Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
ولی همون لیک بزرگ هم مشخص شد دیگه بخاطر یکی از نرم افزارهای ارتباط ریموت کارمندان بود
همون طور که بالا بهش اشاره کردم دوست هندی مون scam شد. از طریق -احتمال زیاد- ایمیل شخصی یا ... و هکر دسترسی پیدا کرد به اکانت slack این آقا. slack یه برنامه جامع هستش که تمامی کارکنان راکستار چه در ادین بورگ باشن، چه در نیو یورک، چه در تورنتو و چه بقیه شهرها ازش استفاده میکنن.
وقتی هکر رمز اکانت slack دستشه دیگه فرقی نمیکنه کارمندا داخل شرکت باشن یا نباشن.
هم از درون شرکت و هم در برون شرکت، اکثر کارمندها دسترسی آزاد بهش دارن و استفاده میکنن، فقط ریموت نیستش. کورتاج یه باگی پیدا کرده، از نادون بودن چند کارمند سواستفاده کرده و به چندین شرکت بزرگ پشت سره هم دسترسی پیدا کرده. هکی به اون صورت خفنی که تو فیلم ها نشون داده میشه اتفاق نیوفتاده. یه نادونی رمز slack اش با ایمیلش یکسان بوده :D
بعد از این ماجرا لیک بزرگ، نزدیک به 2 سال بعد هنوز دورکاری برای کارکنان راکستار وجود داشت و هیچ لیک بزرگی رخ نداد.

پس،

اون لیک +90 ویدیوز ربطی به دورکاری نداشته.

پاندمی یک شرایط موقت بود


این مطلب درسته ولی کاملا؟ نه.

شرکت اجازه داده که کلا یا به صورت چرخشی کار از خانه انجام بشه و این مسیله 4 سال مداوم ادامه داشته. در اکثر کشور های غربی کارهایی که مربوط به بخش IT هستش اکثرا دورکاری یا به صورت چرخشی شده. خیلی از شرکت ها این طریق رو پیش گرفتن، خیلی. به همین خاطره که میگم با این شرایط افتضاحی که داریم، با این همه حق خوری که علیه مون رخ میده نباید اونا رو قضاوت کنیم. به جای اینکه اونا رو نفرین کنیم، دعا کنیم ما هم به چنین حقوق هایی دسترسی پیدا کنیم و دق دقمون بشه دورکاری یا کار از شرکت تا...
من و شما قطعا از جزییات ماجرا بی خبر هستیم.
ولی من برای ادامه پست ام در نظر میگیرم که در راکستار بالادستی ها هیچ قولی به پایین دستی ها ندادن
ولی بازم حتی در این حالت همون طوری که شرکت حرفی از دایمی بودن remote work نزده، همزمان حرفی هم درباره بازگشت نزده بوده(4 سال)
و ناگهان بدون اطلاع قبلی و پرسیدن دسته جمعی فقط به خاطر منافع مالی شرکت تصمیم گرفته که همه باید برگردن. این که leak شدن رو دلیل کردن بهونه ای بیش نیست. فقط pr talk هستش.


کلا پروداکشن به این بزرگی با این همه هزینه و زمان اگر مشکلی براش پیش بیاد این مدیران ارشد نیستن که ضرر می کنن اخراج و تعدیل همیشه برای کارمندان عادیه خودشونن در نهایت ضرر می کنن
عذر میخوام شاید من خوب متوجه نشدم
ولی منظورتون اینه که همیشه کارمند هایی که جدا میشن ضرر میکنن؟

اگر منظورن اینه من به شخصه اصلا موافق نیستم. شرکت ها هم ضرر میکنن.

راکستار هر ببو گلابی رو استخدام نمیکنه، هر یدونه کارمند راکستار عرضه اش چندین برابر کارمند جاهای دیگس. به قول خودتون استانداردش با بقیه شرکت های گیم یه دنیا فرق میکنه.

همون تعداد بالای نفری که شما گفتید تو صف هستن تا جاهای خالی شرکت رو پر کنن وقتی میبین راکستار بد رفتاری میکنه یا تصمیم های ناگهانی میگیره یخورده دودل میشن.

ولی خب gta غول صنعت سرگرمی هستش، حتی اگر چرت پلو با خورشت فاجعه رو سینی بزارن همه هجوم میبرن برای خوردنش. بخاطر تاریخچه درخشانی که دارن.

ولی کسی که در hype غوطه ور نیست و میتونه در حین لذت بردن از کمی و کاستی ها انتقاد کنه، فرق در محصول و کیفیت جنس رو متوجه میشه. ایشالله که کار هیچ وقت به اون جا نخواهد رسید. تا وقتی Sam Houser رییس بزرگ باشه از کیفیت کار من یکی که خیالم راحته.

و در مورد اینکه گفتید اگر مشکلی برای پروژه رخ بده فقط اشخاص معمولی دچار تعدیل و اخراج میشن یدونه مدیر ارشد مثال میزنم.(بخواید بازم هست که مثال بزنم.)

آقای Imran Sarwar

تاریخچه کاری ایشون رو ببینید.

یه زمانی نفر 5 وم یا 6 وم راکستار بوده از نظر اهمیت. نقشش تویه تولید V و RDR2 رو ببینید.

ولی راکستار اخراجش کرد. دلیل؟ خیلی دیگه عقایدش مهر راکستار قدیم روش خورده بود و داشت برای شرکت تبدیل میشد یه نقطه ای که مخالف ها هی هدف میگرفتنش و راکستار رو زیر منگنه قرار میدادن. پس اخراج شد.

واقعا دنیا عجیب شده از بعد پاندمی
طرف به فقط به منافع لحظه ایی خودش فکر می کنه، ی لحظه هم فکر نمیکنه که لیک اطاعات یا سورس چه صدمه ایی به کل کمپانی و هزاران نفر آدماهایی که از طریقش دارن درامد کسب می کنن میزنه
و خوب اونطرف قضیه رو نمیبینه که یک کمپانی در سطح راکستار با استانداردهایی که داره، 100 نفر واسه موقعیت شغلیش تو صفن

من خودم رو یه طرفدار پروپا قرص راکستار میدونم و همه جوره هم پاشون بودم و هستم.

اما داداش کارمند به منافع لحظه ای اش فکر نمیکنه. 4 سال یه مدل دیگه کار کرده و مدل جدید هم جوابگو بوده، نتیجه مثبت داشته. زور داره یه دفعه change بزرگ
راکستار حتی حاظر نشده کار به صورت چرخشی رو قبول کنه و یک کلام گفته:

یا برگردید سره جاتون یا گم شید.

من اصلا به راکستار میگم دمش گرم که انقدر مصمم و جدی یه تصمیمی میگیرن پاش هستن. ولی آیا ما باید نگرانی و ناراحتی کارمند ساده رو بیخیال شیم؟


فکر کنم یخورده داریم از مبحث اصلی دور میشیم، با اجازه اگر دوست داشتید این 3 تا سوال منو پاسخ بدید.

- GTAVI با ویدیوهایی که ازش دیدیم قطعا بازی عظیم و خفنی از آب در میاد و در کیفیت اش شکی نیست(خودم دقیقه اول انتشار براش غش و ضعف میرم) حالا اگر راکستار هی مغرورانه بیاد تصمیم های ناگهانی بگیره و کارمند اخراج کنه، شرکت در آینده لطمه نمیخوره؟

- دورکاری نشون داده که از کیفیت کار نمیکاهه. آمار و ارقام هم این موضوع رو ساپورت میکنه. پس با توجه به نتیجه کار و اینکه دورکاری باعث work-life balance خیلی بهتری برای شخص عادی میشه، راکستار نیمتونست به کارمندانش بیشتر اهمیت میداد و این موضوع رو مثلا از یکسال قبل مطرح میکرد تا که همه بتونن با تفکر بیشتر تصمیم درباره آیندشون بگیرن؟

- آیا غیر از اینه که شرکت راکستار یا هر شرکتی به عظمت اون ها فقط به فکر صفر های جلوی ارقام سودشون هستن؟ بالاخره شرکته، خیریه که نیست. طبیعیه.
پس کارمند حق نداره به فکر منافع خودش، چه لحظه ای و یا چه بلند مدت باشه؟

من که به شخصه خودم رو جزو مردم عادی میبینم و بیشتر با اون ها همدردی میکنم تا شرکت

نکنه شما CEO هستین یا شغل مشابه ای دارین که فقط از پشت عینک شرکت راکستار حاضرید به قضیه نگاه میکنید؟ :D

البته که مزاح میکنم، شما هم قطعا به فکر جزییات هستید و مثل من دوست دارید به بازی ای که قراره بیاد کوچکترین لطمه ای وارد نشه.

برای من:

کارمند ناراضی یعنی لطمه وارد شدن قطعی به کار

و تنها نکته ای که شدید باهاش مخالفت میکنم و شخص شما یا کس دیگه ای رو نمیگم، بلکه کلی، اینه که نباید تر و خشک رو باهم سوزوند و خیلی از همین کارمندهایی که remote work براشون خیلی مهمه و تو اولویت قرار داره، جسدشون به خیلی از این کارمندهایی که به راکستار میگن: "چشم قربان!" و سریع بر میگردن سره کار می ارزه و جدایی اشون قطعا لطمه وارد میکنه.
 
  • Like
Reactions: m.a.t
با احترام به نظرات دوستان من شخصا موافق نیستم که Remote work مسخرس.

ما داریم با استاندارد های مسخره خودمون در این کشور شرایط بقیه رو مورد سنجش قرار میدیم.
دورکاری در دوران پاندمی باب شد، درسته. ولی نشون داد در خیلی از کارها حضور شخص در اداره نیاز نیست و حتی بازخورد کاری رو بالاتر میبره، البته نه در همه موارد.
وقتی یک راه حل برای work-life balance بهتر پیدا شده که نباید دوباره به عقب قدم برداریم.

شکی در این نیست که درصد قابل توجهی از طرفداران دورکاری، تنبل و بهونه بیار هستن ولی همه خیر.


خیلی از کارکنان این شرکت و خیلی از شرکت های دیگه متاهل هستن و همین حضور بیشتر در خانه و حضورشون در کنار خانوادشون خیلی حسن مهمی هستش. خیلی ها بخاطر موجود بودن این آپشن، یعنی دورکاری، به خونه های دورتر از مرکز شهر و مناطق آروم تر نقل مکان کردن و اونجا لونه خودشون رو ساختن. و این تصمیم راکستار باعث میشه که اون لونه ای که ساختن رو خراب کنن و خیلی رک بگم بخاطر طمع شرکت برینن تو زندگیشون در صورتی که کارها داشت طبق برنامه و smooth جلو میرفت.
همین بازی GTAVI نزدیک به 80 درصدش به همین صورت پیش رفته.

چون خودمون این خوشبختی هارو نداریم نباید به بقیه بد نگاه کنیم و روشون اسم بزاریم. ایشالله ما هم چنین کیفیت زندگی بالایی داشته باشیم. پدری بیشتر تو زندگی روزمره بچه کوچیکش نقش داشته باشه، بده؟

هیچ آماری نشان نداده که work from home باعث نابود شدن و خراب شدن پروژه ای شده باشه. بلکه برعکس نشون داده:


رضایت بیشتر کارمند = کار بیشتر و نتیجه بهتر و سریع تر


هم من و هم شما میدونیم که لیک اطلاعات دلیل اصلی شرکت برای برگردوندن کارکنانش به آفیس نیستش. خیلی تاثیر داشته باشه 20 یا 25 درصده. دلیل اصلی کنترل داشتن بیشتر رو کارمندانشه و در مرحله آخر یه crunch ریز دست جمعی.

- هک slack شرکت راکستار بخاطر scam شدن یه کارمند هندی شاغل در شعبه Leeds بوده. و اعجوبه عجیب و غریب پشت این هک همین کار رو با شرکت های بزرگ دیگه ای مثل Uber قبلا کرده بوده. Scam شدن اون شخص زیاد ربطی به این که کجا کار میکرده نداشته. داخل استودیو هم از slack استفاده میشه.

- لیک شدن ویدیو چند ثانیه ای توسط بچه یا دوست بچه ی Aaron Garbut، کوچکترین ربطی به هزار و خورده ای کارمند ساده ای که در کشورهای مختلف مشغول به دورکاری بودن نداشته و تنها دلیلش بیخیالی رییس Rockstar North نسبت به اتاق کارش بوده.


درباره جدا شدن کارمندان از شرکت:

کسی که پست مهم یا مقامی در شرکت راکستار به دست آورده، کم کسی نیستش و حتی اگر راکستار اخراجش کنه خیلی سریع در همین industry یا همسایه های بغلی اش سه سوته کار پیدا میکنه.
همون قدر راحت هم راکستار برای کارمند عادی جایگزین پیدا میکنه، فقط با این تفاوت که نمیتونه برای هر شخص تاثیر گذار مهمی 1:1 جایگزین پیدا کنه.

همون طور که راکستار فقط برای نفع خودش تصمیم میگیره که همه باید به آفیس برگردن، کارمندان هم حق دارن که تصمیم به جدایی بگیرن. و هیچ ایرادی به هیچ کدومشون نمیشه گرفت.

نتیجه گیری آخر:

اینایی که پاشدن رفتن اعتراض کردن و تهدید به اعتصاب و این مسخره بازی ها کردن،

که احتمال زیاد موهاشون کوتاه و رنگشون صورتی، بنفش و آبیه هم هیچ کاری ندارم. باید مستقیم برن تو سطل آشغال.

دارم در مورد اشخاص عادی و متعادل صحبت میکنم.

به نظر من شکل هیبرید این کار بهترین نتیجه روهم برای شرکت و هم کارکنان شرکت داره. به این صورت که 2 روز در محل کار و 3 روز کار از خانه.

من نظرمو گفتم،

ولی وجدانا اگر یخورده به عقب قدم برداریم و به این مسیله از دور تر، بدون احساسات و کلی تر بنگریم متوجه میشیم که این ناراحتی کارمندان قابل درک هستش.
به نظر من به هر تصمیمی که هر استودیویی میگیره باید احترام گذاشت.
قطعا اونها زوایایی رو میبینند که ما نمیبینم و صلاح کار خودشون رو بهتر میدونن.
اما مشکل لیک و هک شدن واقعا یه مشکل اساسی شده تو این صنعت.
برای برخی پروژه ها یه لیک میتونه ضررهای میلیاردی داشته باشه.
همین استودیوی اینسامنیاک گیمز ظاهرا کارکنانش صددرصد دورکار هستند ولی شما ببین به چه لیک بدی دچار شدند که واقعا ضربه بدی خوردن.
راکستار هم این دو سه سال اخیر بدترین ضربه ها را خورد.
سورس کد GTA 5 کامل لیک شد
پری الفای GTA 6 لیک شد
اون لیک که یک نما از وایس سیتی رو نشون میده واقعا بدترین لیک بود چون مشخص شد که طرف از تو خونه داره فیلم میگیره از مانیتور.
فقط تصور کنید یه لیک داستانی مهم از بازی قبل از عرضه اتفاق بیفته مثلا مشخص بشه سرنوشت یکی از کرکترها چی میشه واقعا بدترین ضربه به بازی و خود فنهاست.
واقعا نمیشه ریسک کرد دیگه.

ضمن اینکه کار تو استودیو میتونه ۱۰۰ درصد بازدهی رو بده به نسبت کار از خانه و راکستار ظاهرا دیگه نمیخواد عرضه بازی بیش از این به تاخیر بیفته.
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: Need-More-Speed
الان تقریبا تو اون موقعیت هستیم. این صرفا یک حدس و گمان هست و کلا راکستار ممکنه اصلا اسکرین شاتی هم منتشر نکنه چون منتشر کردن اسکرین شات رسم و رسوم نسلهای قبل بود و الان دیگه بازیسازها کمتر با اسکرین شات مارکتینگ میکنند.
چقدر اسکرین شات ها خوب بود
4 تا عکس میدادن تو خماری میموندیم
 
  • Like
Reactions: Amir09
Vermeij تا سال ۲۰۰۹، تقریباً روی تمامی نسخه‌های GTA به عنوان یکی از اعضای کلیدی بخش فنی و تکنیکال کار کرده است.

Vermeij اعلام کرد که باور دارد Grand Theft Auto 6 می‌تواند برخی از طرفداران را ناامید کند. وی در مورد پیرامون جهش گرافیکی، محتویات و مقیاس میان بازی‌های قدیمی GTA صحبت کرد و متذکر شد که چگونه جهش از GTA 5 به GTA 6 می‌تواند برای راکستار چالش ایجاد کند. وی در این باره گفت:


تکنولوژی بسیار کندتر از قبل پیشرفت می‌کند. به عنوان مثال، تفاوت میان PS1 و PS2 قابل توجه بود، اما تفاوت خروجی میان PS4 و PS5 چندان چشمگیر نیست. بنابراین، شما در حقیقت آن جهش میان ظرفیت قدرت کنسول‌ها را ندارید. در انتها، ممکن است راکستار به نحوی دستاوردی خیره‌کننده داشته باشد، اما این احتمال را می‌دهم که برخی سطح انتظارات خود را بیش از حد بالا برده باشند.

تفاوت بین GTA 2 و GTA 3 بسیار بزرگ بود و سپس تفاوت میان GTA San Andreas و GTA IV نیز قابل توجه بود. من فکر می‌کنم دیگر چنین تفاوت‌های ویژه‌ای را نخواهیم دید.
 
Vermeij تا سال ۲۰۰۹، تقریباً روی تمامی نسخه‌های GTA به عنوان یکی از اعضای کلیدی بخش فنی و تکنیکال کار کرده است.

Vermeij اعلام کرد که باور دارد Grand Theft Auto 6 می‌تواند برخی از طرفداران را ناامید کند. وی در مورد پیرامون جهش گرافیکی، محتویات و مقیاس میان بازی‌های قدیمی GTA صحبت کرد و متذکر شد که چگونه جهش از GTA 5 به GTA 6 می‌تواند برای راکستار چالش ایجاد کند. وی در این باره گفت:
با احترام چرت و پرت میگه بنظرم. همین الان تفاوت بین GTA V و RDR1 از نظر تکنیکالی در مقایسه با RDR2 بسیار زیاده.
دیگه چه برسه به تفاوت V و VI که دو نسل خواهد بود.
ایشون نه روی RDR2 کار کرده نه GTA 6 و احتمالا در جریان نیست انجین چه پیشرفت عظیمی کرد توی همین RDR2 که نسل هشتمی بود.
درکل تریلری که برای GTA 6 نشون دادن خودش گویای همه چیز بود . هم گرافیک بازی فراتر از تصور خیلی ها بود هم گستردگی و جزییات بازی.
اینکه اون جهش فنی GTA از 2D به سمت 3D را الان هم بخوای یه همچین تصوری از نسلهای جدید داشته باشی اصلا غیرممکنه‌. مثل اینه که بگی ملت یه زمانی با درشکه حمل و نقل میکردن، بعد که سوار ماشین شدن دیدن عجب پیشرفتی، ولی از اون به بعد دیگه تو ماشینهای جدید اون پیشرفت از درشکه به ماشین رو نمی‌بینیم و مکانیزم ماشینها ۱۲۰ ساله ثابت مونده‌.

البته مصاحبه کامل این آقا اینجا هست و موضوع چیزی نیست که این کانالها و سایت‌های ایرانی زیادی پیاز داغش را زیاد کردند. یه موضوعی رو ناقص ترجمه میکنند و با خبر زرد مخاطب را به گمراهی میکشونن متاسفانه.
خلاصه اینکه مصاحبش بالا هست.
 
Last edited by a moderator:
Vermeij تا سال ۲۰۰۹، تقریباً روی تمامی نسخه‌های GTA به عنوان یکی از اعضای کلیدی بخش فنی و تکنیکال کار کرده است.

Vermeij اعلام کرد که باور دارد Grand Theft Auto 6 می‌تواند برخی از طرفداران را ناامید کند. وی در مورد پیرامون جهش گرافیکی، محتویات و مقیاس میان بازی‌های قدیمی GTA صحبت کرد و متذکر شد که چگونه جهش از GTA 5 به GTA 6 می‌تواند برای راکستار چالش ایجاد کند. وی در این باره گفت:
این بنده خدا اصلا ی اشاره ساده کرد به انتظارات ملت کانالا و سایتا سریع تیتر زدن جلو جلو شکست gta vi رو اعلام کردن 4 تا بازدید بگیرن :دی
بابا این گفت انتظارات بعضی ها مثل تغییر از دوران 2d به 3d هست که به بخاطر همین ممکنه نامید بشن
پست بالاتر هم رولی گفت اصلا مگه میشه دیگه چنین تغییری در دنیای گیم دید 2d به 3d خود انقلاب صنعتی بود توی دنیای گیم

انتظارات از راکستار خیلی بالاست بخصوص در مورد gta ولی خوب دیگه نباید انتظارات فوق فضایی داشت :دی
شخصا برای من GTA VI حتی 20% بهتر از RDR2 باشه هم حجت رو تمام میکنه :دی کافیه RDR2 2018 رو با بازی های 2023 مقایسه کنید هنوز که هنوزه دارن نکته در میارن ازش
 
با احترام چرت و پرت میگه بنظرم. همین الان تفاوت بین GTA V و RDR1 از نظر تکنیکالی در مقایسه با RDR2 بسیار زیاده.
دیگه چه برسه به تفاوت V و VI که دو نسل خواهد بود.
ایشون نه روی RDR2 کار کرده نه GTA 6 و احتمالا در جریان نیست انجین چه پیشرفت عظیمی کرد توی همین RDR2 که نسل هشتمی بود.
درکل تریلری که برای GTA 6 نشون دادن خودش گویای همه چیز بود . هم گرافیک بازی فراتر از تصور خیلی ها بود هم گستردگی و جزییات بازی.
اینکه اون جهش فنی GTA از 2D به سمت 3D را الان هم بخوای یه همچین تصوری از نسلهای جدید داشته باشی اصلا غیرممکنه‌. مثل اینه که بگی ملت یه زمانی با درشکه حمل و نقل میکردن، بعد که سوار ماشین شدن دیدن عجب پیشرفتی، ولی از اون به بعد دیگه تو ماشینهای جدید اون پیشرفت از درشکه به ماشین رو نمی‌بینیم و مکانیزم ماشینها ۱۲۰ ساله ثابت مونده‌.

البته مصاحبه کامل این آقا اینجا هست و موضوع چیزی نیست که این کانالها و سایت‌های ایرانی زیادی پیاز داغش را زیاد کردند. یه موضوعی رو ناقص ترجمه میکنند و با خبر زرد مخاطب را به گمراهی میکشونن متاسفانه.
خلاصه اینکه مصاحبش بالا هست.
این بنده خدا اصلا ی اشاره ساده کرد به انتظارات ملت کانالا و سایتا سریع تیتر زدن جلو جلو شکست gta vi رو اعلام کردن 4 تا بازدید بگیرن :دی
بابا این گفت انتظارات بعضی ها مثل تغییر از دوران 2d به 3d هست که به بخاطر همین ممکنه نامید بشن
پست بالاتر هم رولی گفت اصلا مگه میشه دیگه چنین تغییری در دنیای گیم دید 2d به 3d خود انقلاب صنعتی بود توی دنیای گیم

انتظارات از راکستار خیلی بالاست بخصوص در مورد gta ولی خوب دیگه نباید انتظارات فوق فضایی داشت :دی
شخصا برای من GTA VI حتی 20% بهتر از RDR2 باشه هم حجت رو تمام میکنه :دی کافیه RDR2 2018 رو با بازی های 2023 مقایسه کنید هنوز که هنوزه دارن نکته در میارن ازش
درسته سایتها برای گرفتن ویو یه مقدار چرت پرت میزنن ولی خروجی ps4 و ps5 چیزی هست که حتی توی همین بازی سنتر خیلی ها اعتراض کردن که چرا تفاوت بین دو نسل تا این حد کمه

من خودم اگر GTA VI رو یکم بهتر از RDR2 ببینم برام کافیه راضیم
 
آخرین ویرایش:
درسته سایتها برای گرفتن ویو یه مقدار چرت پرت میزنن ولی خروجی ps4 و ps5 چیزی هست که حتی توی همین بازی سنتر خیلی ها اعتراض کردن که چرا تفاوت بین دو نسل تا این حد کمه

من خودم اگر GTA VI رو یکم بهتر از RDR2 ببینم برام کافیه راضیم
چون نسل 9 هنوز عمده استودیوهای عظما! :دی بازی هاشون ریلیز نکردن اکثر بازی ها میان نسلی بوده دیگه به جز بازی مثل اسپایدرمن 2
 
يعنى چى كه نميخوان تو محل كارشون حضور داشته باشن؟
2 روز باید بیارنشون تو اداره های دولتی ایران کار کنن برمیگردن راکستار خودشونو تو اداره حبس میکنن بیرون نمیان
فکر کن سر هر شرایط بحرانی هر شرکتی مجبور شه روزی فقط 1 ساعت کار بکشه از کارمندش و حقوق کامل بهش بده واسه 2 سال
بعد 2 سال وقتی ساعت کاری برگشت به حالت عادیش روزی 6 تا 8 ساعت میگن ما قبول نمیکنیم منصفانه نیست انسانی نیست و ازین گوه خوریا
اسکلا هم براشون صف میکشن میگن حقشونه اونا هم ادمن نمیتونن سختی بکشن
اینکه راکستار تا الان افت نکرده بخاطر اینه زیر بار ادم مفت خور نمیره و تیتر خبری تویتور و رسانه های خبری به چپش نیست, به 1 روز کاری اظافه تو هفته میگن کرانچ و سرش گردن مدیریت رو میجون بعد ما اینجا مجبوری 2 هفته شیفت میدیم اعتراضم کردیم برو به سلامت ادم زیاده جاتو بگیره
 
  • Like
Reactions: Tommy Vercettii
اگه به کسی برنخوره کلا نسل 9تو دیوار بود معمولا اول نسل چندتا بازی خفن گرافیکی نشون میدن یا بازی لانچ خفن مید
بازی لانچ نسل 9 در حد نسل 8 نبود
هنوزم که هنوزه بغیر از 2یا 3 استدیو بازی خفن تمام نسل 9 ندیدم
 
اگه به کسی برنخوره کلا نسل 9تو دیوار بود معمولا اول نسل چندتا بازی خفن گرافیکی نشون میدن یا بازی لانچ خفن مید
بازی لانچ نسل 9 در حد نسل 8 نبود
هنوزم که هنوزه بغیر از 2یا 3 استدیو بازی خفن تمام نسل 9 ندیدم
اصلا نسل ۹ عملا همون نسل ۸ با SSD
دیگه عملا ارتقای خاصی نمیبینم فقط
وسیله ای شده برای فروش سخت افزار
 
Vermeij تا سال ۲۰۰۹، تقریباً روی تمامی نسخه‌های GTA به عنوان یکی از اعضای کلیدی بخش فنی و تکنیکال کار کرده است.

Vermeij اعلام کرد که باور دارد Grand Theft Auto 6 می‌تواند برخی از طرفداران را ناامید کند. وی در مورد پیرامون جهش گرافیکی، محتویات و مقیاس میان بازی‌های قدیمی GTA صحبت کرد و متذکر شد که چگونه جهش از GTA 5 به GTA 6 می‌تواند برای راکستار چالش ایجاد کند. وی در این باره گفت:

تکنولوژی بسیار کندتر از قبل پیشرفت می‌کند. به عنوان مثال، تفاوت میان PS1 و PS2 قابل توجه بود، اما تفاوت خروجی میان PS4 و PS5 چندان چشمگیر نیست. بنابراین، شما در حقیقت آن جهش میان ظرفیت قدرت کنسول‌ها را ندارید. در انتها، ممکن است راکستار به نحوی دستاوردی خیره‌کننده داشته باشد، اما این احتمال را می‌دهم که برخی سطح انتظارات خود را بیش از حد بالا برده باشند.

تفاوت بین GTA 2 و GTA 3 بسیار بزرگ بود و سپس تفاوت میان GTA San Andreas و GTA IV نیز قابل توجه بود. من فکر می‌کنم دیگر چنین تفاوت‌های ویژه‌ای را نخواهیم دید
درست میگه قرار نیست تفاوت شگفت آوری بین RDR 2 و GTA VI ببینیم. همینکه بتونن روند مراحل اصلی رو از حالت خطی بودن در بیارن و سیستم تیراندازی منسوخ شدشو بهبود ببخشن پیشرفت خوبی محسوب میشه.
 
درست میگه قرار نیست تفاوت شگفت آوری بین RDR 2 و GTA VI ببینیم. همینکه بتونن روند مراحل اصلی رو از حالت خطی بودن در بیارن و سیستم تیراندازی منسوخ شدشو بهبود ببخشن پیشرفت خوبی محسوب میشه.
اول خواستم بگم مافقم ولی یکم فکر کردم یاده تریلر افتادم نظرم عوض شد
به نظرم همون تریلر یه بخشهایش فاصله 60-70% از نظر گرافیکی با RDR2 داشت
یه بخش هاییش هم فاجعه بود به شکلی که دارم شک میکنم نکنه یا اونا CG بودن یا اینکه بازی تو بخشه اولیست
منتها چیزی که تو ذوقم زد این بود که مدل سازی ماشین ها به خاطر GTA O هیچ چیز جدیدی که سوپرایزم کنه نداشت
70-80% ماشین ها همون نسخه قبلی و نسخه انلاین بودن
در هر صورت اگه 40-50% بهتر از RDR2 باشه با مقیاس بزرگتر ، فیزیک بهتر ، نورپردازی به روز تر و فیزیک ارتقا یافته میشه امیدوار بود
دیگه کم کم جزئیات کاراکتر در حد CP2077 باید باشه
 
درست میگه قرار نیست تفاوت شگفت آوری بین RDR 2 و GTA VI ببینیم. همینکه بتونن روند مراحل اصلی رو از حالت خطی بودن در بیارن و سیستم تیراندازی منسوخ شدشو بهبود ببخشن پیشرفت خوبی محسوب میشه.
سیستم تیراندازی منسوخ شده و مراحل خطی = متا ۹۷ و کلی جوایز ، فروش ۷۲ میلیون نسخه ای برای یک بازی سبک وسترن و بعد از ۶ سال هنوز تو چارت top10 فروش قرار داره.

ممنون که خیلی قشنگ هیت میدی آدم متوجه بشه با چه شاهکاری طرف بودیم :))
هیترهای مثل تو تک و توک بودن و رفتن محو شدن ولی یکیتون نگفت این بازی اگه سیستم تیراندازیش مشکل داره پس بقیه سیستم تیراندازی شون پرفکت و بی نقصه؟ اگر مراحل خطین بقیه بازیها تو این سبک آزادی عمل بی حد و حصر دارن؟ برو خدا روزیت را جای دیگه حواله کنه اسپمر فروم

اول خواستم بگم مافقم ولی یکم فکر کردم یاده تریلر افتادم نظرم عوض شد
به نظرم همون تریلر یه بخشهایش فاصله 60-70% از نظر گرافیکی با RDR2 داشت
یه بخش هاییش هم فاجعه بود به شکلی که دارم شک میکنم نکنه یا اونا CG بودن یا اینکه بازی تو بخشه اولیست
منتها چیزی که تو ذوقم زد این بود که مدل سازی ماشین ها به خاطر GTA O هیچ چیز جدیدی که سوپرایزم کنه نداشت
70-80% ماشین ها همون نسخه قبلی و نسخه انلاین بودن
در هر صورت اگه 40-50% بهتر از RDR2 باشه با مقیاس بزرگتر ، فیزیک بهتر ، نورپردازی به روز تر و فیزیک ارتقا یافته میشه امیدوار بود
دیگه کم کم جزئیات کاراکتر در حد CP2077 باید باشه
شما کلا خیلی عجولی. از رو تریلر چطور مدل ماشین ها رو فهمیدی.
تا عرضه بازی بیش از یکسال دیگه مونده بذار لااقل دوتا تریلر دیگه از بازی بیاد مدلینگ ها بهتر مشخص بشن بعد فاتحه بازیو بخون دادا.
ما در مورد این بازی داریم چه فکرهایی میکنیم و شما تو چه فکری هستید ای بابا.
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: S0lid Snake
سیستم تیراندازی منسوخ شده و مراحل خطی = متا ۹۷ و کلی جوایز ، فروش ۷۲ میلیون نسخه ای برای یک بازی سبک وسترن و بعد از ۶ سال هنوز تو چارت top10 فروش قرار داره.

ممنون که خیلی قشنگ هیت میدی آدم متوجه بشه با چه شاهکاری طرف بودیم :))
هیترهای مثل تو تک و توک بودن و رفتن محو شدن ولی یکیتون نگفت این بازی اگه سیستم تیراندازیش مشکل داره پس بقیه سیستم تیراندازی شون پرفکت و بی نقصه؟ اگر مراحل خطین بقیه بازیها تو این سبک آزادی عمل بی حد و حصر دارن؟ برو خدا روزیت را جای دیگه حواله کنه اسپمر فروم


شما کلا خیلی عجولی. از رو تریلر چطور مدل ماشین ها رو فهمیدی.
تا عرضه بازی بیش از یکسال دیگه مونده بذار لااقل دوتا تریلر دیگه از بازی بیاد مدلینگ ها بهتر مشخص بشن بعد فاتحه بازیو بخون دادا.
ما در مورد این بازی داریم چه فکرهایی میکنیم و شما تو چه فکری هستید ای بابا.
یه چیزی رو مخ بود عدم کنترل کاراکتر بود
شبیه به ادم های مست بود
خصوصا انلاین مد پارکور
تنها چیزی که بازی WD نسبت به GTA بهتر بود همین نحوه راه رفتن و پریدناش بود که پارکور طور بود
البته از GTA انتظار نمیره اون شکلی باشه ولی دیگه خیلی تو V رو مخ بود
کنترل کاراکتر CJ به مراتب خوش دست تر بود ( البته SA فیزیک خاصی نداشت به همین دلیل بود )
RDR2 اوضاع بهتر شد
در مورد فیزیک ماشین ها نگفتم
در مورد مدل سازی ماشین ها گفتم که به خاطر GTA O خیلی از مدل ماشین ها همون بود با کیفیت یه ذره بهتر
لیست ماشین های GTA O کاملترینه
بعیده بتونند یا بخوان چیزیو عوض کنند
در این مورد برخلاف اختلاف مدلینگ خودرویی بین SA و IV
همینطور IV به V
بعیده اون همه مدل ماشین جدید از V به VI داشته باشیم
چون لیست کاملی داشت انلاینش
ببینیم ۲-۳ ماه دیگه خبری عکسی چیزی میاد یا نه
 
  • Like
Reactions: PEDRAMGOLCHIN

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or