Xbox Halo 5: Guardians

p8t1wwt9ewmmbrz5alqu.jpg
50t2a1wxmq37vueu15gj.jpg

284608u5cgllfe7y2x4u.png
ttlqhpxr6s9hrn4c8z4g.png



kz9xc86vxmbzr6crging.png


byz5_kw0xkrw.png

تاریخ عرضه: ۵ آبان ۱۳۹۴
سازنده: 343 Industries
ناشر: Microsoft Studios
پلتفرم: Xbox One




8ck9drxrllwcuysfnqos.png


مسترچیف به دنبال یافتن حقیقت پشت پردهء باورهایش می‌گردد و به همین جهت بدون اطلاع از UNSC خارج می‌شود و با پیوستن دوستان قدیمیش به او و تشکیل مجدد Blue Team به سوی حقیقت می‌رود. اما UNSC وی را تنها نخواهد گذاشت، اسپارتان لاک مامور می‌شود تا مسترچیف را شکار کند و او را بازگرداند، اون نیز در این راه تنها نیست و به همراه سه اسپارتان دیگر ماموریت شکار چیف را پس از ملاقات با آربیتر شروع می کند.


اما Blue Team و Fireteam Osiris را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟ در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

r5sn9q2pfc27bqqzs07m.png


nvzceq7ppbspgmuzbi15.png
tnlhaty8d3k77ln35fly.png

z84fyf0irp1wytwwafld.png
4awkst7xqi980o9466qe.png


9kw9uh5bmzhv18ij8pqr.png

bt30mg5yp3kcl44wy666.png
1lp9wkv7fteou48r0jkd.png

e5ruah1woy6cf1261cm7.png
j57nnjm3s0zonsk9jnxc.png



fymjwrf9c3kq8jgcuv6j.png



8w0gqfi3g9p2ih0951in.png
rdzym2gw0u76f0eqtbtp.png
hh39mw8emx5p63z16qln.png

ma45sha4jegako2592h6.png
91hn0bl3jgurqcqxw35w.png
9zp5qxtv522wcn3mkars.png

o4inub7d0w08zlbnlca7.png
pv2mocktyxxxzj110c1n.png
87tcg16zqb94alg0zzh4.png



slhof1na46z3g9gwsz3o.png


شما در بخش کمپین هیلو 5 اساساً با 2 ورژن مختلف رو به رو هستید. 1- بخش کمپین تک نفره به مانند گذشته. 2- کو-آپ 4 نفره به همراه دوستان! به گفته 343 این نسخه از پایه بر اساس کو-آپ نهادینه شده و محیط ها و نحوه چینش دشمن ها بر این اساس هست. نگران نباشید، اگر میخواهید به تنهایی کمپین را به پایان برسانید، همراهان شما به اندازه ی کافی باهوش هستند و به دستورات شما عمل میکنند؛ این دستورات را میتوانید با فشردن دکمه بالای D-Pad به همراهان خود بدهید که شامل برداشتن اسلحه , احیای هم تیمی ها، حمله کردن به دشمن مشخص، سوار شدن بر وسیله نقلیه و همچنین کنترل کردن Turretهای مختلف میشود. بخش کمپین همانند بخش مالتی پلیر از سرورهای اختصای استفاده میکند و بدون ذره ای احساس تفوات میتوانید به بازی دوستانتان وارد یا خارج شوید و یا با استفاده از Matchmaking به بازی سایر پلیرها وارد شوید.
شما در بخش کمپین هم مثل بخش مالتی پلیر از همان قابلیت های اسپارتان ها بهره میبرید و هیچ تفاوتی بین آنها نیست به جز Artemis Tracking System که مختص اسپارتان Lock و همراهانش هست که به کمک آن میتوانند مدارک را پیدا و آیتم‌های مخفی مختلف را پیدا کنند.
همچنین تمام اسپارتان ها HUD مخصوص به خود را خواهند داشت که بر اساس نوع Helmet آنها طراحی شده.
پ.ن: لازم به ذکر است که برای اولین بار در تاریخ هیلو، Halo 5 از قابلیت spleet-screen پشتیبانی نخواهد کرد.



Hunt the Truth یک مجموعه تبلیغاتی برای آشنایی بیشتر طرفداران قدیمی و تازه وارد دنیای هیلو با John-117 و دنیای او است، این مجموعه متشکل از 13 قسمت است که به صورت هفتگی و به صورت فایل صوتی منتشر شده است. می‌توانید با گوش کردن به این مجموعه با گذشته John-117 و نقش او در داستان Halo 5: Guardians بیشتر آشنا شوید.


651ddfpprybskw9gkclo.png

 
آخرین ویرایش:
دوستان منم دیسک بازیرو گرفتم هنوز به دستم نرسیده

سوالم اینه که چند گیگ آپدیت اومده براش از اول؟؟

حجم بازی که تو استور 70گیگه :(( حداقل فکر کنم 20گیگ آپدیت داره نه؟ :((
 
دوستان منم دیسک بازیرو گرفتم هنوز به دستم نرسیده

سوالم اینه که چند گیگ آپدیت اومده براش از اول؟؟

حجم بازی که تو استور 70گیگه :(( حداقل فکر کنم 20گیگ آپدیت داره نه؟ :((

۲۰ گیگ محتویات جدید اضافه شده به بازی و فکر کنم تا ۴ ماه دیگه حجم بازی برسه به ۸۵-۹۰ گیگ. :دی
 
همونطور که اطلاع دارید چند روز پیش آپدیت مجانی این ماه بنام «Hammer Storm» با حجم 4.4GB منتشر شد که علاوه بر اضافه کردن 1 مپ آرنا «Torque» و مُد(های) گریفتبال، آسولت و فیستا؛ خیلی از مشکلات بخش های مختلف رو هم برطرف کرد که مهم ترینش برای ما تموم شدن مشکل لاست شدن وسط بازی بوده :دی

Multiplayer:
  • New Arena map added: Torque
  • New game types added to Arena: Grifball, Assault, and Fiesta Slayer
  • Gravity Hammer added to Warzone, Arena, and Forge
  • Halo: Combat Evolved M6D Pistol added to Warzone and Forge
  • Players can now “re-roll” random weapon REQs in Warzone
  • Implemented stricter idle boot duration period
  • Fixed an issue with kill feed not showing weapon icon and Perfect Kill medal for the Halo 2 Battle Rifle
  • Fixed an issue where the Mantis Destroyed medal was not being awarded for destroying a Mantis
Sandbox:

  • Made handling improvements to the Ghost, Mongoose, and Warthog to reduce their proneness to flipping over
  • To improve consistency, Railgun projectile speed has been increased and is now hitscan
  • The projectile speed of Gauss Cannon has been increased, and is now hitscan
  • Fixed an issue where the first person camera lowered a few pixels after ending a strafe
  • Fixed an issue that allowed legacy or legacy southpaw players to sprint while holding turrets
  • Fixed an issue with the Halo 2 Battle Rifle that caused the reticle to shake when firing rapidly while descoped
  • Fixed an issue where players could not perform a Ground Pound after jumping off of a ledge while performing a melee
  • Fixed an issue where the Mantis appeared to teleport when being observed from a distance while a player entered the vehicle
  • Fixed a bug where equipping an Overshield when standard shields are popped results in the Overshield bar depleting incorrectly
User Interface:

  • Changed Player Markers for Fireteam members in matchmade games to green to distinguish them from other friendly players
  • Added “Mute All” toggle option in lobby
  • Expanded and restructured color palette from 32 to 60 colors for Armors, Helmets, and Emblems
  • Added Primary, Secondary, and Tertiary color options for emblems
  • Added support for animated emblems, such as True Light, a tribute to thecrzedspartan and his family
  • Fixed issues with the in-game scoreboard after players have joined a match in progress
  • Even when in a Fireteam, players can now see when another player is “spectateable”
  • Other player’s SR progress now updates correctly on the large nameplate in the PGCR
  • Fixed delay and message prompt when attempting to leave a lobby
  • Improved performance during the processing and opening of REQ packs
  • Improved stability around REQ actions performed on HaloWaypoint.com
Stability and Networking:

  • Made a variety of networking improvements, including improved handling of packet lag, jitter, and loss which manifested under very rare networking conditions
  • Fixed several rare issues relating to walking into walks, warping, game clock stoppage, and disconnections.
  • Resolved issues surrounding multiple Xbox Ones playing on the same network
  • Improved stability when joining custom game lobbies
  • Resolved an issue that prevented players from playing Campaign online after experiencing a network disconnect
Theater:

  • Fixed an issue that caused previously bookmarked films to not be viewable after the Cartographer’s Gift update
  • Fixed an issue with players not appearing in scoreboard and player cycle list if they’ve joined the match in progress
  • Fixed an issue where Spartan models were not rendered when skipping forward or backward
  • Free camera can now go through shields on Warzone Bases
  • Fixed an issue that caused live spectated sessions to end when another player joins in progress
Forge:

New/Updated Features:

  • Buttons added for "spawn all despawned objects" and "reset objects to spawn locations"
  • You can script translation of up to 500 ft, instead of previous cap of 100 ft
  • File Browser limits raised to 500 saved items
  • Parallax improvements
  • Added new skybox theme: Ascendance
  • Increased size of map by 20% horizontally and 45% vertically
  • With this change, lighting will be below the center boundary markers (diamond shape boundaries on sides). Above lighting will not be as detailed but still acceptable for many cases. It is designed to be best for aerial combat and/or non-core gameplay zones
New Assets:

  • MP Ball Base
  • Gravity hammer added to weapons palette
  • Halo: CE Pistol Added to weapons palette

  • (Added new Pelican props (PROPS>VEHICLES>PELICANS

  • Closed - Closed up, in-flight version
  • Open - Grounded version; Open back door
  • Door - Snap on back door for the Pelican
  • Gear - Snap on landing gear for the Pelican

  • (Added new UNSC Drop pod props (PROPS>DROP-PODS

  • [Drop-Pod: UNSC [closed
  • [Drop-Pod: UNSC [open
  • [Drop-Pod: UNSC [door
  • [Drop-Pod: UNSC [air-brake

  • Added 64' variants of several objects for people to replace tiled objects and help reduce object counts

  • Bridge [64x16x3]
  • Wall [2x64x12; simple]
  • Wall [2x64x16; simple]
  • Wall [2x64x20; simple]
  • Wall [2x64x24; simple]
  • Wall [2x64x4; simple]
  • Wall [2x64x8; simple]
  • Wall [2x64x12; detailed]
  • Wall [2x64x16; detailed]
  • Wall [2x64x20; detailed]
  • Wall [2x64x24; detailed]
  • Wall [2x64x4; detailed]
  • Wall [2x64x8; detailed]
  • Wall: Window [2x64x12; clear]
  • Wall: Window [2x64x16; clear]
  • Wall: Window [2x64x20; clear]
  • Wall: Window [2x64x24; clear]
  • Wall: Window [2x64x12; shielded]
  • Wall: Window [2x64x16; shielded]
  • Wall: Window [2x64x20; shielded]
  • Wall: Window [2x64x24; shielded]
  • Trim [6x64x10]
  • Railing: Bar [1x64x4.5]
  • Railing: Shielded [1x64x4.5]
  • Cover: Solid [2x64x4.5]
  • Cover: Jersey Barrier [3x64x4.5]
  • Cover: Street [4x64x4.5]
  • Cover: Tech [4x64x4.5]
  • Props>Toys>
  • Grunt [toy (!!!)
Forge Bug Fixes:

  • Fixed issue where Monitor would not use backup map spawns - you should always load into a map when in Forge mode now
  • Fixed issue with menu spinners incorrectly displaying the lowest possible value when they're set to highest possible value
  • Fixed issues with Glacier map to improve general stability and usability
  • Fixed issue with normal/fixed physics on Man Cannon [UNSC]
  • The kill ball can no longer be shoulder bashed.
  • Fixed issue with locked objects floating away
  • Fixed issue with 'Reset Position' script not always resetting position
  • Corrected size issue on Block [64x4x2]
  • Corrected size issue on Block [64x2x2]
  • Fixed issue with tertiary color on Hazard Suit [5x4x11]
  • Fixed issue with color selection on all grid pieces. Now the squares alternate like a chess set.
  • Fixed magnet placement on Ring: 16' [64x64x16; quarter]
  • Added secondary color to Locker [3x2x7]
  • Added magnets to Gravity Volume [32x32x32; invisible]
  • Lined up magnets on open cargo containers with their doors on both man and vehicle sized models
  • Corrected size issue on Block [32x32x48]
  • Weapon pads can no longer be set to unsupported respawn time values ( > 10 minutes).
  • Switch objects correctly update their position as you move them (fixes issue where switches would teleport to their previous position when you dropped them)
  • Fixed bug on shields that caused them to stop Spartans shoulder bashing through them after being popped
Forge Tweaks and Cleanup:

  • Improved/cleaned up object palettes that had mix of headers and files
  • Added folders under Structures>Floors and Structures>Walls with accent pieces for quicker access
  • Added Rotation Type, Pivot, and Movement Type controls to the basic control helper settings
  • Changed the physics of the Gravity Lift [invisible] base to allow players, etc. to pass through it; enables chaining
  • Reclassified the scripts group from subsection to submenu
  • Minor reduction to the Monitors boost speed; more tuning will come in future updates
  • Added "Classics" to weapon type category
  • "Set Color" script doesn't update the object's spawn point every time color gets set
  • "Delete all objects" button no longer deletes "Locked" objects and will properly stop objects from respawning
  • Disabled normal physics on a bunch of objects that aren't supposed to support them
  • Named Location updates
  • Added a set of named locations to the list. NOTE: Many of the new ones do not support VO combat chatter but do appear in the HUD.
  • Alphabetized (English) the list
Miscellaneous:

  • Resolved an issue that occurred when switching profiles on the new Xbox One dashboard while Halo 5 was suspended
  • Fixed an issue that caused various Campaign Service Record stats to appear incorrect or as zero after a completed playthrough
آپدیت هایی که تا به امروز منتشر شدن در کنار آپدیت هایی که قراره در آینده منتشر بشن :

Halo-5-Guardians-Free-Spring-and-Summer-Content-Preview1-940x528.jpg

WZ FireFight :bighug:

===

@A l i N T 7 7

باور کن اصلا جای ناراحتی نداره این میزان حجم برای آپدیت با توجه به محتویات Freeـی که به بازی اضافه شده :دی
 
همونطور که اطلاع دارید چند روز پیش آپدیت مجانی این ماه بنام «Hammer Storm» با حجم 4.4GB منتشر شد که علاوه بر اضافه کردن 1 مپ آرنا «Torque» و مُد(های) گریفتبال، آسولت و فیستا؛ خیلی از مشکلات بخش های مختلف رو هم برطرف کرد که مهم ترینش برای ما تموم شدن مشکل لاست شدن وسط بازی بوده :دی

خیلی خوب شده. نه لگی، نه بیرون انداختنی و ... امیدوارم همینطوری باقی بمونه. بازی هم که خدا رو شکر عالی بود الان داره روز به روز بهتر هم میشه. :دی

اگر وضع جوین شدن و بازی آنلاین همینطوری خوب باقی بمونه بهتره دوستانی که بازی رو دارن با هم بیشتر در ارتباط باشن تا بتونیم با تعداد نفرات بیشتری بازی کنیم.

آپدیت هایی که تا به امروز منتشر شدن در کنار آپدیت هایی که قراره در آینده منتشر بشن :

Halo-5-Guardians-Free-Spring-and-Summer-Content-Preview1-940x528.jpg


WZ FireFight :bighug:

اینا کلاً میخواستن تا 6 ماه کانتنت بدن اما الان رفتن برای 8 ماه. فکر کنم مورد یکی مونده به آخر هم بخوان چندتا مپ BTB خوب اضافه کنن یا حتی مثلاً مپهای BTB و WZ. برای فایرفایت هم که میتونن کلی کار بکنن. امیدوارم که ساخت یک محیط سند باکس پر از وسایل نقلیه و پر زد و خورد رو توی فایرفایت تمرین کنن تا کمپین هیلو بعدی رو بتونن بهتر در بیارن. :دی قبلاً گفتم الان هم میگم راضیم ازشون، واقعاً به حرف طرفدارها گوش میدن و بازخورد میگیرن و مطمعناً نتیجش رو هم میبینن.
 
  • Like
Reactions: reach usa
[MENTION=401]Ehsan[/MENTION] ناراحتي من از اينه كه بايد ٢٠ گيگ رو شبانه دانلود كنم كه هر شب فقط ٣ گيگ ميتونم بگيرم

لعنت به ايرانسل و همراه اول كه سرعت ٣جي رو تو محله ما محدود كردن
آسياتك هم كه شبانش تو هر ساعت ٨٥٠مگ بيشتر نميشه گرفت

فعلا بايد با FH2 بگذرونم تا فقط آپديت هاي هيلو دانلود شه


Sent from my iPod touch using Tapatalk
 
@Ehsan ناراحتي من از اينه كه بايد ٢٠ گيگ رو شبانه دانلود كنم كه هر شب فقط ٣ گيگ ميتونم بگيرم

لعنت به ايرانسل و همراه اول كه سرعت ٣جي رو تو محله ما محدود كردن
آسياتك هم كه شبانش تو هر ساعت ٨٥٠مگ بيشتر نميشه گرفت

فعلا بايد با FH2 بگذرونم تا فقط آپديت هاي هيلو دانلود شه


Sent from my iPod touch using Tapatalk
فکر کنم شده باشه 25 گیگ چون یه 5 گیگ هم آپدیت جدید دادن برای بازی D:
ولی باز هم به نظرم واقعا عالیه که بازی این همه مود جالب و جذاب اضافه میکنه فقط امیدوارم مثل tmcc نشه که انقدر مود زیاد داشت که نمیتونستی بازی پیدا کنی
 
آخرین ویرایش:
جمعه ی پیش که برام گوگل باز نمیشد (تازه عید :dهم بود ) گفتم برم شانسی ببینم میتونم بازی کنم یا نه باورم نمیشد کل روز بدونه یه بار از بازی افتادن بیرون بازی کردم !!!
من هم از موقعیت استفاده کردم نزدیک 10 ساعت پشت کنسول پخش بودم :dو دوباره به خودم ثابت کردم که من جنبه ی سرور سالم ر ندارم :d
 
آخرین ویرایش:
@Ehsan ناراحتي من از اينه كه بايد ٢٠ گيگ رو شبانه دانلود كنم كه هر شب فقط ٣ گيگ ميتونم بگيرم

لعنت به ايرانسل و همراه اول كه سرعت ٣جي رو تو محله ما محدود كردن
آسياتك هم كه شبانش تو هر ساعت ٨٥٠مگ بيشتر نميشه گرفت

فعلا بايد با FH2 بگذرونم تا فقط آپديت هاي هيلو دانلود شه


Sent from my iPod touch using Tapatalk
یه ذره پول پُست بده هارد بفرست یکی واست بریزه :d
====
سرورها فوق العاده شده :|
واسه اون افرادی که بازی رو کنار گذاشتن به خاطر مشکلات لاست، وقت آشتی دوباره ست :d
 
ابدیت بازی رو زدم برا دانلود 20گیگ بود تو این چند روز 100درصد دانلود شد دوباره دیدم زده دانلود ابدیت الان 1 درصد دانلود شده دوستان یعنی ابدیت بد دانلود شده دوباره میخواد 20گیگ رو بگیره یا داره اون 5گیگ رو دانلود میکنه که تازه اومده براش حجم بازی هم زده 70گیگ روی هارد نصب شده
یکی من رو روشن کنه
 
25 گیگ اپدیت برای منم که نت 10 مگ دارم زیاده. من فعلا بخش داستانی بازی کردم باید بگم بازی بی نظیر بود غیر از داستان گنگش با شخصیت نچسب لاک که جای مستر قالبش کردن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or