PlayStation God Of War

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
gqhw_rsa3_gow_topic.png




0y2l_gowbox.png



10 نکته در مورد گاد آو وار

ld16_gow4.png


74829

کریتوس ، کسی که به خاطر انتقام خون خانواده ی خود المپ را بر سر المپیون خراب کرد ، اینبار به سراغ اساطیر اسکاندیناوی رفته. اما نه به عنوان کریتوس خشمگین و جویای انتقام قبل، بلکه به عنوان مردی با تجربه که نگاهش به زندگی تغییر کرده. و پس از سال ها،دوباره فرصتی به دست آورده تا طعم پدر بودن(گرچه خونی بودن این رابطه مشخص نیست!) را بچشد، در مسیر تعلیم و آماده کردن این پسر برای نسلی جدید،باید سعی کند خوی خشن خود را مهار کند.
زندگی نامه ی کریتوس تا پایان GOW III

74830

Atreus پسر کریتوس است که زیر دست پدر خود، در حال آموزش و آماده شدن برای عصری جدید است. برعکس کریتوس که یک خارجی در اسکاندیناوی محسوب میشود،این پسر به خوبی با زبان شمالی ها آشناست.(گرچه Atreus نیز نامی یونانی است) همچنین او قابلیت استفاده از جادوی رعد و برق را نیز دارد.

9pjt_gow5.png

  • داستان بازی سال ها بعد از پایان GOW III ، در اساطیر اسکاندیناوی اتفاق می افتد، تیم سازنده به دقت تایم لاین دقیقی برای دنیای بازی ترسیم کرده اند و آگاهی دارند که چه اتفاقاتی در این دنیا می افتد و صرفا کریتوس را به محیط دیگری نبرده اند. گرچه شاید به تمام اتفاقات بین پایان GOW III و شروع این بازی اشاره نشود در بازی

  • بر خلاف نسخه های قبل،دوربین به صورت ثابت نیست و به پشت سر کریتوس انتقال داده شده،زاویه ی دوربین قفل نیست و امکان چرخاندن آن وجود دارد

  • در بازی،هیچ صحنه ای کات نخورده و انگار تمام بازی پشت سر هم فیلم برداری شده است

  • در بازی علاوه بر Leviathan Axe و سپر ، سلاح های دیگری هم حضور دارند، اما این دو ستاره های بازی خواهند بود

  • آترئوس جایگزین جادو در بازی شده ، او با تیرهای خود در مبارزات به کریتوس کمک میکند، به عنوان مثال میتواند دشمن ها را Stun کند

  • چینش دکمه ها تغییر کرده و L1 و L2 برای ضربات سبک و سنگین و مربع برای کنترل آترئوس به کار میرود

  • در مبارزات میشود از محیط کمک گرفت، به عنوان مثال با پرتاب تبر به سمت چراغ نفتی و انداختن آن به روی دشمن میتوان دشمن را به آتش کشید. یا میتوان با پرتاب تبر به طرف دشمن،او را به دیوار دوخت

  • هنگامی که تبر در دسترس نیست، میتوان با دست خالی و مشت به دشمن حمله کرد. همچنین میتوان تبر را بعدا به دست خود فراخواند

  • از سپر میتوان برای Parry کردن ضربات و همینطور در حملات استفاده کرد.

  • در بازی سیستم گرفتن XP و Level Up کردن هم کریتوس و هم آترئوس وجود دارد

  • امکان آپگرید Skillـها ، Armor و سلاح ها وجود دارد

  • سیستم Craft کردن در بازی وجود دارد و امکان ساخت Armorـهای مختلف چه برای کریتوس و چه آترئوس در بازی وجود دارد

  • Runeـهایی وجود دارد که با نصب آن ها بر روی تبر میتوان قدرت های آن را افزایش داد

  • بر خلاف شماره های گذشته، قابلیت پرش و همچنین شنا کردن در بازی وجود ندارد

  • امکان مرگ آترئوس در حین گیم پلی وجود ندارد

  • Cory Barlog (کارگردان بازی)خود خواستار ادامه ی بازی بوده،و برای ساخت ادامه ی سری ، باید ایده و کار متفاوتی را به سونی پیشنهاد میداده تا اجازه ی ساخت ادامه ی بازی را بگیرد. همچنین با رویه ای که برای بازی در پیش گرفته شده، او خواهان جذب مخاطب های بیشتر برای سری است تا این سری بتواند به سطح بازی هایی مانند Uncharted و یا Assassin's Creed در داشتن فن بیس بزرگ برسد.
27x5_stm.png
yye5_gow_coll.png

1y7r_gow2.png

kt42_image_god_of_war-32160-3634_0001_thumb.jpg
3sii_image_god_of_war-32160-3634_0002_thumb.jpg
wevp_image_god_of_war-32160-3634_0003_thumb.jpg


kf41_image_god_of_war-35800-3634_0001_thumb.jpg
8jfi_image_god_of_war-35800-3634_0002_thumb.jpg
1qds_image_god_of_war-35800-3634_0003_thumb.jpg


gcnh_image_god_of_war-35800-3634_0004_thumb.jpg
atte_image_god_of_war-35800-3634_0005_thumb.jpg
qwuv_image_god_of_war-35800-3634_0006_thumb.jpg


ujrw_image_god_of_war-35800-3634_0007_thumb.jpg
8ybc_image_god_of_war-35800-3634_0008_thumb.jpg
fity_image_god_of_war-35800-3634_0009_thumb.jpg

3bpq_gow3.png



5rzs_gow1.png




Prologue : A Saga Borne of Ash

A Saga Borne of Ash

Chapter One : A Riddle of Rune



Chapter Two : The Creatures Arise

Rise of The Draugr
A Fire Troll Approaches
Manifestation of The Revenant

Chapter Three : The Dead Stone Mason

The Dead Stone Mason
---

در پست دوم تاپیک، اطلاعاتی که در ارتباط با اساطیر نورث توسط دوستان نوشته شده،جمع آوری شده!

و همچنین احسان @Kaine و کیان @.: Darkness :. برای آماده کردن تصاویر
 
Last edited by a moderator:
کاری به نسخه اول و دوم ندارم ولی تو نسخه سوم قشنگ کمبود ایده و تکراری بودن و افت رو با تموم وجودم حس کردم ، بازی فوق العاده بود ولی واقعا چیزی به مجموعه اضافه نکرد در واقع فقط قرار بود داستان کریتوس رو تموم کنه و دقیقا از پتانسیل همین قضیه استفاده کرد که باعث شد ضعفاش به چشم نیاد ،خدا رو شکر میکنم اون مسیر رو ادامه ندادن که به سرنوشت خیلی از فرانچایزهای بزرگ دچار بشن

شما جهش بازی رو نسبت به 2 نسخه نسل ششمی بگو ؟! (منظورم از نظر فنی نیست که با توجه به تغییر نسل یه چیز نرماله) چندتا مکانیزم جدید که احساس یونیک بودن رو بهت منتقل کرده باشه ؟ حتی سیر داستانی هم شبیه نسخه های قبل بود حداقل واسه من هیچ سورپرایز تو این زمینه نداشت
این اشاره به باس فایت هم جالبه ، بله بازی نسخه آخر یه سه گانه بود از تمام پتانسیل داستانی استفاده کرد دستشم کاملا باز بود واسه وارد کردن هر نوع باس فایتی اگه تو این زمینه با اون پتانسیل عجیب غریب خراب میکرد عجیب بود واقعا ، البته به نظرم با اون همه پتانسیل بعضی از باس فایت ها نه تنها طراحی فوق العاده ای نداشت بلکه کاملا معمولی بود برای مثال hermes
اینکه بازی ست پیس هایی خفنی داشت و سر همون ست پیس ها ماندگار شد شکی نیست ، ولی داریم همه چی که باس فایت و خشونت نیست حتی واسه فرانچایزی مثل gow
مکانیزم جدید یعنی استفاده از تیر و کفش هرمس و کله هلیوس با اون نوار زرد رنگ یعنی اضافه شدن قدرت ها به سلاح ها و یکی کردنشون که اتفاقا فوق العاده بود یعنی پر رنگ کردن نقش تک تک 4 سلاح برخلاف نسخه های قبل که سلاح ها هیچ استفاده ای نداشتن اینجا هر 4 نوع سلاح جلو یه سری دشمن ها جوابن بخصوص رو Chaos Mode
یعنی پیدا کردن آیتم های مخفی با سر هلیوس بالا رفتن از درو دیوار ها با کفش هرمس
حتی بخش های جدیدی مثل عبور از لای موانع با بال های Icarus
مبارزات بازی هم که جای حرفی نمیذارن و چند لول ارتقا پیدا کردن نسبت به نسخه 1 و 2
اما راجب اونجا که گفتی همه چی باس فایت و خشونت نیست اتفاقا گاد یعنی حس اسپارتان بودن و خشونت و کشتار و باس فایت و نه چیز دیگه ای
بی نقص ترین حالتی که میشد این حماسه رو تموم کرد همین گاد 3 بود نبردهای واقعا حماسی خشونت بی اندازه پایان بی نظیر

یکی از نکات بازی این بود هیچ جا از نفس نمی افتاد و به جز یه تیکه های معماییش سراسر هیجان بود یعنی چیزی که از یه GOW انتظار میره
 
بیخودترین باس فایتش همون پسران ثور بود.یعنی لحظه ای که کریتوس میخواست کارشون رو تموم کنه من منتظر یک چیز عالی و میخکوب کننده بودم ولی به طرز مسخره ای بدون اینکه بازیکن رو درگیر کنه با یک میان پرده کارشون رو تموم کرد.!!!مقایسه کن با نسخه قبل پی به فاجعه میبری.
مسخره تر اونجاش بود دورت پر مه میکردن باید میچرخیدی:| فقط حیف که صدای این دوتا رو تروی بیکر و نولان نورس در می آوردن
 
  • Like
Reactions: mohsen2019
فرمت این نسخه جدید چه ایرادی داره؟:D دوربین وان شات بازی که باعث میشه کامل تو جریان بازی قرار بگیره بازیباز، گیم پلی درگیر کننده، تاپ ۳ گرافیک نسل ، طراحی هنری فوق العاده که دقیقا امضای سریه همینجا هم هست. مشکل این نسخه بیشتر به داستان و باس فایت ها بر میگرده. داستان تو‌ نوع خودش بد نیست ولی خب اصلا به سبک‌ gow نمیخوره. باس فایت ها هم که بودجه نداشتن انگار:D ولی اینکه بگین با سبک قدیم ادامه میدادن اینو نمیشه دوست عزیز:D بعد6 تا نسخه بر خلاف یه سری بازی دیگه اینا خوشبختانه فهمیدن که باید یه سری چیزارو تغییر بدن:D
 
فرمت این نسخه جدید چه ایرادی داره؟:D دوربین وان شات بازی که باعث میشه کامل تو جریان بازی قرار بگیره بازیباز، گیم پلی درگیر کننده، تاپ ۳ گرافیک نسل ، طراحی هنری فوق العاده که دقیقا امضای سریه همینجا هم هست. مشکل این نسخه بیشتر به داستان و باس فایت ها بر میگرده. داستان تو‌ نوع خودش بد نیست ولی خب اصلا به سبک‌ gow نمیخوره. باس فایت ها هم که بودجه نداشتن انگار:D ولی اینکه بگین با سبک قدیم ادامه میدادن اینو نمیشه دوست عزیز:D بعد6 تا نسخه بر خلاف یه سری بازی دیگه اینا خوشبختانه فهمیدن که باید یه سری چیزارو تغییر بدن:D
دقیقا واسه باس فایتا بودجه نداشتن بازی دو سه تا باس دیگه داشت که حذف شدن ولی با اون دوربین باس های اپیکم نمیشه ساخت:-"
 
  • Like
Reactions: samadi741
مکانیزم جدید یعنی استفاده از تیر و کفش هرمس و کله هلیوس با اون نوار زرد رنگ یعنی اضافه شدن قدرت ها به سلاح ها و یکی کردنشون که اتفاقا فوق العاده بود یعنی پر رنگ کردن نقش تک تک 4 سلاح برخلاف نسخه های قبل که سلاح ها هیچ استفاده ای نداشتن اینجا هر 4 نوع سلاح جلو یه سری دشمن ها جوابن بخصوص رو Chaos Mode
یعنی پیدا کردن آیتم های مخفی با سر هلیوس بالا رفتن از درو دیوار ها با کفش هرمس
حتی بخش های جدیدی مثل عبور از لای موانع با بال های Icarus
مبارزات بازی هم که جای حرفی نمیذارن و چند لول ارتقا پیدا کردن نسبت به نسخه 1 و 2
اما راجب اونجا که گفتی همه چی باس فایت و خشونت نیست اتفاقا گاد یعنی حس اسپارتان بودن و خشونت و کشتار و باس فایت و نه چیز دیگه ای
بی نقص ترین حالتی که میشد این حماسه رو تموم کرد همین گاد 3 بود نبردهای واقعا حماسی خشونت بی اندازه پایان بی نظیر

یکی از نکات بازی این بود هیچ جا از نفس نمی افتاد و به جز یه تیکه های معماییش سراسر هیجان بود یعنی چیزی که از یه GOW انتظار میره
آقا شما فکر کن گاد همون جا که کریتوس شمشیر رو کرد تو شکمش تموم شد ! چرا پیگیر چیزی میخوای بشی که خوشت نمیاد ! چرا زندگی رو سخت میکنید برا خودتون !؟؟؟
 
آقا شما فکر کن گاد همون جا که کریتوس شمشیر رو کرد تو شکمش تموم شد ! چرا پیگیر چیزی میخوای بشی که خوشت نمیاد ! چرا زندگی رو سخت میکنید برا خودتون !؟؟؟
دقیقا از بازی خوشتون نیومد که نیومد همون فکرکنید مرد بهتره مثل من الان عزیزان میگن که چی بشه؟:D
 
مکانیزم جدید یعنی استفاده از تیر و کفش هرمس و کله هلیوس با اون نوار زرد رنگ یعنی اضافه شدن قدرت ها به سلاح ها و یکی کردنشون که اتفاقا فوق العاده بود یعنی پر رنگ کردن نقش تک تک 4 سلاح برخلاف نسخه های قبل که سلاح ها هیچ استفاده ای نداشتن اینجا هر 4 نوع سلاح جلو یه سری دشمن ها جوابن بخصوص رو Chaos Mode
یعنی پیدا کردن آیتم های مخفی با سر هلیوس بالا رفتن از درو دیوار ها با کفش هرمس
حتی بخش های جدیدی مثل عبور از لای موانع با بال های Icarus
مبارزات بازی هم که جای حرفی نمیذارن و چند لول ارتقا پیدا کردن نسبت به نسخه 1 و 2
اما راجب اونجا که گفتی همه چی باس فایت و خشونت نیست اتفاقا گاد یعنی حس اسپارتان بودن و خشونت و کشتار و باس فایت و نه چیز دیگه ای
بی نقص ترین حالتی که میشد این حماسه رو تموم کرد همین گاد 3 بود نبردهای واقعا حماسی خشونت بی اندازه پایان بی نظیر

یکی از نکات بازی این بود هیچ جا از نفس نمی افتاد و به جز یه تیکه های معماییش سراسر هیجان بود یعنی چیزی که از یه GOW انتظار میره
از آخر میرم به اول :D
تایم گیم پلی واقعا کوتاه بود همه چی خیلی سریع میرفت جلو با همون پتانسیل که گفتم نبایدم از نفس بیوفته
من مشکلی با پایان بازی نداشتم من مشکلم روند رسیدن به اون نقطه آخر بود به نظرم زیادی سر راست بدون پیچش و سورپرایز بود
اینکه میگی همه چی خشونت و کشت وکشتار
سلیقه شما و شاید خیلی افراد دیگه باشه ، ولی واسه من و یه عده دیگه اگه بی دلیل باشه و زیاده روی بشه نه تنها جذاب نیست بیشتر به سمت مضحک بودن پیش میره ، که واقعا یه جاهایی از سه گانه به خصوص نسخه 3 همچین حسی بهم میداد
داداش چه جوری میگی مبارزات چن لول پیشرفت کرد بود آخه ؟ داریم در مورد تفاوت یه نسل صحبت میکنیم ، مثلا کمبو ها عمیق تر شده بود ؟ البته مبارزات پیشرفت کرده بود که به طبع تغییر نسل چیز عجیبی نبود ، اما نه چن لول در حد یه ارتقا بود
در مورد سلاح ها هم من chaos mode رو تجربه نکردم ولی دقیقا مشکلم این بود تقریبا 90 درصد بازی با BoA سر کردم دقیقا مثل نسخه های قبل، حالا این بخش شاید مشکل من بوده
اما مکانیزم ها که شما نام بردی اینکه یونیک نبودن که شکی نیست قبلا نمونه اشو تو بازیهای دیگه دیده بودیم(منظورم دقیقا استفاده از یه کله قطع شده نبود یه چیزی مشابه اون مثل چراغ قوه با تاثیر گذاری مشابه رو.گیم پلی) که خیلی عجیب خاص هم نبود، ولی همینا احتمالا تنها تفاوت قابل ذکر این نسخه با نسخه های قبل از خودش باشه که اصلا کافی نبود و دقیقا همین دلیلی که خدا رو شکر میکنم که gowجدید یه مسیر جدید رو انتخاب کرد ، چون دقیقا از تمام پتانسیل اون سبک gowاستفاده شده بود به قول معروف شیره سری با اون سبک کشیده شد بود( دقیقا مثل سریGeOW )و ادامه دادنش اشتباه بود شاید کل فرانچایز رو به نابودی میکشید
همه اینارو گفتم منظور ضعیف بودن نسخه سوم نیست( من هنوزم بیکار میشم حوصله بازی کردن ندارم گاهی اون ویدئو های کپچر شده نسخه ریمستر رو تماشا میکنم و لذت میبرم) بیشتر منظورم مسیری بود که طی شده و مسیری که اگه نگیم با افت همراه بوده نمیشه گفت پیشرفتی هم داشته
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Play4Fun_0 and stv
همینکه فوق العاده قشنگ و منطقی بدون اینکه فیلم هندی بسازن دنیای بازیو عوض کردن،تحول ـو خیلی باور پذیر توی وجود کریتوس نشون دادن،رابطه به اون زیبایی با پسرش براش تعریف کردن که در طی بازی همش متحول میشد کافیه واسه متوجه بزرگی کاری که سانتامونیکا کرده.
گیم پلی بازی واقعا نیاز به تغییر داشت و اون سبک دیگه تو این نسل یه گیم پلی خیلی سطحی و عقب مونده حساب میشد کما اینکه نسخه سومم نتونست اونجوری که باید عمق لازم برای یه نسخه نسل هفتمی رو داشته ولی بازم یه شاهکار بود اما نه مثل دو نسخه قبل.
در مور باس فایت هم به نظر من کم نبود،منطقی بود و روند گیم پلی و چالش های روتین بازی کاملا متعادلش میکرد.
در کل اینکه شاید یکی از بی نقص ترین بازیای این نسل بوده گاد و تقریبا همه منتقدین هم روی این مساله تاکید داشتن بعد یه عده اینجا با ایرادات بنی اسراییلی و با عطف و مقدمه "من خودم فن گاد بودم" و جملات مشابه قصد دارن با رخ عقرب خاصی بیان و نقش فراستی دنیای گیم ـو بازی کنن.
 
همون صحنه ای که BOC رو از زیر زمین بر میداره حجت رو تموم میکنه :>

اما واقعا گیم پلی و ظرافت ضربات و گیم پلی با تبر به اون زیبایی رو چجوری با نسخه های قدیم مقایسه میکنید ؟
نسخه های قدیم عالی بود اما واسه همون 2010 نه این نسل
 
دوستان کسی میداند چطور باید این سنگ بدست بیارم Muspelheim Eye of Power .... نوشته برای گرفتنش Greater Crest of Flame میخاد که بنده کل مرحله رو رفتم ولی چینین چیزی نداد ... آخر همه جالنجها یه جالنج هس 3 تا کلید میخاد چیکار باید کرد ؟
 
شما
دوستان کسی میداند چطور باید این سنگ بدست بیارم Muspelheim Eye of Power .... نوشته برای گرفتنش Greater Crest of Flame میخاد که بنده کل مرحله رو رفتم ولی چینین چیزی نداد ... آخر همه جالنجها یه جالنج هس 3 تا کلید میخاد چیکار باید کرد ؟
شما بعد از کشتن والکری موسفلهایم می تونی چلجنارو دوباره بری رو حالت سخت تر هر چلنج رو که تموم کنی بهت یه کلید میده با سه تا از کلیدا در یکی از جعبه ها رو باز می کنی
 
  • Like
Reactions: satellitedvb

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or