی به ایفای نقش خواهد پرداخت.
آپدیت: گیمپلی منتشر شده بخشی از بازی را نشان می‌دهد که ایلوی دوست وفادار خود، ارند را به سان فرانسیسکو فرستاده تا تکنولوژی خاصی را برای او پیدا کند، اما با قبلیه‌ای به‌نام Tenakth درگیر می شود و حال ایلوی باید ارند را نجات دهد. نمایش 14 دقیقه‌ای بازی، مبارزات با دشمنان انسانی و غیرانسانی را شامل می‌شود. همچنین کمی جلوتر، سازندگان از تجهیزات جدید ایلوی که برای جابجایی سریع‌تر در محیط استفاده می‌شود نیز رونمایی کردند.
همانطور که در تریلر معرفی اشاره شده بود، محیط‌های زیر آب اکنون بر خلاف نسخه اول قابل کاوش هستند. داستان Horizon Forbidden West شش ماه پس از وقایع نسخه اول اتفاق می‌افتد و ماجراجویی‌های ایلوی اینبار، در میان خرابه‌های مناطق غرب آمریکا که در زیر آب فرو رفته‌اند، جریان دارد. سازندگان در خصوص گیمپلی بازی تأکید دارند که تاکتیک‌ها و انتخاب‌های بازیکنان نقش مهمی را در نسخه دوم ایفا می‌کند.
استودیوی Guerrilla Games در پایان نمایش رویداد State of Play اعلام کرد که در هنگام نزدیک‌تر شدن به عرضه بازی، اطلاعات بیشتری را از آن به اشتراک خواهد گذاشت. بازی Horizon Forbidden West هنوز تاریخ عرضه دقیقی ندارد و در زمان نامشخصی از سال 2021 برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.
148728
"پس از پایان یافتن جهان چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد ―Sylens"​
Sylens یک پژوهشگر سرگردان و بنیانگذار Eclipse است. او شیفتگی زیادی به تاریخ و فن آوری های باستانی دارد، او درقسمت اول با الوی متحد می شود تا حقیقت موجود در ماشین ها و سرنوشت افراد را قبل از مرگشان کشف کند. او در طول بازی سعی می کند اعتماد الوی را نسبت به هدفی که در سر می پروراند بدست بیاورد، کسی که تا پایان بازی به الوی مشاوره می داد مشخص می شود خود، خطرناکترین آنتاگونیست بازی است، در قسمت جدید بازی نقشی پررنگ خواهد داشت.

image_horizon_forbidden_west-42164-4519_0006.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_0003.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_0002.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_0001.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_000422.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_000522.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_0007222.jpg
 
آخرین ویرایش:
اگه منظورش سریع بودن بود می تونست از عبارت های دیگه مثل in a short time یا quickly استفاده کنه
عبارت بعدش هم که گفته رویکرد خودتو هر زمانی می تونی عوض کنی هم بیشتر ثابت می کنه که منظورش پروازه یعنی در حالت پرواز کردن با عوض کردن اسلحه از اسلحه های مخصوص پرواز استفاده می کنی

دوست عزیز قابلیت پرواز که صد در صد تو بازی هست، اما آن د فلای دقیقا یعنی در لحظه. مشخصا هم داره میگه در لحظه میتونید تغییر بدید و قص علی هاذا. حالا یه اشتباهی تو ترجمه صورت گرفته که برای همه پیش میاد، اما اصرار کردن و توجیح نداره واقعا.
 
دوست عزیز قابلیت پرواز که صد در صد تو بازی هست، اما آن د فلای دقیقا یعنی در لحظه. مشخصا هم داره میگه در لحظه میتونید تغییر بدید و قص علی هاذا. حالا یه اشتباهی تو ترجمه صورت گرفته که برای همه پیش میاد، اما اصرار کردن و توجیح نداره واقعا.
الان پستو پاک می کنم دووشواری نداره
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
این بازی بخاطر جذابیت و گیم پلی خاص اش برای من رتبه اول هست بین بقیه بازی ها ... اما پیشنهاد میکنم پیش خرید نکنید و صبر کنید دو سه ماهی از عرضه بازی بگذره معمولا بازی های خیلی خاصی باگ های زیادی هم زمان عرضه دارن که ممکنه تجربه بازی رو خراب کنه به علاوه اینکه معمولا بعد چند تا آپدیت هم چیزهای جانبی به بازی اضافه میشه هم ممکنه یک تخفیف جزئی هم بخوره ( البته برای اونایی که قانونی میخرن )
یک حسرتی هم که برام موند اینه که چرا بازی میان نسلی شد و کاش یک سال دیرتر میومد و کلا برای PS5 میومد و سعی میشد از تمام قدرت کنسول استفاده بشه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: db07 and kamyy
این بازی بخاطر جذابیت و گیم پلی خاص اش برای من رتبه اول هست بین بقیه بازی ها ... اما پیشنهاد میکنم پیش خرید نکنید و صبر کنید دو سه ماهی از عرضه بازی بگذره معمولا بازی های خیلی خاصی باگ های زیادی هم زمان عرضه دارن که ممکنه تجربه بازی رو خراب کنه به علاوه اینکه معمولا بعد چند تا آپدیت هم چیزهای جانبی به بازی اضافه میشه هم ممکنه یک تخفیف جزئی هم بخوره ( البته برای اونایی که قانونی میخرن )
یک حسرتی هم که برام موند اینه که چرا بازی میان نسلی شد و کاش یک سال دیرتر میومد و کلا برای PS5 میومد و سعی میشد از تمام قدرت کنسول استفاده بشه
نسخه اول هورایزن فکر کنم کلا 500 مگ اپدیت داد ، برخلاف انچارتد4 ،بلادبورن و حتی گاد که اپدیتای چند گیگی داشتن.
موتور خوب و بهنیه ای دارن این میشه امید داشت همونطور باشه.
 
بازی به شکل عجیبی پیشرفت کرده. مبارزات بازی چند لول بهتر شدن. خیلی متنوع و نرم به نظر میرسن. انیمیشنای جدید و زیادی به بازی اضافه شده و هر چی تو این گیف‌ها دیدیم جدید هستن. خود بازی اصلی چه شود. گرافیک بازی هم با توجه به اوپن ورلد بودن بهترین چیزیه که تا الان دیدم. چیزی که خیلی توجهمو جلب کرد آسمون و ابرها بودن و بعد ازون محیط شدیدا زیبا و تکون خوردن تمام درختا و گیاها. خود ایلوی هم که عالی. تا باشه ازین کراس‌جن‌ها. وقتی همچین کیفیتی تحویل میدن تو سال دوم نسل ۹ مهم نیس این موضوع. ظاهرا یه حال اساسی هم به ظاهر لباسا دادن مخصوصا اینکه رنگ متفاوت میبینیم و امیدوارم رنگای مختلف و زیادی داخل نسخه نهایی وجود داشته باشه. در کل همه چیز عالیه.
 

در Horizon Forbidden West از دشمنان خود مکار تر باشید و ذکاوت بیشتری به خرج دهید​


1.jpg

مناظر طبیعی و خیره کننده و همین طور ویرانه های Forbidden West ممکن است نفس گیر باشند، اما خطر در هر نقطه از این منطقه ممنوعه در کمین شماست. دشمنان Aloy چه انسان ها و چه ماشین ها، از زمان پایان Horizon Zero Dawn چندین برابر شده اند. چه او با کاروانی از ماشین‌های باربری و نگهبانان آنها روبرو شود، یا با یک جوخه از جنگجویان شورشی که به دنبال مبارزه هستند، یا یک دسته از استالکرها که در جنگل مخفی شده‌اند، گرمای مبارزه چالش‌های جدیدی را به همراه خواهد داشت.

مکانیزم مبارزات تکامل یافته است.​


برای تیم در Guerrilla، یکی از اهداف لصلی Horizon Forbidden West این بود که به طرز قابل توجه و چشمگیری طراحی مبارزات را از Horizon Zero Dawn تکامل بخشیده شود و همچنان بر اساس اصول آزادی و انتخاب بازیکن در هنگام رویارویی در دنیای اپن ورد بنا شود.

آقای Charles Perain طراح مبارزات می گوید:​

Aloy یک جنگجوی چابک و باهوش است و در Horizon Forbidden West، ابزارهایی که در اختیار او قرار دارد، طیف گسترده‌ای از تاکتیک‌ها را در بر می گیرد و همین ویژگی ها باعث می شود و به او اجازه می‌دهد با حریفان قدرتمند تر از نظر فیزیکی درگیر شود. از انسان‌های که رزه کامل بر بدن دارند،گرفته تا ماشین‌های بسیار بزرگ.​
تغییرات ما در طراحی رزمی و مبارزات به هویت Aloy وفادار مانده است. ابتدا، می‌خواستیم از طریق مهارت‌هایی مانند ترکیب‌های melee combos و Valor Surges عمق بیشتری به گیم‌پلی اضافه کنیم و سقف مهارت را برای بازیکنان افزایش دهیم. بازیکنانی که مدتی را صرف تکمیل مهارت‌های رزمی خود می‌کنند، راه‌های کارآمد و شکیل تری برای از بین بردن دشمنان خود پیدا می‌کنند. در مرحله دوم، ما می‌خواستیم به انواع سبک‌های بازی توجه کنیم و واقعاً بر آزادی انتخاب تمرکز کنیم. از طریق سلاح‌ها و لباس‌های جدید، که می‌توان آن‌ها را در یک میز کار ارتقا داد، بازیکنان می‌توانند تاکتیک‌های خود را تطبیق دهند. در نهایت، می‌خواستیم دشمنان چالش‌برانگیزی طراحی کنیم که بازیکنان را به استفاده از تمام توانایی‌ها و مهارت‌های خود تشویق کنند. مجموعه‌ای کاملاً جدید از ماشین‌ها و همچنین دشمنان انسانی پیشرفته، بازیکنان را در طول بازی سرپا نگه می‌دارد!​

Richard Oud، مدیر انیمیشن گیم‌پلی در استودیوی Guerrilla می‌گوید:​

برای ما بسیار مهم بود که بازیبازان احساس کنند که Aloy در بخش مهارت ها و همین طور اعتماد به نفسش از ماجراجویی‌هایش از Horizon Zero Dawn به the Frozen Wilds رشد کرده و پخته تر شده است. او تجربیات زیادی به دست آورده و این توانایی ها باید در انیمیشن هایش نشان داده شود. هدف اصلی تیم توسعه دهنده این بود که نشان دهیم Aloy راحت‌تر از محیط اطرافش عبور می‌کند. البته باید یک موضوع را در نظر بگیریم که به هر حال اون یک انسان است، بنابراین همه چیز برای او همیشه خوب پیش نمی‌رود. grapple mechanic مثال خوبی برای این موضوع است: او چابک‌تر و باهوش‌تر است، اما در عین حال وقتی او را در شیب‌های بزرگ‌تری می‌کشند، مبارزه فیزیکی را نشان می‌دهیم.​

تیم هوش مصنوعی مقش بسیار بزرگی در سیستم و مکانیزن های مبارزات ایفا کرده است.به خصوص در مورد افزایش سطح چالش در مبارزات با دشمنان.

Arjen Beij، برنامه نویس ارشد هوش مصنوعی می گوید:​

ما می خواستیم دشمنان با بهبود در روان تر شدن، سیال بودن و تداوم حرکت، مانند ایجاد توانایی بیشتر دشمنان (و همراهان) در عبور از زمین های ناهموار، احساس واقعی تری داشته باشند. هوش مصنوعی در Horizon Zero Dawn قبلاً از برخی تغییرات داینامیک در سطح زمین پشتیبانی می‌کرد، اما ما می‌خواستیم با اضافه کردن ویژگی های جدید، مانند پریدن و صعود به عنوان بخشی سیستمی از رفتار آنها، این موضوع را بیشتر کنیم. همانطور که در حال تجربه بازی هستید، هوش مصنوعی به دنبال فرصت هایی برای استفاده از میانبرها خواهد بود، جایی که قبلاً یک مسیر انحرافی دست و پا گیر بود.​

همین طور در ادامه گفته:​

مثال دیگری که می توانم به شما بگویم این است که ماشین‌های بیشتری اکنون قادر به شنا کردن هستند و این ماشین ها توانایی غواصی و تعقیب Aloy را در زیر آب دارند. دشمنان آبی/خاکی همچنین می توانند از پرش برای ورود و خروج به آب استفاده کنند، بنابراین اگر شما بدشانس باشید آنها این کار را با یک حمله ترکیب می کنند.​

انیمیشن های باثبات و با کیفیت​


همانطور که در وبلاگ قبلی توضیح داده شد، skill tree بازنگری و بازسازی شده است، و دارای توانایی های جدید بسیاری است که سبک های مختلف بازی یا ترکیبی از آن ها را ترویج و تقویت می کند. از دیدگاه انیمیشن، افزایش امکانات برای Aloy و دشمنانش چالش های منحصر به فردی را برای تیم ایجاد کرده است.

Richard توضیح می دهد:​

ما به طور فزاینده ای برای درک آناتومی و حرکت یک شخصیت تحقیق می کنیم. تفاوت های زیادی بین متحرک سازی یک ماشین و یا یک انسان وجود دارد، با این حال ستون ها و ساختار اصلی برای آنچه ما می خواستیم با هر دو ( انسان ها و ماشین ها ) به دست آوریم بسیار شبیه به هم بود.​
در مرحله اول ما قصد داشتیم برای بازیبازان شفافیت ایجاد کنیم. هر کلاس یا ماشین انسانی حول یک عملکرد گیم پلی واضح طراحی شده است که تیم انیمیشن از طریق اقدامات، وضعیت و حرکت با بازیکن ارتباط برقرار می کند. ما به شبح‌ها و رفتارهای قابل خواندن تکیه می‌کنیم که بازیکن می‌تواند تشخیص دهد، بنابراین شما می‌توانید حرکت دشمن را پیش‌بینی کنید یا به آن واکنش نشان دهید. ما با زمان‌بندی آن حرکات بازی می‌کنیم تا نه تنها پنجره‌هایی از فرصت‌ها برای ضربه زدن، مسدود کردن یا دویدن بازیکن ایجاد کنیم، بلکه برخی از ویژگی‌های شخصیتی را در خود انیمیشن‌ها نشان دهیم.​
سپس ما زمان پاسخ گویی دشمنان وانسان ها را خواهیم داشت. ما از نزدیک با طراحان بازی کار می کنیم و بر روی آن ها نظارت می کنیم تا مطمئن شویم که در نهایت با گیم پلی سرگرم کننده و در عین حال چالش برانگیز طرف هستیم صد البته و در عین حال اصالت شخصیت ها را حفظ می کنیم. دشمنان معمولاً زمان زیادی برای نشان دادن قصد خود دارند، بنابراین بازیکن می‌تواند بر اساس آن پاسخ دهد و آن پاسخ سریع و (تقریباً سریع) را از ورودی دریافت کند.​
سر آخر ما به جریان و ریتم ماشین ها و دشمنان انسان نگاه می کنیم تا سناریوی مبارزه را جالب تر و هیجان انگیز تر کنیم. به عنوان مثال، ما با دامنه های مختلف (کوتاه یا بلند)، جهت های متعدد (به جلو، پهلو، بالا، و غیره)، سرعت و زمان (ضربات سریع یا آهسته) و قدرت (ضربه های کوچک یا بزرگ) آزمایش می کنیم.​
همچنین می‌توانید با شکستن خط دید و فرار مخفیانه از جنگ فرار کنید. وقتی دشمنان متوجه می شوند که شما در جایی که انتظار داشتند نیستید، شروع به جستجوی شما می کنند. دشمنان انسانی به صورت تیمی و گروهی با هم همکاری می کنند و شما را به صورت گروهی جستجو می کنند و رهبر تیم دستور می دهد و کار را هماهنگ می کند. از طریق انیمیشن و گفتار وابسته به زمینه، بازیکن نشانه های زیادی برای تشخیص حرکت بعدی خود خواهد داشت!​

این می تواند به ایجاد فرصت در طول مبارزات کمک کند. همین طور راه‌های زیادی برای مقابله مؤثر با وضعیت جنگی در Forbidden West وجود دارد.

Charles می‌گوید:​

نحوه انتخاب یک بازیکن برای انجام این کار تأثیر واقعی بر طول مدت مبارزه، خطرات موجود و هزینه منابع دارد. برخی از بازیکنان ترجیح می‌دهند دشمنان را مخفیانه و به صورت پنهانی از بین ببرند در حالی که برخی دیگر از تمرکز برای تجزیه و تحلیل حریفان خود استفاده می‌کنند و بهترین تاکتیک‌ها را برای از بین بردن مؤثر آنها پیدا می‌کنند. یا ممکن است دوست داشته باشند با نیزه و کمان و .. دشمنان را از پای در بیاورند.​

جان بخشیدن به نبرد ها​


و آن نشانه های جنگی نه تنها به صورت بصری وجود دارند. تیم صدا گذاری Guerrilla نقشی اساسی در روح بخشیدن به این نبردهای حماسی ایفا می کند.

Pinar Temiz ، طراح ارشد صدا، توضیح می‌دهد که چگونه ماشین‌ها، دشمنان منحصر به‌ فرد دنیای Horizon باید صدا گذاری دقیقا و درستی داشته باشند:​

چالش اصلی ما برای ماشین‌ها ایجاد تعادل بین ویژگی‌های صوتی تثبیت‌ شده Horizon Zero Dawn با محیطی جدید و پیچیدگی محیط‌ها و انواع ماشین‌های جدید در Forbidden West بود. ماشین‌هایی با انیمیشن‌های گویاتر و عملکردهای جهانی در این مرز جدید وجود دارند که برای تطبیق آن نیاز به طراحی صدای دقیق‌تری داشت. ما باید آنچه را که در بازی اول به خوبی کار می کرد به کار می بردیم و یک پالت صدا می ساختیم که هر دستگاه را زنده می کرد و در عین حال آنها را در "افق" خود یکپارچه نگه می داشت.​
ماشین‌ها نشانه‌های صوتی منحصر به‌ فردی دارند که به بازیکن کمک می‌کند بین یک Melee attacks یا یک specific ranged attack تمایز قائل شود. Melee attacks با صدای مشخصی که در لحظه برخورد ایجاد می شود، منتقل می شوند، در حالی که specific ranged attack از طریق صداهای شارژ ویژه سلاح یا صداهای پرتابه منتقل می شوند. به خصوص در برخوردهایی که شامل چندین ماشین در اطراف پخش‌کننده است، این نشانه‌های صوتی به جلب توجه بازیکن به سمت نزدیک ترین و در دسترس ترین مهاجم یا منبع خطر کمک می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد به موقع به حملات و ضربه ها پاسخ دهند.​

طراح صدا، Lovisa Bergdahl توضیح می‌دهد که چگونه Adhesive effect یک جلوه عنصری، به یک رویکرد کاملا عملی برای ایجاد نیاز دارد:​

Adhesive effect به صورت مایع، حباب‌دار و ناخالص شروع می‌شود و به آرامی جامد می‌شود تا زمانی که ترک بخورد و حل شود. برای اینکه این صدا را درست کنم، چند روز را صرف بازی با اسلایم کردم و در کتابخانه صدا به دنبال باریک ترین و چسبناک ترین صداها گشتم. هم ضبط‌های خودم از لاستیک‌های کششی، مایعات و دستگاه های لجن‌کشی، و همچنین دارایی‌های کتابخانه صدا و صداهایی که همکارانم ضبط کرده بودند، وجود دارد. به زبان ساده، منزجر کننده و سرگرم کننده بود.​

ماشین های الهام بخش با توانایی های منحصر به فرد.​


صدا تنها چیزی نیست که ماشین‌های موجود در غرب ممنوعه را چشمگیرتر و تهدیدکننده‌تر از قبل می‌کند.

Richard توضیح می‌دهد:​

تیم توسعه دهنده تحقیقات زیادی برای دستیابی به شخصیت اصلی و ویژگی‌های شخصیتی دشمن انجام داد، زیرا ما به دنبال این بودیم که جهان را تا حد امکان واقعی خلق کنیم و بازیباز در این دنیای خلق شده غوطه‌ور شود.ما معمولاً با یک نمای کلی دشمن، از جمله نقاط قوت و ضعف مورد نظر و همچنین کلمات کلیدی و ویژگی‌هایی که می‌توانند با شخصیت مطابقت داشته باشند، شروع می‌کنیم. سپس شروع به مطالعه مستندهای طبیعت، فیلم‌های داستانی، دایره‌المعارف‌ها، کتاب‌های مصور، هنر مفاهیم و موارد دیگر می‌کنیم و به صورت کلی هر چیزی که کمک می‌کند به هسته اصلی شخصیت برسید، ما برای خلق چنین چیزی هر تلاشی می کنیم.​
هنگامی که ما به این موارد بالایی که توضیح دادیم، مروری می کنیم، یک ویدیوی معرفی، ایجاد می‌کنیم تا به وضوح شخصیت، حرکات و رفتارهای مورد نظر را به تیم‌ها نشان دهیم. به عنوان مثال، Clawstrider سریع و چابک بسیار شرور و تهاجمی برای مقابله است. آنها هوشیار و حساب شده هستند، که برای متحرک سازی بسیار سرگرم کننده بود: ما حرکات شخصیتی کوچکی را اضافه کردیم تا بازیباز بتواند بفهمد که آنها چه ویژگی های رفتاری با خود به همراه دارند.​

دشمنان جدید برای مقابله​


Aloy فقط با ماشین‌های ترسناک و تهدید کننده زیادی در Forbidden West روبرو نمی‌شود. او همچنین باید با تعداد فزاینده‌ای از دشمنان انسانی، به عنوان مثال با شورشیان Regalla، جناحی از قبیله Tenakth، مقابله کند. این امر باعث شد تا Guerrilla بر روی یک سیستم مبارزه ای عمیق تر برای رویارویی با انسان تمرکز کند، از جمله کلاس های جدید دشمن با رفتار و عملکردهای رزمی خود.

Richard در ادامه می گوید:​

هدف این بود که نبرد انسانی را به همان عمق و چالش برانگیز کردن نبرد ماشینی تبدیل کنیم. این به معنای گسترش سیستم مبارزه و افزودن تنوع بیشتر در نحوه مواجهه با دشمنان انسانی در جهان بود. ما می‌خواهیم به بازیکن این امکان را بدهیم که در سبک بازی خود شرکت کند، چه درگیری‌های دور یا نزدیک را ترجیح دهند. جابه‌جایی بین استراتژی‌ها منجر به تعداد زیادی انیمیشن انتقالی می‌شود که نرم و واکنش‌پذیر هستند.​
View attachment 6.mp4

به گفته Charles تیم رزمی یک ویژگی جدید و منظم را اضافه کرده است تا جابجایی بین نبردهای دور و نزدیک لذت بخش تر شود. The resonator blast به بازیکنان برای استفاده از ترکیب‌های نیزه‌ای پاداش می‌دهد: هر زمان که آلوی با melee حمله می‌کند، وسیله ارتعاشی در نیزه‌اش مقداری انرژی جمع می‌کند. این انرژی می تواند به سمت دشمن منفجر شود و برای مدت کوتاهی به آنها می چسبد. شلیک آن با یک تیر قبل از اینکه پراکنده شود، خسارت زیادی وارد می کند! این مکانیک یک هم افزایی قدرتمند بین نبرد نزدیک و نبرد از راه دور ایجاد می کند و بازیبازان را تشویق می کند.

Richards به ما می گوید:​

از آنجایی که کهن الگوهای جدید زیادی در دشمنان انسان وجود دارد، ما جلسات مختلف موکاپ را برای کمک به زنده کردن این شخصیت ها داشتیم. ما با یک بازیگر باتجربه موشن کپچر کار کردیم که بلد بود با بدلکاری های سنگین کنار بیاید و در به تصویر کشیدن سبک ها و شخصیت های مختلف رزمی استاد بود. ما رفتار بی‌حرکتی را برای کلاس‌های خاص بررسی می‌کنیم، زیرا این موضوع چیزهای زیادی در مورد نوع انتخاب‌هایی که برای شخصیت انجام می‌دهیم به ما می‌گوید. به عنوان مثال، در کلاس Champion، مهم بود که شخصیت با اعتماد به نفس و با تجربه مواجه شود. بنابراین، بازیگر آرام حرکت کرد و به دنبال شکاف در دفاع حریف بود و در حالی که تماس چشمی خود را از دست نمی داد و مدام در حال نزدیک شدن بود به اطراف می چرخید. تقریباً احساس می کرد که گرگی شکار خود را تعقیب می کند!​

برای بازی کردن Forbidden West آماده شوید​


با وجود تمام خطراتی که در کمین Forbidden West وجود دارد، Aloy فرصت های زیادی برای آماده شدن قبل از رویارویی با بدترین دشمنان خواهد داشت. این شما هستید که تصمیم می گیرید چگونه با استفاده از مهارت ها، محیط اطراف و نشانه هایی که دنیا به شما می دهد، به یک موقعیت نزدیک شوید.

Charles لبخند می زند:​

خیلی کارها وجود دارد که بازیبازان می توانند انجام دهند تا بهترین آمادگی را برای مبارزه داشته باشند. از Aloy بخواهید لباس و اسلحه مناسب بپوشد و از میز کار برای ارتقاء آنها و باز کردن آمار، امتیازات و انواع مهمات اضافی استفاده کند.​
View attachment 8.mp4

مکانیک اسکن Horizon Zero Dawn هنوز سر جای خود است و نقاط ضعف حریف و همچنین مسیر حرکت آنها را برجسته می کند.

Arjen می‌گوید:​
امیدواریم بازیبازان از مبارزه با این دشمنان لذت زیادی ببرند.در ابتدا تعداد آنها بیشتر بود، اما سپس برای یافتن راه حل های خود برای موانعی که دشمنان ایجاد می کنند. ماشین‌ها می‌توانند دشمنان قدرتمندی باشند که هرکدام دارای سرعت و حملات منحصر به فرد خود هستند، با این حال باید این امکان برای بازیکنان وجود داشته باشد که کنترل موقعیت را در دست بگیرند و با استفاده از تاکتیک‌های مختلف پیروز شوند. مبارزات Melee ارتقاء قابل توجهی یافته است و در ترکیب با سیستم resonator blast به شما این امکان را می دهد تا حرکات بسیار چشمگیری را در کنار هم قرار دهید.​

Richard موافق این توضیحات است و می گوید:​
ما حقیقتا مشتاقانه منتظریم تا بازیبازان ماشین‌های جدید و همه قابلیت‌هایشان را کشف کنند. ما روی تنوع و تجربه‌های مختلف گیم‌پلی تمرکز کرده‌ایم تا بازیبازان در حین رفتن به Forbidden West آن‌ها را کشف کنند. ما دوست داریم واکنش های بازیبازان را در هنگام مواجهه با دشمنان و ماشین های انسانی جدید، به ویژه دشمنان واقعاً ترسناکی مانند Tremortusk ببینیم!​
 
آخرین ویرایش:
Close combat بازی واقعا پیشرفت کرده و مثل قبل صرفا فشار دادن R2 نیست به صورت پشت سر هم نیست. گرافیک هم که عالیه. فقط هوش مصنوعی human های بازی هنوز جای کار داره.
 
  • Like
Reactions: kamyy and blak
پاشنه آشیل نسخه قبلی که ملی کامبت ها بود الان قشنگ شده نقطه قوت نسخه دوم..
انیمیشن ها بسیار نرم و متفاوت هستن و یه بالانس فوق العاده قشنگی بین حالت گیم پلی و سینمایی بازی هست .
این سوییچ مبارزات از آسمون به خشکی از خشکی به زیر آب اصلا یه چیز عجیب غریبیه که به بازیکن فرصت استراحت نمیده و من کمتر دیدم تو بازیهای دیگه شما هرجایی از بازی در خطر باشی.
از نظر ویژوال قطعا خواهیم دید این بازی حتی با وجود کراس جن بودنش چه حرفایی واسه گفتن داره 😉
خیلی خوشحالم که نسخه PS5 معلوم هست که خیلی براش کار شده و واقعا یه چیز خفنیه گرافیک بازی.
با اینکه سونی قطعا ۵ درصد این بازیو نشون نداده و رسما میشه گفت تا الان مارکتینگ این بازیو شروع نکرده و صرفا چندتا گیف داده ولی از الان میشه حدس زد چقدر محیط بازی و دشمنان بازی متنوع و گسترده هستش..
فقط از نظر داستانی هم بازی عالی باشه براحتی بازی متای بالای ۹۰ میگیره.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or