واقعا حركت عجيبي بود كه يكي از اركان بازي در نسخه جديد نبود من كه كلا شك دارم چندسال ساخت بازي طول كشيده! اينا همش پي ولگردي و عشق و حال! بودن بعدش تو چند ماه بازي را جمع كردن حالا تازه يادشون افتاده تو مستي چيا را تو بازي جا گذاشته بودن دارن اضافه ميكنن!
دقیقآ !
من انقدر در مورد GT5 و PD توی این یک سال غُر زدم که دیگه خودم خسته شدم !
ولی جدیدآ Prologue رو از دوستم گرفتم و برای اولین بار بازی کردم و دیگه نزدیک بود رسمآ شاخ دربیارم !
یعنی کم مونده بود شبیه این پیرزن چینیه بشم !!
اولش که منوی بازی اومد ، دیدم چه منوی ساده و خوبی داره ! البته من خودم با منوهای GT5 خیلی حال میکنم ولی هرکی بگه باهاش مشکل داره حق داره !! خیلی پیچیده و پر از دنگ و فنگ هست !
به جاش توی Prologue یه منوی قشنگ و ساده و مرتب داریم !
بعد رفتم یه ماشین خریدم و وارد بازی شدم. داشتم نوشته های شرکت کننده ها توی لودینگ رو میخوندم که یه دفعه حیرت کردم !!
یعنی رسمآ لودینگ بازی به 10 ثانیه هم نرسید !!! برعکس GT5 که لودینگش (مخصوصآ اون اوایل) آدم رو افسرده میکنه ، این انقدر سریع بود که کمتر بازی ای توی هر سبکی این نسل دیدم که این طوری باشه !
هنوز توی حیرت بودم که بازی شروع شد و حیرتم بیشتر !!
مدل ماشین ها میشه گفت واقعآ فرق خاصی با نسخه نهایی نداره ! یعنی بازی ای که سال 2007 توی ژاپن اومده با بازی 2010 تفاوتش شاید خیلی خیلی کم باشه ! مدل ماشین ها به کنار ، سایه ها خیلی جالب بود !
چیزی که توی GT5 کلی ازش ایراد گرفتن و مشکل داشت ، توی Prologue به مراتب بهتر و صاف تر بود ! به جز اینا ، خود پیست هم میشه گفت با GT5 مو نمیزد !
حالا شاید بقیه پیست ها فرق داشته باشه ولی دو تا رو امتحان کردم عین نسخه GT5 بود ! همه اینا به کنار ، مهم ترین ایرادی که به بخش گرافیکی GT5 میگیرن یعنی افت فریم
من کارشناس نیستم که فریم ریت رو دقیقآ بفهمم چقدر هست ولی کاملآ مشخص بود که بهتر از GT5 هست و بازی نرم تر اجرا میشه. یه ویدئو هم قدیما از Digital Foundry گرفته بودم که توش فریم ریت Prologue رو نشون میداد و کامل روی 60 قفل شده بود و در بدترین حالت 2،3 بار به 58 رسید ! حالا بگذریم از چیزهای فرعی مثل یه سری از لوکیشن های Photo Travel Mode که توی همین نسخه Prologue آماده بودن و من فکر میکردم توی نسخه نهایی ساخته شدن !
قبلآ بدون تجربه Prologue به شوخی یا جدی جاهای مختلف گفته بودم کاش یامائوچی یه استراحتی بکنه و کارگردانی رو بده به یکی دیگه !
ولی الآن دیگه مطمئن شدم کلآ کارگردان بالای سر بازی نبوده !
چون کارمندهای PD که وظیفه ـشون چیزهایی مثل طراحی گرافیک و گیم پلی و اینا هست و کارشون رو خیلی عالی انجام میدن و Prologue رو سال 2007 با اون گرافیک خیره کننده و گیم پلی عالی ساختن. ولی کسی که باید بالای سر اینا باشه و ازشون کار بکشه و روی پروژه نظارت کنه کارگردان هست که نصف سال در حال مسابقه و خوش گذرونی و دیدن نمایشگاه های مختلفه. نمیدونم یامائوچی توی این مدت از کارمندای زیردستش چی میخواسته !
مثلآ دور هم جمع میشدن تخمه میشکوندن و هی سونی تماس میگرفته میگفته پس چی شد !
اینا میخندیدن و میگفتن آقا ولمون کن بذار خوش باشیم ! بعد دیگه وقتی تاریخ عرضه رسمی بازی رو اعلام کردن سونی خوشحال شده ولی خبر نداشته که حتی اون روز هم بازی آماده نشده !!! این دفعه دیگه سونی تماس گرفته و گفته یا بازی رو تحویل میدین یا با خونواده هاتون خداحافظی کنین ! اینا هم در طول اون یکی دو هفته که از تاریخ عرضه رسمی گذشت شب و روزشون رو گذاشتن پشت ساخت بازی و تونستن یه نسخه با کلی مشکلات بدن دست سونی تا سالم بمونن !