Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
شما که خودت با من هم نظری که اون صحنه در گیم پلی قابل پیاده سازی نیست
کل حرف منم همین بود
الان تو همین صحنه ساحل فرض کن یه rpg بزنی وسط جمعیت، خب من که نگفتم کات سین استاتیکه و هیچ واکنشی نشون نمیدن، احتمالا فریم میاد زیر ۱۰ و بازی کرش میکنه بخاطر محدودیت سخت افزاری.
و به همین دلیل در جریان گیم پلی قابل پیاده سازی نیست
اصل بحث همینه ظرفیت تو گیم پلی تا کجاست
حالا اینکه راکستار تو کاتسین همچین رندری نشون داده تا همه کف کنن کارش درسته
ولی دلیل نمیشه گیم پلی هم همین بشه
اینکه درصد کوچیکی قابل پیاده سازی نباشه که من قبلا گفته بودم و شما نخونده بودید
ولی صحنه ساحل و RPG زدن داخلش و حس پنیک با وجود اینکه ممکنه بار پردازشی داشته باشه ولی تکنیکهایی هست که بار پردازشی رو کم میکنه مثلا موقتا از جایی میگیره و به جای دیگه اضافه میکنه. یه مثال بی ربط به بحث ولی شبیه به حرف شما بزنم ایرادی که شما میگیری شبیه اون ایرادی میشه که میچیوکاکو نسبت به فرض شبیه سازبودن جهان میگیره و بطور خلاصه میگه نمیشه چون کامیپوتری بزرگتر از کل جهان میخواد جوابش هم ساده است چون ایشون تو عمرش هیچ بازی اوپن ورلدی بازی نکرده فکر میکنه در لحظه همه چیز باهم برای شبیه سازی دنیا پردازش بشه. اینجا هم باز در صفحه قبل دوستان مثال زدن که در اساسینز یونیتی یا من خودم بخوام بگم بهتر از اون در سیندیکیت کلی NPC داشتیم و همه ری اکشن داشتن و چیزی هم نمیترکید.
صحنه ساحل رو شاید راکستار در نسخه نهایی نیاره ولی بنظر من اگر نیاره دلیلش فنی نیست و بخاطر گیم پلی و شلوغ نبودن الکی و غیر طبیعی نشدن صحنه رو ساده تر کنه وگرنه من فکر میکنم راک استار صحنه رو کاملا این گیم گرفته و از نظر فنی مشکلی براش نداره. صحنه ماد کلاب رو ولی بخاطر انیمیشنش نمیتونم در گیم پلی تصور کنم و اصلا ساختن خود صحنه کوتاه ماد کلاب یعنی همینی که دیدیم از نظر من دستاورده چه در نسخه نهایی باشه چه نباشه.

کوروش به نظر من که واقعا همه اینا و چه بسا خیلی چیزهای خفن تر تو گیم هست و هم باید CG سازهای هالیوود تعطیل کنن برن (بخصوص سم سازهایی که مسوول تولید CG های چرت و پرت های DC هستن، بخصوص اون فلش که فکر کنم کار تیم ملک سلیمان بوده) هم اینکه باید نصف صنعت گیم کارو ببوسن بزارن کنار. من خودم الان حس میکنم اگه اینی که اینا نشون دادن هم بازیه، پس باقی دارن رسما ع... گ... تحویل ما میدن و یجورایی تا الان داشتن سرمون کلاه میزاشتن:D

تریلر واقعا به شکل رویاگونه ای عجیب غریب خوبه، اما خوب این نتیجه 10 ساله کاره و اینجوری میشه که R* میتونه کل صنعت رو چند قدم پوش کنه به جلو! من فقط امیدوارم باقی سازنده ها با دیدن این نمایش واقعا به خودشون بیان و متوجه بشن چقدر دارن دری وری میسازن. من به چرت و پرت هایی که مطمعنم قراره تو TGA معرفی و پخش بشه هم که فکر میکنم از الان کرینج میشم.
والا اگر به من باشه که بالا هم گفتم ساخت CG یکی دو صحنه شاخص این تریلر خودش دستاورده. حالا شاید هالیوود و دولوپرها بلد بودن و قبلا میساختن فقط به ما نشون نمیدادن شیطونا :D
 
  • Like
Reactions: Need-More-Speed
باز تغییر مسیر دادیا :D
تغییر مسیر ندادم، از اول دارم همینو میگم، همین بحث های فرسایشی اخر میبینی نظرات فرقی نداره به اون صورت و سو تفاهم و پیش داوری هست
کی گفته قراره هرچی انیمیشن تو بازی هست همزمان ی جا اجرا کنن؟
همه انیمیشن ها رو نگفتم، بزرگنمایی نکن، همین انیمیشن های همزمان که داریم تو ساحل میبینیم، آیا به همین شدت وقتی با کارکتر داری تو اون ساحل راه میری میبینی؟
آیا این واضح نیست که تو کات سین چون شرایط کنترل شدست پس کمتر به لیمیت cpu میخوری و دست باز تره برا شلوغتر کردن محیط؟
ببخشید ولی نه شما نه بقیه از جمله من نه می‌دونم پتانسیل سخت افزار کنسول ها چقدر چون در توسعه سخت افزار نقشی داشتیم نه مطالعه تخصصی در این داشتیم نه میدونیم که انجین راکستار به چه شکل عمل می‌کنه و نه می‌دونم چه مقدار بهینه سازی روی بازی صورت گرفته پس لطفاً دیگه این بحث الکی که انگار از همه چیز از قبل خبردارین دست بردارید
دوست من، منم فنی نیستم، ولی قیاس که میشه کرد، سیر پیشرفت بازیهای قبلیشون و بازیهای الان رو که میبینیم یه متری دستمون باشه
الان دوستی داره خوب میگه که اگه اینا تو بازی باشه پس باقی سازنده ها ع* و گ* تحویلمون میدادن
این یعنی استفاده از قدرت قیاس و منم قبول دارم
چیزی که تو این چند نسل دیدیم اگه راکستار بهمون کباب میداد، باقی استدیو ها نیمرو و نون پنیر میدادن، چرا حالا یهو انقدر فاصله افتاد که بشه ع* و گ*
آقا من ترول و پارتی کرشر، جوی کیلر، ولی یکم مقایسه منطقی کنین، فقط هم من نیستم کلی اومدن تو همین بحث گفتن انتظار اینو ندارن تو گیم پلی، باقی هم "ایمان" دارن!
من چون سخت حرف میزنم و قدرت انتقالم پایینه همه کاسه کوزه دارن سر من میشکنن
 
اینکه درصد کوچیکی قابل پیاده سازی نباشه که من قبلا گفته بودم و شما نخونده بودید
ولی صحنه ساحل و RPG زدن داخلش و حس پنیک با وجود اینکه ممکنه بار پردازشی داشته باشه ولی تکنیکهایی هست که بار پردازشی رو کم میکنه مثلا موقتا از جایی میگیره و به جای دیگه اضافه میکنه. یه مثال بی ربط به بحث ولی شبیه به حرف شما بزنم ایرادی که شما میگیری شبیه اون ایرادی میشه که میچیوکاکو نسبت به فرض شبیه سازبودن جهان میگیره و بطور خلاصه میگه نمیشه چون کامیپوتری بزرگتر از کل جهان میخواد جوابش هم ساده است چون ایشون تو عمرش هیچ بازی اوپن ورلدی بازی نکرده فکر میکنه در لحظه همه چیز باهم برای شبیه سازی دنیا پردازش بشه. اینجا هم باز در صفحه قبل دوستان مثال زدن که در اساسینز یونیتی یا من خودم بخوام بگم بهتر از اون در سیندیکیت کلی NPC داشتیم و همه ری اکشن داشتن و چیزی هم نمیترکید.
صحنه ساحل رو شاید راکستار در نسخه نهایی نیاره ولی بنظر من اگر نیاره دلیلش فنی نیست و بخاطر گیم پلی و شلوغ نبودن الکی و غیر طبیعی نشدن صحنه رو ساده تر کنه وگرنه من فکر میکنم راک استار صحنه رو کاملا این گیم گرفته و از نظر فنی مشکلی براش نداره. صحنه ماد کلاب رو ولی بخاطر انیمیشنش نمیتونم در گیم پلی تصور کنم و اصلا ساختن خود صحنه کوتاه ماد کلاب یعنی همینی که دیدیم از نظر من دستاورده چه در نسخه نهایی باشه چه نباشه.
دقیقا تکنیک ساده سازی مشخصی هم دارن، npc ها دونه دونه نیستن، گروهی هستن و چنتا انیمیشن محدود رو لوپ میکنن، اصن ساده ترش، تماشاچی های فیفا و pes که خیلی بیشترن
اما آیا چیزی که تو این صحنه ساحل میبینی با اونا یکی میکنی؟
اصلا خود کات سین خودش یکجور تکنیک ساده سازیه، مثل تک دمو، شما میای و یه مسیر رو بدون دخالت پلیر رندر میگیری، پس دستت بازتره برا شلوغتر کردنش، مثلا چون شات ها محدوده، فقط اون چیزی که جلوی دوربینه درست عمل میکنه، اینهمه بازی حتی خود بازیهای راکستار که با dev code دوربین رو موقع کات سینها ازاد میکنن و پشت دوربین رو میبینی که همه کثافت کاریها رو اصطلاحا دادن زیر فرش :D یا همون ساده سازی
اصلا تعریف تک دمو همینه که با کنار گذاشتن پلیر، نهایت قدرت خام رندر رو نمایش بدی
تو گیم پلی اثر گذاری پلیر خیلی چند وجهی تر و پیچیده تر از اثریه که تو کات سین داینامیک میزاره، لباس عوض کردن، یا اینکه یک رخداد زمانی رو استارت بزنی که وسط کات سین نتیجه بده خیلی محدودتر از اینه که وسط گیم پلی آزادی کامل داره هر کار بخواد بکنه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: pouria.sh
دقیقا تکنیک ساده سازی مشخصی هم دارن، npc ها دونه دونه نیستن، گروهی هستن و چنتا انیمیشن محدود رو لوپ میکنن، اصن ساده ترش، تماشاچی های فیفا و pes که خیلی بیشترن
اما آیا چیزی که تو این صحنه ساحل میبینی با اونا یکی میکنی؟
اصلا خود کات سین خودش یکجور تکنیک ساده سازیه، مثل تک دمو، شما میای و یه مسیر رو بدون دخالت پلیر رندر میگیری، پس دستت بازتره برا شلوغتر کردنش، مثلا چون شات ها محدوده، فقط اون چیزی که جلوی دوربینه درست عمل میکنه، اینهمه بازی حتی خود بازیهای راکستار که با dev code دوربین رو موقع کات سینها ازاد میکنن و پشت دوربین رو میبینی که همه کثافت کاریها رو اصطلاحا دادن زیر فرش :D یا همون ساده سازی
اصلا تعریف تک دمو همینه که با کنار گذاشتن پلیر، نهایت قدرت خام رندر رو نمایش بدی
تو گیم پلی اثر گذاری پلیر خیلی چند وجهی تر و پیچیده تر از اثریه که تو کات سین داینامیک میزاره، لباس عوض کردن، یا اینکه یک رخداد زمانی رو استارت بزنی که وسط کات سین نتیجه بده خیلی محدودتر از اینه که وسط گیم پلی آزادی کامل داره هر کار بخواد بکنه
آسمون ریسمان نباف

سوال ساده:
گیم پلی GTA 6 رو دیدی تاحالا؟
اگه نه پس راجب یک سری توهمات حرف نزن بذار هر موقع که گیمپلی اومد اگر نقصی داشت بیا اینجا رو آباد کن
 
گیم پلی GTA 6 رو دیدی تاحالا؟
اگه نه پس راجب یک سری توهمات حرف نزن
این چه فاز عصبی ورداشتی، راکستار یک چیز ورای تصور نشون داده، یک عده میگن خداست و باید بهش سجده کرد، من دارم مخالفت میکنم چرا جنگیش میکنی، 10 بار اینجا به همه میگی ایگنور کنن، خب خودت پا حرفت باش ایگنور کن،
جواب:
نه ندیدم، اگه دیده بودیم که این بحثا نبود، جا آمپر چسبوندن یکم فکر کن، قیاس کن، مگه تو دیدی که میگی هست؟ داریم استنتاج قیاسی میکنیم نه استقرایی، اگه همه شواهد موجود بود که بحثی شکل نمیگرفت
راستی خبر رو خودتون گذاشتید که exdev گفته اینا کات سینه، حرف اونم قبول نداری؟
 
مدیریت سرمون درد گرفت از این بحث های طولانی
خواهشن یه تاپیک بزنید دوستان برن اونجا تا زمان عرضه بحث کنن
انگار این بحث ها فایده ای هم داره
جز اینکه بیخودی دارن تاپیک رو شلوغ میکنن

با اينكه موافقم با حرفاات ولى بنظرم اشتباهه هركى ازاده بياد حرفشو بزنه تا وقتيكه بى احترامى نكرده باشه حالا هرچقدر كشش بده حق ازادى بيان هركسيه اونى كه مثل من حوصله نداره يا نميخاد بحث كنه نميخونه راحت ازش رد ميشه حالا هى تاپيك اپديت بشه بياد بالا
 
به فرض که بازی 2025 بیاد و میشه حدود 12 فاصله بین نسخه قبلی حالا اگر تو این 12 سال راکاستار به طور میانگین به 2000 هزار کارمندش ماهی 10000 دلار حقوق بده میشه حدود 2 میلیارد 800 میلیون دلار ! حالا باقی مخارجم بماند
البته این فرمول محاسبه هزینه ساخت بازی بنظرم دقیق نباشه.
اولین نکته اینه که هر کارمندی ۱۰ هزار دلار حقوق نمیگیره و فکر کنم میانگین بگیریم به ۴ هزار دلار نزدیک تر باشه.
مورد بعدی که وجود داره تدام کار این ۲ هزار نفر هست. خیلی از بخش های بازی مثل موشن کپچر و صدا و ... عملاً در مراحل بعدی وارد میشن و بعد از اینکه تمام ایده ها جمع شدن و خط کلی مشخص شد اجرا میشند.
مثلاً ممکنه موشن کپچر بازی ظرف ۲ سال تموم بشه اونم چون عنوان خیلی هیولاست وگرنه بازی های دیگه تو چند ماه تمومه.
پس افرادی که درگیر موشن کپچر هستن تنها ۲ یا ۳ سال این حقوق رو دریافت میکنند و اون هم نه تمام افراد بلکه تیم اصلی موشن کپچر و بازیگرها تنها برای ایفای نقش و صداشون میان.
فکر کنم عددی که بطور مداوم روی بازی کار‌کنند حدود ۵۰۰ نفر باشه که بازم خیلی خیلی عدد بزرگی به حساب میاد و جز راکستار از عهده هیچ شرکتی بر نمیاد.
در کل وقتی هزینه بازی های جدید نزدیک به ۲۵۰ میلیون دلار میشه کاملاً منطقی هست که GTA VI بیش ۱ میلیارد دلار هزینه ساختش باشه.
البته در کنار همه اینها هزینه تبلیغات هست که شاید به اندازه خود ساخت بازی برای T2 آب بخوره.
اما خب راکستار چیزی تحویل میده که تا الان ده صفحه جلو رفته و به سختی میشه باور کرد اون چیزی که دیدیم قابلیت اجرا روی پلی استیشن ۵ رو داشته باشه. اونم در حالی که همین هفته پیش همه میگفتیم پس کی قراره نسل نهم رو ببینیم؟
اما راکستار کاری کرد که واقعاً وارد نسل نهم بشیم. همه بازی گرافیک نیست و فیزیک و هوش مصنوعی و شبیه سازی و ... به همون اندازه مهم هستن و چون باقی شرکت ها عملا یا نمیتونن و یا نمیخوان(بدلیل گشادی) این موارد رو اجرایی کنن، ساخته راک استار عملا مثل معجزه میمونه.
 
این چه فاز عصبی ورداشتی، راکستار یک چیز ورای تصور نشون داده، یک عده میگن خداست و باید بهش سجده کرد، من دارم مخالفت میکنم چرا جنگیش میکنی، 10 بار اینجا به همه میگی ایگنور کنن، خب خودت پا حرفت باش ایگنور کن،
جواب:
نه ندیدم، اگه دیده بودیم که این بحثا نبود، جا آمپر چسبوندن یکم فکر کن، قیاس کن، مگه تو دیدی که میگی هست؟ داریم استنتاج قیاسی میکنیم نه استقرایی، اگه همه شواهد موجود بود که بحثی شکل نمیگرفت
پس اگر ندیدی فکت نده لطفا.
من برای تمام پستهام اولش عبارت به" نظر من یا فکر میکنم " میذارم چون نظر شخصیم رو دارم میگم و ممکنه اشتباه باشه ولی جنابعالی از در فکت مطلق داری بحث می‌کنی. شما داری در مورد چیزی بحث میکنی و شک وارد می‌کنی که عملا هنوز وجود خارجی نداره و کسی ندیده . پس چطور وقتی گیمپلی ندیدی چطور میتونی بقول خودت قیاس کنی؟

ایگنور کردن شما هم ظاهرا فایده ای نداره چون جنابعالی هدفت بحث منطقی نیست من شمارو خوب میشناسم. هدفت فقط برهم زدن جو فرومه. اینها رو به کسی بگو که تورو نشناسه.

از خدام بود که هدفت بحث منطقی بود حاضر بودم تا صبح بشینیم راجب این مسایل بحث کنیم اما هدفت فقط رو اعصاب رفتن و برهم زدن نظم فرومه
 
  • Like
Reactions: soheil_63
یک مورد باید در نظر گرفت حتا استودیو ها که بازی های انحصاری چه برای ps وچه برای Xbox تولید می کنند و تحت مالکیت شرکت مادر هستن هم با اینکه دسترسی بسیار وسیع تری به اطلاعات سخت افزاری دارن و میتونن به افراد متخصص که در توسعه سخت افزار حضور داشتن دسترسی پیدا کنن و بعضاً دارای انجین های اختصاصی هستن بازهم وقتی شما به یک بازی انحصاری در اول نسل نگاه می کنید با انحصاری که همون استودیو در اواخر نسل منتشر می‌کنه تفاوت رو کاملا احساس می کنید در حالی که از نظر تئوری اونها باید بتونن تمام قدرت سخت افزاری رو در همون اول نسل تمام کمال استفاده کنن و حالا فکر کنید یک استودیو میاد و بازی redead2 منتشر می کنه و می‌بینید که پرفورمنس بازی از تمام انحصاری اون شرکت ها یک سروگردن بالاتر اینجاست که می فهمید که بحث سر اینکه چقدر منابع و چه مقدار وقت در دسترس هست و بحث انجین شرکت مورد بحث
 
  • Like
Reactions: graywolf
اما آیا تو این صحنه شما همچین چیزی میبینی؟
خب مگه شما صحنه تیر زدن و ری اکشن بهش رو دیدین که میگین نمیشه؟
اینجا چیزی که دستمونه یکی اینه که تکنیکهایی برای کاهش بار پردازش وجود داره که شما هم یکیش رو قبولش دارید. فرضا اگر از 60 نفر NPC در ساحل هر 4 نفر یک مدل پردازش پنیک بگیرن 60 مدل پنیک تبدیل میشه به 15 مدل پنیک که 4 برابر بار پردازش پنیک رو کم میکنه. ضمن اینکه قرار نیست 4 نفر گروهی و با هم پنیک نشون بدن توزیعش در نقاط مختلف صحنه و دور و نزدیک بودن و پشت مانع قرار گرفتن و سرعت صحنه و تداخل ویژوال افکت و حرکت دوربین و کلی چیز دیگه باعث میشه متوجه نشیم هر 4 نفر تکراری هستن.
مورد دیگه ای که داریم سابقه راکستاره که تا الان من ندیدم تریلر رو دانگرید کنه. بنابر این چه دلیلی داریم که بگیم حتما نمیشه؟

کلا بحث داره فرسایشی میشه و بنظرم بهتره تموم بشه.
 
با اينكه موافقم با حرفاات ولى بنظرم اشتباهه هركى ازاده بياد حرفشو بزنه تا وقتيكه بى احترامى نكرده باشه حالا هرچقدر كشش بده حق ازادى بيان هركسيه اونى كه مثل من حوصله نداره يا نميخاد بحث كنه نميخونه راحت ازش رد ميشه حالا هى تاپيك اپديت بشه بياد بالا
من ۱۴ ساله اینجام
خیلی کم تو بحث شرکت میکنم و داخل تاپیک ها دنبال نظرات و بحث های شیرین هستم
بعضی بحث های این تاپیک دیگه سردرد شده میخوای رد کنی هم باید طومار رد کنی
جای اینکه بیان نکات باحال تریلر رو نقد کنن چسبیدن به گرافیک و گیم‌پلی ، اونم به شرکتی شک دارن که آخرین بازیش هنوز که هنوزه جزئیاتش فوق‌العاده ست و هربار بازی میکنی روح و روانت جلا پیدا می‌کنه از این همه زیبایی
 
خب مگه شما صحنه تیر زدن و ری اکشن بهش رو دیدین که میگین نمیشه؟
اینجا چیزی که دستمونه یکی اینه که تکنیکهایی برای کاهش بار پردازش وجود داره که شما هم یکیش رو قبولش دارید. فرضا اگر از 60 نفر NPC در ساحل هر 4 نفر یک مدل پردازش پنیک بگیرن 60 مدل پنیک تبدیل میشه به 15 مدل پنیک که 4 برابر بار پردازش پنیک رو کم میکنه. ضمن اینکه قرار نیست 4 نفر گروهی و با هم پنیک نشون بدن توزیعش در نقاط مختلف صحنه و دور و نزدیک بودن و پشت مانع قرار گرفتن و سرعت صحنه و تداخل ویژوال افکت و حرکت دوربین و کلی چیز دیگه باعث میشه متوجه نشیم هر 4 نفر تکراری هستن.
مورد دیگه ای که داریم سابقه راکستاره که تا الان من ندیدم تریلر رو دانگرید کنه. بنابر این چه دلیلی داریم که بگیم حتما نمیشه؟

کلا بحث داره فرسایشی میشه و بنظرم بهتره تموم بشه.
من صحنه تیر زدن رو ندیدم
ولی صحنه ساحل و اون npc های AC رو که همه دیدیم؟
دانگرید نیست چون اینگیمه و نشون نداده که کارکتر داره تو اون ساحل راه میره
اوکی منم بحث رو جمع میکنم، اگر دوست داشتید به این سوال جواب بده، چه جواب بدید یا نه من دیگه ریپلای نمیکنم:
آیا این گزاره رو "در کات سین منابع نسبت به گیم پلی آزادتره و میشه صحنه رو سنگین ترش کرد"
قبول دارید؟
 
  • Like
Reactions: pouria.sh

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or