PlayStation Ghost of Yōtei

سازنده
Sucker Punch Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
f7baf6d0e047d9a9ca2e7b85241b233195041daa.jpg
امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بازی جدید استودیوی Sucker Punch با عنوان Ghost of Yōtei و معرفی قهرمان جدیدمان، آتسو، در راه است.

وقتی تصمیم گرفتیم یک بازی جدید از سری Ghost بسازیم، هدفمان حفظ اصول اصلی بود که با Ghost of Tsushima پایه‌گذاری شده بود: تجربه جنگجویی سرگردان در ژاپن فئودالی، آزادی در اکتشاف با ریتم دلخواه بازیکن، و نمایش زیبایی‌های بی‌نظیر این جهان.

با این حال، به دنبال نوآوری بودیم. برای خلق چیزی که هم تازه باشد و هم آشنا، از داستان جین ساکای و جزیره تسوشیما فراتر رفتیم و روی مفهوم Ghost تمرکز کردیم. در Sucker Punch، ما عاشق داستان‌های آغازین هستیم و این بار خواستیم بفهمیم که داشتن قهرمانی جدید با نقاب Ghost چه معنایی دارد و چگونه می‌توان افسانه‌ای جدید را شکل داد. این رویکرد ما را به Ghost of Yōtei رساند: یک قهرمان تازه، داستانی نو و منطقه‌ای جدید از ژاپن برای کاوش.

اگرچه امروز جزئیات داستان را فاش نمی‌کنیم، اما می‌توانیم بگوییم که سفر آتسو در سال 1603 آغاز می‌شود، یعنی بیش از 300 سال پس از وقایع Ghost of Tsushima. داستان ما در سرزمین‌های اطراف کوه یوتی رخ می‌دهد، قله‌ای سر به فلک کشیده در قلب منطقه اِزو، ناحیه‌ای که امروزه با نام هوکایدو شناخته می‌شود. در سال 1603، این منطقه هنوز خارج از قلمرو رسمی ژاپن بود، سرزمینی وحشی و بکر با چمنزارهای پهناور، توندرای یخ‌زده، و تهدیدهایی پیش‌بینی‌ناپذیر. این محیط، تفاوت چشمگیری با جزیره تسوشیما و سامورایی‌های منظم آن دارد و فضایی ایده‌آل برای روایت داستانی اصیل و جدید است که بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستیم.

این بازی نخستین عنوان استودیوی Sucker Punch است که به‌طور کامل برای پلی‌استیشن 5 ساخته شده، و ما مشتاقانه منتظریم تا بر مبنای دستاوردهای بصری Ghost of Tsushima پیش برویم و دنیایی حتی واقعی‌تر خلق کنیم. با دیدی وسیع و گسترده، بازیکنان قادر خواهند بود تا از فاصله‌های دور به چشم‌اندازهای خیره‌کننده بنگرند، آسمان‌های پرستاره و شفق قطبی را مشاهده کنند، و حرکات باد را که با طبیعی‌ترین حالت در چمنزارها و گیاهان جریان دارد، تجربه کنند. علاوه بر این، بهبودهای بیشتری در زمینه بصری در راه است که در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. این محیط جدید فرصت معرفی مکانیک‌های تازه، ارتقاءهای گیم‌پلی و حتی سلاح‌های نوآورانه را نیز فراهم می‌کند.

تریلر امروز ما نگاهی اجمالی به این دنیای جدید ارائه می‌دهد، اما چیزهای بسیار بیشتری برای نمایش وجود دارد. در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله اطلاعاتی درباره سفر آتسو و شخصیت‌ها (و حیواناتی) که در طول این مسیر با آن‌ها آشنا خواهد شد. ما همیشه قدردان موفقیت Ghost of Tsushima بوده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم که شما همه‌ شما در سال 2025 بازی Ghost of Yōtei را تجربه کنید.
ترجمه توسط دوست خوبمون @Romell
 
آخرین ویرایش:
انیمیشن های صورت اونطور که باید بهتر نشدن. انتظار تغییرات بیشتری داشتم نسبت به نسخه قبل.
همون نسخه قبلی هم نسبت به بازیای نسل ۸ تو بحث انیمیشن چهره مشکل داشت! عجیبه که همچنان این ایرادو دارن. البته شاید بیلد قدیمیه و تا عرضه اوضاع بهتر بشه.
 
همون نسخه قبلی هم نسبت به بازیای نسل ۸ تو بحث انیمیشن چهره مشکل داشت! عجیبه که همچنان این ایرادو دارن. البته شاید بیلد قدیمیه و تا عرضه اوضاع بهتر بشه.
اره دقیقا. به خصوص که میخواست این ایراد رو با دور کردن دوربین، مخفی کنه که بیشتر تابلو میشد! الان هم دقت کردم دوباره این داستان دور شدن دوربین در زمان صحبت با NPC ها هست!
Ghost of Tsushima ایراد زیاد داشت.
این نمایش Yotei هایپ منو کشت. تریلر سینماتیک قبلی خیلی خفنتر بود.
 
خوده نمایش به وضوح یکسری تکامل ها رو نسبت به نسخه سوشیما نشون می داد...

در مورد انیمیشن ها و گرافیک هم... کاملا مشخص انجین استدیو هم نسخه نسل هشتی هست...بدون اپدیت خاصی...
گاهی وقتا تکامل یک انجین فراتر از ترافلاپس و سایر ارتقاهای سخت افزاری و جهش نسلی تاثیر روی ویژوال می زاره...
این ته همین انجین هست... بدون اپدیت رو ps6 هم همینه...


ولی در کل خوده بازی خیلی خوب می زنه:دی
 
بجز قیافه ضایعه شخصیت اصلی...بازی شاهکار میزنه.
وای این مود هایی که معرفی کردن مخصوصا مود سامورایی چامپلو منو توی ابر ها برد. :x

انیمیشن های صورت اونطور که باید بهتر نشدن. انتظار تغییرات بیشتری داشتم نسبت به نسخه قبل.

چه سمی بود این مد Lofi :D موسیقی اصلی خود خیلی خیلی زیباتره
اگر سامورایی چامپلو رو ندیدی حتما ببین.
یکی از بهترین اثار سامورایی تاریخ هست.

اون تازه رپ توش گذاشته بودن.:دی
 
همه جزییاتی که از تریلر گیم‌پلی متوجه شدیم اینا هست:

- دیگه خبری از طراحی دنیای باز با چک‌لیست نیست، تمرکز اصلی اینه که خودت با ریتمت پیش بری و دنبال محتوایی بری که برات جذابه.

- آتسو نه ساموراییه نه نینجا، یه مزدور تنها هست که با هر ترفندی برای بردن تو مبارزه‌ها استفاده می‌کنه.

- سیستم مبارزه حس یه فیلم کلاسیک سامورایی رو داره.

- می‌تونی وسط کار، سلاح‌ت رو عوض کنی، که جای سیستم حالت‌ها یا همون Stances تو بازی قبلی رو گرفته.

- سلاح‌های جدید شامل کاتانا، نیزه، کوساریگاما، اوداچی و شمشیرهای دوتایی هستن، و هر کدوم مهارت‌های کاملاً منحصربه‌فردی دارن.

- هر نوع سلاح برای یه نوع دشمن خاص مناسبه، پس عوض کردن مداوم سلاح مهمه.

- اگه آتسو ضربه محکمی بخوره، ممکنه سلاحش رو از دست بده، ولی اگه سریع باشه، می‌تونه سلاح دشمن رو ازش بگیره.

- ترور زنجیره‌ای دوباره برگشته.

-در این عنوان تفنگ رو معرفی کردن. یه تفنگ جدید برای شلیک از راه دور، البته کمان‌ها هم هنوز هستن.

- می‌تونی از کونای، بمب و پودر کورکننده هم استفاده کنی.

- آتسو به‌عنوان یه "اونریو" به معنای روح انتقام‌جو شناخته می‌شه که دنبال انتقام‌گیریه.

- آتسو به خونه خانوادگی‌ش برمی‌گرده و با فشار یه دکمه می‌تونی به گذشته برگردی و کودکی‌ات رو دوباره زندگی کنی.

- یه سیستم سرنخ داره که می‌تونی با اون از دشمن‌ها بازجویی کنی.

- می‌تونی درباره Oni، کیتسونه و سایتو سؤال کنی.

- هر چی بیشتر مأموریت تموم کنی، افسانه آتسو بزرگ‌تر می‌شه و دشمن‌های خطرناک‌تری ظاهر می‌شن.

- می‌تونی با برداشتن پوسترهای تحت تعقیب تو شهر، برای پول جایزه شکار کنی.

- می‌تونی از تپه‌ها سر بخوری تا سریع‌تر از ارتفاعات پایین بیای.

- با دنبال کردن پرنده‌ها به معابد برو تا از درخت مهارت‌ها توانایی جدید باز کنی یا نقشه از یه نقشه‌کش بخری.

-میتونی از تلسکوپ جاسوسی استفاده کنی تا چیزی جالب تو افق پیدا کنی، بعد با دنبال کردن باد به مقصدت برو.

- رد شدن از گُل‌ها با اسب سرعتت رو بیشتر می‌کنه.

- می‌تونی کنار گرگ خودت بجنگی.

- می‌تونی کمپ بزنی، غذا بپزی، استراحت کنی و با شخصیت‌های مختلف از جمله فروشنده‌های منحصربه‌فرد ملاقات کنی.

- به‌جای منوی دفترچه، منوی جدید Wolf Pack داره که همه متحدات رو نشون می‌ده و فرصت‌های جدید مثل مهارت یا مأموریت ارائه می‌ده.

- گاهی اعضای گله گرگ به کمپت سر می‌زنن تا توانایی جدید یا فروشنده بهت بدن.

- حالت Photo Mode داره.

- نسخه کاملاً دوبله ژاپنی با هماهنگی لب‌ها از زمان عرضه در دسترسه، همچنین حالت کوروساوا با جلوه‌های سیاه‌وسفید کامل برگشته.

- دو حالت جدید: حالت میکه دوربین رو نزدیک‌تر می‌کنه و خشونت مبارزه رو بیشتر می‌کنه، و حالت واتانابه یه موسیقی لوفای (Lo-Fi) به کار اضافه می‌کنه که خودش واتانابه هدایتش کرده.
 
آقا من که خیلی دوس داشتم. به نظرم ادامه‌ی شایسته‌ای برای نسخه اوله. فضاسازیش و موزیکاش(تلفیق موسیقی شرق و غرب) فوق‌العاده بود همون چیزی که انتظار داشتم. این تم انتقام مخلوط با حماسه مورد علاقه منه به یاد فیلمای وسترن کلاسیک یا فیلمای کلاسیک ژاپن. چیزی که توجه من رو به خودش جلب کرد طراحی قشنگ منوها و کلا UI بازی بود.
احتمالا بعد از کلی وقت یه بازی رو پیش‌خرید کنم :D
 
فوق العاده بود نمایش بازی!‌ گرافیک بازی حرفی باقی نمیزاره گیم پلی هم به نظرم بهبود پیدا کرده و کاملتر شده ٬ صورت ها بدک نیستن اما خوبم نیستن
 
  • Like
Reactions: Thundersky
چیزی که توجه من رو به خودش جلب کرد طراحی قشنگ منوها و کلا UI بازی بود.
آره دقیقا. پر از جزییات دلنشین. حتی تو منوی Growth وقتی میخواد انمیشن پیش نمایش یه Skill رو نشون بده, خیلی هنرمندانه این کار رو میکنه..

Screenshot 2025-07-11 024201.png
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

و من به شخصه راستش مشکل خاصی با انمیشن های چهره نداشتم. (همونطور که برای نسخه قبل نداشتم). کلا ژاپنی ها facial expression هاشون subtle و نامحسوسه و این باعث میشه خیلی به چشم نمیاد ضعفی هم اگر باشه در این بخش.
 
من نمیدونم بعضی از دوستان چی میگن اینجا راجب گرافیک بازی که خیلی تفاوت نداره با نسخه قبل
شاید تریلر رو با کیفیت پایین دیدن
وگرنه اینی که ما دیدیم کاملا پیشرفتش محسوس بود نسبت به نسخه قبلی
گرافیک هنریش که فوق العاده بود
تکنیکی هم کاملا راضی کننده بود فقط صحنه هایی که با اسب می‌تازه توی محیط های متنوع نگا کنید انیمیشن دویدن اسب و بافت های محیط ها خیلی بهتر از نسخه قبل
فقط در مورد انیمیشن صورت میشه گفت مثل نسخه قبل
مودی هم که بازی خشن تر میشه خیلی خوب بود
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or