Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
دوستان چطوری میتونین به گرافیک این بازی ایراد بگیرین.
هنوز برای عده ای قابل تصور نیست که تمامش In Game. بوده ولی بعضی ها دارن به باقی بازی ها مقایسش میکنن.
اصلا همین که محسن از بازی راضی بود حجت بر من تمام شد.
نه گرافیک سایبر باگ بیشتر بود😂😂😂
 
من با اینکه در حال حاضر pc gamer هستم، ولی امیدوارم vi حداقل تا 2028 برای pc نیاد :D
شاید فکر کنید که حرف مسخره ایه ولی یه دلیل خوب براش دارم.:>
بر خلاف خیلی از شما من علاقه زیادی به قسمت داستانی بازی ندارم. قطعن امتحانش خاهم کرد ( اگر عمری باشه) ولی خب بازی اصلی برای من gta online جدید خاهد بود.
همونطور که چند صد ساعت گیم پلی در آنلاین v داشتم ولی هیچوقت قسمت داستانیش رو تموم نکردم.

با توجه به این موضوع، به محض رسیدن نسخه pc به دست دوستان اسلاویک و برادران پاکستانی، رسمن گند زده خاهد شد به تجربه آنلاین بازی.
یعنی چیترها مثل سوسک و انگل و کثافت (:D) از سر و کول هم میرن بالا و بازی رو تبدیل به یه جهنم میکنن. همون بلایی که سر gta online فعلی آوردن.
برای همین هم امیدوارم تا 2028 نیاد تا تو این مدت بتونیم یه لذتی ببریم.
 
  • Like
Reactions: Tommy Vercettii
من بالای ده بار تریلر رو دیدم! اولین بار که تریلر رو دیدم به نظرم جالب بود. دفعه دوم به نظرم جالب‌تر شد. دفعه سوم به نظرم جالب‌ترتر شد. دفعه چهارم به نظرم جالب‌ترترتر شد. بعد به مرور به نقطه‌ای رسیدم که به تاریخ عرضه بازی با اخم نگاه می‌کردم! :)) کاش سال بعد می‌اومد.

اگه انیمیشن‌ها و فیزیک بازی همینقدر تو گیم‌پلی متنوع و cg-like باشه، واقعا یه انقلابی تو بازی‌های جهان باز رخ می‌ده که RDR 2 رو تاریخ مصرف گذشته نشون می‌ده. و خب هنوزم که هنوزه هیچ بازی جهان بازی تو جوانب زیادی حتی نزدیک به RDR 2 نشده. فیزیک موی اون بلُنده مثلا چیزی بود که فکر کنم همه گیمرا از زمان نسل شیش رویاش رو داشتن و انگار برای اولین بار محقق شده تو این بازی. من فقط دوست دارم گیم‌پلی بازی رو ببینم. هنوزم نمی‌تونم باور کنم همچین چیزی رو تو گیم پلی بشه تجربه کرد! انگار اون دموی معروف سایبرپانک رو به توان ۵ رسونده باشن و نتیجه شده این!

به غیر مباحث تکنیکال، از اینکه به نظر نگاه منتقدانه راکستار با غلظت خوبی باقی مونده تو بازی خیلی خوشم اومد. از اون تابلوی قرص‌های اعصاب گرفته که تیکه به علم روانپزشکی بود، تا تمرکز روی بی‌بند و باری مفرط آمریکایی، و مهم‌تر از همه اینا نقش رسانه و فضای مجازی تو بازی. من یه درخواست تقریبا نشدنی دارم که اگر قرار باشه محقق بشه فقط به دست همینا قراره بشه. اونم اینه که lifainvader یه فضای مجازی پویا و زنده باشه. مثلا فرض کنید بتونید از تصویر یک جنازه لایو پخش کنید و npcهای بازی کامنت‌های مرتبط با تصویر پخش شده رو بنویسن. همچین چیزی رو بارها تو تریلر دیدیم ولی خب همه اسپکریپ شده بودن. تصور اینکه همچین چیزی رو بتونن در اختیار مخاطب بذارن و یک شبکه مجازی شبیه به چیزی که تو واقعیت داریم شبیه سازی کنن، از دو منظر انقلابی می‌شه.
اول اینکه ما تقریبا هیچ بازی‌ای نداشتیم که تا این اندازه به نقش فضای مجازی تو زندگی انسان بپردازه و خب از اونجایی که راکستار همیشه نگاه تیز و بزی به مسائل اجتماعی داشته، چنین چیزی راست کار خودشونه.
دوم هم اینکه ساخت همچین شبکه زنده‌ای از نظر تکنیکال به شدت مغزمنفجرکنه. چون نیاز به یه هوش مصنوعی عجیب و غریبی داره که از تصویر درک درستی داشته باشه.

خلاصه این خواسته غیرمعقول منه از این بازی. می‌دونم به احتمال ۹۹ درصد شدنی نیست، ولی واقعا اگه بتونن اعمالش کنن یه حرکت خرکی رو انجام دادن که بارها خرکی‌تر از هوش مصنوعی npcها تو RDR 2 هست.

پ.ن: تریلر بازی یکم برای من یادآور فیلم Raising Arizona بود. اگه بدنتون از شدت هایپ به خارش افتاده از دستش ندید.
 
داداش سینماتیک ی داستان دیگه اس که
این تریلر in game بود گرافیک بازی همینه و حتی بهتر میشه در نهایت
تریلر مخلوطی از کات سین و ایونت های توی بازی بود دیگه من نمیدونم چه اصراری دارید بگید گرافیک بازی نیست :D
راکستار هیچوقت بازی هاشو با cg معرفی نمیکنه
دانگریدی در کار نیست شما تریلر اول v با تریلر آخر مقایسه کن نه تنها دانگرید نشد بهترم شد همینطور rdr2
هیچ اصراری نیست، ولی خب تحلیلاش اومده و کاملا مشخص شده که این ترایلر با کلی افکت و به صورت CGI هست. حالا یا قبول میکنید یا نمیکنید. زمان مشخص میکنه که اشتباه میکنم یا نه. اون لیک هایی که از گیمپلی بازی شده بود گرافیک بازی رو نشون میداد. حالا درسته نسخه الفا بود ولی در نهایت یه مقدار بهتر از اون رو داشته باشیم.

همون طور که ناتی داگ روی کنسول ۱.۴ ترافلاپسی گرافیک لست ۲ رو تحویل داد قطعا راک استار هم میتونه
داریم در مورد بهترین استودیو این صنعت صحبت میکنیم نه هر استودیو دیگه ای
متوجه حرفتون هستم، ولی خب اون گرافیک کاملا پرفکت نبود. 30 فریم (بعضی جاها هم زیر 30)، کیفیت بافت ها انگار ستینگ بازی روی مدیوم بود. الان تحلیل های دیجیتال فاندری رو ببینید، متوجه میشید PS5 و Xbox هر دوشون بعضی از بازی ها روی Quality Mode تقریبا روی تنظیمات مدیوم بازی رو اجرا میکنن، که خب انتظاری از یه کنسول 500 دلاری هم نداریم واقعا. ولی خب دوس ندارم بعضی از بازی ها رو مثل این روی 30 فریم تجربه کنم. الان Spider man2 روی مود Quality Mode خیلی بد اجرا میشه.

به نظرم به راکستار شک کردن اشتباست.
اجرا کردن اون حجم از جزئیات RDR2 روی PS4/X1 معمولی چیزی کم از شرایط GTA VI نداشت.
میشه گفت اون دستاورد بزرگتری بود.
نمونه ی همین حرفا رو هم برای Cyberpunk داشتیم. "به CDPR شک کردن اشتباست." از این حرفا زیاد میزدن. همه اشتباه میکنن. هایپ زیاد کلا بده.
 
هیچ اصراری نیست، ولی خب تحلیلاش اومده و کاملا مشخص شده که این ترایلر با کلی افکت و به صورت CGI هست. حالا یا قبول میکنید یا نمیکنید. زمان مشخص میکنه که اشتباه میکنم یا نه. اون لیک هایی که از گیمپلی بازی شده بود گرافیک بازی رو نشون میداد. حالا درسته نسخه الفا بود ولی در نهایت یه مقدار بهتر از اون رو داشته باشیم.


متوجه حرفتون هستم، ولی خب اون گرافیک کاملا پرفکت نبود. 30 فریم (بعضی جاها هم زیر 30)، کیفیت بافت ها انگار ستینگ بازی روی مدیوم بود. الان تحلیل های دیجیتال فاندری رو ببینید، متوجه میشید PS5 و Xbox هر دوشون بعضی از بازی ها روی Quality Mode تقریبا روی تنظیمات مدیوم بازی رو اجرا میکنن، که خب انتظاری از یه کنسول 500 دلاری هم نداریم واقعا. ولی خب دوس ندارم بعضی از بازی ها رو مثل این روی 30 فریم تجربه کنم. الان Spider man2 روی مود Quality Mode خیلی بد اجرا میشه.


نمونه ی همین حرفا رو هم برای Cyberpunk داشتیم. "به CDPR شک کردن اشتباست." از این حرفا زیاد میزدن. همه اشتباه میکنن. هایپ زیاد کلا بده.
یعنییی تو تریلر رسمی خود راک استار که سابقه اش اینه که گرافیک نهایی نسبت یه تریلر های اولش بهترم میشه و همه in game هستن رو قبول نداری و میگی الکیه (حالا نمیذونم این تحلیل های cgi بودن رو از کجات در اوردی!) ولیییی یه لیکی که از بیلد پری الفا قبول داری میکی گرافیک اونطوری میشه؟
واقعا پدیده های عجیبی هستید
 
نمونه ی همین حرفا رو هم برای Cyberpunk داشتیم. "به CDPR شک کردن اشتباست." از این حرفا زیاد میزدن. همه اشتباه میکنن. هایپ زیاد کلا بده.
نه خب همون موقع هم اشتباه نبود به CDPR شک کردن.
از لحاظ فنی یادمون نرفته بود که W3 هم دانگرید شد و شرایط انتشار بدی داشت.

اما اینجا راکستار رو داریم که RDR2 رو 5 سال پیش داده بیرون و تا حالا بازیهاشون "دانگرید" نداشته.

بنظرم توجه به این هم داشته باش که 6-2025 کنسول بین نسلیها هم میان.
برای PC هم دو نسل گرافیک و پردازنده های جدید.

بعد دیدن بازیهای فک برانداز امسال مثل AW2 و... GTAVI برای اون سال با همچین گرافیکی خیلی دور از ذهن نیست.
==============

در کل با نظرت در مورد هایپ زیاد موافقم ، همین امسال چندباری چوبش رو خوردیم.
اما اینجا لعنتی راکستاره.
برای بازی ایشون هایپ نشیم دیگه میخوایم برای کی بشیم؟
 
View attachment 320935

حالا که ملت کم کم دارن تریلر رو تحلیل میکنن و چیزای جالبی از توش درمیارن یه نکته هم من بگم. این پل بالا seven mile bridge هست که البته من تا امروز اسمش رو هم نشنیده بودم ولی برام سوال بود که ایا شهر key west هم داخل بازیه یا نه. الان که پل سون مایل بریج رو در نقشه چک کردم دیدم دقیقا میخوره به کی وست. حالا چرا کی وست مهمه؟ وجود کی وست علاوه بر اینکه نشون میده فقط میامی نیست و تقریبا کل فلوریدا (در ابعاد خلاصه شده) از جمله میامی و اورلاندو تامپا ( البته با اسمهای متفاوت) داخل بازی هستن یه نکته دیگه هم داره اون هم بصورت سربسته بگم جشنواره های گل و بلبلی که در کی وست برگذار میشه ماردی گرا جلوش رنگ میبازه و با توجه به چیزهایی که در تریلر دیدیم و پارتی کردن و توجه به جزئیات و اینها که از راکستار سراغ داریم به احتمال زیاد اگر کی وست و جشنواره هاش رو بخوان شبیه واقعیت دربیارن باید حسابی چشماتون رو درویش کنید و در تماشای جشنواره مشهور گل و بلبل زیاده روی نکنید. در کل اگر man of culture هستید با دیدن پل و موقعیت دقیقش باید خوشحال بشید :D
1701792414165.png
 
چرا nine 1 nine باید بهتر باشه؟! :D
تئوری ها:
1- تبلیغ برای یک برند در بازی است مثل الـ*کل یا مواد مخد*ر جدید یا نایت کلاب
2- تاریخ انتشار بازی است 9/19 B-) یعنی نوزدهم سپتامبر

اگر دومی باشه یعنی 21 ماه انتظار تا سپتامبر 2025

1701792850497.png

1701792890905.png
 
خدایی این چیه که راک استار میسازه. تو بازی فورزا و جی تی که مخصوص اتومبیلرانی هستند تا این حد جزییات جاده و تصادف رعایت نمیشه.
یک سری از دوستان منتظر بودن که فیزیک بازی در حد دموی ماتریکس باشه ولی خدایی این چیزی که تو تصویر دومی هست فرسنگ ها با دموی ماتریکس فاصله داره.
1000065357.jpg 1000065356.jpg
از همه اینها گذشته این نکته نباید فراموش بشه که وسعت GTA کجا و بازی های خطی یا حتی سایبرپانک کجا! اونها در بهترین حالت تو یکی دو موارد بتونن نزدیک بشن ولی راکستار تو همه موارد یه پکیج کامله و این دست نیافتنیش میکنه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or