Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S
1701809925083.png

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد
5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم:
در روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:

"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"



در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی






ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم:در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ بلومبرگ به نقل از جیسون شرایر اعلام کرد GTA 6 در نوامبر معرفی و تریلر آن در اواخر نوامبر - اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم:در همان تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ توسط خود راکستار و شخص سم هوسر پخش اولین تریلر GTA VI در اوایل ماه دسامبر تایید شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.​
 
آخرین ویرایش:

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
این وایب سن اندریاس رو بعید میدونم توی این نسخه ببینیم با توجه به اینکه شهر نمونه ای از میامی هست.
وایب سن اندریاس رو نه ولی شخصا دوست دارم چند تا شهر بزرگ تو بازی وجود داشته باشه و هر کدوم هم بافت شهری متفاوت و مخصوص بخودشون داشته باشن و فاصله بینشون هم جوری باشه که شما یه مسافتی رو توی مناطق خارج از شهری سپری کنی تا برسی به اونیکی شهر، حالا این مناطق خارج از شهری میخواد کوهستانی باشه ، بیابونی باشه یا جنگلی و اینکه توی همین مناطق هم روستاها و اقامتگاه های پراکنده وجود داشته باشه و شما بتونی با اتفاقات ، مکانها و ادم های اونجا تعامل داشته باشی.
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
در یک حرکت کاملا جنجالی تصمیم گرفتم بشینم تریلوژی رو بازی کنم بعد با بکوارد IV و بعدشم نسخه نسل نهمی V رو دوباره بازی کنم :D
من GTA IV رو چند روز پیش بعد از بیش از 10 سال دوباره رفتم سراغش و بازی چنان سرپاست که از لحاظ جزییات هنوز نمونه اش نیومده و یچیز هایی میبینی که ادم میمونه این بازی چجوری سال 2008 ساخته شده. فقط چون گفتی میخوای بکوارد بری دقت کن که چون روی سریز ایکس رزولوشن اپ اسکیل میشه مرحله اخر بازی به یک گلیچی میخوره که نمیتونی مرحله رو تموم کنی که باید یه ترفندهایی با کنسول بزنی فلذا گفتم بهت بگم حواست باشه که اگه نتونستی رد کنی به این خاطره :D
 

LORD SKY

کاربر سایت
May 6, 2014
451
نام
حسین
تقریباً مطمئنم که بازی بعدی راکستار یک IP جدید هست. حافظم به هیچ عنوان یاری نمیده ولی فکر کنم اواخر RDR2 بود که جان و پسرش یه مکالمه ای داشتن و توی اون پسرش گفت که داستان های وسترنی اون زمانو دیگه نمی خونه و داره ماجرای جدیدی اگه اشتباه نکنم مربوط به شوالیه ها رو می خونه. هر چند بعیده اما واقعا جالبه.

بعید بدونم RDR3 در کار باشه. حداقل تا نسل بعد. از طرفی Bully و اینا رو هم که صفره احتمالش دیگه برای راکستار ساخت این طور بازیایی جواب نیست. همون مکس پین 3 خطی هم فقط برای تست سیستم شوتینگ GTA V ساختن
 
  • Like
Reactions: Amorfin

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,455
وایب سن اندریاس رو نه ولی شخصا دوست دارم چند تا شهر بزرگ تو بازی وجود داشته باشه و هر کدوم هم بافت شهری متفاوت و مخصوص بخودشون داشته باشن و فاصله بینشون هم جوری باشه که شما یه مسافتی رو توی مناطق خارج از شهری سپری کنی تا برسی به اونیکی شهر، حالا این مناطق خارج از شهری میخواد کوهستانی باشه ، بیابونی باشه یا جنگلی و اینکه توی همین مناطق هم روستاها و اقامتگاه های پراکنده وجود داشته باشه و شما بتونی با اتفاقات ، مکانها و ادم های اونجا تعامل داشته باشی.
راکستار دقیقا ابتدا GTA 6 رو با همین ذهنیت بزرگ بودن توسعه ش رو شروع کرده. این موضوع تایید شده توسط مقاله جیسون شرایر در جولای ۲۰۲۲ هست حتی قرار بوده سه قاره آمریکای شمالی ،مرکزی و قسمتی از آمریکای جنوبی رو در بر بگیره که با هواپیما بتونی بین اینا پرواز کنی . من همه شایعه هاشو تو سالهای قبل در این تاپیک هم گذاشتم. ولی ظاهراً از یجایی به بعد تصمیم میگیرن بازی تو وایس سیتی (میامی) و اطراف اون یعنی فلوریدا در جریان باشه. ولی ولی با عمق خیلی بیشتر. اونقدر عمق بیشتر که جیسون شرایر تونست این حرفو از زیر زبون کارمندای راکستار تو جولای ۲۰۲۲ بکشه که گفتند GTA بعدی خیلی عمیق تره و خیلی اهمیت ویژه ای داده به کیفیت فضای‌های درونی و تعداد خیلی بالای ساختمان های قابل ورود که حتی تو لیک ها هم دیدیم طرف تو بار می‌رفت ، تو رستوران یا استریپ کلاب یا حتی مترو می‌رفت.
خب انتخاب خودم همین گزینه دومه. من دوس دارم بازی اونقدر عمق داشته باشه که هر لحظه تو مپ بازی برام اتفاقای جالب بیفته. البته این به معنی نیست مپ بازی کوچیکه اتفاقا مپ بازی از GTA V بزرگتره. اینو آنالیزورهای خبره از رو لیک ها متوجه شدند. اینها خیلی حرفه ای لحظاتی که لیک ها قسمتی از مپ رو نشون میده و لوکیشن هایی که در لیک ها دیدیم اسکیل همه اینها را در آوردند و متوجه شدند مپ بازی بزرگتر از GTA V هست.



این نقشه GTA 6 است که بر اساس کلیپ های لیک شده طراحی شده است.
اندازه آن از مختصات مشاهده شده در هر کلیپ برای محاسبه فاصله بین آنها بدست آمده است.
مناطق سبز مناطقی هستند که ما چیزی در مورد آنها نمی دانیم / ندیده ایم.
جاده های سیاه قسمتهایی هست که در لیک ها کرکتر حضور داشته.

IMG_20231122_200346_074.jpg


و اینجا مقایسه این نقشه در مقایسه با نقشه GTA V بر اساس مقیاس پیمایشی با لیک های GTA 6

IMG_20231122_200344_513.jpg
 

Skylar

Gold User
Apr 29, 2015
273
دلم میخواد تو بازی اسب هم وجود داشته باشه.
مناطق روستایی، کوهستانی و جنگل ها رو با اسب بگردیم :D

اتفاقا اسب آرزوی منم هست و یکی از گزینه های ویش لیستم برای این بازی وجود قابلیت سوارکاریه.

ولی وقتی بهش فکر میکنم احتمال میدم بخاطر از بین نرفتن وایب و فروکش نکردن عطش آی پی Red Dead و کلا وسترن این کار رو نکنن.
 
آخرین ویرایش:

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,455
دلم میخواد تو بازی اسب هم وجود داشته باشه.
مناطق روستایی، کوهستانی و جنگل ها رو با اسب بگردیم :D

اتفاقا اسب آرزوی منم هست و یکی از گزینه های ویش لیستم برای این بازی وجود قابلیت سوارکاریه.

ولی وقتی بهش فکر میکنم احتمال میدم بخاطر از بین نرفتن وایب و فروکش نکردن عطش آی پی Red Dead و کلا وسترن این کار رو نکنن.
جالب میدونید چیه
تو یکی از ویدیو های لیک پارسال یه منوی دیباگ باز میشه بنام AI Debug که انواع قابلیت ها رو داخلش داره. قابلیت های خیلی خفنی هم هستن.

View attachment VID_20231122_234425_278.mp4




دوتا از اون قابلیت ها مربوط به اسب سواری هست:
- Horse Component
- Horse Avoidance

IMG_20231122_234651_778.jpg

بخصوص این قابلیت Horse Avoidance چیزیه که راکستار در RDR2 به کار برده و حتی یکی از مسوولین فنیش دربارش در GDC 2022 صحبت کرد.

ویدیوی زیر:

 

Skylar

Gold User
Apr 29, 2015
273
امیدوارم توی تریلر یه اشاره ای بهش بشه.


اما مهمترین چیزی که توی تریلر من منتظرشم این شایعه دو تا بازه زمانی هست...البته بگم من همیشه توی این جور زمینه ها انتظاراتم رو پایین میارم که ضد حال نخورم اما دهه 80 میامی و اون وایب واقعا دیوونه کنندست بعد حواستون باشه اگه چنین چیزی باشه یعنی Protagonist جدید هم باید باشه چون با توجه به سن و سال شخصیتهای لیک شده باید شاهد شخصیتهای دیگه ای برای دهه 80 باشیم.
 

Dead2021

کاربر سایت
Jul 20, 2021
1,006
از لحاظ توجه به جزئیات به نظرتون gta iv سرتر از gta v نبود؟

بدون شک.

واقعا این قضیه چند شهری نبودن تو V و مخصوصا IV خیلی رو اعصاب بود.
من داخل سان اندرس خیلی وقتا میخواستم برم یه شهر دیگه با ماشین میرفتم بعد وسط راه یکی ازون روستا هارو به طور رندوم انتخاب میکردم یه مرغ سوخاری میزدم، بعد میرفتم تو سیف هوسش استراحت میکردم :D .

توی V که کلن رستوران و فست فود هم قرار نداده بودن و من کمبودش رو احساس می‌کردم واقعن،هیچ دلیلی برای قرار ندادنش نبود
ولی در مورد مپ iv خُب همون مپ لیبرتی سیتی هست که از روی نیویورک شبیه سازی کردن،یعنی چون الگوی اصلی بدون محیط روستایی و جنگلی وغیره بوده، مپ بازی هم اینطوری شده {مثل 3} و تنها گزینه‌اش این بوده که بیان مپ sa یا Vc و یا تلفیقی از این دوتا رو هم به لیبرتی سیتی اضافه می‌کردن،که با توجه به سخت افزارهای نسل هفتم،پیاده کردن همزمان این ها غیرممکن یا بسیار سخت بوده،مگه اینکه مثلن می‌اومدن گرافیک بازی رو همون نسل ششمی می‌ساختن،اون وقت می‌تونست که همچین چیزی بشه ولی دیگه اون GTA انقلابی و گرافیک مُدرن رو نداشتیم،یعنی جزئیاتی که iv و با اون گرافیک {مخصوصن نسبت به زمانش} داره این کمبودها خیلی جبران می‌کنه
پ‌ن:
البته این واقعیت رو هم نباید نادیده گرفت که هنوز تنها GTA که بیشترین امکانات رو همزمان داره حتی با وجود دو نسخه GTA مُدرن،همون SA هست،ولی قطعن با VI این انحصار شکسته خواهد شد،من بسیار بعید می‌دونم بخوان تو VI مثل دو نسخه‌ی قبلی،یکسری ویژگی ها و امکانات رو دست‌چین کنن و یکسری دیگه رو قرار ندن


ولی وقتی بهش فکر میکنم احتمال میدم بخاطر از بین نرفتن وایب و فروکش نکردن عطش آی پی Red Dead و کلا وسترن این کار رو نکنن.

خُب اصلن لازم نیست که حتمن اسب سواری رو به کیفیت و جزئیات RDR2 قرار بدن تا حدی که رقیب جدی red dead بشه در این مورد،میشه که یک نوع اسب سواری خیلی ساده‌تر و سطحی تر قرار بدن،ولی باشه
مثلن بری باشگاه اسب سواری،اسب سواری تمرین کنی،مسابقه شرکت کنی،در همین حد.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro
«ناآمدگان اگر بدانند که ما از دَهْر چه می‌کشیم، نایند دگر»
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر