داشتم تو توییتر و چنلای تلگرامی میچرخیدم دیدم خبر زدن که راکستار ۲۰ نفر رو استخدام کرده روی سیستم فیزیک آب در بازی کار کنن تا بشه موج سواری رو در بازی پیاده کرد.
یادم افتاد چند وقت پیش خودم یه پست گذاشتم در مورد فیزیک آب پیشرفته در بازی و اینکه موج سواری داره بازی .
جالبه بدونید خود راکستار قبلا یه بازی در مورد موج سواری ساخته بوده
بعد یهو یادم اومد این موج سواری رو قبلا تو لیک ها شنیده بودم که جزو سرگرمی های بازی هست. رفتم سریع سرچ کردم لیک های قدیمی رو یه لیک پیدا کردم برگام ریخت.
یادم اومد خودمم ترجمه اش کرده بودم
تاریخ لیک مال قبل از ویدیوهایی هست که لیک شد و حتی قبل از مصاحبه شرایر هست که تو اون مصاحبه تایید شده بود شخصیت زن داره بازی.. .
و جالب تر اینکه لیک اذعان میکنه که شخصیت زن بازی لاتینو و شخصیت مرد بازی سفیدپوسته..
دیگه لازم شد لیک رو دوباره براتون بذارم بخونید و حالشو ببرید چقدر لیک منطقی هست و با اطلاعاتی که امروز داریم میخونه
تاریخ لیک مال جولای ۲۰۲۲ هست و قبل از مصاحبه شرایر و لیک شدن ویدیو های پری آلفای بازی
......................................
سلام
حدود یک هفته قبل از انتشار مقاله جیسون شرایر درباره GTA 6 و ارایه اطلاعاتی در این مورد در سایت بلومبرگ، در 4chan لیک بزرگی منتشر شد که بعد از مقاله بلومبرگ با مراجعه مجدد به این لیک و فهمیدن شباهت عجیب آن به اطلاعات جیسون شرایر ،توجه کامیونیتی گرسنه راکستار بشدت برانگیخته شد.
این لیک که در فروم معروف gtaforums هم در مورد آن بحث زیادی شد از طرف ادمین های این سایت هرگز تایید یا تکذیب نشد تا هرچه بیشتر بر منطقی بودن آن افزوده شود.
بر آن شدم که لیک رو که بصورت خلاصه اما تفکیک شده ای از ویژگی های مختلف دسته بندی شده است را ترجمه کنم.
پس همراه من باشید
حوزه جغرافیایی :
- الهام گرفته از فلوریدا و شهر وایس سیتی به عنوان شهر اصلی
- یک نقشه ثانویه کوچکتر هم بر اساس کشور کوبا وجود دارد
- یک سری ماموریت های انتخابی در مناطقی خارج از منطقه نقشه اصلی بصورت مراحل خطی وجود دارد (لیبرتی سیتی)
بازه زمانی :
- قسمتهایی از بازی در 1970 تا 1980 ولی اصل بازی در زمان حال و مدرن است (قسمت آنلاین در زمان لانچ فقط در دوران مدرن جریان دارد)
-داستان بازی بصورت سیستم فصلی روایت میشود همانند RDR2
پروتاگونیست (ها) :
-دو شخصیت اصلی
1. مرد ایتالیایی -آمریکایی
- رنگ پوست به جای رنگ طبیعی زیتونی، سفید به نظر می رسد با امکان برنزه شدن در آفتاب
- قد حدوداً ۱۸۵ سانتی متر - موهای مشکی و براق
2. زن کوبایی
- در سنین پایین (نوجوانی) به ایالات متحده مهاجرت کرده است.
قد حدوداً ۱۷۰ سانتیمتر- موهای مشکی
- مرجع الهام گرفته شده از ظاهر شخصیت زن بازی، بازیگر کوبایی، "بیانکا سانتوس" است.
هوش مصنوعی:
-بازی دارای A.I فوق العاده پیچیده است (برگرفتهشده از پتنت های جدید که قبلا شایعه هایی در موردش بود)
- در بازی NPCها زندگی، برنامه ریزی و رفتارهای خاص خود را دارند به عنوان مثال در نمای قابل مشاهده توسط پلیر، یک NPC ممکن است از کنار شما عبور کند، به یک پارکینگ برود، پارک کند، از ماشین خود خارج شود و وارد مرکز خرید یا فضای فروشگاه شود،از اینجا آنها ممکن است محصولات فروشگاه را بررسی کنند، خرید کنند و با سایر NPCها گفتگو کنند،پس از آن، آنها با کیسه های خرید در دستشان از فروشگاه خارج می شوند، آنها را در ماشین قرار می دهند، وارد ماشین می شوند و دور می شوند.
-پلیر می تواند با NPC ها تعامل داشته باشد بدین معنی که شما شروع کننده تعامل با NPC باشید.
یا آنها می توانند خودشان با شما تعامل داشته باشند.
می توانید انتخاب کنید که واکنش نشان دهید یا آنها را نادیده بگیرید.
در بازی NPC ها در مورد ظاهر، لباس، بهداشت فردی، وزن و ماشین شما نظر خواهند داد.
- واکنش NPC ها به هر پروتاگونیست متفاوت است (رفتار NPC ها در هر مناطق مختلف بازی متفاوت است)
آب و هوا:
- آب و هوا بر محیط زیست بازی تأثیر می گذارد
- جاده ها ممکن است دچار آب گرفتگی شدید شوند، درختی ممکن است در طوفان ریشه کن شود، خطوط سیم تلفن ممکن است فرو بریزند و...
در یک روز گرم ممکن است فعالیت NPC ها در سواحل افزایش یابد.
لباس NPC ها به طور مناسب با آب و هوا و شرایط تنظیم می شوند (مثلا بیکینی و تنه شنا در ساحل).
ماموریت های داستان اصلی:
- 97 ماموریت اصلی برنامه ریزی شده
- تخمین زده شده 60 ساعت برای تکمیل بازی زمان لازم است (با تماشای تمام کات سین ها)
ماموریت های جانبی:
- 41 ماموریت جانبی برنامه ریزی شده (تخمین ساعت مشخص نیست)
مینی گیم ها:
-بولینگ
- تنیس روی میز (پینگ پنگ)
- تنیس
- دارت
- استخر
- اسکیت سواری
- مسابقات اتومبیل رانی
- مسابقه قایق های سرعتی
- نوعی بازی با توپ در سواحل
- نوعی از ماموریت های پارتیزانی (فقط برای شخصیت زن)
- سینما
- تئاتر
- رستوران
- دوستیابی
- رقص (کلوب های شبانه)
- موج سواری
- مدرسه پرواز
و....
وسایل نقلیه :
- حدود 311 وسیله نقلیه قابل کنترل
-هندلینگ ماشین ها مانند ترکیبی از فیزیک GTA4 و GTA5 (دارای وزن اما روان) رفتار می کنند.
- وسایل نقلیه دارای شرایط آسیب پذیری (بدنه، شیشه، لاستیک) هستند.
- اثرات آسیب شدید قابلیت رانندگی وجود دارد.
محیط :
- محیط بازی طور فزایندهای قابلیت تخریب دارند اما نه به طور کامل (مثلا نمیتوان یک ساختمان را تخریب کرد)
- آسیب هایی که محیط وارد میشود پس از غیبت از آن منطقه بعد از مدت زمان خاصی برطرف می شوند.
- شاخ و برگ ها واکنش نشان میدهند (دیگر بصورت حالت خشک یا غیرقابل حرکت نیست) به عنوان مثال: با رانندگی در یک پوشش گیاهی ساختار آن پوشش گیاهی تغییر میکند.
- درختان را می توان با نیروی زیاد واژگون / ریشه کن کرد، به عنوان مثال: برخورد وسیله نقلیه با سرعت زیاد یا انفجار نزدیک آن.
- علف های خشک، درختان و سایر شاخ و برگ ها دچار آتش سوزی میشوند.
- هر ساختمانی دارای پنجره های تخریب پذیر است و شیشه ها به طور دقیق می ریزند.
- اکثر فضاهای داخلی قابل ورود هستند.
- اکثر فضاهای داخلی قابل ورود دارای تکسچر منحصر به فرد و همینطور کرکترهای منحصر به خودش است.( در اینجا بدین معنی که npc ها هر قسمت قابل ورود بر اساس آن محل تنظیم شده است به عنوان مثال یک رستوران یا باشگاه ورزشی)
سفارشی سازی:
- موی سر و موهای صورت پروتاگونیست ها در طول زمان رشد می کنند.
- امکان اصلاح فردی از طریق تراشیدن یا آرایش صورت، دوش گرفتن، کوتاه کردن مو و ورزش باعث تعاملات مثبت با NPC ها می شود.
- پروتاگونیست های داستان می توانند فیزیک خود را از طریق تمرین در باشگاه بهبود بخشند.
- کرکتر بازی می تواند توانایی Melee Combat بهبود یافته را از طریق آموزش رزمی به دست آورد. جودو، بوکس.
– مصرف زیاد فست فود باعث افزایش وزن می شود.
- سفارشی سازی پوشش پیشرفته:
به عنوان مثال یک مدل موی انتخاب شده را می توان سفارشی کرد (بخشی از موها را می توان از چپ، به مرکز، به راست حرکت داد)
- لباسها را میتوان در چند اشکال پوشید، به عنوان مثال: می توانید آستین های خود را بالا بزنید، دکمه های پیراهن را به پایین پایین باز کنید، زیپ کت را باز کنید، کلاه خود را رو به بالا یا پایین قرار دهید.
- سایر بهبود های شخصیتی را می توان از طریق گیم پلی عمومی بهبود بخشید، به عنوان مثال: دویدن و سایر فعالیت ها می تواند استقامت را بهبود بخشد.
- شما ممکن است چندین ویژگی داشته باشید اما هر کاراکتر دارای یک ویژگی اصلی است.
- خانه های قابل خریداری در سطوح مختلف قابل شخصی سازی هستند.
ملک اصلی دارای سطوح بیشتری از قابلیت سفارشی سازی (تغییر دکوراسیون دیوار، کفپوش، روشنایی، بازسازی اتاق زیر شیروانی) است.
البته املاک دیگر را هنوز می توان شخصی سازی کرد اما به میزان کمتر (مثلا کلبه ای در بیرون شهر می تواند از حالت متروکه به قابل زندگی تبدیل شود).
سلاح :
- 62 سلاح قابل استفاده برنامه ریزی شده
- اسلحه ها با گذشت زمان فرسوده می شوند، آنها را می توان در هر اسلحه فروشی یا خانه خود تعمیر کرد.
- ویژگی های خاص اسلحه به عنوان مثال ممکن است اسلحه هنگام شلیک گیر کند.
- گان پلی ترکیبی از موشن سریع GTA5 و اکشن سنگین RDR2 است.
- قابلیت پاشش خون و تکه تکه شدن ناشی از نیروی شدید به عنوان مثال: ضربه مستقیم قمه، انفجار تفنگ ساچمه ای به اندام ها، یا قرار گرفتن در مجاورت یک انفجار.
رادیو و موسیقی:
- 12 ایستگاه رادیویی به طور مداوم در حال اجرا ،برنامه ریزی شده است.
- دو ایستگاه تاک شو
- بازگشت FLASH F.M. (همین نام و سبک موسیقی اما بدون الگو مستقیم از Vice City)
- صدها آهنگ مجاز برای رادیو برنامه ریزی شده
- افکت اعمال شخصیت قابل بازی در رادیو گفته میشود به عنوان مثال رویدادهای داستانی اصلی و به خصوص ماموریتهای بزرگ ممکن است در رادیو خبرساز شوند.
جزئیات متفرقه:
- نقشه جهان بازی تقریباً 103.14 کیلومتر متر مربع است
- 47 گونه حیوانی برنامه ریزی شده
- برادر پروتاگونیست مرد یک طوطی حیوان خانگی دارد.
- یک خط ماموریت مخفی وجود دارد که پس از تعامل با یک مرد خوش تیپ اما عجیب و غریب در تلویزیون فعال می شود. این فیلم از قاتل سریالی "The Night Stalker" الهام گرفته شده است.
- هنگام سفر با یک همراه در ماشین، اگر سلیقه شما در موسیقی را دوست ندارد، ممکن است ایستگاه رادیویی را تغییر دهد.
-دارای بهینه سازی های خاص کنسول (هپتیک فیدبک، SSD، صدای سه بعدی و..)
قرار است در 2024 منتشر شود.
تمام