Halo: Campaign Evolved

Halo Campaign Evolved.png
سازنده: Halo Studios
ناشر: Xbox Game Studios
سبک: شوتر اول شخص
تاریخ انتشار: 2026
پلتفرم: pc, xbox series و ps5

"این تازه شروع کاره"
پس از لیک ها و حواشی فراوان, بازسازی اولین نسخه از از سری هیلو با نام جدید Campaign Evolved معرفی شد.
براساس گفته ها هیلو استودیو از هوش مصنوعی برای توسعه سریع تر این بازی استفاده کرده که موجب اختلافاتی بین اعضای تیم سازنده و جدایی هایی شده است.

اطلاعات رسمی:
1. آنریل انجین 5
2. 3 ماموریت جدید به عنوان پیش درآمدی از هیلو ریچ است که داستان آشنایی مستر چیف و گروه بان جانسون را روایت می کند.
3. تمامی کات سین ها کمبت ایوالود بازسازی و صداگذاری ها دوباره ضبط شده.
4. موزیک رمستر شده.
5. کنترل و لول دیزاین بهتر, Wayfinding پیشرفته تر.
6. 9 سلاح (مانند شمشیر انرژی و رایفل هیلو 2, رایفل سوزنی هیلو ریچ) اتومبیل, جمجمه و دشمنان بیشتر و متنوع تر از عناوین دیگر سری به این بازی اضافه شده.
7. قابلیت دزدیدن اتومبیل چه برای چیف و چه برای کاوننت از هیلو 2 به بازی اضافه شده.
8. قابلیت دویدن.
9. مولتی پلیر نداره, کو آپ آنلاین 4 نفره, کو آپ آفلاین 2 نفره فقط برای نسخه کنسول, کراس پلی تایید شده

بر اساس لیک ها بخش مولتی پلیر از طریق بازی جداگانه ای توسط استودیو Certain Affinity که سازنده مد فورج در عیلو 5 و اینفینیت بود پوشش داده میشه.

 
آخرین ویرایش:
این لیست خیلی بلند بالاست ، حوصله داشته باشی و از AI کمک بگیری خیلی بیشتر بازی پیدا میکنی.
چجوری لیست بلند بالاست که خودت چهار تا مثال اولو مجبور شدی از UE4 بیاری :D

شباهت Hell let loose و Insurgency نمیفهمم. خیلی مشخصه که یکیش شوتر تاریخیه یکیش مدرن.

اون Echoes of the end معلومه یه بازی کم بودجه بوده اصن مارکتینگی هم نداشت.

ازونجا که این تاپیک مربوط به Halo studios هست که پول فراوون در اختیارشونه من چند تا مثال مربوط تر میزنم:

Witcher 4
Borderlands 4
Tekken 8
Expedition 33
Silent Hill
Bodycam (این تازه ایندی بود فک کنم ولی انقد استایل متفاوتی داشت)
MGS Delta
Split Fiction
Marvel rivals
Metal eden (اینم بودجه زیادی نداشتن ولی باز استایل متفاوتی داره)

و الی اخر


وقتی میگید بازی های UE5 عین همن یاد این پروژه های تمرینی ایندی دولوپر ها میوفتم. تیمی که وقت زیاد میذاره بازیش مث بقیه نمیشه
 
  • Like
Reactions: dark souls
حتما لیست کوچیکی نیست.
یه جستجو بکن ببین کدوم بازیها از نورپردازی پیش فرض و متریال های آماده UE استفاده میکنن.

ولی این حتما به سازنده بر میگرده ، با UE بازیهایی ساخته شده که تو نگاه اول امکان نداره که حدس بزنیم که انجین UE بوده.

شبیه شدن بازیها به هم حتی میتونه دلیلش استفاده از انجین مشابه هم نباشه.
مثلا من فکر میکردم Space Marine 2 رو دارن با UE میسازن ، خیلی احساس UE5 ازش میگرفتم.
تا اینکه یکی از بچه ها گفت که انجین داخلی خودشونه.

سازنده که تنبل نباشه و خوش ذوق باشه حتما خروجی بازی تکراری نمیشه.
انجین Saber واقعا انجین گولاخیه! به نظرم خیلی شبیه idtech هست به لحاظ پرفرمنس و خروجی با کیفیت. تنها مشکلش Facial Animation هاش هست که شبیه بازی های نسل قبله.
 
  • Like
Reactions: m.a.t and m.d.makan
چجوری لیست بلند بالاست که خودت چهار تا مثال اولو مجبور شدی از UE4 بیاری :D

شباهت Hell let loose و Insurgency نمیفهمم. خیلی مشخصه که یکیش شوتر تاریخیه یکیش مدرن.


ازونجا که این تاپیک مربوط به Halo studios هست که پول فراوون در اختیارشونه من چند تا مثال مربوط تر میزنم:

Witcher 4
Borderlands 4
Tekken 8
Expedition 33
Silent Hill
Bodycam (این تازه ایندی بود فک کنم ولی انقد استایل متفاوتی داشت)
MGS Delta
Split Fiction
Marvel rivals
Metal eden (اینم بودجه زیادی نداشتن ولی باز استایل متفاوتی داره)

و الی اخر
خب بحث UE بود.
این مورد شبیه به هم بودن بازیها برای UE3 - UE4 و هم UE5 صادقه ، چیز جدیدی نیست.
اما مطمئنا حداقل من نگفتم همه بازیهایی که با UE5 ساخته میشن شبیه به هم هستن.

بحث سر استفاده تکراری از ابزارها ، تکنیکهای نورپردازی پیش فرض، متریال هاست که به دلیل تنبلی سازنده ها خروجی بازیها رو خیلی شبیه به هم میکنه.
من واقعا حوصله نمیکنم برم تک به تک برات سرچ کنم ، مطمئنا اگه نخوای قبول کنی خب نمیکنی.
مثل اینکه میری تم بازی رو میگی یکی مدرنه و یکی تاریخی؟!
مگه بحث تم و اتمسفر بازی بود؟
بحث اینه که وقتی رویکرد گرافیکی بازی که با UE ساخته میشه میره سمت خروجی واقعگرایانه ، خروجی بازیها خیلی شبیه به هم میشه.
برای همین از این شوترها اسم آوردم.
Hell let loose / Insurgency SD با UE4 ساخته شدن و Squad با UE5 ، خواستم بگم این از قبل هم بوده.
همین رویکرد رو میتونی تو خروجی FF VII Remake/Rebirth هم ببینی.

اگه شباهتها رو نمیبینی که خب پس بحثی نداریم.

اون Echoes of the end معلومه یه بازی کم بودجه بوده اصن مارکتینگی هم نداشت.
این رو هم اشتباه میکنی ، استودیوهای خیلی کله گنده ای از Mega Scans و ترکیبش با تکنیکهای پیش فرض لومن و نانایت استفاده میکنن.
تو خروجی نهایی هم اون حس بلوری و تار شدن تصویر و... هم اکثرا مشترکه.
الزاما فقط استودیوهای کوچک همچین خروجی رو نمیدن.

وقتی میگید بازی های UE5 عین همن یاد این پروژه های تمرینی ایندی دولوپر ها میوفتم. تیمی که وقت زیاد میذاره بازیش مث بقیه نمیشه
خسته نباشی ، خب بحث همین بود که هر استودیویی این کار رو نمیکنه.
منم که خودم تعدادی بازی مثل ویچر4 و AC Rally رو معرفی کردم که اصلا حس بازیهای جنریک UE5 رو نمیدن.
انگاری متوجه نشدی هنوز بحث سر چیه ، آیا کسی گفته همه بازیهایی که با UE5 ساخته میشن عین همن؟
 
خب بحث UE بود.
این مورد شبیه به هم بودن بازیها برای UE3 - UE4 و هم UE5 صادقه ، چیز جدیدی نیست.
اما مطمئنا حداقل من نگفتم همه بازیهایی که با UE5 ساخته میشن شبیه به هم هستن.

بحث سر استفاده تکراری از ابزارها ، تکنیکهای نورپردازی پیش فرض، متریال هاست که به دلیل تنبلی سازنده ها خروجی بازیها رو خیلی شبیه به هم میکنه.
من واقعا حوصله نمیکنم برم تک به تک برات سرچ کنم ، مطمئنا اگه نخوای قبول کنی خب نمیکنی.
مثل اینکه میری تم بازی رو میگی یکی مدرنه و یکی تاریخی؟!
مگه بحث تم و اتمسفر بازی بود؟
بحث اینه که وقتی رویکرد گرافیکی بازی که با UE ساخته میشه میره سمت خروجی واقعگرایانه ، خروجی بازیها خیلی شبیه به هم میشه.
برای همین از این شوترها اسم آوردم.
Hell let loose / Insurgency SD با UE4 ساخته شدن و Squad با UE5 ، خواستم بگم این از قبل هم بوده.
همین رویکرد رو میتونی تو خروجی FF VII Remake/Rebirth هم ببینی.

اگه شباهتها رو نمیبینی که خب پس بحثی نداریم.


این رو هم اشتباه میکنی ، استودیوهای خیلی کله گنده ای از Mega Scans و ترکیبش با تکنیکهای پیش فرض لومن و نانایت استفاده میکنن.
تو خروجی نهایی هم اون حس بلوری و تار شدن تصویر و... هم اکثرا مشترکه.
الزاما فقط استودیوهای کوچک همچین خروجی رو نمیدن.


خسته نباشی ، خب بحث همین بود که هر استودیویی این کار رو نمیکنه.
منم که خودم تعدادی بازی مثل ویچر4 و AC Rally رو معرفی کردم که اصلا حس بازیهای جنریک UE5 رو نمیدن.
انگاری متوجه نشدی هنوز بحث سر چیه ، آیا کسی گفته همه بازیهایی که با UE5 ساخته میشن عین همن؟
ماکان بیشتر از Mega Scan و Lumen و ...
که البته Mega Scan صرفا انحصاری UE نیست و همه جا میشه استفاده کرد با یکم زمان گذاشتن.
من نگران Meta Human هستم که تمام NPC ها جنریک و عین هم بشن که این موضوع با UE3،4 وجود نداشت.
همین الان میشه گفت کدوم بازی های Meta Human استفاده شده و زننده است یکم این موضوع .
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: m.d.makan
آیا کسی گفته همه بازیهایی که با UE5 ساخته میشن عین همن؟

آره دیگه

خواهشاً از این UE5 لعنتی بکشن بیرون! همه بازی‌های این نسل، شکلِ همدیگه شدن به خدا!

ویروسی به اسم UE5 :D پسند من نبود واقعا، انگار یه بازی دیگه UE5 میری فقط مکانیکش عوض شده، نسخه کلاسیک کلا تو یه لول دیگست هنوز

فضای هنری فوق العاده بازی هم تا حد زیادی جلوی انریل زدگی گرافیک رو گرفته

اگه بحث سر این شباهتای جزئی باشه که منم میبینم فکرم نکنم محدود به UE5 باشه کلا تکنولوژی های حال حاضر برا گرافیک رئال باعث یه شباهتایی میشه ولی اینکه بیان بگن بازی استایل گرافیکیش هویت نداره تقصیر UE هست اشتباهه و صد تا مثال خوب داریم
 
  • Like
Reactions: dark souls
ای کاش این طفل معصوم هیلو در شرایطی بود که نیاز به رقیب داشته باشه. دیگه وقتی خودشون نابودش کرد به رقیب چه نیازی داره؟ این افسانه‌ی رقابت مال نسل ۷ بود که با نسخه‌ی سوم و ریچ داشت پادشاهی میکرد در مبحث جنگ کنسولی و شوتر انحصاری :D
 
در کل من که به عنوان یه PC Gamer از خروجی رقابت راضی ام :دی برای من بقای ipهایی مثل Gears و Halo که مشابهی ندارن مهم تر از انحصاری بودنشونه. امیدوارم به زودی Killzone Helghast Collection رو هم توی لایبرری استیم داشته باشم. :دی
تو که پی سی گیمری دیگه چرا؟ :دی Quake و آنریل تورنومنت هویجن؟ :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or