PlayStation Ghost of Yōtei

سازنده
Sucker Punch Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
f7baf6d0e047d9a9ca2e7b85241b233195041daa.jpg
امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بازی جدید استودیوی Sucker Punch با عنوان Ghost of Yōtei و معرفی قهرمان جدیدمان، آتسو، در راه است.

وقتی تصمیم گرفتیم یک بازی جدید از سری Ghost بسازیم، هدفمان حفظ اصول اصلی بود که با Ghost of Tsushima پایه‌گذاری شده بود: تجربه جنگجویی سرگردان در ژاپن فئودالی، آزادی در اکتشاف با ریتم دلخواه بازیکن، و نمایش زیبایی‌های بی‌نظیر این جهان.

با این حال، به دنبال نوآوری بودیم. برای خلق چیزی که هم تازه باشد و هم آشنا، از داستان جین ساکای و جزیره تسوشیما فراتر رفتیم و روی مفهوم Ghost تمرکز کردیم. در Sucker Punch، ما عاشق داستان‌های آغازین هستیم و این بار خواستیم بفهمیم که داشتن قهرمانی جدید با نقاب Ghost چه معنایی دارد و چگونه می‌توان افسانه‌ای جدید را شکل داد. این رویکرد ما را به Ghost of Yōtei رساند: یک قهرمان تازه، داستانی نو و منطقه‌ای جدید از ژاپن برای کاوش.

اگرچه امروز جزئیات داستان را فاش نمی‌کنیم، اما می‌توانیم بگوییم که سفر آتسو در سال 1603 آغاز می‌شود، یعنی بیش از 300 سال پس از وقایع Ghost of Tsushima. داستان ما در سرزمین‌های اطراف کوه یوتی رخ می‌دهد، قله‌ای سر به فلک کشیده در قلب منطقه اِزو، ناحیه‌ای که امروزه با نام هوکایدو شناخته می‌شود. در سال 1603، این منطقه هنوز خارج از قلمرو رسمی ژاپن بود، سرزمینی وحشی و بکر با چمنزارهای پهناور، توندرای یخ‌زده، و تهدیدهایی پیش‌بینی‌ناپذیر. این محیط، تفاوت چشمگیری با جزیره تسوشیما و سامورایی‌های منظم آن دارد و فضایی ایده‌آل برای روایت داستانی اصیل و جدید است که بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستیم.

این بازی نخستین عنوان استودیوی Sucker Punch است که به‌طور کامل برای پلی‌استیشن 5 ساخته شده، و ما مشتاقانه منتظریم تا بر مبنای دستاوردهای بصری Ghost of Tsushima پیش برویم و دنیایی حتی واقعی‌تر خلق کنیم. با دیدی وسیع و گسترده، بازیکنان قادر خواهند بود تا از فاصله‌های دور به چشم‌اندازهای خیره‌کننده بنگرند، آسمان‌های پرستاره و شفق قطبی را مشاهده کنند، و حرکات باد را که با طبیعی‌ترین حالت در چمنزارها و گیاهان جریان دارد، تجربه کنند. علاوه بر این، بهبودهای بیشتری در زمینه بصری در راه است که در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. این محیط جدید فرصت معرفی مکانیک‌های تازه، ارتقاءهای گیم‌پلی و حتی سلاح‌های نوآورانه را نیز فراهم می‌کند.

تریلر امروز ما نگاهی اجمالی به این دنیای جدید ارائه می‌دهد، اما چیزهای بسیار بیشتری برای نمایش وجود دارد. در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله اطلاعاتی درباره سفر آتسو و شخصیت‌ها (و حیواناتی) که در طول این مسیر با آن‌ها آشنا خواهد شد. ما همیشه قدردان موفقیت Ghost of Tsushima بوده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم که شما همه‌ شما در سال 2025 بازی Ghost of Yōtei را تجربه کنید.
ترجمه توسط دوست خوبمون @Romell
 
آخرین ویرایش:
گوست آو سوشیما هنوز هم یه قدر کافی فرمول و ساختار قابل احترام و قابل دفاعی داره. حالا با کمی ارتقا، اون محتوا بسط دادن شده گوست آو یوتِ. این تریلر هم بسیار زیبا بود. ساکرپانچ استودیویی هست که لقمه اندازه دهن بر میداره. نیازی هم نیست و نبود که بخوان خیلی انقلابی تر خروجی تحویل بدن.

یک داستان جدید از کانسپت مقاومت در برابر نیروی شر با تنوع گرافیکی و هنری زیاد، موسیقی متن دلچسب و گیم‌پلی ای که ایرادات قبلی رو دیگه نداره. این رو به فال نیک بگیریم. تنها چیزی که بشخصه ممکنه تو ذوقم بزنه اینه که این لا لو های داستان بخوان یه چارتا ترند روز زورچپان کنن. از الان هیجان زده ام تا با جفت کاتانا بیوفتم به بازی. ان شاء الله عمری باشه. عمری ام باشه حقیقتا پول نیست :D
 
امیدوارم مثل شماره اول خط داستانی اصلی رو بشه خطی طور رفت . سطح هیجان خوب حفظ شده بود در طراحی مراحل . برای فعالیت های جانبی وقت زیاد خواهد بود

(هر چند که شماره اول ، ماموریت های جانبی داستان های فوق العاده با شخصیت های قوی داشتند که چیزی از خط اصلی کم نداشتند و آدم مجاب به انجام می کردند)
 
  • Like
Reactions: SiminSecret
امیدوارم مثل شماره اول خط داستانی اصلی رو بشه خطی طور رفت . برای فعالیت های جانبی وقت زیاد خواهد بود

(هر چند که شماره اول ، ماموریت های جانبی داستان های فوق العاده با شخصیت های قوی داشتند که چیزی از خط اصلی کم نداشتند و آدم مجاب به انجام می کردند)
در همین تریلر گفته شد بازی آزادی عمل بالایی در اختیار بازیکن می ذاره
 
  • Like
Reactions: Thundersky
همه چیز خوب بود به جز هوش مصنوعی
امیدوارم درجه سختی بالاتر و باهوش عمل کردن دشمن ها وجود داشته باشه وگرنه این هوش مصنوعی برای سال 2025 توهین به مخاطبه
 
  • Poker Face
Reactions: Thundersky
بجز گرافیک فنی انسانها همه چیزش عالی بود(اونم البته مشکل این بازی نیست از این لحاظ کلا نسل مشکل داره و به غیر از دو سه تا بازی از این لحاظ پیشرفت قابل توجه ای نداره)این مایک مد خیلی خوبه بازی رو از لحاظ ساختاری به کسانی که عاشق بازیهای خطی و دوربین نزدیک نسل ۷ و ۸ بود نزدیک میکنه.احساس میکنم بازی از لحاظ خشونت هم به شدت بیشتر شده که عالیه یه صحنه بود دست طرف رو از آرنج قطع کرد و خون مثل فواره پاشید(یاد kill bill افتادم از لحاظ خشونت) گویا تنوع و ازادی عمل هم بیشتر شده اگه بازی به ورطه تکرار نیوفته و ماموریتهای فرعی و فعالیت های جانبی با کیفیت باشه و تکراری نباشه شاید حتی تگ must play هم بخوره.از لحاظ زیبایی شناسی هیچ بازی حتی نزدیک بهش هم نیست واقعا گرافیک هنری خارق العاده است
 
از نظر بصری فقط لنداسکیپ ها پیشرفت محسوس داشتن ولی دیتیل که میشه واقعا چیز خاصی نمیبینم:دی انتظار بیشتری داشتم در این زمینه.
گیم پلی قطعا جذابتر شده ولی همچنان خیلی متکی به شماره قبله. در کل زیاد حس نسل بعدی نگرفتم از نمایش بازی.
 
این که گفتن بازیکن به هر ترتیبی می‌تونه بره سراغ Yotei 6 یکم منو نگران کرده. اگه قرار باشه هر کدوم از اینا روایت و داستان جداگونه داشته باشه به نظرم به داستان کلی و pace بازی به شدت آسیب می‌زنه.
 
این که گفتن بازیکن به هر ترتیبی می‌تونه بره سراغ Yotei 6 یکم منو نگران کرده. اگه قرار باشه هر کدوم از اینا روایت و داستان جداگونه داشته باشه به نظرم به داستان کلی و pace بازی به شدت آسیب می‌زنه.
دقیقا

اون گروه حتما سلسله مراتبی دارند . نمی شود که یکهو رفتم سراغ رئیس اصلی

باید یک ترتیبی خود بازی لحاظ کند

مورد دیگه اینه که در منزل طرف ، می شود بین زمان حال و گذشته هر موقع که بخواهیم سوئیچ کنیم و یک سری رازها و موارد رو بفهمیم . از کجا متوجه شویم چه وقت زمان درست برای این کاره که به روند پیشرفت داستان لطمه وارد نشود !!
 
این که گفتن بازیکن به هر ترتیبی می‌تونه بره سراغ Yotei 6 یکم منو نگران کرده. اگه قرار باشه هر کدوم از اینا روایت و داستان جداگونه داشته باشه به نظرم به داستان کلی و pace بازی به شدت آسیب می‌زنه.
منم با این حرف موافقم.
این آزادی عمل بیش از حد برای پیشروی داستان به نظرم بزرگترین ضعف داستان اسسینز (و فارکرای) های اخیر بوده.

واقعا نمیدونم چرا ساکرپانچ خودشون رو انداختن تو این تله. امیدوارم با یه معجزه ای اینبار این موضوع تاثیر منفی رو داستان و روایتش نزاره.
 
بنظرم صحنه های نزدیک از لحاظ گرافیک تغییر آنچنانی با نسخه قبل ندارن ولی محیط های دورتر گرافیکی عالی هست و میشه تفاوت رو متوجه شد .
پلتفورمینگ بازی هم زیادی از حد شبیه نسخه قبل هست
 
توقع داشتم کاراکتر زن یه خورده Stereotype تر باشه ، در کل عالیه ، به نظر میاد طولانی تر از قبلی باشه با کلی side quest های جذاب ضمن اینکه bounty hunter هم اضافه شده
 
  • Like
Reactions: Thundersky

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or