Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
#Rumors

اطلاعات بسیار جالبی از مکانیزم کرکتر سوییچ در بازی GTA VI منتشر شد:


1746630502098_1746630502099.jpeg


این اطلاعات توسط کاربری که در پست قبل اشاره شد و از طریق تستر ها بدست اومده.

توی کرکتر سویچیینگ ، در حالت آزاد نقشه شما در هر زمان و مکان میتونید بین جیسون و لوسیا به نرمی و راحتی سوییچ کنید در حالیکه میبینید هر کدام مشغول به یک فعاليتي هستند.

اما در کرکتر سوییچ یه گزینه سوم هم وجود داره که می‌تونید به جیسون و لوسیا باهم سوئیچ کنید. اون‌وقت شخصیتی که باهاش بازی نمی‌کنید، هرجای مپ باشه میاد نزدیکتون و باهاتون همراهی و تعامل می‌کنه. مثلا باهم تو خیابون راه میرید یا رانندگی میکنید با باهم میرید سرقت یا میرید تفریح ، جت اسکی و صدها فعالیت در سرتاسر نقشه و بطور کلی با شما زندگی میکنه.
در تمام این فعالیت ها بی نهایت دیالوگ بین جیسون و لوسیا ردوبدل میشه‌ و شما در لحظه میتونید روی کرکتر نزدیک تون کنترل تعاملی داشته باشید و با اون دیالوگ برقرار کنید مثلا در فعالیت ها اون را تایید یا سرزنش کنید و کلی المان های تعاملی دیگه.

اما در مورد ماموریت ها برخی مأموریتا فقط برای جیسونه و برخی فقط برای لوسیا هست و برخی هم برای هر دو هستن.
تو مأموریتای دونفره، اگه به حالت هر دو سوئیچ کنید، می‌تونید با هر دو شخصیت مأموریت رو شروع کنی و در تمام ماموریت میتونید آزادانه بین هر دو سوییچ کنید.
 
#Rumors

اطلاعات بسیار جالبی از مکانیزم کرکتر سوییچ در بازی GTA VI منتشر شد:


View attachment 383442


این اطلاعات توسط کاربری که در پست قبل اشاره شد و از طریق تستر ها بدست اومده.

توی کرکتر سویچیینگ ، در حالت آزاد نقشه شما در هر زمان و مکان میتونید بین جیسون و لوسیا به نرمی و راحتی سوییچ کنید در حالیکه میبینید هر کدام مشغول به یک فعاليتي هستند.

اما در کرکتر سوییچ یه گزینه سوم هم وجود داره که می‌تونید به جیسون و لوسیا باهم سوئیچ کنید. اون‌وقت شخصیتی که باهاش بازی نمی‌کنید، هرجای مپ باشه میاد نزدیکتون و باهاتون همراهی و تعامل می‌کنه. مثلا باهم تو خیابون راه میرید یا رانندگی میکنید با باهم میرید سرقت یا میرید تفریح ، جت اسکی و صدها فعالیت در سرتاسر نقشه و بطور کلی با شما زندگی میکنه.
در تمام این فعالیت ها بی نهایت دیالوگ بین جیسون و لوسیا ردوبدل میشه‌ و شما در لحظه میتونید روی کرکتر نزدیک تون کنترل تعاملی داشته باشید و با اون دیالوگ برقرار کنید مثلا در فعالیت ها اون را تایید یا سرزنش کنید و کلی المان های تعاملی دیگه.

اما در مورد ماموریت ها برخی مأموریتا فقط برای جیسونه و برخی فقط برای لوسیا هست و برخی هم برای هر دو هستن.
تو مأموریتای دونفره، اگه به حالت هر دو سوئیچ کنید، می‌تونید با هر دو شخصیت مأموریت رو شروع کنی و در تمام ماموریت میتونید آزادانه بین هر دو سوییچ کنید.
مثلاً توی خونه باشیم گزینه سوم سوئیچ کنیم هر دو میان تو خونه و ....
 
مثلاً توی خونه باشیم گزینه سوم سوئیچ کنیم هر دو میان تو خونه و ....
آره ، حتی میتونین ریلکس کنین کنار هم و !!!!

Character you’re not playing will come to your area and chill with you
 
آخرین ویرایش:
اما در کرکتر سوییچ یه گزینه سوم هم وجود داره که می‌تونید به جیسون و لوسیا باهم سوئیچ کنید. اون‌وقت شخصیتی که باهاش بازی نمی‌کنید، هرجای مپ باشه میاد نزدیکتون و باهاتون همراهی و تعامل می‌کنه. مثلا باهم تو خیابون راه میرید یا رانندگی میکنید با باهم میرید سرقت یا میرید تفریح ، جت اسکی و صدها فعالیت در سرتاسر نقشه و بطور کلی با شما زندگی میکنه.
در تمام این فعالیت ها بی نهایت دیالوگ بین جیسون و لوسیا ردوبدل میشه‌ و شما در لحظه میتونید روی کرکتر نزدیک تون کنترل تعاملی داشته باشید و با اون دیالوگ برقرار کنید مثلا در فعالیت ها اون را تایید یا سرزنش کنید و کلی المان های تعاملی دیگه.

اما در مورد ماموریت ها برخی مأموریتا فقط برای جیسونه و برخی فقط برای لوسیا هست و برخی هم برای هر دو هستن.
تو مأموریتای دونفره، اگه به حالت هر دو سوئیچ کنید، می‌تونید با هر دو شخصیت مأموریت رو شروع کنی و در تمام ماموریت میتونید آزادانه بین هر دو سوییچ کنید.
همچین چیزی تو یک بازی اپن ورد واقعا باورنکردنیه =D> کاری که دارن انجام میدن انقدر خفنه که مغز آدم فعلا نمی‌تونه درست درکش کنه، چون هیچ نمونه‌ای شبیهش ندیدیم. فقط تصور کنید چقدر گشت ‌و گذار با این حالت تو دنیای بازی می‌تونه لذت‌ بخش‌ تر و متنوع‌ تر و زنده تر بشه، یه دریچه‌ از بی ‌نهایت امکان و تعاملات رو باز می‌کنه، از دیالوگ‌ های روزمره و عاشقانه بینشون تا واکنش ‌ها و تصمیماتی که تو هر موقعیت می‌گیرن، مثل یه زوج واقعی تو دنیایی پر از جزئیات و زندگی. واقعا قراره این یکی از ایمرسیوترین تجربه‌های عمرمون باشه، یه دنیای زنده و کاملا پویا، بدون زشتی ‌های دنیای واقعی، که می‌شه ساعت‌ ها توش وقت گذروند و غرق شد. تجربه‌ای که ممکنه سطح انتظارمون از گیم رو برای همیشه تغییر بده و شاید باعث بشه تا مدت ها نتونیم از بازی دیگه ای لذت ببریم. برنامه‌ نویسی و دیباگ کردن همچین چیز هایی اونم تو یه بازی اپن ورد اصلا کار راحتی نیست، طبیعتا فقط از راکستار همچین کاری برمیاد، دمشون گرم :D خوشحالم که کمتر از یه سال دیگه قراره نتیجه زحماتشون رو با چشم خودمون ببینیم و تجربه کنیم.
 
همچین چیزی تو یک بازی اپن ورد واقعا باورنکردنیه =D> کاری که دارن انجام میدن انقدر خفنه که مغز آدم فعلا نمی‌تونه درست درکش کنه، چون هیچ نمونه‌ای شبیهش ندیدیم. فقط تصور کنید چقدر گشت ‌و گذار با این حالت تو دنیای بازی می‌تونه لذت‌ بخش‌ تر و متنوع‌ تر و زنده تر بشه، یه دریچه‌ از بی ‌نهایت امکان و تعاملات رو باز می‌کنه، از دیالوگ‌ های روزمره و عاشقانه بینشون تا واکنش ‌ها و تصمیماتی که تو هر موقعیت می‌گیرن، مثل یه زوج واقعی تو دنیایی پر از جزئیات و زندگی. واقعا قراره این یکی از ایمرسیوترین تجربه‌های عمرمون باشه، یه دنیای زنده و کاملا پویا، بدون زشتی ‌های دنیای واقعی، که می‌شه ساعت‌ ها توش وقت گذروند و غرق شد. تجربه‌ای که ممکنه سطح انتظارمون از گیم رو برای همیشه تغییر بده و شاید باعث بشه تا مدت ها نتونیم از بازی دیگه ای لذت ببریم. برنامه‌ نویسی و دیباگ کردن همچین چیز هایی اونم تو یه بازی اپن ورد اصلا کار راحتی نیست، طبیعتا فقط از راکستار همچین کاری برمیاد، دمشون گرم :D خوشحالم که کمتر از یه سال دیگه قراره نتیجه زحماتشون رو با چشم خودمون ببینیم و تجربه کنیم.
"این متن اسپویل داره"

وقتی برای اولین بار RDR2 رو تموم کردم، باورت نمی‌شه ولی تا چند ماه واقعاً غمگین بودم. نمی‌دونم کس دیگه‌ای هم این حس رو داشته یا نه.
البته که قطعاً به خاطر سرنوشت آرتور بود؛ نه لزوما بخاطر فداکاری‌هاش، مهربونیاش، سرفه‌هاش و مرگش، بلکه بیشتر به خاطر مری. اینکه آرتور به خاطر وفاداری به گنگ نتونست با مری باشه، خیلی اذیتم کرد. اون صحنه که مری بهش می‌گه بیا فرار کنیم و آرتور نمی‌تونه قبول کنه، واقعاً دوست داشتم جای آرتور بودم و با مری می‌رفتم. یا اونجا که با مری می‌رن تئاتر و آرتور حتی تو ابراز عشقش به مری ترس داره، انگار نمی‌خواست خودشونو بیشتر از این عاشق هم کنن.
نرسیدن آرتور به عشقش برای من غم‌انگیزترین قسمت RDR2 بود.

View attachment VID_20250607_145939_088.mp4


ولی حالا تو GTA VI اگه از دید جیسون بخوام حرف بزنم انگار راکستار بالاخره گذاشته با کسی که دوسش دارم حسابی عاشقی کنم. یا حتی از نگاه لوسیا به جیسون هم میشه همین برداشت رو کرد.
ولی مسئله اینه که داستان جیسون و لوسیا از بانی و کلاید الهام گرفته شده. همه می‌دونیم اونا عاشقای واقعی بودن، ولی آخرشون خیلی بد و خونین تموم شد. نمی‌تونم تصور کنم راکستار چه سرنوشتی برای جیسون و لوسیا چیده. نمیدونم تهش چیه آیا تهش تراژیکه؟ آیا ناشی از تصمیمات حین مراحل پایان بازی تغییر میکنه؟
تو نقل‌قول‌های وب‌سایت راکستار، جیسون می‌گه لوسیا می‌تونه بهترین یا بدترین اتفاق زندگیش باشه. یا آخر تریلر اول که از هم می‌پرسن "Trust؟"، معلومه داستانشون پر از پیچ و خمه. تو تریلر دوم جیسون به لوسیا میگه من و تو از پسش بر میاییم ولی لوسیا بهش میگه "ما" از پسش بر میاییم. نمیدونم ولی فکر نمیکنم رابطه این دو نفر به همین خوبی و خوشی باشه که فعلا ظاهرا داریم میبینم. آهنگ تریلر اول ، جملاتی که تو تریلر دوم به هم میگن من تهش یه جور تراژدی رو میتونم حس کنم.
ولی واقعا اگر مجبور به حق انتخاب تو بازی بشم ،نمیخوام لوسیا بمیره، فکر میکنم سختیهای زیادی کشیده که البته خود راکستارم گفت اینو.
بنابراین حاضرم با جیسن براش فداکاری کنم
حاضرم کار آرتور رو دوباره تکرار کنم.

View attachment Gqb99ReXEAAwpjM.mp4

حقیقت ماجرا اینه که راکستار چندتا پایان بازیهای گذشته اش بشدت بشدت تراژیک تموم شده یا تراژیک دنبال شده. مرگ آرتور ، مرگ دردناک مایکل یا ترور ، مرگ غم انگیز جان مارستن ، مکس از هر فروپاشیده در MP3 و مرگ فابیانا و مارسلو، مرگ کیت یا رومن که عشق و بهترین دوست نیکو بودن ، خیانت ریدر و اسموک و مرگشون ،پس بنظرم راکستار برای GTA VI هم حسابی پخته ولی اینکه چه سرنوشتی برای جیسون و لوسیا دوستای نزدیک اینها چیده واقعا باید صبر کنیم تا متوجه بشیم.


آخر پستم رو هم با آرتور تموم میکنم

View attachment VID_20250607_153021_539.mp4
 
آخرین ویرایش:
"این متن اسپویل داره"

وقتی برای اولین بار RDR2 رو تموم کردم، باورت نمی‌شه ولی تا چند ماه واقعاً غمگین بودم. نمی‌دونم کس دیگه‌ای هم این حس رو داشته یا نه.
البته که قطعاً به خاطر سرنوشت آرتور بود؛ نه لزوما بخاطر فداکاری‌هاش، مهربونیاش، سرفه‌هاش و مرگش، بلکه بیشتر به خاطر مری. اینکه آرتور به خاطر وفاداری به گنگ نتونست با مری باشه، خیلی اذیتم کرد. اون صحنه که مری بهش می‌گه بیا فرار کنیم و آرتور نمی‌تونه قبول کنه، واقعاً دوست داشتم جای آرتور بودم و با مری می‌رفتم. یا اونجا که با مری می‌رن تئاتر و آرتور حتی تو ابراز عشقش به مری ترس داره، انگار نمی‌خواست خودشونو بیشتر از این عاشق هم کنن.
نرسیدن آرتور به عشقش برای من غم‌انگیزترین قسمت RDR2 بود.

View attachment 383643


ولی حالا تو GTA VI اگه از دید جیسون بخوام حرف بزنم انگار راکستار بالاخره گذاشته با کسی که دوسش دارم حسابی عاشقی کنم. یا حتی از نگاه لوسیا به جیسون هم میشه همین برداشت رو کرد.
ولی مسئله اینه که داستان جیسون و لوسیا از بانی و کلاید الهام گرفته شده. همه می‌دونیم اونا عاشقای واقعی بودن، ولی آخرشون خیلی بد و خونین تموم شد. نمی‌تونم تصور کنم راکستار چه سرنوشتی برای جیسون و لوسیا چیده. نمیدونم تهش چیه آیا تهش تراژیکه؟ آیا ناشی از تصمیمات حین مراحل پایان بازی تغییر میکنه؟
تو نقل‌قول‌های وب‌سایت راکستار، جیسون می‌گه لوسیا می‌تونه بهترین یا بدترین اتفاق زندگیش باشه. یا آخر تریلر اول که از هم می‌پرسن "Trust؟"، معلومه داستانشون پر از پیچ و خمه. تو تریلر دوم جیسون به لوسیا میگه من و تو از پسش بر میاییم ولی لوسیا بهش میگه "ما" از پسش بر میاییم. نمیدونم ولی فکر نمیکنم رابطه این دو نفر به همین خوبی و خوشی باشه که فعلا ظاهرا داریم میبینم. آهنگ تریلر اول ، جملاتی که تو تریلر دوم به هم میگن من تهش یه جور تراژدی رو میتونم حس کنم.
ولی واقعا اگر مجبور به حق انتخاب تو بازی بشم ،نمیخوام لوسیا بمیره، فکر میکنم سختیهای زیادی کشیده که البته خود راکستارم گفت اینو.
بنابراین حاضرم با جیسن براش فداکاری کنم
حاضرم کار آرتور رو دوباره تکرار کنم.

View attachment 383647

حقیقت ماجرا اینه که راکستار چندتا پایان بازیهای گذشته اش بشدت بشدت تراژیک تموم شده یا تراژیک دنبال شده. مرگ آرتور ، مرگ دردناک مایکل یا ترور ، مرگ غم انگیز جان مارستن ، مکس از هر فروپاشیده در MP3 و مرگ فابیانا و مارسلو، مرگ کیت یا رومن که عشق و بهترین دوست نیکو بودن ، خیانت ریدر و اسموک و مرگشون ،پس بنظرم راکستار برای GTA VI هم حسابی پخته ولی اینکه چه سرنوشتی برای جیسون و لوسیا دوستای نزدیک اینها چیده واقعا باید صبر کنیم تا متوجه بشیم.


آخر پستم رو هم با آرتور تموم میکنم

View attachment 383645
تنها نیستی داداش،بهترین بازی عمرم برای من تا این لحظه بدون شک ردد 2 بوده،چند بار بازی رو تموم کردم هربار وقتی آرتور و جان برای آخرین بار دیالوگ هاشون ردوبدل میشه چشام پر اشک میشه،
به این میگن جادوی راکستار که یه جور برای کارکتر هاش شخصیت پردازی کرده من گیمر باهاشون ارتباط قلبی برقرار میکنم،
همیشه کنار دوستام وقتی در مورد گیم و سینما صحبت میشه من ردد2 رو نقطه‌ ی تلاقی این دو دنیا مثال میزنم،
ردد2 زندگیه زندگی😍
 
#شایعه

یه سری جزئیات کوچیک ولی جالب از GTA VI لیک شده درباره ویژگی‌های گیم‌پلی، محیطهای داخلی ، فروشگاه‌ها، ریتم داستانی و چیزای دیگه. قبلا اطلاعاتی از این ها داشتیم ولی حالا این لیک کمی با جزئیات بیشتری در موردش صحبت کرده.

این لیک جدید که در دیسکورد گفته شده ، می‌گه تعداد و تنوع محیط های داخلی در این عنوان خیلی زیاده‌. پلیرها می‌تونن بیش از ۷۰۰ فروشگاه قابل تعامل و دارای NPC را در GTA VI سرقت کنن، همچنین تعداد زیادی مال و فروشگاه های زنجیره ای کاملا اکتیو و بزرگ داره که پلیر میتونه توی اونا رو بگرده و ازشون استفاده کنه.

این جزئیات از یه کاربر ایکس به اسم گیم رول اومده که قبلاً اسم کامل دو شخصیت اصلی، لوسیا کامینوس و جیسون دووال، رو قبل از اعلام رسمی راک‌استار لو داده بود. این باعث نمی‌شه همه حرفاش ۱۰۰٪ درست باشه، ولی یه کم اعتبار بهش می‌ده.

به گفته لیکر، عنوان GTA 6 میتونه پرجزئیات‌ترین بازی جهان‌باز تا حالا باشه و جاه طلبانه ترین محصول سرگرمی در تاریخ خواهد بود.

لیکر در ادامه می‌گه :

- بیش از ۷۰۰ فروشگاه هست که پلیرها می‌تونن واردشون بشن و غارتشون کنن (رستورانها ، سوپرمارکتها، پمپ بنزینها و خیلی جاهای دیگه در سرتاسر نقشه).

- هچنین بازی کلی مال‌های فعال و پر از NPC داره که می‌تونی توشون بچرخی و استفاده کنی، نه اینکه فقط از کنارشون رد شی. این یعنی بازیکنا کلی کار برای انجام دادن دارن، نه فقط مغازه‌های سر خیابون یا چند جای بزرگ که در عناوین قبلی فقط بصورت ویترینی بودند.

- تعداد زیادی آسانسورهای فعال و قابل استفاده در سرتاسر ساختمان های بلند وجود داره که این قابلیت رو بهتون میده که از بیرون وارد محیط داخلی ساختمان ها بشید و ازشون استفاده و بازدید کنید.

- یه نکته دیگه اینه که بازی پنج فصل داستانی داره. لیکر از لو دادن اسپویلر داستان خودداری کرده، ولی گفته: «پنج فصل هست.»

- سیستم سوییچ کرکتر خیلی پیشرفته تر شده و پلیرها می‌تونن جیسون، لوسیا یا حتی هر دو رو همزمان کنترل کنن، که توسط یه مکانیک جدید و خاص انجام میشه.

- لیکر میگه تو برخی استریپ کلاب ها علاوه بر رقصنده های زن ، رقصنده های مرد هم وجود داره.

- سیستم نگهداری اسلحه شبیه RDR2 عه و خبری از استفاده همزمان چندسلاح نیست و صندوق عقب ماشین ها و کیف و کوله پشتی نقش نگه داری سلاح ها و گجت ها در بازی را داره.

طبق معمول بایدگفت این جزئیات هنوز تأیید نشدن، پس بهتره با یه کم شک بهشون نگاه کنید. حتی اگه منبع معتبر باشه، چون تا قبل از عرضه ممکنه این چیزا عوض بشن.
#شایعه

اون لیکر اطلاعات کاملتری را منتشر کرده، براتون ترجمه اش را میذارم.

IMG_20250608_030832_449.jpg

لیکر میگه:

" هیچ مدرکی برای این اطلاعات ندارم جز اینکه همه‌شون از همون منبعی اومدن که اسم خانوادگی جیسون و لوسیا رو بهم گفته بودند. منبع مستقیم نیست و اونا ادعا می‌کنن دوست یه توسعه‌دهنده راک‌استارن. اونها قبل از تریلر دوم ، نام خانوادگی جیسن و لوسیا را بهم گفته بودند. ازشون خواستم منتظر بشن تا تریلر دوم منتشر بشه تا بتونم صحت حرفشون رو چک کنم، و همینم شد. بهرحال بعضی چیزای که اینجا گفته میشه ممکنه غلط باشه یا اشتباه برداشت‌شده یا کاملاً چرت باشه. اون توسعه کننده طبیعتا فقط بر روی قسمت محدودی از پروژه کار کرده و همه اطلاعات بازی را نداره. در هرحال من به منبعم اعتماد دارم، ولی راهی برای اثباتش ندارم"

گیم‌پلی:

- هندلینگ اتومبیل ها بهترین چیزیه که تاحالا تو سری GTA بوده حتی از IV هم بهتر.

- سیستم پاشش خون و تکه‌تکه شدن اعضای بدن از RDR2 پیشرفته‌تر شده.

- سیستم محدود بودن حمل سلاح مثل RDR2 هست و سلاح‌ها تو صندوق ماشین ذخیره می‌شن.

- سطح تحت تعقیب ۶ ستاره برگشته.

- نوار Relationship که تو کلیپ‌های لو رفته ۲۰۲۲ بود، هنوز تو بازیه. مثل سیستم Honor تو RDR2 کار می‌کنه.

- سیستم سوییچ کرکتر خیلی پیشرفته تر شده و پلیرها می‌تونن جیسون، لوسیا یا حتی هر دو رو همزمان کنترل کنن، که توسط یه مکانیک جدید و خاص انجام میشه (تو پستهای قبل کاملا راجبش توضیح داده شد)

- مکانیک تغییر وزن تو بازی هست.

- مناطق زیر آب قابل گشت‌وگذاره با گنج و رازهای زیاد.

- صحنه تریلر دوم که جیسون آبجو می‌خره، کاملا گیم‌پلیه. می‌تونی بری از مغازه یه بسته ۶ تایی آبجو بخری، به همین سادگی!

- قابلیت Greet کردن و Antagonize کردن NPC ها وجود داره.

- رادار GPS مستطیلیه با مناطق راهنمایی صورتی.

- تمام چیزهایی که تو تریلر دوم دیدید فقط مال سه چپتر اول بازیه.

- جیسون یه مهارت شبیه Dead Eye داره که زمان رو آهسته می‌کنه و نقاط ضعف انمی ها رو نشون می‌ده. لوسیا هم می‌تونه این کار رو بکنه، ولی فقط یه شلیک با دمیج بالا، منبع گفت این سیستم الان هنوز در حال کاره و احتمالا عوضش کنن. قراره نشون بدن که جیسون به‌خاطر تجربه نظامیش تیرانداز بهتریه.

- یه مأموریت هست که توش با تفنگ نیزه‌ای به کوسه شلیک می‌کنی.

- یه مأموریت داره که پلیس‌ها به هم خیانت می‌کنن، ولی چون مأموریت قبلیش رو بازی نکردن، زمینه‌ش رو نمی‌دونن.

- جیسون یه ایگووانای خونگی داره که میتونی بهش غذا بدی و لباس براش بخری.


شخصیت‌ها:

- دنی، دوست جیسون که برای برایان کار می‌کنه و «واقعا خل و چله».

- صحنه‌ای که لوسیا تو هواپیما غافلگیر می‌شه، همون سرقتیه که خیلی وقت پیش گفتم. لوسیا مخفیانه می‌ره تو یه باند بدنسازی برای جاسوسی. ولی لو میره و خب، زنی که لوسیا رو گرفت حسابی عضلانیه، حتماً دیدی! فکر کنم اونم جزو همون بانده.

نقشه:

- نقشه دوباره یه جزیره‌ست.

- شهر "وایس سیتی" خیلی عظیمه، شهر "آمبروزیا" و شهر بندری "پورت گلهورن" هم خیلی بزرگ هستند اما وایس سیتی خیلی بزرگتره ازشون.

- مال‌های خرید و و آسمان‌خراش‌های قابل ورود با آسانسور وجود داره.

- بیش از ۷۰۰ فروشگاه و بیشترین فضای داخلی تو یه بازی جهان‌باز بزرگ.

محتوای حذف‌شده یا چیزایی که از اول هم قرار نبوده باشه:

- صحنه‌های عاشقانه بصورت برهنگی کامل نیستند ولی اونها همه صحنه‌ها رو ندیدن، شاید تو جاهای دیگه چیزای بیشتری وجود داشته باشه.

- گوش دادن به موزیک خارج از ماشین (ایرپاد) انگار هنوز تو بازی نیست.

- قابلیت Prone کردن قبلاً حذف شده اما Crouch کردن برای مخفی کاری هست.

- کاور گیری بصورت داینامیک نیست و همانند بازیهای قبل بصورت دستیه.
 
آخرین ویرایش:
"این متن اسپویل داره"

وقتی برای اولین بار RDR2 رو تموم کردم، باورت نمی‌شه ولی تا چند ماه واقعاً غمگین بودم. نمی‌دونم کس دیگه‌ای هم این حس رو داشته یا نه.
البته که قطعاً به خاطر سرنوشت آرتور بود؛ نه لزوما بخاطر فداکاری‌هاش، مهربونیاش، سرفه‌هاش و مرگش، بلکه بیشتر به خاطر مری. اینکه آرتور به خاطر وفاداری به گنگ نتونست با مری باشه، خیلی اذیتم کرد. اون صحنه که مری بهش می‌گه بیا فرار کنیم و آرتور نمی‌تونه قبول کنه، واقعاً دوست داشتم جای آرتور بودم و با مری می‌رفتم. یا اونجا که با مری می‌رن تئاتر و آرتور حتی تو ابراز عشقش به مری ترس داره، انگار نمی‌خواست خودشونو بیشتر از این عاشق هم کنن.
نرسیدن آرتور به عشقش برای من غم‌انگیزترین قسمت RDR2 بود.
البته مری هیچوقت آرتور رو دوست نداشت، یکی دو بار فقط کارش لنگ مونده بود. تو ردیت مفصل موشکافی کردن بحث رو😄
 
البته مری هیچوقت آرتور رو دوست نداشت، یکی دو بار فقط کارش لنگ مونده بود. تو ردیت مفصل موشکافی کردن بحث رو😄
تو ردیت حرف زیاد میزنن :D
آرتور اگه پیشنهاد مری را قبول میکرد واقعا با هم فرار میکردن و باهم زندگی میکردن. همو دوست داشتن ولی به سبک خودشون و اقتضای اون زمانه.
 
تو GTA Forums سر این یارو که لیک کرده دعوا شده یه سری میگن داره چرت میگه و یه سری میکن نه واقعیه:D
آره دیدم همه را ریخت بهم :))
چندماه دندون رو جیگر نمیذارن تا خود راکستار اطلاعات رسمی گیم‌پلی رو بده :D
 
  • Like
Reactions: Thundersky
به گفته لیکر و به نقل از یکی از توسعه دهندگان ، این شات در تریلر ۲ ، کاملا از گیم پلی واقعی بازی است.
به گفته این سورس ، بازی دارای صدها فروشگاه است که جیسون می‌تواند براحتی به آنجا رفته و پک آبجو بخرد.

View attachment YouCut_20250612_014308605.mp4


( احتمالا حالت سینماتیک کمرا اینجا فعال شده که توی RDR2 هم داشتیم با نگه داشتن دکمه R3 دوربین میرفت تو این حالت و از زوایای اطراف کرکترمی‌تونستی بازی کنی)
 
🔥یک افشاگر شناخته‌شده به نام GameRoll ادعا کرده که داستان بازی GTA 6 هنوز کامل نشده است!

طبق گفته او، تریلر دوم بازی فقط بخش‌هایی از فصل‌های اول تا سوم را نشان داده و هنوز نیمه دوم داستان را ندیده‌ایم.

وی همچنین گفته که فصل‌های چهارم و پنجم هنوز کامل نشده‌اند و بخش زیادی از فصل پنجم حذف شده و در حال بازنویسی است.

این لیکر ادعا دارد که منبع او یکی از کارکنان ارشد راک‌استار است، اما در تیم کنترل کیفیت حضور ندارد.
او قبلا اطلاعات درستی مثل نام خانوادگی شخصیت‌های اصلی بازی منتشر کرده بود، اما تاکید کرده که این اطلاعات را باید با شک و تردید در نظر گرفت.
راک‌استار هنوز رسما درباره بازنویسی فصل پایانی اظهار نظری نکرده، اما شرکت تیک‌تو در مورد تاخیر قبلی گفته بود، بازی برای رسیدن به چشم‌انداز خلاقانه تیم توسعه با تاخیر مواجه شد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or