Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S
20240508_211230.jpg


تریلر اول:


View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4



.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد
5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم:
در روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:

"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"



در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم:در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ بلومبرگ به نقل از جیسون شرایر اعلام کرد GTA 6 در نوامبر معرفی و تریلر آن در اواخر نوامبر - اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم:در همان تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ توسط خود راکستار و شخص سم هوسر پخش اولین تریلر GTA VI در اوایل ماه دسامبر تایید شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.​
 
آخرین ویرایش:
آهاااان می خواستم به همین نکته برسی! ویدیو پست قبلی رو ببین کاملا متوجه میشی
نکته اینه راکستار CG استفاده نمیکنه هرچیزی چه کات سین چه npc عادی چه هرچیز دیگه ایی به صورت ریل تایم و این گیم رندر می کنه
شما بگرد 1 نمونه پیدا کن که راکستار از cg استفاده کرده باشه
هرچیزی که دیدی توی بازی خواهی هم خواهی دید بلکه بهتر!
دیگه دستمون ننداز، من از دیروز چنباره میگم گرافیک ریل تایمه، کامنتام هست، بعد میخاستی دیگه به چی برسم؟
اینهمه بالا پایین پریدم که بگم شلوغیش گیم پلی نیست و کات سینه، اصلا حرفی از cg نزدم؟
 
  • Like
Reactions: pouria.sh
دقیقا حرفم همینه، اون ساحل و خیابون کنارش با اون همه جزییات دیوانه وار برا سخت افزار الان نیست، و این یک تک دمو که دقت کنید، رفتار و مدل npc ها از پیش تایین شدست نه گرافیک، گرافیک ریل تایمه
چون راکستاره! یوبی سافت یا ea نیست
پیشرفت هر بازی راکستار نسبت به بازی قبلیشو ببین مگه تا الان دیوانه وار نبوده؟
تنها چیزی که به راکستار نمی چسبه بزرگنمایی و صحنه سازی الکیه
چیزی که دیدیم کاملا میشه از راکستار انتظارشو داشت
 
دیگه دستمون ننداز، من از دیروز چنباره میگم گرافیک ریل تایمه، کامنتام هست، بعد میخاستی دیگه به چی برسم؟
اینهمه بالا پایین پریدم که بگم شلوغیش گیم پلی نیست و کات سینه، اصلا حرفی از cg نزدم؟
همینه که میگم متوجه داستان نشدی!
توی بازی های راکستار تفاوتی بین کات سین و گیمپلی نیست هر دو ریل تایم رندر میشن وقتی در لحظه رندر میشه چرا در روند عادی گیم نتونیم ببینیم؟
اون ویدیو rdr رو نگاه نکردی واسه همین متوجه نشدی
 
  • Like
Reactions: Bellic
چون راکستاره! یوبی سافت یا ea نیست
پیشرفت هر بازی راکستار نسبت به بازی قبلیشو ببین مگه تا الان دیوانه وار نبوده؟
تنها چیزی که به راکستار نمی چسبه بزرگنمایی و صحنه سازی الکیه
چیزی که دیدیم کاملا میشه از راکستار انتظارشو داشت
این دلیل نیست انصافا، گفتم که راکستار از همه جلوتره اما چقدر؟
این چیزی که نشون دادن حتی یک پنجم تو جریان بازی باشه بازم جادوگریه و خودمو خیس میکنم جلو مانیتور
اما این چیزایی که نشون دادن ورای دیوانگیه، حتی تصور هم نمیشه کرد نو اون ساحل با اون حجم شلوغی حتی راه رفت، من شاید زندگیم رو همونجا پایان دادم اگه همچین صحنه ای با چشم ببینم
همینه که میگم متوجه داستان نشدی!
توی بازی های راکستار تفاوتی بین کات سین و گیمپلی نیست هر دو ریل تایم رندر میشن وقتی در لحظه رندر میشه چرا در روند عادی گیم نتونیم ببینیم؟
اون ویدیو rdr رو نگاه نکردی واسه همین متوجه نشدی
شما خودت pc بازی، این چه حرفیه
رندر مال گرافیکه، بحث ما cpu,
گرافیک کات سین و گیمپلی معلومه فرق ندارن چون هر دو ریل تایمن
اما دقت کن، اون بخش محاسبات ریاضی و منطقی که رو دوش cpu که فلان npc الان چکار کنه تو کات سین ریل تایم نیست، از پیش بهش برنامه دادن
اما گیم پلی باید تموم حالت ها باید محاسبه بشه، چون پلیر تاثیر میزاره رو محیط، مثلا همون صحنه ساحل فکر کن تیر بزنی، اون جمعیت بخوان یالله کنن پاشن در برن cpu اتیش میگیره
 
  • Like
Reactions: pouria.sh
سلطان پیدا کردن سکرت ها بالاخره ویدیو داد. ۱۰۰ تا جزییات پیدا کرده :D


@NaRiiMaN
این ویدئو عالیه و یه ویدئو دیگه هم هست که اونم عالی جزئیات رو نشون دادن. با وجود اینکه چندین بار تریلر رو دیدم ولی اصلا متوجه بعضی از این موارد نشده بودم

View attachment 321131

۱۲ سال VS یک روز
از صدقه سر vi ، تریلر V چه بازدیدی داره میشه! :))
 
یه سوال دارم امیدوارم جواب بدی
الان گیمپلی GTA 6 رو دیدی که میگی اینها تو اون گیمپلی نیست؟ از آینده اومدی ؟؟؟

کندن پوست حیوانات و خیلی ویژگی های دیگه تو تریلر های دیگه رددد۲ نبود چون وقت نمیشه همشو نشون بدن ولی آیا اون چیزهایی که تو تریلر ها نشون دادند تو گیمپلی نبود؟
امیدوارم جواب بدی
دوست عزیر هر کی منو ریپلای زد گفتی محلش ندید و بلاک کنید و فلان
بعد خودت نفر اول محل میدی. حالام امیواری داری جواب بدم؟ باشه چون خواستی.
من از آینده نیومدم و گیم پلی رو ندیدم، ولی آیا شما دیدی که با اطمینان میگید اینا تو گیم پلی هست؟
من دودوتا چهارتا میکنم، اینو درنظر میگیرم که راکستار قله گیمینگ، سیر پیشرفت هر اثر به قبلی رو میبینم و میسنجم
و با همین سیستم میگم که این جهش منطقی و شدنی در حال حاضر نیست، و احتمال دادم منطقا میتونه برا کات سین ریل تایم باشه
برا rdr بود، اینجا این حجم از npc نخواهد بود.
توضیحات و دلایل هم که تو این چنتا کامنت فکر کنم 100 خط شد، دیگه تکرار نکنم
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: pouria.sh
این دلیل نیست انصافا، گفتم که راکستار از همه جلوتره اما چقدر؟
این چیزی که نشون دادن حتی یک پنجم تو جریان بازی باشه بازم جادوگریه و خودمو خیس میکنم جلو مانیتور
اما این چیزایی که نشون دادن ورای دیوانگیه، حتی تصور هم نمیشه کرد نو اون ساحل با اون حجم شلوغی حتی راه رفت، من شاید زندگیم رو همونجا پایان دادم اگه همچین صحنه ای با چشم ببینم

شما خودت pc بازی، این چه حرفیه
رندر مال گرافیکه، بحث ما cpu,
گرافیک کات سین و گیمپلی معلومه فرق ندارن چون هر دو ریل تایمن
اما دقت کن، اون بخش محاسبات ریاضی و منطقی که رو دوش cpu که فلان npc الان چکار کنه تو کات سین ریل تایم نیست، از پیش بهش برنامه دادن
اما گیم پلی باید تموم حالت ها باید محاسبه بشه، چون پلیر تاثیر میزاره رو محیط، مثلا همون صحنه ساحل فکر کن تیر بزنی، اون جمعیت بخوان یالله کنن پاشن در برن cpu اتیش میگیره
وقتی میگم ویدیو قبلی رو ندیدی واسه همینه
رندر که ارتباطی به سناریویی که باید اجرا بشه نداره
اگه کات سین ها از پیش رندر شده بودن ما نمی تونستیم روندشو مختل و برخلاف سناریو عمل و منفجرش کنیم
ویدیو رو ببین دیگه

یا ی صحنه معروف دیگه ام از gta v هست اونجایی که ترور میاد سراغ فرانکین و از نرده می افته می خوره به npc و npc وسط کات سین شروع می کنه به زدن ترور!
این اگه از پیش رندر شده بود npc چنین کاری نمی تونست انجام بده
 
  • Like
Reactions: Vice City FM
وقتی میگن ویدیو قبلی رو ندیدی واسه همینه
رندر که ارتباطی به سناریویی که باید اجرا بشه نداره
اگه کات سین ها از پیش رندر شده بودن ما نمی تونستیم روندشو مختل و برخلاف سناریو عمل و منفجرش کنیم
ویدیو رو ببین دیگه

یا ی صحنه معروف دیگه ام از gta v هست اونایی که ترور میاد سراغ فرانکین و از نرده می افته می خوره به npc و npc وسط کات سین شروع می کنه به زدن ترور!
این اگه از پیش رندر شده بود npc چنین کاری نمی تونست انجام بده
دقیقا همون فیلم رددد که گذاشتی، npc اصن تو باغ نیست که واگن داره منفجر میشه، چون کات سین داره پلی میشه
تو کاتسین npc میخوره زمین از قبل طراحی نشده؟ یهو پای طرف گرفت خورد زمین؟ فرانکلین هم دید خنده داره خندید؟ انقدر ویدیوگیم پیشرفت کرده خبر نداشتیم؟
اینکه تو کاتسین میری بار و بارتندر لیوان از دستش میافته رندومه؟ از پیش طراحی شده نیست؟
شما فکر کردی تو اون ساحل راست راست راه میری 50 تا npc به 20 تا کار مختلف مشغول میشن؟
من هنوز فکر میکنم دستم انداختی و اصل مطلبو گرفتی که چی میگم
 
  • Like
Reactions: pouria.sh
دقیقا همون فیلم رددد که گذاشتی، npc اصن تو باغ نیست که واگن داره منفجر میشه، چون کات سین داره پلی میشه
تو کاتسین npc میخوره زمین از قبل طراحی نشده؟ یهو پای طرف گرفت خورد زمین؟ فرانکلین هم دید خنده داره خندید؟ انقدر ویدیوگیم پیشرفت کرده خبر نداشتیم؟
اینکه تو کاتسین میری بار و بارتندر لیوان از دستش میافته رندومه؟ از پیش طراحی شده نیست؟
شما فکر کردی تو اون ساحل راست راست راه میری 50 تا npc به 20 تا کار مختلف مشغول میشن؟
من هنوز فکر میکنم دستم انداختی و اصل مطلبو گرفتی که چی میگم
آقا کلا اساس رندرینگ رو زیر سوال بردی!
بله انیمشن ها و سناریو طراحی شدن ولی از پیش رندر نشدن! رندر ریل تایم بسته به اتفاقی که می افته انجام میشه چیکار می کنی با خودت؟ :دی
توی اون کات سین قرار نبوده کسی زمین بخوره! اگه از پیش رندر شده بود کسی نمی تونست زمین بخوره
واقعا عجیبه متوجه نمیشی حتی با دیدن اون ویدیو!
 
  • Like
Reactions: Vice City FM
آقا کلا اساس رندرینگ رو زیر سوال بردی!
اصن بحث رندر نیست، هی میگی رندر!
بله انیمشن ها و سناریو طراحی شدن ولی از پیش رندر نشدن!
تمام.
این فرق کاتسینه با گیمپلی.
تو کاتسین قراره فقط و فقط یک سناریو اتفاق بیافته، حالا اون سناریو 100 تا انمیشن منحصر بفرد داره، پشت به پشت پلی میشه و تمام، بار اضافه ای برا cpu نخواهد بود، حالا چون به جریان بازی وصله شما قبلش تغییراتی میدی که سازنده مد نظرش نبوده، و مختل میشه و هیچ ربطی به اینکه اون سناریو از قبل طراحی شده نداره.
اما تو گیم پلی چندین و چند سناریو جریان داره، و هر سناریو میتونه شاخه ای و چند مرحله ای چنتا اثر دیگه به دنبال داشته باشه، و اینا فشار پردازشی دارن و محدود هست cpu. اینکه در یک صحنه گیم پلی همزمان 50 تا npc پنجاه مدل انیمیشن رو انجام بدن که هر لحظه با دخالت پلیر قرار باشه شرایط به کل عوض شه برای این سخت افزارها نیست، این عدد برای gta 5 تقریبا 3-4 انیمیشن مختلف همزمان بود، برا rdr چون محیط شهری هم نیست تقریبا رسیده به 6-7، الان همین صفحه ساحل رو ببین چه خبرهههههههههههه، اوووووووووه
از در و دیوار داره npc با انیمیشن یونیک میباره،
گرافیک ها نسبت به نسل قبل 4-5 برابر قوی شدن، اما جالبه تو cpu اصلا این جهش ها نبوه، حالا چطور انتظار دارید این اعداد یکدفعه 7-8 برابر بشه؟ لول
جواب منطقی اینه: کات سین یا تک دمو، یعنی تو یک شرایط از پیش تعیین شده این تعداد npc فله ای اینجا ریخته شدن برای همین چند ثانیه، و همه هم معلوم بوده قراره چکار کنن (تعریف کات سین) و این موضوع اصلا ربطی به رندر و ریل تایم و cg نداره و با این اسمها فقط داری بحث رو خلط میکنی
دیگه نگو رندر اصلا کاری به رندر نداریم
بازم متوجه نشدی! واقعا دیگه حرفی ندارم
ولی فکر کنم بالاخره شما متوجه شدی من چی میگم
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: pouria.sh
منم میگم بازی با اون چیزی که نشون دادن فاصله داره و نمیتونه یسری چیزا مثل شلوغی زیاد ماشینها و ادمها و... رو پیاده کنه یعنی محدودیت سخت افزارها فعلا نمیزاره نه اینکه نتونن ولی گرافیک تقریبا نزدیک به کلیت تریلره و میشه انتظار گرافیک بالاتر از ردد 2 را داشت و حتما همینه و یادتون نره این تریلر تو کامپیوتر همچین کیفیتی نشون میده و احتمال زیاد از کامپیوتر نمایش دادن و تو کنسول کیفیت پایینتر میاد
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: mikami.pro
اصن بحث رندر نیست، هی میگی رندر!

تمام.
این فرق کاتسینه با گیمپلی.
تو کاتسین قراره فقط و فقط یک سناریو اتفاق بیافته، حالا اون سناریو 100 تا انمیشن منحصر بفرد داره، پشت به پشت پلی میشه و تمام، بار اضافه ای برا cpu نخواهد بود، حالا چون به جریان بازی وصله شما قبلش تغییراتی میدی که سازنده مد نظرش نبوده، و مختل میشه و هیچ ربطی به اینکه اون سناریو از قبل طراحی شده نداره.
اما تو گیم پلی چندین و چند سناریو جریان داره، و هر سناریو میتونه شاخه ای و چند مرحله ای چنتا اثر دیگه به دنبال داشته باشه، و اینا فشار پردازشی دارن و محدود هست cpu. اینکه در یک صحنه گیم پلی همزمان 50 تا npc پنجاه مدل انیمیشن رو انجام بدن که هر لحظه با دخالت پلیر قرار باشه شرایط به کل عوض شه برای این سخت افزارها نیست، این عدد برای gta 5 تقریبا 3-4 انیمیشن مختلف همزمان بود، برا rdr چون محیط شهری هم نیست تقریبا رسیده به 6-7، الان همین صفحه ساحل رو ببین چه خبرهههههههههههه، اوووووووووه
از در و دیوار داره npc با انیمیشن یونیک میباره،
گرافیک ها نسبت به نسل قبل 4-5 برابر قوی شدن، اما جالبه تو cpu اصلا این جهش ها نبوه، حالا چطور انتظار دارید این اعداد یکدفعه 7-8 برابر بشه؟ لول
جواب منطقی اینه: کات سین یا تک دمو، یعنی تو یک شرایط از پیش تعیین شده این تعداد npc فله ای اینجا ریخته شدن برای همین چند ثانیه، و همه هم معلوم بوده قراره چکار کنن (تعریف کات سین)
دیگه نگو رندر اصلا کاری به رندر نداریم
بازم متوجه نشدی! واقعا دیگه حرفی ندارم
 
  • Like
Reactions: Milad.Samavati
منم میگم بازی با اون چیزی که نشو دادن فاصله داره و نمیتونه یسری چیزا مثل شلوغی زیاد ماشینها و ادمها و... رو پیاده کنه یعنی سخت افزارها فعلا نمیتونه نه اینکه نتونن ولی گرافیک تقریبا نزدیک به کلیت تریلره و میشه انتظار گرافیک بالاتر از ردد 2 را داشت و حتما همینه
شما بازی سازی و با محدودیت نرم افزار و سخت افزار کنسول ها آشنا هستی؟ با انجین راکستار آشنایی داری؟ سابقه راکستارو که میدونی؟ بر چه اساسی میگی نمیشه رو سخت افزار فعلی نمیشه چنین چیزی رو پیاده کرد؟
راکستار کی تاحالا دانگرید کرده که این بار دومش باشه؟ هرچیزی که نشون داده در نهایت بهتر همون نمایش در فینال تحویل داده

2 حالت بیشتر نداره یا ترول می کنید یا واقعا تازه با راکستار آشنا شدید
 
  • Like
Reactions: Jack cooper

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or