Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
یه سوال دارم،

به سوال

الان با توجه به تعداد ویوها vi که نزدیک 100 میلیونه، یعنی یوتیوب 400 هزار دلار بابت ویو پرداخت کرده به راکستار؟
معمولا کمپانی ها، تریلر محصولاتشون رو Monetize نمیکنن.
دقت کرده باشی، معلولا موقع دیدن تریلرا هیچوقت ad نمی‌بینی.
 
همچین گرافیک و جزئیاتی احتمالا توی ورژن نسل دهم بازی میبینیم :D
بنظرم این جزییات رو روی همین نسل خواهیم دید .
اون کاری که راکستار با RDR2 روی PS4 انجام داد یعنی اون حجم از پوشش گیاهی ، نورپردازی ، ابر های تغییر شکل دهنده و ... فقط نیرو و بودجه وقت بیشتر برای توسعه لازمه تا کیفیت واقعی نمایان بشه و این تخصص راکستاره
 
آخرین ویرایش:
امیدوارم امروز یا فردا یه اعلامیه بدند. اگر این هفته هم خبری نشه بنظرم دیگه زیاد نمیشه انتظار داشت امسال تریلری در کار باشه‌. چون هفته بعد هم TGA هست و خود DLC انلاین هن هفته بعده.
نیمه دوم دسامبر هم سابقه نداشته حرکتی بزنند مگر اینکه اینبار تصمیم بگیرن تو نیمه دوم دسامبر چیزی نشون بدن. اگرنه دیگه میره حوالی فوریه و کنفرانس مالی TakeTwo توی اون زمان که بخوان تریلر رو نشون بدن.
 
اخیرا GTA IV رو بازی کردم و الانم دارم GTA V میرم. جالبه بازی چندین رفرنس به gta iv و SanAndreas میده که من اصلا یادم نبود و بنظرم توی VI هم خیلی از این رفرنس ها رو ببینیم. اللخصوص به vice city! یچیزی که من انچنان یادم نبود میزان خشونتی بود که توی معرفی ترور به نمایش میذارن! اون موقع خب بین iv و v زمان طولانی گذشته بود زیاد ادم جزییات یادش نمیمونه ولی اگه پشت سرهم dlc lost and damned و v رو بازی کنید و هنوز شخصیت جانی کامل تو یادتون باشه متوجه میشید سرنوشتش رو چقدر وحشتناک و منزجر کننده رقم میزنن :D. کارکتر به این خوبی رو نهایت اینطوری تموم بشه خیلی ناراحت کننده است. بهرحال ازونجایی که VI توی زمان حاله احتمالا شخصیت های vice city رو حداقل نیبینیم ولی گمون کنم اوازه هاشون توی بازی به گوشمون بخوره.
یه نکته در رابطه با gta v و iv بگم ، با اینکه v از هر لحاظ یه پیشرفته نسبت به iv ولی gta iv بسیار بازی رئال تر و اتمسفریک تریه جوریه که ادم از قدم زدن توی خیابون یا ول چرخیدن با ماشین یا نگاه کردن به دنیای بازی بدون اینکه هیچ هدف خاصی داشته باشی بیشتر لذت میبره در صورتی که توی gta v مثلا من اینجوریم که ترجیح میدم بیشتر خودم رو درگیر گیم پلی کنم مثلا مرحله برم ، کاری انجام بدم ، مسابقه بدم یا هر فعالیت هدف دار دیگه ای تا اینکه مثل iv فقط از بودن توی محیط لذت ببرم.
فقط منم که این فیزیک ماشین و هندلینگ GTA 4 دوست داره برگرده به VI ؟

View attachment 358739

هندلینگ ماشین ها توی iv اونقدر لذت بخشه که ادم دوست داره بی هدف توی شب های لیبرتی سیتی ساعت ها فقط رانندگی کنه! :D
 
فقط منم که این فیزیک ماشین و هندلینگ GTA 4 دوست داره برگرده به VI ؟

View attachment 358739
منم عاشق همین هندلینگ و همین فیزیک موجود در iv بودم. اون تخریب پذیری واقع گرایانه فوق العاده که موقع تصادف از شیشه ماشین پرت می شدی بیرون.
اما ملت به دنبال فان و مسخره بازی هستن تو GTA و متاسفانه خواهان کمی داره و همین موضوع رو در RDR هم شاهدیم که بعضا با گیم پلی کندش حال نمی کنن! اما حتی برای فان هم من با جفت این گیم ها فان بودن رو تجربه کردم و اتفاقا کلی لذت بخش بوده.
درک نمی کنم چرا یه عده به دنبال واقع گرایی نیستن تو چنین گیم هایی.
 
منم عاشق همین هندلینگ و همین فیزیک موجود در iv بودم. اون تخریب پذیری واقع گرایانه فوق العاده که موقع تصادف از شیشه ماشین پرت می شدی بیرون.
اما ملت به دنبال فان و مسخره بازی هستن تو GTA و متاسفانه خواهان کمی داره و همین موضوع رو در RDR هم شاهدیم که بعضا با گیم پلی کندش حال نمی کنن! اما حتی برای فان هم من با جفت این گیم ها فان بودن رو تجربه کردم و اتفاقا کلی لذت بخش بوده.
درک نمی کنم چرا یه عده به دنبال واقع گرایی نیستن تو چنین گیم هایی.
خبر خیلی خوب اینه که طبق گفته ی دولوپرهایی که تو این دو سه سال اخیر از راکستار جدا شدند راکستار در GTA 6 سطح های جدیدی از واقع گرایی رو پیاده کرده.. حالا اینکه یه عده ای ممکنه خوششون نیاد، انگار دلیلی بر این نبوده که به سمت واقع گرایی نرند.
گیمپلی RDR2 میگن کُنده چون باید کُند باشه. از یه کابوی تو ستینگ غرب وحشی مثلا انتظار دارند از در و دیوار بالا بره مثل اساسین؟
اون چیزی که راکستار تو RDR2 پیاده کرده عین واقعیتی هست که باید تو یک بازی سبک وسترن باشه. حالا ممکنه GTA 6 این ریتم تندتر بشه مثلا کرکتر بتونه یه کمی فرز تر باشه یا از جاهای بیشتری بالا بره . ولی بازم دلیل نمیشه واقع گرایی رو پیاده نکنند.
فراموش نباید بکنیم راکستار در مورد GTA 6 یه شعار داد اونم اینکه با هر بازی جدید فرسنگها از بازی قبلی مون میخواییم بهتر باشیم
 
خبر خیلی خوب اینه که طبق گفته ی دولوپرهایی که تو این دو سه سال اخیر از راکستار جدا شدند راکستار در GTA 6 سطح های جدیدی از واقع گرایی رو پیاده کرده.. حالا اینکه یه عده ای ممکنه خوششون نیاد، انگار دلیلی بر این نبوده که به سمت واقع گرایی نرند.
گیمپلی RDR2 میگن کُنده چون باید کُند باشه. از یه کابوی تو ستینگ غرب وحشی مثلا انتظار دارند از در و دیوار بالا بره مثل اساسین؟
اون چیزی که راکستار تو RDR2 پیاده کرده عین واقعیتی هست که باید تو یک بازی سبک وسترن باشه. حالا ممکنه GTA 6 این ریتم تندتر بشه مثلا کرکتر بتونه یه کمی فرز تر باشه یا از جاهای بیشتری بالا بره . ولی بازم دلیل نمیشه واقع گرایی رو پیاده نکنند.
فراموش نباید بکنیم راکستار در مورد GTA 6 یه شعار داد اونم اینکه با هر بازی جدید فرسنگها از بازی قبلی مون میخواییم بهتر باشیم
صد در صد همینطوره. من خودم حدسم اینه هندلینگ ماشین ها بین iv و v هست و کنترل کاراکتر نزدیک به سنگینی کاراکتر RDR2.
در مورد واقع گرایی و فیزیک موجود در انجام کارها و اتفاقات بازی مثل سیستم آب و هوا، سوشال مدیا و به طور کلی پروتکل داشتن یه سری کارها قطعا vi خیلی شبیه واقعیت خواهد بود و تحول ایجاد می کنه.
 
صد در صد همینطوره. من خودم حدسم اینه هندلینگ ماشین ها بین iv و v هست و کنترل کاراکتر نزدیک به سنگینی کاراکتر RDR2.
در مورد واقع گرایی و فیزیک موجود در انجام کارها و اتفاقات بازی مثل سیستم آب و هوا، سوشال مدیا و به طور کلی پروتکل داشتن یه سری کارها قطعا vi خیلی شبیه واقعیت خواهد بود و تحول ایجاد می کنه.
تو RDR2 علت کند بودن ریتم یه مقداری هم به این برمیگرده که راکستار بطور کامل از انجین فیزیک انمیشن خودش یعنی Euphoria استفاده کرد که این انجین فیزیک توی GTA 4 هم بطور کامل و البته یا ورژن ۱۰ سال قدیمی تر نسبت به RDR2 استفاده شده بود. توی GTA 5 به دلیل اینکه اسکیل بازی بشدت بزرگتر شد و به دلیل محدودیت کنسول های نسل هفتم مجبور شدند از انجین Euphoria با شدت کمتری استفاده کنند برای همین اون سنگینی هندلینگ ماشین ها و npc هارو توی GTA 5 نمیدیدیم.
تو RDR2 واقعا به معنای واقعی میتونستید تاثیر این انجین فیزیک رو ببینید چقدر به واقع گرایی کمک میکرد.

View attachment VID_20241203_114655_090.mp4
View attachment VID_20241203_114613_102.mp4
View attachment VID_20241203_114552_917.mp4
View attachment VID_20241203_114532_872.mp4
View attachment VID_20241203_114601_811.mp4
View attachment VID_20241203_114455_555.mp4
View attachment VID_20241203_114332_080.mp4

خوش‌بختانه در تریلر اول GTA 6 هم میشد دید که Euphoria بخوبی استفاده شده و حتی انیمیشن ها خیلی خیلی بهتر هم شده. شما اون صحنه ساحل رو تو تریلر بار دیگه ببین این فیزیک npc ها و راه رفتنشون واقعا یه چیز عجیب و غریبی هست و بشدت واقع گرایانه شده. بادی فیزیک npc ها متنوع یکی چاق یکی لاغر یکی قد بلند وخلاصه که ترکوندن.


View attachment YouCut_20241203_115900323.mp4
 
شما اون صحنه ساحل رو تو تریلر بار دیگه ببین این فیزیک npc ها و راه رفتنشون واقعا یه چیز عجیب و غریبی هست و بشدت واقع گرایانه شده. بادی فیزیک npc ها متنوع یکی چاق یکی لاغر یکی قد بلند وخلاصه که ترکوندن.


View attachment 358790
اصلا این صحنه خارق العادست. من هر موقع نگاه می کنم اگه یکم تم و رنگ و لعاب روشن نداشته باشه فکر می کنم واقعیه.
خیلی خیلی نزدیک به واقعیت هست چیزایی که اینجا داره اتفاق میفته. ( از فیزیک حرکت npc ها تا جزئیات بسیار زیاد محیط و آدما)
 
  • Like
Reactions: Tommy Vercettii
هر روز که میگذره و راکستار تریلر نمیده بیرون توقعاتم از بازی بیشتر میشه من الان انتظار دارم بتونیم داخل بازی سفر فضایی داشته باشیم مثلا به مریخ بریم تحقیق پژوهش کنیم یا بین کهکشانها جابجا بشیم;;) کار ندارم کنسولها بتونن اجراش کنن یا نه راکستار زیادی لفتش داد خستمون کرد بازی باید انقلابی باشه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or