Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
این پست شما و پستی که نقل قول کردید بنوعی من رو یاد صدا و سیما میندازه که اول یه دشمن فرضی میسازن بعد با تمام قدرت بهش حمله میکنن برای اینکه نشون بدن چیزی که اعتقاد دارن خوبه.
اتفاقا پستی که نقل قول کردین مشکل دار ترین قسمتش مورد اخر بود. هیچ کس نمیخواد GTA زمین بخوره. اتفاقا همه هایپ هستن برای بازی و همه مشکلشون اینه که چرا زودتر نمیاد که زودتر غرق دنیای بازی بشن.
از من که طرفدار کارهای میازاکی و مخصوصا الدن رینگ هستم و همزمان شدیدا منتظر بازی بعدی بتزدا یعنی TES هستم بگیر تا همین بالا ماکان که طرفدار شدید jrpg ـه تا طرفداران ناتیداگ و لست و گروهشون که میشناسید تا طرفدران بازیهای انلاین و چیزهای مثل کال او دیوتی کلا همه منتظرن. حتی اونهایی هم که پست نژادپرستانه یا زن ستیز یا چیزی تو این مایه ها دادن و پستهاشون پاک شد با خود بازی مشکلی نداشتن.
واقعا نیازی به ساختن دشمن فرضی و ایجاد جنگ نیست در حالی که همه ثانیه شماری میکنن برای گرفتن یا حتی پیش خرید بازی. حتی من که از بازی روی کنسول و تلویزیون خوشم نمیاد و با کنسول راحت نیستم الان به فکر گرفتن ps5 افتادم و منتظرم ببینم قضیه پرو چی میشه.
فقط یه گروه با بازی مشکل دارن اون هم اونهایی هستن که ایدئولوژی خاصی دارن و انواع توئیتهاشون اینجا هست و اصلا گیمر نیست. بقیه شاید تنها بازی باشه که همه میخوان بازیش کنن و کسی شک نداره GTA اوج قله صنعت گیمه.
این ربط دادن پست بقیه صدا و سیما و EA هم روش قدیمی شده که هدف اصلیش هم اینه "شما مثل صدا سیمایین و اشتباه" حقیقتا نیازی به دشمن فرضی نیست وقتی خود دشمن با فاصله کم حضور داره!

بله زمان RDR2 هم همه منتظر و هایپ بودن. یعنی مگه میشه هایپ بازی استودیویی که این همه سال همیشه انتظارات فنهاش رو برآورده کرده نبود!؟

هدف ایراد گرفتن اینفلوئنسر/ یوتیوبر ها مشخصه، بازدید و جلب توجه بیشتر. خودتون بهتر میدونین، یه یوتیوبر میتونه یه بازی متوسط قدیمی رو به قدری تعریف تمجید کنه و در حد یه بازی شاهکار بالا بیاره و همون یوتیوبر میاد از یه بازی کالت و +96 چنان ایراداتی میگیره. اینجا هدف چیزی نیست جز جلب توجه و بازدید بیشتر.

ولی گیمری که توسعه دهنده ی مورد علاقش راکستار نیست چطور!؟ چرا این ایرادات رو از بازیساز یا IP مورد علاقه خودش نمیگیره!؟ :D حقیقتا گوش راکستار فنهای این انجمن از این حرف ها پر هستش.

اینکه New York Times بعد عرضه RDR2 میاد میگه" رد دد 2 یک هنر واقعیست" بعد فنهای بازی/بازیساز اکس و فلان زود خودشون رو وسط میندازن اینجا دشمن خودش رو رو میکنه اصلا نیازی به ساختن دشمن فرضی نیست. جالب اینجاست همین افراد از بعد عرضه و خوابیدن هایپ RDR2 ازش ایراد های عجیب و غریب میگرفتن، تازه قبل عرضه هم هایپ بازی بودن. چه بسا بعد عرضه VI هم دوستان قطعا ایراد میگیرن.


درباره این قسمت آخر:
فقط یه گروه با بازی مشکل دارن اون هم اونهایی هستن که ایدئولوژی خاصی دارن و انواع توئیتهاشون اینجا هست و اصلا گیمر نیست. بقیه شاید تنها بازی باشه که همه میخوان بازیش کنن و کسی شک نداره GTA اوج قله صنعت گیمه.
ببینین این افراد از زمان اولین GTA بودن و حسابشون مشخصه و درباره اینها کاری نمیشه کرد، چون همونطور که گفتی اصلا گیمر نیستن.

اتفاقا دوستمون خیلی خوب به اینترنت اشاره کرد:
د) فن‌بیس‌ها؛ با تشکر از اینترنت که بنیان تأسیس فن‌بیس‌های مختلف شد؛ ساده است؛ فن سایبرپانک و CDPR از GTA VI تعریف نمی‌کند؛ می‌ازاکی باز‌ها بدون توجه به نوع ژانر، بازی خودشان را خدا می‌دانند؛ TLOU فن‌ها که کم کم دارند ظاهر می‌شوند؛ بتسدایی‌ها اکنون برای نمایش TES ۶ کری‌خوانی را با راکستار آغاز کرده‌اند؛ تخم‌ریزی فن‌بیس‌ها باعث شد که دیگه هم‌نظر نباشیم روی محصولات راکستار

این مورد هم احتمالا هیچ وقت حل نشه. وقتی فن فلان سری، باور داره بازی راکستار باید مثل سری مورد علاقه اش بشه تا بدون ایراد حساب شه. در حالی که برای ما راکستار فنها با اینکه اون بازیهارو هم تجربه میکنیم، ولی چنین نظراتی نداریم، و دنبال سلیقه و چیزی که با گروه خونیمون میخوره میریم.
 
درباره اون پابند لوسیا یه سری دری وری تو ذهنم هست گفتم آشکارش کنم :D

- از یه بابت فک میکنم مثلا اگه تو بازی پلیس بگیره کارکتر رو بهش پابند میبندن تا یه مدت از یه محدوده بیشتر نتونه خارج شه (البته این مساله میتونه باعث کند شدن روند گیم پلی شه که احتمالشو کم میکنه)

- یه چیز دیگه هم تو ذهنم هست این که شاید اوایل بازی پابند داره که نتونه بیشتر از یه محدوده ای بره (در واقع سیستم کلاسیک سری که مثلا تا یه مرحله ای بخشی از شهر قفله بعدش باز میشه) که البته این مساله هم به خاطر دو کارکتره بودن بازی بعید به نظر میرسه

البته بازم میگم اینا تراوشات ذهنیمه و احتمال 99% هیچ کدوم اینا نیست
 
این ربط دادن پست بقیه صدا و سیما و EA هم روش قدیمی شده که هدف اصلیش هم اینه "شما مثل صدا سیمایین و اشتباه" حقیقتا نیازی به دشمن فرضی نیست وقتی خود دشمن با فاصله کم حضور داره!

بله زمان RDR2 هم همه منتظر و هایپ بودن. یعنی مگه میشه هایپ بازی استودیویی که این همه سال همیشه انتظارات فنهاش رو برآورده کرده نبود!؟

هدف ایراد گرفتن اینفلوئنسر/ یوتیوبر ها مشخصه، بازدید و جلب توجه بیشتر. خودتون بهتر میدونین، یه یوتیوبر میتونه یه بازی متوسط قدیمی رو به قدری تعریف تمجید کنه و در حد یه بازی شاهکار بالا بیاره و همون یوتیوبر میاد از یه بازی کالت و +96 چنان ایراداتی میگیره. اینجا هدف چیزی نیست جز جلب توجه و بازدید بیشتر.

ولی گیمری که توسعه دهنده ی مورد علاقش راکستار نیست چطور!؟ چرا این ایرادات رو از بازیساز یا IP مورد علاقه خودش نمیگیره!؟ :D حقیقتا گوش راکستار فنهای این انجمن از این حرف ها پر هستش.

اینکه New York Times بعد عرضه RDR2 میاد میگه" رد دد 2 یک هنر واقعیست" بعد فنهای بازی/بازیساز اکس و فلان زود خودشون رو وسط میندازن اینجا دشمن خودش رو رو میکنه اصلا نیازی به ساختن دشمن فرضی نیست. جالب اینجاست همین افراد از بعد عرضه و خوابیدن هایپ RDR2 ازش ایراد های عجیب و غریب میگرفتن، تازه قبل عرضه هم هایپ بازی بودن. چه بسا بعد عرضه VI هم دوستان قطعا ایراد میگیرن.


درباره این قسمت آخر:

ببینین این افراد از زمان اولین GTA بودن و حسابشون مشخصه و درباره اینها کاری نمیشه کرد، چون همونطور که گفتی اصلا گیمر نیستن.

اتفاقا دوستمون خیلی خوب به اینترنت اشاره کرد:


این مورد هم احتمالا هیچ وقت حل نشه. وقتی فن فلان سری، باور داره بازی راکستار باید مثل سری مورد علاقه اش بشه تا بدون ایراد حساب شه. در حالی که برای ما راکستار فنها با اینکه اون بازیهارو هم تجربه میکنیم، ولی چنین نظراتی نداریم، و دنبال سلیقه و چیزی که با گروه خونیمون میخوره میریم.
شما مختاری که قبول بکنید یا نه. انتظاری هم ندارم که قبول کنید چون وقتی برجسته ترین قسمت پست دوستمون رو همون بند اخر که حمله کرده به طرفداران بقیه گیمها میدونید یعنی تصمیم خودتون رو از اول گرفتید و بهترین راه دفاع و طرفداری از GTA رو حمله به بقیه میدونید.
ولی واقعیت اینه که از هرگروه گیمری و هر قشری و هر سنی اکثریت منتظر این بازی هستند و کسی هم به بازی حمله نکرده. نه الدن رینگ باز چیزی گفته نه کال او دیوتی باز نه فن سونی نه فن مایکرو. همه منتظر این بازی هستن و اگر کسی حمله کرده در واقع دوستمون بوده که استارت حمله به بقیه بازیها رو زده و شما هم دنبالش رو گرفتید.
 
شهر قفله بعدش باز میشه) که البته این مساله هم به خاطر دو کارکتره بودن بازی بعید به نظر میرسه

البته بازم میگم اینا تراوشات ذهنیمه و احتمال 99% هیچ کدوم اینا نیست
شاید کارکتر دوم از اول قابل بازی نباشه
 
درباره اون پابند لوسیا یه سری دری وری تو ذهنم هست گفتم آشکارش کنم :D

- از یه بابت فک میکنم مثلا اگه تو بازی پلیس بگیره کارکتر رو بهش پابند میبندن تا یه مدت از یه محدوده بیشتر نتونه خارج شه (البته این مساله میتونه باعث کند شدن روند گیم پلی شه که احتمالشو کم میکنه)

- یه چیز دیگه هم تو ذهنم هست این که شاید اوایل بازی پابند داره که نتونه بیشتر از یه محدوده ای بره (در واقع سیستم کلاسیک سری که مثلا تا یه مرحله ای بخشی از شهر قفله بعدش باز میشه) که البته این مساله هم به خاطر دو کارکتره بودن بازی بعید به نظر میرسه

البته بازم میگم اینا تراوشات ذهنیمه و احتمال 99% هیچ کدوم اینا نیست
دری وری دوم امیدوارم درست باشه

اینکه به خاطر پابند نتونی همه جای نقشه بری یه خرده شبیه sa میشه ولی بهتر از خراب شدن پل gta3 عه.

اینطوری ادامه پیدا کنه از انتظار کشیدن واسه بازی به جنون میرسیم.
لطفا به جوونیمون رحم کنید و این تاپیک رو تا نزدیک عرضه بازی بسته و کاربر vice city fm رو بن دائم.
 
يكي از npc هاى تو ساحل يه چيزي مثل airpods تو گوشش هست.احتمالا موقع پياده روى هم ديگه بشه به موزيك/راديو گوش كرد.
View attachment 321099
View attachment 321100

تعامل npc ها با هم خيلي جالبه، اينجا اين دو تا داشتن با هم سلفى ميگرفتن!
View attachment 321101
تعامل بین npc ها فقط اونی که داشت از رکوع یه بانو عکس میگرفت.
نداری عکسشو.
 
درباره اون پابند لوسیا یه سری دری وری تو ذهنم هست گفتم آشکارش کنم :D

- از یه بابت فک میکنم مثلا اگه تو بازی پلیس بگیره کارکتر رو بهش پابند میبندن تا یه مدت از یه محدوده بیشتر نتونه خارج شه (البته این مساله میتونه باعث کند شدن روند گیم پلی شه که احتمالشو کم میکنه)

- یه چیز دیگه هم تو ذهنم هست این که شاید اوایل بازی پابند داره که نتونه بیشتر از یه محدوده ای بره (در واقع سیستم کلاسیک سری که مثلا تا یه مرحله ای بخشی از شهر قفله بعدش باز میشه) که البته این مساله هم به خاطر دو کارکتره بودن بازی بعید به نظر میرسه

البته بازم میگم اینا تراوشات ذهنیمه و احتمال 99% هیچ کدوم اینا نیست
اصولا کاربرد پابند همینه دیگه،به مجرم آزادی مشروط میدن مثلا به شرط اینکه از شهر خارج نشه، یا اگه جرم و جنایتی رخ داد ببینن اون شخص در اون محل یا اطرافش تردد داشته یا نه
احتمالا از محدوده خارج بشه وانتد مثلا 3 ستاره میشه میان سراغش حالا یا باید تسلیم بشه یا درگیر :D
این پابند مهمه که حتی روی کاور آرت هم کار شده
 
  • Like
Reactions: Sam Drake

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or