Gran Turismo 5 [پست اول حتماً خوانده شود]

مناسب ترین ماشین GT5 (نسبت به قیمت و کارایی) از نظر شما ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    483
:evil:خدایی ادم اعصابش خورد میشه وقتی این امارو نگاه میکنه:evil:مقدار فروشش تو ژاپن در مقابل فروشش در امریکا و اروپا تقریبا به حساب نمیاد:evil:تازه اونم کنسولی که بیشترین سهم فروشش در ژاپنه.:((میگم این ژاپنیا یه چیزیشون میشه میگین نه:biggrin1:
خدا این چشم بادومیا رو شفا بده:biggrin1:

نبایدم به حساب بیاد امریکای شمالی 528 میلیون و اروپا 731 میلیون جمعیت داره در صورتی که ژاپن 120 میلیون داره!:biggrin1:
اتفاقا اگه به نسبت بخایم نگاه کنیم خیلی هم خوب فروخته نکنه انتظار داری 140 میلیون نسخه تو ژاپن بفروشه!:)
 
نبایدم به حساب بیاد امریکای شمالی 528 میلیون و اروپا 731 میلیون جمعیت داره در صورتی که ژاپن 120 میلیون داره!:biggrin1:
اتفاقا اگه به نسبت بخایم نگاه کنیم خیلی هم خوب فروخته نکنه انتظار داری 140 میلیون نسخه تو ژاپن بفروشه!:)

عزیزم معیار که جمعیت نیست.میزان فروش کنسول هست که در ژاپن نسبت به اون دو منطقه خیلی بیشتره.
کلا من موندم اینا اصلا برای چی رفتن PS3 خریدن.:biggrin1:
اینا که UNCHARTED , KILLZONE , RESISTANCE , GRAN TURISMO , GOD OF WAR بازی نمیکنن برای چی میرن PS3 میخرن؟؟؟؟؟؟
 
عزیزم معیار که جمعیت نیست.میزان فروش کنسول هست که در ژاپن نسبت به اون دو منطقه خیلی بیشتره.
کلا من موندم اینا اصلا برای چی رفتن PS3 خریدن.:biggrin1:
اینا که UNCHARTED , KILLZONE , RESISTANCE , GRAN TURISMO , GOD OF WAR بازی نمیکنن برای چی میرن PS3 میخرن؟؟؟؟؟؟
خوب اینا سلیقشون با منو شما فرق میکنه اینا بیشتر FF بازی میکنن بزار FF بیاد اونموقه میفهمی واسه چی PS3 میخرن:biggrin1:
 
خوب اینا سلیقشون با منو شما فرق میکنه اینا بیشتر FF بازی میکنن بزار FF بیاد اونموقه میفهمی واسه چی PS3 میخرن:biggrin1:

خوب منم میدونم.اینا آنچارتد و کیلزون نمیرن بازی کنن:eek:بعد مثلا fat princes:sick: میرن بازی میکنن.:biggrin1:
اینا برای بازیه infiniti undiscovery که انحصاری 360 هست جون دادن و 2 هفته فروش 360 تو ژاپن خیلی بالا اومد.
 
توهین به fat princes نکن چش بود؟؟؟بازی به این خوبی!خیلی هم باحال بود!!!
گفتن که اینا فقط jrpg به گروه خونیشون میسازه و بس :d
 
سلام خدمت دوستان
اقا تو سایت گیم اسپات تاریخ بازی رو عوض کردن ونوشتن 4Q 2010 یعنی بازی بازم تاخیر داره:(
آقا هیچکس نگران تاخیر و این حرفها نباشه (البته هنوزم معلوم نیست) بالاخره خود سونی به تمام این تاریخا و چیزایی که سایتها می نویسن پایان داد و گفت تا زمانی که خودمون تاریخ عرضه ی بازی رو مشخص نکردیم تاریخ عرضه اش اینه :
TBA :biggrin1:
الانم تمام سایت ها از جمله همون گیم اسپات تاریخ ها رو کردن TBA پس نه تاخیری هست نه چیزی تا بالاخره خود سونی تاریخو بگه.ژاپن هم همون مارچ تایید شدس :biggrin1:یا یکی دو ماه بعد از ژاپن میاد یا میره واسه آخر سال.بالاخره تا چند وقت دیگه معلوم میشه.:biggrin1:
 
:evil:دایی ادم اعصابش خورد میشه وقتی این امارو نگاه میکنه:evil:مقدار فروشش تو ژاپن در مقابل فروشش در امریکا و اروپا تقریبا به حساب نمیاد:evil:تازه اونم کنسولی که بیشترین سهم فروشش در ژاپنه.:((میگم این ژاپنیا یه چیزیشون میشه میگین نه:biggrin1:
خدا این چشم بادومیا رو شفا بده:biggrin1:
این بازی یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین و پرفروشترین بازی های ژاپنی است.الان فروش ff که یه بازی خیلی ژاپنی پسند هست هنوز به 2 میلیون نرسیده بعد شما می گی فروش 1.9میلیون کمه.بعد خیلی جالبه شما توقع داری آمریکا با چنین جمعیتی فروش بازی هاش در حد ژاپن باشه؟؟؟
 
دوستان این دمو رو من تازه دانلود کردم....خوب بود ولی از چیزی که متنفرم اینه که منوی بازی خیلی کنده!
واسه PSPــیش هم همینطوری بود من گفتم حتما بازی سنگینه دستگاه نمیتونه پردازش کنه:biggrin1: ولی با دیدن این متوجه شدم کلا تم لاکپشتیه:biggrin1:
 
درود
Kazunori Yamauchi نامی اشنا در عرصه ی بازیسازی ژاپن و جهان است !
همون طور که میدونید ایشون خالق و تهیه کننده ی سری GT هستند .
به همین زودیها ( اگه عمرمون کفاف داد ) شاهد لانچ شدن اخرین و جدید ترین عنوان این بازیساز بزرگ یعنی Gran Turismo 5 خواهیم بود .
نظر شما عزیزان را به اخرین مصاحبه ی Kazunori Yamauchi که چند روز پیش در طول نمایشگاه CES 2010 انجام شد جلب میکنم .


gran-turismo-2.jpg


میشه تاریخچه ی مختصری از سری GT رو برامون بگید ؟

ساخت سری GT از سال 1992 بر روی کنسول PS1 اغاز شد . Gran Turismo یکی از صد ها طرح من برای ساخت بازی در ان دوره بود . بازی در سال 1997 به طور کامل ساخته شد .
من واقعا طرح های زیادی برای ارائه داشتم ولی شانس با ما بود که GT برای ساخت در نظر گرفته شد . این میتونست کاملا به طرز دیگه ای اتفاق بیافتد . وقتی برای اولین بار بازی در سال 97 منتشر شد من انتظار داشتم با یه niche game طرف باشیم ( بازیهای که مخاطب بسیار خاص دارند و چندان طرفداری ندارند ) اما ما دیدم بازی فوق العاده فروخت ! پس ما تصمیم گرفتیم دومی و سومی و ... رو بسازیم و الان هم اینجا هستیم !!!

و چقدر تا حالا فروخته ؟

حدود 53 میلیون نسخه در سرتاسر دنیا !

خیلی زیاده !

شانسی بود واقعا !

بازیهای Racing فراوانی وجود داشتند .چی شما رو متمایز میکرد ؟

ما میخواستیم ماشین های واقعی در بازی داشته باشم . اون زمان شاید عادی نبود ! بقیه واقعا بازی های از پایه شبیه سازی نبودن !
بیشتر اونها بازی های ارکید بودند و GT یه چیز جدید در چشم اونها بود .

GT 1 رو چند نفره ساختید ؟

برای بازی اول ما بین 7 تا 15 نفر در مقاطع مختلف بودیم !

و حالا ؟

الان حدود 140 نفر هستیم

چه چیزی عوض شده ؟

سختی ساخت بازی تغییر چندانی نکرده ! الان زمان زیادی طول میکشد تا بتوانی با تیم بزرگی مثل این ارتباط برقرار کنی . قبلا تو باید صبح از خواب بیدار میشدی که باعث میشد ایده ی خوبی داشته باشی ولی الان میبینیم که بعضی ایده ها را هم غروب اجرا میشود ! الان اگه شما یه ایده ی خوب داشته باشی شاید 2 یا 3 سال دیگه بتونی نتیجه ی اون رو ببینی چون الان برای انجامش به ادمهای زیادی احتیاج هست !

gran-turismo-4.jpg

چگونه جزئیات در حال تغییره و سطح رئالیسم ارتقا پیدا میکنه ؟


شاید ما برای GT1 برای هر ماشین فقط از 300 پلیگون استفاده میکردیم ! ولی حالا باید برای هر ماشین از 500,000 هزار پلیگون استفاده کنیم ! قبلا تیکه ها ی ماشین ها بیشتر شبیه نماد اون تیکه بودن ولی الان هر تیکه برای خودش واقعیت و رفلکسی داره .

شما چطور سعی میکنید یه بازی متفاوت بسازید ؟ Burnout یه بازی با تصادف های تماشایی ساخت ! شما چه هدفی دارید ؟

من سعی میکنم تا رئالیسم و واقعیت گرایی را وارد بازی و طراحی بازی کنم . و به نظر این یه نواوری میرسه !ما دوست داریم تغییراتی انجام بدیم تا وقتی که یکی اون رو بازی کرد بتونه خوب حسش کنه .

طراحان Naughty Dog اعلام کرده اند برای بازی Uncharted 1 از 30 درصد قدرت PS3 استفاده کردند و برای Uncharted : Among Thieves این مقدار 80 درصد بوده است ! این مورد برای GT5 چطور صدق میکند ؟

برای GT5 نیز مانند انها است ، ما نیز حدود 80 درصد از قدرت پردازشی PS3 استفاده کردیم !
سخت افزار PS3 دارای پیک پرفرمنس بالایی است هرچقدر بامهارت تر با ان کار کنی نتیجه ی بهتری خواهی دید .

شما چطور میخواهید Gamer های جدید را جذب کنید و چطور میخواهید بازی خود را برای طیف وسیعی از مخاطبان در دسترس قرار دهید ؟

ما تلاش میکنیم تا یک استاندار و فرمت جدید در بازی های ریسینگ خلق کنیم . هنوز نمیتونم خیلی از جزئیاتش رو به شما بگم .

سونی در حال حاضر مشغول ساخت نوع جدید از Motion Controller است . شما در حال حاضر دارای وسایل شبیه سازی برای پدال گاز یا فرمان ماشین هستید . فکر می کیند چگونه این رابط کاربری موجب بهبود بازی های ریسینگ شود ؟

این خیلی باید جالب باشه که شما بتونید با فرمون و پدال گاز بازی رو انجام بدهید .
اما شما حالا به Motion Controller نگاه کنید ! من فکر میکنیم اون نوع جدیدی از گیم را خلق خواهد کرد .

تلاش شما برای خلق مناظر جدید در بازی جدیدتون چطور بوده است ؟

ما همیشه سعی میکنیم خلق مناظر در GT از زندگی واقعی نیز زیباتر باشد .ما در GT5 ابجکت هایی داریم که در مسیر مسابقه با ماشین ارتباط دارن ( تعامل داشتن ) . مسیر ها دارای فنس ، تایر و موانع هستند . شما میتوانید با این وسایل در مسیر تعامل داشته باشد !

چقدر طول کشید تا بازی ساخته شد ؟

این یکی حدود 5 سال طول کشید ! به هیچ وجه ساده و سهل و ارزان نبود ! در صورتی اسانتر میشد اگر این دومین ساخته ی شما بر روی پلتفرمی مثل PS3 بود !

gran-turismo-5.jpg

میخواین همین روند رو تا Gran Turismo 10 ادامه بدهید ؟

نه مطمئنا ( ختده فرمودند :biggrin1: )

چرا شما ساخت ان را ادمه میدهید ؟

هر بار برای من یکسان است ! من همیشه وقتی بازی تازه عرضه می شود نا امید میشوم . دقیقا بعد از ریلیز !
من فکر میکنم چرا این رو درست انجام ندادیم یا اون کار رو نکردیم ! زمان عرضه ی بازی واقعا زمان شادی برای من نیست !
وقتی یکی رو به بازار میفرستم میگم باید تو بعدی این رو درست کنم !

این طور به نظر میاد که شما کمال گرا هستید !

دقیقا !! من همیشه بعد از ریلیز هر شماره بسیار عصبانی هستم !

چه اتفاقی برای Gran Turismo 6 میافتد ؟

برای اون هیچ تصمیمی نگرفتیم

موفق باشید

منبع
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or