Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
نه آقا ۴ تا gta ساختن ریختن دور چیه؟ بازی سازی اونم در این سطح مگه آزمون و خطاس؟ :دی
حساب کتاب داره
شک نکن همین الان که تو مراحل پایانی gta vi هستن ایده های نسخه بعدی رو هم دارن نهایی میکنن

تاخیر تو چنین مگا پروژه هایی قطعا پیش میاد ولی اصلا اینجوری نیست یهو همه چی رو بزارن کنار :دی
تنها شایعه ایی که مورد gta vi بود اینه که در حوالی ۲۰۱۹ اینا تصمیم گرفته شد اسکل بازی کوچیکتر بشه که به موقع ریلیز بشه و بعد کم کم گسترش پیدا کنه
دقیقا درست میگی

شاید تاحالا چندین بار فقط تو همین تاپیک هم گفته شد فوریه سال قبل بود که راکستار رسما به کارکنانشان اعلام کرد که همه شون برگردن تو استودیو ، چون تو فاز پالیش و مرحله نهایی بازی هستند و بخاطر امنیت پروژه و سرعت بخشیدن به توسعه باید حضورا بیانن سر پروژه. دیگه تغییرات و این جور چیزا چیه میگن آخه. :D

IMG_20241201_120227_423.jpg

https://www.reddit.com/r/GTA6/comments/1bqac0e/jason_schreier_shares_information_about_gta_6/

دیگه چیو بکوبن از نو بسازن؟ :D
راکستار هم دیگه هر تغییراتی میخواسته تو بازی بده تاحالا داده. فراموش نکنید شروع توسعه بازی از ۲۰۱۴ بوده که چندین بار بازیو از نو کوبیدن و اصلاح کردند دیگه هر اصلاحی میخواستن کردند.

GTA 6 ‘will take place in Miami and feature a female protagonist’, it’s claimed | VGC
 
Last edited by a moderator:
تریلر دوم به نظرتون مثل تریلر اول تاریخ میزنن بعد منتشر میکنن یا یهویی میدن ؟
شایعه شده ۳ دسامبر ولی راکستار همرو تو خماری گذاشته
 
یه سوال دارم،

به سوال

الان با توجه به تعداد ویوها vi که نزدیک 100 میلیونه، یعنی یوتیوب 400 هزار دلار بابت ویو پرداخت کرده به راکستار؟
منظورت 222 میلیون بازدیده؟ :D

IMG_20241202_000900_879.jpg

احتمالا یک میلیون دلاری زده باشه به جیب :-"
 
قبلاً شایعه اش اومده بود که بازی یک بار ریبوت شده .
بازی های راک استار پر از تغییرات در روند توسعه هست(خیلی از ویژگی ها از بازی زده میشه) که خیلی از عکسها و asset و model و تکسچر های باقی مونده درون فایل بازی گواه این مدعا هستند .View attachment 358565
View attachment 358566
View attachment 358567
یک نمونه از آرت ورک بازی GTA IV که هیچگاه به صورت رسمی استفاده نشد .
کار های آرت و نویسندگی و تست مکانیک های بازی ها، همه تو مرحله پری پروداکشن انجام میشه، و کلی آزمون و خطا داره، اینو تمام بازیای دنیا دارن و مسئله عجیبی نیست ولی وقتی روز پایانی پری پروداکشن تموم میشه، همه طرح ها زده شده دیگه، و هیچی دیگه نباید تغییر کنه... مشکلی که بازی های شرق اروپا دارن هم در واقع همینه، در این مدیریت مرحله مشکل دارن، اصلا بازی اینطوری نیست وسط ساخت مثلا تو ذهن یکی یک مکانیک جدید بیاد، بگن افرین خوبه بزاریم، هر چیزی بخواد اضافه بشه، کل برنامه نویسای پروژه باید بیان وسط که همون یک چیز کوچیک به کلیت بازی و اجراش صدمه نزنه، مخصوصا بازی های اینچنین بزرگ، اصلا توسعه خطی انجام نمیشه، بلکه بیشتر شبیه یک تار عنکبوت هست! حالا gtavi چه کمتر از یکسال بعد بیاد یا حتی دو سالم تاخیر بخوره، کلیت بازی همونی هست که سالهای قبل براش تصمیم گیری شده!
 
  • Like
Reactions: Need-More-Speed
کار های آرت و نویسندگی و تست مکانیک های بازی ها، همه تو مرحله پری پروداکشن انجام میشه، و کلی آزمون و خطا داره، اینو تمام بازیای دنیا دارن و مسئله عجیبی نیست ولی وقتی روز پایانی پری پروداکشن تموم میشه، همه طرح ها زده شده دیگه، و هیچی دیگه نباید تغییر کنه... مشکلی که بازی های شرق اروپا دارن هم در واقع همینه، در این مدیریت مرحله مشکل دارن، اصلا بازی اینطوری نیست وسط ساخت مثلا تو ذهن یکی یک مکانیک جدید بیاد، بگن افرین خوبه بزاریم، هر چیزی بخواد اضافه بشه، کل برنامه نویسای پروژه باید بیان وسط که همون یک چیز کوچیک به کلیت بازی و اجراش صدمه نزنه، مخصوصا بازی های اینچنین بزرگ، اصلا توسعه خطی انجام نمیشه، بلکه بیشتر شبیه یک تار عنکبوت هست! حالا gtavi چه کمتر از یکسال بعد بیاد یا حتی دو سالم تاخیر بخوره، کلیت بازی همونی هست که سالهای قبل براش تصمیم گیری شده!
بازی های راک استار تریلر به تریلر باهم فرق میکنند فقط کافیه تریلر های بازی های قبلی راک استار رو با ریلیز نهایی مقایسه کنید . این آرت ورک هایی که گذاشتم concept art نیستند اینا promotional هستند . این همه فایل استفاده نشده درون بازی برای مرحله pre production نیست بلکه برای مرحله نهایی . GTA v هم توی سال 2012 یکبار rewrite شدش یعنی یک سال قبل عرضه ، پس هر تغییری تا روز عرضه بازی امکان داره.
وسواس راک استار رو دست کم نگیرید
اگه تمام مراحل نویسندگی و مکانیزم ها در سال های قبل انجام میشد الان همه بازی های راک استار تا زمان عرضه outdated میشدن مثل خیلی از بازی های کمپانی های دیگه که طول ساخت مشابه داشتند .
 
آخرین ویرایش:
دوستان عکس ها رو با مانیتور یا تی وی های بزرگ ببینید و تا مدتی مبهوت جزییات طراحی محیط بشید . موبایل مطلب رو نمیرسونه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or