یه گیمپلی از بیلد ابتدایی از GTA 6 لیک شده
فقط میتونم بگم خداراشکر
حقته راکستار انقدر چیزی نگفتی تا این بیرون اومد

دم لیکر گرم
پستها رو به روز میکنم
این ویدیو با یه لیک مروبوط به چند هفته پیش که مربوط به سال ۲۰۱۹ هست همخونی داره
من قبلاً ترجمه ش کردم براتون میذارم خیلییییی جالبه
r/GamingLeaksAndRumours - Deleted post about GTA VI
با توجه به چیزی که در این پست گفته بنظر میاد تست بازی را در سال 2019 یا 2020 انجام داده یا پست مربوط به آن موقع است چون از نظر نویسنده در زمان نوشتن این پست هنوز نسل جدید (نهم ) فرا نرسیده است.
من تستر QA هستم که تاکنون برای RDR2 و GTA 6 انجام وظیفه کرده ام. من برای این تست از Devkit PS5 استفاده می کردم. این بازی حدودا اواخر سال 2016 و در زمانی که راکستار شروع به بازاریابی Red Dead Redemption 2 کرد، وارد توسعه در مقیاس بزرگ شد. نیمی از استودیوها به طور کامل روی RDR2 و نیمی دیگر در GTA6 کار میکردند.
ابتدا کمی پیشینه:
بازی RDR2 یک پروژه عظیم برای راکستار بود و ظاهراً روحیه زیادی از کارمندان از بین رفت. سازندگان بازی حتی مطمئن نبودند که بازیی که میسازند که انجام آن سرگرمکننده باشد، زیرا مدیران استودیو مدام همه را تحت فشار قرار میدادند تا تمام این ویژگیهای همه جانبه و توجه به جزئیات را به ویژه در بخش حیات وحش و تصاویر بصری ترکیب کنند.
به طور کلی RDR2 یک پروژه دلهره آور بود که روح و روان همه را تقریباً از بین برد.
با این حال، بچه های راک استار در مورد بازگشت به داستان قدیمی و بازگویی مجدد از میراث " داچ ون در لیند" که دوست داشتند آن را اینطوری بنامند، کاملا مصمم بودند.
آنها به داستانی که برای آرتور مورگان ساخته بودند بسیار علاقه داشتند. این در اصل روح بازی آنها بود. اما RDR2 همچنین بهعنوان یک «موش آزمایشی» برای GTA 6 تلقی میشد. حتی با وجود این که حجم زیادی از اشتیاق در آن به کار رفته بود، و تولیدکنندگان پشت آن بیش از حد مطمئن بودند که آن را فقط بدون برند و تبلیغات تبلیغاتی، موفقیتی حیاتی میدانند.
آنها در نهایت می دانستند که باید قبل از GTA 6 یک بازی «تکنیکی» ساخته شود تا ببینند ردپای راکستار در نسل بعدی کجاست. راک استار میدانست که اگر بخواهد نسلی تعریفکننده نکست جن برای عنوان GTA را ارائه کند، بازی GTA 6 روی PS4 و Xbox One قابل اجرا نخواهد بود.
آنها همچنین RDR2 را در دستان خود داشتند. ضمن اینکه GTA 5 همچنین بهعنوان GTA «خط مشی اصلی» آنها دیده میشد، زیرا در ابتدا GTA 5 در دوران پایانی و مرگ PS3 و XB360 منتشر شد، اما حتی امروز که به نسل نهم نزدیک میشویم، قدرت زیادی دارد. برخی از دوستان در استودیو در مورد اینکه GTA 5 یک "کازینو تک نفره" برای راکستار است شوخی می کنند. بازیای که "به ارائه های خود ادامه میدهد."
به هر حال، موتور RDR2 به نوعی پیشرویی برای GTA 6 است. شاید متوجه شده باشید که ابرهای حجمی چقدر به طرز شگفتانگیزی ساخته شدهاند و واقعیتر هستند، علیرغم اینکه فقط میتوانستند آسمانی قابل تماشا درست کنند.
این به این دلیل است که GTA 6 در حال استفاده مجدد / ساخت دوباره از skybox در RDR2 است زیرا بازی تاکید زیادی بر سفر هوایی دارد. من در بازی با یک جت نظامی (به نام Sunsiege) پرواز کردهام و جهان از بالا واقعاً شگفتانگیز است: چیزی که Rockstar موفق به دستیابی به آن شده خارقالعاده است و ژانر جهان باز را به محدودیتهای نامعلومی سوق خواهد داد. قبل از اینکه محیط برای تجربه کردن آن آماده شود، تقریباً مانند یک شانس رویایی بود که بتوانیم بازی را انجام دهیم، حتی در حالت ناتمام.
بازی در سطح زمین هنوز در مراحل اولیه است و آنقدرها هم زیبا نبود، من فقط می توانم محصول نهایی را تصور کنم. همه جاده ها و خیابان های اصلی چیده شده بودند اما همه چیز هنوز کامل نشده بود، جغرافیای بی نظیری در همه جا وجود دارد - دولوپر های هنرمند هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارند. اما نقشه بسیار بزرگ است، فوق العاده بزرگ، از این رو تاکید بازی بر سفر هوایی است که GTA 5 را شبیه زمین بازی حیاط مدرسه می کند. مجموعه ای از اثرات جوی وجود دارد که زندگی در دنیای بازی را در همه حالتی نشان می دهد. آلودگی نوری , بادهای طوفانی , مه صبحگاهی و غیره . من تا به حال یک بازی جهان باز به این واقع گرایانه ندیده بودم .
نقشه: قلمرو بازی قابل بازی دو شهر بزرگ را در بر می گیرد.
یکی Carcer City، که این منطقه کثیف سواحل شرقی مبتنی بر شهر بوستون (ماساچوست) شهر دوم Vice City است، بر اساس فلوریدا طراحی شده است.
شهرهای کوچکتری هم هستند که نیز نامگذاری شده اند که نامها را در حال حاضر به خاطر نمیآورم، فکر میکنم Scout County یکی بود!
بازی همچنین به سه ایالت تقسیم می شود.
من زمان بیشتری را در Carcer City گذراندم زیرا پی بردم که این گزینه میتونه جالبتر باشد.
اما گم شدن در کارسر سیتی بسیار آسان است زیرا بسیاری از جاده ها بسیار مارپیچی هستند و همیشه از یک شبکه و پترن بازیهای اپن ورلد کلاسیک پیروی نمی کنند.
حتی طنزی که پیرامون برخی از بناهای تاریخی ایالات متحده بکار برده شده باعث خنده من شد.
به من گفته شد که یک تور سیاحتی تاریخی که یک جاذبه جانبی و فرعی در بازی است وجود دارد. من همچنین به سرعت از طریق مترو که من را به منطقه فرودگاه رساند، سفر کردم. همچنین تعداد زیادی شهرکها، آبنماها، حومههای شهر، مخفیگاهها و مکانهای وحشی بین و یک پایگاه نظامی در منطقه فلوریدا وجود دارد که من از آنجا یک جت را دزدیدم.
من چند پرواز انجام دادم اما نتوانستم نقشه را به طور کامل هضم کنم. به گوگل ارث فکر کنید اگر به اندازه کافی بلند پرواز کنید، شبیه آن را خواهید دید. گذر از مناطق روستایی از زمینهای کشاورزی ماساچوست و ماهیگیری در کنار دریا یک به مانند مینی گیم در بازی است.
نمیتوان از زیبایی های جنگلهای بلوط قرمز و آزادراههایی که در میان مناطق و شهرکها قدم میزنند، به چمنزارهای باتلاقی و در نهایت یک حومه باتلاقی هریدا که بی شباهت به خلیجها نیست، نگفت.
از RDR2، بسیار بزرگتر و البته کمتر مه آلود.
این یک نقشه با مسافت بسیار طولانی و تدریجی بین این دو شهر است، اما سفر از بوستون به میامی بدون هیچ شهر بزرگ دیگری در ایالات متحده به جز شهرهای کوچک، کمی سخت است..
زیبایی شناسی منطقه وایس سیتی بسیار شبیه به بایو و گوارما درRDR2 است
جلوه های آب همتراز با Sea of Thieves هستند، و خیره کننده است. کاوش در زیر آب نیز همینطور
اما زمان زیادی را در زیر آب سپری نکرده ام.
در کل طراحی نقشه در واقع اسکیل منطقی و دقیقی از حالت واقعی موجود آن مناطق در یک در یک بازی راکستار است که تاکنون ساخته شده است و شبیه GTA 5 یا RDR2 نیست که طراحی محیط در یکدیگر فشرده شده اند.
واقعاً همه چیز عالی طراحی شده و این نشان می دهد همین باعث شد من از کاوش در دنیای بازی با چنین عظمتی و با جزئیات بسیار خسته نشوم، اونقدر با تنوع که حتی نمی توانم همه جزییات را به یاد بیاورم.
جاده ها و فضای بزرگ بسیار بزرگ، ساعت های طولانی طول می کشد تا این نقشه را حفظ کنم.
من نتوانستم هیچ مینی گیم یا ماموریت داستانی بازی کنم، در واقع، حتی فکر نمیکنم شخصیتی که کنترل میکردم، پروتاگونیست واقعی باشد. او شبیه یک مدل عمومی NPC بدون هیچ حرف زدن یا دیالوگی به نظر می رسید.
فقط یک مدل ساده برای کشف جهان و آزمایش بازی با آن.
این بدان معنا نیست که داستان در دست ساخت نیست، به خوبی در مرحله تولید است. فقط نتونستم هیچ کدومش رو بازی کنم . من می دانم که پروتاگونیست هایی در بازی هست ، دو نفر از آنها ممکن است خواهر و برادر باشند. یکی از آنها یک کلاهبردار مخفی یا چیزی شبیه آن است (فکر کنید مثال فیلم Departed).
ظاهراً طراحی مأموریت کاملاً بازسازی شده است. شما می توانید برای همیشه برخی از ماموریت ها را رها کنید یا مسیرهای مختلفی را انتخاب کنید که عواقب متفاوتی را به دنبال دارد. هر پروتاگونیست می تواند بهترین داستان خود را بسازد، اما در نهایت خط داستانی کلی دست نخورده باقی می ماند، بنابراین تا حدودی خطی است.
مأموریت ها عمدتاً بر اساس آنچه که من انجام داده ام ثابت هستند. باز هم، من در واقع موفق به بازی در هیچ ماموریت داستانی نشدم، اما یکی از تسترهای دیگر به من اطلاعات اولیه ای از آن را داد.
طراحی ماشینها به مانند آنچه توقع داریم عالی است اما جزییات بسیار بالایی دارند.
من یک لامبورگینی جدیدتر را در کنار اقیانوس دیدم که میتوانستم بگویم مدلی که داشت متفاوت از مدلی که در GTA 4 و 5 ارائه شده بود. هیچ وسیله نقلیه که از توسعههای GTA Online داخل بازی باشد ندیدم.
همانطور که گفتم به نظر می رسد تمام طراحی های هسته اصلی به استثنای چند ماشین قدیمی مانند Saber تغییر یافته است.
گان پلی تا حدودی ناتمام به نظر می رسد، تقریباً شبیه به GTA 5 با سیستم کاور درهم و برهم. به من گفته اند که در نهایت دوباره طراحی می شود. انیمیشن های دویدن و کوهنوردی نیز صد در صد کامل نیستند، متأسفانه این انیمیشن ها از GTA 5 یا RDR2 قرض گرفته شده بودند.
هندلینگ نیز مانند GTA 5 است.البته همه چیز گیم پلی عاقلانه بود. گفته شد که تست محیط در حال حاضر در اولویت است و مکانیک های گیم پلی در حال بازسازی هستند و بعدا اضافه خواهند شد تا تجربه ای فراگیرتر ارائه دهند. اگرچه به من گفته شد حالت اول شخص شامل نیز خواهد شد، اما در نسخه قابل بازی من آماده یا موجود نبود.
هیچ ایستگاه رادیویی در هنگام تست من یا آهنگ محیطی وجود ندارد. بزرگ ترین کار من تست دنیای باز بود و این دیوانه کننده است، نمی توانم آن را به اندازه کافی دست کم بگیرم. بازی کاملا سوپر است. من فقط می توانم آن را در حالت تمام شده اش تصور کنم. من مطمئن نیستم که کار نهایی راکستار در مورد این بازی چیست. از نظر مکانیکی هنوز هم بسیار GTA است، اما به مانند یک جانور درنده تکنولوژیک است. شکوه طراحی بازی مدرن و بودجه هالیوودی. من حتی نمی دانم چقدر پول پای ساخت بازی ریخته اند.