Happy 13th birthday to the PlayStation trophy system

voldmort

AʙʏsSw̶ᴀʟᴋεЯ
کاربر فعال
May 28, 2015
10,014
نام
ali
! Happy 13th birthday to the PlayStation trophy system


.jpg

درود، یه اینترو بریم:D

از زمانی که دنیای گیم وجود داشته است، گیمرها همیشه اشتیاق داشته اند تا دستاوردها و رکوردهای خود در بازی ها را به رخ دوستان خود بکشند!
از پیدا کردن مکان های راز آمیز و شکست دادن باس های مخفی گرفته تا مهارت های بالا در گیم پلی و پُشت سر گذاشتن مراحل مختلف با درجاتِ سختیِ بسیار بالا...
برای کنسول پلی استیشن این رکوردها و اکتشافات اصطلاحا با "تروفی" شناخته میشه، جام های مجازی که برای دستاوردهای مختلف در هر بازی نصیب گیمرها می شود.

شبکه پلی استیشن از سال 2008 سیستم لازم برای دریافت و ثبت تروفی بازی ها را برای گیمرها ارائه کرده است، و از لحاظ ساختار مشابه با سیستم اچیومنت های ایکس باکس است. وقتی که شما یک بازی جدید را آغاز می کنید، به صورت خودکار و با انجام دادن کارها و ماموریت هایی که از پیش تعیین شده است تروفی دریافت می کنید.
همین که کار به خصوصی را در بازی انجام می دهید، یک آیکون در گوشه تصویر ظاهر می شود که دریافت تروفی را اعلام می کند، همچنین نوع آن (برنزی، نقره ای، طلایی یا پلاتینیوم) را نیز نشان می دهد
اکثر تروفی هایی که طی بازی دریافت می کنید معمولا برنز یا نقره هستند!
تروفی پلاتینیوم فقط زمانی آزاد می شود که تمام تروفی هایِ دیگر بازی را دریافت کرده باشید.
(برخی بازی های کوچک تر که تروفی های کمی دارند هم اصلا فاقد تروفی پلاتینیوم هستند)
تروفی ها نه روی کنسول، بلکه روی اکانت ثبت می شوند. در نتیجه اگر کنسول خود را به هر دلیلی عوض کنید، با اکتیو کردن اکانت لیست تمام تروفی ها دوباره نمایش داده خواهد شد
همچنان که تروفی های بیشتری دریافت می کنید، خواهید دید که درجه یا (Level) شما بیشتر می شود. افزایش درجه شما هم بستگی به تعداد تروفی های شما دارد و هم به نوع هر تروفی


خب خب .........
در این میان گروهی از گیمرها هستند که به‌هیچ وجه به تمام کردن یک بازی بسنده نکرده و عزم خود را برای بدست آوردن تمامی تروفی‌ها و اچیومنت‌های یک بازی جذم می‌کنند:D >:)
در اصطلاح “پلات کردن” یا همان بدست آوردن تروفی پلاتینیوم بازی که به معنای کسب تک‌تک تروفی‌های بازیست<:-P



*بفرمایید خاطره انگیزترین تروفی که طی این 13 سال دریافت کردین مربوط به کدوم بازی و کدوم تروفی بوده؟:D
*از این تریبون همه رو دعوت میکنم که نظراتشون رو با ما به اشتراک بگذارند
 

toomaj

کاربر سایت
May 20, 2006
163
نام
توماج
بحث تروفی شد من هم چند تا از اچیومنت های جالبی که گرفتم و بازی ها رو پلات کردم بگم. البته مال من روی استیم هست.
اولیش مربوط به ویچر 2 هست که باید روی درجه سختی Insane بازی رو تموم کرد. تو این درجه وقتی بمیرید، بازی کل سیو شما رو پاک میکنه و باید از اول برید. درجه سختی بازی هم زیاد هست. نکته جالبش هم اینه که یه بخشی هست که باید بیش از حد دقت کنید چون ممکنه اصطلاحا با یه ضربه بمیرید (جایی که با تیر و کمون میزننتون تو میدان نبرد).
مورد بعدی مربوط به بازی The Evil Within هست که درجه سختی Akumu داره که در این حالت، با یک ضربه میمیرید (یعنی بازی جاهایی داره که فوق العاده رو اعصاب بازی میکنه تو این حالت). Evil Within 2 هم هست که باید کل بازی رو با 7 تا سیو تموم کنید که تو این هم باید اعصاب قوی داشت.
Dishonored و Bioshock Infinite و سری Batman Arkham هم هستن که تو همشون یه سری چالش خیلی خیلی سخت هست. تو Arkham Knight یه چالش بود که باید امتیاز بالای یک میلیون به دست آورد و بعد با کیلر کراک مبارزه کرد. به دست آوردن امتیاز بالای یک میلیون یعنی وقتی از همه جا آدم میریزه و مبارزه میکنید، نباید بیشتر از یکی دو بار کمبوتون بشکنه (یعنی ضربه بخورید). یادمه باید تا کمبوهای بالای 300 هم زد.

سازنده های یاکوزا هم خیلی چیزن، کلا طراحی تروفی هاشون دیگه زیادی "همه چیز بازی رو پرفکت بکن" هست:| آخه ماهجونگ و انواع و اقسام بازی های کارتی و از اون بدتر مینی گیم های شانسی و همهههه چی رو ازت در حد پرفکت بازی کردن انتظار داره:)) نامرد... اینا خودش هر کدومش یه پلات میشه:))
مورد آخر هم همین بازی یاکوزا هست. من یاکوزا 0 رو پلات کردم و واقعا همینطوری هست. یعنی یک بازی رو پلات نمی کنید بلکه مثل این هست که چند بازی رو دارید پلات میکنید چون چندین مینی گیم مختلف داره. من هم از اونایی هستم که رفتم ماهجونگ و سایر بازی هاش رو یاد گرفتم که متاسفانه یاد گرفتن کافی نیست. باید شانس هم داشته باشید. یعنی اونقدر مینی گیم داره که الان که فکر میکنم خودم تعجب میکنم که چطور پلاتش کردم. گرفتن های اسکور تو بازی های قدیمی آرکید سگا مثل space harrier یا outrun و ...، مینی گیم های بیسبال، بولینگ، رقص تو دیسکو، کارائوکه، بیلیارد، دارت، کت فایت ها، ماشین سواری، ماهی گرفتن و چندین و چند کوفت و زهرمار دیگه که کامل کردن هرکدومشون اعصاب می خواست ولی در عین حال لذت بخش بود. یعنی به جرات میتونم بگم که هر کی بازی های یاکوزا رو پلات کنه، پشتکار فوق العاده ای داره.
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,519
نام
Mehrdad
به به به :D

حقیقتا از همون 5-6 سالگی که با ویدئو گیم اشنا شدم تا همین لحظه، همیشه به معنای واقعی کلمه عاشق بازی کردن بودم.. هیچ وقت جذابیت بازی کردن برام کم نشد، هیچ وقت اون حالت جادویی وصل شدن به بازی و اتمسفر و داستان و گیم پلیش برام از بین نرفت که هیچ.. روز به روز با پیشرفت بازی ها، تمام این هایی که گفتم هم در من پیشرفت میکنند.. و از این لحاظ واقعا خودمو ادم خوش شانسی میدونم.

با این حال باید اعتراف کنم که از 2013 به این ور... یعنی از ویتا و PS4 که کم کم فاز "تروفی" رو گرفتم.. تا حد زیادی انگیزم برای بازی کردن هدفمند تر شده و حقیقتا حس میکنم نیاز بود به همچین چیزی.. دیگه نمیشد "فقط بازی کرد".. دیگه دوست داشتم حداقل یک Stats کلی از بازی کردنم داشته باشم.. هم برای الان، و هم برای اینده.. سال های دور.. وقتی که این تروفی ها تبدیل به "خاطره" شدند :D

خب حالا بازی ها :D اول از همه Bloodborne. جدای از این که بلادبورن رو بهترین بازی زندگیم میدونم، فرایند پلت کردنش و ارگانیک انجام شدن تروفی ها به حدی برام لذت بخش بود که همیشه جایگاه ویژهای برام داره.. حدود 4 سال و 5 6 Playthrough طول کشید (اگه بشه به این گفت ارگانیک:)))) ولی عملا "اینقدر بازی کردم تا پلت شد" (دیگه خیلی باید بد شانس باشی تو این همه پلیترو اسلحه هارو به دست نیاری:D)
به نظرم تروفی لیست بهتر از این نمیشه. یک لیست راحت و ساده که در عین حال موقع اجرا کردن سخت و نیازمند توجه بسیار زیاد میشه.

The Last Guardian
اندرریتد ترین بازی تاریخ پلی استیشن. برای من در حد بازی هایی مثل U2 لذت بخش بوده.. از معدود بازی هایی که دقیقا حس لذت بردنم از بازی ها تو دوران PSone و سگا و میکرو رو برام تکرار کرد. تروفی لیستشم همچین سخت نیست. یه اسپیدران خیلی رو مخ داره.. که همش استرس نرسیدن داری:D اگه اشتباه نکنم با فاصله 4 5 دقیقه از لیمیت، بازی رو تموم کردم.. اما به حدی با تریکو ارتباط خوبی برقرار کرده بودم که همین استرشم برام لذت بخش بود.. به شکل عجیبی خیلی خوب از پس کنترلش بر اومده بودم. سخت ترین تروفیشم کالکتیبله که در واقع باید تمام صوت های راوی رو بشنوی.. کلا همیشه برای کالکتیبل هایی که Stats ندارند و معلوم نیست چی رو کجا گرفتی یا نگرفتی حوصله خیلی کمی دارم : l
اما TLG اینقدر خوب بود که این چیزا به چشم نیومد.

Grand Theft Auto: San Andreas
خیلی کوتاه میگم که پلت یا کامپلیت کردن ایشون بدون hesoyam بسی لذت بخش بود..:D از بعضی از بازی ها هیچ وقت سیر نمیشم.. مثلا راک استار بیاد فلان ادیشن با تروفی لیست جدید بده.. با کله میخرم و دوباره پلتش میکنم :D
3باره و 4باره هم ممکنه :D

Shadow Warrior
یک نمونه از بازی های سخت. سخت ترین حالت (Very Hard) بعد از تموم کردن بازی انلاک میشه. وری هارد درون چپتر، چک پوینت نداره که باعث میشه بازی خیلی خیلی سخت بشه.. کلا به عنوان یکی از سخت ترین پلت ها شناخته میشه. با این حال به مین لبن تو ولف 2 نمیرسه چون اون بعد از مرگ میاد از اول بازی(Permadeath).. شدو وریور اما میاد از اول چپتر.
ولف 2 هم تو برناممه.. رو PS5

Battle Islands: Commanders
خب ایشونم یک انلاین فری تو پلی PVP. به شدت سرگرم کننده. یک هد تو هد خیلی باحال و خفن.. حداقل به من که اهل این سبکا نیستم این یکی خیلی چسبید. شایدم چون کمبود استراتژی(PC) رو برام پر میکرد.. به هر حال، دلیل اصلی که پلتشو دوست دارم جدای از این که بازیش رو دوست دارم.. اینه که مطلقا microtransaction استفاده نکردم. مثل همیشه. فقط بگم که 99% از اپوننت هام به وضوح MT استفاده میکردن.. خیلی راحت از رو ستاپ و یونیت و بیلد هاشون میشد فهمید.

بازی های ناشناخته و ایندی هم زیاد پیش میاد که خوشم بیاد و پلت کنم.. البته دقیق تر بگم اون چالشی که در راه پلت شدنشون به وجود میاد قضیه رو برام جذاب میکنه و انگیزه میده.. بعضیاشون عجیب غریب سختند.. خیلی وقت ها گیم پلی استاندارد و بالانس نیست.. مثلا ایشون .. حقیقتا خودمم گاهی میمونم چطوری اینارو پلت کردم :))))

خب خب ببخشید سرتونو درد اوردم :D در نهایت میخوام بگم به نظرم مهم ترین و بهترین تروفی ها، مربوط به دیفیکالتی هستند.. تروفی هایی که مجبورت میکنند بازی رو بهترین حالت و با بالاترین بازده انجام بدی.. و این سختی، جدای از اینکه به صورت مستقیم رو گیم پلی و انمی ها تاثیر داره.. به صورت passive aggressive رو تمام جنبه های بازی تاثیر داره و میتونم بگم بعد از تموم کردن بازی ها رو سخت ترین حالت.. وجدانم اسوده میشه :D
ایشونم پروژه سنگین بعدیمه.. از همین چند روز پیش دوباره شروع کردم.. این دفعه فقط Sport. (همین 3 تا تروفی اسپورت مونده) فعلا یکی از اون 91 تا Win رو گرفتم :D خیالم راحت شد که شدنیه :D
 

Bellic

کاربر سایت
May 7, 2013
2,110
کسی هست از این سیستم تروفی خوشش نیاد؟ من خوشم نمیاد :D چیه همش مجبوری یه کاری رو یه جوری انجام بدی که یه تروفی بهت بده که چی مثلا؟ مثلا ثابت بشه من خیلی جون کندم خودمو اذیت کردم که کاری که تو خواستی رو به اون شکلی که میخواستی انجام بدم؟ :D

پذیرای شلیک گرمتون هستم :D
1625346867478.png
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
کسی هست از این سیستم تروفی خوشش نیاد؟ من خوشم نمیاد :D چیه همش مجبوری یه کاری رو یه جوری انجام بدی که یه تروفی بهت بده که چی مثلا؟ مثلا ثابت بشه من خیلی جون کندم خودمو اذیت کردم که کاری که تو خواستی رو به اون شکلی که میخواستی انجام بدم؟ :D

پذیرای شلیک گرمتون هستم :D
View attachment 215462

خوش امدن یا نیومدن نداره یک متر برای کسایی که میخوان بدونن چقدر بازی بر اساس دید و کارهای که سازنده بازی میخواسته انجام دادن همین .

از یک نظر عالی بعضی بازی ها ادم یک سری کارها انجام نمیده وقتی بازی تمام شد میری میبینی برای مثال میشده فلان کار هم کرد اما استایل بازیت بهش نمیخورده یا ازت میخواد بازی روی درجه سختی زیاد بری دفعه اول که میری مشخصا خیلی از چلنج ها عموم مردم تجربه نمیکنن بعدش فکر هم نمیکنن الان این سخت بشه چی میشه یک تجربه متفاوت از گیم از دست میدی یا ... موارد اینجوری یا جور های دیگه .

در کل در اینکه متوجه بشی سازنده در کل چه چیز های داخل بازی گذاشته که بعد از تمام کردن بازی بهش نرسیدی یا داشتی استفاده نمیکردی خودش عالی .

بزار یک مثال بزنم من KZ2 کلی بازی کردم اما درجه سختی آخر بازی بود که کاری کرد بیشتر عاشق بازی بشم فقط هم همون تروفی مجبورم کرد برم روی درجه سختی اخر اون تم سنگین و اسلحه بدون نشونه و .... بازی یا چند روز پیش یکی از آشناها برای کار عرضه دارو امده بود گرگان که از شانس من که کلا قرنطینه کردم قبلا واکسن زده بود امد پیشم که دو روز گرگان بود پیش من بمونه قبلش زنگ زده بود که GOW 2018 نصب کن من بازی کنم من قبلا GOW2018 پلات کرده بودم روی اکانت اصلیم بعدش بهش گفتم خوب بیا روی اکانت دومم بازی کن دو روزی که شب پیش من بود حسابی بازی کرد و بعدش داشت بازی میبست گفت Gauntlet Thanos گرفته بودی ؟ گفتم نه gauntlet Thanos اینجا چیکار داره چیزی شد که دوباره جو بازی گرفت روی اکانت دوم رفتم تا gauntlet Thanos گرفتم و باهاش همینجوری حال کنن برو جلو باز بازی پلات شد حالا جوکش اینجا بود که اگه gauntlet Thanos یک Trophy داشت من نوعی بعد 2 بار تمام کردن بازی متوجه یه همچین چیزی داخل بازی میشدم شاید همون قبلا بازی که پلات کرده بودم میگرفتم و حالش میبردم نه اینکه بزارم روی PS5 بخوام سه باره برم قدیم باز برای MGS ها حال داشتیم انقدر میرفتیم کشف میکردیم اما یه بازی بزرگ مثل GOW یا هرچی دیگه نمیتونی 10 دفعه بری قدیم نیست ادم کار زندگی داره . :D
 

Gotham Knight

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,082
تا جایی که یادمه بازی های زیادی رو پلات کردم از جمله RE5 (یک بار رو PS3 و یکبار رو PS4) و همینطور RE2 و RE3 که واقعا وقت زیادی ازم گرفت. همینطور خیلی از بازی های قدیمی از جمله Infamous 2، GTA San andreas و RE code veronica و GOW 2
حداقل ۳ بار هم بلادبورنو پلات کردم. یه سری از بازی ها هم مثل tlou و سری uncharted و batman و Red Dead بودن که پلات نشدن ولی تمام تروفی های داستانی رو گرفتم

اما یه سری از این تروفیها رو اکانت قبلیم بودن که بن شد و بقیه هم بخاطر حذف شدن اطلاعات PS4 و تعویض کنسول از دست رفت و الان هیچ کدوم تروفی ها باقی نمونده
از این نظر شاید بدشانس ترین تروفی هانتر حال حاضر (حتی تو دنیا) باشم
 

NINJѦ

Kill em With Kindness
کاربر فعال
Jul 11, 2008
3,337
نام
رضـا
میخوام خاطره ای رو تعریف کنم که منو از گرفتن تروفی آنلاین RDR 2 کلا متنفر کرد

اینو اول بگم که من کلا مولتی پلیر دوست ندارم
یادمه تروفیهای بخش سینگل RDR 2 رو با لذت به پایان رسونده بودم :x و برا هیچ کدوم از تروفیهاش دردسر نکشیده بودم
وقتش رسیده بود برم سراغ بخش مولتیش ، اینکه مولتیش برا ایران قفل بود که داستان جدایی داره اینو یه جوری درستش کردم ، وقتی دیگه تونستم وارد بخش آنلاین بشم موقع ورود به هر شهری میدیدم یک جماعت بیشعوری با اسنایپر بالای ساختمونا وایسادن هر جنبنده ای رو هدشات میکنن:Censored:
این اتفاق چند روز افتاد تا کلا تروفی های آنلاین RDR 2 رو بیخیال شدم
----------------
حالا لذت بخش ترین پلاتها برا من برعکس خیلی ها اونایی نیستن که وقت زیاد یا گرایند یا سخت بودن ، لذت بخش ترین پلاتها بازیهایی بودن که بیشترین لذت رو موقع بازیش بردم

مثل دوگانه TLOU
دوگانه Gravity Rush
همه GOWها
SOTC و TLG
Bloodborne
و ...
 

navid-25

کاربر سایت
Aug 7, 2020
298
نام
نوید
تروفی که باید کسی رو نکشی داخل دیس انرد 2،
تروفی ملکه یارنام بلادبورن مخصوصا دانجی که خط سلامتی نصف میشد چالش سخت و لذت بخشی بود،
رو مخ ترینم تروفی های کاوننت ها داخل دارک سولز 3
سخت ترین هم DMC 4 نسخه اسپیشال
سایدگی انگشت گرفتم تا پلت شد
 

gintoki

کاربر سایت
May 22, 2013
530
نام
سجاد
سلام به عنوان کسی که حتی حال نداره یه بازی دوبار تموم کنه(حتی evil 4 که اصلا رسم بود چندبار تمومش کنی برای ار پی جی بینهایت این چیزا) حتی بهترین بازی سال باشه میگم که فقط یه بازی بود که شیرین بود و پلات کردم و جالب بود برام اکثر بچه ها این بازی پلات کردن که نشون میده چه قدر خوبه .بازی نیست جز bloodborn
کلا دوتا باز بود به خاطرش مرخصی گرفتم از کار یکی bloodborn یکی هم deus ex human revolution
 

voldmort

AʙʏsSw̶ᴀʟᴋεЯ
کاربر فعال
May 28, 2015
10,014
نام
ali
من‌دوتا دیگه یادم اومد
یکیش تروفی تمام کردن بازی ایول ویثین 2 روی حالت کلاسیک مود!!!!~X(:D
یعنی یه درجه بالاتر از Nightmare difficulty!
شما دیگه هیچگونه آپگرید سلاح و شخصیت نداری و خبری از این موارد نیست!!
درجه ی بازی هم که وحشتناک سخته و اگر دیده میشدین و یا یک ضربه میخوردین اشهدتوت رو باید میخوندین!
حالا سوا از همه ی اینا شما محدودیت سیو کردن بازی رو داری این وسط!:|
دقیق خاطرم نیست ولی گمانم 6/7 سیو هم بیشتر نمیتونستیم انجام بدیم، اونم برای حدود 20 و اندی چپتر!!!
حالا فکر کن کلی هم باس و مینی باس رو مخی سر راهمونه!:D
رسما پاره شدم ولی چقدر دلچسب بود گرفتن این تروفی:p
تروفی که باید کسی رو نکشی داخل دیس انرد 2،
تروفی ملکه یارنام بلادبورن مخصوصا دانجی که خط سلامتی نصف میشد چالش سخت و لذت بخشی بود،
رو مخ ترینم تروفی های کاوننت ها داخل دارک سولز 3
سخت ترین هم DMC 4 نسخه اسپیشال
سایدگی انگشت گرفتم تا پلت شد
چالش بعدی دقیقا همینی هست که رفیقمون ذکر کردن
منتهی من یه حرکت تخیلی زدم و واس دوتا تروفی با هم اقدام کردم
یکیش اینکه توی کل بازی نباید حتی 1 بار دیده بشین!
و دومیش هم اینکه نباید کسی رو بکشی!
کلا دیس آنرد2 چالش های جالبی داشت ?
 

NaRiiMaN

Equality is a Utopian Fantasy
ناظم انجمن
Jun 5, 2010
5,811
نام
نریمان
تروفی و اچیومنت در کنار تمام جذابیتی که دارن یه بدی دارن و اونم اینه که عادت بازی کردن آدم رو تغییر میدن. الان قبل از شروع یه بازی باید یه دور Roadmap رو کامل نگاه کنی تا بهینه ترین روش ممکن رو پیدا کنی یا یه وقت فلان تروفی Missable رو رد نکنی و... . در کل نمیشه آدم اونطور که دوست داره بازی رو انجام بده.

در مورد پلاتینوم ها، جذاب ترین ها تو چند سال اخیر برام Guacamelee و Dishonored 2 و Death of the Outsider بوده.
 

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,560
کسی هست از این سیستم تروفی خوشش نیاد؟ من خوشم نمیاد :D چیه همش مجبوری یه کاری رو یه جوری انجام بدی که یه تروفی بهت بده که چی مثلا؟ مثلا ثابت بشه من خیلی جون کندم خودمو اذیت کردم که کاری که تو خواستی رو به اون شکلی که میخواستی انجام بدم؟ :D

پذیرای شلیک گرمتون هستم :D
View attachment 215462
منم اصلا خوشم نمیاد, بنظرم ارزش بازی چیزیه که داخلش هست :D
کلا سه تا بازی رو پلت کردم که یکیش رو اصلا یادم نیست, یکیش رو چون دوست داشتم و یکی دیگه رو دیدم همینجوری 90%ش جمع آوری شد و کاملش کردم :-".
 
  • Like
Reactions: Bellic

akbar.wesker

کاربر سایت
Nov 23, 2012
219
نام
اکبر
من قبلا زیاد اهل تروفی و اینجور چیزا نبودم تا اینکه سه سال پیش به دعوت یکی از دوستان ما هم به جمع تروفی هانتر ها وارد شدیم
واسه من خاطره انگیزترین تروفی masterminds مربوط به دی ال سی GTA V هستش
سخت ترینش هم پلات Call of Duty World at War هستش به خاطر درجه سختی شدید حالت وترن بازی
بازی بعدی هم که میخوام برم سراغش بلک اوپس 4 هستش که خیلی منتظر موندم فری پلاس بشه تا یکم سرورهاش جون بگیرن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر