PlayStation Ghost of Yōtei

سازنده
Sucker Punch Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
f7baf6d0e047d9a9ca2e7b85241b233195041daa.jpg
امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بازی جدید استودیوی Sucker Punch با عنوان Ghost of Yōtei و معرفی قهرمان جدیدمان، آتسو، در راه است.

وقتی تصمیم گرفتیم یک بازی جدید از سری Ghost بسازیم، هدفمان حفظ اصول اصلی بود که با Ghost of Tsushima پایه‌گذاری شده بود: تجربه جنگجویی سرگردان در ژاپن فئودالی، آزادی در اکتشاف با ریتم دلخواه بازیکن، و نمایش زیبایی‌های بی‌نظیر این جهان.

با این حال، به دنبال نوآوری بودیم. برای خلق چیزی که هم تازه باشد و هم آشنا، از داستان جین ساکای و جزیره تسوشیما فراتر رفتیم و روی مفهوم Ghost تمرکز کردیم. در Sucker Punch، ما عاشق داستان‌های آغازین هستیم و این بار خواستیم بفهمیم که داشتن قهرمانی جدید با نقاب Ghost چه معنایی دارد و چگونه می‌توان افسانه‌ای جدید را شکل داد. این رویکرد ما را به Ghost of Yōtei رساند: یک قهرمان تازه، داستانی نو و منطقه‌ای جدید از ژاپن برای کاوش.

اگرچه امروز جزئیات داستان را فاش نمی‌کنیم، اما می‌توانیم بگوییم که سفر آتسو در سال 1603 آغاز می‌شود، یعنی بیش از 300 سال پس از وقایع Ghost of Tsushima. داستان ما در سرزمین‌های اطراف کوه یوتی رخ می‌دهد، قله‌ای سر به فلک کشیده در قلب منطقه اِزو، ناحیه‌ای که امروزه با نام هوکایدو شناخته می‌شود. در سال 1603، این منطقه هنوز خارج از قلمرو رسمی ژاپن بود، سرزمینی وحشی و بکر با چمنزارهای پهناور، توندرای یخ‌زده، و تهدیدهایی پیش‌بینی‌ناپذیر. این محیط، تفاوت چشمگیری با جزیره تسوشیما و سامورایی‌های منظم آن دارد و فضایی ایده‌آل برای روایت داستانی اصیل و جدید است که بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستیم.

این بازی نخستین عنوان استودیوی Sucker Punch است که به‌طور کامل برای پلی‌استیشن 5 ساخته شده، و ما مشتاقانه منتظریم تا بر مبنای دستاوردهای بصری Ghost of Tsushima پیش برویم و دنیایی حتی واقعی‌تر خلق کنیم. با دیدی وسیع و گسترده، بازیکنان قادر خواهند بود تا از فاصله‌های دور به چشم‌اندازهای خیره‌کننده بنگرند، آسمان‌های پرستاره و شفق قطبی را مشاهده کنند، و حرکات باد را که با طبیعی‌ترین حالت در چمنزارها و گیاهان جریان دارد، تجربه کنند. علاوه بر این، بهبودهای بیشتری در زمینه بصری در راه است که در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. این محیط جدید فرصت معرفی مکانیک‌های تازه، ارتقاءهای گیم‌پلی و حتی سلاح‌های نوآورانه را نیز فراهم می‌کند.

تریلر امروز ما نگاهی اجمالی به این دنیای جدید ارائه می‌دهد، اما چیزهای بسیار بیشتری برای نمایش وجود دارد. در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله اطلاعاتی درباره سفر آتسو و شخصیت‌ها (و حیواناتی) که در طول این مسیر با آن‌ها آشنا خواهد شد. ما همیشه قدردان موفقیت Ghost of Tsushima بوده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم که شما همه‌ شما در سال 2025 بازی Ghost of Yōtei را تجربه کنید.
ترجمه توسط دوست خوبمون @Romell
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Thundersky
بعد از 25 ساعت گیم پلی یه سری از نظراتم (این جانب صرفا دقایقی از GOT رو بازی کرده لذا ایده ای از پیشرفت های بازی نسبت به نسخه قبل ندارد :دی)

  • هولی شعط چقدر کامبت بازی خوبه. یعنی نه تنها هیچ اثری از Cooldown Fest نیست که وایسی قابلیت هات رو روی تایمر بذاری (آره GOW دارم به تو نگاه می کنم :-w) بلکه تمام اسلحه هایی که داری به خاطر سیستم مثلث اسلحه بازی مورد استفاده اند و مهم تر از همه، خارج از کاربرد مثلثی شون هم هر کدوم کامل پلی استایل هاشون واسه کامبت عادی کارسازه
  • چارم های بازی و زره ها هم فوق العاده اند. اگه یه سری چارم های خوب پیدا کنی واقعا میشه یه بیلدهای خدا ساخت که اصلا اصل لذت همچین سیستمیه. الان من یه سیستم چیدم که رسما با کونای میتونم یه موج دشمن روبروم رو فارغ از اسلحه و هیکل و... قشنگ دیلیت کنم :دی فقط زره نینجاها رو کامل آپگرید کردم و ماموریت های هانا رو رفتم. اون اوایل فکر می کردم تیرکمون تو بازی واقعا بی فایده است. ولی یه سری چارم و زره اونا رو هم اوکی می کنه.
  • واو چقدر زره ها، ماسک ها و کلاه های بازی خدان. قشنگ تیپ هایی که برای آتسو می بندی خداس :x
  • داستان بازی نمیگم بده... ولی خدایی خیلی خسته کنندست. واسه چی صحنه مرگ خانواده آتسو رو هی تیکه تیکه پخش می کنن طی داستان. آلزایمر انتخابی داره آتسو؟ هر منطقه که میره یه بخشی از مرگ خانواده شو یادش میاد؟ :| کلا هم روند داستانی چیز بد و اعصاب خورد کنی نیست ولی هیچ چیز دنبال کردنی ای نداره. واقعا یه Revenge Story به شدت معمولیه که حالا من تموم اش نکردم ولی از 100 کیلومتری پیام نهایی اش مشخصه.
  • سیستم کوئست های بازی به وضوح الهام گرفته از RDR2 ـه و خوب هم دراومده ولی بازم در اون سطح نیست و اون حس اورگانیک اون بازی رو نداره
  • ایضا میشه این رو در مورد ورلد دیزاین و Exploring بازی که الهام مستقیم از BotW هم هست در نظر گرفت (مخصوصا جوری که بازی از Spyglass واسه کشف مناطق استفاده می کنه) که فوق العاده خوبه ولی بازم به اورگانیکی اون بازی نیست
  • نمیتونم هنوز این سیستم پلتفرمینگ فوق خطی بازی های سونی رو درک کنم... بابا لامصبا SotC بیست سال پیش راه رو براتون روشن کرد. چرا این مسیر اشتباه رو هی ادامه میدید :((
  • تنوع محیطی وحشتناک خوبه. مخصوصا یه جاهایی مثل باغ اون شاعره یا دهکده آینوها واقعا قلب آدم رو جلا میده
  • آتسو شخصیت باحالی داره :دی قشنگ کله اش خرابه تو 70 درصد تعاملات :دی عالیه
 
یکی از لذت‌هایی که امروز داشتم این بود که به Sanctuary Grove رسیدم و دیدم همه حیوون‌هایی که نجات دادم، اونجا هستن. حتی اون روباه سیاه شیطون. واقعا یه لذت خاص دیگه‌ای داشت روبرو شدن با این حیوون‌ها و پت کردنشون.
 
خب منم تموم کردم بازی رو. دیگه همه چیو گفتیم بارها و تکرارشون خسته کننده میشه. تجربه‌ی به شدت لذتبخشی بود. واقعا پیشرفت خیلی خوبی نسبت به سوشیما داشتن. شخصیت آتسو خیلی خوب بود. هر چی بازی جلوتر هم میره شخصیتش بیشتر شکوفا میشه و چیزایی زیادی بهش اضافه میشه. بین شخصیتای فرعی Oyuki رو خیلی دوس داشتم. همونقدر که Fairouz Ai واسه آتسو سنگ تموم گذاشته بود، Romi Park هم واسه ایوکی عالی صداپیشگی کرده بود. لعنتی صداش خیلی خاصه. از مشکلات بازی بخوام بگم یه سری باگ و گلیچ ریز بود که خوشبختانه گیم‌بریکر نبودن. شروع منطقه‌ی آخر هم یکم داشت خسته کننده میشد واسم که زود برطرف شد. هر منطقه تفاوتای جالبی داشتن با همدیگه. هم از نظر پوشش گیاهی هم گیم‌پلی و انمی. داستان بازی ساده و حتی یه جاهای قابل پیشبینی بود اما روایتش خوب بود دوس داشتم. پایانش هم خیلی خوب دراورده بودن. اون حالت احساسی رو به خوبی منتقل میکرد. تنوع آرمورها و بیلدها هم خوب بود. منتظرم ببینم با ن‌گ+ چی اضافه میکنن به بازی. ماسکای بازی خیلیییی خفن میشن آخرای بازی. یعنی فَله‌ای ماسک میده یکی از یکی بهتر. ریفرنس بازی به جین ساکای هم واقعا زیبا بود. قشنگ مشخص کرده بودن که یه چیزی داخل بازی هست که یادی هم ازون بکنه و واقعا هم عالی بود. خلاصه که دستشون درد نکنه. ساکرپانچ شاید گوتی نسازه ولی چیزی که میسازه قشنگ آدمو سرگرم میکنه. امیدوارم دیگه برن سراغ اینفیمس. حسابی دلم تنگ شده واسه اون بازی.

موفق باشیم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or