PlayStation God Of War

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
gqhw_rsa3_gow_topic.png




0y2l_gowbox.png



10 نکته در مورد گاد آو وار

ld16_gow4.png


74829

کریتوس ، کسی که به خاطر انتقام خون خانواده ی خود المپ را بر سر المپیون خراب کرد ، اینبار به سراغ اساطیر اسکاندیناوی رفته. اما نه به عنوان کریتوس خشمگین و جویای انتقام قبل، بلکه به عنوان مردی با تجربه که نگاهش به زندگی تغییر کرده. و پس از سال ها،دوباره فرصتی به دست آورده تا طعم پدر بودن(گرچه خونی بودن این رابطه مشخص نیست!) را بچشد، در مسیر تعلیم و آماده کردن این پسر برای نسلی جدید،باید سعی کند خوی خشن خود را مهار کند.
زندگی نامه ی کریتوس تا پایان GOW III

74830

Atreus پسر کریتوس است که زیر دست پدر خود، در حال آموزش و آماده شدن برای عصری جدید است. برعکس کریتوس که یک خارجی در اسکاندیناوی محسوب میشود،این پسر به خوبی با زبان شمالی ها آشناست.(گرچه Atreus نیز نامی یونانی است) همچنین او قابلیت استفاده از جادوی رعد و برق را نیز دارد.

9pjt_gow5.png

  • داستان بازی سال ها بعد از پایان GOW III ، در اساطیر اسکاندیناوی اتفاق می افتد، تیم سازنده به دقت تایم لاین دقیقی برای دنیای بازی ترسیم کرده اند و آگاهی دارند که چه اتفاقاتی در این دنیا می افتد و صرفا کریتوس را به محیط دیگری نبرده اند. گرچه شاید به تمام اتفاقات بین پایان GOW III و شروع این بازی اشاره نشود در بازی

  • بر خلاف نسخه های قبل،دوربین به صورت ثابت نیست و به پشت سر کریتوس انتقال داده شده،زاویه ی دوربین قفل نیست و امکان چرخاندن آن وجود دارد

  • در بازی،هیچ صحنه ای کات نخورده و انگار تمام بازی پشت سر هم فیلم برداری شده است

  • در بازی علاوه بر Leviathan Axe و سپر ، سلاح های دیگری هم حضور دارند، اما این دو ستاره های بازی خواهند بود

  • آترئوس جایگزین جادو در بازی شده ، او با تیرهای خود در مبارزات به کریتوس کمک میکند، به عنوان مثال میتواند دشمن ها را Stun کند

  • چینش دکمه ها تغییر کرده و L1 و L2 برای ضربات سبک و سنگین و مربع برای کنترل آترئوس به کار میرود

  • در مبارزات میشود از محیط کمک گرفت، به عنوان مثال با پرتاب تبر به سمت چراغ نفتی و انداختن آن به روی دشمن میتوان دشمن را به آتش کشید. یا میتوان با پرتاب تبر به طرف دشمن،او را به دیوار دوخت

  • هنگامی که تبر در دسترس نیست، میتوان با دست خالی و مشت به دشمن حمله کرد. همچنین میتوان تبر را بعدا به دست خود فراخواند

  • از سپر میتوان برای Parry کردن ضربات و همینطور در حملات استفاده کرد.

  • در بازی سیستم گرفتن XP و Level Up کردن هم کریتوس و هم آترئوس وجود دارد

  • امکان آپگرید Skillـها ، Armor و سلاح ها وجود دارد

  • سیستم Craft کردن در بازی وجود دارد و امکان ساخت Armorـهای مختلف چه برای کریتوس و چه آترئوس در بازی وجود دارد

  • Runeـهایی وجود دارد که با نصب آن ها بر روی تبر میتوان قدرت های آن را افزایش داد

  • بر خلاف شماره های گذشته، قابلیت پرش و همچنین شنا کردن در بازی وجود ندارد

  • امکان مرگ آترئوس در حین گیم پلی وجود ندارد

  • Cory Barlog (کارگردان بازی)خود خواستار ادامه ی بازی بوده،و برای ساخت ادامه ی سری ، باید ایده و کار متفاوتی را به سونی پیشنهاد میداده تا اجازه ی ساخت ادامه ی بازی را بگیرد. همچنین با رویه ای که برای بازی در پیش گرفته شده، او خواهان جذب مخاطب های بیشتر برای سری است تا این سری بتواند به سطح بازی هایی مانند Uncharted و یا Assassin's Creed در داشتن فن بیس بزرگ برسد.
27x5_stm.png
yye5_gow_coll.png

1y7r_gow2.png

kt42_image_god_of_war-32160-3634_0001_thumb.jpg
3sii_image_god_of_war-32160-3634_0002_thumb.jpg
wevp_image_god_of_war-32160-3634_0003_thumb.jpg


kf41_image_god_of_war-35800-3634_0001_thumb.jpg
8jfi_image_god_of_war-35800-3634_0002_thumb.jpg
1qds_image_god_of_war-35800-3634_0003_thumb.jpg


gcnh_image_god_of_war-35800-3634_0004_thumb.jpg
atte_image_god_of_war-35800-3634_0005_thumb.jpg
qwuv_image_god_of_war-35800-3634_0006_thumb.jpg


ujrw_image_god_of_war-35800-3634_0007_thumb.jpg
8ybc_image_god_of_war-35800-3634_0008_thumb.jpg
fity_image_god_of_war-35800-3634_0009_thumb.jpg

3bpq_gow3.png



5rzs_gow1.png




Prologue : A Saga Borne of Ash

A Saga Borne of Ash

Chapter One : A Riddle of Rune



Chapter Two : The Creatures Arise

Rise of The Draugr
A Fire Troll Approaches
Manifestation of The Revenant

Chapter Three : The Dead Stone Mason

The Dead Stone Mason
---

در پست دوم تاپیک، اطلاعاتی که در ارتباط با اساطیر نورث توسط دوستان نوشته شده،جمع آوری شده!

و همچنین احسان @Kaine و کیان @.: Darkness :. برای آماده کردن تصاویر
 
Last edited by a moderator:
حالا اون دوستمون یک کم زیاده روی کرد.ولی واقعا این نسل بازی فوق العاده خیلی کم داشتیم.حتی به تعداد انگشت های دست هم نمیرسه تعدادشون. وگرنه بازی متوسط و با ارفاق خوب زیاد داشتیم.البته بستگی به انتظارات طرف از بازی هم داره.مثلا شاید برای یکی اساسین کرید اورجینز حکم یک بازی فوق العاده براش باشه ولی مثلا برای من یک بازی طرفا معمولی سرگرم کننده!!!
در کل بازی فوق العاده از نظر من به عنوان مثال به ویچر 3 میگن یا بلودبورن
در کل نسل ضعیفی بوده از نظر بازی های فوق العاده!!
 
امبدوارم بازی خوب درمیاد تا تو ذوق خیلی از فنا نخوره. واقعا تریلر داستان بازی دیگه درون حدم نبود منصف باشیم.
Rune: Ragnarok هم تریلرش دیروز اومده برید ببینید.
آقا لینک تریلر این بازی رو میشه برای من پ. خ کنید لطفا.
بازی رو human head studio داره میسازه و من شک ندارم که بازیه خوبی میشه. دنیای بازی کاملا در یک یونیورس با گاد اف وار داره روایت میشه. هر دو در جهان های نورس. البته سبکشون با هم فرق داره .
 
  • Like
Reactions: mehran3500
اینکه شما دهه شصتی باشی یا دهه چهل یا مربوط به قرن پیش به هر حال حرف شما بی اساسه نظرتم بابت نبود بازی خوب برا خودت نگه دار لطفا!از اول نسل 8 کلی بازی خوب اومده تو سبکای مختلف!حالا اگه سلیقه شما نمیخوره به اون بازیا یا فقط یه بازی خاص مد نظر شماست مشکل شماست نه این نسل!میشه ده ها بازی خوب لیست کرد که همشون خاطره انگیز بودن و همین نسلم اومدن اتفاقا!
بار اولم نیست اینجور پستای مسخره زده میشه و چون یه عده خودشونو دهه شصتی میدونن انگار بقیه فهم و شعور درک بازی ندارن و فقط اینا میفهمن بازی واقعی چیه چون دهه شصتین!
والا مام از کنسول اول سونی گرفته تا سگا و میکرو تجربه بازی داشتیم اینقدر قمپز در نمیکنیم!نمیدونم دهه شصتی باید باشی که اصیل زاده صنعت گیم حساب بشی یا مثلا ژن دهه شصتیا خوبه و درک بازی دارن بقیه یه مشت نفهمن که هیچی حالیشون نیست!طرف چون دهه شصتیه و از نظر فکر محدود خودش ژن خوب صنعت گیم حساب میشه به خودش اجازه میده راحت توهین کنه به بقیه!کسی نیازی نیست دهه شصتی باشه تا بفهمه بازی خوب چیه برادر شما برو طرز فکر چرتتو عوض کنن که نه تنها تو فضای مجازی بلکه تو دنیای واقعی و خیلی بدتر ملت حسابتو میزارن کف دستت تا اینقدر خودتو جدای بقیه ندونی!
در رابطه با اینکه این نسل تعداد بازی های AAA ارجینال و جدیدش که تا الان عرضه شدن با نسل ۶ و ۷ قابل مقایسه نیستن هم شکی نیست .
پ . ن :شما مثل اینکه از دهه شصتی ها زخم خورده ای هر کسی میتونه نظرشو اینجا بگه ، شما هم سعی کن در رابطه با انسان ها در حدود ادب حرکت کنی .


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
امبدوارم بازی خوب درمیاد تا تو ذوق خیلی از فنا نخوره. واقعا تریلر داستان بازی دیگه درون حدم نبود منصف باشیم.
Rune: Ragnarok هم تریلرش دیروز اومده برید ببینید.
اینو که گفتی رفتم دیدم فقط باید بگم عالی بود همین
یعنی اون گرگ و اون مار و اون اژدها با اون خدایه آخر‌تریلر واقعا عالی بود .

عجب گرگی بود عجب اژدهایی کف کردم یه حریف قدر واسه‌ گاد میشه بدون کوچکترین شکی

سریال وایکینگ ها بود فقط اون تخیلاتی که تو فقلم بهش ایمان داشتن اینجا به واقعیت تبدیلش کردن درست مثل فیلم هم تایید شده کشتی و دریا نوردی خیلی عظیم هست تو بازی
سبکشم که ویچریه هست جهان باز اونم با اون موجودا چه شود
 
  • Like
Reactions: mehran3500
آقا لینک تریلر این بازی رو میشه برای من پ. خ کنید لطفا.
بازی رو human head studio داره میسازه و من شک ندارم که بازیه خوبی میشه. دنیای بازی کاملا در یک یونیورس با گاد اف وار داره روایت میشه. هر دو در جهان های نورس. البته سبکشون با هم فرق داره .
داداش تو یوتیوب هست سرچ کنید. دقیقا سازندش سازنده پری 2006 هست. نسخه یکشم سال 2001اومده:)
 
  • Like
Reactions: uriel
والا اینجور که شما گفتین یه لحظه فکر کردم شاهکارهایی مثل Horizon Zero Dawn، Uncharted 4, Persona 5, Bloodborone و خیلی از بازی های دیگه انحصاری کنسول دیگه ای بودن:D:-"

اضافه میشه به لیست شما:
Until Dawn
inFamouse SS
inFamouse FL
Drive Club
The last guardian
Uncharted lost legancy
The Order 1886
Farpoint
Killzone shadow fall
tearaway
Knack
Knack II
حتی تو سبکهای خاص:
Shadow of the beast
Bound
O! my genesis
koi
playroom - vr

من هم دهه 60 هستم.و زمان آتاری و کومودور 64 و میکرو و سگا و PS1 رو یاد دارم و داشتم همشو.
الحق بازیها داره حرفه ای تر چه در زمینه ساخت و چه بازی بازها می ره.
برای ساخت چنین بازیهای با کیفیت دیگه مثل زمان آتاری و میکرو که دونفر میرفتن تو گاراژ خونه و بازی میساختن ، نیست ، و تیم سازنده و ساعت کار زیاد و هماهنگی میان تیم ، صداگذاری و طراحی و گرافیک و بهینه سازی و.... لازم هستش.
البته قبول دارم زمان میکرو و آتاری اصل خلاقیتهای بازی سازی پایه گذاری شد و اوج بازی سازی زمان سگا مگا درایو و نینتندو 64 بود واقعا بازیهای رنگارنگ و داستانها جدید و فندانسیون گیم ریخته شد.
زمان PS1 گرچه تعداد بازیها زیاد شد ولی واقعا صنعت بازی سازی به ابتزال کشیده شد و تقریبا زیر سایه سینما رفت.از اصالت خودش دور شد و بخش جانبی صنعت سینما شد.
شاید مهمترین دلیلش نبود رقابت بود و اکثر رقیبها قدر از میدون به در شدن و صنعت بازی سازی و کنسول تقریبا انحصارا دست سونی بود.
بازیهای انحصاری چندان چنگی به دل نمیزد و کیفیت نداشت و علاوه بر اون اکثرا شده بودن تیزر تبلیغاتی.
هرچی فیلم و سریال و انیمیشن بود بازیش اومد و اکثرا از اِلمانهای مشابه گیم پلی مشابه و حتی موتور بازی سازی مشابه استفاده میکردن.اکثرا سوم شخص و با یک گرافیک و دشمنو بزن برو جلو بود فقط انگار کارکترهای اصلی و NPC خا عوض میشدن و باز همون گیم پلی و گرافیک و...
بازی زیر ناشرش هم یوبی دزد معروفه:

8xsc_insgaitled.png

بازیهای موبایل الان گرافیک و گیم پلی بالاتری دارند.باور کن همه فروش بازی به خاطر کارآگاه گجت و شهرت اون موقعش هستش.
توی نسل بعد وضع بهتر شد و ماکروسافت وارد رقابت شد و کیفیت بازیها مخصوصا انحصاری ها بالا رفت و اولین نسخه های همین خدای جنگ هم پایه گذاریش اون موقع بود و تو این نسل بود که صنعت گیم کم کم از زیر بار سینما در اومد و صنعت مستقل شد ولی هنوز هم بازیهایی بودند که بر اساس انیمیشنها و فیلمها و سریالها بودن که یادگار نسل قبل بودند.
توی نسل بعد ، باز هم میشه گفت صنعت گیم به اوج خودش و بلوغ خودش رسید.PS3 و XBOX360 انحصاریهای زیاد و با کیفیت داشتند و کمتر شاهد بازی شدن فیلمها و انیمیشنها بودیم مگر در موارد خاص مثل آواتور که اونها هم جزء بازیهای اصلی نبودن.واقعا توی بخش انحصاری پیشرفت کردن و ظاهرا یه قانون نانوشته بین سونی و ماکروسافت بود که بازیهایی انحصار کنسولی ارائه بدن یعنی بازی روی PC ارائه نشه.یا شاید هم بخاطر این بود که معماری اون دوتا کنسول با PC فرق داشت و برای سازنده صرف نمیکرد بازی رو ، روی PC پورت بکنه.هرچی که بود به نفع کنسولها شد و لیست بلند بالایی بازی هستن که فقط روی PS3 و XBOX360 ارائه شدن.برای بازی کردنشون مجبور بودی سمت یکی از دو کنسول بروی.
نسل بعد XB1 و PS4 بود که گرچه تو نسل قبل به اوج خودش رسیده بود صنعت گیم ولی همین فکر کنم پرتگاهش شد یعنی انتظارات بالا رفت و شرکتها با احتیاط و وسواس زیاد بازی میسازن و مجبورن هزینه زیاد بکنن و فراموش نکنیم تکنولوژی بسیار گرونتر هم شده که این یعنی ابزار ساخت بازی گرونتر شده ، اشخاص بازی ساز حرفه ای تر شدن و شغلشون شده و قاعدتا حقوق و دستمزد و مزایا و... دارن که این هم هزینه ساخت بازی رو بیشتر میکنه.به غیر از تعداد معدودی اکثرا انتظار مولتی پلیر رو هم دارن که تو PS1 و PS2 اصلا وجود نداشت و تو PS3 خیلی مطرح نبود و ساخت سرور و هماهنگ کردن و ساخت بخش جدا مولتی پلیر و و... هم باز هزینه های خاص خودشو داره.گرچه همه این عوامل و هزینه ها چند قدمی عقبتر برد صنعت گیم رو ولی انصافا به قهقرا نبرد.گرچه بازیهای این نسل واقعا از نظر داستان و کیفیت گرافیکی و صدا گذاری و گیم پلی رشد چشمگیری داشتند ولی از نظر کمیت به شدت کم شدن.
نسل داره تموم میشه تازه میخوان GOW رو ارائه کنن و یا نسل تقریبا تموم شده بود و تیکن 7 اومد نسل کلا تموم شد یه تنیس و اسنوکر درست درمون نیومد ! کلا برای این نسل یه GTA نیومد و به ریمستر همون GTA نسل قبل بسنده کردن.یک متال گیر نصفه نیمه و هول هولی با اون داستانها که همه میدونیم.هیتمن هم که به جایی نرسید و عملا نصفه نیمه کاره موند.دیگه عادت کردیم تو هر نسل فقط یه مورتال کومبات بیاد و بازیهای قدیمی به بن بست داستانی رسیدن.هیچ حمایتی از کمرا و کنیکت نشد و بازی خاصی براشون نیومد. اینها فاجعه هستن.واقعا بازی سازها از این نسل عقب موندن.
البته اونور XBOX1 هم وضع بهتری نداره با یک نگاه به انحصاری هاش (بدون اونهایی که رو PC هم هستن) متوجه وضعیت اسفباری میشیم که انحصاری هاش به اندازه انگشتان یک دست هم نیست.
من فکر کنم اگر برای نسل بعد ماکروسافت و سونی باز توافق بکنن که تعدادی از بازیها روی PC ارائه نشن و فقط رو کنسول بیان ، باز بخش قابل توجهی از بازار رو به سوی خودشون جلب میکنن.
البته اون وضعیت که دوستمون مدنظر داره الان تو صنعت گیم موبایل رواج داره هنوز و بازیها با کیفیت و بی کیفیت از نظر کمی زیاد شدن و هر روز هم زیادتر میشن.به نظر من ایشون سمت موبایل گیمینگ بره بیشتر ارضا میشه.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Sony+ and mamadian
اضافه میشه به لیست شما:
Until Dawn
inFamouse SS
inFamouse FL
Drive Club
The last guardian
Uncharted lost legancy
The Order 1886
Farpoint
Killzone shadow fall
tearaway
Knack
Knack II
حتی تو سبکهای خاص:
Shadow of the beast
Bound
O! my genesis
koi
playroom - vr

من هم دهه 60 هستم.و زمان آتاری و کومودور 64 و میکرو و سگا و PS1 رو یاد دارم و داشتم همشو.
الحق بازیها داره حرفه ای تر چه در زمینه ساخت و چه بازی بازها می ره.
برای ساخت چنین بازیهای با کیفیت دیگه مثل زمان آتاری و میکرو که دونفر میرفتن تو گاراژ خونه و بازی میساختن ، نیست ، و تیم سازنده و ساعت کار زیاد و هماهنگی میان تیم ، صداگذاری و طراحی و گرافیک و بهینه سازی و.... لازم هستش.
البته قبول دارم زمان میکرو و آتاری اصل خلاقیتهای بازی سازی پایه گذاری شد و اوج بازی سازی زمان سگا مگا درایو و نینتندو 64 بود واقعا بازیهای رنگارنگ و داستانها جدید و فندانسیون گیم ریخته شد.
زمان PS1 گرچه تعداد بازیها زیاد شد ولی واقعا صنعت بازی سازی به ابتزال کشیده شد و تقریبا زیر سایه سینما رفت.از اصالت خودش دور شد و بخش جانبی صنعت سینما شد.
شاید مهمترین دلیلش نبود رقابت بود و اکثر رقیبها قدر از میدون به در شدن و صنعت بازی سازی و کنسول تقریبا انحصارا دست سونی بود.
بازیهای انحصاری چندان چنگی به دل نمیزد و کیفیت نداشت و علاوه بر اون اکثرا شده بودن تیزر تبلیغاتی.
هرچی فیلم و سریال و انیمیشن بود بازیش اومد و اکثرا از اِلمانهای مشابه گیم پلی مشابه و حتی موتور بازی سازی مشابه استفاده میکردن.اکثرا سوم شخص و با یک گرافیک و دشمنو بزن برو جلو بود فقط انگار کارکترهای اصلی و NPC خا عوض میشدن و باز همون گیم پلی و گرافیک و...
بازی زیر ناشرش هم یوبی دزد معروفه:

8xsc_insgaitled.png

بازیهای موبایل الان گرافیک و گیم پلی بالاتری دارند.باور کن همه فروش بازی به خاطر کارآگاه گجت و شهرت اون موقعش هستش.
توی نسل بعد وضع بهتر شد و ماکروسافت وارد رقابت شد و کیفیت بازیها مخصوصا انحصاری ها بالا رفت و اولین نسخه های همین خدای جنگ هم پایه گذاریش اون موقع بود و تو این نسل بود که صنعت گیم کم کم از زیر بار سینما در اومد و صنعت مستقل شد ولی هنوز هم بازیهایی بودند که بر اساس انیمیشنها و فیلمها و سریالها بودن که یادگار نسل قبل بودند.
توی نسل بعد ، باز هم میشه گفت صنعت گیم به اوج خودش و بلوغ خودش رسید.PS3 و XBOX360 انحصاریهای زیاد و با کیفیت داشتند و کمتر شاهد بازی شدن فیلمها و انیمیشنها بودیم مگر در موارد خاص مثل آواتور که اونها هم جزء بازیهای اصلی نبودن.واقعا توی بخش انحصاری پیشرفت کردن و ظاهرا یه قانون نانوشته بین سونی و ماکروسافت بود که بازیهایی انحصار کنسولی ارائه بدن یعنی بازی روی PC ارائه نشه.یا شاید هم بخاطر این بود که معماری اون دوتا کنسول با PC فرق داشت و برای سازنده صرف نمیکرد بازی رو ، روی PC پورت بکنه.هرچی که بود به نفع کنسولها شد و لیست بلند بالایی بازی هستن که فقط روی PS3 و XBOX360 ارائه شدن.برای بازی کردنشون مجبور بودی سمت یکی از دو کنسول بروی.
نسل بعد XB1 و PS4 بود که گرچه تو نسل قبل به اوج خودش رسیده بود صنعت گیم ولی همین فکر کنم پرتگاهش شد یعنی انتظارات بالا رفت و شرکتها با احتیاط و وسواس زیاد بازی میسازن و مجبورن هزینه زیاد بکنن و فراموش نکنیم تکنولوژی بسیار گرونتر هم شده که این یعنی ابزار ساخت بازی گرونتر شده ، اشخاص بازی ساز حرفه ای تر شدن و شغلشون شده و قاعدتا حقوق و دستمزد و مزایا و... دارن که این هم هزینه ساخت بازی رو بیشتر میکنه.به غیر از تعداد معدودی اکثرا انتظار مولتی پلیر رو هم دارن که تو PS1 و PS2 اصلا وجود نداشت و تو PS3 خیلی مطرح نبود و ساخت سرور و هماهنگ کردن و ساخت بخش جدا مولتی پلیر و و... هم باز هزینه های خاص خودشو داره.گرچه همه این عوامل و هزینه ها چند قدمی عقبتر برد صنعت گیم رو ولی انصافا به قهقرا نبرد.گرچه بازیهای این نسل واقعا از نظر داستان و کیفیت گرافیکی و صدا گذاری و گیم پلی رشد چشمگیری داشتند ولی از نظر کمیت به شدت کم شدن.
نسل داره تموم میشه تازه میخوان GOW رو ارائه کنن و یا نسل تقریبا تموم شده بود و تیکن 7 اومد نسل کلا تموم شد یه تنیس و اسنوکر درست درمون نیومد ! کلا برای این نسل یه GTA نیومد و به ریمستر همون GTA نسل قبل بسنده کردن.یک متال گیر نصفه نیمه و هول هولی با اون داستانها که همه میدونیم.هیتمن هم که به جایی نرسید و عملا نصفه نیمه کاره موند.دیگه عادت کردیم تو هر نسل فقط یه مورتال کومبات بیاد و بازیهای قدیمی به بن بست داستانی رسیدن.هیچ حمایتی از کمرا و کنیکت نشد و بازی خاصی براشون نیومد. اینها فاجعه هستن.واقعا بازی سازها از این نسل عقب موندن.
البته اونور XBOX1 هم وضع بهتری نداره با یک نگاه به انحصاری هاش (بدون اونهایی که رو PC هم هستن) متوجه وضعیت اسفباری میشیم که انحصاری هاش به اندازه انگشتان یک دست هم نیست.
من فکر کنم اگر برای نسل بعد ماکروسافت و سونی باز توافق بکنن که تعدادی از بازیها روی PC ارائه نشن و فقط رو کنسول بیان ، باز بخش قابل توجهی از بازار رو به سوی خودشون جلب میکنن.
البته اون وضعیت که دوستمون مدنظر داره الان تو صنعت گیم موبایل رواج داره هنوز و بازیها با کیفیت و بی کیفیت از نظر کمی زیاد شدن و هر روز هم زیادتر میشن.به نظر من ایشون سمت موبایل گیمینگ بره بیشتر ارضا میشه.
قبول دارم واقعا. بازی سازی با کیفیت و پدر مادر در این نسل، کار به غایت دشواریه که از حد توان بسیاری از استودیوها خارجه. در واقع، اگه بخوان با استانداردهای این نسل بازی خوبی بسازن، مستلزم صرف وقت و هزینه بسیار بالاییه.
 
اضافه میشه به لیست شما:
Until Dawn
inFamouse SS
inFamouse FL
Drive Club
The last guardian
Uncharted lost legancy
The Order 1886
Farpoint
Killzone shadow fall
tearaway
Knack
Knack II
حتی تو سبکهای خاص:
Shadow of the beast
Bound
O! my genesis
koi
playroom - vr

من هم دهه 60 هستم.و زمان آتاری و کومودور 64 و میکرو و سگا و PS1 رو یاد دارم و داشتم همشو.
الحق بازیها داره حرفه ای تر چه در زمینه ساخت و چه بازی بازها می ره.
برای ساخت چنین بازیهای با کیفیت دیگه مثل زمان آتاری و میکرو که دونفر میرفتن تو گاراژ خونه و بازی میساختن ، نیست ، و تیم سازنده و ساعت کار زیاد و هماهنگی میان تیم ، صداگذاری و طراحی و گرافیک و بهینه سازی و.... لازم هستش.
البته قبول دارم زمان میکرو و آتاری اصل خلاقیتهای بازی سازی پایه گذاری شد و اوج بازی سازی زمان سگا مگا درایو و نینتندو 64 بود واقعا بازیهای رنگارنگ و داستانها جدید و فندانسیون گیم ریخته شد.
زمان PS1 گرچه تعداد بازیها زیاد شد ولی واقعا صنعت بازی سازی به ابتزال کشیده شد و تقریبا زیر سایه سینما رفت.از اصالت خودش دور شد و بخش جانبی صنعت سینما شد.
شاید مهمترین دلیلش نبود رقابت بود و اکثر رقیبها قدر از میدون به در شدن و صنعت بازی سازی و کنسول تقریبا انحصارا دست سونی بود.
بازیهای انحصاری چندان چنگی به دل نمیزد و کیفیت نداشت و علاوه بر اون اکثرا شده بودن تیزر تبلیغاتی.
هرچی فیلم و سریال و انیمیشن بود بازیش اومد و اکثرا از اِلمانهای مشابه گیم پلی مشابه و حتی موتور بازی سازی مشابه استفاده میکردن.اکثرا سوم شخص و با یک گرافیک و دشمنو بزن برو جلو بود فقط انگار کارکترهای اصلی و NPC خا عوض میشدن و باز همون گیم پلی و گرافیک و...
بازی زیر ناشرش هم یوبی دزد معروفه:

8xsc_insgaitled.png

بازیهای موبایل الان گرافیک و گیم پلی بالاتری دارند.باور کن همه فروش بازی به خاطر کارآگاه گجت و شهرت اون موقعش هستش.
توی نسل بعد وضع بهتر شد و ماکروسافت وارد رقابت شد و کیفیت بازیها مخصوصا انحصاری ها بالا رفت و اولین نسخه های همین خدای جنگ هم پایه گذاریش اون موقع بود و تو این نسل بود که صنعت گیم کم کم از زیر بار سینما در اومد و صنعت مستقل شد ولی هنوز هم بازیهایی بودند که بر اساس انیمیشنها و فیلمها و سریالها بودن که یادگار نسل قبل بودند.
توی نسل بعد ، باز هم میشه گفت صنعت گیم به اوج خودش و بلوغ خودش رسید.PS3 و XBOX360 انحصاریهای زیاد و با کیفیت داشتند و کمتر شاهد بازی شدن فیلمها و انیمیشنها بودیم مگر در موارد خاص مثل آواتور که اونها هم جزء بازیهای اصلی نبودن.واقعا توی بخش انحصاری پیشرفت کردن و ظاهرا یه قانون نانوشته بین سونی و ماکروسافت بود که بازیهایی انحصار کنسولی ارائه بدن یعنی بازی روی PC ارائه نشه.یا شاید هم بخاطر این بود که معماری اون دوتا کنسول با PC فرق داشت و برای سازنده صرف نمیکرد بازی رو ، روی PC پورت بکنه.هرچی که بود به نفع کنسولها شد و لیست بلند بالایی بازی هستن که فقط روی PS3 و XBOX360 ارائه شدن.برای بازی کردنشون مجبور بودی سمت یکی از دو کنسول بروی.
نسل بعد XB1 و PS4 بود که گرچه تو نسل قبل به اوج خودش رسیده بود صنعت گیم ولی همین فکر کنم پرتگاهش شد یعنی انتظارات بالا رفت و شرکتها با احتیاط و وسواس زیاد بازی میسازن و مجبورن هزینه زیاد بکنن و فراموش نکنیم تکنولوژی بسیار گرونتر هم شده که این یعنی ابزار ساخت بازی گرونتر شده ، اشخاص بازی ساز حرفه ای تر شدن و شغلشون شده و قاعدتا حقوق و دستمزد و مزایا و... دارن که این هم هزینه ساخت بازی رو بیشتر میکنه.به غیر از تعداد معدودی اکثرا انتظار مولتی پلیر رو هم دارن که تو PS1 و PS2 اصلا وجود نداشت و تو PS3 خیلی مطرح نبود و ساخت سرور و هماهنگ کردن و ساخت بخش جدا مولتی پلیر و و... هم باز هزینه های خاص خودشو داره.گرچه همه این عوامل و هزینه ها چند قدمی عقبتر برد صنعت گیم رو ولی انصافا به قهقرا نبرد.گرچه بازیهای این نسل واقعا از نظر داستان و کیفیت گرافیکی و صدا گذاری و گیم پلی رشد چشمگیری داشتند ولی از نظر کمیت به شدت کم شدن.
نسل داره تموم میشه تازه میخوان GOW رو ارائه کنن و یا نسل تقریبا تموم شده بود و تیکن 7 اومد نسل کلا تموم شد یه تنیس و اسنوکر درست درمون نیومد ! کلا برای این نسل یه GTA نیومد و به ریمستر همون GTA نسل قبل بسنده کردن.یک متال گیر نصفه نیمه و هول هولی با اون داستانها که همه میدونیم.هیتمن هم که به جایی نرسید و عملا نصفه نیمه کاره موند.دیگه عادت کردیم تو هر نسل فقط یه مورتال کومبات بیاد و بازیهای قدیمی به بن بست داستانی رسیدن.هیچ حمایتی از کمرا و کنیکت نشد و بازی خاصی براشون نیومد. اینها فاجعه هستن.واقعا بازی سازها از این نسل عقب موندن.
البته اونور XBOX1 هم وضع بهتری نداره با یک نگاه به انحصاری هاش (بدون اونهایی که رو PC هم هستن) متوجه وضعیت اسفباری میشیم که انحصاری هاش به اندازه انگشتان یک دست هم نیست.
من فکر کنم اگر برای نسل بعد ماکروسافت و سونی باز توافق بکنن که تعدادی از بازیها روی PC ارائه نشن و فقط رو کنسول بیان ، باز بخش قابل توجهی از بازار رو به سوی خودشون جلب میکنن.
البته اون وضعیت که دوستمون مدنظر داره الان تو صنعت گیم موبایل رواج داره هنوز و بازیها با کیفیت و بی کیفیت از نظر کمی زیاد شدن و هر روز هم زیادتر میشن.به نظر من ایشون سمت موبایل گیمینگ بره بیشتر ارضا میشه.
دوست عزیز بازم میگم بازی خوب زیاد داشتیم ولی شاهکار بسیار کم.شاهکار به ویچر 3 بلودبورن انچارتد 4 میگن نه به knack2!!
 
اینکه شما دهه شصتی باشی یا دهه چهل یا مربوط به قرن پیش به هر حال حرف شما بی اساسه نظرتم بابت نبود بازی خوب برا خودت نگه دار لطفا!از اول نسل 8 کلی بازی خوب اومده تو سبکای مختلف!حالا اگه سلیقه شما نمیخوره به اون بازیا یا فقط یه بازی خاص مد نظر شماست مشکل شماست نه این نسل!میشه ده ها بازی خوب لیست کرد که همشون خاطره انگیز بودن و همین نسلم اومدن اتفاقا!
بار اولم نیست اینجور پستای مسخره زده میشه و چون یه عده خودشونو دهه شصتی میدونن انگار بقیه فهم و شعور درک بازی ندارن و فقط اینا میفهمن بازی واقعی چیه چون دهه شصتین!
والا مام از کنسول اول سونی گرفته تا سگا و میکرو تجربه بازی داشتیم اینقدر قمپز در نمیکنیم!نمیدونم دهه شصتی باید باشی که اصیل زاده صنعت گیم حساب بشی یا مثلا ژن دهه شصتیا خوبه و درک بازی دارن بقیه یه مشت نفهمن که هیچی حالیشون نیست!طرف چون دهه شصتیه و از نظر فکر محدود خودش ژن خوب صنعت گیم حساب میشه به خودش اجازه میده راحت توهین کنه به بقیه!کسی نیازی نیست دهه شصتی باشه تا بفهمه بازی خوب چیه برادر شما برو طرز فکر چرتتو عوض کنن که نه تنها تو فضای مجازی بلکه تو دنیای واقعی و خیلی بدتر ملت حسابتو میزارن کف دستت تا اینقدر خودتو جدای بقیه ندونی!

آفرین به شما و ادبتون! همین ادبت نشون میده که چقدر با تجربه ای! لازم نمی‌دونم نظری راجب ادب و نظرات بی منطق شما بدم چون مطمئن باش به اندازه سن و سالت فقط کد نویسی کردم و همین الانشم در صنعت بازی و نرم افزاری فعالم و نظراتم کاملا از بُعد فنی و رفتار‌های شرکت‌های توسعه دهنده بازی و نرم افزاری هست.
 
در رابطه با اینکه این نسل تعداد بازی های AAA ارجینال و جدیدش که تا الان عرضه شدن با نسل ۶ و ۷ قابل مقایسه نیستن هم شکی نیست .
پ . ن :شما مثل اینکه از دهه شصتی ها زخم خورده ای هر کسی میتونه نظرشو اینجا بگه ، شما هم سعی کن در رابطه با انسان ها در حدود ادب حرکت کنی .
Sent from my iPhone using Tapatalk

بحث این هست که بازی GOW واقعا دیر کرده و از نظر من تو نسل هشتم تعداد بازی‌های خوب کمتر شده حالا این آقا نمیدونم چرا اینهمه تهاجمی رفتار میکنه خدا داند! :)) ظاهرا انجمن‌ها قوانین و مدیرت خاصی برای فیلترینگ صحبت‌ها ندارن حیف...
 
کلا این بندگان خدا هرکاری بکنن یه عده معترض پیدا میشن :)) بازیارو زود به زود عرضه کنن میگن این چه وضعشه مگه داری کالاف میسازی؟!

تا اونجا که من میدونم ساخت gow تقریبا از سال 2013 شروع شده یعنی دقیقا همون سالی که آخرین نسخش اومد. این وسط یه بازیم کنسل شده ظاهرا، با در نظر گرفتن اینکه نسخه جدید یه مسیر کاملا متفاوتو داره طی میکنه و به قول خودمون همه چیو کوبیدن از اول ساختن، 5 سال زمان زیادیه؟ من که اینطور فکر نمیکنم. :D
 
  • Like
Reactions: mohsen2012
بحث این هست که بازی GOW واقعا دیر کرده و از نظر من تو نسل هشتم تعداد بازی‌های خوب کمتر شده حالا این آقا نمیدونم چرا اینهمه تهاجمی رفتار میکنه خدا داند! :)) ظاهرا انجمن‌ها قوانین و مدیرت خاصی برای فیلترینگ صحبت‌ها ندارن حیف...
دوست عزیز GOW از سال 2013 در مرحله ساخت بوده تا همین الان که میبینید تاریخ عرضه مشخص شده همچنان در حال ساخته و داره مراحل پلی تستینگ و رفع باگ رو میگذرونه اینکه دیر شده چون هزینه بازی ها بالا رفته مدت ساختشون طولانی شده GOW بعد از اخرین نسخش قرار بوده توسط سونی کنار گذاشته بشه تا اینکه از طرف کوری بارلاگ ایده ای مطرح میشه و چراغ سبزی دریافت میشه که اجازه میدن دوباره ساخته بشه.وقتی یه فرنچایز بسیار محبوب دچار این حالت میشه باید با تمام وسواس و دقت روش کار بشه که ازش مطمئن بشن برای همین کوری تا حالا بالای 20 بار خودش از اول تا اخر بازیو تموم کرده سانتا مونیکا بازی کنسل شده داشته بهشون ضرر زده شده پس باید از مراحل ساخت GOW جدید مطمئن میشدن نه تنها GOW بلکه تمام بلک باسترها زمان ساختشون بالاست اگه هم تاریخ عرضه بازی 3 ماه دیگست چون حتی بازی به اس گاو هم نیاز به بازاریابی و تبلیغات داره که داره انجام میشه.زیاد سخت نگیرید به این مسائل.
 
دوست عزیز GOW از سال 2013 در مرحله ساخت بوده تا همین الان که میبینید تاریخ عرضه مشخص شده همچنان در حال ساخته و داره مراحل پلی تستینگ و رفع باگ رو میگذرونه اینکه دیر شده چون هزینه بازی ها بالا رفته مدت ساختشون طولانی شده GOW بعد از اخرین نسخش قرار بوده توسط سونی کنار گذاشته بشه تا اینکه از طرف کوری بارلاگ ایده ای مطرح میشه و چراغ سبزی دریافت میشه که اجازه میدن دوباره ساخته بشه.وقتی یه فرنچایز بسیار محبوب دچار این حالت میشه باید با تمام وسواس و دقت روش کار بشه که ازش مطمئن بشن برای همین کوری تا حالا بالای 20 بار خودش از اول تا اخر بازیو تموم کرده سانتا مونیکا بازی کنسل شده داشته بهشون ضرر زده شده پس باید از مراحل ساخت GOW جدید مطمئن میشدن نه تنها GOW بلکه تمام بلک باسترها زمان ساختشون بالاست اگه هم تاریخ عرضه بازی 3 ماه دیگست چون حتی بازی به اس گاو هم نیاز به بازاریابی و تبلیغات داره که داره انجام میشه.زیاد سخت نگیرید به این مسائل.

منم قبول دارم از لحاظ فنی و توسعه طبیعی هست ! رفته رفته نسل‌های بعدی بازی‌ها هرچقدر حرفه ای تر میشه و زمان توسعشونم بیشتر! اگه دقت کنید گفتم نسبت به نسل‌های گذشته بر اساس عادتی که داشتیم باعث میشه دیگه از صبرو حوصلمون خارج بشه و اگرنا قشنک می‌دونم فرآیند توسعش چطور پیش میره. در کل این بازی باید یکی از بهترین‌ها بشمار بیاد که یک دلی ازش تازه کنیم.
 
من تا قبل اين تريلر اخري يه كم به بازي شك داشتم، خداوندگار كريتوس من رو ببخشه:D با يه چيزي عجيبي رو به رو هستيم معلومه اصلا. شايد يه چيزي شاخ تر از سه گانه تاريخي
 
  • Like
Reactions: Metal Gear


پاسخ خود را بنویسید ...

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or