Halo: Campaign Evolved

Halo Campaign Evolved.png
سازنده: Halo Studios
ناشر: Xbox Game Studios
سبک: شوتر اول شخص
تاریخ انتشار: 2026
پلتفرم: pc, xbox series و ps5

"این تازه شروع کاره"
پس از لیک ها و حواشی فراوان, بازسازی اولین نسخه از از سری هیلو با نام جدید Campaign Evolved معرفی شد.
براساس گفته ها هیلو استودیو از هوش مصنوعی برای توسعه سریع تر این بازی استفاده کرده که موجب اختلافاتی بین اعضای تیم سازنده و جدایی هایی شده است.

اطلاعات رسمی:
1. آنریل انجین 5
2. 3 ماموریت جدید به عنوان پیش درآمدی از هیلو ریچ است که داستان آشنایی مستر چیف و گروه بان جانسون را روایت می کند.
3. تمامی کات سین ها کمبت ایوالود بازسازی و صداگذاری ها دوباره ضبط شده.
4. موزیک رمستر شده.
5. کنترل و لول دیزاین بهتر, Wayfinding پیشرفته تر.
6. 9 سلاح (مانند شمشیر انرژی و رایفل هیلو 2, رایفل سوزنی هیلو ریچ) اتومبیل, جمجمه و دشمنان بیشتر و متنوع تر از عناوین دیگر سری به این بازی اضافه شده.
7. قابلیت دزدیدن اتومبیل چه برای چیف و چه برای کاوننت از هیلو 2 به بازی اضافه شده.
8. قابلیت دویدن.
9. مولتی پلیر نداره, کو آپ آنلاین 4 نفره, کو آپ آفلاین 2 نفره فقط برای نسخه کنسول, کراس پلی تایید شده

بر اساس لیک ها بخش مولتی پلیر از طریق بازی جداگانه ای توسط استودیو Certain Affinity که سازنده مد فورج در عیلو 5 و اینفینیت بود پوشش داده میشه.

 
آخرین ویرایش:
من نمیفهمم این شبیه بودن بازیهای آنریل ک میگید ینی چی چند تا مثال میزنید که بازی های آنریل معروف عین هم هستن؟

یا فقط منم که بین بوردرلندز و سایلنت هیل و ویچر ۴ و هیلو CE شباهتی نمیبینم؟‌

تنها شباهتی که میتونم حس کنم مدل نورپردازی و سایه هست که اونم بر اساس واقعیته دیگه فیزیک نور ک نمیشه تغییر داد.
این ایراد رو میشد از UE3 از منظر شباهت پالت رنگی گرفت (حالا تا یه درصد کمی هم از UE4) ولی از حق نگذریم UE5 اونم با این ورژن های اخیرش که ایرادات پرفورمنس رو بهبود دادن یه جورایی یوزر فرندلی ترین و کم ایراد ترین انجین حال حاضر برای عناوین AAAـه! (هرچند خودم شخصا یکی دوتا از انجین های FP رو بیشتر دوست دارم)
 
من نمیفهمم این شبیه بودن بازیهای آنریل ک میگید ینی چی چند تا مثال میزنید که بازی های آنریل معروف عین هم هستن؟

یا فقط منم که بین بوردرلندز و سایلنت هیل و ویچر ۴ و هیلو CE شباهتی نمیبینم؟‌

تنها شباهتی که میتونم حس کنم مدل نورپردازی و سایه هست که اونم بر اساس واقعیته دیگه فیزیک نور ک نمیشه تغییر داد.
ببین استدیو هایی که انجین داخلی دارن... صفر تا صد یک پروژه رو با تولز ها و است هایی که ساختن می برن جلو... از شخصیت ها و موجودات و اشیا و گیاهان و هر جسمی با همون تناسب به یک خروجی می رسن... که همه چیز بهم می خونه... و روی تک تک این بحث ها کار می کنن


حالا مشکل صرفا از خود آنریل نیست... بلکه انقدر آنریل است های آماده برای خیلی از سازنده ها آماده کرده... حالا مشکل جایی بوجود میاد که یک استدیو از تنبلی میاد بخش هایی که تو همون است هارو هست می زاره... با بهترین جزئیات...

و این تنبلی ادامه داره... و وقتی میان تو بحث طراحی کاراکتر و انیمیشن و موومنت و سایز چیزایی که منحصرا برای بازی خودشون هست رو تو اون محیطی که می زارن که بر اساس است های اماده تکمیلش کردن...

می بینیم اونقدر احساس نیاز بین خودشون نکردن که رو انیمیشن ها و خیلی از طراحی ها و جزئیات کار کنند!!!

در واقع با آنریل اتفاقا می شه بازی با اتمسفر خودشو ساخت... به شرطی که روش هزینه و وقت بزارن و باهاش مثل یک انجین داخلی رفتار کنند!!!

نتیجه این اتفاقا می شه... یهو طبیعتی ببینی که فوتوریلستیک هست... ولی فیزیک نداره... یا اونطرف خوده بازی اساسش فانتزی با یک آرت استایل هست... ولی چون خیلی چیزارو روش خودشون وقت نزاشتن... یک آنبالانس شدید تو آرت دایرکشن یک محصول بوجود میاره...

این انبالانس بودن و تنبلی سازنده ها هست که بوی آنریل انجین رو می زنه بالا...

یکم طنز هست ولی عملا آنریل 5 داره به همچین سمتی می ره و رفته...

View attachment 1000009340.mp4
 
این نسخه رو من یه هفته پیش تو مستر چیف کالکشن یه مقدار بازی کردم به نظرم دیگه خیلی قدیمی شده بازیش و کاش یه سری تغییرات هم میدادن تو لول دیزاینش. ینی اگه همون موقعا بازی میکردی پشمات میریخت ولی برای این دوره زمونه شبیه بازی های موبایلی شده به نظرم
 
View attachment 397772

GTA 6 رو کنار زد و الان در صدر ترند فروشگاه پلی استیشن قرار گرفته.
اینم موقته و سلطان تا چند روز دیگه برمیگرده همونجایی که بهش تعلق داره :D
فکر کن بازی که شش ماه پیش اومده رو استور هنوز ترند اوله B-)
 

Greenskull دمو رو بازی کرده . بعضی قسمت از حرفهاش که به نظرم جالب بود
1- دویدن (sprint) رو میشه disabale کرد
2- hud رو میشه به طوردلخواه تغییر داد ، مثلا مثل نسخه کلاسیک minimap رو آورد پایین سمت چپ
3- حیات وحش مثل پرنده و خرچنگ اضافه کردن :>


پ.ن : الان نسخه مسترچیف کالکشن 1631 ماد روی استیم داره و امیدوارم این نسخه هم ماد پشتیبانی کنه :>
اولین مادی هم که نصب میکنم درست کردن اندازه خشاب MA5B به 60 تیر هست B-)
 
آخرین ویرایش:
این نسخه رو من یه هفته پیش تو مستر چیف کالکشن یه مقدار بازی کردم به نظرم دیگه خیلی قدیمی شده بازیش و کاش یه سری تغییرات هم میدادن تو لول دیزاینش. ینی اگه همون موقعا بازی میکردی پشمات میریخت ولی برای این دوره زمونه شبیه بازی های موبایلی شده به نظرم
اینکه عالی میشد ، آرزوی منم این بود.
ولی اصولا این کار رو انجام نمیدن چون میتونن به جاش یه نسخه جدید از بازی رو بسازن.
دیگه راکستارش هم این کار رو نکرد ، اینها که جلوش عددی نیستن.

اصولا ریمیک یک به یک هدفش مدرن کردن بازی جهت آشنایی پلیرهای جدید با اون مجموعه ولی با کمترین هزینه ممکنه.
هرچیز جدیدی این وسط بیاری اون بخش هزینه کم رو به مرور نقض میکنه و خرج میزاره کف دست استودیو ، طوری که شاید نهایتا ساختنش منطقی در نیاد.
==========
==========
من تو 2019 برای اولین بار نسخه ای از Halo رو بازی کردم که همین CE بود.
بعد از چند سال میشه، 15-16 سال از اولین Halo?
برای بار اول که میخوام نسخه ای از هیلو بازی کنم، فقط بدیش اینه که ریچ اول میاد، کاش به ترتیب از شماره 1 میومد.
فکر کنم باید صبر کنم ، کامل که شدن، از شماره اول شروع کنم.
امروز CE Anniversary دوباره تموم کردم.
با گیم پد هم بازی کردم و با گرافیک اورجینال(ریمستر خاموش کردم) خلاف دفعه قبل.
تفاوتش با یکی 2سال پیش که برای بار اول نسخه ای از halo بازی میکردم یک دنیا بود.
خیلی قدیمترها همیشه نسبت به Halo دافعه داشتم، حتی یادم دیسکهای نسخه اول و بعد دوم که برای ویندوز ویستا اومده بود رو هم خریدم ولی هیچوقت جلوتر از منوی بازی نرفتم.
اونموقع دوران CS، COD و مابقی شوترها بود و منم مجذوب در اونها.
فرصتی برای تست یک شوتر کنسولی پرباگ و گلیچ و کنترل عجیب نبود.(پورت PC نسخه دوم خیلی داغون بود)

اما این سری طبق معمول خودم غرق لور و دنیای halo کردم (کتاب،کمیک، هرچی که بود و هست و تونستم پیدا کنم).
با وجود بک ترکینگ و اسپان بینهایت تو مراحل آخر، باید بگم از ذره ذرش لذت بردم.
قدیما از من یکی میپرسید میگفتم شاید Halo برای کنسول FPS خوبی باشه ولی روی PC به حساب نمیاد، خب چون تجربش نکرده بودم.
اما الان میگم که اگر بصورت "یک پکیج" در نظر بگیریم (یعنی گیم پلی،شخصیت پردازی، لور و...) بهترین FPS حداقل برای من یکی هست که تجربه کردم.

Half Life میزاریم کنار، اون دست نیافتنیه.
بعد از HL تا قبل این میگفتم Mass Effect (اگه عناصر RPG بزاریم کنار) ولی، الان واقعا نمیتونم بینشون انتخاب کنم.
خیلی دوست دارم بگم Halo ولی باز تکه هایی از ME یادم میاد، 2دل میشم.
برای همین بعد Half Life مقام اول میدم به جفت ME و Halo
:-bd
اونقدری برام جذاب بود که شیرجه رفتم تو دنیای بازی و کتابهاش.
تمام اونها رو پشت به پشت بازی کردم و بینشون کتابهاش رو خوندم.
تا حالا بالای 12تا کتاب ازش خوندم.

میخوام بگم کمی اغراق میکنی ، همون نسخه اصلی CE همچنان هم قابل بازیه.
خب وایب بازیهای همون دوره رو داره و تعریف سندباکس با استانداردهای اون زمان.
به نظرم همچنان جواب میده ، با این ریمیک هم که خواستنی تر شده.

Halo یکی از جذابترین دنیاهای سایفایه که این امکان رو به پلیر میده که خودش رو تو دنیاش غرق کنه.
کمتر بازی علمی تخیلی با این حد از جزئیات ، لور ، دنیاسازی و... داریم.

مایکروسافت داره بهترین حرکت ممکن رو برای آینده halo میزنه ، امیدوارم در ادامه مسیر بهش گند نزنن.
 
ببین استدیو هایی که انجین داخلی دارن... صفر تا صد یک پروژه رو با تولز ها و است هایی که ساختن می برن جلو... از شخصیت ها و موجودات و اشیا و گیاهان و هر جسمی با همون تناسب به یک خروجی می رسن... که همه چیز بهم می خونه... و روی تک تک این بحث ها کار می کنن


حالا مشکل صرفا از خود آنریل نیست... بلکه انقدر آنریل است های آماده برای خیلی از سازنده ها آماده کرده... حالا مشکل جایی بوجود میاد که یک استدیو از تنبلی میاد بخش هایی که تو همون است هارو هست می زاره... با بهترین جزئیات...

و این تنبلی ادامه داره... و وقتی میان تو بحث طراحی کاراکتر و انیمیشن و موومنت و سایز چیزایی که منحصرا برای بازی خودشون هست رو تو اون محیطی که می زارن که بر اساس است های اماده تکمیلش کردن...

می بینیم اونقدر احساس نیاز بین خودشون نکردن که رو انیمیشن ها و خیلی از طراحی ها و جزئیات کار کنند!!!

در واقع با آنریل اتفاقا می شه بازی با اتمسفر خودشو ساخت... به شرطی که روش هزینه و وقت بزارن و باهاش مثل یک انجین داخلی رفتار کنند!!!

نتیجه این اتفاقا می شه... یهو طبیعتی ببینی که فوتوریلستیک هست... ولی فیزیک نداره... یا اونطرف خوده بازی اساسش فانتزی با یک آرت استایل هست... ولی چون خیلی چیزارو روش خودشون وقت نزاشتن... یک آنبالانس شدید تو آرت دایرکشن یک محصول بوجود میاره...

این انبالانس بودن و تنبلی سازنده ها هست که بوی آنریل انجین رو می زنه بالا...

یکم طنز هست ولی عملا آنریل 5 داره به همچین سمتی می ره و رفته...

View attachment 397756

خب اینارو که میدونم ولی دوستان دارن میگن همون بازی های aaa پر هزینه ظاهرشون عین هم هست ولی هیشکی مثال نمیزنه دقیقا کدوم عین هم بوده.
 
خب اینارو که میدونم ولی دوستان دارن میگن همون بازی های aaa پر هزینه ظاهرشون عین هم هست ولی هیشکی مثال نمیزنه دقیقا کدوم عین هم بوده.
حتما لیست کوچیکی نیست.
یه جستجو بکن ببین کدوم بازیها از نورپردازی پیش فرض و متریال های آماده UE استفاده میکنن.

ولی این حتما به سازنده بر میگرده ، با UE بازیهایی ساخته شده که تو نگاه اول امکان نداره که حدس بزنیم که انجین UE بوده.

شبیه شدن بازیها به هم حتی میتونه دلیلش استفاده از انجین مشابه هم نباشه.
مثلا من فکر میکردم Space Marine 2 رو دارن با UE میسازن ، خیلی احساس UE5 ازش میگرفتم.
تا اینکه یکی از بچه ها گفت که انجین داخلی خودشونه.

سازنده که تنبل نباشه و خوش ذوق باشه حتما خروجی بازی تکراری نمیشه.
 
نمیدونم پست های قبلی خوندی یا نه چن نفر ادعا کرده بودن بازی های معروفی که با ue5 ساخته شدن ظاهر و استایل گرافیکیشون عین همه ولی هیشکی نگفت کدوم بازی هارو میگن.
خب من گفتم سرچ کن خودت ببین.
انصافا میخوای من برات سرچ کنم؟ [-(

الان یه نگاه به استایل Squad یا Insurgency: Sandstorm یا Hell let loose بنداز.
این از شوترهای نظامی معروف.

یه نگاه به Assetto corsa Competitzione و Rennsport بنداز ، تازه ACC از UE4 استفاده کرده و اون یکی از UE5.
این از ریسینگ

یا یه نگاه بین Echoes of the End (این رو اصلا نمیدونستم چیه ولی تازه باهاش آشنا شدم) و Hellblade II بنداز ، خیلی شبیه به همن.
اینهم از اکشن آرپی جی سوم شخص یا اکشن خالص.

این لیست خیلی بلند بالاست ، حوصله داشته باشی و از AI کمک بگیری خیلی بیشتر بازی پیدا میکنی.

کلا یه ترکیبی از استفاده از لومن ، نانایت ، و بعضی از انیمیشنها ، متریالها و ابزارهای پیش فرض انجینه که این خروجی ها رو شبیه به هم میکنه.

استفاده از UE5 محکوم به این نیست که این خروجی رو داشته باشه ولی خب این تنبلی رو تو بخشی از سازنده ها ایجاد کرده.

در طرفداری از UE5 میشه به Witcher 4 اشاره کرد که کاملا احساس جدیدی داره و خیلی باید دقت کرد که متوجه شد.
یا Assetto Corsa Rally که به تازگی معرفی شده ، انصافا اصلا نشون نمیده که با UE5 داره ساخته میشه.

آیا کافیست؟:D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or