Multi Platform Ghostwire Tokyo

سازنده
Tango Gameworks
تاریخ انتشار
March 2022
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5

1642437606526.png

IP جدید استودیوی Tango Gameworks توسط شینجی میکامی افسانه ای، خالق سری بازی های رزیدنت اویل ، ایول ویتین و داینوکرایسیس و تهیه کننده ی آثاری چون دویل می کرای معرفی شد. بازی گوست وایر توکیو قرار است امسال برای دو پلتفرم PS5 و PC و با یک سال تاخیر(سال 2023) برای کنسول های اکس باکس سری اکس و اس منتشر شود. با این‌که Ghostwire: Tokyo با عناوین سبک وحشت مقایسه می‌شود ولی باید توجه کرد که این بازی فاصله‌ی زیادی با آثار Tango Gameworks دارد.

ساخته‌ی اخیر Tango Gameworks یعنی Ghostwire: Tokyo توجهات زیادی را به خود معطوف کرده است. البته که سکانداری شینجی میکامی افسانه‌ای در این مهم بی تأثیر نبوده است و صبر کردن برای مشخص شدن تاریخ عرضه‌ی بازی امری طاقت فرسا شده است. با این‌که جابه‌جایی مدیریتی بتزدا و رفتن آن‌ها زیر سایه‌ی مایکروسافت خللی در انحصاری بودن بازی برای PS5 ایجاد نکرده است، اما سطح انتظارات طرفداران از بازی جدید استاد کمی نگران‌کننده است.

خیلی از طرفداران Ghostwire: Tokyo را با مجموعه‌ی شناخته شده‌ی Tango Gameworks یعنی The Evil Within مقایسه می‌کنند، در صورتی که بازی جدید فرسنگ‌ها با آن فضا فاصله دارد. بازی جدید استاد میکامی به وضوح تغییرات زیادی نسبت به آثار پیشین ایشان داشته است.





1642437671740.png

اثر شینجی میکامی‌ای

هیچ شکی وجود ندارد که دلیل اصلی این مقایسه‌ها حضور شینجی میکامی بزرگ در مقام تهیه کننده‌ی اجرایی می‌باشد. فردی که به پدرخوانده‌ی سبک وحشت و بقا معروف است و آثاری چون Resident Evil و The Evil Within را در کارنامه دارد. طراحی‌های Ghostwire: Tokyo و همچنین داستان این بازی به نظر نشانه‌هایی از آن سبک کلاسیک در بر دارند.

اما سوای از شباهت‌ها تیم اصلی بارها تأکید کرده‌اند که بازی جدید تلفیقی از وحشت و بقا و اکشن ماجراجویی می‌باشد. که مورد اخیر را کارگردان بازی جناب Kenji Kamura در جریان مصاحبه‌ی با IGN اعلام کردند.با وجود این‌که صحبت‌های اخیر به وضوح رویکرد Ghostwire: Tokyo را مشخص کرده‌اند، اما گیم پلی نیز به نوعی بر تفاوت‌های بازی صحه گذاشته است.





1642437704111.png

Ghostwire: Tokyo عنوان متفاوتی است


با یک نظر هم می‌توان متوجه تفاوت‌های اساسی این بازی با آثار قبلی استاد میکامی شد. در این بازی به جای ارائه‌ی یک فضای تاریک و دلمرده نورهای نئونی توکیو پتانسیل‌های جدیدی را برای وحشت به نمایش می‌گذارند. ظاهر دشمنان به نظر آشنا می‌آید ولی افزایش سرعت آن‌ها خبر از تمرکز بیش‌تر روی مبارزات می‌دهد. البته این در سبک وحشت و بقا چیز جدیدی نیست و عناوینی بوده‌اند که این رویکرد را اتخاذ کرده باشند. با این حال آثار قبلی Tango Gameworks علاقه‌ی بیش‌تری به پیش‌روی کند داشته‌اند.

نکته‌ی جالب و هیجان‌انگیز اینجاست که Tango Gameworks برای مبارزات Ghostwire: Tokyo جناب Shinichiro Hara را استخدام کرده‌اند. حدس بزنید بازی قبلی ایشان چه بوده است!؟ Doom 2016. پس عجیب نبود که در نمایش گیم پلی Ghostwire: Tokyo شاهد آن انیمیشن‌های روان بودیم که نوید مبارزات سریع و خشن را می‌دهند.

البته این صحبت‌ها را انجام ندادیم که بگوییم Ghostwire: Tokyo کاملاََ ریشه‌های Tango Gameworks را رها کرده است. درست است که توکیو در این بازی برای یک عنوان در سبک وحشت نورانی به نظر می‌رسد ولی هنوز جنبه‌های دیگری از ترس هست که به آن پرداخته شود. جنبه‌هایی که به افسانه‌های بومی ژاپنی بازمی‌گردد و احتمالاً شاهد موجوداتی باستانی در این بازی باشیم که بی شباهت به موجودات سری Nioh نیستند.

در نهایت Tango Gameworks به نظر ترکیب جالبی از سبک‌های مختلف را خلق کرده است. ترکیبی که می‌تواند به یکی از بهترین بازی‌های سال بدل شود. باید منتظر ماند و دید استاد میکامی چه آشی برای ما عاشقان هنر هشتم پخته است.

 
آخرین ویرایش:
Best of E3 2019 - Day One: Trailer, Surprise, New IP, Graphics - Hardcore Gamer

برنده ی بهترین تریلر و بهترین ای پی جدید

When it was announced that Shinji Mikami would be coming to E3 this year, a good chunk of us immediately assumed what he would be here for: The Evil Within 3. After all, it’s the most recent game he worked on, enough time has passed for a sequel, and even though he didn’t direct the second game, it would still seem like a big return suited for Bethesda’s press conference. What we got instead, though, was something entirely new from Shinji and Tango Gameworks. That would be GhostWire: Tokyo, which drew notable attention as one of the few highlights at Bethesda’s press conference. Mind you, part of that could be due to creative director Ikumi Nakamura, whose energetic presentation captured the Internet’s heart and sold us on the game even further. But even as is, what we have so far is an action-adventure game with what appears to be a captivating supernatural mystery about mass disappearances and touches of horror that the team is known for. Hopefully we get to see more of it soon, because this could be the start of something big.
 
این کانسپت آرت بازی بدجوری حس Open World میده...:-"

110464

توی تریلر چند جا تاریخ 2020 07 16 دیده میشه که میتونه به تاریخ عرضه اشاره کنه:

110465

110466

17 جولای 2020 رو چک کردم و روز جمعه‌ست...بازیها هم معمولا روزای سه‌شنبه و جمعه عرضه میشن و میشه گفت تاریخ پرتی نیست! Bethesda هم قبلا سابقه داشته تاریخ عرضه رو توی تریلر بازیاش پنهان کنه...خود بازی هم احتمالا توی توکیو سال 2020 رخ میده.
پس وعده ما تابستون بعدی :D
 
آخرین ویرایش:
z495971_.jpg

x274448_.jpg
 
از الان به دنباله اشاره کردند؟
عجب! پس احتمالا پرونده سری Evil Within هم تو این استدیو به طور کامل بسته شده
احتمال دو تیمه شدن استدیو وجود داره...استخدام زیادی داشتن اخیرا. کارگردان TEW2 با اینکه هنوز توی تنگو هست ولی در مورد اینکه روی چی داره کار میکنه، سکوت کرده. مثل اینکه نقشی هم توی پروژه Ghostwire نداره مگه اینکه بعدا یه اتفاقی بیفته و به تیم اضافه بشه.
 
واقعا اگر TEW3 ساخته نشه باید در تانگو رو تخته کرد، من خودم خیلی منتظر GW هستم ولی برای دستگرمی میخوامش، بازیه اصلی برام نسخه 3 اویل ویتین هست. امیدوارم زودتر یه خبری انونسی چیزی ازش بشه، خیلی خیلی شدید منتظرشم
 
  • Like
Reactions: FUTURE

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or