PlayStation Ghost of Yōtei

سازنده
Sucker Punch Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
f7baf6d0e047d9a9ca2e7b85241b233195041daa.jpg
امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بازی جدید استودیوی Sucker Punch با عنوان Ghost of Yōtei و معرفی قهرمان جدیدمان، آتسو، در راه است.

وقتی تصمیم گرفتیم یک بازی جدید از سری Ghost بسازیم، هدفمان حفظ اصول اصلی بود که با Ghost of Tsushima پایه‌گذاری شده بود: تجربه جنگجویی سرگردان در ژاپن فئودالی، آزادی در اکتشاف با ریتم دلخواه بازیکن، و نمایش زیبایی‌های بی‌نظیر این جهان.

با این حال، به دنبال نوآوری بودیم. برای خلق چیزی که هم تازه باشد و هم آشنا، از داستان جین ساکای و جزیره تسوشیما فراتر رفتیم و روی مفهوم Ghost تمرکز کردیم. در Sucker Punch، ما عاشق داستان‌های آغازین هستیم و این بار خواستیم بفهمیم که داشتن قهرمانی جدید با نقاب Ghost چه معنایی دارد و چگونه می‌توان افسانه‌ای جدید را شکل داد. این رویکرد ما را به Ghost of Yōtei رساند: یک قهرمان تازه، داستانی نو و منطقه‌ای جدید از ژاپن برای کاوش.

اگرچه امروز جزئیات داستان را فاش نمی‌کنیم، اما می‌توانیم بگوییم که سفر آتسو در سال 1603 آغاز می‌شود، یعنی بیش از 300 سال پس از وقایع Ghost of Tsushima. داستان ما در سرزمین‌های اطراف کوه یوتی رخ می‌دهد، قله‌ای سر به فلک کشیده در قلب منطقه اِزو، ناحیه‌ای که امروزه با نام هوکایدو شناخته می‌شود. در سال 1603، این منطقه هنوز خارج از قلمرو رسمی ژاپن بود، سرزمینی وحشی و بکر با چمنزارهای پهناور، توندرای یخ‌زده، و تهدیدهایی پیش‌بینی‌ناپذیر. این محیط، تفاوت چشمگیری با جزیره تسوشیما و سامورایی‌های منظم آن دارد و فضایی ایده‌آل برای روایت داستانی اصیل و جدید است که بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستیم.

این بازی نخستین عنوان استودیوی Sucker Punch است که به‌طور کامل برای پلی‌استیشن 5 ساخته شده، و ما مشتاقانه منتظریم تا بر مبنای دستاوردهای بصری Ghost of Tsushima پیش برویم و دنیایی حتی واقعی‌تر خلق کنیم. با دیدی وسیع و گسترده، بازیکنان قادر خواهند بود تا از فاصله‌های دور به چشم‌اندازهای خیره‌کننده بنگرند، آسمان‌های پرستاره و شفق قطبی را مشاهده کنند، و حرکات باد را که با طبیعی‌ترین حالت در چمنزارها و گیاهان جریان دارد، تجربه کنند. علاوه بر این، بهبودهای بیشتری در زمینه بصری در راه است که در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. این محیط جدید فرصت معرفی مکانیک‌های تازه، ارتقاءهای گیم‌پلی و حتی سلاح‌های نوآورانه را نیز فراهم می‌کند.

تریلر امروز ما نگاهی اجمالی به این دنیای جدید ارائه می‌دهد، اما چیزهای بسیار بیشتری برای نمایش وجود دارد. در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله اطلاعاتی درباره سفر آتسو و شخصیت‌ها (و حیواناتی) که در طول این مسیر با آن‌ها آشنا خواهد شد. ما همیشه قدردان موفقیت Ghost of Tsushima بوده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم که شما همه‌ شما در سال 2025 بازی Ghost of Yōtei را تجربه کنید.
ترجمه توسط دوست خوبمون @Romell
 
آخرین ویرایش:
من بازیو تموم کردم حالا یه اپدیت اومده ارزش داره دانلود کنم یا نه
Auto Loot و New Game+ اضافه شده، آپشن های جدید هم به فوتومد اضافه شده و مهمتر از همه، اگه Pro و صفحه نمایش 120hz vrr داری، میتونی در حال 4K و ری تریسینگ، تا ۸۰-۹۰ فریم بگیری که فوق العاده بازی رو نرم و روون میکنه درکنار ایمیج کوالیتی عالی به لطف pssr :D تو NG+ هم آرمور و آپگرید های جدید اضافه شده.
 
Auto Loot و New Game+ اضافه شده، آپشن های جدید هم به فوتومد اضافه شده و مهمتر از همه، اگه Pro و صفحه نمایش 120hz vrr داری، میتونی در حال 4K و ری تریسینگ، تا ۸۰-۹۰ فریم بگیری که فوق العاده بازی رو نرم و روون میکنه درکنار ایمیج کوالیتی عالی به لطف pssr :D تو NG+ هم آرمور و آپگرید های جدید اضافه شده.


تنظیمات رو باید رو چی بزاریم داداش؟
 
توی vrr دوتا گزینه داره یه
uncapped
smooth
اگر اشتباه نکنم
فرقشون چیه؟ 🤔
سه تا گزینه داره off/uncapped/smooth :D وقتی off باشه همون حالت پیش فرض هر موده، یعنی تارگت اصلی هر مود که مثلا برای مود ریتریسینگ پرو ۶۰ فریم بود. uncapped کپ ۶۰ فریم رو برمیداره و تا جایی که بشه فریم ریت بالا میره حتی بعضی جاها به ۱۰۰ هم میرسه رو همون مود پرو. smooth رو حقیقتا نمیدونم و نمیفهمم چیکار میکنه، چون فریم ریتش ۶۰ ثابت نیست و کمی بالاتره که عجیبه. تاثیر این سه تا حالت رو pixel count و ایمیج کوالیتی رو نمیدونیم و فعلا جایی ندیدم برسی کرده باشن، ولی فعلا همون Ray Tracing Pro Mode و Uncapped رو انتخاب کن عالیه. یه گزینه جدید هم اضافه کردن که از توی فوتومد هم میتونی مود گرافیکی رو عوض کنی و درلحظه ببینی چه تاثیری داره :D
 
سه تا گزینه داره off/uncapped/smooth :D وقتی off باشه همون حالت پیش فرض هر موده، یعنی تارگت اصلی هر مود که مثلا برای مود ریتریسینگ پرو ۶۰ فریم بود. uncapped کپ ۶۰ فریم رو برمیداره و تا جایی که بشه فریم ریت بالا میره حتی بعضی جاها به ۱۰۰ هم میرسه رو همون مود پرو. smooth رو حقیقتا نمیدونم و نمیفهمم چیکار میکنه، چون فریم ریتش ۶۰ ثابت نیست و کمی بالاتره که عجیبه. تاثیر این سه تا حالت رو pixel count و ایمیج کوالیتی رو نمیدونیم و فعلا جایی ندیدم برسی کرده باشن، ولی فعلا همون Ray Tracing Pro Mode و Uncapped رو انتخاب کن عالیه. یه گزینه جدید هم اضافه کردن که از توی فوتومد هم میتونی مود گرافیکی رو عوض کنی و درلحظه ببینی چه تاثیری داره :D
میزاریم روی Uncapped کنسول فول لود میشه، دلم میسوزه براش، گناه داره 😂
آره اینکه توی فوتومد میشه دید خیلی جالبه.
 
  • Like
Reactions: S0lid Snake
یه سری چیزا هست فقط از پس دنیا ویدئو گیم بر میاد.


اوایل بازیم و رفتم برای گرفتن یک bounty، رد طرف رو زدم و کشتمش، بعد از اون یکم ساکی خوردمو فاز مستی گرفتم.


رفتم جلوتر و کمپ زدم، یه مردی اومد نشست کنارم و گفت منم دوست داشتم ساز یاد بگیرم ولی نشد، میشه یکم برام بنوازی؟ منم سازو بلند کردم و یه آهنگ جدید بهم رو بازی بهم معرفی کرد که آکورد بگیرم (song of shrine).

دوربین اومد از نمای دور و خورشید در حاله طلوع داشت پرتو مینداخت رو یه دشت سبز رنگ، دوربین شروع کرد به آرومی چرخیدن و آهنگ نواخته شد.

یه آهنگ قشنگ، یه منظره زیبا، یه آتیش، یه مبارز خسته،همه چی یه صحنه بی نظیری خلق کرد که فقط داخل بازی ها شدنیه.


واقعا قشنگ بود
 
کلا با بالا رفتن سن هامون همه چیز داره عجیب غریب تر میشه، یادمه زمان ps3 و‌اینا یه لیست داشتم از بازی هایی که میخواستم بخرم، بیشتر از ده تا که هی اضافه و کم میشد
اما با بالا رفتن سن این لیست یا خالی شد یا نهایت یکی و‌ در عجیب ترین شرایط دوتا بازی توش بود، اولین بار شد Ghost of Tsushima، اصلا به طرز عجیبی رفت رو مخم از همون تریلر اول و همش میخواستم بازیش کنم، بازی هم که اومد وضع مالی خوب نبود، یک سال صبر کردم تا اخرش شد ۴۰ دلار تونستم بخرم و دنیا دیگه چیزی برای ارائه و توی لیست گذاشتن برام نداشت، یعنی هیچی منو سر ذوق نمی اورد به جز اینکه بدونم Ghost بعدی هم هست

تا اینکه یه روز معرفی شد و دیگه تموم بود، رفت تک ستاره لیست، هیچی ازش ندیدم جز همون تریلر اول، هیچی نخوندم جز تاریخ انتشار، تاپیک بازی رو اولین بار میام


و حالا شدم همون ادم بعد سوشیما، خالی، ناراحت و بی هدف
سوشیما برام خیلی ارزشمند بود، چون هم به شدت دنبال ساختار زیبا بود هم ستینگی داشت که دوست داشتم، خود جین ساکای برام کاراکتر محبوبی بود و باهاش ارتباط برقرار میکردم، اینکه پرسشگره، نمیگه چون فلان شخص بزرگ بم گفته فلان کار رو بکن باید بگم چشم، باید ببینم چی درسته

حالا یوتی تموم شده، باز خالی، بی هدف و ترس از اینکه یا نتونیم یا نباشیم و گوست بعدی رو ببینیم یا اینکه بر اساس روال ساکر پانچ بعد شماره دوم، بازی میره برای قفسه بایگانی، نمیدونم شاید الکی هم جو‌ میدم ولی با این حجم از ساختار به روز شده و‌زیبایی هایی که تکمیل شده توی یوتی دیگه امیدی به perfect تر ندارم، مگر بخوان بزنن تو سیستم شهری و یه چیز رو بکوبن از نو بسازن

فعلا ترکیدم
فکر کنم همه مون همین طوری هستیم که بعد یه بازی واقعا دلچسب و عالی نه دیگه دل و دماغی داریم نه چیزی به نظرمون میاد
و من که بازی رو خوردم سر ۸۰ و اندی ساعت و هی میخواستم کشش بدم اما با دیدن تروفی های که پاپ میشد و میگفت از فلان چیز همه رو پیدا کردی میخواستم سر به بیابون بذارم چون میدونستم داره تموم‌ میشه
 
بازی رو تموم کردم گفتم برم سوشیما رو دوباره بازی کنم ببینم چقدر فرق کرده چون همیشه فکر میکردم اونقدری فرق نداره ولی الان میتونم بگم واقعا تغییرات بازی زیاد بود از سیستم فایت بازی بگیر تا انیمیشن ها و گرافیک

واقعا میشه گفت ادامه شایسته و در خوری بود بازی. خیلی لذت بردم

پس چرا من اونجا 5 6 نفر رو همزمان حریف بودم ولی اینجا حتی نمیتونم با یک نفر مبارزه کنم ؟ :دی
خیلی مبارزات واقع گرایانه تر شده توی این نسخه و واقعا خیلی خوب طراحی کردن این قسمت رو
 
  • Like
Reactions: pedram_sad
پس چرا من اونجا 5 6 نفر رو همزمان حریف بودم ولی اینجا حتی نمیتونم با یک نفر مبارزه کنم ؟ :دی

سنت رفته بالا حامد جون :D
وقتشه کاتانا رو تیز کنی. لباس مخصوصت رو به تن کنی بعد بشینی یوتی بازی کنی :D
اگه منظورت سخت شدنه که خب آره سخت‌تر شده به خاطر اضافه شدن سلاح‌های جدید. پنجره‌ی پَری رو هم یکم تغییر دادن و یه وقتایی باید با تاخیر L1 رو بزنی. همینم باز کار رو سخت‌تر کرده.
 
آپدیت جدید ربطی به Pro بودن کنسول نداره مربوط میشه به 120hz بودن و Native بودن 4K ، رو کنسول معمولیم هست

نمیدونم چرا همه فکر میکنن باید پرو داشته باشن تا این آپشن balance بیاد دقیقا تو Ac shadows هم همینه !
تلویزیون های QLED TCL نمیتونن همچین آپشنی بگیرن چون native نیستن و downscale میشن خلاصه حواستون سر خرید نمایشگر باشه
بازیم که دیگه تموم کردم همون موقع هم گفتم خیلی مسخره است که VRR نداره حالا بعد مدتی آپدیت دادن مگه بازی مولتی پلیر یه مدت بعد آپدیت میدن :D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Love Console

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or