Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
آقا سری GTA از نسخه 3 تا الان همه کات سینهاش in engine خود بازی بوده.


یخورده فنی تر بگم یه وقتی یکی اینجا مادساز باشه نیاد گیر بده:

من از همون زمان Vice city ماد کار می کردم تنها و تنها تفاوتی که کات سین با بازی داشت این بود که توی کات سینها شخصیتها چشم و دهان و دندون داشتن و توی گیم پلی نداشتن (یه تکسچر خشک و خالی رو صورت بود) یعنی کاراکترها دو تا اسکین داشتن یکی برای گیم پلی و یکی توی کات سینها که کیفیتشون هیچ فرقی با هم نمی کرد...و کات سینها تماما داخل خود بازی و با انجین بازی بوده...این موضوع توی نسخه های بعدی مثل سن آندریاس رفع شد و تکسچرها یکی شدن.
 
آخرین ویرایش:
کاتسین یکیه با گیم پلی؟ این سوال اصلیو جوابی نداری، چون به جوابش رسیدی ولی اقرار نمیکنی که مهم نیست
و با اسکرین شات بدترش کردی، اسکرین شات؟ یعنی کیفیت عکس رو که تا خرخره پولیشه و اصلا بحثی توش نیست، با گیم پلی تو موشن یکی کردی؟)) یا خواستی تو بحث کم نیاری یا خیلی دوری از موضوع
گفتم بهت دقیق کارشناسی کردم، اون چند ثانیه رو که بازم مشکوکه گیم پلی فرض کنیم در بهترین حالت ۲۰ درصد تریلر گیمپلیه نه نصفش، رو هوا عدد نده، برو تایمر بزن.
 
کاتسین یکیه با گیم پلی؟ این سوال اصلیو جوابی نداری، چون به جوابش رسیدی ولی اقرار نمیکنی که مهم نیست
و با اسکرین شات بدترش کردی، اسکرین شات؟ یعنی کیفیت عکس رو که تا خرخره پولیشه و اصلا بحثی توش نیست، با گیم پلی تو موشن یکی کردی؟)) یا خواستی تو بحث کم نیاری یا خیلی دوری از موضوع
گفتم بهت دقیق کارشناسی کردم، اون چند ثانیه رو که بازم مشکوکه گیم پلی فرض کنیم در بهترین حالت ۲۰ درصد تریلر گیمپلیه نه نصفش، رو هوا عدد نده، برو تایمر بزن.

الان فرق تریلر و اسکرین شاتهای این بازی با تریلر و اسکرین شاتهای قبل از عرضه RDR2 چیه که باعث شده شک کنید توی این موضوع؟
 
کاتسین یکیه با گیم پلی؟ این سوال اصلیو جوابی نداری، چون به جوابش رسیدی ولی اقرار نمیکنی که مهم نیست
و با اسکرین شات بدترش کردی، اسکرین شات؟ یعنی کیفیت عکس رو که تا خرخره پولیشه و اصلا بحثی توش نیست، با گیم پلی تو موشن یکی کردی؟)) یا خواستی تو بحث کم نیاری یا خیلی دوری از موضوع
گفتم بهت دقیق کارشناسی کردم، اون چند ثانیه رو که بازم مشکوکه گیم پلی فرض کنیم در بهترین حالت ۲۰ درصد تریلر گیمپلیه نه نصفش، رو هوا عدد نده، برو تایمر بزن.
اقا لطفا یه مدیر و ناظم بیاد تکلیف این کاربر را مشخص کنه. سابقه این کاربر که کاملا مشخصه دیگه نیازی به توضیح هم نیست . الانم اشتباه کردیم باهاش وارد بحث شدیم. این رسما داره تاپیک رو به بیراهه میبره.

الان فرق تریلر و اسکرین شاتهای این بازی با تریلر و اسکرین شاتهای قبل از عرضه RDR2 چیه که باعث شده شک کنید توی این موضوع؟
طرف الان داره رسما اسکرین شات های رسمی رو هم زیر سوال میبره خخخخ.. راکستار همیشه اسکرین شات میداده و نسخه نهایی همیشه دهها بار بهتر از اون اسکرین شاتها بوده ، حالا اومده میگه پولیش شدس لول....ادعای کارشناسی هم داره لول....
 
الان فرق تریلر و اسکرین شاتهای این بازی با تریلر و اسکرین شاتهای قبل از عرضه RDR2 چیه که باعث شده شک کنید توی این موضوع؟
اسکرین شات کشوندن بحث به بیراهست که توش با داون سمپلینگ و aa و نهایت تنظیمات اصلا مقایسه گرافیک با گیمپلی در موشن معنی نداره.
موضوع اصلی گرافیک و نور پردازی و شفافیت تکسچرها نیست، لاجیک و پردازش های cpu بیسد هست
منتظرم اون صحنه ساحل تریلر ۱ با اون تنوع npc و این صحنه لانگ شات شهر تریلر ۲ رو با این لول از دراو دیستنس و تعداد ماشین و npc رو از اون فاصله با اون سطح از پالیگان رو حین گیمپلی ببینم تا سر به بیابون بزارم
 
چندتا از اسکرین شاتهای رسمی RDR2 توسط خود راکستار گیمز قبل از ریلیز

IMG_20250509_013839_791.jpg IMG_20250509_013839_937.jpg IMG_20250509_013840_260.jpg IMG_20250509_013839_721.jpg IMG_20250509_013839_766.jpg


بله میزان بسیار بالای از پولیش و داون سمپلینگ و نهایت تنظیمات گرافیکی رو توشون مشاهده میفرمایید. :))
شما رندوم تو بازی نهایی یه شات کپچر میکردی دهها بار کیفیت شون از این شاتها بهتر بودن اونم رو کنسول‌های دوترافلاپسی اون زمان..
 
حالا گیریم اون صحنه ها کات سین باشه بازم هیچ کمپانی ای در حال حاظر به گرد پای راک استار نمیرسه . بنظرم تعصبی نباشیم روی هیچ چیز راک استار خفن ترین و بهترین استودیو بازیسازی دنیا هست و در اون شکی نیست و اصلا نیاز نیست آدمی فن این کمپانی هست تعصبی بخواد رفتار کنه.

اسکرین شات کشوندن بحث به بیراهست که توش با داون سمپلینگ و aa و نهایت تنظیمات اصلا مقایسه گرافیک با گیمپلی در موشن معنی نداره.
موضوع اصلی گرافیک و نور پردازی و شفافیت تکسچرها نیست، لاجیک و پردازش های cpu بیسد هست
منتظرم اون صحنه ساحل تریلر ۱ با اون تنوع npc و این صحنه لانگ شات شهر تریلر ۲ رو با این لول از دراو دیستنس و تعداد ماشین و npc رو از اون فاصله با اون سطح از پالیگان رو حین گیمپلی ببینم تا سر به بیابون بزارم
دوست عزیز یک قسمت هایی در تریلر گیم پلی هم بوده کلش کات سین نبوده گیم پلی هم آمیخته بوده باهاش
 
اسکرین شات کشوندن بحث به بیراهست که توش با داون سمپلینگ و aa و نهایت تنظیمات اصلا مقایسه گرافیک با گیمپلی در موشن معنی نداره.
موضوع اصلی گرافیک و نور پردازی و شفافیت تکسچرها نیست، لاجیک و پردازش های cpu بیسد هست
منتظرم اون صحنه ساحل تریلر ۱ با اون تنوع npc و این صحنه لانگ شات شهر تریلر ۲ رو با این لول از دراو دیستنس و تعداد ماشین و npc رو از اون فاصله با اون سطح از پالیگان رو حین گیمپلی ببینم تا سر به بیابون بزارم
مگه الان بحثت این نیست که ویدئوی تریلر بعضی جاهاش از قبل رندر شدست؟
مگه گرافیک بازی رو میگی؟


تعداد ماشین و NPC تنها چیزیه که میتونه توی نسخه نهایی پایین بیاد...توی تریلر نسخه V هم همین نکته بود اما بحث اینه که توی تنظیمات بازی این مورد قابل تنظیم بود و من شخصا هیچ وقت تراکمشون رو نبردم تا آخر.

2 تا نکته:

برای کنسولهای فعلی هنوز که هنوزه یه بازی نیومده که به معنای واقعی بتونیم بگیم رس کنسول رو کشیده باشه.

و بازم تکرار میکنم هیچ وقت معجزه RDR2 روی کنسولهایی مث PS4 و Xbox One رو فراموش نکن.

چندتا از اسکرین شاتهای رسمی RDR2 توسط خود راکستار گیمز قبل از ریلیز

View attachment 378690View attachment 378691View attachment 378692View attachment 378693View attachment 378694


بله میزان بسیار بالای از پولیش و داون سمپلینگ و نهایت تنظیمات گرافیکی رو توشون مشاهده میفرمایید. :))
شما رندوم تو بازی نهایی یه شات کپچر میکردی دهها بار کیفیت شون از این شاتها بهتر بودن اونم رو کنسول‌های دوترافلاپسی اون زمان..

زده به سرم یه ده روز مرخصی بگیرم برای بار چهارم این بازی رو انجام بدم.

این عکس رو زدی یادم افتاد به یه نکته که بعضیها میگن که این تک درخت توی بازی الهام گرفته از اون درخت توی رستگاری در شاوشنک هست...هرچند هر جایی ببینی کلی تک درخت اینجوری هست اما اون سنگچینها و...



IMG_20250509_013840_260.jpg
 
آخرین ویرایش:
مگه الان بحثت این نیست که ویدئوی تریلر بعضی جاهاش از قبل رندر شدست؟
من فکر کردم بحث گرافیک بازی رو میگی؟
تعداد ماشین و NPC تنها چیزیه که میتونه توی نسخه نهایی پایین بیاد...توی تریلر نسخه V هم همین نکته بود اما بحث اینه که توی تنظیمات بازی این مورد قابل تنظیم بود و من شخصا هیچ وقت تراکمشون رو نبردم تا اخر
الان فهمیدی چیو میگم، اصلا بحث اسکرین شات و مقایسه گرافیکش اونم با گیم پلی نیست. راکستار که کات سین cg و پری رندرد نداره
تو v شما اون تنظیمات رو اصلا با ماد ۱۰۰ برابر هم کنی تش ماشینها مثل مورچه پشت هم قطار میشن، با اینحال از یه جایی دیگه ai قفل و بعدتر خود بازی کرش میکنه.
تریلرهای vi انگار هیشکی عین خیالش نیست چی نشونمون دادن، راکستار اگه تو v و rdr2 مثلا ۱۰ واحد پریده، اینجا ۱۰۰ واحد پریده، این حد از جنریشن لیپ تو تسکهای بر پایه cpu اونم وقتی cpu ها نه فقط تو کنسول، که کلا نسبت به gpu سرعت پیشرفتشون پایین اومده، قابل درک نیست.
من هیتر نیستم، اتفاقا قدر این اعجوبه ای که دیدم رو بیشتر از همه میدونم، در حد اینکه اهرام مصر چطور ساخته شد، این gta هم باید جای سوال باشه، و همچین صحنه هایی رو اگر وقتی کنترلر دستمه، مستقیم در تعامل ببینم جدا و بدون اغراق و استعاره، زبونم بند میاد، برا همین شک دارم.
 
حیف که هفت هشت ماه دیگه که قراره تریلر گیمپلی رو نشون بدن این یارو محو می‌شه میره تو همون سوراخی که بود ، مطمئنا اونقدری جرات نداره بیاد بگه اشتباه می‌کردم که شک کردم. این همونیه که به تریلر اول میگفت غیرممکنه ریل تایم باشه حالا رخ کارشناس برداشته اینجا :D این جور افراد همه چیو دودوتا چهارتا رو چیپ سخت افزار میبینن. هیچ درکی از انجین و بهینه سازی ها و هنر دولوپر ها ندارن.. وگرنه قاعدتا هیچ زمانی V هم با اون جزییات وحشتناک که همین الانشم از خیلی اپن ورلدها بالاتره نمی بایست رو سخت افزار کنسول با ۲۵۶ مگابایت رم و پردازنده و gpu عهد قجر اجرا می‌شد.
 
مقاله ی وزین کوتاکو رو دیدین؟ :D
Grand Theft Auto 6’s Jason Is Gaymers’ Latest Sex Symbol
خلاصه ، همجنسگراها عاشق جیسون شدند و احتمالا راکستار عمدا جیسون رو اول تریلر نیمه برهنه با بدن عرق کرده نشون داده، چون این استایلیه که همجنس گراها خوششون میاد. و نتیجه گیری اخر مقاله هم به نبوغ مارکتینگ راکستار برای پروموت کردن جیسون بین جامعه همجنسگراها اشاره کرده! پسر خیلی نوشته ی عجیبیه بنظرم، یعنی هیچ جوره فکرش رو نمیکردم به این شکل کارکتر جیسون رو به همجنسگراها ربط بدن! :D
 
این دوستمون جوری میگن کات سین
آدم فکر میکنه GTA مثل JRPG هاست پر کات سین CG یا انیمه ای که ده ها پله جلوتر از گرافیک گیم پلیه:دی
نه جانم تا بوده کلا کات سین هاشم این انجین بوده.
چقدر فکر کردی میخواد با اکچوال گیم پلی تفاوت کنه کات سین این انجین؟؟؟ تکسچرها لود نشن نصفشون؟ در این حد؟ گیریم اصلا کل اون تریلرم کاتسین از سن اندریاس به اینور کات سینها و گیم پلیش تفاوتی نداشتن با چشم غیرمسلح! متوجه بشی.
بعد به راک استار اعتماد داشته باش
هنوز که هنوزه بازی در حد LA Noire نیومده با اون جزئیات حالات صورت کاراکترها...
 
  • Like
Reactions: graywolf
مقاله ی وزین کوتاکو رو دیدین؟ :D
Grand Theft Auto 6’s Jason Is Gaymers’ Latest Sex Symbol
خلاصه ، همجنسگراها عاشق جیسون شدند و احتمالا راکستار عمدا جیسون رو اول تریلر نیمه برهنه با بدن عرق کرده نشون داده، چون این استایلیه که همجنس گراها خوششون میاد. و نتیجه گیری اخر مقاله هم به نبوغ مارکتینگ راکستار برای پروموت کردن جیسون بین جامعه همجنسگراها اشاره کرده! پسر خیلی نوشته ی عجیبیه بنظرم، یعنی هیچ جوره فکرش رو نمیکردم به این شکل کارکتر جیسون رو به همجنسگراها ربط بدن! :D
کوتاکو که از سوزش اینو گفته چرا که جیسون اونقدر استرایت بود که تو تریلر ۱۲ جا جنس مخالف خودشو زمین زد :))
اینو هم ببین . آتیش گرفته و میگه شخصیت ها س.کسی و کسل کننده هستند!! باید یکی بهش کپسول آتیش نشانی برسونه به این رسانه های ووک و چپگرا.
اینا واقعا از جذاب بودن کرکترها ناراحتن

IMG_20250509_102102_889.jpg



راستی این هم بیشترین قسمتی که از تریلر تو یویتوب بازدید شده :D

IMG_20250509_102936_877.jpg
 
آخرین ویرایش:
کوتاکو که از سوزش اینو گفته چرا که جیسون اونقدر استرایت بود که تو تریلر ۱۲ جا جنس مخالف خودشو زمین زد :))
اینو هم ببین . آتیش گرفته چرا شخصیت ها س.کسین!! باید یکی بهش کپسول آتیش نشانی برسونه به این رسانه های ووک و چپگرا.
اینا واقعا از جذاب بودن کرکترها ناراحتن

View attachment 378720
به نظرم راک استار به این دلقک ها میخنده، چون بدون هیچ زحمتی دارن براش تبلیغ میکنن 😂
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or