Halo: Campaign Evolved

Halo Campaign Evolved.png
سازنده: Halo Studios
ناشر: Xbox Game Studios
سبک: شوتر اول شخص
تاریخ انتشار: 2026
پلتفرم: pc, xbox series و ps5

"این تازه شروع کاره"
پس از لیک ها و حواشی فراوان, بازسازی اولین نسخه از از سری هیلو با نام جدید Campaign Evolved معرفی شد.
براساس گفته ها هیلو استودیو از هوش مصنوعی برای توسعه سریع تر این بازی استفاده کرده که موجب اختلافاتی بین اعضای تیم سازنده و جدایی هایی شده است.

اطلاعات رسمی:
1. آنریل انجین 5
2. 3 ماموریت جدید به عنوان پیش درآمدی از هیلو ریچ است که داستان آشنایی مستر چیف و گروه بان جانسون را روایت می کند.
3. تمامی کات سین ها کمبت ایوالود بازسازی و صداگذاری ها دوباره ضبط شده.
4. موزیک رمستر شده.
5. کنترل و لول دیزاین بهتر, Wayfinding پیشرفته تر.
6. 9 سلاح (مانند شمشیر انرژی و رایفل هیلو 2, رایفل سوزنی هیلو ریچ) اتومبیل, جمجمه و دشمنان بیشتر و متنوع تر از عناوین دیگر سری به این بازی اضافه شده.
7. قابلیت دزدیدن اتومبیل چه برای چیف و چه برای کاوننت از هیلو 2 به بازی اضافه شده.
8. قابلیت دویدن.
9. مولتی پلیر نداره, کو آپ آنلاین 4 نفره, کو آپ آفلاین 2 نفره فقط برای نسخه کنسول, کراس پلی تایید شده

بر اساس لیک ها بخش مولتی پلیر از طریق بازی جداگانه ای توسط استودیو Certain Affinity که سازنده مد فورج در عیلو 5 و اینفینیت بود پوشش داده میشه.

 
آخرین ویرایش:
دوس داشتم کالکشن ببینم ولی خب اینم مثل گیرز تک نسخه است. یکی بره هیلو ریچ رو ریمیک کنه. بعدش هم ODST :D
ضمن اینکه چرا داخل اسمش، کامبت رو کردن کمپین؟! :D
به نظرم نخواستن ریمیک/ریمسترد رو پشتش بچسبونن.
همین Campaign Evolved منظور رو میرسونه.
 
تریلر خوش رنگ و لُعابی بود ولی برام سواله وقتی انجین خدا و بی‌نظیری مثل id Tech در اختیار استودیوهای مایکروسافت هست، چرا باید Halo Studios بره سراغ دمِ دستی‌ترین انجین موجود؟! حالا این که یه ریمیک/ ریمستر ساده محسوب میشه ولی برای عناوین جدیدترِ Halo، استفاده نکردن از انجین خانگی، به اندازه کافی تأسف‌آور هست؛ حالا که می‌خوان از انجین تردپارتی استفاده کنن، خواهشاً از این UE5 لعنتی بکشن بیرون! همه بازی‌های این نسل، شکلِ همدیگه شدن به خدا!
 
آخرین ویرایش:
تریلر خوش رنگ و لُعابی بود ولی برام سواله وقتی انجین خدا و بی‌نظیری مثل id Tech در اختیار استودیوهای مایکروسافت هست، چرا باید Halo Studios بره سراغ دمِ دستی‌ترین انجین موجود؟! حالا این که یه ریمیک/ ریمستر ساده محسوب میشه ولی برای عناوین جدیدترِ Halo، استفاده نکردن از انجین خانگی، به اندازه کافی تأسف‌آور هست؛ حالا که می‌خوان از انجین تردپارتی استفاده کنن، خواهشاً از این UE5 لعنتی بکشن بیرون! همه بازی‌های این نسل، شکلِ همدیگه شدن به خدا!
انجین خودشون که مشکل تکنیکی نداشت یا مثلا خروجی گرافیکی بدی نداشت.
همون انجین با کمی به روز کردن کاملا یه انجین عالی بود.

دلیل سوییچ به UE مزیتهاییه که ارائه میده.
به روز بودن انجین و کلی پلاگین آماده و به روز که نیاز نیست Halo Studios دوباره برگرده به بخش تحقیق و توسعه و روی انجین کار کنن.
اگه استودیو سوییچ میکرد به IdTech باز هم باید خودشون ویژگیهای مختلف و جدیدی که مد نظرشون بود رو براش طراحی میکردن و به روزش میکردن.
اگه توجه کنی Machine Games هم که از idtech استفاده میکنه و بعضا حتی یک نسخه از انجین id عقب هم هستن ، نسخه اختصاصی خودشون رو دارن و آپدیتها و تغییرات خودشون رو درش اعمال کردن(حالا گاه با همکاری id و گاه خودشون).

از طرفی دوباره باید دولوپرها با اون انجین آموزش ببینن و هر سری که افراد جدیدی جذب میشن این روند تکرار بشه.

خب این با فلسفه انتخاب UE کاملا در تضاده.
استودیوها برای این اون رو انتخاب میکنن که همین فرآیند تحقیق و توسعه و اضافه کردن ویژگیهای جدید و آموزش به کارمندهای جدید و... رو از زیر بار مسئولیت ، وقت و هزینش فرار کنن.
از طرفی این روزها که اکثر استودیوها برون سپاری میکنن خب پیدا کردن فریلنسرها یا استودیوهای کوچیکی که آشنایی کامل به UE داشته باشن هم از دلایل مهمه.
 
نمیدونم شما هم همین حس رو داشتین یا نه ولی هر لحظه از تریلر منتظر بودم مسترچیف قلاب رو بندازه ....
لامصب اینفینیت یه کاری میکنه که گیم پلی نسخه های قبلی رو بدون قلاب نمیشه واقعا تحمل کرد....
امکان نداره از اینفینیت سوئیچ کنید روی کالکشن بتونین از گیم پلی لذت ببرین
 
اوضاع فروش گرز خیلی خیلی بد بوده رو ps5 انگار
نمیدونم اصلن کار به نسخه های بعدی میرسه یا نه
من نمیدونم مثلا توقع داشتن ۵ میلیون بفروشه؟ :D
بازی مال ۲۰ سال پیشه خب.

البته من آنلاین که بازی میکنم همیشه توی سرور یکی دو نفر از پلی استیشن هستن توی مولتی پلیر.

ولی جدی امیدوارم نسخه ۲ و ۳ رو بدن چون نسبت بهشون خیلی کم لطفی شد و باید حداقل یه ریمستر ساده میگرفتن..
 
نمیدونم شما هم همین حس رو داشتین یا نه ولی هر لحظه از تریلر منتظر بودم مسترچیف قلاب رو بندازه ....
لامصب اینفینیت یه کاری میکنه که گیم پلی نسخه های قبلی رو بدون قلاب نمیشه واقعا تحمل کرد....
امکان نداره از اینفینیت سوئیچ کنید روی کالکشن بتونین از گیم پلی لذت ببرین
اتفاقا من الان دارم برا بار چندم کالکشن رو میرم و خیلیم حال میده، حتی بیشتر از اینفینیت :D
 
تهیه کننده بازی درباره استفاده از هوش مصنوعی


در این‌جا بخش «مسئله هوش مصنوعی» (The AI Issue) را به فارسی ترجمه کرده‌ام:

> طبیعی است که با وسعت این پروژه و پس از شایعاتی که مطرح شده بود مبنی بر اینکه Halo Studios در فرایند توسعه از هوش مصنوعی تولیدی استفاده می‌کند، پرسش بزرگ این است: آیا تیم از هوش مصنوعی برای بازسازی و بازتنظیم Halo: Combat Evolved استفاده کرده‌اند؟

«می‌خواهم بسیار روشن بگویم … مردم خلاق‌اند. مردم بازی می‌سازند. هوش مصنوعی می‌تواند روند کار را بهبود بخشد. می‌تواند برای بازی کاری انجام دهد»، می‌گوید کن. «ولی می‌خواهم بسیار مشخص و روشن بگویم که این مردم هستند که بازی را می‌سازند، و اگر فرصتی باشد برای بهبود یک روند کاری، یا چیزی شبیه آن، ما دوباره آن را بررسی خواهیم کرد. واقعاً باید به روند ساخت بازی افزوده شود.»

وقتی از او خواسته شد تا تأیید یا رد کند که آیا چیزی که بازیکنان خواهند دید یا شنید در بازی با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر، کارگردان بازی Greg Hermann وارد می‌شود. «این ابزار است در جعبه‌ابزار»، او می‌گوید. «ممکن است کمی از پیام اصلی دور شوم، ولی وقتی کارکرد هوش مصنوعی را در ابزارمان می‌بینیم، واقعاً پیچیده می‌شود. ما از Photoshop استفاده می‌کنیم. مثلاً Generative Fill. وقتی خطوط مرزی کمی محو می‌شود، قابل فهم است. اما دوباره، همان‌طور که دِیمون گفت، واقعاً مربوط به آن جرقه خلاقانه‌ای است که از انسان‌ها می‌آید و بهبود کلی روندهای کاری است.»

سپس نماینده ایکس‌باکس اضافه می‌کند تا زمینه بیشتری بدهد: «هیچ الزامی برای استفاده از هوش مصنوعی تولیدی در توسعه بازی‌های ما وجود ندارد، و این شامل Halo: Campaign Evolved هم می‌شود.»



اگر بخواهی، می‌توانم ترجمه کامل مقاله را برایت بفرستم یا فقط بخش «هوش مصنوعی» را به صورت کامل‌ترین
ترجمه کنم؟

لینک مقاله
 
  • Like
Reactions: Love Console
تریلر خوش رنگ و لُعابی بود ولی برام سواله وقتی انجین خدا و بی‌نظیری مثل id Tech در اختیار استودیوهای مایکروسافت هست، چرا باید Halo Studios بره سراغ دمِ دستی‌ترین انجین موجود؟! حالا این که یه ریمیک/ ریمستر ساده محسوب میشه ولی برای عناوین جدیدترِ Halo، استفاده نکردن از انجین خانگی، به اندازه کافی تأسف‌آور هست؛ حالا که می‌خوان از انجین تردپارتی استفاده کنن، خواهشاً از این UE5 لعنتی بکشن بیرون! همه بازی‌های این نسل، شکلِ همدیگه شدن به خدا!
idtech خوبه چون دست استودیو هاییه که بلدن باهاش چیکار کنن. آنریل هم مشکلش اینه که چون در دسترسه هر کسی میره باهاش بازی میسازه نصفشون هم گند میزنن. انجین اصلی خود هیلو هم به معنای واقع کلمه افتضاحه و برای بازی های مدرن و به خصوص لایو سرویس کارایی نداره. خود بانجی همون انجین رو برداشت باهاش دستینی ساخت بعد جوری گند بالا آورد که مجبور شد نصف بازی رو پاک کنه چون فیکس کردن بازی زیاد وقت و هزینه میطلبید.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or