یه چیز دیگه هم اینکه اونجا نشون دادن نورپردازی کاملا real timeـه. یعنی شما آبجکت ها رو هرجوری تو محیط بچینی، نسبت به منابع نور تو مپ سایه میندازه. خیلی حرفه تو یه محیط به اون عظمت (در حد بازیهای Open Worldـه)، همچین نورپردازی ریل تایمی پیاده کردن.
آره این مورد برای منم خیلی جالب بود و همون اوایل به بابک گفتم !این مورد را دیدم نورپردازی کاملا ریل تایم هست و هر بلایی سر محیط بیاری سایه همون شکلی تولید میشه . از یه طرف که من دیدم (نمیدونم شاید تو بازی های دیگه بوده باشه ؟!) اگه اسلحه را دقت کنید سایه ی خود شخصیت بازی هم روی اسلحه می افته که تو اکثر بازیها فقط با محیط بازی ارتباط داره ولی تو halo4 دقیقا زمانی که پشتت تقریبا طرف منبع نور اصلی یعنی خورشید هست سایت روی اسلحه قشنگ داینامیک کار میکنه این موردش برام جالب بود .
احتمالا خواستن یه عده که قلب ضعیفی دارن با دیدن رنک بالاتر بقیه تضعیف روحیه نشن و همچنان باامید به مبارزه ادامه بدن.گفتن رنک (Rank) فقط برای خودتون قابل مشاهده است دیگران نمیتونن ببیننش!