Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
حتی اگه بازی این آهنگ رو توی رادیوهاش نذاره خودم بصورت دستی موقع رانندگی توی وایس سیتی پلی می کنم...:D:x:x
حساب کن جیسون و لوسیا توی ماشین کنار هم باشن و این آهنگ:

 
🔥یک افشاگر شناخته‌شده به نام GameRoll ادعا کرده که داستان بازی GTA 6 هنوز کامل نشده است!

طبق گفته او، تریلر دوم بازی فقط بخش‌هایی از فصل‌های اول تا سوم را نشان داده و هنوز نیمه دوم داستان را ندیده‌ایم.

وی همچنین گفته که فصل‌های چهارم و پنجم هنوز کامل نشده‌اند و بخش زیادی از فصل پنجم حذف شده و در حال بازنویسی است.

این لیکر ادعا دارد که منبع او یکی از کارکنان ارشد راک‌استار است، اما در تیم کنترل کیفیت حضور ندارد.
او قبلا اطلاعات درستی مثل نام خانوادگی شخصیت‌های اصلی بازی منتشر کرده بود، اما تاکید کرده که این اطلاعات را باید با شک و تردید در نظر گرفت.
راک‌استار هنوز رسما درباره بازنویسی فصل پایانی اظهار نظری نکرده، اما شرکت تیک‌تو در مورد تاخیر قبلی گفته بود، بازی برای رسیدن به چشم‌انداز خلاقانه تیم توسعه با تاخیر مواجه شد.
خود لیکر تو GTAF توضیح داد منظورش کمی بد‌برداشت شده. داستان بطور کامل نوشته شده ولی ممکنه تا آخرین لحظه یه تغییراتی ایجاد بشه یا کات بشه. مثلا تو GTA 5 تا اخرین ماهها مرگ فرانکلین هم وجود داشته بازیگرها بازیش کرده بودن و صدابرداری شده بود ولی در نهایت قسمت مرگ فرانکلین حذف شد. کلا این چیزها در اواخر ساخت هر بازی وجود داره
 
خود لیکر تو GTAF توضیح داد منظورش کمی بد‌برداشت شده. داستان بطور کامل نوشته شده ولی ممکنه تا آخرین لحظه یه تغییراتی ایجاد بشه یا کات بشه. مثلا تو GTA 5 تا اخرین ماهها مرگ فرانکلین هم وجود داشته بازیگرها بازیش کرده بودن و صدابرداری شده بود ولی در نهایت قسمت مرگ فرانکلین حذف شد. کلا این چیزها در اواخر ساخت هر بازی وجود داره
خودمم فکر نمیکنم درست باشه . توی این تایم یکساله برای رفع باگ و ... انجام میشه
 
  • Like
Reactions: Tommy Vercettii
مقایسه MindsEye با GTA San Andreas




مقایسه MindsEye با GTA 5



واقعا حیف زحمتی که برای این گرافیک هنری کشیده شده...


این رو در مورد Watch Dogs Legion هم گفته بودم اما یه لحظه فکر کنید مشکلات فنی وجود نداشت...حسابشو کنید با این گرافیک و مپ یه بازی جنایی با کاراکترها و داستان غنی بسازن...حالا میخواد پلیس باشی یا تبهکار.
 
دیشب وسط جنگ خواب دیدم دارم gta vi بازی میکنم :D
حتی تو خوابمم بازی انقدر جذاب خفن بود فکم افتاده بود که چجوری انقدر خوب شده بازی 8->
و حتی متوجه نمیشدم که این یه خوابه و لعنت به من که از خواب پاشدم~X( :D
داداش اسپویل نکن داستانو :دی از مکانیزم هاش بگو بیشتر :دی
 
جزئیاتی از سیستم تحت تعقیب عنوان GTA 6 لیک شد

IMG_20250625_130708_405.jpg

- بعد از ارتکاب یه جرم سنگین، پلیس می‌تونه محدوده‌ای رو مشخص کنه و سعی کنه از شاهدا و مظنونا بازجویی کنه.

- اگه به صحنه جرم برگردی، یه ستاره می‌گیری (به‌عنوان فرد مشکوک) و پلیس شروع می‌کنه ازت سؤال کردن. اگه فرار کنی، یه ستاره دیگه می‌گیری. ولی اگه تونستی خودتو تبرئه کنی، ازت تشکر می‌کنن و توجهشون می‌ره جای دیگه.

- پلیس می‌تونه از سگ‌ها، گاز اشک‌آور، سپرهای ضدشورش، تاکتیک‌های پیشرفته مبارزه استفاده کنه و ماشینت رو هم شناسایی می‌کنه.

- پلیس می‌تونه جاده‌ها رو ببنده و قبل از نزدیک شدن، منطقه رو از غیرنظامیا خالی کنه. اونا محدوده اطراف بازیکن رو امن می‌کنن تا نذارن فرار کنه یا NPCها وارد بشن و می‌تونن به بازیکن دستور تسلیم شدن بدن.

- پلیس و نیروی ویژه به‌صورت تیمهای گروهی مختلف حمله می‌کنن. اگه بازیکن همه نیروهای ویژه را تو یه موج رو نابود کنه، FIB سعی می‌کنه باهاش مذاکره کنه، بخصوص اگر پلیر گروگان‌های NPC تو یه ساختمون داشته باشه.

- ارتش از یه سیستم تاکتیکی فشار مداوم استفاده می‌کنه و به دو گروه تقسیم می‌شه. یه گروه حرکت می‌کنه و گروه دیگه آتش پشتیبانی می‌ده، طوری که بازیکن حس کنه گیر افتاده و نمی‌تونه تکون بخوره. اونا از ابزارهای مرگبار مثل نارنجک استفاده می‌کنن، نه گاز اشک‌آور یا فلش‌بنگ.
 
این بازی که طرفداران میلیاردی داره و دارند لحظه شماری می کنند . بحثی توش نیست . هنوز بازی ریز نشده اینجا تا صفحه ۳۹۷ رفته.

ولی من خودم ۴ تا بازی هست که دوست دارم زنده باشم و بروم و از دنیای گیم خداحافظی کنم.

(رد دد ۳ ، لست ۳ ، گاد مصر ، آنچارتد ۵)

بودجه ساخت بازی معادل یک فروند هواپیمای B2 sprit

View attachment 385062
راحت ۴ میلیارد دلار می فروشه و یک میلیارد دلار سود خالص

مقایسه MindsEye با GTA San Andreas




مقایسه MindsEye با GTA 5

یک پتانسیل بالا اما سوخته
 
آخرین ویرایش:
منبع

Screenshot 2025-06-30 144401.png

توسعه GTA VI در ابتدا در سال ۲۰۱۴ با نسخه اولیه‌ای با نام رمز «پروژه آمریکا» به رهبری دن هاوزر آغاز شد.
این نسخه شامل داستانی تاریک و جنایی بود که شامل یک پلیس، پسر معتادش و یک قاچاقچی کلمبیایی مواد مخدر می‌شد.
پس از چندین بار راه‌اندازی مجدد به دلیل اختلافات خلاقانه با Take-Two - از جمله نسخه‌های کنار گذاشته شده در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۸ و یک نسخه کوتاه مدت در سال ۲۰۱۹ - دن هاوزر در نهایت راک‌استار را ترک کرد.
نسخه نهایی، با حضور جیسون و لوسیا و با الهام از بانی و کلاید، در اواخر سال ۲۰۱۹ تأیید شد و توسعه کامل آن از اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز شد.

بله، این بازی تا زمان انتشار(اگر تاخیری نخورد) ۱۲ سال در دست ساخت بوده است.

---------------------------------------------

۲۰۱۴ - پروژه آمریکا آغاز می‌شود

اولین نسخه از GTA VI با نام رمز «پروژه آمریکا» در سال ۲۰۱۴ شروع به توسعه کرد.
به رهبری دن هاوزر، یک تریلر جنایی پلیسی تاریک با سه شخصیت اصلی داشت:
یک پلیس پا به سن گذاشته و پایبند به اصول
پسر مشکل‌دار و معتاد به مواد مخدر او
مرد دست راست یک قاچاقچی مواد مخدر کلمبیایی
داستان، سقوط پلیس به دام جرایم سازمان‌یافته را در حالی که سعی در محافظت از پسرش داشت، دنبال می‌کرد.
شرکت Take-Two لحن بازی را «بیش از حد تاریک» دانست و پس از سال‌ها بازنویسی و رد شدن، این پروژه را در سال ۲۰۱۶ لغو کرد.

--------------------------------------------

۲۰۱۶–۲۰۱۸ - اولین ریبوت

نسخه جدیدی وارد مرحله توسعه شد و حدود ۱۸ ماه طول کشید تا اینکه در اواسط ۲۰۱۸ لغو شد.
این نسخه کمی لحن سبک‌تری داشت و دو شخصیت اصلی جدید داشت:
یک افسر پلیس زن در وایس سیتی که با نفوذ به دنیای زیرزمینی جنایتکاران به دنبال انتقام مرگ پدرش است.
یک مأمور قاچاقچی مواد مخدر وحشی و غیرقابل پیش‌بینی (شبیه ترور در GTA V)
طرح داستان همچنین شامل موارد زیر بود:
پسری که سعی در غلبه بر اعتیاد و فرار از دنیای مواد مخدر دارد.
مرد دست راست رئیس مافیای مواد مخدر که از طریق وایس سیتی مواد مخدر قاچاق می‌کند و هدفش ساختن امپراتوری خودش است.

--------------------------------------------

اواخر ۲۰۱۸ - دومین ریبوت

نسخه سوم شروع به توسعه کرد اما تنها چند ماه دوام آورد.
ساختار داستانی مشابهی را حفظ کرد اما پلیس زن را با موارد زیر جایگزین کرد:
یک سرباز سابق آفریقایی-آمریکایی که اخیراً از زندان آزاد شده و درگیر جرم و جنایت می‌شود.

--------------------------------------------

۲۰۱۹–۲۰۲۰ - دن هاوزر راک‌استار را ترک می‌کند

پس از سه نسخه ناموفق و درگیری‌های خلاقانه فزاینده، دن هاوزر در بهار ۲۰۱۹ استراحت کرد و رسماً در سال ۲۰۲۰ راک‌استار را ترک کرد.
در سال ۲۰۲۱، او Absurd Ventures را برای دنبال کردن پروژه‌های خلاقانه خارج از کنترل شرکت تأسیس کرد.

--------------------------------------------

اواخر ۲۰۱۹ تا کنون - نسخه نهایی تایید شد

سم هاوزر رهبری نسخه چهارم را بر عهده داشت که در نهایت در پایان سال ۲۰۱۹ توسط Take-Two تایید شد.
توسعه کامل در اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز شد.
این نسخه‌ای است که ما امروز می‌شناسیم، با شخصیت‌های اصلی جیسون و لوسیا، یک زوج جنایتکار امروزی که از بانی و کلاید الهام گرفته شده‌اند.
 
آخرین ویرایش:
منبع

View attachment 385382

توسعه GTA VI در ابتدا در سال ۲۰۱۴ با نسخه اولیه‌ای با نام رمز «پروژه آمریکا» به رهبری دن هاوزر آغاز شد.
این نسخه شامل داستانی تاریک و جنایی بود که شامل یک پلیس، پسر معتادش و یک قاچاقچی کلمبیایی مواد مخدر می‌شد.
پس از چندین بار راه‌اندازی مجدد به دلیل اختلافات خلاقانه با Take-Two - از جمله نسخه‌های کنار گذاشته شده در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۸ و یک نسخه کوتاه مدت در سال ۲۰۱۹ - دن هاوزر در نهایت راک‌استار را ترک کرد.
نسخه نهایی، با حضور جیسون و لوسیا و با الهام از بانی و کلاید، در اواخر سال ۲۰۱۹ تأیید شد و توسعه کامل آن از اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز شد.

بله، این بازی تا زمان انتشار(اگر تاخیری نخورد) ۱۲ سال در دست ساخت بوده است.

---------------------------------------------

۲۰۱۴ - پروژه آمریکا آغاز می‌شود

اولین نسخه از GTA VI با نام رمز «پروژه آمریکا» در سال ۲۰۱۴ شروع به توسعه کرد.
به رهبری دن هاوزر، یک تریلر جنایی پلیسی تاریک با سه شخصیت اصلی داشت:
یک پلیس پا به سن گذاشته و پایبند به اصول
پسر مشکل‌دار و معتاد به مواد مخدر او
مرد دست راست یک قاچاقچی مواد مخدر کلمبیایی
داستان، سقوط پلیس به دام جرایم سازمان‌یافته را در حالی که سعی در محافظت از پسرش داشت، دنبال می‌کرد.
شرکت Take-Two لحن بازی را «بیش از حد تاریک» دانست و پس از سال‌ها بازنویسی و رد شدن، این پروژه را در سال ۲۰۱۶ لغو کرد.

--------------------------------------------

۲۰۱۶–۲۰۱۸ - اولین ریبوت

نسخه جدیدی وارد مرحله توسعه شد و حدود ۱۸ ماه طول کشید تا اینکه در اواسط ۲۰۱۸ لغو شد.
این نسخه کمی لحن سبک‌تری داشت و دو شخصیت اصلی جدید داشت:
یک افسر پلیس زن در وایس سیتی که با نفوذ به دنیای زیرزمینی جنایتکاران به دنبال انتقام مرگ پدرش است.
یک مأمور قاچاقچی مواد مخدر وحشی و غیرقابل پیش‌بینی (شبیه ترور در GTA V)
طرح داستان همچنین شامل موارد زیر بود:
پسری که سعی در غلبه بر اعتیاد و فرار از دنیای مواد مخدر دارد.
مرد دست راست رئیس مافیای مواد مخدر که از طریق وایس سیتی مواد مخدر قاچاق می‌کند و هدفش ساختن امپراتوری خودش است.

--------------------------------------------

اواخر ۲۰۱۸ - دومین ریبوت

نسخه سوم شروع به توسعه کرد اما تنها چند ماه دوام آورد.
ساختار داستانی مشابهی را حفظ کرد اما پلیس زن را با موارد زیر جایگزین کرد:
یک سرباز سابق آفریقایی-آمریکایی که اخیراً از زندان آزاد شده و درگیر جرم و جنایت می‌شود.

--------------------------------------------

۲۰۱۹–۲۰۲۰ - دن هاوزر راک‌استار را ترک می‌کند

پس از سه نسخه ناموفق و درگیری‌های خلاقانه فزاینده، دن هاوزر در بهار ۲۰۱۹ استراحت کرد و رسماً در سال ۲۰۲۰ راک‌استار را ترک کرد.
در سال ۲۰۲۱، او Absurd Ventures را برای دنبال کردن پروژه‌های خلاقانه خارج از کنترل شرکت تأسیس کرد.

--------------------------------------------

اواخر ۲۰۱۹ تا کنون - نسخه نهایی تایید شد

سم هاوزر رهبری نسخه چهارم را بر عهده داشت که در نهایت در پایان سال ۲۰۱۹ توسط Take-Two تایید شد.
توسعه کامل در اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز شد.
این نسخه‌ای است که ما امروز می‌شناسیم، با شخصیت‌های اصلی جیسون و لوسیا، یک زوج جنایتکار امروزی که از بانی و کلاید الهام گرفته شده‌اند.
اون داستان به شدت میتونست فوق العاده در بیاد، چیزایی توی ذهنم اومد راجبش که واقعا میگم ای کاش تحت یک iP جدید راکستار بسازتش.
ولی خب منصفانه و عقلانی هم نگاه کنیم به فضای GTA نمیاد، درسته که بعضی نسخه هاش یکم تاریک تر بودن ولی در کل سری GTA فضای شادتر و مفرح تری داره مثلا در مقابل RED DEAD که خب تم غمناک تر و فضای خشنتری داره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or