Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S
20240508_211230.jpg


تریلر اول:


View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4



.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد
5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم:
در روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:

"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"



در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم:در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ بلومبرگ به نقل از جیسون شرایر اعلام کرد GTA 6 در نوامبر معرفی و تریلر آن در اواخر نوامبر - اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم:در همان تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ توسط خود راکستار و شخص سم هوسر پخش اولین تریلر GTA VI در اوایل ماه دسامبر تایید شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.​
 
آخرین ویرایش:
کاربر گرامی اگر حوصله خوندن دقیق رو ندارید چرا بحث میکنید؟
اینجا بحث استاتیک و داینامیک نبود تا زمانی که شما ادعا کردید هرچی در کاتسین هست از قبل ثابته(یعنی استاتیکه یعنی از قبل وضعیتش تعیین شده) وگرنه بار پردازشی CPU رو بالا میبره. من هم به همون جواب دادم. حالا اسمون ریسمون کردن و پیچوندن بحث که چرا داینامیک و استاتیک میگی که کمکی به شما نمیکنه. خود من هم گفتم فکر نمیکنم یکی دو صحنه قابل پیاده سازی در گیم پلی باشه ولی اینکه یه ادعایی رو مطرح کنید و وقتی جواب دقیقا همون ادعا رو میگیرید سریع مسیر رو عوض کنید چیزی رو اثبات نمیکنه.
مفهوم ادعای شما به زبان ساده: کات سین ثابته وگرنه بار پردازش بالا میره.
جواب من: لزوما نه به دلیل اینکه قبلا خلافش رو دیدیم.
شما که خودت با من هم نظری که اون صحنه در گیم پلی قابل پیاده سازی نیست
کل حرف منم همین بود
الان تو همین صحنه ساحل فرض کن یه rpg بزنی وسط جمعیت، خب من که نگفتم کات سین استاتیکه و هیچ واکنشی نشون نمیدن، احتمالا فریم میاد زیر ۱۰ و بازی کرش میکنه بخاطر محدودیت سخت افزاری.
و به همین دلیل در جریان گیم پلی قابل پیاده سازی نیست
اصل بحث همینه ظرفیت تو گیم پلی تا کجاست
حالا اینکه راکستار تو کاتسین همچین رندری نشون داده تا همه کف کنن کارش درسته
ولی دلیل نمیشه گیم پلی هم همین بشه
 
  • Like
Reactions: pouria.sh
به عبارت دیگه اگر چیزی مثل مادکلاب و ری اکشن وحشتناک دختر در بازی اصلی باشه اون وقت کل CG سازهای هالیوود و صنعت گیم باید تعطیل کنن برن پی کارشون چون با وجود اینکه اون صحنه و همچنین ری اکشن راننده در بزرگراه رو داخل گیم نمیدونم همین وجودش داخل ویدئو هم دستاوردیه که از نظر من هیچ کس تا بحال بهش نرسیده دیگه چه برسه به اینکه گیم پلی باشه و کلا دیگه همه باید جمع کنن برن خونه هاشون.

کوروش به نظر من که واقعا همه اینا و چه بسا خیلی چیزهای خفن تر تو گیم هست و هم باید CG سازهای هالیوود تعطیل کنن برن (بخصوص سم سازهایی که مسوول تولید CG های چرت و پرت های DC هستن، بخصوص اون فلش که فکر کنم کار تیم ملک سلیمان بوده) هم اینکه باید نصف صنعت گیم کارو ببوسن بزارن کنار. من خودم الان حس میکنم اگه اینی که اینا نشون دادن هم بازیه، پس باقی دارن رسما ع... گ... تحویل ما میدن و یجورایی تا الان داشتن سرمون کلاه میزاشتن:دی

تریلر واقعا به شکل رویاگونه ای عجیب غریب خوبه، اما خوب این نتیجه 10 ساله کاره و اینجوری میشه که R* میتونه کل صنعت رو چند قدم پوش کنه به جلو! من فقط امیدوارم باقی سازنده ها با دیدن این نمایش واقعا به خودشون بیان و متوجه بشن چقدر دارن دری وری میسازن. من به چرت و پرت هایی که مطمعنم قراره تو TGA معرفی و پخش بشه هم که فکر میکنم از الان کرینج میشم.
 
کوروش به نظر من که واقعا همه اینا و چه بسا خیلی چیزهای خفن تر تو گیم هست و هم باید CG سازهای هالیوود تعطیل کنن برن (بخصوص سم سازهایی که مسوول تولید CG های چرت و پرت های DC هستن، بخصوص اون فلش که فکر کنم کار تیم ملک سلیمان بوده) هم اینکه باید نصف صنعت گیم کارو ببوسن بزارن کنار. من خودم الان حس میکنم اگه اینی که اینا نشون دادن هم بازیه، پس باقی دارن رسما ع... گ... تحویل ما میدن و یجورایی تا الان داشتن سرمون کلاه میزاشتن:D

تریلر واقعا به شکل رویاگونه ای عجیب غریب خوبه، اما خوب این نتیجه 10 ساله کاره و اینجوری میشه که R* میتونه کل صنعت رو چند قدم پوش کنه به جلو! من فقط امیدوارم باقی سازنده ها با دیدن این نمایش واقعا به خودشون بیان و متوجه بشن چقدر دارن دری وری میسازن. من به چرت و پرت هایی که مطمعنم قراره تو TGA معرفی و پخش بشه هم که فکر میکنم از الان کرینج میشم.

دقیقن، هر چیزی در تریلر می بینیم قرار در بازی دیده بشه ولو بهتر و خفن تر
۱ درصد از تریلر هم خارج از چیزی که قرار توی بازی ببینیم نیست، راک استار اهل این برنامه ها نیست اصلن و نبوده، این چیزی که می‌بینید نسل نهم راک استار هست، اونم GTA ـی که ده سال روش کار شده، اونم توسط راک استار..
 
مثلا همون صحنه ساحل فکر کن تیر بزنی، اون جمعیت بخوان یالله کنن پاشن در برن cpu اتیش میگیره
من به بقیه بحث کاری ندارم ‌ولی دقیقا همین مورد رو با خودم فک کردم، اگه جمعیت همینقدر باشه و تیر بزنی روی یه CPU معادل 3600x فریم ریت تا چند میاد پایین :D اگه فریم ثابت باشه با همین جمعیت، باید برای بار n ام سر تعظیم در مقابل راکستار فرود آورد:D
 
  • Like
Reactions: pouria.sh and ar-15
منم میگم بازی با اون چیزی که نشون دادن فاصله داره و نمیتونه یسری چیزا مثل شلوغی زیاد ماشینها و ادمها و... رو پیاده کنه یعنی محدودیت سخت افزارها فعلا نمیزاره نه اینکه نتونن ولی گرافیک تقریبا نزدیک به کلیت تریلره و میشه انتظار گرافیک بالاتر از ردد 2 را داشت و حتما همینه و یادتون نره این تریلر تو کامپیوتر همچین کیفیتی نشون میده و احتمال زیاد از کامپیوتر نمایش دادن و تو کنسول کیفیت پایینتر میاد
دوست عزیز سازنده بر اساس محدودیت کنسو گیم میسازه ، نه اینکه نخواد
و چیزی که نشون داده از شرکتی مثل راکستار بر میاد ،
راکستار تا الان چند تریلر داده که ضعیف تر از بازی بوده ؟
 
شما که خودت با من هم نظری که اون صحنه در گیم پلی قابل پیاده سازی نیست
کل حرف منم همین بود
الان تو همین صحنه ساحل فرض کن یه rpg بزنی وسط جمعیت، خب من که نگفتم کات سین استاتیکه و هیچ واکنشی نشون نمیدن، احتمالا فریم میاد زیر ۱۰ و بازی کرش میکنه بخاطر محدودیت سخت افزاری.
و به همین دلیل در جریان گیم پلی قابل پیاده سازی نیست
اصل بحث همینه ظرفیت تو گیم پلی تا کجاست
حالا اینکه راکستار تو کاتسین همچین رندری نشون داده تا همه کف کنن کارش درسته
ولی دلیل نمیشه گیم پلی هم همین بشه
باز تغییر مسیر دادیا :دی
کی گفته قراره هرچی انیمیشن تو بازی هست همزمان ی جا اجرا کنن؟ اینکه موشک بزنی افت فریم پیش بیاد میشه قضیه همون ترکیدن بشکه چون قرار نبوده در روال عادی چنین اتفاقی بیفته

اگه این صحنه رو نمایش دادن دلیلش اینه انجین تونسته اجرا کنه راکستار هیچوقت اهل اغراق و نمایش فیک نبوده
انتقال‌ از کات سین به گیمپلی هم کاملا ریل تایم و یکپارچه اس در بازی های راکستار
به همین دلیل چیزی که در کات سین قابل اجراس در گیمپلی هم قابل اجراس چون تفاوتی بین این ۲ در انجین راکستار نیست
 
بحث کردن که علت وجود تاپیکه ولی دوستمون در حالت read only قرار داره فرقی نمیکنه چی جواب بدیم
دقیقا رید آنلی که گفتی درسته.
ازش سوال پرسیدم مگه گیم پلی gta 6 دیدی جوابی نداد.
نمیدونم هدفش از بهم زدن جو اینجا چیه.
ازت خواهش میکنم دیگه جواب اینو ندی بذار هرچی میخواد بگه. ایگنور کردن بهترین جواب براشه.
اگر میخواد این وضعیت رو ادامه بده هم امیدوارم یکی از مدیران دگمه ایشون را از این تاپیک بزنه چون رسما پستاش اسپم هست نه بحث منطقی
 
دقیقن، هر چیزی در تریلر می بینیم قرار در بازی دیده بشه ولو بهتر و خفن تر
۱ درصد از تریلر هم خارج از چیزی که قرار توی بازی ببینیم نیست، راک استار اهل این برنامه ها نیست اصلن و نبوده، این چیزی که می‌بینید نسل نهم راک استار هست، اونم GTA ـی که ده سال روش کار شده، اونم توسط راک استار..

آره دیگه. بالاخره باید به استدیویی به عظمت راک استار اعتماد هم کرد دیگه:دی قطعا به این فکر کردن که اگه یه چیز سرکاری رو به اسم بازی نشون ملت بدیم بعدا در نیاد گند میخوره به همه اعتبار و پرستیژمون:دی من فکر میکنم نه تنها اینی که نشون دادن مطلق خالی بندی نیست که اصلا هنوز چیزی نشون ندادن! یه چیزهایی تو بازی هست که بعدا به محض نمایش مغز همه ذوب میشه. کما اینکه همین الان RDR2 رو میبینی پشمات میریزه که این چیه رو PS4 ساختن!
 
شما که خودت با من هم نظری که اون صحنه در گیم پلی قابل پیاده سازی نیست
کل حرف منم همین بود
الان تو همین صحنه ساحل فرض کن یه rpg بزنی وسط جمعیت، خب من که نگفتم کات سین استاتیکه و هیچ واکنشی نشون نمیدن، احتمالا فریم میاد زیر ۱۰ و بازی کرش میکنه بخاطر محدودیت سخت افزاری.
و به همین دلیل در جریان گیم پلی قابل پیاده سازی نیست
اصل بحث همینه ظرفیت تو گیم پلی تا کجاست
حالا اینکه راکستار تو کاتسین همچین رندری نشون داده تا همه کف کنن کارش درسته
ولی دلیل نمیشه گیم پلی هم همین بشه
ببخشید ولی نه شما نه بقیه از جمله من نه می‌دونم پتانسیل سخت افزار کنسول ها چقدر چون در توسعه سخت افزار نقشی نداشتیم نه مطالعه تخصصی در این مورد داشتیم نه میدونیم که انجین راکستار به چه شکل عمل می‌کنه و نه می‌دونم چه مقدار بهینه سازی روی بازی صورت گرفته پس لطفاً دیگه این بحث الکی که انگار از همه چیز از قبل خبردارین دست بردارید
 
شما که خودت با من هم نظری که اون صحنه در گیم پلی قابل پیاده سازی نیست
کل حرف منم همین بود
الان تو همین صحنه ساحل فرض کن یه rpg بزنی وسط جمعیت، خب من که نگفتم کات سین استاتیکه و هیچ واکنشی نشون نمیدن، احتمالا فریم میاد زیر ۱۰ و بازی کرش میکنه بخاطر محدودیت سخت افزاری.
و به همین دلیل در جریان گیم پلی قابل پیاده سازی نیست
اصل بحث همینه ظرفیت تو گیم پلی تا کجاست
حالا اینکه راکستار تو کاتسین همچین رندری نشون داده تا همه کف کنن کارش درسته
ولی دلیل نمیشه گیم پلی هم همین بشه
اینکه درصد کوچیکی قابل پیاده سازی نباشه که من قبلا گفته بودم و شما نخونده بودید
ولی صحنه ساحل و RPG زدن داخلش و حس پنیک با وجود اینکه ممکنه بار پردازشی داشته باشه ولی تکنیکهایی هست که بار پردازشی رو کم میکنه مثلا موقتا از جایی میگیره و به جای دیگه اضافه میکنه. یه مثال بی ربط به بحث ولی شبیه به حرف شما بزنم ایرادی که شما میگیری شبیه اون ایرادی میشه که میچیوکاکو نسبت به فرض شبیه سازبودن جهان میگیره و بطور خلاصه میگه نمیشه چون کامیپوتری بزرگتر از کل جهان میخواد جوابش هم ساده است چون ایشون تو عمرش هیچ بازی اوپن ورلدی بازی نکرده فکر میکنه در لحظه همه چیز باهم برای شبیه سازی دنیا پردازش بشه. اینجا هم باز در صفحه قبل دوستان مثال زدن که در اساسینز یونیتی یا من خودم بخوام بگم بهتر از اون در سیندیکیت کلی NPC داشتیم و همه ری اکشن داشتن و چیزی هم نمیترکید.
صحنه ساحل رو شاید راکستار در نسخه نهایی نیاره ولی بنظر من اگر نیاره دلیلش فنی نیست و بخاطر گیم پلی و شلوغ نبودن الکی و غیر طبیعی نشدن صحنه رو ساده تر کنه وگرنه من فکر میکنم راک استار صحنه رو کاملا این گیم گرفته و از نظر فنی مشکلی براش نداره. صحنه ماد کلاب رو ولی بخاطر انیمیشنش نمیتونم در گیم پلی تصور کنم و اصلا ساختن خود صحنه کوتاه ماد کلاب یعنی همینی که دیدیم از نظر من دستاورده چه در نسخه نهایی باشه چه نباشه.

کوروش به نظر من که واقعا همه اینا و چه بسا خیلی چیزهای خفن تر تو گیم هست و هم باید CG سازهای هالیوود تعطیل کنن برن (بخصوص سم سازهایی که مسوول تولید CG های چرت و پرت های DC هستن، بخصوص اون فلش که فکر کنم کار تیم ملک سلیمان بوده) هم اینکه باید نصف صنعت گیم کارو ببوسن بزارن کنار. من خودم الان حس میکنم اگه اینی که اینا نشون دادن هم بازیه، پس باقی دارن رسما ع... گ... تحویل ما میدن و یجورایی تا الان داشتن سرمون کلاه میزاشتن:D

تریلر واقعا به شکل رویاگونه ای عجیب غریب خوبه، اما خوب این نتیجه 10 ساله کاره و اینجوری میشه که R* میتونه کل صنعت رو چند قدم پوش کنه به جلو! من فقط امیدوارم باقی سازنده ها با دیدن این نمایش واقعا به خودشون بیان و متوجه بشن چقدر دارن دری وری میسازن. من به چرت و پرت هایی که مطمعنم قراره تو TGA معرفی و پخش بشه هم که فکر میکنم از الان کرینج میشم.
والا اگر به من باشه که بالا هم گفتم ساخت CG یکی دو صحنه شاخص این تریلر خودش دستاورده. حالا شاید هالیوود و دولوپرها بلد بودن و قبلا میساختن فقط به ما نشون نمیدادن شیطونا :D
 
  • Like
Reactions: Need-More-Speed
باز تغییر مسیر دادیا :D
تغییر مسیر ندادم، از اول دارم همینو میگم، همین بحث های فرسایشی اخر میبینی نظرات فرقی نداره به اون صورت و سو تفاهم و پیش داوری هست
کی گفته قراره هرچی انیمیشن تو بازی هست همزمان ی جا اجرا کنن؟
همه انیمیشن ها رو نگفتم، بزرگنمایی نکن، همین انیمیشن های همزمان که داریم تو ساحل میبینیم، آیا به همین شدت وقتی با کارکتر داری تو اون ساحل راه میری میبینی؟
آیا این واضح نیست که تو کات سین چون شرایط کنترل شدست پس کمتر به لیمیت cpu میخوری و دست باز تره برا شلوغتر کردن محیط؟
ببخشید ولی نه شما نه بقیه از جمله من نه می‌دونم پتانسیل سخت افزار کنسول ها چقدر چون در توسعه سخت افزار نقشی داشتیم نه مطالعه تخصصی در این داشتیم نه میدونیم که انجین راکستار به چه شکل عمل می‌کنه و نه می‌دونم چه مقدار بهینه سازی روی بازی صورت گرفته پس لطفاً دیگه این بحث الکی که انگار از همه چیز از قبل خبردارین دست بردارید
دوست من، منم فنی نیستم، ولی قیاس که میشه کرد، سیر پیشرفت بازیهای قبلیشون و بازیهای الان رو که میبینیم یه متری دستمون باشه
الان دوستی داره خوب میگه که اگه اینا تو بازی باشه پس باقی سازنده ها ع* و گ* تحویلمون میدادن
این یعنی استفاده از قدرت قیاس و منم قبول دارم
چیزی که تو این چند نسل دیدیم اگه راکستار بهمون کباب میداد، باقی استدیو ها نیمرو و نون پنیر میدادن، چرا حالا یهو انقدر فاصله افتاد که بشه ع* و گ*
آقا من ترول و پارتی کرشر، جوی کیلر، ولی یکم مقایسه منطقی کنین، فقط هم من نیستم کلی اومدن تو همین بحث گفتن انتظار اینو ندارن تو گیم پلی، باقی هم "ایمان" دارن!
من چون سخت حرف میزنم و قدرت انتقالم پایینه همه کاسه کوزه دارن سر من میشکنن
 
اینکه درصد کوچیکی قابل پیاده سازی نباشه که من قبلا گفته بودم و شما نخونده بودید
ولی صحنه ساحل و RPG زدن داخلش و حس پنیک با وجود اینکه ممکنه بار پردازشی داشته باشه ولی تکنیکهایی هست که بار پردازشی رو کم میکنه مثلا موقتا از جایی میگیره و به جای دیگه اضافه میکنه. یه مثال بی ربط به بحث ولی شبیه به حرف شما بزنم ایرادی که شما میگیری شبیه اون ایرادی میشه که میچیوکاکو نسبت به فرض شبیه سازبودن جهان میگیره و بطور خلاصه میگه نمیشه چون کامیپوتری بزرگتر از کل جهان میخواد جوابش هم ساده است چون ایشون تو عمرش هیچ بازی اوپن ورلدی بازی نکرده فکر میکنه در لحظه همه چیز باهم برای شبیه سازی دنیا پردازش بشه. اینجا هم باز در صفحه قبل دوستان مثال زدن که در اساسینز یونیتی یا من خودم بخوام بگم بهتر از اون در سیندیکیت کلی NPC داشتیم و همه ری اکشن داشتن و چیزی هم نمیترکید.
صحنه ساحل رو شاید راکستار در نسخه نهایی نیاره ولی بنظر من اگر نیاره دلیلش فنی نیست و بخاطر گیم پلی و شلوغ نبودن الکی و غیر طبیعی نشدن صحنه رو ساده تر کنه وگرنه من فکر میکنم راک استار صحنه رو کاملا این گیم گرفته و از نظر فنی مشکلی براش نداره. صحنه ماد کلاب رو ولی بخاطر انیمیشنش نمیتونم در گیم پلی تصور کنم و اصلا ساختن خود صحنه کوتاه ماد کلاب یعنی همینی که دیدیم از نظر من دستاورده چه در نسخه نهایی باشه چه نباشه.
دقیقا تکنیک ساده سازی مشخصی هم دارن، npc ها دونه دونه نیستن، گروهی هستن و چنتا انیمیشن محدود رو لوپ میکنن، اصن ساده ترش، تماشاچی های فیفا و pes که خیلی بیشترن
اما آیا چیزی که تو این صحنه ساحل میبینی با اونا یکی میکنی؟
اصلا خود کات سین خودش یکجور تکنیک ساده سازیه، مثل تک دمو، شما میای و یه مسیر رو بدون دخالت پلیر رندر میگیری، پس دستت بازتره برا شلوغتر کردنش، مثلا چون شات ها محدوده، فقط اون چیزی که جلوی دوربینه درست عمل میکنه، اینهمه بازی حتی خود بازیهای راکستار که با dev code دوربین رو موقع کات سینها ازاد میکنن و پشت دوربین رو میبینی که همه کثافت کاریها رو اصطلاحا دادن زیر فرش :D یا همون ساده سازی
اصلا تعریف تک دمو همینه که با کنار گذاشتن پلیر، نهایت قدرت خام رندر رو نمایش بدی
تو گیم پلی اثر گذاری پلیر خیلی چند وجهی تر و پیچیده تر از اثریه که تو کات سین داینامیک میزاره، لباس عوض کردن، یا اینکه یک رخداد زمانی رو استارت بزنی که وسط کات سین نتیجه بده خیلی محدودتر از اینه که وسط گیم پلی آزادی کامل داره هر کار بخواد بکنه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: pouria.sh

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • HK0
  • Mmh1373

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or