PlayStation Ghost of Yōtei

سازنده
Sucker Punch Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
f7baf6d0e047d9a9ca2e7b85241b233195041daa.jpg
امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بازی جدید استودیوی Sucker Punch با عنوان Ghost of Yōtei و معرفی قهرمان جدیدمان، آتسو، در راه است.

وقتی تصمیم گرفتیم یک بازی جدید از سری Ghost بسازیم، هدفمان حفظ اصول اصلی بود که با Ghost of Tsushima پایه‌گذاری شده بود: تجربه جنگجویی سرگردان در ژاپن فئودالی، آزادی در اکتشاف با ریتم دلخواه بازیکن، و نمایش زیبایی‌های بی‌نظیر این جهان.

با این حال، به دنبال نوآوری بودیم. برای خلق چیزی که هم تازه باشد و هم آشنا، از داستان جین ساکای و جزیره تسوشیما فراتر رفتیم و روی مفهوم Ghost تمرکز کردیم. در Sucker Punch، ما عاشق داستان‌های آغازین هستیم و این بار خواستیم بفهمیم که داشتن قهرمانی جدید با نقاب Ghost چه معنایی دارد و چگونه می‌توان افسانه‌ای جدید را شکل داد. این رویکرد ما را به Ghost of Yōtei رساند: یک قهرمان تازه، داستانی نو و منطقه‌ای جدید از ژاپن برای کاوش.

اگرچه امروز جزئیات داستان را فاش نمی‌کنیم، اما می‌توانیم بگوییم که سفر آتسو در سال 1603 آغاز می‌شود، یعنی بیش از 300 سال پس از وقایع Ghost of Tsushima. داستان ما در سرزمین‌های اطراف کوه یوتی رخ می‌دهد، قله‌ای سر به فلک کشیده در قلب منطقه اِزو، ناحیه‌ای که امروزه با نام هوکایدو شناخته می‌شود. در سال 1603، این منطقه هنوز خارج از قلمرو رسمی ژاپن بود، سرزمینی وحشی و بکر با چمنزارهای پهناور، توندرای یخ‌زده، و تهدیدهایی پیش‌بینی‌ناپذیر. این محیط، تفاوت چشمگیری با جزیره تسوشیما و سامورایی‌های منظم آن دارد و فضایی ایده‌آل برای روایت داستانی اصیل و جدید است که بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستیم.

این بازی نخستین عنوان استودیوی Sucker Punch است که به‌طور کامل برای پلی‌استیشن 5 ساخته شده، و ما مشتاقانه منتظریم تا بر مبنای دستاوردهای بصری Ghost of Tsushima پیش برویم و دنیایی حتی واقعی‌تر خلق کنیم. با دیدی وسیع و گسترده، بازیکنان قادر خواهند بود تا از فاصله‌های دور به چشم‌اندازهای خیره‌کننده بنگرند، آسمان‌های پرستاره و شفق قطبی را مشاهده کنند، و حرکات باد را که با طبیعی‌ترین حالت در چمنزارها و گیاهان جریان دارد، تجربه کنند. علاوه بر این، بهبودهای بیشتری در زمینه بصری در راه است که در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. این محیط جدید فرصت معرفی مکانیک‌های تازه، ارتقاءهای گیم‌پلی و حتی سلاح‌های نوآورانه را نیز فراهم می‌کند.

تریلر امروز ما نگاهی اجمالی به این دنیای جدید ارائه می‌دهد، اما چیزهای بسیار بیشتری برای نمایش وجود دارد. در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله اطلاعاتی درباره سفر آتسو و شخصیت‌ها (و حیواناتی) که در طول این مسیر با آن‌ها آشنا خواهد شد. ما همیشه قدردان موفقیت Ghost of Tsushima بوده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم که شما همه‌ شما در سال 2025 بازی Ghost of Yōtei را تجربه کنید.
ترجمه توسط دوست خوبمون @Romell
 
آخرین ویرایش:
این مبارزه خیلی حماسی و زیبا شد :D غروب خورشید رو نگا.
لوکیشن هم مربوط که منطقه‌ی کیتسونه هستش اگر که حساسید و خواستید نبینید.



View attachment 395705
موقع ای که پاکسازی یه منطقه یا دوئل رو تمیز در میاریم یا به قولی no damage می زنیم و از همه ی امکاناتی که بازی در اختیار گذاشته استفاده می کنیم خیلی حال می ده. :D
 
چطور با این همه سلاح میپره اینور و اونور ولی به سختی Odachi رو دستش میگیره انگار می خواد کوه جا به جا کنه:hide: ، کاش میشد سلاح دوم رو بندازی رو اسب و یکیشو انتخاب کنی با خودت ببری مثل RDR 2
 
  • Smile
Reactions: Thundersky
چطور با این همه سلاح میپره اینور و اونور ولی به سختی Odachi رو دستش میگیره انگار می خواد کوه جا به جا کنه:hide: ، کاش میشد سلاح دوم رو بندازی رو اسب و یکیشو انتخاب کنی با خودت ببری مثل RDR 2
همونطور که دوران مدرسه کوله رو با ۴ تا گام به گام ۵۰۰ صفحه ای رو دوشمون حمل میکردیم, اما وقتی قرار بود به دستمون بگیریم جونمون در میرفت؟
 
سلام بازی رو تموم کردم . تجربم از داستان بازی کاملا به قبل و بعد از کوئست کیتسونه تقسیم میشه تا قبل از این کوئست داستان بازی برام ی چیز متوسط رو به خوب بود ولی نه به این دلیل که واقعا متوسط بود به این دلیل که با خودم میگفتم هنوز چیزی ندیدم که برام بالاتر از سوشیما قرار بگیره ولی بعد از کوئست مورد نظر داستان بازی یه جون اساسی میگیره و یه حالتی از روایت رو میاره وسط که به موضوع ساده کلی داستان پرو بال میده و الان به قطعیت میگم داستان یوتی برام بالاتر از سوشیما قرار میگیره پرداخت شخصیت هاش هم خیلی خوب بود دوست داشتم یکم عمیق تر نظرم رو راجع به داستان بگم ولی ممکنه ناخواسته اسپویل پیش بیاد برای همین صرف نظر میکنم ، گیم پلی بازی همون سوشیماس ولی پُر و پیمون تر با دو سه تا المان جدید ، این شیوه جدید استنس های بازی خیلی جذاب بود کاملا به مبارزات تنوع میداد این که برای هر استنس یه سلاح مخصوص در نظر گرفتن که هر کدوم تاثیر خاص خودشو توی نوع خاصی از سلاح حریف میزاره من خودم عشق سینگل کاتانام هدفم هم این بود کل بازی رو با سینگل کاتانا برم ولی انقدر هر سلاح رو جذاب درآوردن تو مبارزه ها قشنگ کار ترکیبی میکردم ، مورد بعدی راجع به گیم پلی به نظرم تو یوتی استگر کردن موضوع مهم تری بود تا سوشیما ، دشمنا خیلی سرسخت تر دفاع میکردن و کلا با گارد قوی تری مبارزه میکردن به خصوص اونایی که شیلد داشتن تازه من روی نرمال بازی کردم ، و یه چیز مهم راجع به صداگذاری بازی ، کوالیتی صدای بازی عجیب غریب بالا بود انگار صدای hi-res گذاشته بودن برای افکت های صوتی تو هیچ بازی ای که بازی کردم همچین کوالیتی صدایی نشنیده بودم صدای برخورد قطره بارون به زمین صدای برخورد دو تا شمشیر به هم تو مبارزات صدای انفجار ، از نظر گرافیکی هم به نظرم بیشتر از نظر نورپردازی و پوشش گیاهی پیشرفت زیادی کرده بود تا نسبت به کیفیت تکسچر مثلا اگه نورپردازی و پوشش گیاهی 4 برابر پیشرفت کرده بود کیفیت تکسچر ها دو برابر پیشرفت کرده بود ، خیلی بازی خوبی بود فوق العاده لذت بردم
 
این گمبلینگ بازی از دیشب برای من باگ خورده کوین هایی که روی میز میفتن یهو غیب میشن :دی همش دارم پولا رو سر همین باگ از دست میدم :دی شدیداً اعتیاد آور بود بازیش :D

View attachment 395808
توی توییتر گفته بودن که دارن روش کار می‌کنن. احتمالا با آپدیت بعدی فیکس می‌شه. من که شانس آوردم اینجوری نشدم. بعضی‌هاشون اگه یه سوتی بدی دست طرف بیفته، تا آخر همه رو می‌زنه و برنده میشه لعنتی!
کاش مثلا جی‌تی‌ای بود بعدش می‌شد طرف رو بزنم ناکار کنم دق و دلیم خالی بشه و پولم رو هم پس بگیرم :))
 
چقدر منطقه برفی بازی خفن و جذابه. کلا هر منطقه وایب و اتمسفر خاص خودشو داره.
اون خرس نامیرا تو کوه هم باید یکی از اعضای Yotei Six میشد از رو اعصاب بود! :))

ghost_of_yōtei_20251009184740_5az.jpg
 
View attachment 4_5999199796382931183.mp4

همون لحظه که احساس میکنی زیبایی بازی تمام شده، یه نمای نفس گیر جدید میزاره جلوی روت. میبرتت گوشه ی رینگ و تو تبدیل میشی به محمدعلی کلی مقابل مشت جو فریزر و تسلیم زیبایی بازی میشی و خدا رو شکر میکنی که زنده ای و فرصت تجربه چنین اثر فاخری رو داری.

چقدر تمام اجزای بازی رو دوست دارم. فکر کنم ۳۰ ساعت از آخرین مرحله اصلی که رفتم میگذره.

آتسو کاملا جین ساکای افسانه ای رو تو ذهنم هل داده کنار و خودش جاشو گرفته و کاملا از زیر سایه نسخه قبل بیرون اومده. کاملا باوقار، حرفه ای، خانم. من ۱۸۰ درجه با افکار صداگذار آتسو زاویه داریم ولیکن ایستاده براش دست میزنم که این چنین حیرت آور به این فهم رسیده که ژاپن و تاریخچه اش اونقدر حرمت و غنا داره که تمام خودش رو خرج ارائه ی بهترین خروجی کنه. همواره از هر اثری که لقمه رو اندازه دهن برداشته باشه در زندگیم حمایت کردم و تعریف. فروتنی در ارائه ی محتوا همواره واسم ارزشمند بوده. اورجینال بودن ایده ها، داشتن امضای مشخص... . GoY خیلی بازی محترمیه. ویژگی های قشنگش رو تو حلقوم گیمر نمیکنه. اجازه میده هرکس بسته به مود و حال و هوای خودش، گوشه کنارش رو بگرده. تعداد دفعاتی که یه گوشه از زمین زیبای خدا در یوتی دسته رو میزاری کنار و به فکر فرو میری خیلی زیاده.
 
منطقه شمال نقشه و Teshio Ridge چقدر خفن بود! چندتا از دیدنی ترین لوکیشنهایی که توی عمر گیمری خودم دیدم رو داشت مخصوصا برفش که قشنگ سرماشو خودت حس میکردی! دریاچه های یخ زده، کولاک برف، آبشار قندیل بسته و جنگلایی که توی تاریکی شب کیف میکنی بگردیشون مخصوصا وقتی نوار سلامتیت داره یخ میزنه و باید خودتو زودتر گرم کنی! چقدر اکتیویتی های متنوع و باحالیم داشت (پر از پازل و جعبه های عجیب و غریب که باید حلشون کنی) و چندتا از داستانهای فرعیش بشدت زیبا و درگیر کننده بودن. هرچی میگذره از شخصیت آتسو و اخلاقیاتش که نمایش دادن بیشتر خوشم میاد. چقدر این بشر هیت میگرفت!!!
ماموریت گرفتن سلاح کوساریگاما و اون جایزه ای که سر انجام یه کار خاصی بهت میده هم خیلی کیف داد. مبارزه با خود سلاح هم که روح آدمو ارضا میکنه از بس خفنه و اون حس نشستن ضربه روی تن انمی رو قشنگ حس میکنی.
بعد حدود ۲۵ ساعت هنوز حتی به دومین باس اصلی نرسیدم و فقط همون پیش فرض بازی رو زدم و چقدرررر محتوای خفن و اعتیاد آور داره! :D
 
بازی Ghost of Yotei تاکنون بیش از ۱.۶ میلیون نسخه به طور مستقیم فروش داشته که این رقم با احتساب فروش اولیه به خرده‌فروشان به بیش از ۲ میلیون نسخه رسیده و درآمدی نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار به همراه آورده است. البته، فروش آن کمی کندتر از Ghost of Tsushima است که در سه روز پس از عرضه، ۲ میلیون نسخه فروخت.

اما شایان ذکر است که Ghost of Tsushima زمانی عرضه شد که کنسول PS4 حدود ۱۱۰ میلیون کاربر داشت (در مقایسه با حدود ۸۰ میلیون PS5 در حال حاضر) و این عرضه در اوج رونق بازی‌های ویدیویی ناشی از دوران کرونا صورت گرفت.


1000045403.jpg
1000045402.jpg
 

Attachments

خب منم بعد از ۴۳ ساعت بازی را هم تموم کردم هم پلات و فعلا پرونده بازی برام بسته شد تا dlc اگه داشته باشم برم سراغش چون خیلی هم اهل مودهای انلاین (legends) نیستم.
حالا همه از بازی تعریف کردن منم بخوام همونا را بگم تکرار مکرراته بهتره از ضعف های بازی بگم که باعث شده متای ۸۶ بگیره و قطعا هم جایی بین ۶ تا نامزد نهایی گوتی نخواهد داشت.
اول از همه داستان بازی به نظرم یه عقبگرد نسبت به سوشیما هستش حالا داستان انتقام چیز جدیدی توی ویدئو گیم نیست هزاران مثال ازش دیدیم ولی نحوه روایت اون هست که جذابش میکنه بازی تا نصفه داستان واقعا جذابه تا سومین yotei six هم خوب پیش میره ولی از ۶۰ درصد به اخر بازی انگار کمبود ایده پیدا میکنه و یه جورایی سرسری و بدون جذابیت داستان پیش میره.
نکته دوم گرافیک بازی هست بازی از نظر گرافیک هنری بی نظیره کمتر بازی ای به پاش میرسه ولی از نظر تکنیکی لنگ میزنه شما گرافیک آب و دریای بازی را نگاه کنید چقدر تو ذوق میزنه یا انیمیشن های صورت بازی واقعا پایینه مقایسه کنید با هورایزن فوربیدن وست از همین استدیو های فرست پارتی سونی که تازه چند سال پیش عرضه شده ده هیچ اینو میزنه .یا اگه اساسین شادوز را همین چند ماه پیش بازی کرده باشید اونم گرافیکش از این بالاتره .حالا تو خبرها داشتیم که بازی بودجه اش با نسخه اول فرقی نداره و در واقع بودجه خیلی بالایی نداره ولی خب انتظار از فرست پارتی سونی بالاست.
حالا اینا را گفتم نه اینکه بخوام بازی را بکوبونم بلکه برعکس بازی خیلی از نسخه اول کامل تر بود ۵ تا سلاح مختلف کلی تنوع به مبارزات داده بود اضافه کردن bounty hunter هم واقعا جالب بود ولی به عنوان یه سونی فن خب انتظارم از شرکت مطبوعم همیشه بیشتره به نظرم ساکر پانچ هنوز برای رسیدن به اینسامنیاک و گوریلا و ناتی داگ و سانتا مونیکا راه درازی در پیش داره.
اگه بخوام بهش هم امتیاز بدم ۸.۵ میدم شییه تقریبا همون متایی که گرفته.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or