PlayStation God of War Ragnarok

سازنده
Santa Monica Studio
تاریخ انتشار
November 9, 2022 (۱۸ آبان 1401)
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
God of War Ragnarok
IMG_20210911_212633_copy_600x200.jpg
Biography
Ragnarök
e17dd58892e48fd104c3203eb2ccd3e8-724x1024.jpg


موج اول
شروع آخرالزمان از جنگ‌های خونین در میدگارد و از بین انسان‌ها راه می‌افتد، برادران به جان هم افتاده و یکدیگر را به قتل می‌رسانند و جرم و جنایت در میدگارد بیداد می‌کند.
سپس زمستان سخت (Fimbulvetr ) از راه می‌رسد که به مدت سه سال با خود سرمای شدید و تاریکی به همراه می‌آورد
زمین سراسر از یخی ضخیم پوشیده شده و انسان‌ها در سرما و گرسنگی تمام امید و ایمانشان را از دست می‌دهند.

موج دوم
اسکال (Sköll) و هاتی (Hati – گرگ‌هایی که به دنبال ارابه‌های خورشید و ماه می‌کردند) بالاخره موفق می‌شوند هر کدام طعمه خود را شکار کنند
اسکال خورشید را به دندان گرفته و خون از آن به زمین جاری می‌شود و هاتی ماه را بلعیده و ستارگان نیز آسمان را ترک می‌کنند و تاریکی مطلق همه جا را فرا می‌گیرد.

موج آخر
زمین شروع به لرزیدن می‌کند و فنریر که توسط خدایان در غل و زنجیر بود، آزاد می‌شود تا از خدایانی که او را اسیر کرده بودند انتقام بگیرد.


+ نگهبان خدایان (Heimdall) در شاخ خود دمیده و تمام خدایان به همراه وایکینگ‌هایی که با شرافت جنگیده و مرده بودند و در والهالا درکنار خدایان مستقر بودند، خود را برای نبردی بزرگ آماده می‌کنند.
+ ایگدراسیل (Yggdrasil) که 9 سرزمین بر روی شاخه و ریشه‌های آن شکل گرفته بودند، به لزره درمیاید. زمین میلرزد، دریا شروع به جوشیدن می‌کند و ماری عظیم‌الجثه از اعماق آن بیرون می‌آید که زهر از دهانش بر زمین می‌ریزد، این مار کسی نیست جز یورمنگاند
+ آسمان شکافته شده و از سرزمین موسپل‌هیم (Muspelheim– قلمروی آتش) غول‌های آتشین به رهبری سورت به میدان نبرد وارد می‌شوند
+ هِل، دختر لوکی که نیمه زنده-نیمه مرده است نیز از نیفل‌هیم (Niflheim – قلمروی یخ) خارج شده و به همراه اژدهای خود نیتاگ (Nithog) بر فراز میدان نبرد پرواز می‌کند تا اجساد مردگان را برای خوردن ببرد.
Hróðvitnir
IMG_20220708_101623_402.jpg

فنریر (Fenrir) که همچنین با نام هوویتنیر شناخته میشه شخصیتی مهم در اسطوره‌شناسی نورسه
گرگی غول‌پیکره که به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان آسیر تلقی میشه
او اولین بچه-گرگ از سه فرزند لوکی و یک یوتون مونث به نام انگربودا ست
سرنوشتش در زمان راگناروک به مبارزه و کشتن اودین گره خورده، و اینکه پدر اسکول و هاتی ست
فنریر به عنوان گرگی توصیف شده که روزی به اندازه‌ی یک هیولا می‌شود.
وجود او ترسی بزرگ برای خدایان و به خصوص اودین است، کسی که مرگ خود را در زمان راگناروک به واسطه‌ی آرواره‌های این هیولا پیش‌بینی می‌کند
یکی از دلایل مهم اقدامات اودین برای جلوگیری از راگناروک به خاطر ترس از فنریر ست

جنسیت: مذکر
نژادها: غول-گرگ
وضعیت: زنده
مکان: آسگارد
خانواده:
هِل(خواهر)
یورمونگاند(برادر)
اسکول و هاتی(پسران)
انگربودا(مادر)
لوکی ( پدر )
فی(مادر بزرگ)
برگلمیر(جد مادری)
کریتوس(پدر بزرگ؟!)

اگرچه او دیده نشده و به واسطه‌ی یکی از نام‌های کمتر شناخته شده‌اش نام برده می‌شود، اما فنیر در دو تا از اظهار نظرهای میمیر مورد اشاره قرار گرفته!
اولین اشاره مربوط به یکی از داستان‌های میمیر بر روی قایقه که از فنریر به عنوان «کینه‌جوی بزرگ خدایان آسیر» یاد می‌شه و داستانی از او و فرزندانش اسکول و هاتی نقل میشه
میمیر باری دیگر هنگام ترک کردن کونوسگارد به طور خلاصه اشاره‌ای به فنیر می‌کنن و این که چطور بروک و سیندری زنجیری غیرقابل شکست را تنها با استفاده از «یک جای پای گربه» و «آب دهان پرنده» ساختن
Thamur
20220602_213349.jpg

تامور قبل از مرگش تصمیم داشت دیواری به دور سرزمین غول ها یا همون یوتنهایم بسازه تا از مردمش در برابر ثور محافظت کنه
چون ساخت دیوار به تنهایی واسش سخت و زمان‌گیر بود، از پسرش Hrimthur برای ساخت دیوار کمک خواست اما پسرش بهش کمک نکرد!
بعد از مخالفت Hrimthur با پدرش، تامور پسرش رو میزنه و همین امر باعث میشه Hrimthur هز دست پدر فرار کنه
تامور که احساس خوبی نداشته به دنبال پسر میره ولی در میدگارد گم میشه
فریادهای تامور توجه ی ثور رو به خودش جلب میکنه و این دو باهم درگیر میشن و درنهایت تامور حین درگیری بر روی ابزار سنگ تراشی خودش میفته و دار فانی رو وداع میگه:D

تامور یک غول یخی بود و برای همین بعد از مرگش و سقوط بدنش بر روی زمین بخش بزرگی از سرزمین پوشیده از یخ شد و فقط ثور از این سرما نجات پیدا کرد

gow2-900x506_copy_450x253.jpg



با اینکه کشته شدن Thamur در نبرد با ثور کاملا اتفاقی رخ داد اما ثور اعتبار کشتن این غول رو برای خودش می‌دونست و ادعا می‌کرد که خودش انجام داده!
پ.ن: اگر در خاطرتون باقی مانده باشه، آخرین نبرد ما با بالدور دقیقا در محل کشته شدن تامور اتفاق افتاد، و برای لحظاتی فریا برای اینکه ما بالدور رو خاکشیر نکنیم، برای کمک به پسرشو با جادوی خودش ایشونو زنده کرد!
تیر (به نروژی باستان: Týr)

Tyr.jpg
تیر (فرزند اودین، برادر ناتنی ثور و بالدر) خدای جنگ نورس ، خدایی که برای صلح جنگید و به قهرمان بودن و قانونمند بودن شهرت داشت.
با قدرت و علمش جلوی جنگ ها را می گرفت ، نه اینکه شروعشون کنه!
تیر با کمک غول ها و تمام نژاد ها معبدش را ساخت تا با استفاده از آن به هر ٩ قلمروی ایگدراسیل سفر کند و آرامش را توی همه ی آنها برقرار کند.
تیر خدایی بود که انتخاب کرد به دیگران خدمت کند تا خودش
تیر معتقد بود که عقل، کلید جلوگیری از جنگ و هرج و مرج عه ، نه زور!
همچنین او می دانست که با بازدید از فرهنگ های مختلف به بینشی میرسه که هرگز با یکجا نشینی بهش نمیرسه. در حالی که اودین علم زیادش رو مبتکرانه مخفی می کنه ، تیر با دست و دل بازی علم و خردش رو در اختیار بقیه میزاره.
به همین دلیل ، انسان ها تیر رو تحسین می کردند و عشق شان را بهش با آوردن هدایا از سراسر دنیا نشون می دادند.


آخرین اطلاعات:

▪️تاریخ عرضه ی بازی برابر با 18 آبان 1401
▪️بازی به صورت انحصاری برای PS5/PS4 منتشر میشود
▪️در صورتی که نسخه ی PS4 بازی را‌ خریداری کنید، برای دریافت نسخه ی PS5 بازی ( Free Upgrade ) باید مبلغ 10$ را پرداخت کنید
این هزینه شامل نسخه ی Standard Edition بوده و در ادیشن های دیگر شما قابلیت استفاده ی بازی بروی هر دو پلتفرم کنسولی PS4 و PS5 را خواهید داشت



* آقای اریک ویلیامز کارگردان نسخه ی GOW Ragnarok می باشند
* ثور و فریا دو آنتاگونیست اصلی هستند
* هر 9 قلمرو قابل بازی می باشند
* عنوان GOW Ragnarok به مانند نسخه ی 2018 بر اساس فناوری One Shot Shooting ساخته خواهد شد، این بدان معناست که Shooting Camera از ابتدا تا انتهای بازی متوقف نمی شود
* طبق گفته ی اریک ویلیامز کارگردان نسخه جدید GOW، بازی GOW Ragnarok پایانی برای حماسه اساطیر نورس خواهد بود!
* ضمنا کراس جن بودن این بازی نیز به صورت رسمی تایید گردید

IMG_20220706_230109_242.jpg
♤♤♤♤♤♤
GOW Ragnarok Characters

IMG_20210912_014927_650.jpg IMG_20210912_014925_625.jpg
IMG_20210912_014924_145.jpg IMG_20210912_014921_368.jpg
IMG_20210912_014919_967.jpg IMG_20210912_014918_785.jpg
IMG_20210912_014916_890.jpg IMG_20210912_014914_579.jpg
IMG_20210912_014913_027.jpg IMG_20210912_014910_929.jpg

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎


☆☆☆☆☆☆☆☆

Screenshot_20210912-013302_Samsung Internet_copy_432x242.jpg
God of War: Ragnarok -Official Gameplay Trailer | PS showcas 2021
YouTube

☆☆☆☆☆☆☆☆
178672
🔹🔹🔹
🔥تریلر رونمایی از تاریخ انتشار بازی🔥
 
آخرین ویرایش:
لول دیزاین GOW علاف کننده هست. توی مپ ونهایم که خیلی بزرگ هست تقریبا در نود درصد نقشه مسیر ها از A به B به C به D طراحی شدن و هر اکتیویتی بخای انجام بدی باید از D شروع کنی برگردی به A. محدود گیت هایی را در نقشه تدراک دیدن که میتونی از اون ها استفاده کنی ولی اونم به دلیل لودینگ ها و نمایش انمیشین های تکراری به شدت خسته کننده است.بدتر اینکه چینش مناسبی هم ندارند. نکته عجیب تر برای من این بود که حداقل سازنده ها نیومدن از سیستم سولبورن استفاده کنن و یک آیتمی تعبیه کنن که وقتی گیمر بعد از طی زمان زیادی برای انجام فلان کوئست به نقطه D درست یا غلط رسید حداقل اون را استفاده کنه برگرده کنار گیت و انقدر مجبور به بک ترکینگ نباشه.
+
در مورد گیم پلی هم بحث زیاد میشه کرد. ولی به صورت خلاصه میتونم به سبک مبارزاتی به شدت محدود، فاقد جزییات و عمق، به شدت اورپاور اتریاس اشاره کنم که من اولش از بس محدود بود فکر کردم مثلا در حد 15 دقیق باهاش کار داریم. غافل از اینکه ساعت ها باید با همین سیستم بری جلو. یکی نبود بگه وقتی این را میذارید تو بازی باید به همون اندازه کریتوس بهش اهمیت بدید.
این دو تا موضوع من رو هم کلافه کرد.
در مورد مپ که خیلی از اوقات برای جمع کردن یه ایتم باید کلی مسیر رو که قبلا پاکسازی کردی میرفتی و برمیگشتی(اونم با مپ ناکارامد و فضای کاملا بدون دشمن، چون بار اول همشونو کشتی)
آتریوسم هم کلا عجیب بود. دشمنی که کریتوس با کلی زحمت و با تبر و زنجیر و ... تو کلی حرکت میکشت رو آتریوس با دو تا تیر انداختن و یه لگد زدن می کشت

اتفاقا نسخه ۲۰۱۸ درسته که کرکترها سر جاشون بودند ولی اولا چیز مهمی غیر از آخر بازی برای نشون دادن نداشت (بیشتر تمرکزش روی رابطه کریتوس و آرتئوس بود) دوما به قدری روایتش کند بود که من تعجب کردم که میخوان توی نسخه دوم بازی رو تموم کنند! یعنی روایت کردن اتفاقاتی که در نسخه اول افتاد اصلا دربرابر روایاتی که توی رگنراک میفته چالشی نیست. عدم زمان بندی مناسب نسخه اول و انتخاب اینکه بازی توی رگنراک جمع بشه به نظرم دلیل جمع شدن سریع رگنراک در آخر بازی بود! البته هر بازی رو باید با توجه به سبکش از داستانش انتظار داشت! من منکر مشکل pacing و سوراخ های داستانیش نیستم ولی این داستان در حد GOW برای رگنراک خوب بود. بازی از هر جهت مخصوصا از نظر خشونت و اپیک بودن از نسخه ۲۰۱۸ سر تر هست. تعجب من از این بود که چطور نسخه ۲۰۱۸ سر تر محسوب میشه تو این انجمن! البته هایپی که دور بر اون بازی بود و GOTY بردنش، نظر سنجی ign میتونه و کلا مدیا میتونه دلیلش باشه!
اتفاقا بنظرم، برای شروع گاو 2018 داستان و روند معقولی رو داشت. اره پر از اتفاقات و حوادث مثه رگناروک نبود ولی ایرادی هم نداشت چون هنوز مقدمه چینی بود و قضیه اصلی شروع نشده بود (اینکه اتفاقات کم رو خوب و تمیز روایت کنی خیلی بهتر از اینه که حوادث و اتفاقات متعدد رو شلخته و نامنظم جلو ببری)

مخلص کلام اینکه گاو 2018 از پتانسیل و داستانی که براش نوشته شده بود نهایت استفاده رو برد - ولی رگناروک بنظرم حتی نتونست 50 درصد پتانسیل چیزی باشه که طرفدارا از رگناروک و یه روایت جذاب انتظار داشتن و خیلی از کرکترها و اتفاقات به دلیل داستان نویسی ضعیف خیلی زود از یادها محو شدن

.
 
این دلقک چندش رو کلا از اول هم نباید راه میدادن اونجا:D با دیدن این ورق ها، قشنگ میشه فهمید ضعف های شدید داستانی رگناروک از کجا نشات میگیره. کسی که کل هویتش در نحوه بیرون ریختن پک و پستونش تعریف شده دیگه چه انتظاری باید ازش داشت:دی
 
آخرین ویرایش:
این دلقک چندش رو کلا از اول هم نباید راه میدادن اونجا:D با دیدن این ورق ها، قشنگ میشه فهمید ضعف های شدید داستانی رگناروک از کجا نشات میگیره. کسی که کل هویتش در نحوه بیرون ریختن پک و پستونش تعریف شده دیگه چه انتظاری باید ازش داشت:D
البته داستان رگناروک 4 سال پیش نوشته شده :D Alanah Pearce روی ip جدید Cory Barlog کار می کنه
 
این دلقک چندش رو کلا از اول هم نباید راه میدادن اونجا:D با دیدن این ورق ها، قشنگ میشه فهمید ضعف های شدید داستانی رگناروک از کجا نشات میگیره. کسی که کل هویتش در نحوه بیرون ریختن پک و پستونش تعریف شده دیگه چه انتظاری باید ازش داشت:D
تازه قبلا هم کامینگ اوت کرده بود گفته بود lgbtq123456 هست ولی 6 تا bf عوض کرده از اون زمان :D واقعا مایه ننگ سانتا هست
 
نه زباله نیست.داستانی حفره زیاد داره😀دیگه انتظارا از گاو اف وار خیلی بالاست.همین بازی یوبی میداد این انتقادات مطرح نبود چون کسی توقعی نداره از یوبی سافت

56E4CF36-9347-4105-B26C-664763E8A8E8.jpeg

حفرات داستانى طبق فرمايش شما و دوستان قطعا از چشم اونهمه منتقد كه نشستن كه گير بدن دور نميموند و همچين صحنه ايي كه در تصوير شاهدش هستيد رقم نميخورد.
حرفاى صفحات اخير يه عده از دوستان آدمو ياد تريبون نماز جمعه ميندازه.
 
View attachment 284739

حفرات داستانى طبق فرمايش شما و دوستان قطعا از چشم اونهمه منتقد كه نشستن كه گير بدن دور نميموند و همچين صحنه ايي كه در تصوير شاهدش هستيد رقم نميخورد.
حرفاى صفحات اخير يه عده از دوستان آدمو ياد تريبون نماز جمعه ميندازه.
تعصب چیز خوبی نیست دوست عزیز.چه روی اعتقادات باشه چه در سطح گیم و فوتبال و مواردی از این دست.این جا هم هر کسی میتونه آزادانه عقایدشو بگه این که شما فقط دنبال تعریف و به به و چه چه باشی میشی یکی مثل سران ea.منم بار اول که بازی تموم کردم بنظرم کاملا تجربه بی نقص و عالی بود ولی با گذشت زمان و مطالعه نقطه نظرات مختلف متوجه شدم بازی یسری ایرادات داستانی کاملا منطقی بهش وارده.شاید خیلی از منتقدین هم الان با گذشت زمان و خوابیدن هایپ بازی به این نتیجه رسیده باشن.و نکته مهم تر هیچ وقت نظرات منتقدین راجب یک بازی یا فیلم قرار نیست باعث بشه چشم و گوش مخاطب بسته بشه.در هر صورت شما هم نظرت محترمه ولی این که به خاطر تعصب افراطی به نظرات بقیه احترام نذاریم صحیح نیست.
 
منم چند وقتیه ک بازی رو تموم کردم و الان بعد از این مدتی ک گذشته میخوام راجبش نظرمو بگم، گیم پلی رو دوست داشتم، مراحل فرعی خیلی خوب بود و هرکدوم داستان خاص خودشو هم داشت ک من خوشم اومد، گرافیک هم بدون مشکل و خوب بود اما بینظیر نبود و بهتر از اون رو این روزا دیده بودم، ولی به هیچ باگی اصلا برنخوردم.

راجب داستان خیلی چیزا میشه گفت،خیلی از انتقادات دوستان هم بجا هست، مثلا پایان بندیشو اصلا دوست نداشتم، چیز دیگه ایی تو ذهنم بود.
البته ک به واسطه بازی هایی ک این چند وقت اخیر بازی کردیم، اطلاعاتمون راجب دنیای نورث بیشتر شده و خیلی از وقایع رگناروک رو میدونستیم، واسه همین از اتفاقا رگناروک انتظار بالاتری داشتیم، کلا تایم گیم پلی من ۴۸ ساعت بود ک فقد ۱ ساعت اخرش راجب خود رگناروک بود، به هر حال با توجه به این موضوعات، بازی برای من بهترین سال ۲۰۲۲ بود بلاشک.
 
View attachment 284739

حفرات داستانى طبق فرمايش شما و دوستان قطعا از چشم اونهمه منتقد كه نشستن كه گير بدن دور نميموند و همچين صحنه ايي كه در تصوير شاهدش هستيد رقم نميخورد.
حرفاى صفحات اخير يه عده از دوستان آدمو ياد تريبون نماز جمعه ميندازه.
دوست عزیز کاملا سلیقه ی متا بالا دلیل نمیشه بازی به مذاق خیلیا خوش بیاد یا بدون ایراد باشه تو صنعت فیلم هم همین جوریه یک سری فیلم هستن که جز ۱۰۰ تای برتر دنیا هستن من خودم با بعضیاش اصلا حال نکردم برعکس با یکسری فیلم که اصلا اسمشم تا به حال شاید به گوش نخورده حال کردم
نکته جالب اینه معمولا فیلمهای که جایزه اسکار و.... میبرن همشون نه ها ولی بیشترشون برام جذاب نیست
بحث منتقد شد قطعا یکسری بازی اومده همین منتقدا حسابی کوبیدنش ولی مخاطبا با هاش حال کردن فروش خوبیم داشته پس زیاد نمیشه رو حرف منتقد حساب باز کرد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or