PlayStation God Of War

gqhw_rsa3_gow_topic.png




0y2l_gowbox.png



10 نکته در مورد گاد آو وار

ld16_gow4.png


74829

کریتوس ، کسی که به خاطر انتقام خون خانواده ی خود المپ را بر سر المپیون خراب کرد ، اینبار به سراغ اساطیر اسکاندیناوی رفته. اما نه به عنوان کریتوس خشمگین و جویای انتقام قبل، بلکه به عنوان مردی با تجربه که نگاهش به زندگی تغییر کرده. و پس از سال ها،دوباره فرصتی به دست آورده تا طعم پدر بودن(گرچه خونی بودن این رابطه مشخص نیست!) را بچشد، در مسیر تعلیم و آماده کردن این پسر برای نسلی جدید،باید سعی کند خوی خشن خود را مهار کند.
زندگی نامه ی کریتوس تا پایان GOW III

74830

Atreus پسر کریتوس است که زیر دست پدر خود، در حال آموزش و آماده شدن برای عصری جدید است. برعکس کریتوس که یک خارجی در اسکاندیناوی محسوب میشود،این پسر به خوبی با زبان شمالی ها آشناست.(گرچه Atreus نیز نامی یونانی است) همچنین او قابلیت استفاده از جادوی رعد و برق را نیز دارد.

9pjt_gow5.png

  • داستان بازی سال ها بعد از پایان GOW III ، در اساطیر اسکاندیناوی اتفاق می افتد، تیم سازنده به دقت تایم لاین دقیقی برای دنیای بازی ترسیم کرده اند و آگاهی دارند که چه اتفاقاتی در این دنیا می افتد و صرفا کریتوس را به محیط دیگری نبرده اند. گرچه شاید به تمام اتفاقات بین پایان GOW III و شروع این بازی اشاره نشود در بازی

  • بر خلاف نسخه های قبل،دوربین به صورت ثابت نیست و به پشت سر کریتوس انتقال داده شده،زاویه ی دوربین قفل نیست و امکان چرخاندن آن وجود دارد

  • در بازی،هیچ صحنه ای کات نخورده و انگار تمام بازی پشت سر هم فیلم برداری شده است

  • در بازی علاوه بر Leviathan Axe و سپر ، سلاح های دیگری هم حضور دارند، اما این دو ستاره های بازی خواهند بود

  • آترئوس جایگزین جادو در بازی شده ، او با تیرهای خود در مبارزات به کریتوس کمک میکند، به عنوان مثال میتواند دشمن ها را Stun کند

  • چینش دکمه ها تغییر کرده و L1 و L2 برای ضربات سبک و سنگین و مربع برای کنترل آترئوس به کار میرود

  • در مبارزات میشود از محیط کمک گرفت، به عنوان مثال با پرتاب تبر به سمت چراغ نفتی و انداختن آن به روی دشمن میتوان دشمن را به آتش کشید. یا میتوان با پرتاب تبر به طرف دشمن،او را به دیوار دوخت

  • هنگامی که تبر در دسترس نیست، میتوان با دست خالی و مشت به دشمن حمله کرد. همچنین میتوان تبر را بعدا به دست خود فراخواند

  • از سپر میتوان برای Parry کردن ضربات و همینطور در حملات استفاده کرد.

  • در بازی سیستم گرفتن XP و Level Up کردن هم کریتوس و هم آترئوس وجود دارد

  • امکان آپگرید Skillـها ، Armor و سلاح ها وجود دارد

  • سیستم Craft کردن در بازی وجود دارد و امکان ساخت Armorـهای مختلف چه برای کریتوس و چه آترئوس در بازی وجود دارد

  • Runeـهایی وجود دارد که با نصب آن ها بر روی تبر میتوان قدرت های آن را افزایش داد

  • بر خلاف شماره های گذشته، قابلیت پرش و همچنین شنا کردن در بازی وجود ندارد

  • امکان مرگ آترئوس در حین گیم پلی وجود ندارد

  • Cory Barlog (کارگردان بازی)خود خواستار ادامه ی بازی بوده،و برای ساخت ادامه ی سری ، باید ایده و کار متفاوتی را به سونی پیشنهاد میداده تا اجازه ی ساخت ادامه ی بازی را بگیرد. همچنین با رویه ای که برای بازی در پیش گرفته شده، او خواهان جذب مخاطب های بیشتر برای سری است تا این سری بتواند به سطح بازی هایی مانند Uncharted و یا Assassin's Creed در داشتن فن بیس بزرگ برسد.
27x5_stm.png
yye5_gow_coll.png

1y7r_gow2.png

kt42_image_god_of_war-32160-3634_0001_thumb.jpg
3sii_image_god_of_war-32160-3634_0002_thumb.jpg
wevp_image_god_of_war-32160-3634_0003_thumb.jpg


kf41_image_god_of_war-35800-3634_0001_thumb.jpg
8jfi_image_god_of_war-35800-3634_0002_thumb.jpg
1qds_image_god_of_war-35800-3634_0003_thumb.jpg


gcnh_image_god_of_war-35800-3634_0004_thumb.jpg
atte_image_god_of_war-35800-3634_0005_thumb.jpg
qwuv_image_god_of_war-35800-3634_0006_thumb.jpg


ujrw_image_god_of_war-35800-3634_0007_thumb.jpg
8ybc_image_god_of_war-35800-3634_0008_thumb.jpg
fity_image_god_of_war-35800-3634_0009_thumb.jpg

3bpq_gow3.png



5rzs_gow1.png




Prologue : A Saga Borne of Ash

A Saga Borne of Ash

Chapter One : A Riddle of Rune



Chapter Two : The Creatures Arise

Rise of The Draugr
A Fire Troll Approaches
Manifestation of The Revenant

Chapter Three : The Dead Stone Mason

The Dead Stone Mason
---

در پست دوم تاپیک، اطلاعاتی که در ارتباط با اساطیر نورث توسط دوستان نوشته شده،جمع آوری شده!

و همچنین احسان @Kaine و کیان @.: Darkness :. برای آماده کردن تصاویر
 
Last edited by a moderator:

LeBron James 6

کاربر سایت
Mar 18, 2012
1,886
نام
S'Ali Ghaderi
این مطلب رو IGN گذاشته. خیلی جالبه. ضمن اینکه به یه سری تئوری ها پایان میده. مثل اینکه پسر میمیره و باید باز انتقام بگیریم و ... کلا داستان این مدلی نیست و خیلی جالب تره!


کریتوس فکر می‌کنه خدا بودن یک بیماریه و خشم، اثرات جانبی اون. و تمام ترسش اینه که این بیماری به پسرش هم منتقل بشه!

این جمله‌‌ای هست که اصلا انتظار نداشتم تو 24 ساعت گذشته در مورد GoW بشنوم. اما بعد از معرفی شگفت انگیز و مبحوت کننده بازی تو کنفرانس E3‌ سونی، این فرصت رو داشتم تا به صورت خصوص ادامه دمو نمایش داده شده رو ببینم و با کوری بارلاگ، Creative Director بازی، هم یه کپ مختصری بزنیم. بعد از 7 شماره از بازی که در اساطیر یونان اتفاق میفته، 7 بازی که داستان فردی رو روایت می‌کنه که اسیر خشم و انتقام خودش شده، و 7 بازی که باعث شدن دیگه نسبت به این سری سرد و بی‌تفاوت بشم، حالا باید بگم GoW جدید بازی هست که من رو به خودش علاقه‌مند می‌کنه!

من همیشه مبارزات و گرافیک تماشایی GoW رو تحسین کردم. سه گانه اصلی یکی از بهترین و تاثیرگذارترین اکشن‌هایی هست که در این دو دهه اخیر ساخته شده. اما با این حال، هیچ وقت نتونستم با GoW خیلی ارتباط برقرار کنم، و فکر می‌کنم دلیلش جلوتر از همه خود شخصیت کریتوس باشه. مثلا یکی از چیزهایی که من دوست نداشتم و نمی‌پسندیدم شخصیت پردازی کریتوس بود و به نظرم اون عمق لازم برای یک بازی با این ابعاد و داستان رو نداشت، اما خوشبختانه الان همه چیز تغییر کرده.

ما تا الان داستان یه قهرمان بلامنازع رو تعریف کردیم. الان می‌خوایم به چیزهایی بپردازیم که تا الان گفته نشده. این جمله‌ای هست که بارلاگ بعد از تماشای دمو به من گفت و صادقانه باید اعتراف کنم، برای من این نگاه و رویکرد به GoW بی‌اندازه هیجان انگیزه. من این ایده Post-Last of Us (منظور تاثیراتی هست که TLoU روی صنعت گیم گذاشته و بازی‌هارو مجبور به تغییر در ساختار داستانیشون کرده) رو خیلی می‌پسندم، کریتوس هنو ویژگی‌ها و عقاید منحصر به فرد خودش را حفظ کرده، اما از طرف دیگه می‌دونه دیگه اون شخص سابق نیست و یه پسر از پوست و گوشت و خون خودش داره و باید ازش مراقبت کنه. کریتوس همیشه آدمی بوده که تصمیمات اشتباه گرفته و مجبور بوده تاوانشون رو بپردازه. بارلاگ به من گفت: حالا چی میشه اگه کریتوس فرصت داشته باشه کارهارو یجور دیگه انجام بده؟! سعی کنه اینبار کارهای بهتری انجام بده؟!

همونطور که توی نمایش هم دیدیم، رابطه بین کریتوس و پسرش، و تعهد پدرانه‌ای که نسبت به پسر داره، هسته مرکزی و قلب تپنده GoW جدید محسوب می‌شه. این حسی هست که در تک تک لحظات بازی جاریه، وقتی که پسرش عصبی میشه، تیرش خطا میره و نمیتونه گوزن رو شکار کنه، کریتوس سرش داد می‌زنه. در همین لحظه نوار خشم (Rage Meter) – که توی مبارزات کاربرد داره – شروع می‌کنه به پر شدن و کریتوس سر بچه غر غر می‌کنه. اما وقتی پسر عذرخواهی می‌کنه و خدای جنگ می‌فهمه زیاده روی کرده، نوار خشم هم فروکش می‌کنه. این مدل نکات دقیق و زیرکانه کاملا غیرمنتظره اما به شدت جالب توجه و تحسین کننده هست.

وقتی که شما کنترل کریتوس رو در دست می‌گیرید، بلواقع کنترل پسرش هم در اختیار شماست. البته این خیلی پیچیده نیست، چون برای کنترل حرکات پسر فقط یک دکمه درنظر گرفته شده و بسته به شرایط و موقعیت، کارهای مختلف می‌کنه. مثلا توی مبارزات به پدرش کمک می‌رسونه، موقع جست و جوی محیط، موقع رفتن به لوکیشن‌های مختلف، حل پازل‌ها و ... این نسخه از بازی درباری انتقال تجربیات و دانش کریتوس به پسرش هست. در ابتدای بازی کریتوس سعی داره بهش تیراندازی یاد بده اما پسر تمایل چندانی به یادگرفتن شکار نشون نمی‌‌ده، چون هنوز برای کشتن آماده نیست و به همین دلیل دقت لازم و کافی رو نداره، اما کم کم، با ادامه روند بازی تبدیل به یک تیرانداز خیلی ماهر میشه و کریتوس موفق میشه به طور کامل پسر رو آموزش بده.

این رابطه پدرانه، تنها غافلگیری جدید بازی نیست، و تا انتها مدام و بی‌وقفه شمارو متعجب و متحیر خواهد کرد. مثلا وقتی که وارد بازی شدید، دیگه واقعا وارد دنیای GoW‌ شدید و خبری از هیچ Loading، کاتسین و یا صفحه سیاه نیست! یا اینکه کریتوس و پسرش در دنیای اساطیر نورث به سر می‌برن و یک تجربه داستان کاملا خاص و منحصر به فرد خواهند داشت. (از نظر خط زمانی ماجرای GoW جدید بعد از وقایع GoWIII اتفاق میفته اما ربطی به یونان نداره)

بارلاگ توضیح می‌ده به باور عموم GoW شبیه ماشین قدیمی پدر شماست. دوست ندارید خودتون سوارش بشید اما انتظار دارید پدرتون از همون استفاده کنه! و این انتظار غلطی هست. من یه زمان GoW رو برای کنسول PS2 ساختم، اما کارهایی که ما اون موقع با شخصیت، داستان، مبارزات و ی.. کردیم دیگه برای یه بازی مدرن امروزی جواب نمیده. کسی دوست نداره مجدد همون ایده‌هارو بازی کنه و سوار ماشین قدیمی پدرش بشه! من این طرز نگاه بارلاگ رو دوست دارم. کسی که از ابتدای خلق این IP جزو تیم سازنده بوده و باید گفت کسی که کارگردان GoWII بوده و اون بازی رو ساخته الان نمیاد گند بزنه و همه چیزو به هم بزنه! به عقیده بارلاگ ما باید همه تصورات گذشته رو دور بریزیم و به GoW با یک دید کاملا جدید و متفاوت نگاه کنیم. و این فقط شامل داستان و شخصیت نمیشه، بلکه گیم‌پلی و مبارزات و مکانیک‌های بازی هم مستثنی نیست.

همونطور که از نمایش بازی هم مشخص بود و همه متوجه شدن، این یه GoW کاملا جدید و متفاوت خواهد بود. ما الان دنیا رو از پشت شونه‌های کریتوس می‌بینیم، دوربین ثابت گذشته، الان با آنالوگ سمت راست کنترل می‌شه و متحرکه. این خیلی نکته مهمیه، چون دنیای بازی مملو از راه‌های مخفی، قسمت‌های پنهان و کلا گنجینه‌های قابل جمع آوری هست که همه جا پخش شدن. من توی ادامه نمایش E3 دیدم که چطور مراحل مخفی زیاد و آیتم‌های مختلف وجود داشت که می‌شد پیداشون کنی. سلاح و مجمسه و .... علاوه‌بر اینها GoW جدید ویژگی‌های جدید خیلی بیشتری خواهد داشت، مثل یه سیستم عمیق RPG!!

تو نمایش E3 سعی شد چیزی که نشون داده میشه آروم و بیشتر شخصیت محور باشه، تا یه سکانس از نوع GoW اما این به معنی یه GoW ملو و کم هیجان نیست! بارلاگ اطمیمان می‌ده بازی جدید قصد نداره سکانس‌های فوق حماسی و هیجان انگیز گذشته رو دور بریزه و کنار بزاره. دلیلی که باعث شد ما برای نمایش E3 بجای یه سکانس خیلی بزرگ و یه ست پیس خیلی مهیج، این مرحله رو انتخاب کنیم اینه که خوب حضور همچین چیزهایی تو GoW کاملا بدیحی و قابل انتظاره و همه میدونن وجود خواهد داشت، من و SM استاد خلق این مدل چیزها هستیم. در نتیجه خواستیم فن‌های بازی و کسایی که فنش نیستن رو با یه چیز کاملا جدید و غیرقابل انتظار غافلگیر کنیم!

GoW جدید درباری آموزش دادن کریتوس به پسرش هست که چطور خوب باشه، و در مقابل پسر به پدر یاد می‌ده که چجوری دوباره یک انسان باشه. این جمله‌ای هست که من هیچ وقت انتظار نداشتم در مورد GoW‌ بشنوم اما باید اعتراف کنم الان که این رو می‌شنوم از قبل خوشحال ترم!
این مطلب رو IGN گذاشته. خیلی جالبه. ضمن اینکه به یه سری تئوری ها پایان میده. مثل اینکه پسر میمیره و باید باز انتقام بگیریم و ... کلا داستان این مدلی نیست و خیلی جالب تره!


کریتوس فکر می‌کنه خدا بودن یک بیماریه و خشم، اثرات جانبی اون. و تمام ترسش اینه که این بیماری به پسرش هم منتقل بشه!

این جمله‌‌ای هست که اصلا انتظار نداشتم تو 24 ساعت گذشته در مورد GoW بشنوم. اما بعد از معرفی شگفت انگیز و مبحوت کننده بازی تو کنفرانس E3‌ سونی، این فرصت رو داشتم تا به صورت خصوص ادامه دمو نمایش داده شده رو ببینم و با کوری بارلاگ، Creative Director بازی، هم یه کپ مختصری بزنیم. بعد از 7 شماره از بازی که در اساطیر یونان اتفاق میفته، 7 بازی که داستان فردی رو روایت می‌کنه که اسیر خشم و انتقام خودش شده، و 7 بازی که باعث شدن دیگه نسبت به این سری سرد و بی‌تفاوت بشم، حالا باید بگم GoW جدید بازی هست که من رو به خودش علاقه‌مند می‌کنه!

من همیشه مبارزات و گرافیک تماشایی GoW رو تحسین کردم. سه گانه اصلی یکی از بهترین و تاثیرگذارترین اکشن‌هایی هست که در این دو دهه اخیر ساخته شده. اما با این حال، هیچ وقت نتونستم با GoW خیلی ارتباط برقرار کنم، و فکر می‌کنم دلیلش جلوتر از همه خود شخصیت کریتوس باشه. مثلا یکی از چیزهایی که من دوست نداشتم و نمی‌پسندیدم شخصیت پردازی کریتوس بود و به نظرم اون عمق لازم برای یک بازی با این ابعاد و داستان رو نداشت، اما خوشبختانه الان همه چیز تغییر کرده.

ما تا الان داستان یه قهرمان بلامنازع رو تعریف کردیم. الان می‌خوایم به چیزهایی بپردازیم که تا الان گفته نشده. این جمله‌ای هست که بارلاگ بعد از تماشای دمو به من گفت و صادقانه باید اعتراف کنم، برای من این نگاه و رویکرد به GoW بی‌اندازه هیجان انگیزه. من این ایده Post-Last of Us (منظور تاثیراتی هست که TLoU روی صنعت گیم گذاشته و بازی‌هارو مجبور به تغییر در ساختار داستانیشون کرده) رو خیلی می‌پسندم، کریتوس هنو ویژگی‌ها و عقاید منحصر به فرد خودش را حفظ کرده، اما از طرف دیگه می‌دونه دیگه اون شخص سابق نیست و یه پسر از پوست و گوشت و خون خودش داره و باید ازش مراقبت کنه. کریتوس همیشه آدمی بوده که تصمیمات اشتباه گرفته و مجبور بوده تاوانشون رو بپردازه. بارلاگ به من گفت: حالا چی میشه اگه کریتوس فرصت داشته باشه کارهارو یجور دیگه انجام بده؟! سعی کنه اینبار کارهای بهتری انجام بده؟!

همونطور که توی نمایش هم دیدیم، رابطه بین کریتوس و پسرش، و تعهد پدرانه‌ای که نسبت به پسر داره، هسته مرکزی و قلب تپنده GoW جدید محسوب می‌شه. این حسی هست که در تک تک لحظات بازی جاریه، وقتی که پسرش عصبی میشه، تیرش خطا میره و نمیتونه گوزن رو شکار کنه، کریتوس سرش داد می‌زنه. در همین لحظه نوار خشم (Rage Meter) – که توی مبارزات کاربرد داره – شروع می‌کنه به پر شدن و کریتوس سر بچه غر غر می‌کنه. اما وقتی پسر عذرخواهی می‌کنه و خدای جنگ می‌فهمه زیاده روی کرده، نوار خشم هم فروکش می‌کنه. این مدل نکات دقیق و زیرکانه کاملا غیرمنتظره اما به شدت جالب توجه و تحسین کننده هست.

وقتی که شما کنترل کریتوس رو در دست می‌گیرید، بلواقع کنترل پسرش هم در اختیار شماست. البته این خیلی پیچیده نیست، چون برای کنترل حرکات پسر فقط یک دکمه درنظر گرفته شده و بسته به شرایط و موقعیت، کارهای مختلف می‌کنه. مثلا توی مبارزات به پدرش کمک می‌رسونه، موقع جست و جوی محیط، موقع رفتن به لوکیشن‌های مختلف، حل پازل‌ها و ... این نسخه از بازی درباری انتقال تجربیات و دانش کریتوس به پسرش هست. در ابتدای بازی کریتوس سعی داره بهش تیراندازی یاد بده اما پسر تمایل چندانی به یادگرفتن شکار نشون نمی‌‌ده، چون هنوز برای کشتن آماده نیست و به همین دلیل دقت لازم و کافی رو نداره، اما کم کم، با ادامه روند بازی تبدیل به یک تیرانداز خیلی ماهر میشه و کریتوس موفق میشه به طور کامل پسر رو آموزش بده.

این رابطه پدرانه، تنها غافلگیری جدید بازی نیست، و تا انتها مدام و بی‌وقفه شمارو متعجب و متحیر خواهد کرد. مثلا وقتی که وارد بازی شدید، دیگه واقعا وارد دنیای GoW‌ شدید و خبری از هیچ Loading، کاتسین و یا صفحه سیاه نیست! یا اینکه کریتوس و پسرش در دنیای اساطیر نورث به سر می‌برن و یک تجربه داستان کاملا خاص و منحصر به فرد خواهند داشت. (از نظر خط زمانی ماجرای GoW جدید بعد از وقایع GoWIII اتفاق میفته اما ربطی به یونان نداره)

بارلاگ توضیح می‌ده به باور عموم GoW شبیه ماشین قدیمی پدر شماست. دوست ندارید خودتون سوارش بشید اما انتظار دارید پدرتون از همون استفاده کنه! و این انتظار غلطی هست. من یه زمان GoW رو برای کنسول PS2 ساختم، اما کارهایی که ما اون موقع با شخصیت، داستان، مبارزات و ی.. کردیم دیگه برای یه بازی مدرن امروزی جواب نمیده. کسی دوست نداره مجدد همون ایده‌هارو بازی کنه و سوار ماشین قدیمی پدرش بشه! من این طرز نگاه بارلاگ رو دوست دارم. کسی که از ابتدای خلق این IP جزو تیم سازنده بوده و باید گفت کسی که کارگردان GoWII بوده و اون بازی رو ساخته الان نمیاد گند بزنه و همه چیزو به هم بزنه! به عقیده بارلاگ ما باید همه تصورات گذشته رو دور بریزیم و به GoW با یک دید کاملا جدید و متفاوت نگاه کنیم. و این فقط شامل داستان و شخصیت نمیشه، بلکه گیم‌پلی و مبارزات و مکانیک‌های بازی هم مستثنی نیست.

همونطور که از نمایش بازی هم مشخص بود و همه متوجه شدن، این یه GoW کاملا جدید و متفاوت خواهد بود. ما الان دنیا رو از پشت شونه‌های کریتوس می‌بینیم، دوربین ثابت گذشته، الان با آنالوگ سمت راست کنترل می‌شه و متحرکه. این خیلی نکته مهمیه، چون دنیای بازی مملو از راه‌های مخفی، قسمت‌های پنهان و کلا گنجینه‌های قابل جمع آوری هست که همه جا پخش شدن. من توی ادامه نمایش E3 دیدم که چطور مراحل مخفی زیاد و آیتم‌های مختلف وجود داشت که می‌شد پیداشون کنی. سلاح و مجمسه و .... علاوه‌بر اینها GoW جدید ویژگی‌های جدید خیلی بیشتری خواهد داشت، مثل یه سیستم عمیق RPG!!

تو نمایش E3 سعی شد چیزی که نشون داده میشه آروم و بیشتر شخصیت محور باشه، تا یه سکانس از نوع GoW اما این به معنی یه GoW ملو و کم هیجان نیست! بارلاگ اطمیمان می‌ده بازی جدید قصد نداره سکانس‌های فوق حماسی و هیجان انگیز گذشته رو دور بریزه و کنار بزاره. دلیلی که باعث شد ما برای نمایش E3 بجای یه سکانس خیلی بزرگ و یه ست پیس خیلی مهیج، این مرحله رو انتخاب کنیم اینه که خوب حضور همچین چیزهایی تو GoW کاملا بدیحی و قابل انتظاره و همه میدونن وجود خواهد داشت، من و SM استاد خلق این مدل چیزها هستیم. در نتیجه خواستیم فن‌های بازی و کسایی که فنش نیستن رو با یه چیز کاملا جدید و غیرقابل انتظار غافلگیر کنیم!

GoW جدید درباری آموزش دادن کریتوس به پسرش هست که چطور خوب باشه، و در مقابل پسر به پدر یاد می‌ده که چجوری دوباره یک انسان باشه. این جمله‌ای هست که من هیچ وقت انتظار نداشتم در مورد GoW‌ بشنوم اما باید اعتراف کنم الان که این رو می‌شنوم از قبل خوشحال ترم!

فقط اونايي كه يه درصد به كار سانسا شك دارن اينو بخونن واقعاً فوق العادس...
من كه به سانسا همونقدري اعتماد دارم كه به ناتي دارم، مطمئنم دوباره مارو شگفت زده ميكنه! اين ترديد ها و اينكه نميدونم بازي خراب ميشه و اينا كه يسريش قطعا واسه هيتراس كه چشم ندارن اين عظمتو ببينن D:
يسري هم وسواس الكيه، ميتركونه اقا :x
 
  • Like
Reactions: only sony

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
لطفا یکی از دوستان که اطلاعات کامل داره این قضیه الهام گرفتن گاو جدید از تلو رو یکم روشن کنه ؟ یعنی آیا استارت ساخت گاو جدید بعد از عرضه ی تلو بوده یا قبل از اینکه تلو بیاد هم داشتن بازیرو میساختن؟

پ ن: من خودم عاشق تلو هستم جزو 10 تا بازی تاپ منه, فقط میخوام روشن شم:D

مگه شک داری :D SM و GOW جدید که هیچ کل کنفرانس زیر سایه ND بود و خیلی ها از اون تاثیر گرفته بودن مخصوصا TLOU . این بازی تاثیری توی دنیای بازیها گذاشته که غیر قابل انکار هست
=======
در مورد GOW جدید همین موضوع باعث شد من خیلی بیشتر از این بازی نسبت به نسخه های قبل خوشم بیاد. کلا با یونان و اساطیر یونانی زیاد حال نمیکنم ولی اساطیر اسکاندیناوی و شمال و سرما و .... یعنی عشق میکنه آدم کنترل کریتوس رو توی این دوران به دست بگیره
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,195
نام
ماکان
لطفا یکی از دوستان که اطلاعات کامل داره این قضیه الهام گرفتن گاو جدید از تلو رو یکم روشن کنه ؟ یعنی آیا استارت ساخت گاو جدید بعد از عرضه ی تلو بوده یا قبل از اینکه تلو بیاد هم داشتن بازیرو میساختن؟

پ ن: من خودم عاشق تلو هستم جزو 10 تا بازی تاپ منه, فقط میخوام روشن شم:D

منظور همکاری کریتوس با یه نفر دیگه هست. کلا TLoU حضور یه نفر همراه شخصیت اصلی رو به سطح جدیدی از استانداردها ارتقا داد. و انقدر الی خوب بود که الان همه میخوان، یا بهتره بگم آرزو دارن چیزی بسازن که این مدلی باشه!

الان GoW هم برپایه این همکاری دو نفره طراحی شده. پسرش قرار نیست زود بمیره و نقش گوشت قربونی رو بازی کنه، برعکس بازی درباری رابطه بین ایندوتا و تاثیراتی که روی هم میزارنه. کریتوس میخواد به پسرش مرد بودن رو یاد بده، زنده موندن، و پسرش هم میخواد اون رو دوباره تبدیل به یک انسان کنه، با عواطف انسانی، نه خدای جنگی که فقط میخواد بکشه! ایده داستانی محشری هست. و SM اثبات کرد که چقدر کاردرسته! کی فکرش رو میکرد GoW رو بشه اینجوری ساخت؟ درست جایی که همه تز میدادن GoW‌ باید فراموش بشه و کریتوس دیگه فولانه و.... بازی ساختن که اتفاقا اثبات میکنه GoW و کریتوس چقدر جای کار داره! عالیه واقعا!

در ضمن هیترها کجا هستن؟:D بیان مجدد تز بدن!:D مخصوصا اونهایی مه گفتن گرافیک بازی SM خوبه چون دوربین ثابته (هرچند دوربین فیکس هم نبود! بلکه Designed Camera‌ بود!) و این دوربین ثابت معجزه میکنه و ....!:D الان گرافیک بازی رو قبول دارن؟:D
 

sajadkh

کاربر سایت
Jul 28, 2012
2,181
نام
Sajjad
بارلاگ بعد از لانچ ps4 دوباره به سانتا برگشت و قبل از اون هم مشغول ساخت یه بازی دیگه بودن به صورت بلقوه...
لذا میشه گفت ساخت بازی بعد از اخراج عوامل بازی جدید(استیگ و بروبچ) و تشکیل تیم گاد ساخته شده میشه حدودا تابستون-پاییز 2014 ...
پس 100% بعد از تلو شروع به ساخت بازی شده
حالا معلوم نیست که از قبل این ایده بوده یا اینکه ایده جدید هست ولی اینکه بگیم از تلو تاثیر گرفته بازی پر بیراه نیست :D

پ.ن: تشکر از ماکان بابت ترجمه:D
نه ارین.زمانی که کوری داستان رو مینوشته سال 2012 بوده خودش اینو تو توییتر در جواب یکی گفت.زمانی که اولین بار در مورد بازیش میخواست صحبت کنه سال 2013 بود که یه توییت زد راجب اینکه اگه کسی هستش واسه برنامه نویس گیم پلی بیاد و تو سانتا مونیکا کار کنه.داستان بازی رو هم زمان ساخت AS داشته مینویشته اینو دقیقا خود کوری تو پنل PSX گفت که تاد پپی کارگردان AS وقتی که ازش خواسته بیاد و باهاشون کار کنه گفته مشغول نوشتن یه کار دیگست و نمیتونه بیاد. در نتیجه داستان بازی قبل TLOU بوده و ربطی نداره اصلا
اما اینکه با دیدن روابط پدر و فرزندی که تو بازی هستش یاد TLOU یه عده بیفتن و بخوان بگن الگو برداری کرده چیزی نیس چون واقعا TLOU تجربه ی شیرینی بوده و وصف نشدنی اما کلا داستان بازی رو کوری زمانی نوشته که TLOU داشته ساخته میشده.
 

alcatraz

کاربر سایت
Apr 2, 2010
154
نام
مجتبی
یه سری از بازی‌ها شناسنامه دارند. یعنی اتمسفر، طراحی کاراکترها، مدل‌سازی شخصیت‌ها، نحوه روایت داستان، گیم‌پلی و حتی مدل راه رفتن شخصیت‌ها هم توشون خاصه و مخصوص اون فرنچایز.
من شخصا همه نسخه‌های خدای جنگ رو چندین بار بازی کردم و اتفاقا ایمان خاصی هم به بارلاگ دارم چرا که یکی از بهترین HnS های تاریخ یعنی خدای جنگ 2 رو ساخته که به نظر من بهترین عنوان این سریه.
با این همه اصلا این تغییرات رو به اسم "خدای جنگ" دوست ندارم. این سری دیگه مثل قبل کشش نداشت؟ خب ولش کنید به حال خودش و یه IP جدید خلق کنید. من نمیتونم خدای جنگ اکشن ماجرایی در نورث اونم با تبر رو قبول کنم که تازه کاراکتر اصلیش هم کریتوس باشه!!! اگه بهترین بازی تاریخ رو هم بسازه بارلاگ من به هیچ عنوان به نام خدای جنگ قبولش نخواهم کرد.
 

sajadkh

کاربر سایت
Jul 28, 2012
2,181
نام
Sajjad
در ضمن هیترها کجا هستن؟:D بیان مجدد تز بدن!:D مخصوصا اونهایی مه گفتن گرافیک بازی SM خوبه چون دوربین ثابته (هرچند دوربین فیکس هم نبود! بلکه Designed Camera‌ بود!) و این دوربین ثابت معجزه میکنه و ....!:D الان گرافیک بازی رو قبول دارن؟:D
اخ گفتی ماکان میخواستم بگم.کجان الان بیان گرافیک بازی رو ترول کنن عیب بگیرن الان محیط ها هم که دوبرابر و سند باکس شدن.تو قبل معرفی بازی که رسما نسخه رو پیچیدن و گفتن سانتا بلد نیس بازی بسازه حالا ببینیم باز چی پیش میاد.پر بازدید ترین تریلر یوتیوب هم واسه کنفراس مال GOW بوده با 3 میلیون بازدید
 

g.o.w

کاربر سایت
Apr 27, 2006
10,278
نام
arman
منظور همکاری کریتوس با یه نفر دیگه هست. کلا TLoU حضور یه نفر همراه شخصیت اصلی رو به سطح جدیدی از استانداردها ارتقا داد. و انقدر الی خوب بود که الان همه میخوان، یا بهتره بگم آرزو دارن چیزی بسازن که این مدلی باشه!

الان GoW هم برپایه این همکاری دو نفره طراحی شده. پسرش قرار نیست زود بمیره و نقش گوشت قربونی رو بازی کنه، برعکس بازی درباری رابطه بین ایندوتا و تاثیراتی که روی هم میزارنه. کریتوس میخواد به پسرش مرد بودن رو یاد بده، زنده موندن، و پسرش هم میخواد اون رو دوباره تبدیل به یک انسان کنه، با عواطف انسانی، نه خدای جنگی که فقط میخواد بکشه! ایده داستانی محشری هست. و SM اثبات کرد که چقدر کاردرسته! کی فکرش رو میکرد GoW رو بشه اینجوری ساخت؟ درست جایی که همه تز میدادن GoW‌ باید فراموش بشه و کریتوس دیگه فولانه و.... بازی ساختن که اتفاقا اثبات میکنه GoW و کریتوس چقدر جای کار داره! عالیه واقعا!

در ضمن هیترها کجا هستن؟:D بیان مجدد تز بدن!:D مخصوصا اونهایی مه گفتن گرافیک بازی SM خوبه چون دوربین ثابته (هرچند دوربین فیکس هم نبود! بلکه Designed Camera‌ بود!) و این دوربین ثابت معجزه میکنه و ....!:D الان گرافیک بازی رو قبول دارن؟:D
الان چون دوربین ثابت نیست گرافیک اینطوریه... اگه ثابت بود نصف اینم نبود.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,195
نام
ماکان
اخ گفتی ماکان میخواستم بگم.کجان الان بیان گرافیک بازی رو ترول کنن عیب بگیرن الان محیط ها هم که دوبرابر و سند باکس شدن.تو قبل معرفی بازی که رسما نسخه رو پیچیدن و گفتن سانتا بلد نیس بازی بسازه حالا ببینیم باز چی پیش میاد.پر بازدید ترین تریلر یوتیوب هم واسه کنفراس مال GOW بوده با 3 میلیون بازدید

آره اینجا ماشالا دوستان چنان SM رو زدن تو سرش که عملا شده بود هم رده رسانا شکوه کویر. و چون GoW:A متاش 80 اینا بود در نتیجه SM‌ اصلا بلد نیست بازی بسازه، همش کپی پیسته و تکراریه و آشغاله و دیگه ته تهش، خیلی حال بدیم، گرافیک بازی هاش خوبه که انم خسته نباشه، چون دوربین ثابته اینجوریه وگرنه که گرافیکش آشغاله و در حال ارتش های فرازمینه. اونم با عذرخواهی از ارتش های فرازمینی.
 

pxc33

کاربر سایت
Dec 4, 2011
2,733
نام
علی
واقعا همراهي الي توي تلو يه جور عجيبي بود كه حتي خود ناتي داگم نتونست توي انچارتد ٤ بسازتش حتي با وجود سخت افزار قوي تر و طبيعتا هوش مصنوعي قوي شده توي انچارتد ٤
 

blechh

کاربر سایت
Jul 25, 2013
3,592
نام
حسین
اقا اینا هر کار میکنن فقط سیستم کامبت تو بازی وجود داشته نه به این صورت که دوتا مربع یه مثلث به یک صورت دیگه:D
یا اینقدر سلاح تو بازی وجود داشته باشه که نبود کامبت حس نشه:D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,195
نام
ماکان
وحید گویا داستان GoW قراره به سمت انسان شدن کریتوس و فاصله گرفتن از خدای جنگ بودن بره! و رابطه بین پدر و پسر خیلی مهمه. در نتیجه کلا اینکه داستان به سمت وحشی گری مجدد کریتوس بره یا پسر بمیره و انگیزه انتقام بشه و... خیلی بعید و دور از ذهنه.
 
  • Like
Reactions: sadegh93

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر