یه دو سه نفر برای دریفت PM داده بودن , گفتم یه توضیح مختصری اینجا بدم بد نیست ,
البته اکثرا خودشون استاد هستن ولی برای اون عده ای که هنوز دستشون گرم نشده ,
برای دریفت زدن اول از همه یک ماشین دیفرانیل عقب FR یا MR انتخاب کنید , توجه داشته باشید قدرت نسبتا کافی رو داشته باشه , ( برای شروع ترجیحا بین 450 تا 600 اسب بخار )
بعد از توی تنظیمات تمامی خرت و پرت ها که شامل : اسکید ریکاوری ,
ترکشن کنترل و ... البته به جز ABS رو off کنید . از نظر روحی روانی هم ماشین مورد علاقتون رو انتخاب کنید بهتره :d
یه پیستی که پیچ های مناسبی داشته باشه مثل special stage route 5 رو انتخاب کنید ,
فرض کنید در حال نزدیک شدن به پیچ هستید , بهترین کار برای کسایی که هنوز حرفه ای نشدن اینکه , مثلا دور موتور تا نصفه رو دنده 2 پر شده , یک دنده شیفت کنید بالا تا نیروی ماشین هم گرفته بشه ,
به پیچ که رسید یک معکوس میدید و بلافاصله گاز رو تا آخر پر می کنید , خب الان پشت ماشین شما به دلیل فشار بیش از حدی که به لاستیک ها وارد شده لیز می خوره و منحرف میشه اکثر موقع ها تنها فشار بیش از حد به لاستیک ها کافی نیست برای لیز خوردن ماشین در نتیجه خیلی کم از ترمز دستی استفاده می کنیم ,
اگر پیچ به سمت راست هست , فرمون رو به سمت چپ و برعکس ,
تا آخر پیچ همین روند رو ادامه می دید و یک دریفت بسیار تمیز رو می زنید :d
2 حالت وجود داره : موقعی که دارید دریفت می زنید ممکنه ماشین کله کنه , در این حالت گاز و رو کم و با فرمون دادن ماشین رو تو خط دریفت نگه می دارید ,
در حالت برعکس ممکنه ماشین سریع به حرکت صحیح خودش برگرده و پشت ماشین راست شه , الان با فرمون دادن بیشتر به سمت پیچ و گاز دادن ماشین رو تو خط دریفت نگه می دارید , ( از ترمز دستی هم میشه استفاده کرد )
در مورد لاستیکی هم که استفاده می کنید , لاستیک ها Racing medium و Racing soft واسه ماشین ها قوی بهترن و دودشون هم بیشتره , ولی برای ماشین های ضعیف sport hard هم میشه برداشت , من خودم قبلا با هر ماشینی با لاستیک های ضعیف دریفت می زنم , چند روزی میشه , توسط یکی از دوستان نظرم عوض شده :d
این یه دریفت کاملا سالم :d , منتها زمینه دریفت و اتفاق هایی که ممکنه بیفته خیلی زیاده و نمیشه گفت چون , پیچ با پیچ , ماشین با ماشین و طریقه وارد شدن به پیچ و ... حالات خیلی زیادی رو داره