Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
تاحالا کمپ اون دیوونه های تو کوه نرفتی تو gta v ? :)) راکستاری که manhunt رو ساخت هیچی نمیترسونش
manhunt که بازی جدا بود یادمه کلیم شکایت علیه راک استار بعدش ردیف شد در کل بعدشم سریش ادامه پیدا نکرد حساب کن با تکنولوژی جدیدتر شماره های بعدشو میساختن:دی
تو معروفترین شکایت شکایت قتل با الهام گرفتن از این بازی علیهش مطرح شد
ولی اون کمپه که میگی کلا خارج شهر بود جای مخفی تو کوه و اگه اشتباه نکنم فقط یه مرحله میرفتیم داخلش همه رو خلاص میکردیم دیگه چیز خاصی یادم نیست و کانیبالیست هم بودن یادمه
ربط به مسائل دیگه نداشت:دی
جدی حالت خرابه تو به چیا گیر میدی :D
اگه یه انتخاب داشتم برای انتخاب یه کرکتر زن تو یک بازی اونو حتما لاتینو انتخاب میکردم. هیچ کس اندازه زنهای لاتینو ، هات و مهربون نیستن حالا میخواد هیسپانیک باشه یا از سمت آمریکای جنوبی باشه. بخصوص اگه قرار باشه به عنوان یه پارتنر برای کارهای خلاف باهاش همراه باشی که چه بهتر که لاتینو باشه‌.
تو GTA SA لذتی که مراحل CJ با کاتالینا بهم میداد رو هیچوقت یادم نمیره. تازه کاتالینا عاشق CJ هم نبود و بشدت کله خر بود ولی فوق العاده وحشی بود.
ضمنا لوسیا را هم میتونی موهاشو بلوند کنی همونطوری که تریلر اول بود.

View attachment 378617
همون طور که دوستان گفتن سلیقه ایه:دی
من بر عکس یه vixen سفید و بلوند رو میپسندیدم که حسابیم به قول دوستمون woke ها فشاری شن:دی
اگه البته بشه ظاهر کاراکتر رو‌ حسابی کاستومایز کنی خوبه چیزی که یادم نبود. در حد همین عکس بانو با لباس استخل(:دی)
یه چیزیو میشه مطمئن بود ولی که تو بازی یه چیزیهاییم به نفع این جریانات باشه باز راک استار چیزایی گذاشته از خجالتشون دربیایم:دی
همین عکسی که بچه ها از مردابهای منطقه گذاشتن، یاد اون جای مشابه تو رد دد۲ افتادم که میشد فمنیستها رو طناب پیچ کنی و ببری خوراک تمساح کنی:دی
از الان تو فکرشم جامعه رو به روش خودم پاکسازی کنم با استفاده از این مواهب طبیعی:دی
 
آخرین ویرایش:
مثل اینکه راکستار بدجوری روی فیزیک مایعات توی بازی کار کرده و اون خبرهای که درباره rage9 و پیشرفت توی فیزیک اب بوده واقعی بوده و اینجا به نحو احسن اجرا شده و این احتمالا بخاطر محیط بازی هست که نسبت به نسخه های قبلی خیلی با اب سروکار داریم و راکستار میخواد تو این زمینه سنگ تموم بذاره از عرق روی کارکترها بگیر و اب داخل بطری تا بنزین و گل و لای و بارون و نواحی باتلاقی و سواحل و... احتمالا هر مایعی توی بازی فیزیک خاص خودشو داشته باشه
 
ازونجایی که زکات علم به نشر دادنشه کاش راکستار بیاد کد های مربوط به فیزیک و هوش مصنوعیشو پابلیک کنه همه استدیو ها استفاده کنن صنعت بازی از این منجلابی که توش افتاده دربیاد. واقعا لذت بردم از این تریلر وقتی دیدم رویه راکستار برعکس اکثر سازنده های بزرگ صنعت به ساخت ویترین محدود نشده و واقعا مثل سابق بازی ساخته نه 4 تا تکسچر.

پ.ن: وجدانا تصور اینکه با یه دختر وایت بریم خلاف و دزدی یه جور بدی کرینجم میکنه :D بهترین انتخاب همین خانم لوسیا بود.
 
قهوه ای متناسب خوبه این قهوه ایها که رونهای کلفت و کوتاه نسبت به کلیت بدن دارن یه حالین البته لوسیا هم باحال میزنه و مهم شخصیته(جدی) ولی خب رونهای کلفت و کوتاه داره تو ذوق میزنه
مثلا panam palmer رو الان حضور ذهن دارم که هم قهوه ای بود هم رونهای متناسبتر با بدنش داشت و جزو بهترینهای ممکن بود
 
ولی اون کمپه که میگی کلا خارج شهر بود جای مخفی تو کوه و اگه اشتباه نکنم فقط یه مرحله میرفتیم داخلش همه رو خلاص میکردیم دیگه چیز خاصی یادم نیست و کانیبالیست هم بودن یادمه
ربط به مسائل دیگه نداشت:دی
به هر حال تو بازی بود, فارق ازینکه کجا بود و چقد رفتن به اونجا سخت بود
جواب سوالی که پرسیدی رو کامل داد
 
🔸 معرفی شخصیت Cal Hampton

View attachment 378640
اوه اوه
ناخودآگاه یاد مجلات قدیم افتادم این عکسو دیدم!
چقدر جای خالی بازیرایانه و بازینما حس میشه!
الان بودن شماره جدیدشون یه سری صفحات مختص تریلر دوم GTA VI بود این شکلی😢
 
تحلیل فنی تریلر دوم از DF
یه خلاصه از این ویدیو براتون بزارم:

نکات مهم:
• به نظر تیم DF، بازی حالت 60 فریم نخواهد داشت. چون RTGI به‌قدری با ساختار بازی گره خورده که دیگه نمی‌شه حذفش کرد. حذف ray-traced reflections هم ظاهر بازی رو کلی عوض می‌کنه. همه‌چی نشون می‌ده که Rockstar قراره بازی رو روی 30 فریم قفل نگه داره.
• بازی الان روی رزولوشن 1152p با FSR1 اجرا می‌شه (احتمال زیاد بعداً به FSR2 یا PSSR ارتقا پیدا می‌کنه). فعلاً تصویر حسابی upscale شده و توی رندر کردن موها یه‌سری ایرادهای مشخص دیده می‌شه.
• گرافیک کلی بازی تا اینجای کار توی بهترین حالت ممکنه.
• توی کات‌سین‌ها نورپردازی حسابی بهتر شده و چون از RTGI در سطح پیکسل به پیکسل استفاده شده، جزئیات ریز خیلی بهتر دیده می‌شن.
• نورپردازی سنتی (رستراز شده) توی این بازی دیگه نیست؛ همه نورها با RTGI انجام می‌شن.
• همه‌ی بازتاب‌ها هم ray traced نیستن؛ بعضی جاها برای اینکه فشار زیادی به سیستم نیاد، از Screen Space Reflections (SSR) استفاده شده.


نکات دیگه:
• رودخونه‌ها و آب‌های کوچیک با ray-traced reflections کار شدن، ولی آب‌های بزرگ‌تر با SSR نشون داده می‌شن.
• کنترلر PS4 توی خونه‌ی جیسون و صحنه‌ی اسکله با حضور Lucia و Jason هم احتمالش هست که با SSR ساخته شده باشن.
• بازتاب روی شیشه‌ها، پنجره‌های ساختمون، و سطوح پلاستیکی (مثل ماشین‌ها) خیلی خوب دراومده، مخصوصاً توی وسایل نقلیه. توی کل محیط هم بازتاب‌ها دیده می‌شن و تیم حسابی از این بخش خوششون اومده.
• صحنه‌ای که جیسون توی محله‌ش رانندگی می‌کنه، بابت کیفیت بازتاب‌ها کلی تعریف گرفته.
• شخصیت‌ها توی ماشین، به خاطر RTGI نوردهی و سایه‌پردازی خیلی خوبی دارن.
• DF از جزئیات محیطی، مثل بطری‌های آبجو، حسابی کیف کرده.
• سایه‌ها ray traced نیستن. به جاش از filtered shadow maps استفاده شده، تقریباً شبیه کاری که توی RDR2 انجام شده بود. ممکنه نسخه‌ی PC یا PS5 Pro سایه‌های RT داشته باشن. فعلاً کیفیتش قابل قبوله.


پ.ن: به جون خودم بازی یه نسخه ی گرونتر با آپشن 4 روز زودتر بازی کردن داره.
 
آخرین ویرایش:
تو داستان و شخصیت پردازی یه لحظه هم به راکستار شک نکنید.شخصبت های بازی همشون آخوندکم باشن حکمتی داره.
کاش همین امسال میومد دیگه.ایران یه رورم توش یه روزه.😪
اینو انصافا هستم. تریلر V رو دیدم و اطلاعاتشو فکر میکردم فقط مایکل اوکیه بازی که کردم شخصیت مورد علاقه م شد ترور!
فرانکلین گرچه از دو تای دیگه پایینتر بود ولی مراحلش خیلی جالب بود
اصل کر کر خنده همون مراحلش با صابکارش و لامار اون اوایل
همینم یعنی در عمل عالی بود کاراکترش.
ظاهر کاراکترهای اصلی هم میشه تغییر داد و مشکلی نیست
 
باتیستا بیشتر منو یاد کالین فارل فیلم میامی وایس 2006 انداخت
Opera Snapshot_2025-05-08_175920_www.pinterest.com.png
جدی حالت خرابه تو به چیا گیر میدی :D
اگه یه انتخاب داشتم برای انتخاب یه کرکتر زن تو یک بازی اونو حتما لاتینو انتخاب میکردم. هیچ کس اندازه زنهای لاتینو ، هات و مهربون نیستن حالا میخواد هیسپانیک باشه یا از سمت آمریکای جنوبی باشه. بخصوص اگه قرار باشه به عنوان یه پارتنر برای کارهای خلاف باهاش همراه باشی که چه بهتر که لاتینو باشه‌.
تو GTA SA لذتی که مراحل CJ با کاتالینا بهم میداد رو هیچوقت یادم نمیره. تازه کاتالینا عاشق CJ هم نبود و بشدت کله خر بود ولی فوق العاده وحشی بود.
ضمنا لوسیا را هم میتونی موهاشو بلوند کنی همونطوری که تریلر اول بود.

View attachment 378617
اونم باز ماد
یه صحنه لوسیا از هواپیما میفته رو چرخش بدنش شبیه ورزشکاراست فکر کنم اون بشه برد gym
 
یه خلاصه از این ویدیو براتون بزارم:

نکات مهم:
• به نظر تیم DF، بازی حالت 60 فریم نخواهد داشت. چون RTGI به‌قدری با ساختار بازی گره خورده که دیگه نمی‌شه حذفش کرد. حذف ray-traced reflections هم ظاهر بازی رو کلی عوض می‌کنه. همه‌چی نشون می‌ده که Rockstar قراره بازی رو روی 30 فریم قفل نگه داره.
• بازی الان روی رزولوشن 1152p با FSR1 اجرا می‌شه (احتمال زیاد بعداً به FSR2 یا PSSR ارتقا پیدا می‌کنه). فعلاً تصویر حسابی upscale شده و توی رندر کردن موها یه‌سری ایرادهای مشخص دیده می‌شه.
• گرافیک کلی بازی تا اینجای کار توی بهترین حالت ممکنه.
• توی کات‌سین‌ها نورپردازی حسابی بهتر شده و چون از RTGI در سطح پیکسل به پیکسل استفاده شده، جزئیات ریز خیلی بهتر دیده می‌شن.
• نورپردازی سنتی (رستراز شده) توی این بازی دیگه نیست؛ همه نورها با RTGI انجام می‌شن.
• همه‌ی بازتاب‌ها هم ray traced نیستن؛ بعضی جاها برای اینکه فشار زیادی به سیستم نیاد، از Screen Space Reflections (SSR) استفاده شده.


نکات دیگه:
• رودخونه‌ها و آب‌های کوچیک با ray-traced reflections کار شدن، ولی آب‌های بزرگ‌تر با SSR نشون داده می‌شن.
• کنترلر PS4 توی خونه‌ی جیسون و صحنه‌ی اسکله با حضور Lucia و Jason هم احتمالش هست که با SSR ساخته شده باشن.
• بازتاب روی شیشه‌ها، پنجره‌های ساختمون، و سطوح پلاستیکی (مثل ماشین‌ها) خیلی خوب دراومده، مخصوصاً توی وسایل نقلیه. توی کل محیط هم بازتاب‌ها دیده می‌شن و تیم حسابی از این بخش خوششون اومده.
• صحنه‌ای که جیسون توی محله‌ش رانندگی می‌کنه، بابت کیفیت بازتاب‌ها کلی تعریف گرفته.
• شخصیت‌ها توی ماشین، به خاطر RTGI نوردهی و سایه‌پردازی خیلی خوبی دارن.
• DF از جزئیات محیطی، مثل بطری‌های آبجو، حسابی کیف کرده.
• سایه‌ها ray traced نیستن. به جاش از filtered shadow maps استفاده شده، تقریباً شبیه کاری که توی RDR2 انجام شده بود. ممکنه نسخه‌ی PC یا PS5 Pro سایه‌های RT داشته باشن. فعلاً کیفیتش قابل قبوله.


پ.ن: به جون خودم بازی یه نسخه ی گرونتر با آپشن 4 روز زودتر بازی کردن داره.
این df دیگه حرفاش داره خسته کننده میشه، کاری به کلیت تحلیلش ندارم ولی اینکه میاد بعضی چیزارو با قاطعیت اعلام میکنه رو مخه!
یکی نیست بگه داری بازی راکستار رو تحلیل می کنی اونم از روی تریلر :دی
چند بار باید راکستار معجزه کنه که بهش ایمان بیارید؟ اتفاقا اگه فقط 1 استودیو در جهان باشه که بتونه این چیزی که دیدیم رو 60 فریم هم اجرا کنه خود راکستاره
اصلا این ویدیوهای کوتاه 60 فریم که آپلود کرده توی سایتش نشونه اس برای آنان که اهل ایمانند :دی می دونم حالا بعضیا میگن اینا ممکنه برای ps5 pro باشه
ولی من شخصا فکر می کنم راکستار یک حالت 60 فریم برای نسخه بیس هم در نظر میگیره، بخصوص بخاطر آنلاینش
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or