Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S
20240508_211230.jpg


تریلر اول:


View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4



.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد
5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم:
در روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:

"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"



در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم:در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ بلومبرگ به نقل از جیسون شرایر اعلام کرد GTA 6 در نوامبر معرفی و تریلر آن در اواخر نوامبر - اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم:در همان تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ توسط خود راکستار و شخص سم هوسر پخش اولین تریلر GTA VI در اوایل ماه دسامبر تایید شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.​
 
آخرین ویرایش:
آدم دوست داره بشینه زار بزنه :دی اگه راکستار واقعا این موزیک میزاشت روی تریلر قشنگ چند میلیون نفرو سکته میداد :دی
View attachment 343590

این موزیک علارغم (و شاید بهتره بگم بخاطر) زیبایی بی حد و حصرش, overused شده. سالها تو همبن ایران خودمون حتی زنگ موبایل ملت بود!
*R از چنین موزیکی نمیاد توی تریلرش استفاده بکنه. Radio Ga Gaی تریلر مایکل برای GTA V با وجود شهرت Queen ابدا به این اندازه شنیده نشده بود..
 
این موزیک علارغم (و شاید بهتره بگم بخاطر) زیبایی بی حد و حصرش, overused شده. سالها تو همبن ایران خودمون حتی زنگ موبایل ملت بود!
*R از چنین موزیکی نمیاد توی تریلرش استفاده بکنه. Radio Ga Gaی تریلر مایکل برای GTA V با وجود شهرت Queen ابدا به این اندازه شنیده نشده بود..
اونکه قطعا ولی خوب یادآور گود اولد دیز برای ما پیرمردای گیمره :دی
خیلی دوست دارم توی gta vi ی کلاب با هیت های دهه ۸۰ و وایب اون دوره داشته باشیم :دی
 
اونکه قطعا ولی خوب یادآور گود اولد دیز برای ما پیرمردای گیمره :دی
خیلی دوست دارم توی gta vi ی کلاب با هیت های دهه ۸۰ و وایب اون دوره داشته باشیم :دی
اگه راکتار از خر شیطون بیاد پایین و نسخه pc رو همراه کنسول بده
خیلی زود ماد دهه 80 میشه روش پیاده کرد
 
یکی یه نکته ای در رابطه با تریلرهای راکستار گفته بود که ندیدم کسی بهش اشاره کرده باشه. اینکه صحنه هایی که توی تریلر نشون داده میشه نسبت به خود بازی دستخوش تغییرات میشن و با نسخه اصلی فرق میکنن مثلا این صحنه که توی تریلر rdr2 هست
IMG_2905.jpeg
در واقع توی کمپ اتفاق میفته نه توی شهر.
یا این صحنه از gtav که توی مرحله اخر اتفاق میفته و نه روی پشت بام!
IMG_2907.jpeg
از این نوع مثال ها زیاده و ممکنه توی تریلرها جای شخصیت ها و مکان ها نسبت به نسخه ی اصلی متفاوت باشه و یا اصلا بعضی از صحنه ها اونطور که نشون میدن اتفاق نیفتن که البته بخاطر لو نرفتن اتفاق های بازی قابل درکه.
 
یکی دوتا خبر:



IMG_20240713_230733_859.jpg


کنفرانس مالی جدید تیک تو در ۸ آگوست برگزار میشه. دفعه قبل اطلاعاتی که از این کنفرانس اومد این بود که راکستار قراره GTA 6 در پاییز ۲۰۲۵ منتشر کنه. پس امیدوار باشیم اطلاعات جدیدی از بازی کنفرانس مالی جدید بدست بیاریم.

۱۲ سال قبل راکستار در چنین موقعیتی چندتا اسکرین شات از GTA V منتشر کرد. منظورم از چنین موقعیتی یعنی اینکه GTA V اگر فرض بگیریم تقریبا لب مرزی در پاییز ۲۰۱۳ منتشر شد یکسال قبلش در آگوست ۲۰۱۲ راکستار چندتا اسکرین شات از GTA V منتتشر کرده بود و الان تقریبا تو اون موقعیت هستیم. این صرفا یک حدس و گمان هست و کلا راکستار ممکنه اصلا اسکرین شاتی هم منتشر نکنه چون منتشر کردن اسکرین شات رسم و رسوم نسلهای قبل بود و الان دیگه بازیسازها کمتر با اسکرین شات مارکتینگ میکنند.



خبر دیگه اینکه
فقط ۷۰ هزار ویوو دیگه مونده تا ۲۰۰ میلیونی شدن بازدید در یوتیوب و خلق یک رکورد دست نیافتنی در تاریخ گیم و حتی تاریخ سرگرمی


IMG_20240713_230336_497.jpg



و در آخر
شما فقط شاهکار رو ببینید:

View attachment VID_20240713_225919_051.mp4
 
آخرین ویرایش:
AdobeStock_625663200_Editorial_Use_Only-980x653.jpeg

راکستار با کارمندانی که از اجبار حضور در استودیو برای توسعه عنوان GTA VI سرپیچی می‌کنند قطع همکاری کرده است.

از دلایل این تصمیم راکستار می‌توان به لیک های اخیر این استودیو از طریق دورکاری و به پایان رسیدن دوره کرونا و قرار گرفتن عنوان GTA VI در مراحل جدی و نهایی توسعه ذکر کرد و راکستار تاخیر دیگری را برای این عنوان را تحمل نخواهد کرد. این استودیو هم اکنون در حال جذب کارمند و استعدادهای مختلف و مشتاق میباشد.

بعد از اعلام راکستار برای الزام حضور در استودیو برای توسعه عنوان GTA VI، کارمندانی از این استودیو در این رابطه اعتراض و تهدید به اعتصاب کردند و حتی حواشی این تصمیم به سندیکای کارمندی رسید، اما راکستار با اتخاذ تصمیمی جدی آنها را اخراج و قطع همکاری کرده است.
 
يعنى چى كه نميخوان تو محل كارشون حضور داشته باشن؟
بهمن ماه پارسال راکستار ایمیل زد به اون تعداد از کارمندانی که از زمان کرونا از تو خونه کار می‌کردند که باید برگردید و تو استودیو و حضوری کار کنید.
دلیلش هم مسائل امنیتی و لو نرفتن بازی و اینکه مراحل آخر ساخت بازی هستند.
همون زمان یه سری مخالف ها تو رسانه ها شد و راکستار رسانه ها را به کتفش گرفت. یه سری کارمندان تهدید کردن که ما برنمیگردیم تو استودیو که مثلا راکستار بترسه و این صحبتا و کوتاه بیاد. حالا خبر اومده اونایی که برنگشتند رو اخراج کرده و بجاش کارمند جدید گرفته
 
بهمن ماه پارسال راکستار ایمیل زد به اون تعداد از کارمندانی که از زمان کرونا از تو خونه کار می‌کردند که باید برگردید و تو استودیو و حضوری کار کنید.
دلیلش هم مسائل امنیتی و لو نرفتن بازی و اینکه مراحل آخر ساخت بازی هستند.
همون زمان یه سری مخالف ها تو رسانه ها شد و راکستار رسانه ها را به کتفش گرفت. یه سری کارمندان تهدید کردن که ما برنمیگردیم تو استودیو که مثلا راکستار بترسه و این صحبتا و کوتاه بیاد. حالا خبر اومده اونایی که برنگشتند رو اخراج کرده و بجاش کارمند جدید گرفته

مسخرس!
دور كارى مربوط به شرايط پاندمى بوده ولى ظاهرا يه عده به لاش خورى عادت كردن.
احسنت به راكستار
 
اگه راکتار از خر شیطون بیاد پایین و نسخه pc رو همراه کنسول بده
خیلی زود ماد دهه 80 میشه روش پیاده کرد
به عنوان یک پسی گیمر بدون شک انتخاب اولم پیسه، ولی خوب باید واقع بین باشیم مدل بیزینس راکستار/تیک تو واسشون خوب جواب داده دلیلی هم نمی بینن سیستم ریلیز رو تغییری بدن :دی به هر نفر 2/3 بار بازیو می فروشن
اگه برنامه ریلیز همزمان داشتن که توی توضیحات صفحه بازی اسم پیسی هم می اوردن
Coming 2025 to PlayStation 5 and Xbox Series X|S

يعنى چى كه نميخوان تو محل كارشون حضور داشته باشن؟
واقعا دنیا عجیب شده از بعد پاندمی
طرف به فقط به منافع لحظه ایی خودش فکر می کنه، ی لحظه هم فکر نمیکنه که لیک اطاعات یا سورس چه صدمه ایی به کل کمپانی و هزاران نفر آدماهایی که از طریقش دارن درامد کسب می کنن میزنه
و خوب اونطرف قضیه رو نمیبینه که یک کمپانی در سطح راکستار با استانداردهایی که داره، 100 نفر واسه موقعیت شغلیش تو صفن :دی
اینم بگم من واقعا موافق این جمله که استعدادها استودیو رو ترک می کنن و پروژه صدمه میبینه نیستم، اون شخص بخاطر استانداردهاس که می تونه استعدادشو بروز بده وگرنه این همه کمپانی هستن چرا فقط خروجی 2/3 تاشون می تونه قابل مقایسه با بازی های راکستار باشه؟ :دی
 
آخرین ویرایش:
با احترام به نظرات دوستان من شخصا موافق نیستم که Remote work مسخرس.

ما داریم با استاندارد های مسخره خودمون در این کشور شرایط بقیه رو مورد سنجش قرار میدیم.
دورکاری در دوران پاندمی باب شد، درسته. ولی نشون داد در خیلی از کارها حضور شخص در اداره نیاز نیست و حتی بازخورد کاری رو بالاتر میبره، البته نه در همه موارد.
وقتی یک راه حل برای work-life balance بهتر پیدا شده که نباید دوباره به عقب قدم برداریم.

شکی در این نیست که درصد قابل توجهی از طرفداران دورکاری، تنبل و بهونه بیار هستن ولی همه خیر.


خیلی از کارکنان این شرکت و خیلی از شرکت های دیگه متاهل هستن و همین حضور بیشتر در خانه و حضورشون در کنار خانوادشون خیلی حسن مهمی هستش. خیلی ها بخاطر موجود بودن این آپشن، یعنی دورکاری، به خونه های دورتر از مرکز شهر و مناطق آروم تر نقل مکان کردن و اونجا لونه خودشون رو ساختن. و این تصمیم راکستار باعث میشه که اون لونه ای که ساختن رو خراب کنن و خیلی رک بگم بخاطر طمع شرکت برینن تو زندگیشون در صورتی که کارها داشت طبق برنامه و smooth جلو میرفت.
همین بازی GTAVI نزدیک به 80 درصدش به همین صورت پیش رفته.

چون خودمون این خوشبختی هارو نداریم نباید به بقیه بد نگاه کنیم و روشون اسم بزاریم. ایشالله ما هم چنین کیفیت زندگی بالایی داشته باشیم. پدری بیشتر تو زندگی روزمره بچه کوچیکش نقش داشته باشه، بده؟

هیچ آماری نشان نداده که work from home باعث نابود شدن و خراب شدن پروژه ای شده باشه. بلکه برعکس نشون داده:


رضایت بیشتر کارمند = کار بیشتر و نتیجه بهتر و سریع تر


هم من و هم شما میدونیم که لیک اطلاعات دلیل اصلی شرکت برای برگردوندن کارکنانش به آفیس نیستش. خیلی تاثیر داشته باشه 20 یا 25 درصده. دلیل اصلی کنترل داشتن بیشتر رو کارمندانشه و در مرحله آخر یه crunch ریز دست جمعی.

- هک slack شرکت راکستار بخاطر scam شدن یه کارمند هندی شاغل در شعبه Leeds بوده. و اعجوبه عجیب و غریب پشت این هک همین کار رو با شرکت های بزرگ دیگه ای مثل Uber قبلا کرده بوده. Scam شدن اون شخص زیاد ربطی به این که کجا کار میکرده نداشته. داخل استودیو هم از slack استفاده میشه.

- لیک شدن ویدیو چند ثانیه ای توسط بچه یا دوست بچه ی Aaron Garbut، کوچکترین ربطی به هزار و خورده ای کارمند ساده ای که در کشورهای مختلف مشغول به دورکاری بودن نداشته و تنها دلیلش بیخیالی رییس Rockstar North نسبت به اتاق کارش بوده.


درباره جدا شدن کارمندان از شرکت:

کسی که پست مهم یا مقامی در شرکت راکستار به دست آورده، کم کسی نیستش و حتی اگر راکستار اخراجش کنه خیلی سریع در همین industry یا همسایه های بغلی اش سه سوته کار پیدا میکنه.
همون قدر راحت هم راکستار برای کارمند عادی جایگزین پیدا میکنه، فقط با این تفاوت که نمیتونه برای هر شخص تاثیر گذار مهمی 1:1 جایگزین پیدا کنه.

همون طور که راکستار فقط برای نفع خودش تصمیم میگیره که همه باید به آفیس برگردن، کارمندان هم حق دارن که تصمیم به جدایی بگیرن. و هیچ ایرادی به هیچ کدومشون نمیشه گرفت.

نتیجه گیری آخر:

اینایی که پاشدن رفتن اعتراض کردن و تهدید به اعتصاب و این مسخره بازی ها کردن،

که احتمال زیاد موهاشون کوتاه و رنگشون صورتی، بنفش و آبیه هم هیچ کاری ندارم. باید مستقیم برن تو سطل آشغال.

دارم در مورد اشخاص عادی و متعادل صحبت میکنم.

به نظر من شکل هیبرید این کار بهترین نتیجه روهم برای شرکت و هم کارکنان شرکت داره. به این صورت که 2 روز در محل کار و 3 روز کار از خانه.

من نظرمو گفتم،

ولی وجدانا اگر یخورده به عقب قدم برداریم و به این مسیله از دور تر، بدون احساسات و کلی تر بنگریم متوجه میشیم که این ناراحتی کارمندان قابل درک هستش.
 
با احترام به نظرات دوستان من شخصا موافق نیستم که Remote work مسخرس.

ما داریم با استاندارد های مسخره خودمون در این کشور شرایط بقیه رو مورد سنجش قرار میدیم.
دورکاری در دوران پاندمی باب شد، درسته. ولی نشون داد در خیلی از کارها حضور شخص در اداره نیاز نیست و حتی بازخورد کاری رو بالاتر میبره، البته نه در همه موارد.
وقتی یک راه حل برای work-life balance بهتر پیدا شده که نباید دوباره به عقب قدم برداریم.

شکی در این نیست که درصد قابل توجهی از طرفداران دورکاری، تنبل و بهونه بیار هستن ولی همه خیر.


خیلی از کارکنان این شرکت و خیلی از شرکت های دیگه متاهل هستن و همین حضور بیشتر در خانه و حضورشون در کنار خانوادشون خیلی حسن مهمی هستش. خیلی ها بخاطر موجود بودن این آپشن، یعنی دورکاری، به خونه های دورتر از مرکز شهر و مناطق آروم تر نقل مکان کردن و اونجا لونه خودشون رو ساختن. و این تصمیم راکستار باعث میشه که اون لونه ای که ساختن رو خراب کنن و خیلی رک بگم بخاطر طمع شرکت برینن تو زندگیشون در صورتی که کارها داشت طبق برنامه و smooth جلو میرفت.
همین بازی GTAVI نزدیک به 80 درصدش به همین صورت پیش رفته.

چون خودمون این خوشبختی هارو نداریم نباید به بقیه بد نگاه کنیم و روشون اسم بزاریم. ایشالله ما هم چنین کیفیت زندگی بالایی داشته باشیم. پدری بیشتر تو زندگی روزمره بچه کوچیکش نقش داشته باشه، بده؟

هیچ آماری نشان نداده که work from home باعث نابود شدن و خراب شدن پروژه ای شده باشه. بلکه برعکس نشون داده:


رضایت بیشتر کارمند = کار بیشتر و نتیجه بهتر و سریع تر


هم من و هم شما میدونیم که لیک اطلاعات دلیل اصلی شرکت برای برگردوندن کارکنانش به آفیس نیستش. خیلی تاثیر داشته باشه 20 یا 25 درصده. دلیل اصلی کنترل داشتن بیشتر رو کارمندانشه و در مرحله آخر یه crunch ریز دست جمعی.

- هک slack شرکت راکستار بخاطر scam شدن یه کارمند هندی شاغل در شعبه Leeds بوده. و اعجوبه عجیب و غریب پشت این هک همین کار رو با شرکت های بزرگ دیگه ای مثل Uber قبلا کرده بوده. Scam شدن اون شخص زیاد ربطی به این که کجا کار میکرده نداشته. داخل استودیو هم از slack استفاده میشه.

- لیک شدن ویدیو چند ثانیه ای توسط بچه یا دوست بچه ی Aaron Garbut، کوچکترین ربطی به هزار و خورده ای کارمند ساده ای که در کشورهای مختلف مشغول به دورکاری بودن نداشته و تنها دلیلش بیخیالی رییس Rockstar North نسبت به اتاق کارش بوده.


درباره جدا شدن کارمندان از شرکت:

کسی که پست مهم یا مقامی در شرکت راکستار به دست آورده، کم کسی نیستش و حتی اگر راکستار اخراجش کنه خیلی سریع در همین industry یا همسایه های بغلی اش سه سوته کار پیدا میکنه.
همون قدر راحت هم راکستار برای کارمند عادی جایگزین پیدا میکنه، فقط با این تفاوت که نمیتونه برای هر شخص تاثیر گذار مهمی 1:1 جایگزین پیدا کنه.

همون طور که راکستار فقط برای نفع خودش تصمیم میگیره که همه باید به آفیس برگردن، کارمندان هم حق دارن که تصمیم به جدایی بگیرن. و هیچ ایرادی به هیچ کدومشون نمیشه گرفت.

نتیجه گیری آخر:

اینایی که پاشدن رفتن اعتراض کردن و تهدید به اعتصاب و این مسخره بازی ها کردن،

که احتمال زیاد موهاشون کوتاه و رنگشون صورتی، بنفش و آبیه هم هیچ کاری ندارم. باید مستقیم برن تو سطل آشغال.

دارم در مورد اشخاص عادی و متعادل صحبت میکنم.

به نظر من شکل هیبرید این کار بهترین نتیجه روهم برای شرکت و هم کارکنان شرکت داره. به این صورت که 2 روز در محل کار و 3 روز کار از خانه.

من نظرمو گفتم،

ولی وجدانا اگر یخورده به عقب قدم برداریم و به این مسیله از دور تر، بدون احساسات و کلی تر بنگریم متوجه میشیم که این ناراحتی کارمندان قابل درک هستش.
در این شکی نیست بعضی مشاغل مشکلی با ریموت کار کردن پیش نمیارن، ولی همون لیک بزرگ هم مشخص شد دیگه بخاطر یکی از نرم افزارهای ارتباط ریموت کارمندان بود، شما یک درصد فکر کن الان که آخر کار هستن یهو کل سورس بازی لیک بشه، این 1 سال آخر راکستار انتظار داشته باشه کارمندان در محل شرکت باشن انتظار بالایی نیست، من اینو بخاطر فن gta بودن نمیگم واقعا
پاندمی یک شرایط موقت بود اون کارمند نباید زندگیشو براساس شرایط موقت کاملا تغییر میداد دیگه :دی باید اینم در نظر میگرفت بلاخره پاندمی تموم میشه، به نظر من اعتراض در شرایطی کاملا به حق هست که موقع استخدام به طرف گفته باشن نحوه کار ریموته بعد چند وقت بگن نه دیگه باید بیای محل شرکت
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
کلا پروداکشن به این بزرگی با این همه هزینه و زمان اگر مشکلی براش پیش بیاد این مدیران ارشد نیستن که ضرر می کنن اخراج و تعدیل همیشه برای کارمندان عادیه خودشونن در نهایت ضرر می کنن
 
ولی همون لیک بزرگ هم مشخص شد دیگه بخاطر یکی از نرم افزارهای ارتباط ریموت کارمندان بود
همون طور که بالا بهش اشاره کردم دوست هندی مون scam شد. از طریق -احتمال زیاد- ایمیل شخصی یا ... و هکر دسترسی پیدا کرد به اکانت slack این آقا. slack یه برنامه جامع هستش که تمامی کارکنان راکستار چه در ادین بورگ باشن، چه در نیو یورک، چه در تورنتو و چه بقیه شهرها ازش استفاده میکنن.
وقتی هکر رمز اکانت slack دستشه دیگه فرقی نمیکنه کارمندا داخل شرکت باشن یا نباشن.
هم از درون شرکت و هم در برون شرکت، اکثر کارمندها دسترسی آزاد بهش دارن و استفاده میکنن، فقط ریموت نیستش. کورتاج یه باگی پیدا کرده، از نادون بودن چند کارمند سواستفاده کرده و به چندین شرکت بزرگ پشت سره هم دسترسی پیدا کرده. هکی به اون صورت خفنی که تو فیلم ها نشون داده میشه اتفاق نیوفتاده. یه نادونی رمز slack اش با ایمیلش یکسان بوده :D
بعد از این ماجرا لیک بزرگ، نزدیک به 2 سال بعد هنوز دورکاری برای کارکنان راکستار وجود داشت و هیچ لیک بزرگی رخ نداد.

پس،

اون لیک +90 ویدیوز ربطی به دورکاری نداشته.

پاندمی یک شرایط موقت بود


این مطلب درسته ولی کاملا؟ نه.

شرکت اجازه داده که کلا یا به صورت چرخشی کار از خانه انجام بشه و این مسیله 4 سال مداوم ادامه داشته. در اکثر کشور های غربی کارهایی که مربوط به بخش IT هستش اکثرا دورکاری یا به صورت چرخشی شده. خیلی از شرکت ها این طریق رو پیش گرفتن، خیلی. به همین خاطره که میگم با این شرایط افتضاحی که داریم، با این همه حق خوری که علیه مون رخ میده نباید اونا رو قضاوت کنیم. به جای اینکه اونا رو نفرین کنیم، دعا کنیم ما هم به چنین حقوق هایی دسترسی پیدا کنیم و دق دقمون بشه دورکاری یا کار از شرکت تا...
من و شما قطعا از جزییات ماجرا بی خبر هستیم.
ولی من برای ادامه پست ام در نظر میگیرم که در راکستار بالادستی ها هیچ قولی به پایین دستی ها ندادن
ولی بازم حتی در این حالت همون طوری که شرکت حرفی از دایمی بودن remote work نزده، همزمان حرفی هم درباره بازگشت نزده بوده(4 سال)
و ناگهان بدون اطلاع قبلی و پرسیدن دسته جمعی فقط به خاطر منافع مالی شرکت تصمیم گرفته که همه باید برگردن. این که leak شدن رو دلیل کردن بهونه ای بیش نیست. فقط pr talk هستش.


کلا پروداکشن به این بزرگی با این همه هزینه و زمان اگر مشکلی براش پیش بیاد این مدیران ارشد نیستن که ضرر می کنن اخراج و تعدیل همیشه برای کارمندان عادیه خودشونن در نهایت ضرر می کنن
عذر میخوام شاید من خوب متوجه نشدم
ولی منظورتون اینه که همیشه کارمند هایی که جدا میشن ضرر میکنن؟

اگر منظورن اینه من به شخصه اصلا موافق نیستم. شرکت ها هم ضرر میکنن.

راکستار هر ببو گلابی رو استخدام نمیکنه، هر یدونه کارمند راکستار عرضه اش چندین برابر کارمند جاهای دیگس. به قول خودتون استانداردش با بقیه شرکت های گیم یه دنیا فرق میکنه.

همون تعداد بالای نفری که شما گفتید تو صف هستن تا جاهای خالی شرکت رو پر کنن وقتی میبین راکستار بد رفتاری میکنه یا تصمیم های ناگهانی میگیره یخورده دودل میشن.

ولی خب gta غول صنعت سرگرمی هستش، حتی اگر چرت پلو با خورشت فاجعه رو سینی بزارن همه هجوم میبرن برای خوردنش. بخاطر تاریخچه درخشانی که دارن.

ولی کسی که در hype غوطه ور نیست و میتونه در حین لذت بردن از کمی و کاستی ها انتقاد کنه، فرق در محصول و کیفیت جنس رو متوجه میشه. ایشالله که کار هیچ وقت به اون جا نخواهد رسید. تا وقتی Sam Houser رییس بزرگ باشه از کیفیت کار من یکی که خیالم راحته.

و در مورد اینکه گفتید اگر مشکلی برای پروژه رخ بده فقط اشخاص معمولی دچار تعدیل و اخراج میشن یدونه مدیر ارشد مثال میزنم.(بخواید بازم هست که مثال بزنم.)

آقای Imran Sarwar

تاریخچه کاری ایشون رو ببینید.

یه زمانی نفر 5 وم یا 6 وم راکستار بوده از نظر اهمیت. نقشش تویه تولید V و RDR2 رو ببینید.

ولی راکستار اخراجش کرد. دلیل؟ خیلی دیگه عقایدش مهر راکستار قدیم روش خورده بود و داشت برای شرکت تبدیل میشد یه نقطه ای که مخالف ها هی هدف میگرفتنش و راکستار رو زیر منگنه قرار میدادن. پس اخراج شد.

واقعا دنیا عجیب شده از بعد پاندمی
طرف به فقط به منافع لحظه ایی خودش فکر می کنه، ی لحظه هم فکر نمیکنه که لیک اطاعات یا سورس چه صدمه ایی به کل کمپانی و هزاران نفر آدماهایی که از طریقش دارن درامد کسب می کنن میزنه
و خوب اونطرف قضیه رو نمیبینه که یک کمپانی در سطح راکستار با استانداردهایی که داره، 100 نفر واسه موقعیت شغلیش تو صفن

من خودم رو یه طرفدار پروپا قرص راکستار میدونم و همه جوره هم پاشون بودم و هستم.

اما داداش کارمند به منافع لحظه ای اش فکر نمیکنه. 4 سال یه مدل دیگه کار کرده و مدل جدید هم جوابگو بوده، نتیجه مثبت داشته. زور داره یه دفعه change بزرگ
راکستار حتی حاظر نشده کار به صورت چرخشی رو قبول کنه و یک کلام گفته:

یا برگردید سره جاتون یا گم شید.

من اصلا به راکستار میگم دمش گرم که انقدر مصمم و جدی یه تصمیمی میگیرن پاش هستن. ولی آیا ما باید نگرانی و ناراحتی کارمند ساده رو بیخیال شیم؟


فکر کنم یخورده داریم از مبحث اصلی دور میشیم، با اجازه اگر دوست داشتید این 3 تا سوال منو پاسخ بدید.

- GTAVI با ویدیوهایی که ازش دیدیم قطعا بازی عظیم و خفنی از آب در میاد و در کیفیت اش شکی نیست(خودم دقیقه اول انتشار براش غش و ضعف میرم) حالا اگر راکستار هی مغرورانه بیاد تصمیم های ناگهانی بگیره و کارمند اخراج کنه، شرکت در آینده لطمه نمیخوره؟

- دورکاری نشون داده که از کیفیت کار نمیکاهه. آمار و ارقام هم این موضوع رو ساپورت میکنه. پس با توجه به نتیجه کار و اینکه دورکاری باعث work-life balance خیلی بهتری برای شخص عادی میشه، راکستار نیمتونست به کارمندانش بیشتر اهمیت میداد و این موضوع رو مثلا از یکسال قبل مطرح میکرد تا که همه بتونن با تفکر بیشتر تصمیم درباره آیندشون بگیرن؟

- آیا غیر از اینه که شرکت راکستار یا هر شرکتی به عظمت اون ها فقط به فکر صفر های جلوی ارقام سودشون هستن؟ بالاخره شرکته، خیریه که نیست. طبیعیه.
پس کارمند حق نداره به فکر منافع خودش، چه لحظه ای و یا چه بلند مدت باشه؟

من که به شخصه خودم رو جزو مردم عادی میبینم و بیشتر با اون ها همدردی میکنم تا شرکت

نکنه شما CEO هستین یا شغل مشابه ای دارین که فقط از پشت عینک شرکت راکستار حاضرید به قضیه نگاه میکنید؟ :D

البته که مزاح میکنم، شما هم قطعا به فکر جزییات هستید و مثل من دوست دارید به بازی ای که قراره بیاد کوچکترین لطمه ای وارد نشه.

برای من:

کارمند ناراضی یعنی لطمه وارد شدن قطعی به کار

و تنها نکته ای که شدید باهاش مخالفت میکنم و شخص شما یا کس دیگه ای رو نمیگم، بلکه کلی، اینه که نباید تر و خشک رو باهم سوزوند و خیلی از همین کارمندهایی که remote work براشون خیلی مهمه و تو اولویت قرار داره، جسدشون به خیلی از این کارمندهایی که به راکستار میگن: "چشم قربان!" و سریع بر میگردن سره کار می ارزه و جدایی اشون قطعا لطمه وارد میکنه.
 
  • Like
Reactions: m.a.t
با احترام به نظرات دوستان من شخصا موافق نیستم که Remote work مسخرس.

ما داریم با استاندارد های مسخره خودمون در این کشور شرایط بقیه رو مورد سنجش قرار میدیم.
دورکاری در دوران پاندمی باب شد، درسته. ولی نشون داد در خیلی از کارها حضور شخص در اداره نیاز نیست و حتی بازخورد کاری رو بالاتر میبره، البته نه در همه موارد.
وقتی یک راه حل برای work-life balance بهتر پیدا شده که نباید دوباره به عقب قدم برداریم.

شکی در این نیست که درصد قابل توجهی از طرفداران دورکاری، تنبل و بهونه بیار هستن ولی همه خیر.


خیلی از کارکنان این شرکت و خیلی از شرکت های دیگه متاهل هستن و همین حضور بیشتر در خانه و حضورشون در کنار خانوادشون خیلی حسن مهمی هستش. خیلی ها بخاطر موجود بودن این آپشن، یعنی دورکاری، به خونه های دورتر از مرکز شهر و مناطق آروم تر نقل مکان کردن و اونجا لونه خودشون رو ساختن. و این تصمیم راکستار باعث میشه که اون لونه ای که ساختن رو خراب کنن و خیلی رک بگم بخاطر طمع شرکت برینن تو زندگیشون در صورتی که کارها داشت طبق برنامه و smooth جلو میرفت.
همین بازی GTAVI نزدیک به 80 درصدش به همین صورت پیش رفته.

چون خودمون این خوشبختی هارو نداریم نباید به بقیه بد نگاه کنیم و روشون اسم بزاریم. ایشالله ما هم چنین کیفیت زندگی بالایی داشته باشیم. پدری بیشتر تو زندگی روزمره بچه کوچیکش نقش داشته باشه، بده؟

هیچ آماری نشان نداده که work from home باعث نابود شدن و خراب شدن پروژه ای شده باشه. بلکه برعکس نشون داده:


رضایت بیشتر کارمند = کار بیشتر و نتیجه بهتر و سریع تر


هم من و هم شما میدونیم که لیک اطلاعات دلیل اصلی شرکت برای برگردوندن کارکنانش به آفیس نیستش. خیلی تاثیر داشته باشه 20 یا 25 درصده. دلیل اصلی کنترل داشتن بیشتر رو کارمندانشه و در مرحله آخر یه crunch ریز دست جمعی.

- هک slack شرکت راکستار بخاطر scam شدن یه کارمند هندی شاغل در شعبه Leeds بوده. و اعجوبه عجیب و غریب پشت این هک همین کار رو با شرکت های بزرگ دیگه ای مثل Uber قبلا کرده بوده. Scam شدن اون شخص زیاد ربطی به این که کجا کار میکرده نداشته. داخل استودیو هم از slack استفاده میشه.

- لیک شدن ویدیو چند ثانیه ای توسط بچه یا دوست بچه ی Aaron Garbut، کوچکترین ربطی به هزار و خورده ای کارمند ساده ای که در کشورهای مختلف مشغول به دورکاری بودن نداشته و تنها دلیلش بیخیالی رییس Rockstar North نسبت به اتاق کارش بوده.


درباره جدا شدن کارمندان از شرکت:

کسی که پست مهم یا مقامی در شرکت راکستار به دست آورده، کم کسی نیستش و حتی اگر راکستار اخراجش کنه خیلی سریع در همین industry یا همسایه های بغلی اش سه سوته کار پیدا میکنه.
همون قدر راحت هم راکستار برای کارمند عادی جایگزین پیدا میکنه، فقط با این تفاوت که نمیتونه برای هر شخص تاثیر گذار مهمی 1:1 جایگزین پیدا کنه.

همون طور که راکستار فقط برای نفع خودش تصمیم میگیره که همه باید به آفیس برگردن، کارمندان هم حق دارن که تصمیم به جدایی بگیرن. و هیچ ایرادی به هیچ کدومشون نمیشه گرفت.

نتیجه گیری آخر:

اینایی که پاشدن رفتن اعتراض کردن و تهدید به اعتصاب و این مسخره بازی ها کردن،

که احتمال زیاد موهاشون کوتاه و رنگشون صورتی، بنفش و آبیه هم هیچ کاری ندارم. باید مستقیم برن تو سطل آشغال.

دارم در مورد اشخاص عادی و متعادل صحبت میکنم.

به نظر من شکل هیبرید این کار بهترین نتیجه روهم برای شرکت و هم کارکنان شرکت داره. به این صورت که 2 روز در محل کار و 3 روز کار از خانه.

من نظرمو گفتم،

ولی وجدانا اگر یخورده به عقب قدم برداریم و به این مسیله از دور تر، بدون احساسات و کلی تر بنگریم متوجه میشیم که این ناراحتی کارمندان قابل درک هستش.
به نظر من به هر تصمیمی که هر استودیویی میگیره باید احترام گذاشت.
قطعا اونها زوایایی رو میبینند که ما نمیبینم و صلاح کار خودشون رو بهتر میدونن.
اما مشکل لیک و هک شدن واقعا یه مشکل اساسی شده تو این صنعت.
برای برخی پروژه ها یه لیک میتونه ضررهای میلیاردی داشته باشه.
همین استودیوی اینسامنیاک گیمز ظاهرا کارکنانش صددرصد دورکار هستند ولی شما ببین به چه لیک بدی دچار شدند که واقعا ضربه بدی خوردن.
راکستار هم این دو سه سال اخیر بدترین ضربه ها را خورد.
سورس کد GTA 5 کامل لیک شد
پری الفای GTA 6 لیک شد
اون لیک که یک نما از وایس سیتی رو نشون میده واقعا بدترین لیک بود چون مشخص شد که طرف از تو خونه داره فیلم میگیره از مانیتور.
فقط تصور کنید یه لیک داستانی مهم از بازی قبل از عرضه اتفاق بیفته مثلا مشخص بشه سرنوشت یکی از کرکترها چی میشه واقعا بدترین ضربه به بازی و خود فنهاست.
واقعا نمیشه ریسک کرد دیگه.

ضمن اینکه کار تو استودیو میتونه ۱۰۰ درصد بازدهی رو بده به نسبت کار از خانه و راکستار ظاهرا دیگه نمیخواد عرضه بازی بیش از این به تاخیر بیفته.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Need-More-Speed
الان تقریبا تو اون موقعیت هستیم. این صرفا یک حدس و گمان هست و کلا راکستار ممکنه اصلا اسکرین شاتی هم منتشر نکنه چون منتشر کردن اسکرین شات رسم و رسوم نسلهای قبل بود و الان دیگه بازیسازها کمتر با اسکرین شات مارکتینگ میکنند.
چقدر اسکرین شات ها خوب بود
4 تا عکس میدادن تو خماری میموندیم
 
  • Like
Reactions: Amir09

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or